Tenzij fooi in een pot moet om te worden verdeeld over alle werknemers.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:53 schreef goodtripbob het volgende:
[..]
200*5 cent = 1000 cent. toch nog een leuke fooi bovenop je salaris.
Mits 200 klanten.
Nee.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 08:32 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nee niet? geen goed idee van de goeie ouwe matthias?
wauw!..... wel heel asosiaal van die frietjongen om eerst zo weinig friet te geven. maar je hebt het in igg wel goed opgelost. en nu krijg je teminste waar voor je geld.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 08:47 schreef RobinOok het volgende:
Ja, dat snap ik.
Maar dan is ook mijn avond verpest.
Ben 1 keer in mijn leven ongeveer zo boos geweest. Had na het stappen, met een vriendin friet gehaald bij de enige friettent in Arnhem die toen nog open was om die tijd. Achter een luikje. Bestelling was zoiets als "voor 4 gulden friet". Maar eenmaal thuis en hongerig die friet op een bord gekiept om samen aan te vallen bleek het heeeeeeeeel weinig friet. En toen werd ik dus zoooooo boos (nee, er waren geen drugs in het spel, alleen drank) dat ik alles weer inpakte en we samen weer terug die vrieskou zijn ingefietst. En ik was zooooo boos dat ik van plan was die friet door het luikje heen te smijten!
Maar daar aangekomen en helemaal over de rooie mijn "klacht" geuit deed die jongen alleen maar heeeeeeel aardig en ging meteen een enorme bult friet voor ons bakken. Dus er viel niets meer te smijten. En sindsdien kregen we bij dat loket altijd idioot veel waar voor ons geld.
(verder bleek dat de hoeveelheid die hij ons die ene keer had gegeven eigenlijk best normaal was geweest. Ze waren als enige nachttent gewoon best duur)
Eind goed, al goed. Maar als ik zo ver ben dat ik wil gaan smijten met mijn eten, dan is het niet best met me. Zo ver is het nooit meer gekomen.
jij verwacht met jouw 5ct systeem dat iedereen denkt zoals jij. Dat is natuurlijk niet zo.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:19 schreef RobinOok het volgende:
Denk je echt dt er mensen zijn die serieus 5 cent als fooi neerleggen?
Haha, kan me er niks bij voorstellen.
Dat en anders gewoon jas aandoen en weglopen. Moet je kijken hoe snel ze naast je staan.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:19 schreef Lienekien het volgende:
Ben ik nou gek? Als je niet op de rekening wilt wachten loop je toch gewoon naar de bar (of waar ze de kassa maar hebben) om af te rekenen?
maar dat is toch geen goede service. stel dat ik een paar uur moet wachten dan loop ik gewoon weg zonder te betalen hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:19 schreef Lienekien het volgende:
Ben ik nou gek? Als je niet op de rekening wilt wachten loop je toch gewoon naar de bar (of waar ze de kassa maar hebben) om af te rekenen?
Even overwogen, maar de kans dat we dan daar 5 minuten voor lul zouden staan wachten was te groot.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:19 schreef Lienekien het volgende:
Nee, daar ga ik dan een landelijke actie voor beginnen! :-pquote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:22 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
jij verwacht met jouw 5ct systeem dat iedereen denkt zoals jij.
In ieder geval wel kinderachtig. Zeg het gewoon als je ontvrienden bent man.quote:
Zeker, en in dat geval is de boodschap van 5 cent geven wel duidelijk lijkt me. Het is in ieder geval wel beledigendquote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:31 schreef RobinOok het volgende:
Ik ben niet schijterig.
Ik wil gewoon zonder een enkele moeite of verspilde emotie mijn ongenoegen kenbaar kunnen maken. Zonder discussie, zonder exitgesprek, want ik heb er geen enkele fucking behoefte aan ze iets wijzer te maken of tips ter verbetering te geven. Mag het?
Dat. Die hint van vijf cent neerleggen komt echt niet aan. Wees gewoon duidelijk ipv cryptisch je punt willen maken.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:19 schreef Lienekien het volgende:
Hier je aandacht aan bestedenquote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:41 schreef RobinOok het volgende:
Gisteren ergens gegeten en moesten zolang op de rekening wachten dat ik de fooi die ik al had klaargelegd weer terug in mijn portemonnaie heb gedaan. Maar toch voelt dat onbevredigend, want nu denkt die eikel vast dat we gewoon vrekken zijn. Dus, nu had ik het idee om een nieuwe nationale gewoonte te beginnen: als je ontevreden bent, dan geef je 5 cent fooi. Dat lijkt me duidelijk een belediging en boodschap toch?
Goed idee? Of stom idee?
(en nee, een boom opzetten over de slechte service of het slechte eten is geen optie. Totaaaal geen behoefte aan)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |