abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160566227
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:07 schreef underground1009 het volgende:
Zoals al is aangegeven, in principe is tussentijds opzeggen bij een tijdelijk contract niet mogelijk. Juridische grondslag voor de volledigheid er bij, art. 7:228 BW :)

Echter, als je huisbaas, ik geloof dat dat je moeder is, er mee in wil stemmen kan je wel met wederzijds goedvinden het contract laten stoppen. Zit je alleen inderdaad wel met een lege kamer waar je maar net weer een nieuwe huurder voor moet vinden ;) Grondslag hiervoor is overigens 7:271 lid 1 BW
Top dankjewel voor de artikelen ook!
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:19:17 #32
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_160566322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:02 schreef Burger123 het volgende:
In het contract staat niet over vroegtijdig beindigen. Er staat in opzegtermijn 2 maanden en dat het 1 jarig contract is waarna verlenging mogelijk is
De huurder betaalt de huur per 2 maanden? Als 'ie elke maand betaald is de opzeg termijn ook 1 maand...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_160566379
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:19 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nee ik ben een hond....nou goed. :')
Waarom reageer je eigenlijk in dit soort topics? Het is wel duidelijk dat je werkelijk geen idee hebt waar het over gaat. Kan je nou niet gewoon bij jezelf denken "OK, dit is te moeilijk voor me, dit gaat me boven de pet. Ik kan dit niet begrijpen met m'n IQ van <65, dus hier ga ik me niet druk over maken". Zou het leven een stuk makkelijker voor je maken!
pi_160566426
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:07 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja kan je nagaan je word eigenlijk gewoon vastgehouden ofzo
Ja zou ik persoonlijk niet chill vinden en zelf op zoek gaan naar een nieuwe huurder is dan veel beter. Ook zou ik echt niet ergens willen wonen waar het niet goed werkt met de andere huisgenoot.

Dus burger je kunt of een nare periode tegemoet gaan met stress, ruzies, ongemakkelijk elkaar ontlopen.
Of hem laten gaan.
Of hem een nieuwe huurder laten zoeken.

Lijkt mij persoon de laatste optie het beste, want daar verlies je geen geld mee.
pi_160566436
Nouja huidige stand van zaken;

Me ma lijkt toch een deal te willen sluiten waar ik zeer boos over ben maarja zei is de baas.

Voor mij is het ook meer een principe kwestie heb namelijk zo'n hekel aan verwende mensen. Ik heb iets van contract is contract je hebt rechten maar ook plichten. Maak gewoon dat jaar af en dan kan je eruit want het bezorgt voor mij en me ma los daarvan ook gewoon weer tijd
pi_160566533
R&P / Help ik weet t ff niet meer

Kijk, nieuwe huurder voor je gevonden.

Ik zal geen bemiddelingskosten berekenen deze keer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160566904
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:25 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar je kan zo iemand toch niet dwingen om te blijven alleen maar vanwege financiele redenen?
Hij kan sowieso altijd gewoon weg, even de resterende termijnen betalen en klaar.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160566944
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:55 schreef H.FR het volgende:

[..]

Hij kan sowieso altijd gewoon weg, even de resterende termijnen betalen en klaar.
Precies dat- hij is vrij de deur uit te lopen maar betaal dan wel ff de resterende maanden inclusief zijn gedeelte G/W/E internet etc
pi_160566980
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:56 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Precies dat- hij is vrij de deur uit te lopen maar betaal dan wel ff de resterende maanden inclusief zijn gedeelte G/W/E internet etc
G/W/E natuurlijk niet, want je verbruikt ook minder.
Maar in het contract staat een opzegtermijn van 2 maanden zei je? Dat lijkt me dan de geldige termijn. Staat er nog iets over de ingangsdag van die opzegtermijn (bijv. in april opzeggen, de termijn is nog mei/juni betalen OF 5 april opzeggen, is tot en met 5 juni betalen?)
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160567038
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:59 schreef H.FR het volgende:

[..]

G/W/E natuurlijk niet, want je verbruikt ook minder.
Maar in het contract staat een opzegtermijn van 2 maanden zei je? Dat lijkt me dan de geldige termijn. Staat er nog iets over de ingangsdag van die opzegtermijn (bijv. in april opzeggen, de termijn is nog mei/juni betalen OF 5 april opzeggen, is tot en met 5 juni betalen?)
Nee opzegtermijn wordt mee bedoeld termijn om verhuurder in kennis te stellen van ophouden huur. Dus als 1 sept 2016 einddatum contract is dan moet hij 2 maanden van te voren (juni) verhuurder laten weten dat hij na 1 sept niet meer wil huren. maar tot 1 sept blijft hij uiteraard huurder en moet hij betalen.

We werken met voorschot systeem met bedrijf water/electra/gas waar na eindstand wordt gemeten hoeveel er is gebruikt e of er meer moet worden bijbetaald of niet- dus hou dat weer uit te rekenen- ook weer allemaal gedoe
  donderdag 10 maart 2016 @ 15:10:18 #41
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_160567170
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:02 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Nee opzegtermijn wordt mee bedoeld termijn om verhuurder in kennis te stellen van ophouden huur. Dus als 1 sept 2016 einddatum contract is dan moet hij 2 maanden van te voren (juni) verhuurder laten weten dat hij na 1 sept niet meer wil huren. maar tot 1 sept blijft hij uiteraard huurder en moet hij betalen.

We werken met voorschot systeem met bedrijf water/electra/gas waar na eindstand wordt gemeten hoeveel er is gebruikt e of er meer moet worden bijbetaald of niet- dus hou dat weer uit te rekenen- ook weer allemaal gedoe
Dus waarom niet simpel houden en huurder gewoon aan zijn jaarcontract houden, laat hem nu vast opzeggen dat hij er per 1 september uitgaat, en dan heb jij rond die tijd gewoon weer een nieuwe huurder. Waarom zijn/haar probleem jouw probleem maken?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_160567264
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:10 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dus waarom niet simpel houden en huurder gewoon aan zijn jaarcontract houden, laat hem nu vast opzeggen dat hij er per 1 september uitgaat, en dan heb jij rond die tijd gewoon weer een nieuwe huurder. Waarom zijn/haar probleem jouw probleem maken?
Precies wat ik wil en aan me ma heb voorgesteld. Me ma wil alleen toegeven ik heb haar verteld hier volstrekt niet mee eens te zijn maar ze maakt morgen haar beslissing.
pi_160571303
Ik zou hem door laten betalen tot er een nieuwe huurder is gevonden en hem "administratiekosten" laten van een maand huur.

Wil hij dat niet, dan kan hij het jaar gewoon uitzitten.
Hij blij, jullie blij.
Eerst denken, dan typen
pi_160572434
De opzegtermijn mag nooit langer zijn dan de betaalperiode. De opzegtermijn van 2 maanden is in dit geval dus nietig. Dat is in dit geval niet relevant, maar zet deze juridische wanhoop wel even recht voor je volgende huurder.

De huurder in dit geval heeft waarschijnlijk pech, als hij geen gegronde reden heeft om de huur nu al op te zeggen. '30 minuten reizen is te ver' zal niet erkend worden als gegronde reden.

Het verschil tussen meegaan met de wensen van de huurder en de huurder aan zijn minimum termijn houden is dus 4 maanden (uitgaande dat de huurder na 1 maart zijn wensen kenbaar gemaakt heeft). In hoeverre je de huurder tegemoet wil komen, moet je zelf beslissen.

Je kunt bijvoorbeeld voorstellen dat de huurder huur blijft betalen tot een nieuwe huurder is gevonden (met een minimum van nog 1 of 2 maanden huur, ook als je al eerder een nieuwe huurder vind), en dat je om de schade van de huurder te beperken bereid bent om in zijn/haar belang bereid bent alvast te gaan adverteren. Maar dan wel ook op zijn/haar kosten.
Hoe eerder er goed geadverteerd wordt, hoe groter de kans dat snel een nieuwe huurder gevonden wordt. Hoe dichter we bij de zomer komen, hoe lastiger het wordt een nieuwe huurder te vinden, pas vanaf juli stijgt de kans op een nieuwe huurder weer enorm.
pi_160606340
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:50 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja prima joh. fijn dat jij ook nog ff je zegje gedaan hebt. bedankt voor je feedback zeg maar. :')
Matthias, het is je al meerdere keren gevraagd: wil je ophouden met werkelijk op elke post te reageren? En wil je ook ophouden met het doen van allerlei rare uitspraken over onderwerpen waar je duidelijk niets van weet?

Niemand schiet iets op met jouw reacties. Dit is een serieus forum. Mensen komen hier niet om jouw mening en jouw flauwe opmerkingen te horen. Mensen komen hier voor een serieus advies.
  zaterdag 17 september 2016 @ 14:12:24 #46
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_165382615
Nee. Huur vervroegd opzeggen kan niet als daar geen clausule over is opgenomen. Wat wél kan is het contract afkopen: alle resterende maanden in 1 keer.

Zou mooie boel zijn als contracten tussentijds gewoon maar opgezegd konden worden, dan zijn ze dus de facto waardeloos.

Als je van je telefoonabonnement af wilt omdat de concurrent een betere aanbieding heeft moet je ook gewoon betalen.
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 17 september 2016 @ 14:45:49 #47
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_165382994
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:12 schreef Mucha-Girl het volgende:
Nee. Huur vervroegd opzeggen kan niet als daar geen clausule over is opgenomen. Wat wél kan is het contract afkopen: alle resterende maanden in 1 keer.

Zou mooie boel zijn als contracten tussentijds gewoon maar opgezegd konden worden, dan zijn ze dus de facto waardeloos.

Als je van je telefoonabonnement af wilt omdat de concurrent een betere aanbieding heeft moet je ook gewoon betalen.
En dit moet na 6 maand nog gemeld worden?Het huurcontract is inmiddels het eerste jaar al voorbij zelfs.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_165386388
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:45 schreef Nizno het volgende:

[..]

En dit moet na 6 maand nog gemeld worden?Het huurcontract is inmiddels het eerste jaar al voorbij zelfs.
Er werd naar dit topic gelinkt in:
K&W / Huisgenoot gebruikt de droger voor zijn was altijd
Zal waarschijnlijk niet zijn opgevallen dat het topic niet zo recent is. :P
pi_165387270
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 18:25 schreef Operc het volgende:

[..]

Er werd naar dit topic gelinkt in:
K&W / Huisgenoot gebruikt de droger voor zijn was altijd
Zal waarschijnlijk niet zijn opgevallen dat het topic niet zo recent is. :P
Degene die het kickte moet de OP hebben gelezen, waarin onder andere genoemd werd dat het om een contract van 1 september 2015 tot 1 september 2016 ging, en de TT gaat over vervroegd opzeggen.

Prima dat er in een ander topic naar gelinkt werd, maar dat is geen reden om dit topic klakkeloos te kicken.
Om te voorkomen dat het nog tig keer gebeurt gooi ik er dus wel een slotje op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')