abonnement Unibet Coolblue
pi_160563985
Besten,

Ik had een vraagje. Het contract van mijn huisgenoot is van 1 september 2015 t/m 1 september 2016 )dus 1 jaar minimum). Hij wil het nu eerder opzeggen en dacht dat dat mogelijk was. Maar volgens mij klopt dat toch niet, huur gaat door tot minimaal 1 jaar en hij kan dan 1/3 maanden voor 1 sept 16 vertellen dat hij de huur wilt opzeggen maar huur blijven betalen moet toch doorgaan t/m 1 sept 16? Tevens spelen er ook geen zwaar wegende redenen bij hem om eruit te gaan.

Hoop iemand mij hierin wijzer kan maken.
Dank!
pi_160564032
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:13 schreef Burger123 het volgende:
Besten,

Ik had een vraagje. Het contract van mijn huisgenoot is van 1 september 2015 t/m 1 september 2016 )dus 1 jaar minimum). Hij wil het nu eerder opzeggen en dacht dat dat mogelijk was. Maar volgens mij klopt dat toch niet, huur gaat door tot minimaal 1 jaar en hij kan dan 1/3 maanden voor 1 sept 16 vertellen dat hij de huur wilt opzeggen maar huur blijven betalen moet toch doorgaan t/m 1 sept 16? Tevens spelen er ook geen zwaar wegende redenen bij hem om eruit te gaan.

Hoop iemand mij hierin wijzer kan maken.
Dank!
Staat er een opzegtermijn in het contract?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 10 maart 2016 @ 12:32:22 #3
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_160564308
Ik neem je topic even mee naar WGR waar het meer op zijn plek is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_160564392
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Staat er een opzegtermijn in het contract?
opzeg termijn gaat toch over wanneer je door huurt naar je contract jaar.

En waarschijnlijk zou ie dan het contract af moeten kopen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_160564714
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:37 schreef spierbal het volgende:

[..]

opzeg termijn gaat toch over wanneer je door huurt naar je contract jaar.

En waarschijnlijk zou ie dan het contract af moeten kopen.
Misschien is er gewoon een clausule opgenomen over tussentijds opzeggen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 10 maart 2016 @ 12:58:13 #6
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_160564781
Wat staat er in het contract?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_160564811
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:13 schreef Burger123 het volgende:
Besten,

Ik had een vraagje. Het contract van mijn huisgenoot is van 1 september 2015 t/m 1 september 2016 )dus 1 jaar minimum). Hij wil het nu eerder opzeggen en dacht dat dat mogelijk was. Maar volgens mij klopt dat toch niet, huur gaat door tot minimaal 1 jaar en hij kan dan 1/3 maanden voor 1 sept 16 vertellen dat hij de huur wilt opzeggen maar huur blijven betalen moet toch doorgaan t/m 1 sept 16? Tevens spelen er ook geen zwaar wegende redenen bij hem om eruit te gaan.

Hoop iemand mij hierin wijzer kan maken.
Dank!
wat een onzin. hij moet toch gewoon kunnen stopen wanneer hij wil? en stel nou dat hij er genoeg van heeft en weg wil naar een ander huis dan is het toch raar dat ie moet blijven doorbetalen ofzo.
pi_160564837
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:00 schreef matthias24 het volgende:

[..]

wat een onzin. hij moet toch gewoon kunnen stopen wanneer hij wil? en stel nou dat hij er genoeg van heeft en weg wil naar een ander huis dan is het toch raar dat ie moet blijven doorbetalen ofzo.
Hoezo? Je kan gewoon een contract aangaan voor minimaal een jaar en daarna per maand opzegbaar. Is ook heel gebruikelijk.
pi_160564872
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:00 schreef matthias24 het volgende:

[..]

wat een onzin. hij moet toch gewoon kunnen stopen wanneer hij wil? en stel nou dat hij er genoeg van heeft en weg wil naar een ander huis dan is het toch raar dat ie moet blijven doorbetalen ofzo.
LOL waar heb jij het nou over. Alsof huurders nog niet genoeg bescherming hebben ze mogen ze mogen al door blijven huren ook al is de termijn verstreken (huurbescherming) mits de huurder zich als goed huurder gedraagt.

Ontopic:

In het contract staat niet over vroegtijdig beindigen. Er staat in opzegtermijn 2 maanden en dat het 1 jarig contract is waarna verlenging mogelijk is
pi_160564876
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:00 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Hoezo? Je kan gewoon een contract aangaan voor minimaal een jaar en daarna per maand opzegbaar. Is ook heel gebruikelijk.
ja maar daar heeft TS het toch niet over. hij heeft het over 10 jaar doorbetalen ofzo. :')
pi_160564892
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:03 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar daar heeft TS het toch niet over. hij heeft het over 10 jaar doorbetalen ofzo. :')
LOL gast wtff. 10 jaar wat maak jij ervan? De rest van het contract dus t/m 1 september. Wat zeer redelijk is want dat is minimum termijn waarna doorgaan of opzeggen mogelijk is. Of zit je gewoon te trollen?
pi_160564914
Kick je je huisgenootje eruit. Waarom regelt je moeder dit niet, als huurbaas zijnde.
pi_160564927
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:04 schreef Burger123 het volgende:

[..]

LOL gast wtff. 10 jaar wat maak jij ervan? De rest van het contract dus t/m 1 september. Wat zeer redelijk is want dat is minimum termijn waarna doorgaan of opzeggen mogelijk is. Of zit je gewoon te trollen?
je huisgenot is waarschijnelijk luid gillend weggerent omdat hij het niet meer trok. :')
pi_160564956
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:06 schreef matthias24 het volgende:

[..]

je huisgenot is waarschijnelijk luid gillend weggerent omdat hij het niet meer trok. :')
Oh nee hoor, hij gaf als reden afstand school huis (30 min tram) wat ik nog wel redelijk vindt maar oke
pi_160564961
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:05 schreef Chasingrainbows het volgende:
Kick je je huisgenootje eruit. Waarom regelt je moeder dit niet, als huurbaas zijnde.
Me ma overweegt serieus zijn verzoek in te willigen ondanks dat ze dan op zoek moet naar nieuwe huurder en geld kost
pi_160564968
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:02 schreef Burger123 het volgende:

[..]

LOL waar heb jij het nou over. Alsof huurders nog niet genoeg bescherming hebben ze mogen ze mogen al door blijven huren ook al is de termijn verstreken (huurbescherming) mits de huurder zich als goed huurder gedraagt.

Ontopic:

In het contract staat niet over vroegtijdig beindigen. Er staat in opzegtermijn 2 maanden en dat het 1 jarig contract is waarna verlenging mogelijk is
Dan kan hij gewoon weg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160565068
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:08 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Me ma overweegt serieus zijn verzoek in te willigen ondanks dat ze dan op zoek moet naar nieuwe huurder en geld kost
je dat snap ik ook wel van je ma. ik bedoel je kan hem toch niet gedwongen gijzelen in je huis toch?
pi_160565203
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:13 schreef matthias24 het volgende:

[..]

je dat snap ik ook wel van je ma. ik bedoel je kan hem toch niet gedwongen gijzelen in je huis toch?
Nee maar als iemand 30 min te lang reizen als reden geeft en we moeten daarom op zoek naar een nieuwe huurder wat tijd/geld/moeite kost dan heb ik zoeits van doe niet zo verwend maak het contract af en dan kan je eruit
pi_160565219
Daarom heet dat ook een contract- er staan verplichtingen in van beide partijen eentje daarvan is nou eenmaal min. 1 jaar tenzij anders vermeld
pi_160565260
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:19 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Nee maar als iemand 30 min te lang reizen als reden geeft en we moeten daarom op zoek naar een nieuwe huurder wat tijd/geld/moeite kost dan heb ik zoeits van doe niet zo verwend maak het contract af en dan kan je eruit
ach ja tis wat he...... nou maar ik hoor het al. als ik bij jou een huis zou huren zou ik het ook niet lang volhouden denk ik.....zeg maar.
pi_160565261
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:13 schreef matthias24 het volgende:

[..]

je dat snap ik ook wel van je ma. ik bedoel je kan hem toch niet gedwongen gijzelen in je huis toch?
Je hebt ongelijk, je zit gewoon aan je contract vast als je een huurperiode van minimaal een jaar bent aangegaan.
pi_160565321
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:23 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Je hebt ongelijk, je zit gewoon aan je contract vast als je een huurperiode van minimaal een jaar bent aangegaan.
ja maar je kan zo iemand toch niet dwingen om te blijven alleen maar vanwege financiele redenen?
pi_160565369
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:25 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar je kan zo iemand toch niet dwingen om te blijven alleen maar vanwege financiele redenen?
LOL ''alleen maar om financiele redenen'' alsof het niks is. En wat is er zo aan mij dat je meteen wilt vertrekken als we samen zouden wonen? Mijn argumenten zijn best redelijk- onderbouw die van jou nou eens of lukt dat niet?
pi_160565396
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:25 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar je kan zo iemand toch niet dwingen om te blijven alleen maar vanwege financiele redenen?
En hou nou eens op met het gebruiken van ''dwingen/gijzelen'' persoon heeft een contract hoort ie zich aan te houden wat een drama sensatie maak je er van hey
pi_160565415
Tevens @mathias- dus jij zou het ook goed vinden als men een telefoon abbo aflsuit en dan binnen 3 maanden ermee kunnen stoppen? Zo werkt de wereld niet. Contract =contract
pi_160565480
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:30 schreef Burger123 het volgende:
Tevens @mathias- dus jij zou het ook goed vinden als men een telefoon abbo aflsuit en dan binnen 3 maanden ermee kunnen stoppen? Zo werkt de wereld niet. Contract =contract
ja daar heb je meschien wel gelijk in. maar goed ik hoop dat die huisgenot van jou niet al te lang zal blijven.
pi_160565486
Waar woon je? In een studente studentenstad vind je snel een nieuwe huurder. En het kost idd moeite maar niet meer dan een uurtje kletsen met potentiële huisgenootje , en kost geen geld.
pi_160565562
Kost geld omdat dit niet het ''seizoen'' is voor nieuwe studenten. jaar is al lang begonnen en voordat een nieuwe huurder hebben gevonden staat er dus een kamer leeg. En moeite tja- ik heb geen zin om op meerde sites profiel aan te maken en advertenties te plaatsen + idd mensen praten. heb wel andere dingen te doen

[ Bericht 44% gewijzigd door Nizno op 12-03-2016 09:21:36 ]
pi_160566063
Ken veel studenten die nog op zoek zijn naar een kamer!

Maar ja ik snap het, contract is contract. Toen ik een keer eerder weg wou was de voorwaarde dat ik zelf iemand vond die minimaal een jaar wilde huren of tijdelijk tot aan mijn 'eind van contract datum'.

Dus dat kost alleen de huurder die weg wil tijd en moeite maar voor verhuurder maakt het vrij weinig uit, alleen x met een nieuwe huurder contract tekenen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Nizno op 12-03-2016 09:22:05 ]
pi_160566113
Zoals al is aangegeven, in principe is tussentijds opzeggen bij een tijdelijk contract niet mogelijk. Juridische grondslag voor de volledigheid er bij, art. 7:228 BW :)

Echter, als je huisbaas, ik geloof dat dat je moeder is, er mee in wil stemmen kan je wel met wederzijds goedvinden het contract laten stoppen. Zit je alleen inderdaad wel met een lege kamer waar je maar net weer een nieuwe huurder voor moet vinden ;) Grondslag hiervoor is overigens 7:271 lid 1 BW
pi_160566227
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:07 schreef underground1009 het volgende:
Zoals al is aangegeven, in principe is tussentijds opzeggen bij een tijdelijk contract niet mogelijk. Juridische grondslag voor de volledigheid er bij, art. 7:228 BW :)

Echter, als je huisbaas, ik geloof dat dat je moeder is, er mee in wil stemmen kan je wel met wederzijds goedvinden het contract laten stoppen. Zit je alleen inderdaad wel met een lege kamer waar je maar net weer een nieuwe huurder voor moet vinden ;) Grondslag hiervoor is overigens 7:271 lid 1 BW
Top dankjewel voor de artikelen ook!
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:19:17 #32
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_160566322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:02 schreef Burger123 het volgende:
In het contract staat niet over vroegtijdig beindigen. Er staat in opzegtermijn 2 maanden en dat het 1 jarig contract is waarna verlenging mogelijk is
De huurder betaalt de huur per 2 maanden? Als 'ie elke maand betaald is de opzeg termijn ook 1 maand...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_160566379
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:19 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nee ik ben een hond....nou goed. :')
Waarom reageer je eigenlijk in dit soort topics? Het is wel duidelijk dat je werkelijk geen idee hebt waar het over gaat. Kan je nou niet gewoon bij jezelf denken "OK, dit is te moeilijk voor me, dit gaat me boven de pet. Ik kan dit niet begrijpen met m'n IQ van <65, dus hier ga ik me niet druk over maken". Zou het leven een stuk makkelijker voor je maken!
pi_160566426
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:07 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja kan je nagaan je word eigenlijk gewoon vastgehouden ofzo
Ja zou ik persoonlijk niet chill vinden en zelf op zoek gaan naar een nieuwe huurder is dan veel beter. Ook zou ik echt niet ergens willen wonen waar het niet goed werkt met de andere huisgenoot.

Dus burger je kunt of een nare periode tegemoet gaan met stress, ruzies, ongemakkelijk elkaar ontlopen.
Of hem laten gaan.
Of hem een nieuwe huurder laten zoeken.

Lijkt mij persoon de laatste optie het beste, want daar verlies je geen geld mee.
pi_160566436
Nouja huidige stand van zaken;

Me ma lijkt toch een deal te willen sluiten waar ik zeer boos over ben maarja zei is de baas.

Voor mij is het ook meer een principe kwestie heb namelijk zo'n hekel aan verwende mensen. Ik heb iets van contract is contract je hebt rechten maar ook plichten. Maak gewoon dat jaar af en dan kan je eruit want het bezorgt voor mij en me ma los daarvan ook gewoon weer tijd
pi_160566533
R&P / Help ik weet t ff niet meer

Kijk, nieuwe huurder voor je gevonden.

Ik zal geen bemiddelingskosten berekenen deze keer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160566904
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:25 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar je kan zo iemand toch niet dwingen om te blijven alleen maar vanwege financiele redenen?
Hij kan sowieso altijd gewoon weg, even de resterende termijnen betalen en klaar.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160566944
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:55 schreef H.FR het volgende:

[..]

Hij kan sowieso altijd gewoon weg, even de resterende termijnen betalen en klaar.
Precies dat- hij is vrij de deur uit te lopen maar betaal dan wel ff de resterende maanden inclusief zijn gedeelte G/W/E internet etc
pi_160566980
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:56 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Precies dat- hij is vrij de deur uit te lopen maar betaal dan wel ff de resterende maanden inclusief zijn gedeelte G/W/E internet etc
G/W/E natuurlijk niet, want je verbruikt ook minder.
Maar in het contract staat een opzegtermijn van 2 maanden zei je? Dat lijkt me dan de geldige termijn. Staat er nog iets over de ingangsdag van die opzegtermijn (bijv. in april opzeggen, de termijn is nog mei/juni betalen OF 5 april opzeggen, is tot en met 5 juni betalen?)
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160567038
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:59 schreef H.FR het volgende:

[..]

G/W/E natuurlijk niet, want je verbruikt ook minder.
Maar in het contract staat een opzegtermijn van 2 maanden zei je? Dat lijkt me dan de geldige termijn. Staat er nog iets over de ingangsdag van die opzegtermijn (bijv. in april opzeggen, de termijn is nog mei/juni betalen OF 5 april opzeggen, is tot en met 5 juni betalen?)
Nee opzegtermijn wordt mee bedoeld termijn om verhuurder in kennis te stellen van ophouden huur. Dus als 1 sept 2016 einddatum contract is dan moet hij 2 maanden van te voren (juni) verhuurder laten weten dat hij na 1 sept niet meer wil huren. maar tot 1 sept blijft hij uiteraard huurder en moet hij betalen.

We werken met voorschot systeem met bedrijf water/electra/gas waar na eindstand wordt gemeten hoeveel er is gebruikt e of er meer moet worden bijbetaald of niet- dus hou dat weer uit te rekenen- ook weer allemaal gedoe
  donderdag 10 maart 2016 @ 15:10:18 #41
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_160567170
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:02 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Nee opzegtermijn wordt mee bedoeld termijn om verhuurder in kennis te stellen van ophouden huur. Dus als 1 sept 2016 einddatum contract is dan moet hij 2 maanden van te voren (juni) verhuurder laten weten dat hij na 1 sept niet meer wil huren. maar tot 1 sept blijft hij uiteraard huurder en moet hij betalen.

We werken met voorschot systeem met bedrijf water/electra/gas waar na eindstand wordt gemeten hoeveel er is gebruikt e of er meer moet worden bijbetaald of niet- dus hou dat weer uit te rekenen- ook weer allemaal gedoe
Dus waarom niet simpel houden en huurder gewoon aan zijn jaarcontract houden, laat hem nu vast opzeggen dat hij er per 1 september uitgaat, en dan heb jij rond die tijd gewoon weer een nieuwe huurder. Waarom zijn/haar probleem jouw probleem maken?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_160567264
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:10 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dus waarom niet simpel houden en huurder gewoon aan zijn jaarcontract houden, laat hem nu vast opzeggen dat hij er per 1 september uitgaat, en dan heb jij rond die tijd gewoon weer een nieuwe huurder. Waarom zijn/haar probleem jouw probleem maken?
Precies wat ik wil en aan me ma heb voorgesteld. Me ma wil alleen toegeven ik heb haar verteld hier volstrekt niet mee eens te zijn maar ze maakt morgen haar beslissing.
pi_160571303
Ik zou hem door laten betalen tot er een nieuwe huurder is gevonden en hem "administratiekosten" laten van een maand huur.

Wil hij dat niet, dan kan hij het jaar gewoon uitzitten.
Hij blij, jullie blij.
Eerst denken, dan typen
pi_160572434
De opzegtermijn mag nooit langer zijn dan de betaalperiode. De opzegtermijn van 2 maanden is in dit geval dus nietig. Dat is in dit geval niet relevant, maar zet deze juridische wanhoop wel even recht voor je volgende huurder.

De huurder in dit geval heeft waarschijnlijk pech, als hij geen gegronde reden heeft om de huur nu al op te zeggen. '30 minuten reizen is te ver' zal niet erkend worden als gegronde reden.

Het verschil tussen meegaan met de wensen van de huurder en de huurder aan zijn minimum termijn houden is dus 4 maanden (uitgaande dat de huurder na 1 maart zijn wensen kenbaar gemaakt heeft). In hoeverre je de huurder tegemoet wil komen, moet je zelf beslissen.

Je kunt bijvoorbeeld voorstellen dat de huurder huur blijft betalen tot een nieuwe huurder is gevonden (met een minimum van nog 1 of 2 maanden huur, ook als je al eerder een nieuwe huurder vind), en dat je om de schade van de huurder te beperken bereid bent om in zijn/haar belang bereid bent alvast te gaan adverteren. Maar dan wel ook op zijn/haar kosten.
Hoe eerder er goed geadverteerd wordt, hoe groter de kans dat snel een nieuwe huurder gevonden wordt. Hoe dichter we bij de zomer komen, hoe lastiger het wordt een nieuwe huurder te vinden, pas vanaf juli stijgt de kans op een nieuwe huurder weer enorm.
pi_160606340
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:50 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja prima joh. fijn dat jij ook nog ff je zegje gedaan hebt. bedankt voor je feedback zeg maar. :')
Matthias, het is je al meerdere keren gevraagd: wil je ophouden met werkelijk op elke post te reageren? En wil je ook ophouden met het doen van allerlei rare uitspraken over onderwerpen waar je duidelijk niets van weet?

Niemand schiet iets op met jouw reacties. Dit is een serieus forum. Mensen komen hier niet om jouw mening en jouw flauwe opmerkingen te horen. Mensen komen hier voor een serieus advies.
  zaterdag 17 september 2016 @ 14:12:24 #46
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_165382615
Nee. Huur vervroegd opzeggen kan niet als daar geen clausule over is opgenomen. Wat wél kan is het contract afkopen: alle resterende maanden in 1 keer.

Zou mooie boel zijn als contracten tussentijds gewoon maar opgezegd konden worden, dan zijn ze dus de facto waardeloos.

Als je van je telefoonabonnement af wilt omdat de concurrent een betere aanbieding heeft moet je ook gewoon betalen.
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 17 september 2016 @ 14:45:49 #47
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_165382994
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:12 schreef Mucha-Girl het volgende:
Nee. Huur vervroegd opzeggen kan niet als daar geen clausule over is opgenomen. Wat wél kan is het contract afkopen: alle resterende maanden in 1 keer.

Zou mooie boel zijn als contracten tussentijds gewoon maar opgezegd konden worden, dan zijn ze dus de facto waardeloos.

Als je van je telefoonabonnement af wilt omdat de concurrent een betere aanbieding heeft moet je ook gewoon betalen.
En dit moet na 6 maand nog gemeld worden?Het huurcontract is inmiddels het eerste jaar al voorbij zelfs.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_165386388
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:45 schreef Nizno het volgende:

[..]

En dit moet na 6 maand nog gemeld worden?Het huurcontract is inmiddels het eerste jaar al voorbij zelfs.
Er werd naar dit topic gelinkt in:
K&W / Huisgenoot gebruikt de droger voor zijn was altijd
Zal waarschijnlijk niet zijn opgevallen dat het topic niet zo recent is. :P
pi_165387270
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 18:25 schreef Operc het volgende:

[..]

Er werd naar dit topic gelinkt in:
K&W / Huisgenoot gebruikt de droger voor zijn was altijd
Zal waarschijnlijk niet zijn opgevallen dat het topic niet zo recent is. :P
Degene die het kickte moet de OP hebben gelezen, waarin onder andere genoemd werd dat het om een contract van 1 september 2015 tot 1 september 2016 ging, en de TT gaat over vervroegd opzeggen.

Prima dat er in een ander topic naar gelinkt werd, maar dat is geen reden om dit topic klakkeloos te kicken.
Om te voorkomen dat het nog tig keer gebeurt gooi ik er dus wel een slotje op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')