En hoevaak zie je daar reklame tussen door?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Koop je toch een prachtige reis?En heb onlangs een 55 inch S-uhd TV van Samsung gekocht
Daar is zelfs stront mooi op
Structurele deflatie is normaal. Structurele deflatie is een drijfveer van handel en innovatie.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:00 schreef GewoneBurger het volgende:
Het enige wat je dus doet [met het opwekken van deflatie] is bestedingen naar voren halen.
Als er knelpunten (de verrotte oppotters) ontstaan in het Economische systeem is er minder geld beschikbaar voor productie en innovatie en de andere belangrijke dingen die het economische systeem katalyseert.quote:En het is overduidelijk dat de hoeveelheid geld in de economie op het input-output systeem van alle deelnemers aan de economie geen enkele impact heeft.
De grap is dat er altijd iets gebeurt. Ook al geef je het niet uit. Je past je bestedingspatroon aan, immers omdat je weet dat je een grote buffer hebt durf je net iets meer uit gegeven, je lost schulden af, je zet het op de bank die er vervolgens weer iets mee doet. Het heeft dus altijd impact op de economie. Ik betwijfel echter of de meeste economische modellen hier rekening mee houden. Hoor graag indien het tegendeel waar is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ze me gratis geld geven moet ik dan beloven dat ik het uitgeef?
1. Vv om niet de quote aan te passen!quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Structurele deflatie is normaal. Structurele deflatie is een drijfveer van handel en innovatie.
[..]
Als er knelpunten (de verrotte oppotters) ontstaan in het Economische systeem is er minder geld beschikbaar voor productie en innovatie en de andere belangrijke dingen die het economische systeem katalyseert.
Al het geld dat van de hand gaat staat voor Economische activiteit. Welvaart die opgepot zit in spaartegoeden, in brandkasten of onder banken vertaalt zich niet naar Economische activiteit. Als de Economische activiteit afneemt zeggen dan dus dat de Economie krimpt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:54 schreef GewoneBurger het volgende:
[ingekort ten behoeve van de leesbaarheid]
2. Wat bedoel je met dat laatste?
Dan kan je me dus heel slecht kerel.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:45 schreef GewoneBurger het volgende:
[..]
De grap is dat er altijd iets gebeurt. Ook al geef je het niet uit. Je past je bestedingspatroon aan, immers omdat je weet dat je een grote buffer hebt durf je net iets meer uit gegeven, je lost schulden af, je zet het op de bank die er vervolgens weer iets mee doet. Het heeft dus altijd impact op de economie. Ik betwijfel echter of de meeste economische modellen hier rekening mee houden. Hoor graag indien het tegendeel waar is.
Wie weet is dat geld niets meer waard straks en spullen wel.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan kan je me dus heel slecht kerel.
Wat ik nodig heb meer zal het niet zijn wat ik uitgeef, weet nooit wat de toekomst mij brengen zal.
Dan zitten andere met spullen die ze misschien teveel gekocht hebben, ik echter dan met geld of goud, wat denk je waar ik eerder een brood voor krijg?
Toekomst perspectief missen de mensen en het vertrouwen, naar het zuur zou het zoet komen, wie weet wachten er daar veel op?
Ik wacht nog steeds op de lagere zorgverzekeringspremie die ons was beloofd!quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:13 schreef Woestijnvos het volgende:
Je wacht nog steeds op die 1000 euro van Rutte.
Ik heb gisteren genoten van de handbaldames. En het item op het 6 uur journaal waarin Dionne Stax het over oesters hadquote:Op woensdag 9 maart 2016 22:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
En hoevaak zie je daar reklame tussen door?
Dan kan het zo mooi zijn als het wil, voor mij dan he!
Maar jou zouden ze dus stront met een strikje erom kunnen verkopen?
Net alsof de ECB daar ook maar een fuck om geeft.quote:Op donderdag 10 maart 2016 10:22 schreef detaris het volgende:
Nog lagere rente van de ECB = verdampen van de Nederlandse pensioenen.
Wat uiteindelijk gaat leiden tot hogere premies en afstempelen.
Kortom een prima manier om de Nederlandse economie te stimuleren![]()
Tja......de schuldenberg verkleinen door schulden maken goedkoper te maken.......vreemd dat dat niet werkt......quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)tie_voor_ECB___.html
De ECB faalt in haar pogingen de economie aan te wakkeren en de schuldenlasten te reduceren. In eerste instantie heeft zij dit geprobeerd door de rente steeds verder te verlagen, zodat lenen steeds goedkoper werd. Op zeker moment werd lenen (voor banken) zelfs gratis en op dit moment kost het zelfs geld om geld te hebben (negatieve rente, uniek!).
Ondanks deze creative maatregelen blijft succes achterwege.
knip
Denk dat een beetje inflatie niet zo verkeerd is al heb ik liever deflatie. Aan wat is de inflatie gekoppeld dan, hoeveelheid inwoners van Europa, koopkracht, import export cijfers?quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:00 schreef GewoneBurger het volgende:
Zeer slecht plan natuurlijk. Dit leidt uiteindelijk gewoon tot inflatie en inflatie is niet goed voor de economie, hoe hard Draghi ook niet roept dat het wel goed is voor de economie. Misschien dat het mensen aanzet tot bestedingen, maar dat zijn dan wel bestedingen die anders in de (nabije) toekomst gedaan zouden zijn en nu dus wegvallen waardoor je in die (nabije) toekomst met weer exact het zelfde probleem zit. Het enige wat je dus doet is bestedingen naar voren halen.
Bovendien gaat het niet alleen om de uitgaven. Uitgaven van bedrijven en particulieren moeten immers hand in hand gaan met hun productie/inkomsten. Je kan niet alleen maar iets uit de economie halen, je zal er ook iets aan moeten toevoegen. En het is overduidelijk dat de hoeveelheid geld in de economie op het input-output systeem van alle deelnemers aan de economie geen enkele impact heeft.
Ons monetaire-bancaire systeem is compleet failliet maar we zitten nog een beetje in de ontkenningsfase.
Kan niet, er gaat te veel geld aan fraude op.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de lagere zorgverzekeringspremie die ons was beloofd!
Dat was jij zeker weer vergeten?
Niemand schiet iets op met inflatie. Zelfs mensen met schulden niet want inflatie verwachtingen zitten waarschijnlijk al ingebakken in de rente tarieven.quote:Op donderdag 10 maart 2016 11:38 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Denk dat een beetje inflatie niet zo verkeerd is al heb ik liever deflatie. Aan wat is de inflatie gekoppeld dan, hoeveelheid inwoners van Europa, koopkracht, import export cijfers?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |