Grappig hoe het dan ineens onverantwoordelijk gedrag van de mannen is en de vrouwen willoos zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom dan mannen wel slachtoffers noemen van hun eigen onverantwoordelijke gedrag?
Het maakt wel dat je nogal overdrijft door er zo over te praten.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat valt niet mee.
Dat het een mogelijkheid is en ook toegepast wordt maakt niet dat het een leuke of makkelijke keuze is.
Dan nog heeft het een heel scala aan risico's. Maar we hebben het hier over onverhoopt zwanger worden, dat betekend normaal gesproken een heleboek kopzorgen en een nare keuze moeten maken.quote:
Nee maar als je dus als man zijnde niet zwanger wilt worden zul je ervoor moeten zorgen dat deze pil verkrijgbaar wordt. Net zoals vrouwen voor de pil hebben gestreden. Ik wil nu niet zwanger worden dus slik ik de pil. Als je als man ook niet zwanger wil worden dan moet je je kan grijpen. Dan is strijden voor deze pil efficiënter dan achteraf via wetgeving meer zeggenschap genereren.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dus die pil 'is er nog niet', hij is niet beschikbaar, dus kunnen mannen niet, zoals je zegt 'die pil slikken'.
Of je krijgt een kind en daar ga je als man voor zorgen. Kan ook.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan nog heeft het een heel scala aan risico's. Maar we hebben het hier over onverhoopt zwanger worden, dat betekend normaal gesproken een heleboek kopzorgen en een nare keuze moeten maken.
Als iemand er blij mee is dan zou de man moeten weten dat ze wel graag een kind wil en dus extra voorzorgsmaatregelen nemen als hij perse geen kinderen wil.
Mannen kunnen ook liegen, kunnen ook zeggen ok te zijn met een onverhoopte zwangerschap om als het moment daar is anders te kiezen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:53 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen liegen. Als een vrouw doet alsof ze op 1 lijn zit dan heeft dat nogal invloed op de risico analyse en daarnaast willen ze nogal van mening veranderen als de eierstokken rammelen.
Ik ben er ook niet voor om een échte abortus af te dwingen of dat vrouwen juist gedwongen worden om de zwangerschap te voldragen, in tegendeel! Dan begrijp je mij verkeerd,quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee. Want het is haar lijf. Een abortus is geen kattenpis, een zwangerschap ook niet.
Waarom moet zij alleen verantwoordelijk zijn voor de keuze tussen kut en fucked up? Het is niet dat zij geen enkele consequentie draagt dan, ze draagt er al veel meer dan de man. Daar is niets aan te doen, mensen zijn nu eenmaal geen zeepaardjes.
Waarom moet echt alle verantwoordelijkheid op haar nek liggen en helemaal niets op de zijne?
Dat laatste.....;)quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Mannen kunnen ook liegen, kunnen ook zeggen ok te zijn met een onverhoopte zwangerschap om als het moment daar is anders te kiezen.
En dat veranderen van mening valt reuze mee als je het hebt over normale vrouwen ipv weirdo bitches. Don't put your dick in crazy weet je nog?
Dat kan inderdaad en ook dat zou consequenties moeten hebben, het is niet of of.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Mannen kunnen ook liegen, kunnen ook zeggen ok te zijn met een onverhoopte zwangerschap om als het moment daar is anders te kiezen.
En dat veranderen van mening valt reuze mee als je het hebt over normale vrouwen ipv weirdo bitches. Don't put your dick in crazy weet je nog?
Dat kan, maar die kans is erg klein als je hier goed over praat en zorgt voor een verstandige partnerkeuze voordat je al die verantwoordelijkheid in andermans handen legt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:55 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is gewoon gelul. Alsof het ongehoord is dat mevrouw A zegt maar als puntje bij paaltje komt B doet. Zelfde geldt overgens voor mannen.
Dan heb je er ook geen zorg aan. Als je het niet weet heb je ook geen consequentie's.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is deels zo. Mijn ex is wel zwanger geworden en heeft zonder mijn weten abortus laten plegen. Maar je kan ook iemand hebben die wegloopt en dan een kind krijgt zonder jouw weten.
Ga je met opa's naar bed? De situatie die jij schets is zeer onwaarschijnlijk. Dat de vrouw de man een oor aannaait door de "pil te vergeten" komt veel vaker voor. Het begint nu wel hilarisch te worden. Je haalt alles uit de kast om mannen als tweederangsburger te behandelen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Draai het eens om. Vrouw heeft onsje met man, man beweerd bij hoog en laag dat hij onvruchtbaar is en het dus zonder condoom prima kan.
En de keuze van de man in die andere gevallen dan?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat kan, maar die kans is erg klein als je hier goed over praat en zorgt voor een verstandige partnerkeuze voordat je al die verantwoordelijkheid in andermans handen legt.
Bij de vrouwen die ik ken die door anticonceptie heen zwanger zijn geworden ken ik er maar 1 die dat kind gehouden heeft. Van die was het dan ook bekend dat ze geen abortus zou willen als dat zou gebeuren.
Maar dan heb ik toch geen keuze gehad?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan heb je er ook geen zorg aan. Als je het niet weet heb je ook geen consequentie's.
De vrouwen zijn niet willoos en dragen de consequentie's al. Ik pleit nergens voor dat kind bij de man achterlaten.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:58 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Grappig hoe het dan ineens onverantwoordelijk gedrag van de mannen is en de vrouwen willoos zijn.
Het was 50/50 toch?
Dat is echt de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:59 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het maakt wel dat je nogal overdrijft door er zo over te praten.
Als het zo verschrikkelijk was dan werd het niet massaal gedaan.
Overigens vervalt je redenatie meestal ook wanneer zij kiest om abortus te plegen en is het niet zo erg allemaal.
De vrouw draagt de consequenties inderdaad zeker.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:04 schreef erodome het volgende:
[..]
De vrouwen zijn niet willoos en dragen de consequentie's al. Ik pleit nergens voor dat kind bij de man achterlaten.
Die vrouw draagt al de consequentie's, jij wil dat de man geen enkele consequentie draagt.
Oh maar dan mogen we dezelfde logica ook toepassen in andere situaties.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:04 schreef Moppert het volgende:
Dat is toch ook precies wat ze zegt.. Mannen kiezen er voor om iemand te vertrouwen.
Als je een foute keus daarin maakt is dat jammer maar eigen schuld.
Je kan als vent ook gewoon voor de zekerheid een condoom gebruiken.
Ik ben helemaal voor een papieren abortus mits er goed nagedacht is over de termijn waarin dat kan.
En hoe uit te voeren. Een man kan eerst ook kiezen om het te willen en dan toch ineens van mening veranderen. Dat soort situaties moet je ook over nadenken. Klakkeloos de man in dat soort situaties geloven is ook niet ideaal.Een vrouw kan ook namelijk op een bepaald punt niet meer terug.
En laat ze ook de keus voor adoptie in nederland dan gelijk makkelijker maken.
Het is nu een lastig en heeeeel lang proces. (verre van hoe het in andere landen werkt)
Vrouwen kunnen in Nederland eigenlijk niet terugkomen op hun keus zonder dat ze langs jeugdzorg en de rechter moeten.. Een kind afstaan zoals in amerika kennen we hier niet op die manier.
Dat kan idd. Maar we hebben het hier over het niet willen. Als je dat perse niet wil neem je voorzorgsmaatregelen. Doe ik ook als vrouw zijnde.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Of je krijgt een kind en daar ga je als man voor zorgen. Kan ook.
Nee, ik wil dat de man net als de vrouw zeggenschap heeft en kan kiezen of hij consequenties heeft. Dat zou eerlijk zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:04 schreef erodome het volgende:
[..]
De vrouwen zijn niet willoos en dragen de consequentie's al. Ik pleit nergens voor dat kind bij de man achterlaten.
Die vrouw draagt al de consequentie's, jij wil dat de man geen enkele consequentie draagt.
De man in die gevallen kiest er toch zelf voor dat risico te lopen? Die kiest ervoor het zonder condoom te doen en alle verantwoordelijkheid bij iemand te leggen op wie hij helemaal niet kan vertrouwen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:01 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet voor om een échte abortus af te dwingen of dat vrouwen juist gedwongen worden om de zwangerschap te voldragen, in tegendeel! Dan begrijp je mij verkeerd,
ik ga er even vanuit dat je in een normale gezonde relatie er samen wel uit komt, maar
het gaat meer over de los vaste relatie's, zwangerschap is dan een manier om een man
aan je te binden en zelf al lukt dat niet dan moet hij als nog járen lang dokken.
Vind ik best een zware straf
Is een kind een ziekte dan.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is echt de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb.
Wortelkanaalbehandelingen worden ook massaal gedaan, dus zo erg is dat allemaal niet. Kankerbestrijding wordt ook massaal gedaan, dus stelt niets voor joh.
Grappig, kan je het gesprek niet ontopic houden? Maar ja als je zelf voor die situatie kiest door er bij te blijven ja, dan ben je zelf ook degene die er voor kiest om het te laten gebeuren.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:06 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Oh maar dan mogen we dezelfde logica ook toepassen in andere situaties.
Word je als vrouw continu in elkaar geslagen door je partner? Jammer joh, had je maar een betere partnerkeuze moeten maken.
Ja. Ik ook als man. Althans.... ik doe dat in overleg. Dan kun je alsnog een kind krijgen. Of zwanger raken. Ik word dan graag betrokken bij dat proces en besluit.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat kan idd. Maar we hebben het hier over het niet willen. Als je dat perse niet wil neem je voorzorgsmaatregelen. Doe ik ook als vrouw zijnde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |