abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160540608
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:31 schreef opreis het volgende:

[..]

Het klinkt nu net alsof het hebben van een kind iets vreselijks is wat alleen maar geld kost. Het kan ook iets moois zijn, maar in sommige gevallen heeft de man alleen de lasten en niet de lusten, omdat de vrouw de lusten wil hebben, maar niet alle lasten op zich kan nemen.
Als ze niet alle lasten op zich kan nemen dan kan ze ook zelf bedenken dat het niet verstandig is om zwanger te raken.
Onverhoopt en ongewild zwanger worden is dan ook vreselijk.

En de man heeft het recht zijn zorgrecht op te eisen he. Dus dat alleen de lasten is over het algemeen genomen echt zijn eigen keuze.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160540622
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet zo. Ook de man heeft daar een bijdrage in, hij is niet willoos weet je, kan ook voorzorgsmaatregelen nemen. Of goed overleg plegen.
Er kan van alles mis gaan. Maar na zwangerschap heb je geen macht meer als man.
pi_160540646
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:32 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar de consequenties zijn voor mannen en vrouwen verschillend. Een man kan een vrouw niet dwingen om het kindje te houden of voor abortus te kiezen. Logisch, wat het is nog altijd in het lichaam van de vrouw. Ze bepaalt of het kindje wel of niet komt. Aan de andere kant moet je vrouw accepteren dat de man ervoor kiest om niet voor het kind te zorgen. Nu is het natuurlijk wel een verschil als de man het op het begin aangeeft of net voor de bevalling. Bij de laatste situatie ben ik van mening dat de man gewoon financieel moet bijdragen. Simpelweg omdat de vrouw dan niet meer voor abortus kan kiezen en adoptie dan ook veel lastiger wordt. Als de man van te voren al aangeeft geen kinderen te willen, dan weet je waar je als vrouw aan begint. Dan moet je niet later alsnog gaan janken dat hij niet mee wil betalen.
Ik vind echt dat zodra de conceptie een feit is het gewoon beider verantwoordelijkheid is. Abortus/adoptie moet niet gezien worden als extra anticonceptiemiddel.

Beiden moeten ervoor zorgen dat het niet gebeurd, die conceptie. Beiden zijn verantwoordelijk voor wat eruit komt. Omdat dat biologisch nu eenmaal zo werkt heeft de vrouw meer consequentie's, de man enkel en alleen als dat kind er komt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160540695
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:41 schreef FANN het volgende:

[..]

Het wordt wel lastiger als je in een vaste relatie/huwelijk zit natuurlijk, als alles koek en ei is en een stel heeft bijvoorbeeld twee kinderen en de vrouw raakt per ongeluk zwanger dan kan je daar meestal normaal overleg over hebben. Het is de vraag dan maar of het derde kindje gewenst is,
waarom wel of niet doet er even niet toe en dan neem je het besluit toch meestal wel sámen om het kind te laten komen of niet.

Het gaat er meer om denk ik als er een beetje ''losse'' relatie is of zelfs hélemaal geen relatie, maar wel sex dus en dan ook... oeps zwanger....

Als dát gebeurd en de man kan hélemaal niets meer, alleen maar hopen dat als hij dat kind niet wil dat de vrouw het ook niet wil en dus, sorry voor de nare uitdrukking, het vruchtje ''weg laat halen'' dan is dat best wel oneerlijk.

Vrouwen hebben dan wel een héél groot machtsmiddel zo... én ze kunnen een vent dus echt ''strikken'' op de manier, je kan een jongeman van 20 jaar niet verplichten zich te laten steriliseren toch?
Een man die zonder die vaste relatie en dus dat overleg/weten hoe de vrouw over een onverhoopte zwangerschap denkt niet zijn verantwoordelijkheid neemt, zichzelf beschermt tegen een zwangerschap is gewoon een domme lul.

Draai het eens om. Vrouw heeft onsje met man, man beweerd bij hoog en laag dat hij onvruchtbaar is en het dus zonder condoom prima kan.
Wat wordt er dan gedacht van de vrouw die hem op zijn blauwe ogen geloofd? Wordt er dan ook gezegd dat zij een arm slachtoffer is?
pi_160540710
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vind echt dat zodra de conceptie een feit is het gewoon beider verantwoordelijkheid is. Abortus/adoptie moet niet gezien worden als extra anticonceptiemiddel.

Beiden moeten ervoor zorgen dat het niet gebeurd, die conceptie. Beiden zijn verantwoordelijk voor wat eruit komt. Omdat dat biologisch nu eenmaal zo werkt heeft de vrouw meer consequentie's, de man enkel en alleen als dat kind er komt.
Ja, maar als het nou wél gebeurt? Wat dan?
Dan heeft alleen de vrouw het verder voor het zeggen?

Is toch best ráár :o
pi_160540724
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dan nog steeds heeft de vrouw alle macht.
Dan heeft de vrouw vooral veel nare consequentie's, welke kant ze ook kiest.
pi_160540750
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:43 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat is niet hetzelfde maar dat weet je ook wel.
Voordat ze zwanger is is de keuze 50/50, zodra ze zwanger is ligt de keuze voor 100% bij haar.
Niet helemaal waar, als je als man een beetje nadenkt voordat je risico's neemt kies je voor een vrouw waarmee je op 1 lijn ligt en die dus niet zegt ik hou dat kind.
pi_160540751
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Een man die zonder die vaste relatie en dus dat overleg/weten hoe de vrouw over een onverhoopte zwangerschap denkt niet zijn verantwoordelijkheid neemt, zichzelf beschermt tegen een zwangerschap is gewoon een domme lul.

Draai het eens om. Vrouw heeft onsje met man, man beweerd bij hoog en laag dat hij onvruchtbaar is en het dus zonder condoom prima kan.
Wat wordt er dan gedacht van de vrouw die hem op zijn blauwe ogen geloofd? Wordt er dan ook gezegd dat zij een arm slachtoffer is?
Het is een zaak voor twee mensen. Maar de man heeft in deze minder te zeggen. Net als de vrouw vaker een kind toegewezen krijgt.
pi_160540756
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:49 schreef erodome het volgende:
Nee, ik zou eerder zeggen een domme doos :+

Of het moet een vaste relatie/huwelijk zijn, dan mag je er van uitgaan dat die man de waarheid spreekt. Voor de rest zou ik geen enkele man vertrouwen op zijn mooie blauwe ogen :D
pi_160540761
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Gezien het aantal abortussen wat er plaats vindt valt dat nogal mee als consequentie.
pi_160540764
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Tenzij je er blij mee bent.
pi_160540770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:44 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat is zeldzaam zeg je net dus irrelevant om dat erbij te halen.
Waarom is het dan wel relevant als het om dat condoom gaat bij de man?
pi_160540799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, als je als man een beetje nadenkt voordat je risico's neemt kies je voor een vrouw waarmee je op 1 lijn ligt en die dus niet zegt ik hou dat kind.
Vrouwen kunnen liegen. Als een vrouw doet alsof ze op 1 lijn zit dan heeft dat nogal invloed op de risico analyse en daarnaast willen ze nogal van mening veranderen als de eierstokken rammelen.
pi_160540805
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er kan van alles mis gaan. Maar na zwangerschap heb je geen macht meer als man.
Dat is hoe het leven werkt, van seks kan je zwanger worden.

Je hebt meer macht dan je denkt, alleen al door een verstandige partnerkeuze te maken en als je dat niet doet eigen verantwoordelijkheid te nemen om die zwangerschap te voorkomen.

Mijn partner hoeft nooit bang te zijn dat ik anders kies als hem, we hebben daar goed over gepraat. Zitten op 1 lijn met elkaar.
Zijn mening is belangrijk voor me in deze en dat geld voor het leeuwendeel van de vrouwen.
pi_160540813
Een vrouw heeft allerlei keuzes. Maar dat zwanger worden kan natuurlijk geheel niet uitkomen.
  woensdag 9 maart 2016 @ 13:55:04 #66
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_160540832
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Je hebt meer macht dan je denkt, alleen al door een verstandige partnerkeuze te maken en als je dat niet doet eigen verantwoordelijkheid te nemen om die zwangerschap te voorkomen.

Mijn partner hoeft nooit bang te zijn dat ik anders kies als hem, we hebben daar goed over gepraat. Zitten op 1 lijn met elkaar.
Zijn mening is belangrijk voor me in deze en dat geld voor het leeuwendeel van de vrouwen.
Sorry hoor maar dit is gewoon gelul. Alsof het ongehoord is dat mevrouw A zegt maar als puntje bij paaltje komt B doet. Zelfde geldt overgens voor mannen.
Self-interest makes the world go round!
pi_160540838
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:49 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, maar als het nou wél gebeurt? Wat dan?
Dan heeft alleen de vrouw het verder voor het zeggen?

Nee. Want het is haar lijf. Een abortus is geen kattenpis, een zwangerschap ook niet.
Waarom moet zij alleen verantwoordelijk zijn voor de keuze tussen kut en fucked up? Het is niet dat zij geen enkele consequentie draagt dan, ze draagt er al veel meer dan de man. Daar is niets aan te doen, mensen zijn nu eenmaal geen zeepaardjes.

Waarom moet echt alle verantwoordelijkheid op haar nek liggen en helemaal niets op de zijne?
pi_160540848
quote:

[..]

Dat is deels zo. Mijn ex is wel zwanger geworden en heeft zonder mijn weten abortus laten plegen. Maar je kan ook iemand hebben die wegloopt en dan een kind krijgt zonder jouw weten.
pi_160540865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:49 schreef FANN het volgende:

[..]

Niet in de wondere wereld van feminisme.
pi_160540872
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is een zaak voor twee mensen. Maar de man heeft in deze minder te zeggen. Net als de vrouw vaker een kind toegewezen krijgt.
Dat laatse is niet meer waar. Wel is het zo dat in heel veel gevallen die man helemaal niet de grootste zorgplicht wil.

In een goede relatie heeft de man erg veel te zeggen, is zijn mening net zo belangrijk als de hare.
Zonder goede relatie moet je jezelf beter beschermen, dat geld ook voor de vrouw die een man tegen komt die zo graag zonder condoom wil.
pi_160540874
quote:

[..]

Partners kunnen veranderen en partners kunnen liegen waardoor een verstandige partnerkeuze achteraf pas kan blijken dat deze helemaal niet verstandig was.

Leuk dat jij op 1 lijn zit met je partner en eerlijk bent maar het is nogal een bold statement om dat op het gros van de vrouwen te projecteren... dat weet jij helemaal niet namelijk.
pi_160540875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:43 schreef galatea het volgende:

[..]

Ja?
De techniek is er echter zijn er 'maatschappelijke' argumenten om hem niet in te voeren.
Dus die pil 'is er nog niet', hij is niet beschikbaar, dus kunnen mannen niet, zoals je zegt 'die pil slikken'.
Ja doei.
pi_160540881
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:51 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee, ik zou eerder zeggen een domme doos :+

Of het moet een vaste relatie/huwelijk zijn, dan mag je er van uitgaan dat die man de waarheid spreekt. Voor de rest zou ik geen enkele man vertrouwen op zijn mooie blauwe ogen :D
Waarom dan mannen wel slachtoffers noemen van hun eigen onverantwoordelijke gedrag?
pi_160540901
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:51 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Gezien het aantal abortussen wat er plaats vindt valt dat nogal mee als consequentie.
Nee, dat valt niet mee.

Dat het een mogelijkheid is en ook toegepast wordt maakt niet dat het een leuke of makkelijke keuze is.
pi_160540908
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom dan mannen wel slachtoffers noemen van hun eigen onverantwoordelijke gedrag?
Niemand is daar slachtoffer van als je het risico gewoon neemt. Behalve misschien een kind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')