Wat ik aankaart is een veel groter probleem. Als het dit probleem gaat is het 99% van de tijd de vrouw die de man een oor aannaait.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mannen die vrouwen bedonderen door te zeggen dat ze gesteriliseerd zijn ook neem ik aan?
Je denkt dat een vrouw die jaren aan de pil is van de een op de andere dag ineens supervruchtbaar is als ze stopt omdat haar relatie bijna uit is?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:43 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat gebeurt heel vaak. Dat hoeft niet per se bij rijke man te zijn. Als een vrouw weet dat de relatie stuk loopt dan kan hij de man gevangen neem door zo'n truc uit te halen om de man te belazeren. Blijkbaar heeft feminisme daar geen probleem mee wat best wel triest is omdat feministen de "mondvol" hebben van gelijkheid etc. Het laat ze gewoon koud. Dat kan je ook hier in dit topic zien.
Zorgeloze seks is een non-argument, dat heb ik eerder in het topic Leandra ook al uitgelegd. Als er voor vrouwen geen consequenties hoeven te zitten aan zorgeloze seks, dan ook niet voor mannen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Welke echte gelijkheid? Want het gaat neer komen op de vrouw die alle verantwoordelijkheid moet dragen en de man die maar zorgeloos seks moet kunnen hebben, zonder zelf verantwoordelijkheid te nemen.
Ik heb geen flauw idee hoe vaak dat gebeurt, mijn referentiekader is kennelijk een compleet andere dan de jouwe, want ik ken letterlijk niemand die op die manier met een ongewenst kind opgezadeld is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat ik aankaart is een veel groter probleem. Als het dit probleem gaat is het 99% van de tijd de vrouw die de man een oor aannaait.
Wat is dit nou weer voor onzin? Als een vrouw een keer een pil uitkotst (niet expres natuurlijk) of gewoon vergeet dan biedt dit toch geen 100% bescherming meer bij zwangerschap?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt dat een vrouw die jaren aan de pil is van de een op de andere dag ineens supervruchtbaar is als ze stopt omdat haar relatie bijna uit is?
Ik zie ook niet wat het feminisme hier mee te maken zou hebben.
Ik heb daar werkelijk nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat ik aankaart is een veel groter probleem. Als het dit probleem gaat is het 99% van de tijd de vrouw die de man een oor aannaait.
-Niet op de man-quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Het punt is toch dat die wetgeving wordt aangepast? De regering maakt de wetgeving die moet worden toegepast/getoetst door de rechter.
Sorry, maar ik kan me totaal niet in jouw logica verplaatsen.
In zo'n situatie waar de man de vrouw belazert dan kan de vrouw een abortus nemen. Andersom kan het niet. Ik geef de vrouw helemaal niet de schuld. Ik wil gewoon dat de man dezelfde rechten moet krijgen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee hoe vaak dat gebeurt, mijn referentiekader is kennelijk een compleet andere dan de jouwe, want ik ken letterlijk niemand die op die manier met een ongewenst kind opgezadeld is.
Waarom niet? Hebben ze toch ook voor vrouwen gedaan die in het wild rond wilden kunnen neuken zonder consequenties?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat men de wetgeving in het nadeel van het kind wil gaan aanpassen om een klein groepje mannen die niet bereid zijn de gevolgen van hun onachtzaamheid te dragen te ontzien?
Want een abortus stelt niks voor en dat doe je zo even?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:53 schreef Atak het volgende:
[..]
In zo'n situatie waar de man de vrouw belazert dan kan de vrouw een abortus nemen. Andersom kan het niet. Ik geef de vrouw helemaal niet de schuld. Ik wil gewoon dat de man dezelfde rechten moet krijgen.
Ze kan het toch ook afstaan ter adoptie?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want een abortus stelt niks voor en dat doe je zo even?
Okay. Ervaringsdeskundige?
Kleine berekening op los gelaten: bij een bruto salaris van 4000 voor de man en 2500 voor de vrouw bedraagt de kinderalimentatie 340 euro voor één kind.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:33 schreef H.FR het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon per ongeluk gaan, ondanks voorbehoedsmiddelen. Daar is de man dan mede-verantwoordelijk voor en dat mag best worden uitgedrukt in een kleine financiële bijdrage.
Stel je trouwens niet zo aan, één maand zuinig leven en je hebt het alweer terugverdiend.
Ik denk dat hij het over de kosten van een abortus had...1 malig tussen de 400~1000 euro(?)quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:55 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Kleine berekening op los gelaten: bij een bruto salaris van 4000 voor de man en 2500 voor de vrouw bedraagt de kinderalimentatie 340 euro voor één kind.
Praat je over bijna 75000 euro over 18 jaar.
Kleine bijdrage
Ik had het over een eenmalige bijdrage van ¤ 400- ¤ 1000 bij aborteren op papier. In plaats van dus die alimentatie.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:55 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Kleine berekening op los gelaten: bij een bruto salaris van 4000 voor de man en 2500 voor de vrouw bedraagt de kinderalimentatie 340 euro voor één kind.
Praat je over bijna 75000 euro over 18 jaar.
Kleine bijdrage
Oké, excuus.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:57 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik had het over een eenmalige bijdrage van ¤ 400- ¤ 1000 bij aborteren op papier. In plaats van dus die alimentatie.
Ja wat wil je nou? Dan had ze maar geen onveilige sex moeten hebben hoorquote:Op woensdag 9 maart 2016 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, de zwangerschap uitdragen...
Stelt ook niks voor natuurlijk.
Wat mij betreft wel ja. Gevangenis lijkt me iets veel van het goede maar een dergelijke leugen van één van de betrokkenen lijkt me onacceptabel en moet zo weinig mogelijk consequenties hebben voor de ander. Hoewel in dit geval de vrouwen meer de 'lul' zijn, dus mannen zouden hier best zwaarder voor gestraft mogen worden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mannen die vrouwen bedonderen door te zeggen dat ze gesteriliseerd zijn ook neem ik aan?
Nee, 20+ jaar inkomen afstaan is een lachertje.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, de zwangerschap uitdragen...
Stelt ook niks voor natuurlijk.
Maakt niet uit, was een stukje terug in de discussie.quote:
Gezien hoeveel er abortussen gedaan worden elk jaar zou ik inderdaad concluderen dat het niks voorstelt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want een abortus stelt niks voor en dat doe je zo even?
Okay. Ervaringsdeskundige?
Die vrouw is diezelfde 20 jaar inkomen kwijt aan de kosten van het kind en moet het ook nog eens opvoeden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:58 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee, 20+ jaar inkomen afstaan is een lachertje.
Nee. Zij heeft de keuze om dat te doen, hij niet. Dat is ongelijkheid per definitie.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die vrouw is diezelfde 20 jaar inkomen kwijt aan de kosten van het kind en moet het ook nog eens opvoeden.
Wat dat betreft is er dus wel weer sprake van gelijkheid, het kost ze allebei een hoop.
Met het grote verschil dat de vrouw 100% verantwoordelijk is voor de beslissing het kind te houden. Waarom dan niet 100% verantwoordelijkheid voor de gevolgen van die beslissing?quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die vrouw is diezelfde 20 jaar inkomen kwijt aan de kosten van het kind en moet het ook nog eens opvoeden.
Wat dat betreft is er dus wel weer sprake van gelijkheid, het kost ze allebei een hoop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |