twitter:islamicworldupd twitterde op dinsdag 08-03-2016 om 22:07:32#YPG/ #SDF in last 12 hours captured Al-Hamid, Al-Jada’an, Al-Jadawa’, Al-Badr, Al-Siraad, Al-Dayan Matli villages from #IS/ #Daesh Militants reageer retweet
Nee, de SDF is gewoon veel beter dan de SAA, die doet alsof ze tegen isis vechten maar niets op hun veroveren.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:10 schreef Peunage het volgende:
Ik heb het idee dat er niet veel gevochten wordt als de SDF dorpjes overneemt van IS. Lijkt net alsof ze gewoon van wacht wisselen. De ene trekt zich terug, de andere neemt dat dorpje over.
FSA heeft de border crossing naar Irak met behulp van Amerika overgenomen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 07:17 schreef firefly3 het volgende:
Wtf deze kaart is rechtsonder opeens geheel groen?? Nice. Maar hoe komt het?
[ afbeelding ]
IS is dan ook helemaal niet zo goed in verdedigen. Heroveren, veroveren en chaos zaaien kunnen ze goed.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:10 schreef Peunage het volgende:
Ik heb het idee dat er niet veel gevochten wordt als de SDF dorpjes overneemt van IS. Lijkt net alsof ze gewoon van wacht wisselen. De ene trekt zich terug, de andere neemt dat dorpje over.
Het grote Palmyra offensief gaat waarschijnlijk over een paar dagen beginnen. SAA en Hezbollah en milities zijn nu massaal aan het mobiliseren. Dit keer gaat de stad echt vallen, ben ik van overtuigd. Vorige keren waren het redelijke pogingen, maar hadden ze niet genoeg manschappen om het territorium vast te houden wat ze op IS veroverden. Dit keer hebben ze en de manschappen, en competente militaire leiding (Suheil, bijgestaan door Russische en IRGC adviseurs) en een wereldklasse luchtmacht om ze bij te staan.quote:Op woensdag 9 maart 2016 08:49 schreef TheJanitor het volgende:
Hup Assad en SDF. Hopelijk vandaag weer een stukje dichter bij DeZ en Raqqa.
En trekt IS zich al een beetje terug of gaan die proberen de stad vast te houden?quote:Op woensdag 9 maart 2016 08:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het grote Palmyra offensief gaat waarschijnlijk over een paar dagen beginnen. SAA en Hezbollah en milities zijn nu massaal aan het mobiliseren. Dit keer gaat de stad echt vallen, ben ik van overtuigd. Vorige keren waren het redelijke pogingen, maar hadden ze niet genoeg manschappen om het territorium vast te houden wat ze op IS veroverden. Dit keer hebben ze en de manschappen, en competente militaire leiding (Suheil, bijgestaan door Russische en IRGC adviseurs) en een wereldklasse luchtmacht om ze bij te staan.
Volgens berichten op Twitter heeft IS al families en strijders uit de stad weggehaald. Het is sowieso geen stad waar ze duizenden strijders hebben zitten, het lastige van het veroveren is dat als je oprukt in het gebied eromheen je van alle kanten kan worden aangevallen (woestijn). Laat IS nou net goed in assymetrische oorlogsvoering zijn. In Hasakeh bijvoorbeeld hadden ze destijds met 123 man 500 man SAA het compleet kwijt laten zijn door van alle kanten het vuur te openen en ze daardoor te dwingen naar 1 punt te vluchten waar ze een VBIED klaar hadden staan, die ze af lieten gaan.quote:Op woensdag 9 maart 2016 08:58 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En trekt IS zich al een beetje terug of gaan die proberen de stad vast te houden?
Veel snipers hebben dus.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Volgens berichten op Twitter heeft IS al families en strijders uit de stad weggehaald. Het is sowieso geen stad waar ze duizenden strijders hebben zitten, het lastige van het veroveren is dat als je oprukt in het gebied eromheen je van alle kanten kan worden aangevallen (woestijn). Laat IS nou net goed in assymetrische oorlogsvoering zijn. In Hasakeh bijvoorbeeld hadden ze destijds met 123 man 500 man SAA het compleet kwijt laten zijn door van alle kanten het vuur te openen en ze daardoor te dwingen naar 1 punt te vluchten waar ze een VBIED klaar hadden staan, die ze af lieten gaan.
Ik weet niet of ze veel snipers hebben in de buurt daar. Wel hebben ze aardig wat tanks en voertuigen met machinegeweren. Met de juiste infanterie ondersteuning ook aardig effectief op de toch wel grote vlaktes. Zeker vanaf wat hogere grond is het gewoon maaien dan.quote:
Gelukkig hebben ze nog wel veel dingen nog wel met 3d imaging in kaart kunnen brengen voor dat IS de boel overgenomen had zodat toch nog iets bewaard kon blijven. Dat haalt het natuurlijk nooit bij het origineel maar het is gelukkig iets.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:25 schreef Richestorags het volgende:
Hoe dan ook is het eeuwig zonde wat ze hebben gedaan:
http://sputniknews.com/mi(...)paign=URL_shortening
Ondanks dat het Sputniknews is kan je gewoon een video zien van wat er is gebeurd.
Van mij had Assad daar met herhaaldelijke gasaanvallen de tempel mogen beschermen. Dat lijkt me met een beetje Noorderwind geen probleem.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:25 schreef Richestorags het volgende:
Hoe dan ook is het eeuwig zonde wat ze hebben gedaan:
http://sputniknews.com/mi(...)paign=URL_shortening
Ondanks dat het Sputniknews is kan je gewoon een video zien van wat er is gebeurd.
Wowww alles wordt groenquote:Op woensdag 9 maart 2016 07:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
FSA heeft de border crossing naar Irak met behulp van Amerika overgenomen.
SAA, ISIS en SDF werken heel vaak samen. Het is een grote poppenkast.quote:Op woensdag 9 maart 2016 07:19 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, de SDF is gewoon veel beter dan de SAA, die doet alsof ze tegen isis vechten maar niets op hun veroveren.
Lege woestijn he. Staat leuk op een kaart voor simpele zielen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:33 schreef firefly3 het volgende:
De fsa heeft meer terrein in. 1 dag van isis dan rusland en saa in 6 maanden
Hehe, eindelijk hebben ze begrepen dat een bufferzone toch wel erg handig is bij zo'n vitale route. Ezels.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:36 schreef Richestorags het volgende:
Nice:
https://www.almasdarnews.(...)es-southeast-aleppo/
Geloof je echt dat de SAA niks op ISIS veroverd heeft?quote:Op woensdag 9 maart 2016 07:19 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, de SDF is gewoon veel beter dan de SAA, die doet alsof ze tegen isis vechten maar niets op hun veroveren.
Hij gelooft vooral dat het veroveren van een stuk leeg woestijn waar IS amper manschappen heeft gelijk staat aan het veroveren van honderden vierkante kilometers grond met talloze dorpen, waar IS duizenden goedbewapende en zeer ervaren strijders heeft.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Geloof je echt dat de SAA niks op ISIS veroverd heeft?
Ik vermoed dat dit het 48e regiment is. Iemand enig idee wat voor sniper dit trouwens is? Ik herken hem niet met een cross check van Russische en Soviet snipers van Wikipedia. Edit: het is volgens mij een Steyr HS.50.twitter:islamicworldupd twitterde op woensdag 09-03-2016 om 10:00:53#SAA SF in #Kabani offensive #Latakia #Syria by @IvanSidorenko1 https://t.co/Ie7cAZWoTf reageer retweet
Ja, de SAA heeft alleen zijn eigen vliegbasis terug in Aleppo(zodat de russen daar naar toe kunnen) en wat dorpjes ingenomen van isis.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Geloof je echt dat de SAA niks op ISIS veroverd heeft?
Welke FSA bedoel je nou?quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:41 schreef firefly3 het volgende:
Als de FSA nog even door blijft stomen heeft assad het minste terrein van syrie
Klopt als een ontstekende wond.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:30 schreef Richestorags het volgende:
De special forces beginnen ook steeds betere gear te krijgen:Ik vermoed dat dit het 48e regiment is. Iemand enig idee wat voor sniper dit trouwens is? Ik herken hem niet met een cross check van Russische en Soviet snipers van Wikipedia. Edit: het is volgens mij een Steyr HS.50.twitter:islamicworldupd twitterde op woensdag 09-03-2016 om 10:00:53#SAA SF in #Kabani offensive #Latakia #Syria by @IvanSidorenko1 https://t.co/Ie7cAZWoTf reageer retweet
De rebellen in het groen. Ik kan beter aan jou vragen, welke SAA? Het zijn nu russen, iraniers, afghanen, pakistanen, libanezen en andere woestijnwezens.quote:
Dat gebied is woestijn idiootquote:Op woensdag 9 maart 2016 11:33 schreef firefly3 het volgende:
De fsa heeft meer terrein in. 1 dag van isis dan rusland en saa in 6 maanden
Volgens mij heb jij een beetje teveel Risk gespeeld.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:41 schreef firefly3 het volgende:
Als de FSA nog even door blijft stomen heeft assad het minste terrein van syrie
Juist. In Risk heeft terrein relatieve waarde gebaseerd op de grootte van het terrein. In werkelijkheid kan je beter 20.000 vierkante kilometer hebben met daarin 4 grote steden dan 50.0000 vierkante kilometer met een halve stad erin.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een beetje teveel Risk gespeeld.
Ja, de SAA heeft echt veel steden op isis veroverd, zoals Aleppo en Damascus. Oh wacht, dat deden de rebellen ook al.quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist. In Risk heeft terrein relatieve waarde gebaseerd op de grootte van het terrein. In werkelijkheid kan je beter 20.000 vierkante kilometer hebben met daarin 4 grote steden dan 50.0000 vierkante kilometer met een halve stad erin.
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 09-03-2016 om 13:01:10#SAA advance east of Khanaser & capture; Al-'Atshanah, Um Miyal, Jubb Ali, Al-Kharibah, Sharimah, Rasm Askar, Siryah, Sartil & Shbaib hills reageer retweet
Juist. Dat mensen nog steeds twijfelen aan die 1% die ik poste. Omdat er wat clashes in de Qalamoun zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:05 schreef Zahreddine het volgende:
Rebellen hebben afgelopen 2 jaar niets gedaan aan ISIS buiten hier en daar PANG roepen. Niet dat de ''rebellen'' en ISIS verschillend zijn van elkaar. Waardeloos.
SAA heeft de ''rebellen'' omsingeld.
[ afbeelding ]
http://www.almasdarnews.com/?p=33753twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 09-03-2016 om 13:01:10#SAA advance east of Khanaser & capture; Al-'Atshanah, Um Miyal, Jubb Ali, Al-Kharibah, Sharimah, Rasm Askar, Siryah, Sartil & Shbaib hills reageer retweet
Qalamoun? daar word al maanden niet meer gevochten. Heel af en toe waren er gevechten voor de show in Noord Aleppo, ja. Als de Rebellen zich niet met die radicalen van ISIS hadden ingelaten hadden ze nu niet Oost en Noord Syrie kwijtgespeeld. Eigen schuld dus voor de situatie waar ze nu inzitten.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist. Dat mensen nog steeds twijfelen aan die 1% die ik poste. Omdat er wat clashes in de Qalamoun zijn.
Niemand steunt YPG hoor. Dat zou wel heel erg belachelijk zijn als je dat doet.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:34 schreef Zahreddine het volgende:
Weer voor terroristen aan het supporteren?
Het gaat dan niet over YPG maar over Ahrar.quote:
Het is weer een slechte dag om een terroristsupporter te zijn. Ik voorspel dat de aankomende tijd de butthurt nog gaat aanwakkeren.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:46 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Het gaat dan niet over YPG maar over Ahrar.
Degene die groepen steunen als Ahrar horen hier niet thuis, wegvoeren zeg ik.
Inderdaad, rebellen ingesloten in een nieuwe pocket in Ghouta en ISIS krijgt een pak slaag. Slecht om een Salafi supporter te zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Het is weer een slechte dag om een terroristsupporter te zijn. Ik voorspel dat de aankomende tijd de butthurt nog gaat aanwakkeren.
Onzin.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:05 schreef Zahreddine het volgende:
Rebellen hebben afgelopen 2 jaar niets gedaan aan ISIS buiten hier en daar PANG roepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |