quote:Op maandag 21 maart 2016 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De aanbieding scheelde wel 80 cent op 2 doosjes. Niet dat ik ze niet gekocht heb.
Verwar niet het Limburg met Duits. Daar serieus eens bloemen terug gelegd omdat na meerdere pogingen nog geen idee had wat ze zei.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:07 schreef XL het volgende:
[..]
De voertaal in Roermond en Venlo is 7 dagen per week Duits. Files hebben ook beide op iedere feestdag op respectievelijk de A52 en A61.
In Duitsland zit er in iedergeval statiegeld op ieder blikje. Dus om het rendabel te maken moet je die de wel gaan bewaren en weer inleverenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 01:07 schreef Nico987 het volgende:
Dus ik vroeg mij af of blikjes cola in duitsland goedkoper zijn? En misschien is er zelfs wel iemand die weet wat 24 blikjes kosten.
Er zit in Duitsland statiegeld op blikjes, dus blikjes zijn mega irritantquote:Op dinsdag 22 maart 2016 01:07 schreef Nico987 het volgende:
Hallo ik drink cola. En dan zeg maar veel ook. Iets met beheersen en bodem drang. Een fles moet op.
Nu beugel ik dat door blikjes te kopen. En dan drink ik er 2 per dag 1 gewoon 1 Light. Alleen even snel rekenend ben ik nu met minstens de helft aan cola meer kwijt.
Dus ik vroeg mij af of blikjes cola in duitsland goedkoper zijn? En misschien is er zelfs wel iemand die weet wat 24 blikjes kosten.
Wat is dan het goedkoopst de drank handel, supermarkt of aldi. Overigens drink ik dus alleen coca cola en daar is niet op af te dingen..
In NL is de goedkoopste die ik vond 12.00
Qua blikjes ben je in Duitsland in ieder geval meer kwijt dan in Nederland. België is vergelijkbaar qua prijs enzovoort.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 01:07 schreef Nico987 het volgende:
Hallo ik drink cola. En dan zeg maar veel ook. Iets met beheersen en bodem drang. Een fles moet op.
Nu beugel ik dat door blikjes te kopen. En dan drink ik er 2 per dag 1 gewoon 1 Light. Alleen even snel rekenend ben ik nu met minstens de helft aan cola meer kwijt.
Wat is dan het goedkoopst de drank handel, supermarkt of aldi. Overigens drink ik dus alleen coca cola en daar is niet op af te dingen..
quote:Op maandag 21 maart 2016 14:48 schreef Cyntiaa het volgende:
Heeft iemand uit dit topic al eens Fritz Kola gekocht in Meppen? Of kan iemand anders mij vertellen wat een kratje daar kost?Ik wil volgende week weer even een ritje richting Meppen maken
Waar ga je naartoe? Marktkauf?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:17 schreef Cyntiaa het volgende:
Was ik ook niet van plan ;-) Woensdag lijkt mij beter, haha!
Marktkauf=Edeka. En anders zit/zat er zo'n drankhal bij de marktkaufquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:00 schreef Cyntiaa het volgende:
Meestal Kaufland, DM en nu dus op zoek naar Fritz KolaMaar zag dat Edeka dat verkoopt ?!
Bij Albert Heijn in 1,5 literflessen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:04 schreef Staaf het volgende:
Laatst bij Action in Nederland 7up mojito gehaald. Ook lekker. Is volgens mij ook een Duitse 'limited edition'
Ik kwam DEZE tegen, 24 coca cola voor ¤7,75quote:Op dinsdag 22 maart 2016 01:07 schreef Nico987 het volgende:
Ja, is om te huilen. Zeeman niveauquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:58 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Zijn er hier mensen die bekend zijn met de kwaliteit van de kleding bij de Kik?
Volgens mijn nicht houden de Zeeman spijkerbroeken het langer vol bij mijn neefjes dan Cars/H&M spul. Naar goed, dat zijn ook een stel baliekluivers die overal op/onder/door klimmenquote:Op woensdag 23 maart 2016 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, is om te huilen. Zeeman niveau
OK, dat kan. Drink alleen maar lightquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:15 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik lees hier dat het in Nederland om een Light versie gaat. De duitse was regular.
Intressant maar minimale bestelling van 100 euro. Komt neer op 300 blikjes. Is voor een half jaartje genoeg maar toch wat overdreven denk ik.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:19 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik kwam DEZE tegen, 24 coca cola voor ¤7,75
Zoveel voorraad hebben ze niet ewnsquote:Op donderdag 24 maart 2016 03:13 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Intressant maar minimale bestelling van 100 euro. Komt neer op 300 blikjes. Is voor een half jaartje genoeg maar toch wat overdreven denk ik.
DM, Naast de netto.quote:Op donderdag 24 maart 2016 16:40 schreef GimmeGore het volgende:
Ik was net even in de kruidvat voor haarverf.
Ik moest huilen en besloot maar weer richting Duitsland te gaan voor verf binnenkort.
Alleen is de rossmann in Gronau geloof ik dicht, dus dat is wel klote.
Is weer open. 10%korting tot en met 26-3...quote:Op donderdag 24 maart 2016 16:40 schreef GimmeGore het volgende:
Ik was net even in de kruidvat voor haarverf.
Ik moest huilen en besloot maar weer richting Duitsland te gaan voor verf binnenkort.
Alleen is de rossmann in Gronau geloof ik dicht, dus dat is wel klote.
Logisch, want vandaag is alles dichtquote:Op donderdag 24 maart 2016 22:09 schreef PureEvil het volgende:
Was druk bij de kaufland in goch vanavond. OMG. Kon gelukkig nog net een plekje vinden voor mn auto
A37/B402 zal ook wel druk zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:55 schreef marcel.nl het volgende:
Op de A7 richting Winschoten en Groningen is het nu het drukste moment van het jaar. Bussen en personenauto's, allen uit Duitsland. En ook opvallend veel van verder weg, Oldenburg, Cloppenburg, Bremen, Friesoythe.
Denk dat het zaterdag nog erger is.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Logisch, want vandaag is alles dichtEn bij de Kaufland kun je gratis parkeren dus daar is het tegenwoordig altijd vol.
Ah, verklaard waarom àlle parkeergarages in Enschede (waaronder vanHeek met 1400 plaatsen..) net vol waren..quote:
Ja, stel je voor! De winkels zijn 1 dag dichtquote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:32 schreef CrashO het volgende:
Ah, verklaard waarom àlle parkeergarages in Enschede (waaronder vanHeek met 1400 plaatsen..) net vol waren..Heel Duitsland komt de Nederlandse Supermarkten plunderen
Yep als in Duitsland een feestdag op zondag valt schuift het naar maandag, voor de dagen op vaste datum dan. Niet voor eerste Paas en Pinksterdag natuurlijk...quote:Op woensdag 27 april 2016 11:35 schreef Bartjebart het volgende:
Hallo leute,
Komende zondag is het de dag van de arbeid. Nu beweert een vriend dat het dit jaar op maandag 2 mei gevierd wordt omdat 1 mei dus op zondag valt. Klopt dat en is maandag alles dicht in Duitsland?
Ik kan er op internet niet zo zeer iets over vinden.
Nee, dat is niet zo.quote:Op woensdag 27 april 2016 11:35 schreef Bartjebart het volgende:
Hallo leute,
Komende zondag is het de dag van de arbeid. Nu beweert een vriend dat het dit jaar op maandag 2 mei gevierd wordt omdat 1 mei dus op zondag valt. Klopt dat en is maandag alles dicht in Duitsland?
Dit is onzin, nekgekletsquote:Op woensdag 27 april 2016 11:42 schreef tcr het volgende:
[..]
Yep als in Duitsland een feestdag op zondag valt schuift het naar maandag, voor de dagen op vaste datum dan. Niet voor eerste Paas en Pinksterdag natuurlijk...
thnx!quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:46 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Wij dachten vandaag makkelijk te doen met eten. Stamppot boerenkool. Dus aardappels gekookt, boerenkool uit pot van de Combi en een rookworst erbij.
Maar gatverdamme wat is die Duitse boerenkool ranzig. Ik ben sowieso geen fan van boerenkool uit pot maar van bijvoorbeeld Hak is het te eten maar dit is ranzig.
Dacht boerenkool=boerenkool maar daar dat blijkt dus niet zo te zijn. Op het etiket staat niks bijzonders maar 't is niet te vreten. Heel zoet, zit volgens mij een lading suiker door maar dat staat niet op het etiket.
Nee zuur is het niet. Zuur was nog niet zo erg geweest gezien ik normaal op mijn bord er altijd een scheutje zuur uit een pot augurken bij doe. Dit is mierzoete boerenkoolquote:Op vrijdag 29 april 2016 17:48 schreef MrSalazar het volgende:
[..]Zou eerder verwachten dat het in zuur zou zijn gedaan, gezien ze ook veel zuurkool eten.
Gelukkig kun je wel makkelijk de ingrediënten voor hutspot vinden (als je dat lekker vindt)quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:50 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Nee zuur is het niet. Zuur was nog niet zo erg geweest gezien ik normaal op mijn bord er altijd een scheutje zuur uit een pot augurken bij doe. Dit is mierzoete boerenkool![]()
![]()
Ik heb ook wel al meerdere merken gehad en die waren niet zoet maar dit was de goedkoopste van de Combi en die is niet te vreten.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:52 schreef PureEvil het volgende:
Nou ik heb wel vaker zulke potten gegeten, maar ik had nergens last van. Ze verkopen trouwens ook diepvries boerenkool in een zak. 1,49 de kilo bij kaufland
Je hebt dus een miskoop gedaan met een pot boerenkool en daarom is D boerenkool ranzig?quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:54 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Ik heb ook wel al meerdere merken gehad en die waren niet zoet maar dit was de goedkoopste van de Combi en die is niet te vreten.
De meeste andere merken die ik weleens in Duitsland koop zijn verpakt in Nederland of België. Maar weinig dat echt uit Duitsland komt.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt dus een miskoop gedaan met een pot boerenkool en daarom is D boerenkool ranzig?
Niks mis met Grühnkohl, zolang het maar vers of diepvries isquote:
en is dat lekker spul?quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:47 schreef matthijst het volgende:
In Duitsland bij supermarkten...
Smaakalike chipotle southwest saus van de Subway:
[ afbeelding ]
In plaats van Suiker de stof Glucose Fructose siroop dan?quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:46 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Wij dachten vandaag makkelijk te doen met eten. Stamppot boerenkool. Dus aardappels gekookt, boerenkool uit pot van de Combi en een rookworst erbij.
Maar gatverdamme wat is die Duitse boerenkool ranzig. Ik ben sowieso geen fan van boerenkool uit pot maar van bijvoorbeeld Hak is het te eten maar dit is ranzig.
Dacht boerenkool=boerenkool maar daar dat blijkt dus niet zo te zijn. Op het etiket staat niks bijzonders maar 't is niet te vreten. Heel zoet, zit volgens mij een lading suiker door maar dat staat niet op het etiket.
Vind ik welquote:
Nee staat er niet op.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:01 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
In plaats van Suiker de stof Glucose Fructose siroop dan?
Uit pot vind ik het van Hak ook nog wel te eten.quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Niks mis met Grühnkohl, zolang het maar vers of diepvries is
Hoi, hebben jullie 1 nickname voor een stelletje?quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:26 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Uit pot vind ik het van Hak ook nog wel te eten.
Welke stelletje?quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Hoi, hebben jullie 1 nickname voor een stelletje?
Foto?quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:47 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Dineke is mijn vrouw ja, al 20 jaar.
Bedankt voor de info.quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:31 schreef qltel het volgende:
[..]
Misschien raar, maar in Nederland groeit precies dezelfde boerenkool als in Duitsland..
Ben daar nog nooit geweest, toch maar eens kijken in Papenburg. Fressnapf is toch eigenlijk hetzelfde als Jumper? Hebben hetzelfde logo namelijk.quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:55 schreef PureEvil het volgende:
Volgende week hebben ze bij fressnapf weer de blikken kitekat in de aanbieding ( ¤0,39)
Interessante prijs, dus even voorraadje halen weer.
Pedigree blik kost 0,59 400gram
Nee, zijn twee verschillende dingen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:32 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ben daar nog nooit geweest, toch maar eens kijken in Papenburg. Fressnapf is toch eigenlijk hetzelfde als Jumper? Hebben hetzelfde logo namelijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is inderdaad dezelfde keten; zit in redelijk veel landen (Duitsland, Oostenrijk, Polen, Hongarije, Frankrijk, Ierland) onder de naam Jumper, Fressnapf of MaxiZooquote:Op zaterdag 30 april 2016 10:32 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ben daar nog nooit geweest, toch maar eens kijken in Papenburg. Fressnapf is toch eigenlijk hetzelfde als Jumper? Hebben hetzelfde logo namelijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom niet?quote:Op maandag 2 mei 2016 10:54 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag is gewoon alles open? Aldi acties gaan ook vandaag in etc.
Als je nou komt vragen of a.s. donderdag de winkels geopend zijn. Het is vandaag een gewone maandag als alle anderen.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:54 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag is gewoon alles open? Aldi acties gaan ook vandaag in etc.
Ja maar, maandag na 1 meiquote:Op maandag 2 mei 2016 11:38 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Als je nou komt vragen of a.s. donderdag de winkels geopend zijn. Het is vandaag een gewone maandag als alle anderen.
Daar had ik dus nooit aan gedacht.quote:
Dag na hemelvaart alles dicht? Kan ik me niet herinneren trouwens.quote:Op 'derde kerstdag' en de dag na Hemelvaart zijn immers ook alle winkels dicht
Haha, dat was gekheidquote:Op maandag 2 mei 2016 12:15 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Daar had ik dus nooit aan gedacht.
[..]
Dag na hemelvaart alles dicht? Kan ik me niet herinneren trouwens.
Ze doen maar trouwens jk ga dan lekker met de trein naar Berlijn.
Ik vond het al verdachtquote:Op maandag 2 mei 2016 12:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Haha, dat was gekheidGeen aanleiding om de winkels dicht te houden lijkt me.
Danke, eerste citytrip sinds 2012, dus dat werd wel weer eens tijd.quote:Viel spass in Berlin
Wauw! Mooie stad. Veel plezier daar. Ik weet nog een Italiaan waar je zeker niet moet gaan eten..quote:Op maandag 2 mei 2016 12:15 schreef ueberduitser het volgende:
jk ga dan lekker met de trein naar Berlijn.
Dank je...quote:
Nu wordt ik aardig nieuwsgierigquote:Ik weet nog een Italiaan waar je zeker niet moet gaan eten..
ook erg lekker!quote:Wij wandelen dan door het Pfalzerwald..
Zaterdag waren ze nog allemaal hamsteren, want feestdag voor de boeg!quote:
quote:Op maandag 2 mei 2016 14:35 schreef qltel het volgende:
[..]
Wauw! Mooie stad. Veel plezier daar. Ik weet nog een Italiaan waar je zeker niet moet gaan eten..
Wij wandelen dan door het Pfalzerwald..
quote:Op maandag 2 mei 2016 15:18 schreef XL het volgende:
[..]
Zaterdag waren ze nog allemaal hamsteren, want feestdag voor de boeg!
Vanochtend weer allemaal heftig inkopen, want feestdag achter de rug!
Tja, ik houd niet van kaas en Rewimo wel. Dus bestel ik een spaghetti bolognese en verzoek er geen kaas over te gooien en Rewimo bestelt een lasagne. Na heel erg lang wachten kreeg ik een spaghetti met kaas erover en Rewimo een lasagne zonder kaas. Uiteindelijk was het een heel gezeur om de bestelling goed te krijgen.quote:
Ik heb ons plan al getrokken.. Donderdag als we aangekomen zijn gaan we lopen in een dal waar ik als klein jochie al in een hotel kwam, wat we tot het sloot elk jaar 1 a 2x bezocht hebben, vrijdag gaan we een geocache-ronde van 15 km lopen bij Ramberg en zaterdag ga ik een ronde lopen van 20,5 kilometer van Hermersbergerhof naar Hofstatten en terug. Lekker van de natuur genieten dus.quote:[..]
ook erg lekker!
We zijn er 2 dagen trouwens, eens kijken hoeveel kilometers we kunnen lopen.
Heel ergerlijk zoiets.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:07 schreef qltel het volgende:
[..]
Tja, ik houd niet van kaas en Rewimo wel. Dus bestel ik een spaghetti bolognese en verzoek er geen kaas over te gooien en Rewimo bestelt een lasagne. Na heel erg lang wachten kreeg ik een spaghetti met kaas erover en Rewimo een lasagne zonder kaas. Uiteindelijk was het een heel gezeur om de bestelling goed te krijgen.
Tja, die streek uit dat topic ken ik dus op m'n duimpje. Hinterweidenthal, Dahn, Hauenstein, enz. De Grumbeere kende ik nog niet, maar klinkt lekker. Soort gepofte aardappels zo te lezen.quote:Op maandag 2 mei 2016 15:25 schreef XL het volgende:
Meer daarover: TRV / Wijntrip naar Heidelberg en omstreken
Ik ga altijd vanuit Lemberg daar op pad. Prachtig stuk pfalzquote:Op maandag 2 mei 2016 18:21 schreef qltel het volgende:
[..]
Tja, die streek uit dat topic ken ik dus op m'n duimpje. Hinterweidenthal, Dahn, Hauenstein, enz. De Grumbeere kende ik nog niet, maar klinkt lekker. Soort gepofte aardappels zo te lezen.
Klopt, Lemberg is een leuke plaats. De 2 gecertificeerde wandelingen daar zijn ook prachtig en de eerste keer dat we de bunkers daar tegenkwamen in het bos waren we zeer verrast.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:46 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ga altijd vanuit Lemberg daar op pad. Prachtig stuk pfalz
Is dat vogelpad gecertificeerd, was eens joggen en kwam daarop terecht. Erg bijzonder. Wij blijven bij mensen thuis als we daar zijn. Je hebt wel gelijk, veel goedkope mooie hotels en ferienwohnungen!quote:Op maandag 2 mei 2016 19:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Klopt, Lemberg is een leuke plaats. De 2 gecertificeerde wandelingen daar zijn ook prachtig en de eerste keer dat we de bunkers daar tegenkwamen in het bos waren we zeer verrast.
Wij vebleven altijd in hotel Katharinenhof tussen Hinterweidenthal en Hauenstein, langs de B10. Maar ja, het is dicht en de eigenaren zijn intussen beiden overleden. Sindsdien nemen we elke keer een ander hotel daar, we hebben dus ook al een keer in Zum Rothenberg in Lemberg gezeten en dat is ons prima bevallen (maar eigenlijk bevalt elk hotel ons daar wel en we hebben er al veel gehad).
Je kan veel besparenquote:Op donderdag 5 mei 2016 09:12 schreef emil23 het volgende:
Dit topic maar even volgen. Ik woon een kwartier/ twintig minuten rijden van Haren (Dld). Daar maak ik denk ik te weinig gebruikt van.
Ligt er net aan wat je koopt. De Nederlandse slager in Ter Apel is goedkoper dan het vlees bij de Edeka in Harenquote:
En als je geen alcohol drinkt houdt je alleen verzorgingsproducten over.quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ligt er net aan wat je koopt. De Nederlandse slager in Ter Apel is goedkoper dan het vlees bij de Edeka in Haren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |