quote:Zakenman Koen Everink dood aangetroffen in zijn woning in Bilthoven
Zakenman Koen Everink is vrijdagochtend dood aangetroffen in zijn huis in Bilthoven. De advocaat van Everink heeft dat bevestigd. De politie vermoedt een misdrijf en is een onderzoek gestart. De dode is gevonden aan de Hoflaan, zo schrijft RTV Utrecht.
Koen Everink kwam in 2012 in het nieuws nadat hij op Sensation White werd mishandeld door kickbokser Badr Hari, die daar een gevangenisstraf voor kreeg.
Verdachte omstandigheden
"We kregen melding dat er iets was bij het huis in Bilthoven", aldus een woordvoerster van de politie. "Toen agenten het huis binnengingen, werd een overleden persoon aangetroffen. Er was sprake van verdachte omstandigheden, dus er is direct een onderzoek ingesteld."
De politie heeft een Porsche die in de straat stond meegenomen voor onderzoek. Volgens de politie gaat het onderzoek nog geruime tijd duren.
Bronquote:Ontreddering in Bilthoven
door Jessica Bode en Chris Ververs
Bilthoven - Uren na de vondst van het levenloze lichaam van zakenman Koen Everink is het nog steeds onmogelijk om ook maar een beetje in de buurt te komen van zijn kapitale woning in Bilthoven.
De straat is met rood-witte politielinten volledig afgezet. Een omwonende staat vertwijfeld voor de afzetting. ,,Koen is dood..", stamelt hij ontredderd.
Natte sneeuw dwarrelt uit de loodgrijze lucht terwijl buurtbewoners bij elkaar schuilen onder paraplu's. ,,Zijn dochtertje werd met betraand gezicht uit de woning gedragen”, rilt een buurvrouw. ,,Het zou vreselijk zijn als dat kleine meisje hem heeft aangetroffen."
De dood van de succesvol zakenman die landelijk bekend werd als slachtoffer van kickbokser Badr Hari leidt direct tot veel speculaties in de chique Bilthovense wijk. ,,Ik stond in december nog met hem op het hockeyveld, toen gaf hij wel aan bedreigd te worden”, stelt een omstander.
Beveiligers werden door de buren nooit in de straat gespot. Wel kreeg Everink in het openbare leven vaak uit Marokkaanse hoek vervelende opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd. ,,Koen zei dan altijd tegen die jongens: dit willen jullie ook niet, als ik de politie bel zijn ze er binnen twee minuten.”
Naast politieauto's en busjes van de forensische opsporing trekt de woning ook bekijks van bekenden van Koen en ramptoeristen die willen weten wat er hand is. Sommige buurtbewoners spreken van een ordinaire roofmoord. De politie laat nog niets los zolang het onderzoek loopt.
Ja, je kan gewoon duidelijk zien dat Koen beide oren nog heeft.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:53 schreef Jaroon het volgende:
Iemand die net de vergelijking maakt met Van Gogh. Dan ben je toch ook de weg kwijt?
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:53 schreef zeer het volgende:
[..]
Ja, je kan gewoon duidelijk zien dat Koen beide oren nog heeft.
We hebben jou voor de updates.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:56 schreef StaceySinger het volgende:
(update) Koen Everink vermoord
[ afbeelding ]
Koen Everink, oprichter van Eliza was here, is dood aangetroffen in zijn woning in Bilthoven. om 16.45 uur heeft de politie laten weten dat er is vastgesteld dat Everink om het leven is gekomen door een misdrijf. Het onderzoek wordt voortgezet om vast te kunnen stellen wat er precies gebeurd is. Er zijn geen verdachten aangehouden.
Everink verliet per 1 augustus 2014 in goed overleg de Sundio Group. Hij was daar werkzaam als directeur en eindverantwoordelijke voor de merken Eliza was here en Jiba. Naast directielid was Everink aandeelhouder in de groep. In 2012 verkocht Everink al een groot aandeel in Eliza was here aan de Sundio Group, dat in handen is van Joost Romeijn. TravelPro sprak Everink ruim twee jaar geleden nog over de zware mishandeling waar hij mee te maken kreeg tijdens het Sensation-festival.
Tijdens dat gesprek liet Everink over de mishandeling weten: “Wat ik wel kwijt wil, is dat het een hele heftige gebeurtenis was. En waarom het mij gebeurde? Ik heb geen idee. Voor het zelfde geld was er vrijdag een stille tocht, dat gun je toch geen mens? De reacties uit het land zijn een grote steun voor mij, ik heb zelfs bloemen gekregen van mensen die ik niet ken. Ook de reacties uit de branche zijn hartverwarmend. Joost (Joost Romeijn, CEO Sundio Group red.) heeft mij erg gesteund in deze periode.” Romeijn heeft tegenover Quote laten weten dat hij in shock is en zeer bedroefd.
De politie vraagt iedereen die informatie heeft die het onderzoek kan helpen contact op te nemen met de recherche in Utrecht via 0900-8844 of via www.politie.nl. Anoniem reageren kan door te bellen met 0800-7000 of via M-online.
http://www.travelpro.nl/b(...)a1f48ed0f5-106507329
Wat moet men doen dan?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:06 schreef Onnoman het volgende:
ik schrok toen ik dit nieuwsitem las.
Het idee dat je bedreigd wordt door een stel (laten we voor het gemak zeggen) Marokkaanse maffia en dat ze elke dag kunnen toeslaan, jaagt de stuipen op mijn lijf.
En de politie doet er geen fuck aan want of ze zijn amateuristisch, of ze durven hun handen niet te branden aan echte criminelen.
Een paar Marokkaanse jochies die wat roepen is niet gelijk aan "Marokkaanse maffia" lijkt me.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:06 schreef Onnoman het volgende:
ik schrok toen ik dit nieuwsitem las.
Het idee dat je bedreigd wordt door een stel (laten we voor het gemak zeggen) Marokkaanse maffia en dat ze elke dag kunnen toeslaan, jaagt de stuipen op mijn lijf.
En de politie doet er geen fuck aan want of ze zijn amateuristisch, of ze durven hun handen niet te branden aan echte criminelen.
Oh, dat is wel zeker ja. 100%.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Want nu is het zeker een Marokkaan die het heeft gedaan..........
hoe vaak moet iets bevestigd worden wil ook jij er een patroon in herkennen?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Blijkbaar voor een grote groep mensen hier. Dat is wel wat vreemd natuurlijk.
Wat is bevestigd dan? Men weet dat hij vermoord is.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:16 schreef Onnoman het volgende:
[..]
hoe vaak moet iets bevestigd worden wil ook jij er een patroon in herkennen?
Neehoor, dat is helemaal niet vreemd. Immers, gezien de hele geschiedenis met de criminele vechtmocro Hari en de wetenschap dat weliswaar niet alle Marokkanen gewelddadig crimineel zijn, maar wel vrijwel alle gewelddadige criminelen Marokkaan, kom je hier gewoon op uit. Kan niet missen, 100%.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Blijkbaar voor een grote groep mensen hier. Dat is wel wat vreemd natuurlijk.
Idd, Sherlock.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:16 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Ik kom er niet op uit.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Neehoor, dat is helemaal niet vreemd. Immers, gezien de hele geschiedenis met de criminele vechtmocro Hari en de wetenschap dat weliswaar niet alle Marokkanen gewelddadig crimineel zijn, maar wel vrijwel alle gewelddadige criminelen Marokkaan, kom je hier gewoon op uit. Kan niet missen, 100%.
Laten we het er voorlopig even op houden dat er nog helemaal niets bekend is over de dader(s) en de achtergrond van deze moord, dan hoeven we hier niet op voorhand het zoveelste buitenlanderbashtopic van te maken.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:16 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Er is geen enkele link naar Badr Hari of Marokkanenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laten we het er voorlopig even op houden dat er nog helemaal niets bekend is over de dader(s) en de achtergrond van deze moord, dan hoeven we hier niet op voorhand het zoveelste buitenlanderbashtopic van te maken.
Precies.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Er is geen enkele link naar Badr Hari of Marokkanen
Koen is in de keuken gevonden en daar hangt een camera .
[ afbeelding ]
Als de camera werkt is het hopelijk snel duidelijk wie het heeft gedaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jij moet bij de landelijke recherche, joh!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:17 schreef hpeopjes het volgende:
Neehoor, dat is helemaal niet vreemd. Immers, gezien de hele geschiedenis met de criminele vechtmocro Hari en de wetenschap dat weliswaar niet alle Marokkanen gewelddadig crimineel zijn, maar wel vrijwel alle gewelddadige criminelen Marokkaan, kom je hier gewoon op uit. Kan niet missen, 100%.
Dat onderzoek start ook net. 10 tegen 1 dat dit uit de Marokkaanse hoek komtquote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zijn dat nog Funda foto's?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Precies. Laten we gewoon een onderzoek afwachten.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:32 schreef eight het volgende:
[..]
Dat onderzoek start ook net. 10 tegen 1 dat dit uit de Marokkaanse hoek komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |