Jij weet zelfs dat dit onzin is.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Niets, vooral veel Facebook foto's posten, twitter timeline updaten, instagram updates en likes vergaren zodat je zoveel mogelijk mensen kan laten zien hoe goed je wel niet bezig bent.
Hulde
Dat maakt hem misschien een aandachtshoer, at best. Maar hij helpt nog steeds mensen. Nu kun je hier wel de cynicus uithangen, heul jofel en zulks, maar als hij ipv dit bejaarden hielp in een verzorgenstehuis had je niks gezegd. Het is gewoon overduidelijk dat je zo reageert omdat het vluchtelingen betreft (inb4 "het zijn gelukszoekers") dat het saai begint te worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Niets, vooral veel Facebook foto's posten, twitter timeline updaten, instagram updates en likes vergaren zodat je zoveel mogelijk mensen kan laten zien hoe goed je wel niet bezig bent.
Hulde
Een schoon geweten blijkt ook maar weer een verdienmodel te zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:12 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, mijn broer wil ook op zo'n reis gaan met zijn gezin. "Vluchtelingen helpen".
Veertien dagen, all-inclusive is dat 4 sterren, met excursies, lezingen van een historicus en een bekende journalist (wie is nog een verrassing) en dan eerste week 3 x 2 dagdelen en tweede week 4 x 1 dagdeel echt vluchtelingen helpen. Was iets van 2.150 ¤ per persoon all-in. Hij vroeg of wij ook meegingen.
Dit gaat allemaal wel heel off-topic maar:quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:29 schreef Richestorags het volgende:
Die mensen hebben er ook niet om gevraagd om te worden geschept door een auto toch? Daarnaast: zoals ik het stelde, er zijn grenzen. In zo'n situatie weet je trouwens ook niet van tevoren hoe je reageert, het is een puur theoretische discussie. Je maakt een snelle beslissing op zo'n moment "in the heat of the moment". Puur objectief gezien zou je je moeder ervoor moeten duwen als je kijkt naar het aantal mensenlevens dat je redt. Het is alleen omdat wij als mens niet objectief kunnen kijken dat we het niet zouden doen (en ik ook niet). Je moeder is je nou eenmaal meer waard dan wat vreemden (er vanuit gaande dat je een normale relatie met je moeder hebt).
is er ook nog een plan C ?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dit gaat allemaal wel heel off-topic maar:
A. Stel nu dat je moeder op de weg staat. En jij staat naast vijf mensen. Je kunt de auto stoppen door deze vijf mensen een voor een op de weg te duwen. Zou je die vijf mensen dan duwen?
B. Zelfde scenario. Je staat naast die vijf mensen. Echter, je hoort hen praten en je bemerkt dat zij een baksteen op het gaspedaal hebben gelegd en dus direct verantwoordelijk zijn voor de rijdende auto. Zou je die vijf mensen dan duwen?
Hoe verschillen deze scenarios voor je gevoel?
Sommige mensen zien het huidige scenario waarin Europa verkeert als scenario B. Dat is natuurlijk gebaseerd op een stukje onderbuik en gebrek aan kennis maar is het gedeeltelijk niet te begrijpen gezien de gebeurtenissen in Europa? Hoe meer incidenten, hoe meer scenario B gaat leven.
Je gooit jezelf voor de auto. Dat is Merkel's strategie.quote:
Je bedoelt jezelf neem ik aan?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:53 schreef Abed het volgende:
[..]
Geeft niet, daar zijn wij import Nederlanders voor.
Volgens mij zijn er hulporganisaties waar je je bij kan aanmelden, zij regelen vervoer zodat de vrijwilligers daar kunnen komen waar ze nodig zijn. Lijkt me sterk dat die jongen dit allemaal uit eigen zak zal betalen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 08:31 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
geen idee, ik vraag het.
Maar als je meerdere keren naar griekenland reisten daar vrijwilligerswerk doet.. kost toch een hoop geld. Het geld moet ergens vandaan komen?
Je poging tot grappig te zijn faalt.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:18 schreef Baas_bas het volgende:
Leuk, als die gast nou volgende keer Nederland helpt door zich bij de grens op te stellen en ze terug te sturen ipv voedsel rond te brengen en ze verwelkomen en daardoor dit land kapot maken
Was het maar grappig.quote:
Vrij simpel, de norm hier is dat je vluchtelingen dood wenst. Iets engs zoals ze helpen mag op hoon rekenen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:58 schreef Barbusse het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die hier moeilijk over doenHij helpt mensen, wat is daar in godsnaam mis mee?
Nu inderdaad wel ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:18 schreef Abed het volgende:
60% is vrouw of kind.
Kan dat waanbeeld van 'alleen jonge mannen' ook naar het rijk der fabelen.
Dat klopt, zeiden ze er ook bij.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:22 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Nu inderdaad wel ja.![]()
Dat lag van de zomer wel anders.
De inbreng en bijdrage die jij levert is anders ook niet echt hoopvol qua intelligentiequote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:21 schreef Abed het volgende:
[..]
Die huilende meisjes van 4 willen inderdaad alles kapot maken hier
Mensen zoals jij maken het land kapot.
Ze laten wegrotten is ook niet iets waar iedereen dol op is. De medemens haten is niet de norm Elfletterig.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:24 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het goed en nobel van hem dat in Lesbos hulp biedt. Daar komen daadwerkelijk mensen uit oorlogsgebied aan.
Ik snap echter niet waarom deze jongen ook in Calais hulp biedt. Daar zitten illegalen, niet afkomstig uit oorlogsgebied, die gewoon terug naar huis moeten. Dergelijke mensen hulp bieden is helpen bij het in stand houden van de (zeer ongewenste) situatie.
Yes, EenVandaag. Erg mooi item was het.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:24 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Oke, heb het nog niet gezien.![]()
Welk programma, NPO 1?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |