abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 22 maart 2016 @ 01:22:59 #126
375570 crew  Cyan9
pi_160848922
Een van de grootste polls in weer open: http://tummiweb.com/scorewiz/poll.
Op dit moment staat Nederland er nog niet zo goed voor, met een 24ste plek, Als je het bekijkt per halve finale zou Douwe zich niet weten te kwalificeren voor de finale.
De poll is nog maar net geopend, dus er kan nog veel veranderen. :)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_160917203
Van onze zuiderburen
quote:
Stijn Depoorter: Douwe is het soort jongen dat je wel aan je ouders wilt voorstellen en hij heeft dan ook nog eens een mooie stemkleur. Het lied begint sterk maar als het refrein begint is de magie weg. Ik hoop dat dit het soort nummer is dat live een extra dimensie krijgt. Verder is de boodschap van Slow down in deze tijden van druk, drukker, drukst een erg actueel en herkenbaar.

Fabian Feyaerts: Een leuke inzending. Leuke tekst, de sound-van-toen spreekt me heel erg aan. Maar ik vrees niet de sterkste inzending die Nederland de laatste jaren stuurde. Veel zal afhangen van de act, om niet weg te drijven tussen de sterkere songs die ik al zag voorbijkomen.

Sam Jaspers: Dit is heel anders dan de vorige nummers. Het is op zich zeker niet slecht, maar wel redelijk gewoontjes. Live zou het wel kunnen werken als het authentiek en sympathiek in beeld wordt gebracht. Een wereldnummer is het niet, maar het lijkt me wel spek naar de bek van Radio 2. Het nummer en de stem doen me wat aan Stan Van Samang denken en Douwe Bob lijkt ook dezelfde charme uit te stralen. Ik had hem echter liever met een origineler nummer op de proppen zien komen, want dit is te doorsnee voor mij.

Fabio Ponente: Nederland springt er voor mij uit met een totaal ander genre nummer. Dit is zeer aangenaam om naar te luisteren, en ook verrassend omdat het iets totaal anders is. De clip én Douwe zelf zijn ook leuk om naar te kijken, wat ook een pluspunt is. Dit vind ik een goed nummer, het onderscheidt zich succesvol van de rest.

Roy Van der Merwe: Ik ben een fan van Nederlandse muziek, vooral van artiesten als George Baker, Luv, Maywood, enzovoort. Deze zanger is onbekend voor me, maar hij ziet er leuk uit en zijn stem is heel mooi. Dit is allesbehalve een winnaar, maar wel veel beter dan de Nederlandse inzendingen van de afgelopen jaren. Daarmee ben ik misschien in de minderheid, maar het leuke van het songfestival is dat elk lied zijn eigen schare fans heeft. Zal zijn outing als biseksueel hem meer stemmen opleveren van vrouwelijke én mannelijke fans?
http://songfestival.be/ds(...)-rusland-san-marino/
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_160929521
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:41 schreef grazz het volgende:
In today’s review, we bring you the opinions of Lucia from Slovakia, Zoran from Croatia, Nastya from Russia, Jelena from Serbia, Melinda from Bulgaria, Cliff and Les from the United Kingdom, and Maria Grazia from Spain. We asked them to listen to the song, and to tell us what do they think of it. Here is what they said:

bron http://escbubble.com/2016/03/public-review-slow-down-douwe-bob/
Op 1:50 is ene Zoran aan het woord en ik denk dat dit stiekem ook wel mee speelt bij miljoenen Oost-Europeanen. Zij hebben een bepaald idee van hoe een Eurovisie liedje moet klinken en als het daarvan afwijkt, dan wordt er niet op gestemd want 'ja, het is wel een leuk nummer, maar niet echt Eurovisie'
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_160953358
quote:
It’s time to move on to The Netherlands and this evening we judge Douwe Bob’s song, „Slow Down”.

Matei Pieca: 10/12 What a relaxing song it is! It just gives me THE feeling, driving on a lonely road in your Cadillac, at 35 degrees Celsius, enjoying your moment – JUST PERFECT. His voice fits the song just perfectly. This is the type of song I have been waiting for a long time to hear on the Eurovision stage. Although the first semifinal is strong, I do hope The Netherlands will qualify.

quote:
Andrei Faur: Happy am cheerful song, but not my cup of tea. Sounds so ’90! If last year The Netherlands failed to qualify, although was one of my favourite song, I think this year will be in the final because this guy has charisma! 6/12 from me
quote:
Laur Mihai: 10/12. The Netherlands are showing us that they want a top 10 place in Stockholm. The recipe from 2014 brought them an unexpected 2nd place and I believe Douwe Bob is going on the same track. This is very similar to the Common Linnets, a country ballad which gives you the sensation of detachment…I can imagine myself walking through a forest, being with my camera and a shiny light is caressing my face while I listen to ”Slow Down” I am sure that he will offer us a priceless moment, it would be the most enjoyable 3 minutes of the night. I am really looking forward to see his act and I believe that Douwe may be the dark horse of this edition.
Meer: https://esconpoint.wordpress.com/2016/03/24/douwe-bob-slow-down/
pi_160962896
Geen reactie maar wel interessant. Gebaseerd op al die lijstjes/videos op Youtube:

http://eurovisiontops.com/ (naar beneden scrollen om de huidige tussenstand te zien)
pi_160981938
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:32 schreef grazz het volgende:
Geen reactie maar wel interessant. Gebaseerd op al die lijstjes/videos op Youtube:

http://eurovisiontops.com/ (naar beneden scrollen om de huidige tussenstand te zien)
Hmm, hoe zag de lijst van voorgaande jaren eruit? YouTube zit er nogal eens naast. Ik denk dat Nederland en België te laag worden ingeschat, en Frankrijk veel te hoog.
pi_160982354
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 18:45 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Hmm, hoe zag de lijst van voorgaande jaren eruit? YouTube zit er nogal eens naast. Ik denk dat Nederland en België te laag worden ingeschat, en Frankrijk veel te hoog.
Geen idee, eerste keer dat ik deze website tegenkom.

Dit is trouwens ook een populaire chart, waar je ook voorgaande jaren kunt bekijken door de cijfers achter 'chart' te wijzigen: http://www.escstats.com/chart16.htm
pi_160982442
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:08 schreef grazz het volgende:

[..]

Geen idee, eerste keer dat ik deze website tegenkom.

Dit is trouwens ook een populaire chart, waar je ook voorgaande jaren kunt bekijken door de cijfers achter 'chart' te wijzigen: http://www.escstats.com/chart16.htm
Vorig jaar werd Nederland op plek 18 geschat in de finale, nog hoger dan de CL die op plek 19 werden geschat. Het is en blijft lastig te voorspellen, veel hangt af van de live performance.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 maart 2016 @ 10:51:36 #134
163650 Greys
pi_161044729
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 30 maart 2016 @ 12:10:47 #135
375570 crew  Cyan9
pi_161045988
quote:
Achtste plek zelfs! w/
pi_161052461
Deze plaatst Slow Down zelfs op twee. w/
  Moderator woensdag 30 maart 2016 @ 18:04:33 #137
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_161053286
http://eurovisiontops.com/#ranklist

Zag dit linkje onder het bovenstaande filmpje, groot overzicht van verschillende tops. Is niet zo heel positief helaas.

edit: Aan de andere kant, de fans die dit soort lijstjes maken, hebben vaak wel een iets andere smaak dan dan de 'doorsnee' kijkers, dus zo gek is dit ook weer niet.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_161053716
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:04 schreef ijs_beer het volgende:
http://eurovisiontops.com/#ranklist

Zag dit linkje onder het bovenstaande filmpje, groot overzicht van verschillende tops. Is niet zo heel positief helaas.

edit: Aan de andere kant, de fans die dit soort lijstjes maken, hebben vaak wel een iets andere smaak dan dan de 'doorsnee' kijkers, dus zo gek is dit ook weer niet.
Frankrijk op plek 3, dat gaat dus echt nooit gebeuren :N
pi_161055009
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:21 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Spanje Nummer 1 natuurlijk ook niet. Met een 7 erachter misschien.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_161058678
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:13 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Spanje Nummer 1 natuurlijk ook niet. Met een 7 erachter misschien.
doe die 17 maar plus 9
pi_161059139
Paar van Youtube

quote:
The Netherlands deserves TOP 5 and maybe winning , the song is great.
Dutch people still have quiet and peaceful songs and I like that. That song (slow down) somehow leads me to some kind of place where I like to stay , to get out of the catastrophic terrible present we have today. Greetings from Croatia.
quote:
I love the song a lot. But this man is so damn beautiful I cant stop staring at him when he smiles! LOL.. I do wish the lyrics weren;t quite as repetitive though... -_
quote:
The Dutch really love the country music I suppose. But Calm after the storm was better. I like the song anyway.
quote:
there is a great magic in this song... Good luck
quote:
I feel 2:43 long is a bit rushed. Perhaps for live performance they can slow down the tempo a bit and strip some of the noises so Douwe can focus on the diction, something like Matchbox 20 live performance. Just a thought :)
quote:
Too good for Eurovision and y'all know it. Eurovision fans want fake, plastic botox divas with pop and dance songs instead of real music like this type of songs. Eurovision is a tasteless music show where only cheap music is succesfull. It's disgusting but it's the truth. If there's any justice this will easily qualify and will get a spot in the top 10. Unfortunately ESC isn't what it used to be.
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 00:42:34 #142
375570 crew  Cyan9
pi_161065707
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:21 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De poll van http://tummiweb.com/scorewiz/poll/results is het niet met je eens.
pi_161068475
quote:
11s.gif Op donderdag 31 maart 2016 00:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

De poll van http://tummiweb.com/scorewiz/poll/results is het niet met je eens.
Dat soort polls houden geen rekening met de live-performances, buurlandstemmingen, etc. Frankrijk gaat live denk ik niet goed overkomen, een beetje dat Trijntje Oosterhuis-effect.
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 12:32:02 #144
375570 crew  Cyan9
pi_161071084
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:25 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat soort polls houden geen rekening met de live-performances, buurlandstemmingen, etc. Frankrijk gaat live denk ik niet goed overkomen, een beetje dat Trijntje Oosterhuis-effect.
Wat betreft live performance ben ik het met je eens, logisch ook aangezien dat nog niet bekend is. Maar natuurlijk houdt het wel rekening met buurlandstemmingen, in beide opvattingen van het woord. Want de rangschikkingen op deze site worden bepaald door mensen die punten doorgeven, en die komen echt overal vandaan. Inclusief hun buurlandliefde en/of haat.
pi_161073304
quote:
6s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:32 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Wat betreft live performance ben ik het met je eens, logisch ook aangezien dat nog niet bekend is. Maar natuurlijk houdt het wel rekening met buurlandstemmingen, in beide opvattingen van het woord. Want de rangschikkingen op deze site worden bepaald door mensen die punten doorgeven, en die komen echt overal vandaan. Inclusief hun buurlandliefde en/of haat.
Hmm, als Rusland een hond op het podium zet die drie minuten blaft, zal die onderaan in de ranglijstjes komen, maar je kan ervan op aan dat het doorgaat naar de finale. De hardcore fans kijken toch meer naar de liedjes, terwijl je op de avond zelf ziet dat er in sommige landen (Wit-Rusland, Cyprus, Azerbeidzjan) heel andere factoren meespelen, veel meer dan bij de fans. Dat wil overigens niet zeggen dat goede liedjes niet kunnen winnen.
pi_161077351
Wekelijkse poll op ESC United: http://www.escunited.com/home/the-ranking-2016-results-round-10/

Nederlands staat op de 17e plaats (-2) w/
pi_161184049
pi_161266414
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 22:53:50 #149
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_161268334
Douwe Bob opent bar in Stockholm

De reacties op de frontpage op de opening van de bar...
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 april 2016 @ 10:26:50 #150
163650 Greys
pi_161274221
quote:
18s.gif Op donderdag 7 april 2016 22:53 schreef ijs_beer het volgende:
Douwe Bob opent bar in Stockholm

De reacties op de frontpage op de opening van de bar...
Tsja ach. Frontpage FOK en songfestival :D
Die komen niet verder dan HOMOOOOOO gillen enzo.
Nuff said.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')