abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160401513
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.
pi_160401526
Oeps, had niet door dat ik 'm sloot :+
pi_160403112
Rollende A! *O* Terugrolmama *O*.

Fijn dat iedereen weer opgeknapt is Jagar!

Twist, dit klinkt echt als een (vreselijke) fase. Wij hebben ook twee keer zo'n periode gehad met Mies. We hebben het gewoon op verlatingsangst gegooid en zijn er in meegegaan. Lekker bij ons in bed gelegd.

Verder las ik over komkommers en muizenholletjes. Dat komt vanzelf goed! Ik had ook het idee dat er echt een steekje teveel gezet was. Zelfs tampons gingen moeilijk.

Over muizen gesproken, hier liep er een in huis net. Pousse komt vaak met volle mond binnen sjouwen en spuugt dan voor mn voeten en springlevende, ongedeerde muis uit.
pi_160407849
Sorry, egopost. We zijn nog steeds ziek.
Wat helpt tegen keelpijn bij een baby (bijna 11 maanden)?
pi_160408566
Tijmsiroop, ijslollies.
pi_160408636
* Sillie meldt voor dienst bij team zombie :O :z :Z
  vrijdag 4 maart 2016 @ 07:04:13 #7
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160408726
Joe, present :O ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_160408792
'Morgen :O
pi_160409296
Na twee dagen van koortsige en huilerige nachten, maar vrolijke dagen, is Ketel vandaag weer naar de GO gegaan. Er werd vannacht nog wel gejammerd, maar hij heeft geen koorts meer en ik vertrouw er nu genoeg op dat hij overdag in elk geval wel vrolijk is. Nu de achterstand op mijn werk een beetje wegwerken...
pi_160409381
Bleh. Hier ook een belabberde nacht! (Vooral voor man 😊) eerst om 00.30 beide wakker geworden van een van onze honden die beneden tekeerging als een beest. (Er stond een ambulance met knipperende lichten op onze oprit voor de buurvrouw) en vanaf 02.00 heeft T. Zich ieder uur laten horen voor zijn tut. Ik hoorde hem alleen pas om 05.00 voor 't eerst! Volgens manlief was ik héél ver weg na een hele drukke week werken!

De combinatie nieuwe tand, verkouden en héél moe van een dag KDV was hier dus geen succes vannacht. Maar gelukkig is ie wel weer vrolijk nu!
pi_160409385
Goeiemorgen! :W

Team gisteren was ik nog een zombie, maar vannacht vond ik mijn menselijkheid weer terug present. *O*

N. gaat zo naar de GO en ik ga voor het eerst sinds augustus weer naar de kapper. :D

Ze klapt nu trouwens op commando, zo schattig! O+ O+ O+
pi_160409580
Hier gelukkig ook weer een goede nacht gehad, maar nu is man ziek (geen manflu maar echt ziek-ziek helaas) ;(

Wat waren ook al weer tips tegen berg? :? De Minion zit af en toe ook aan dr hoofdje te krabben en zag ineens wat berg zitten. Gisteren al wat olie op gedaan (wordt je ook niet blij van met zo'n bos haar }:| )

Oh, en als ik dan toch bezig ben :')
Het is me nu al een paar keer opgevallen dat er wat melk uit dr neusje loopt terwijl ze drinkt :? Ze lijkt er weinig last van te hebben (hoeft ook niet te hoesten ofzo), maar het ziet er zo gek uit... Is dat normaal of zit er dan anatomisch echt iets verkeerd? :D
  vrijdag 4 maart 2016 @ 09:28:28 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160410017
Nee dat is normaal Twist, maar wel freaky als je het voor t eerst ziet he! :D

Tegen berg geen tips, hier ook een bos haar bij E dus olie ga ik niet aan beginnen. Maargoed, nu bijna 3 jaar en nog steeds wat berg :')
pi_160410062
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 08:56 schreef twist02 het volgende:
Hier gelukkig ook weer een goede nacht gehad, maar nu is man ziek (geen manflu maar echt ziek-ziek helaas) ;(

Wat waren ook al weer tips tegen berg? :? De Minion zit af en toe ook aan dr hoofdje te krabben en zag ineens wat berg zitten. Gisteren al wat olie op gedaan (wordt je ook niet blij van met zo'n bos haar }:| )

Oh, en als ik dan toch bezig ben :')
Het is me nu al een paar keer opgevallen dat er wat melk uit dr neusje loopt terwijl ze drinkt :? Ze lijkt er weinig last van te hebben (hoeft ook niet te hoesten ofzo), maar het ziet er zo gek uit... Is dat normaal of zit er dan anatomisch echt iets verkeerd? :D
Anatomisch gezien is het volgens mij de bedoeling dat er een verbinding is tussen neus en mond. Misschien komt de melk haar de neus uit inmiddels :+

Het was zo'n nacht waarvan ik niet meer weet of ie goed of slecht was. Ik ga mezelf gewoon goed voorhouden. :P Hoewel er een andere dwarsligger bij ons in bed kroop en om 5 uur besloot dat het ochtend was. Om vervolgens in slaap te vallen als het echt ochtend is. :(
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_160410303
Huistuinenkeuken tegen berg is inderdaad olie en krabbelen. J had er echt last van (en ook veel haar) en de kinderarts schreef ons toen Denorex shampoo voor. Maar dat zou ik alleen doen als je baby er echt last van heeft.

Hier ook een slechte nacht met zieke baby (extra zwaar als je zelf ook ziek bent, gelukkig was mijn schoonmoeder gisteren hier en had ik dus overdag al5 uur geslapen). Dadelijk naar de huisarts.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 09:49:26 #16
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160410372
Baby hier was van 5 tot half 10 ontroostbaar :/ geen verhoging (misschien iets, hij is van zichzelf iets onder 37), pcm gegeven, al 3 flessen :') schiet ook niet op natuurlijk met dat spugen van hem, maar dat was het enige dat hielp. Toen ging hij poepen en kon hij weer lachen.
Hij heeft al wel dagen een rode wang en zure poep, is tandjesleed echt zo ontroostbaar?
Snel dentinox halen maar :?
pi_160410396
Ik hoor goede verhalen over zalf voor berg van dr Leenarts. Ik ken het zelf niet, A heeft ook berg maar er geen last van.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 09:50:51 #18
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160410400
Nu zit hij in de doek bij me, maar hij gaat maar niet slapen :')
pi_160410440
Cool kids... Never sleep :)
pi_160410455
Mogguh!

Hier een dagje gehad dat ik me echt supermamma ipv team zombie voelde. Kind naar de opvang, gewerkt, kind opgehaald, man was van huis dus met kind gespeeld, eten gemaakt voor ons beide en gevoederd, kind op bed en daarna nog de keuken, woonkamer en een was gedaan. ZalZal voor sommige mensen misschien dagelijkse kost zijn mast ik voelde me echt supermamma. :')

Kus voor de huidige team Zombie leden.

Mijn nacht was zwaar ok. Om 2 uur een voeding en om 6 uur toen ik toch op moest staanstaan. L. Heeft nog uitgeslapen tot half 8.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  vrijdag 4 maart 2016 @ 09:58:27 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160410527
Je stottert wel een beetje kris! Heerlijk he, diie productieve dagen, ik kan daar ook zo van opladen
pi_160410576
Mijn baby zegt steeds mamamama. Als ik me inbeeld dat ze het over mij heeft is het echt O+ :D
pi_160410827
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 09:58 schreef pinquit het volgende:
Je stottert wel een beetje kris! Heerlijk he, diie productieve dagen, ik kan daar ook zo van opladen
Ik heb zoveel energie dat ik ga stotteren.;)
pi_160410970
:* en c_/ voor team Zombie! Wij hebben (nog) niks te klagen over onze nachten. N. komt netjes om de 3 a 4 uur en heel soms een keer extra, maar gaat na zijn flesje keurig weer slapen. Zo fijn! Hopelijk blijft hij het zo goed doen.

Geen berg tips helaas. Bij mijn dochter ging het na dr derde ineens vanzelf weg en bij zoon al eerder. N. heeft het nog niet.

En dat supermama gevoel herken ik! Op donderdag zijn de 2 oudste eigenlijk alijd bij mijn moeder, maar die brak vorige week haar pols toen ze met dochter aan het voetballen was dus die is tijdelijk even uitgeschakeld en dus was ik gister voor het eerst een hele dag alleen met 3 kindjes. En het was echt een heerlijke dag O+. 3 tevreden en blije kindjes, hele dag bezig geweest met eten of drinken maken voor steeds weer een ander kind, hut gebouwd voor dochter, 2x stof gezogen, boodschappen gedaan, gekookt en heel veel gespeeld en geknuffeld met alle 3. Gisteravond voelde ik wel dat ik pas 13 dagen daarvoor bevallen was, maar ik voelde me wel het gelukkigste en rijkste mens op de wereld O+. En vandaag doen we het gewoon nog een keer, alleen vandaag werkt vriend maar een halve dag :).
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_160411080
Hier was het echt elk uur drama vannacht. Meneer vond het om 22,23,00,00:30, 1:30 en 2:30 tijd om te drinken en om 3 uur vond meneertje dat het tijd was om op te staan en Bwuubaaahbhwaaahw'de dus mama ook maar uit bed. Heel fijn. :O uiteindelijk sliep W. nog wle bij mama in bed.
En vanochtend voelde ik me vervolgens een mega slechte mama, want W had echt een mega vieze luier. Helemaal aangekoekt en rode billen, dus wsl werd 'ie daar steeds wakker van :') . Volgende keer dat maar even goed checken :z
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:36:20 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160411185
Sicilia _O_
pi_160411204
Respect hoor Sicilla.
Twee keer stofzuigen? whut? Why?
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:38:11 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160411218
Mijn leven blijft nog even binnenshuis; vandaag niet alleen door mn baby of mijn jaap in mn buik, maar ook door peuter met koorts.....

Lang leve Nijntje :')
pi_160411249
Baby rolt van rug naar buik maar zojuist ook zelf weer terug :o Dat is makkelijk :Y
pi_160411453
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:37 schreef Estrys het volgende:
Respect hoor Sicilla.
Twee keer stofzuigen? whut? Why?
Dreumes eet graag lopend door het hele huis. En het liefst rijstwafel. Die dan in hele kleine stukjes moeten eerst :') En peuter haat kruimels aan haar voetjes dus ik dacht slim te zijn en te stofzuigen toen dreumes sliep, maar die had ergens een halve rijstwafel verstopt dus toen ie weer uit bed kwam heeft ie die al lopend alsnog opgegeten en kon ik dus opnieuw beginnen. Ik had geen zin in strijd dus ik heb me er maar bij neergelegd. En ach, dreumes O+ van de stofzuiger dus die helpt me vrolijk mee en dat maakt het allemaal een stuk minder erg om te doen haha!
pi_160411490
Dat was een korte carrière als terugrol moeder dan voor je Estrys. Je mag de mijne wel af en toe terugrollen als je het mist, die heeft 1 keer laten zien dat hij het kan en daarna niet meer.
pi_160411603
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:50 schreef FlyingFish het volgende:
Dat was een korte carrière als terugrol moeder dan voor je Estrys. Je mag de mijne wel af en toe terugrollen als je het mist, die heeft 1 keer laten zien dat hij het kan en daarna niet meer.
Ik denk eigenlijk dat het een toevalstreffer was. Hoewel mijn man zei dat hij dat vanmorgen ook al een keer deed. Eerst zien dan geloven. Vooralsnog denkt hij dat ie een vliegmasjien is :D
pi_160411673
Haha ja die verbinding tussen neus- keelholte klopt anatomisch inderdaad wel, maar zwaartekracht-technisch gezien leek het me niet helemaal te kloppen :D
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:02:00 #34
409579 LuDann
All the way
pi_160411785
Wow Sicilia, respect. O+ En Kris ook!

Ik kom me ook weer eens melden, ben welgeteld 2 dagen beter geweest van de buikgriep toen ik door de volgende geveld werd. :( En gisteravond had ik een hele heftige rare reactie op de neusspray oxytocine die ik heb en na overleg tussen mijn man en de huisartsenpost is daar zelfs een ambulance voor gekomen. Uiteindelijk weinig aan de hand gelukkig.

Ik heb wel een soort van bijgelezen maar weinig onthouden, sorry. Ik voel me vandaag eindelijk weer ietsje beter en het is me gelukt om een filmpje te maken van de baby kruips (ik weet dat daar iemand om vroeg maar ik weet niet meer wie):

Oh en IMA wat schattig lijkt me dat. O+!
pi_160411918
Team zombie :Z
Niet schuld van Mies, die sliep bij Oma *; . Zoals elke donderdag.
En ik slaap elke donderdagnacht slecht. Geen idee hoe t kan.
Ik droomde dat ik roltrappen moest stofzuigen met een rode henrystofzuiger. Maar de roltrappen veranderden steeds in glijbanen 8)7 . Niet tof.

Tip tegen berg is inderdaad de meuk van dr. Leenarts. Vooral t kammetje is de bom ^O^ .

Vandaag is het prutweer, en gister was het mooi,
Nu baal ik dat ik gister niet naar buiten ben geweest. Maar ik had een goeie reden; mijn enige twee passende bh's zaten in de was. Dus. :{w
pi_160411932
Oja, nog even over mijn eigen kint. Die is 9 maanden vandaag! Hoezee *O*
pi_160412004
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:02 schreef LuDann het volgende:

Ik kom me ook weer eens melden, ben welgeteld 2 dagen beter geweest van de buikgriep toen ik door de volgende geveld werd. :( En gisteravond had ik een hele heftige rare reactie op de neusspray oxytocine die ik heb en na overleg tussen mijn man en de huisartsenpost is daar zelfs een ambulance voor gekomen. Uiteindelijk weinig aan de hand gelukkig.

Ik heb wel een soort van bijgelezen maar weinig onthouden, sorry. Ik voel me vandaag eindelijk weer ietsje beter en het is me gelukt om een filmpje te maken van de baby kruips (ik weet dat daar iemand om vroeg maar ik weet niet meer wie):

[ link | afbeelding ]

Wat gaat ze hard Lu! :o O+ en ik moest stiekem lachen om de kat die zo midden op het kleed voor Wolk is gaan zitten :7

En beterschap voor jou, wat naar 2x de buikgriep. :*
pi_160412028
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:02 schreef LuDann het volgende:

[ link | afbeelding ]

Ik wil niet heel vervelend zijn... Maar is oxytocine niet een weeënopwekker/borstvoedingaanmaker?
Ik ben wel benieuwd wat voor reactie je er kreeg door dat in je neus te spuiten.

Nu klaar met de geintjes. Wat heftig dat de ambu er bij moest komen :* ! Gelukkig weinig aan de hand uiteindelijk.

Je kleine kruiper! O+ O+
pi_160412058
Oei LuDann, dat is een heftige reactie geweest :o
Fijn dat je jezelf iets beter voelt.

Haha, missladybug, die smoes gebruik ik om niet te hoeven sporten :D

Ik heb nog berg gehad toen ik op de middelbare school zat. Het enig wat mij toen hielp was iemand die al die bergen van mij af kamde. Meestal was pap dat O+ Ik voel nu nog de opluchting die ik toen voelde als de jeuk even weg was.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:24:40 #40
409579 LuDann
All the way
pi_160412359
Over dat weken/maanden oud verhaal, ik snap daar nog weinig van en voel me echt heel dom. :') Hoeveel weken is nu een maand? Ik roep al een week lang dat Wolk 7 maanden is maar ik weet eigenlijk niet meer precies wanneer ze dat is. Of gaat dat per zoveelste van de maand?

@sillie: ja, de kat gaat waar zij gaat, de hele dag. Altijd erbij, erop of ernaast. :P

Missladybug: ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Ik heb de oxytocine neusspray voorgeschreven gekregen om de toeschietreflex tijdens de borstvoeding te bevorderen inderdaad, wat is daar vervelend aan dan? Ik werd er heel duizelig en misselijk van en kreeg hoofdpijn. Schijnt een bijwerking te zijn, maar het hield abnormaal lang aan (4 uur ipv een half uurtje).
pi_160412459
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:24 schreef LuDann het volgende:
Over dat weken/maanden oud verhaal, ik snap daar nog weinig van en voel me echt heel dom. :') Hoeveel weken is nu een maand? Ik roep al een week lang dat Wolk 7 maanden is maar ik weet eigenlijk niet meer precies wanneer ze dat is. Of gaat dat per zoveelste van de maand?

@sillie: ja, de kat gaat waar zij gaat, de hele dag. Altijd erbij, erop of ernaast. :P

Missladybug: ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Ik heb de oxytocine neusspray voorgeschreven gekregen om de toeschietreflex tijdens de borstvoeding te bevorderen inderdaad, wat is daar vervelend aan dan? Ik werd er heel duizelig en misselijk van en kreeg hoofdpijn. Schijnt een bijwerking te zijn, maar het hield abnormaal lang aan (4 uur ipv een half uurtje).
vervelend van de oxytocine!

T is de 20ste geboren, en ik vind dus dat hij elke 20ste vermaand. 20 Maart is hij 6 maanden!
pi_160412565
Ik hou ook gewoon de 15e van de maand aan voor Ketels vermaand-dagen.
pi_160412587
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:24 schreef LuDann het volgende:

Sorry sorry sorry je hebt helemaal gelijk. Ik had nog nooit gehoord van oxytocine-neusspray.
Ik dacht dat dat spul alleen gebruikt werd als weeën opwekker-infuus, en dat borstvoeding er door op gang kwam. Maar ik heb nooit geweten dat het als neusspray voorgeschreven werd, en ik dacht eerlijk gezegd dat je in de war was met Otrivin ofzo.
:@ x 100.

Qua maanden hou ik gewoon de dag aan dat ze geboren is. Ze is 4 juni geboren, en nu is het 4 maart. Dus het is 9 maanden later.
pi_160412958
Ik hou ook de datum aan; W. Is van 2-11, dus op 2-3 was hij 4 maanden.

:o mijn baby is al 4 maanden :o
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:52:20 #45
409579 LuDann
All the way
pi_160413272
Ik was vergeten dat ik in mijn banner kan spieken, ze is vandaag kennelijk 6 maanden, 3 weken en 5 dagen oud. :P *O* En dan volgende week woensdag 7 maanden alweer als ik jullie logica aanhoud! :D Gaat dat hard he! :o Ken het gevoel sillie, die van mij was gisteren nog maar 4 maanden oud. :')

Oh ok, MLB, ik snapte even niet hoe je het bedoelde maar nu vat ik hem. Ik was niet in de war dus, ik mag hopen dat je van gewone Otrivin geen ambulance waardige reactie kunt krijgen (van die Oxytocine neusspray ook niet, maar goed, things happen, ahum. :') )
pi_160413541
Ooh kiek Wolk gaan! :D. Beterschap Lu. Klinkt eng die reactie, fijn dat het over is nu.. Hopelijk komt het niet meer terug.

Respect voor de supermoms, als ik tijd heb voor het huishouden dan moet ik eerst nog zin maken :P..

Oh! Ik had vandaag voor het eerst dat de poep tot op d'r rug zat, echt alles zat onder, gadsiederrie :X. Ik ben een newbie mom en dit is de eerste keer dat ik dit meemaak eh, het heeft indruk gemaakt :'). Dus zodoende is mijn baby vanochtend om half 6 in bad geweest xD.
pi_160414140
Oh heftig zeg LuDann! Maar gelukkig liep het allemaal wel los. Kiek je kleintje gaan dan! Vanaf het moment dat N. begon te kruipen ging het ook zo en binnen een week ging ze wel 3x zo snel. :D

Noh IMA, dat doet N. ook. Ze bedoelt mij er vast nog niet mee, maar ik smelt toch keer op keer weer als ze mamamamama rond aan het kruipen is. O+

Ik was net bij de kapper en ik zou willen zeggen dat ik weer helemaal fris en fruitig was, ware het niet dat de kapsters het nodig vonden achter hun personeelsruimte met de deur open te roken. Nu stinken ik, mijn haar en mijn kleding een uur in de wind. :(

N. vermaandt hier ook elke 12e, de volgende keer wordt ze :'( 10 :'( maanden. Dubbele cijfers jonguh. :'(

Weken houd ik al lang niet meer bij, ik had alleen de even lang in als uit de buik verweekdag genoteerd op de kalender. O+
pi_160414622
Wat schrikken Ludann!

Vraagje, wat zouden jullie doen? G heeft net baby sensory gehad en was erg moe. In de doek in slaap gevallen, maar met uit de doek halen werd hij wakker. Gevoed, toen op bed gelegd. Nu ligt hij te kirren, bellen te blazen, en te brabbelen. Meestal valt hij na een half uur in slaap (soms na 5 minuten al) volgens mij is dit zijn manier van prikkels verwerken. Kan ik m beter beneden houden, tot hij aangeeft erg moe te zijn, of kan ik m beter in slaap laten kletsen? Als ik m beneden haal, ben ik bang dat hij oververmoeid raakt, en daardoor niet kan slapen. Maar van keten valt hij ook niet in slaap :') Hij ligt dan alleen in een rustige omgeving.
De tijd tussen zijn gekir en gepruttel wordt wel al langer dus volgens mij heb ik mijn antwoord al en valt hij zometeen in slaap.

*inderdaad in slaap gevallen iets voor 13.00 uur O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Cassandra87 op 04-03-2016 13:16:25 ]
pi_160416463
Dat is schrikken, LuDann! Ziek je goed uit en neem je je rust om te herstellen met je studie enzo? En wat een knappe Wolk! Is zij nog steeds zo veel ziek of gaat het nu beter?

Schattig, IMA en Selvaria. J zegt vooralsnog alleen papa. Vind ik niet erg hoor, die mag hij straks best roepen 's nachts :P

Sicilia, wauw! Dat krijg ik met 1 vaak niet eens voor elkaar.

LadyBlack, dat én het weer zijn goede redenen om binnen te blijven. Beterschap.

Estrys, dat gaat snel! (Maar wel handig)

Wij zijn naar de huisarts geweest. J heeft nu een penicillinekuur. En ik blijk een borstontsteking te hebben :{. M'n arme kleintje sliep zelfs in de wachtruimte van de apotheek (datdoetieandersnooit)
pi_160418922
Ah Hupje, dat is dubbel balen! Borstontsteking is ook echt geen pretje.. been there enzo. Goed warm houden hoor. Beterschap voor beide!

Hihi Cassandra, is het toch goedgekomen :).

Over rollende babies gesproken, die van mij rolde zichzelf net herhaaldelijk van buik naar rug. Of nouja, het is meer zichzelf opzij gooien en dan op de rug rollen :').

En ze heeft iets nieuws sinds een paar dagen: speen uitspugen, huilen omdat ze de speen kwijt is en hem niet snel genoeg weer zelf kan pakken, vervolgens hele vuistje maar in de mond proberen te steken en daarop gaan sabbelen, maar dat zuigt niet goed vacuüm dus dan is het weer piepen :'). Enerzijds hoop ik niet dat dit het begin van duimen is.. en aan de andere kant, tsja so be it.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 16:32:44 #51
409579 LuDann
All the way
pi_160419923
Wat is sensory Cassandra, ik ken het niet?

Bedankt voor de beterschapswensen. O+ Wolk is gelukkig niet zo vaak meer ziek, Hupje. Alleen chronisch verkouden maar dat hoort er een beetje bij geloof ik.

Ik kom toch even klagen hoor. Wanneer gaat dat spugen een keer over. :( Ze spuugt nog steeds iets van 20 keer per dag, dikke stinkende witte brij. :r En nu ligt dat door het hele huis verspreid natuurlijk. Heb haar net weer een schoon pakje aangetrokken na het douchen, lekker fris en nog geen 5 minuten later is dat ook weer onder gekotst. ;( Elke dag slaapzakjes en speelkleed wassen, bed verschonen want het meurt als een malle. Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk.
pi_160419933
Mais-wortel-chips van Goodies, zijn dat de maisboogjes?
pi_160419978
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mais-wortel-chips van Goodies, zijn dat de maisboogjes?
volgens mij staat het op het zakje "maisboogjes"

Hier bij de jumbo te vinden.
Schudden voor gebruik
pi_160419990
Nee, die zijn van Junior Bio ofzo (zie maisboogies.com).
pi_160420041
Ah! ^O^
  vrijdag 4 maart 2016 @ 16:39:31 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160420058
Hier liggen ze bij de babyvoeding, Jumbo idd :). Mijn peuter vindt ze ook lekker, ik vond ze nergens naar smaken...
pi_160420166
Ik vind ze ook niet lekker, maar J at er net zo twee weg, ook al is-ie ziek. Het lijken een soort hamka's maar dan zonder de ham en zonder de ka's ;)
pi_160420292
Pff, ik heb honger, maar ik kan niet opstaan want mijn kind heeft kennelijk nog meer honger. :') We zijn nu 2 uur thuis en in die tijd heeft hij een boterham met appelstroop gegeten en 2 borsten gedronken. :o :Y)
pi_160420576
Griep dag vijf :( Dacht vanmorgen dat het beter ging met hem, nu weer 39.5. Huis begint nu toch wel klein te worden na vijf dagen binnen. Gelukkig is het weekend! Tijd voor deze mama :)
pi_160420888
oh bah, Estrys. Beterschap voor de kleine.

hier ook weekend, helaas moet de duutser morgen werken. Op z'n verjaardag nog wel. Maar, mijn ouders komen morgen ook, dus dat is wel leuk..

Maandag tot woensdag gaat de duutser weg, ik geloof dat ik nu al blij ben wanneer het volgend weekend is...
pi_160422407
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 15:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Ah Hupje, dat is dubbel balen! Borstontsteking is ook echt geen pretje.. been there enzo. Goed warm houden hoor. Beterschap voor beide!

Hihi Cassandra, is het toch goedgekomen :).

Over rollende babies gesproken, die van mij rolde zichzelf net herhaaldelijk van buik naar rug. Of nouja, het is meer zichzelf opzij gooien en dan op de rug rollen :').

En ze heeft iets nieuws sinds een paar dagen: speen uitspugen, huilen omdat ze de speen kwijt is en hem niet snel genoeg weer zelf kan pakken, vervolgens hele vuistje maar in de mond proberen te steken en daarop gaan sabbelen, maar dat zuigt niet goed vacuüm dus dan is het weer piepen :'). Enerzijds hoop ik niet dat dit het begin van duimen is.. en aan de andere kant, tsja so be it.
Die van mij deed dat ook met zn speen en dan zn vuist. Vervolgens gingen alle speeltjes zn mond in en inmiddels moet ik er 10000x uit snachts omdat meneer zijn beddengoed wil opeten. Wat niet lukt, dus boze baby }:| . Ik zou toch gewoon hopen op die duim :p
pi_160422838
Of gewoon op een vinger. Heeft niet zoveel gevolgen voor het gebit denk ik. Dat doet onze middelste al vanaf de eerste week. 'Ze heeft geen speen en duimt niet zie ik' aldus de tandarts vorige maand. Klopt ;)
pi_160423550
Oh ja dat beddengoed doet ze ook weleens ja, lekker kwijlen op het lakentje :').

Trouwens, ik weet even niet meer wie aan wie de osteopaat aanraadde.. maar ik ben er nu twee keer geweest. Ik was er best skeptisch over maar ik wilde alles geprobeerd hebben voor mijn meisje en ik heb toch de indruk dat het wel echt helpt. Dus onder het mom baat het niet.. zou ik bij zulke klachten (spugen, slecht slapen) toch eens aanraden om een bezoekje aan een osteopaat te proberen :s) (als je het geld er voor (over) hebt..).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160433714
Mijn zieke baby! Ik legde hem gisteren om 20.30u in bed met het idee dat ik hem er 5 minuten later vast weer uit zou moeten halen, maar nee hoor. Uiteindelijk heb ik hem om 22.30u slapend (nou ja, hij deed even zijn ogen open) zijn AB gegeven. En daarnet schrok ik wakker en ben maar snel met de nieuwe portie AB bij hem gaan kijken. Hij lag heerlijk ontspannen te slapen (pfieuw, er zaten al allerlei doemscenario's in mijn hoofd) met zijn hoofd aan het voeteneind (?). Weer slapend medicatie gegeven en maar weer weggegaan. :o
pi_160433806
Wie is er van bv overgegaan op een combi bv/kv en evt daarna op kv? Hoe weet je wanneer je niet meer genoeg bv geeft voor een maaltijd? Bied je altijd een fles aan na de bv?

[ Bericht 12% gewijzigd door Hupje op 05-03-2016 07:48:45 ]
  zaterdag 5 maart 2016 @ 08:14:25 #66
409579 LuDann
All the way
pi_160433919
Wat fijn dat het beter gaat zusje.

En agossie, je arme kleintje Hupje. Die heeft veel energie nodig voor zijn herstel gok ik.

Ik doe Wolk een IKEA slab om tijdens het eten, die zijn handig omdat ze ook mouwen hebben etc. Ze zijn alleen zo groot. Weet iemand of er ergens kleinere te krijgen zijn?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 08:24:39 #67
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_160433975
Je hebt van sillybillys ook slab met mouwen. Stuk duurder wel dan ikea en ik heb geen ervaring er mee. Dus geen idee of ze groot vallen. Een collega is er enthousiast over.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 08:26:15 #68
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160433983
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:14 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn dat het beter gaat zusje.

En agossie, je arme kleintje Hupje. Die heeft veel energie nodig voor zijn herstel gok ik.

Ik doe Wolk een IKEA slab om tijdens het eten, die zijn handig omdat ze ook mouwen hebben etc. Ze zijn alleen zo groot. Weet iemand of er ergens kleinere te krijgen zijn?
Prénatal heeft ze ook. Ik weet niet zeker of ze kleiber zijn, maar volgens mij wel als ik ze beide even voor de geest haal. ¤6,95, ik stond er deze week mee in m'n hand. En Koeka heeft ook zulke slabben maar dan van badstof.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 5 maart 2016 @ 08:34:34 #69
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160434030
Het eten gaat hier nu best goed. As we speak is meneer peer aan het eten die ik heb gestoomd en in lange repen heb gesneden. Boterhammen is hij dol op. Ik heb ook gemerkt dat hij soms eerst 10 minuten met z'n eten wilt klooien, en daarna eet hij het alsnog op. Dat beloofd wat voor later. :P

De 3-seconden regel geldt ook voor baby's toch? *O*
  zaterdag 5 maart 2016 @ 08:36:46 #70
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160434035
Volgens mij zijn al die schortslabben evengroot...

Wij hebben die Ikea dingen al meer dan 2 jaar in huis, J heeft ze met zijn 3 jaar nog aan (past net), en F. nu inderdaad ook. Wel goede kwaliteit iig, voor die prijs. Elke week een rondje wasmachine en gaan!

O, en eten: gisteren was ik bij de Jumbo en de blauwe bessen waren 2 voor 1. Meegenomen, en vandaag fruithap voor F gemaakt met bessen en banaan (bessen even laten sudderen met twee lepels water op laag vuur, en dan door de zeef). Mijn baby heeft gewoon een halve banaan + heel veel bessen gegeten :o

En mijn Mango bestelling is binnen. Tof spul, dat goed op maat valt! Ik was even bang dat het superklein zou zijn a la Zara, maar de dinotrui is helemaal tof!

[ Bericht 26% gewijzigd door mousemicky op 05-03-2016 09:03:13 ]
pi_160434178
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:34 schreef Mariposas het volgende:
Het eten gaat hier nu best goed. As we speak is meneer peer aan het eten die ik heb gestoomd en in lange repen heb gesneden. Boterhammen is hij dol op. Ik heb ook gemerkt dat hij soms eerst 10 minuten met z'n eten wilt klooien, en daarna eet hij het alsnog op. Dat beloofd wat voor later. :P

De 3-seconden regel geldt ook voor baby's toch? *O*
:Y Goed voor de afweer.

Mijn kind trekt zich overal aan op tot d'r knietjes (en dondert vervolgens keihard om omdat ze 0 evenwicht heeft). Ze kan nog niet bij de rand van de box. Is dit wel al het moment om de box naar beneden te doen?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 09:02:43 #72
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160434200
Zou ik wel doen Kris, nog even en ze staat ;). Onze box heeft ook een tusseninstand, die zou nu ideaal zijn. Niet helemaal hoog meer, want potentieel gevaarlijk, maar ook niet helemaal laag, zodat je je rug verrekt bij kind uit de box halen.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 09:11:00 #73
409579 LuDann
All the way
pi_160434254
Ik denk dat de meeste slabben groter zullen zijn dan ik ze wil hebben, misschien dat ik even kijk of ik zelf een slab in kan korten. Nu slobbert hij om haar heen en die mouwen zijn veel te lang. Mouwen inkorten en extra knoopje aan de achterkant zal misschien al helpen. :Y

Wat fijn dat het eten zo goed gaat Mariposas en MM! Wolk eet nog niet zo veel. Ze heeft vanochtend wel vakkundig een banaan gemolesteerd en daarbij misschien 1/20e daadwerkelijk opgegeten. :P
pi_160434315
Mari, wij doen hier zelfs aan de 5-minuten-regel: Hee N., kijk, daar lag nog iets, alsjeblieft! :9

Kris, van knietjes naar echt staan duurde hier zo'n 2 dagen. :+

Team zombie weer present! N. Werd weer heel hard huilend wakker, fles deed niks, luier was schoon, ik denk dat ze een nachtmerrie had. Daarna heeft ze nog wel een uur in haar slaap na liggen snikken en sliep ik pas om 2 uur. :X Tot half 8 hebben we daarna heel onrustig geslapen, ik hoop dat dit een korte fase is. :'(

Hupje, ja, ervaring! Ik heb nu even geen tijd om uitgebreid te reageren want we gaan zo op pad, maar je mag me wel een pm sturen als je mijn ervaring wilt weten. Ik kan er later vandaag dan wel op terugkomen.
pi_160434396
Selvaria, doe ik! Tnx.
pi_160434488
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 07:41 schreef Hupje het volgende:
Wie is er van bv overgegaan op een combi bv/kv en evt daarna op kv? Hoe weet je wanneer je niet meer genoeg bv geeft voor een maaltijd? Bied je altijd een fles aan na de bv?
Je kunt je borstvoeding productie ook vergroten....
Schudden voor gebruik
pi_160434500
@ hupje,

Ik geef gecombineerd bv en fv omdat mijn zoontje van 3,5 mnd onvoldoende groeide. Hij krijgt op opvangdagen 2/3 borstvoeding en 1/3 fv en als hij live bij mij drinkt zijn we begonnen met na elke voeding nog 30cc fv geven en dan liet hij staan wat hij niet hoefde. Dit werkte heel goed bij ons en hij heeft geen reactie gekregen op de fv. Hij werd in zijn algemeenheid rustiger en meer tevreden dus hij zal wel een beetje honger gehad hebben bij mij :-(

Trouwens over je borstontsteking, hebben ze je verteld dat ultra geluid therapie daar heel goed voor helpt? Bij ons in het ziekenhuis (regio 040) passen ze het bij elke vrouw met een borstontsteking toe en het wordt inmiddels ook door steeds meer fysiotherapeuten gedaan. Het idee erachter is dat je dit op de verstopte melkklier toepast en dan "trilt"de verstopping los waarna je binnen 20 minuten na de behandeling je borst volledig leeg moet kolven of leeg moet laten drinken. Het is misschien voor nu te laat want de ontsteking zit er al een paar dagen maar mocht je het nog een keer krijgen dan is het een tip om direct zodra je merkt dat je een borstontsteking hebt/ harde plek die je niet weg krijgt in combi met griepachtig gevoel te kijken of je deze behandeling kunt laten doen bij een fysiotherapeut die hier ervaring mee heeft. Als je het protocol nodig hebt mag je me wel een pm sturen!
pi_160434504
Mag ik hier ook kwijt dat ik een hele blije mama ben?
Het was eventjes zoeken, maar het loopt nu zo goed. Ik ben helemaal verliefd. Net hebben we eventjes heel fijn gespeeld met zijn drietjes in het grote bed en nu ligt Willem op me te slapen.... Ik wil nu heel de dag zo liggen.

Het zal na dit bericht wel afgelopen zijn, niet?
pi_160434523
crappy night check

lag overigens niet aan wurm, die lag braaf te slapen tussen ons in. Lig ik zelf te spoken tot 02:30 :')

gelukkig mocht ik nog een uurtje langer liggen vanochtend doordat mijn meneer de middag dienst heeft en wurm mee naar beneden nam O+
Schudden voor gebruik
pi_160434563
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 07:41 schreef Hupje het volgende:
:W. Ik merkte dat ze te weinig kreeg omdat ik op een gegeven moment weer twee borsten moest aanbieden ipv 1 voordat ze vol zat, en toen ze ook daarna weer heel snel kwam voor een voeding, was het wel duidelijk. Ben toen alles in flesjes gaan aanbieden (wilde niet meer gaan aanleggen omdat dat de productie juist verhoogde).

Edit: mama's die bv helemaal afgebouwd hebben: ik heb geen stuwing meer en al > 3 dgn niet meer gekolfd en gevoed. Gister lekten m'n borsten nog wel heel even toen baby huilde, en ze voelen wel een beetje vol. Wanneer raken ze leeg? Moet ik het blijven afkolven of nu zo laten en verdwijnt de resterende melk dan vanzelf? :?
pi_160434710
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 09:57 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

:W. Ik merkte dat ze te weinig kreeg omdat ik op een gegeven moment weer twee borsten moest aanbieden ipv 1 voordat ze vol zat, en toen ze ook daarna weer heel snel kwam voor een voeding, was het wel duidelijk. Ben toen alles in flesjes gaan aanbieden (wilde niet meer gaan aanleggen omdat dat de productie juist verhoogde).

Edit: mama's die bv helemaal afgebouwd hebben: ik heb geen stuwing meer en al > 3 dgn niet meer gekolfd en gevoed. Gister lekten m'n borsten nog wel heel even toen baby huilde, en ze voelen wel een beetje vol. Wanneer raken ze leeg? Moet ik het blijven afkolven of nu zo laten en verdwijnt de resterende melk dan vanzelf? :?
Hier vergelijkbaar als bij jullie. Hoewel ik nog wel live heb gevoed telkens. Hier vanaf ongeveer 3,5/4 maanden tot 7 maanden afgebouwd. Eerst was het thuis live voeden en bij de oppas gekolfde melk mengen met flesvoeding. Dat duurde een tijdje en toen merkten we met het slapen dat het thuis ook minder werd. Toen thuis een voeding live en een voeding uit de fles. Dat duurde weer een tijdje en toen was de live voeding 's avonds ook niet meer genoeg (inderdaad, ontevreden blijven na het drinken, snel weer komen) dus toen ook die vervangen. Toen heeft ze nog een tijd 's ochtends de borst gehad, tot twee weken geleden en toen was dat ook niet meer voldoende.

Ik ben op een dag gewoon gestopt eigenlijk, na een paar dagen voelden ze wel iets voller, maar stuwing is het niet meer geworden (had ik sowieso al maanden geen last meer van) en verder heb ik er geen last van nu. Even voor je getest, er komen nog wel druppels als ik probeer :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160434762
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 09:57 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Je kunt altijd weer toeschiet reflexen krijgen ^^,

Geen idee hoe dat werkt met melk die achter blijft. Lijkt me dat het langzaam opgenomen word of je het eruit lekt.
Schudden voor gebruik
pi_160434807
Wie is er voor de zes maanden begonnen met hapjes? Waarom?
En vanuit bv of kv?
Ik heb altijd geroepen dat ik met zes maanden wil starten met vv, maar ik wil toch even afwachten of G aan het regelen is in combinatie met een sprongetje, of dat hij behoefte heeft aan meer. Hij kijkt het eten niet uit onze handen ofzo, toont nog helemaal geen interesse, maar is totaal niet meer voldaan met de bv, erg hongerig en chagrijnig. Ik word er ontzettend onzeker van ;( zeker omdat hij steeds van mij weg kijkt en naar iedereen lacht behalve naar mij, kan er ook wel bij.

We hebben trouwens nog nooit regeldagen gehad dus dit is nieuw voor mij
pi_160434834
Hupje, wij zijn twee weken terug overgegaan op een soort combinatie bv/kv. Hij krijgt eigenlijk de hele dag en nacht nog gewoon borstvoeding, maar na de avondvoeding krijgt hij nog een extra fles van 100 ml, en 's ochtends krijgt hij brood of pap, en in het geval van pap ook met 100 ml kv. Maar O geeft sowieso slecht aan of hij nog meer wil, hij doet altijd alsof hij tevreden is maar dan gaat er dus nog wel 100 ml kv in (met vaak daarna nog wel piepen). Ik denk dat het gewoon een luie drinker is die geen zin heeft om er moeite voor te doen.

En op een van de dagen dat ik werk krijgt hij ook kv, maar dat is omdat ik niet genoeg kolfopbrengst heb. Sinds de introductie van de extra avondfles is dat 3x120 geworden ipv 2x145 omdat hij grotere flessen moest drinken voor zijn leeftijd op advies van het cb (na afvallen), maar ik dan liever meer kleine gaf omdat dat meer overeenkomt met de bv op andere dagen.

Het cb raadde hier overigens aan om na elke keer drinken een extra fles van 30 ml aan te bieden, maar ben extra aan gaan leggen in plaats daarvan om de productie op te krikken wat wel lijkt te werken. Ik heb voor het eerst lichte stuwing gehad op een werkdag daarna omdat ik pas laat kon kolven.
pi_160434846
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:25 schreef Cassandra87 het volgende:
En vanuit bv of kv?
Ik heb altijd geroepen dat ik met zes maanden wil starten met vv, maar ik wil toch even afwachten of G aan het regelen is in combinatie met een sprongetje, of dat hij behoefte heeft aan meer. Hij kijkt het eten niet uit onze handen ofzo, toont nog helemaal geen interesse, maar is totaal niet meer voldaan met de bv, erg hongerig en chagrijnig. Ik word er ontzettend onzeker van ;( zeker omdat hij steeds van mij weg kijkt en naar iedereen lacht behalve naar mij, kan er ook wel bij.

Saar kreeg kv, maar wij zijn rond de 4 maanden begonnen met kleine beetjes fruit... nu was het de eerste tijd een paar hapjes en meer niet, maar ze genoot er wel echt van. Nu was saar sowieso een vreetbeertje want ze had ook fortevoeding...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 5 maart 2016 @ 10:28:58 #86
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160434849
IMA
SPOILER
  zaterdag 5 maart 2016 @ 10:31:39 #87
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160434885
Cassandra, wij zijn met 5,5 maand begonnen. Ik had gewoon zin om er aan te beginnen, en het voelde goed. Voor de 5 maanden vond ik 'm wel echt te jong.
pi_160434983
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:31 schreef Mariposas het volgende:
Cassandra, wij zijn met 5,5 maand begonnen. Ik had gewoon zin om er aan te beginnen, en het voelde goed. Voor de 5 maanden vond ik 'm wel echt te jong.
ik overweeg niet om nu al te starten hoor, maar zo vanaf het eenna laatste weekend van maart, dan moet ik er toch wel achter zijn of het puur regelen is of niet.
Nu wil ik er ook absoluut nog niet aan. G is bijna vijf maanden nu
pi_160434989
Wij zijn ook met 5 maanden begonnen met hapjes. Omdat ik met de wisselende adviezen het ook niet meer wist, er lekker tussenin gaan zitten. :P
pi_160435007
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:25 schreef Cassandra87 het volgende:
En vanuit bv of kv?

Ik denk dat hapjes en vrolijk zijn niet direct met elkaar te maken hebben. Baby's hebben gewoon vervelende fases waar je even doorheen moet. Wij zijn met 4,5e maand begonnen met wat eten in de hand geven (komkommer, paprika etc) waar alleen aan gelikt werd, dus het duurt ook nog wel een tijd voor hij daadwerkelijk voedingsstoffen binnen krijgt. Rond 5 maanden is daar geprakte groente en fruit bijgekomen en na een week at hij dat goed. Nu wordt hij boos dat het niet snel genoeg gaat.

En frustrerend dat hij naar alle andere mensen wel lacht. Wat bij O vaak goed werkt is proetgeluidjes op zijn buik, met een opzwellend geluid naar m toegaan en dan eetgeluidjes in z'n nek maken en m tegelijk kriebelen. En bij mn man moet hij lachen als hij gaat dansen naast hem. Er is vast ook wel iets dat bij G werkt, je moet het alleen nog even vinden. En niet lachen betekent zeker niet dat hij je niet leuk vindt.
pi_160435089
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:43 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik denk dat hapjes en vrolijk zijn niet direct met elkaar te maken hebben. Baby's hebben gewoon vervelende fases waar je even doorheen moet. Wij zijn met 4,5e maand begonnen met wat eten in de hand geven (komkommer, paprika etc) waar alleen aan gelikt werd, dus het duurt ook nog wel een tijd voor hij daadwerkelijk voedingsstoffen binnen krijgt. Rond 5 maanden is daar geprakte groente en fruit bijgekomen en na een week at hij dat goed. Nu wordt hij boos dat het niet snel genoeg gaat.

En frustrerend dat hij naar alle andere mensen wel lacht. Wat bij O vaak goed werkt is proetgeluidjes op zijn buik, met een opzwellend geluid naar m toegaan en dan eetgeluidjes in z'n nek maken en m tegelijk kriebelen. En bij mn man moet hij lachen als hij gaat dansen naast hem. Er is vast ook wel iets dat bij G werkt, je moet het alleen nog even vinden. En niet lachen betekent zeker niet dat hij je niet leuk vindt.
nee hapjes hingen samen met het eerste gedeelte, chagrijnig en hongerig zijn. Vandaar dat ik nog even geduld heb, om te kijken of het een fase is.

Pfffrt op zijn buikje kijkt hij heel verschrikt en vervolgens komt er een flauw lachje af. Als hij kon zat hij zo: :')
Het niet lachen naar mij komt er bovenop, dat ik me echt zo voel -O- maar ik zeur want we hebben echt een hele makkelijke baby, dus dit is echt een luxe probleem
pi_160435194
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:51 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

nee hapjes hingen samen met het eerste gedeelte, chagrijnig en hongerig zijn. Vandaar dat ik nog even geduld heb, om te kijken of het een fase is.

Pfffrt op zijn buikje kijkt hij heel verschrikt en vervolgens komt er een flauw lachje af. Als hij kon zat hij zo: :')
Het niet lachen naar mij komt er bovenop, dat ik me echt zo voel -O- maar ik zeur want we hebben echt een hele makkelijke baby, dus dit is echt een luxe probleem
Dan zou ik even een paar weken afwachten en dan eens langzaamaan beginnen. Ach dat lachen, weet je chagrijnig ben je altijd tegen degene waar je het meest van houdt. *;

in plaats van zeuren over slechte nachten en zo vandaag eens wat anders O+

SPOILER
pi_160435208
Wij zijn met 4 maanden begonnen met eten aangeven. Daar likte ze af en toe aan en dat was prima. Ze kreeg rond de 5/5,5e maand voor het eerst hapjes binnen en sinds de 6/6,5e maand eet ze als een bootwerker.

Edit: Ach A.'tje O+
pi_160435212
Kinrolletjes O+
pi_160436636
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 09:47 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Je kunt je borstvoeding productie ook vergroten....
Daar wil ik niet te veel energie meer in steken. Ik had besloten dat ik J's eerste verjaardag een mooi moment vind om (grotendeels) de bv af te bouwen. J wordt komende week al 11 maanden...

Tnx voor alle ervaringen over bv/kv combineren. FF, J lijkt ook tevreden, maar geef je hem dan nog een fles, dan blijkt soms dat hij best nog wat lust. Dan is het denk ik het 'veiligst' om een klein flesje aan te bieden na de bv.

Fysio-tje: ik had niet in de gaten dat ik een borstontsteking kreeg, het leek precies de griep die mijn vriend had. Toen dus in bed gelegen en een voeding gemist (oppas gaf een fles) dus vond het gevoel toen ook logisch. Dank voor de tip, hoop niet dat ik het nog ooit nodig heb.

Och, Cassandra :*
pi_160437293
Cassandra; W. heeft dus net wat banaan op. Ik at er 1 en W zat 'm zo uit m'n mond te kijken dak 'm een klein stukje heb aangegeven in z'n handje. Verdween meteen zn mond in, smeksmek, weg banaan. :o

Nu zit ik een beetje in dubio, want als ik 'm die banaan zag wegsmakken lijkt 'ie wel toe aan wat vv.. Misschien toch maar wat oefenhapjes gaan aanbieden en dan vanaf 6 maanden rapley'en..

Misschien kan je G ook op die manier iets aanbieden en kijken wat hij er mee doet?
pi_160437481
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 09:49 schreef Adrian4 het volgende:
Mag ik hier ook kwijt dat ik een hele blije mama ben?
Het was eventjes zoeken, maar het loopt nu zo goed. Ik ben helemaal verliefd. Net hebben we eventjes heel fijn gespeeld met zijn drietjes in het grote bed en nu ligt Willem op me te slapen.... Ik wil nu heel de dag zo liggen.

Het zal na dit bericht wel afgelopen zijn, niet?
O+
pi_160437697
Pas op! Zoetsappige moeder!!

Ik vind mijn jongetje zo tof!
Frits klapt heel enthousiast mee met liedjes, hij kan gebaren dat hij iets wil hebben (het is nog wel gokken wat dat iets is).
Hij kan heerlijk zelf spelen, bladert door zijn boekjes heen en komt dan met een boekje bij me zitten. Om vervolgens bij elke bladzijde te proberen of het boekje echt niet opgegeten kan worden. O+
Hij drinkt het liefste water uit zijn knalgele Dopper. Die fles met de sportdop is echt een aanrader!

De nachten zijn nog steeds niet geweldig . Vannacht werd hij negen keer wakker tussen twaalf en acht. Ik geef zijn ontzettende verkoudheid en tandjes maar de schuld. Het wordt vast beter voordat hij naar het voortgezet onderwijs gaat. ;)
pi_160438113
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:33 schreef Hupje het volgende:

[..]

Daar wil ik niet te veel energie meer in steken. Ik had besloten dat ik J's eerste verjaardag een mooi moment vind om (grotendeels) de bv af te bouwen. J wordt komende week al 11 maanden...

Tnx voor alle ervaringen over bv/kv combineren. FF, J lijkt ook tevreden, maar geef je hem dan nog een fles, dan blijkt soms dat hij best nog wat lust. Dan is het denk ik het 'veiligst' om een klein flesje aan te bieden na de bv.

Fysio-tje: ik had niet in de gaten dat ik een borstontsteking kreeg, het leek precies de griep die mijn vriend had. Toen dus in bed gelegen en een voeding gemist (oppas gaf een fles) dus vond het gevoel toen ook logisch. Dank voor de tip, hoop niet dat ik het nog ooit nodig heb.

Och, Cassandra :*
hier helpt masseren, masseren, masseren, warm douchen/compress, masseren masseren, aanleggen en kolven er tegen.
Als je koorts erbij krijgt echt even de HA bellen.

Je kunt ook paracetamol spiegel maken om koorts voor te zijn.
Schudden voor gebruik
pi_160438117
De eerste hele boterham is een feit! M heeft net een hele met een beetje roomboter weggewerkt!

En ik kan me voorstellen dat dat van het lachen niet zo leuk is Cassandra. Heb ook geen goede tips. Merk wel dat het iedere keer weer een verrassing is wat ze echt heel grappig vindt. Soms is dat alleen maar springen en poink roepen :+

Dat klinkt fijn Cholula! (op het slapen na dan..)

Luister toch O+

SPOILER
pi_160438125
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:30 schreef Cholula het volgende:
Pas op! Zoetsappige moeder!!

Ik vind mijn jongetje zo tof!
Frits klapt heel enthousiast mee met liedjes, hij kan gebaren dat hij iets wil hebben (het is nog wel gokken wat dat iets is).
Hij kan heerlijk zelf spelen, bladert door zijn boekjes heen en komt dan met een boekje bij me zitten. Om vervolgens bij elke bladzijde te proberen of het boekje echt niet opgegeten kan worden. O+
Hij drinkt het liefste water uit zijn knalgele Dopper. Die fles met de sportdop is echt een aanrader!

De nachten zijn nog steeds niet geweldig . Vannacht werd hij negen keer wakker tussen twaalf en acht. Ik geef zijn ontzettende verkoudheid en tandjes maar de schuld. Het wordt vast beter voordat hij naar het voortgezet onderwijs gaat. ;)
O+
Schudden voor gebruik
pi_160439386
Cho, wat klink je heerlijk. O+ Ik hoop dat hij toch wel wat eerder dan op het voortgezet onderwijs doorslaapt.

IMA, nohhh, heerlijk. *;

Mijn kind doet aan eersten vandaag. Voor het eerst een knipje in d'r haar zodat het niet meer in d'r ogen valt. Voor het eerst jezelf optrekken aan de tweede en bijna derde traptree. Morgen, al ze haar 8ste maanddag viert :P, dus maar even het tweede traphekje bij de Ikea halen. Voor het eerst een boterham met pindakaas (van de kleine keuken). En voor het eerst de handjes in de lucht als wij juichen (vast puur toeval, maar toch, ze deed het 3 keer :P).

Ik zou wel heel blij zijn als dat stomme tandje nou eindelijk eens doorkomt.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:43:09 #103
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160442261
Terug van weg geweest.
Had het te druk met werk, gezin en huis dat in de verkoop gaat. Spannond!

Maarre cass..
Ik snap dat je met 6 maanden wil beginnen met rapley maar je zou ook nu eens een klein beetje gepureerd kunnen geven toch? Of snachts een keer een slaappapje ipv bv.

Ro slaapt sowieso beter op kV snachts dan op bv. Al wordt ze standaard om 03:00 wakker en dan wil ze echt perse de borst. O+

Wij zijn begonnen met hapjes toen ze 4,5 maand was ofzo. geprakte banaan. Sperziebonen .. Dat soort werk.
Met 5 maanden eens een pyjamapap geprobeerd omdat ik hem gratis in de winkel kreeg en ze sliep smiddags gelijk 3 uur ipv de 20 min die we gewend waren. Nu krijgt ze dus elke avond 120 ml slaappap. Instant sleep <3
Nu geven we haar avondeten, maar brood,fruit etc doet ze wel zelf.

Op het kdv krijgt ze sinds een week ook deels kV. Ik kreeg het niet meer aangekolfd. Dus ik geef 2 of 3 flesjes a 100/130 ml mee. Heeft ze te weinig geven ze kV. Werkt perfect. Als ro 1 jaar is stop ik met kolven. Wil m'n tijd met collega's terug.
:@
pi_160442941
Zo, bijgelezen maar m'n hoofd is een zeef :')

Ik zag in ieder geval een leuke foto van A., een heleboel eersten voor L., gelukkige mama's en ook zieke mama's :* Hupje met borstonsteking: sterkte! En Fap die weer kwam buurten :W

Eerste hapjes: wij begonnen een week voor ze 6 maanden was. Duurde nog 3-4 weken voordat ze het echt snapte. 3-secondenregel geldt hier ook voor M *)

Verder las ik nog over bv-kv en stoppen met bv. Ik zie wel op tegen afbouwen eigenlijk (zeker nu we ineens weer vaker nachtvoedingen hebben). Nu mijn kolfrecht over een maand afloopt, weet ik niet zo goed wat te doen. Het kolven ben ik wel zat namelijk. Binnenkort de vriezervoorraad maar eens checken en kijken of ik tzt minder kan gaan kolven (zonder stuwing te krijgen..)

Hier weer verder ook team Zombie represent! M. had een dichte neus vannacht, dus slapen was na half 4 geen optie. Tussen half 4 en 6 vond ze het zelf nog wel lollig, maar daarna was het Groot Verdriet. Toen heeft ze uiteindelijk toch nog heerlijk tussen ons in geslapen O+ Het hele arsenaal voor anti-dichte-neuzen staat weer klaar hier, dus ik hoop dat het vannacht beter gaat.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:31:52 #105
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160443406
Kazy je kolfrecht loopt in mei af. Het geldt nl tot en met 9 maanden. :)

(Of hmm. Als een kind 9 maanden zit, zit hij dan in z'n 10elevensmaand? Dit soort dingen snap ik nooit :') )
pi_160443445
Knap dat je zelf durft te knippen Kris! Onze Minion loopt qua haar ook redelijk voor schut (lees: pony voor d'r ogen en matje in d'r nek :@ ), maar durf het zelf niet zo goed... :X

Spannend faptist, je huis verkopen!

Hier ook net iets voor de 6mnd begonnen met Rapley, omdat dat nu eenmaal zo uitkwam. Ze had het vrijwel meteen door O+ en nu eet ze bijna sneller dan wijzelf :')

Het lijkt erop dat mijn gevoel inderdaad klopte dat de Minion van de week echt ergens last van had (dus gelukkig geen faaaase hier ;) ), want 1x pcm gegeven voor het slapen en toen sliep ze wel gewoon als vanouds. En vannacht ook zonder pcm ging het prima *O* wel beide nachten Dentinox gebruikt, dus we vermoeden nu tand #5 *)

Ook heeft ze nu echt de turbo ontdekt met tijgeren O+ als ik lees wat sommige kindjes hier al kunnen is ze motorisch verder echt niet snel, maar dat mag de pret niet drukken ;)
Tegen de leuning van de bank staan is wel tof en als we d'r zittend wegzetten kan ze ook wel eventjes blijven zitten, maar zelf maakt ze nog weinig aanstalten tot 'echt' kruipen, zittend, klimmen, etc. Ze kletst wel de godganse dag O+ Ik vind het eigenlijk wel prima zo ^O^

En trok 'r net een broek maatje 80 aan en hij is gewoon niet eens te groot! :o
pi_160443828
IMA wat lief O+!

Cholula dat klinkt fijn! Ik vind zo'n klein hummeltje echt heel schattig maar als ik dit en andere dingen hier zo lees dan kan ik ook heel erg uitkijken naar die leeftijd O+.

Kris vond ze t knippen niet erg? En hoe beviel de boterham? ;).

Vraagje: binnenkort gaat baby even wennen bij de GO en nu vraagt ze hoe lang ik dr wil brengen. Wat hebben jullie gedaan destijds? Ik weet het echt niet?
pi_160444022
Ik zit met hetzelfde. Hoe lang laat ik hem wennen. Een ochtend een middag? Een hele dag lijkt me niet. Alleen is er een probleem. Als ik hem breng dan is de middelste er ook en ik weet niet of ze accepteert dat ik kom en ga zonder haar mee te nemen. Dus het kan eigenlijk niet anders dan een middag. beginnen we met een uurtje of vier denk ik :)
pi_160444091
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:31 schreef Mariposas het volgende:
Kazy je kolfrecht loopt in mei af. Het geldt nl tot en met 9 maanden. :)

(Of hmm. Als een kind 9 maanden zit, zit hij dan in z'n 10elevensmaand? Dit soort dingen snap ik nooit :') )
Gelijk even gekeken en er staat 'gedurende de eerste negen levensmaanden'. Ik had dat geïnterpreteerd als tot 9 maanden. (Als een kind 9 maanden is, dan zit het inderdaad in de 10e levensmaand ;) ) Ik zal het nog eens navragen op het werk wat ze daar hanteren. Sowieso is mijn werkgever wel flexibel, dus op zich zou ik kunnen blijven kolven als ik mijn uren maar maak (heb er alleen niet zo'n zin in om ze in te halen vrees ik).
pi_160444128
Ik heb G de eerste keer om half negen gebracht en om twaalf uur gebeld, toen deed hij net een slaapje, om half een opgehaald.
De tweede keer heb ik m mijn normale brengtijd gebracht en om twaalf uur weer gebeld, hij was toen wakker en kreeg een flesje dus ik heb thuis even snel gekolfd en m daarna opgehaald

Eerste keer vandaag dat G zonder gemopper zelfstandig speelt *O* al begint ie nu wel zijn ik ben moe geluidjes te laten horen :') te vroeg gejuich
pi_160444158
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:00 schreef kazy het volgende:

[..]

Gelijk even gekeken en er staat 'gedurende de eerste negen levensmaanden'. Ik had dat geïnterpreteerd als tot 9 maanden. (Als een kind 9 maanden is, dan zit het inderdaad in de 10e levensmaand ;) ) Ik zal het nog eens navragen op het werk wat ze daar hanteren. Sowieso is mijn werkgever wel flexibel, dus op zich zou ik kunnen blijven kolven als ik mijn uren maar maak (heb er alleen niet zo'n zin in om ze in te halen vrees ik).
bij je eigen werkgever informeren of in eigen Cao kan inderdaad uitmaken :Y zo kwam ik erachter dat ik bij mijn werkgever kolfrecht heb tot zijn verjaardag.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:09:44 #112
409579 LuDann
All the way
pi_160445664
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
De eerste hele boterham is een feit! M heeft net een hele met een beetje roomboter weggewerkt!

En ik kan me voorstellen dat dat van het lachen niet zo leuk is Cassandra. Heb ook geen goede tips. Merk wel dat het iedere keer weer een verrassing is wat ze echt heel grappig vindt. Soms is dat alleen maar springen en poink roepen :+

Dat klinkt fijn Cholula! (op het slapen na dan..)

Luister toch O+

SPOILER
Aww! O+ Wat lief! En wat heeft ze een leuk truitje aan zeg, waar heb je die vandaan?
pi_160446189
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:04 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

bij je eigen werkgever informeren of in eigen Cao kan inderdaad uitmaken :Y zo kwam ik erachter dat ik bij mijn werkgever kolfrecht heb tot zijn verjaardag.
Zo da's fijn!! Maandag maar eens even kijken, want nu ben ik ook wel benieuwd.

Mnohh IMA dat filmpje O+

(Mijn M. deed zojuist precies hetzelfde :D Echt op dezelfde manier ook.)
pi_160446238
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:09 schreef LuDann het volgende:

[..]

Aww! O+ Wat lief! En wat heeft ze een leuk truitje aan zeg, waar heb je die vandaan?
Bij de H&M!

http://www.hm.com/nl/product/38504?article=38504-B
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:41:42 #115
409579 LuDann
All the way
pi_160446286
Wij zijn met 6 maanden begonnen met een keertje broccoli, maar omdat ze die avond zo ziek werd hebben we een week gewacht tot we verder gingen. Ze heeft het nog niet echt door. Achteraf hadden we met 5 maanden en 3 weken ook wel kunnen starten maar eerder dan dat was ze er nog niet echt klaar voor. Motorisch misschien wel, maar geen belangstelling voor eten.

Wolk kan nu zelf tot zit komen. Het gaat zo hard opeens! Ze doet het heel schattig, met 1 been voor en 1 been achter. Als ze 2 benen voor doet dan valt ze namelijk nog wel om soms.

SPOILER
En dit filmpje moet ik ook nog even met jullie delen want ik ontplof gewoon van alle liefde die ik voel. O+ Let niet op mijn stem trouwens. :')

Ik ben echt zo vreselijk blij en gelukkig. O+
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:42:45 #116
409579 LuDann
All the way
pi_160446435
LuDann wat schattig O+ Grappig, ze doet van die korte snelle stapjes :D

M kan bijna zelf gaan zitten, het laatste stukje lukt nog niet. Ze gaat op haar knieën, dan doet ze haar billen opzij, vervolgens gaat haar ene been over het andere, zodat ze ze allebei recht voor zich heeft en dan heeft ze één hand los. Maar die tweede, die wil nog niet. Die hand staat dan vrij ver van haar af op de grond.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:54:01 #118
409579 LuDann
All the way
pi_160446649
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:46 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
LuDann wat schattig O+ Grappig, ze doet van die korte snelle stapjes :D

M kan bijna zelf gaan zitten, het laatste stukje lukt nog niet. Ze gaat op haar knieën, dan doet ze haar billen opzij, vervolgens gaat haar ene been over het andere, zodat ze ze allebei recht voor zich heeft en dan heeft ze één hand los. Maar die tweede, die wil nog niet. Die hand staat dan vrij ver van haar af op de grond.
Ja, ze lijkt haar benen bijna niet te gebruiken. :P Ik krijg de indruk dat ze zich vooral met haar handen voortbeweegt.

Ik weet niet of Wolk beide handen echt al los heeft gehad, heb er niet zo op gelet. Volgens mij kan het best zijn dat zij ook nog 1 hand aan de grond houdt of ergens anders steunt.
pi_160457327
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:41 schreef LuDann het volgende:
Wij zijn met 6 maanden begonnen met een keertje broccoli, maar omdat ze die avond zo ziek werd hebben we een week gewacht tot we verder gingen. Ze heeft het nog niet echt door. Achteraf hadden we met 5 maanden en 3 weken ook wel kunnen starten maar eerder dan dat was ze er nog niet echt klaar voor. Motorisch misschien wel, maar geen belangstelling voor eten.

Wolk kan nu zelf tot zit komen. Het gaat zo hard opeens! Ze doet het heel schattig, met 1 been voor en 1 been achter. Als ze 2 benen voor doet dan valt ze namelijk nog wel om soms.

SPOILER
En dit filmpje moet ik ook nog even met jullie delen want ik ontplof gewoon van alle liefde die ik voel. O+ Let niet op mijn stem trouwens. :')

[ link | afbeelding ]

Ik ben echt zo vreselijk blij en gelukkig. O+
Su-per cute! O+
pi_160457566
LuDann, wat een leukerd heb je!! O+
pi_160457607
Wat onwijs lief Lu!

Ik zou met het wennen met 2 uurtjes beginnen hetzusjevan. Ik denk dat dat voor beide partijen genoeg is de eerste keer.

Verder :W hallo. Mijn kind is vandaag 8 maanden en trok zichzelf net op tot staan. Het lukte wel alleen omdat ze zich af kon zetten, maar toch he.

Edit: O en jongens, ik bedoelde gister met een knipje een schuifje zeg maar. Zo'n klem dingetje dat je op het haar knipt. Ik noem dat een knipje. :')

[ Bericht 24% gewijzigd door Krisvc op 06-03-2016 08:02:38 ]
pi_160458133
Mogge :W

LuDann wat een heerlijk filmpje O+

En jullie snellerds allemaal! Volgens mij lopen die allemaal met 9 maanden :D

Haha Kris! Ja nu je het zegt, is dat inderdaad ook een knipje. Ik wil dat ook voor M. maar nog te weinig haar hier. (En het blijft vast niet zitten haha.)

Hier weer een redelijke nacht gehad. 4.45 uur wakker daarna eten gegeven en ging ze weer slapen tot kwart voor 7 ofzo. Ik hoorde ver weg wel wat maar werd later echt wakker van een harde mamamammamaamaaa! :P Ik werd vervolgens begroet met een brede grijns en een volle poepbroek.
pi_160458309
Wat een lieffie LuDann O+

Hier is er eentje beter maar twee andere hebben het stokje overgenomen. De nacht begon met dochter van drie die wakker werd van de koorts. Toen zij eindelijk weer sliep begon A te jammeren, om niet meer op te houden. En om 6 kwam ik erachter dat hij helemaal onder de poep zat :'( Aan man had ik echt niks. Die bleef liggen zonder enige aanstalten te maken om te helpen volgens eigen zeggen was hij 'gewoon heel moe'. :( Er is sindsdien niks meer van hem vernomen :+
pi_160458397
Wat lief LuDann, leuk filmpje!

Zusjevan: F. gaat binnenkort ook wennen, bij de kdv, ze gaat de eerste wendag 2 uurtjes: van 10 tot 12 uur en de tweede dag (een week later) van 9 tot 12. Die week erna gaat ze dan voor het eggie.

Mijn baby moet ik nu echt in de gaten houden, ze rolt nu continu op haar zij en weet zich zodanig te verplaatsen dat ze zomaar 180 graden gedraaid kan liggen of aan de andere kant van de box. Op het aankleedkussen duwt ze zich nu ook af met haar benen en duwt haarzelf half van het aankleedkussen.

F. lijkt uit haar sprongetje! Ze is weer meer haarzelf, kan zich weer goed zelf vermaken en is veel minder mopperig / hangerig. Ook de nachten gaan weer beter!
pi_160458809
Leuk om weer wat van je te lezen, faptist!

Twist, ik moet ook mt 80 eens gaan opzoeken.

Hetzusjevan, ons kdv zei dat wennen bij jonge baby's vooral voor de volwassenen is. Dus voor de ouders om te wennen aan het wegbrengen en voor het kdv om de baby te leren kennen en evt iets aan de ouders te kunnen vragen. J heeft 1 keer 3,5 uur gewend en ging daarna de hele dag.

Hihi, LuDann, dat zitten ziet er ongemakkelijk uit. En wat een schattig filmpje!

Kris, dus gauw de box omlaag! Knipje was voor mij meteen duidelijk, hoor ;). J zou ook een knipje kunnen :P. Tijdens ons weekendje weg werd hij, met een wit vestje aan, 3x een meisje genoemd }:|. We moeten nodig knippen. Maar als ik daar nu nog een paar weekjes mee wacht, ziet hij er netjes uit op zijn verjaardag. Hij heeft er zelf geen last van. Dilemma.

Estrys, beterschap! Wij lijken nu alledrie weer beter, maar heeft in totaal 2 weken geduurd.

Jantina, fijn dat F weer fijner in haar vel zit.

J is koortsvrij en minder pieperig dan gisteren. Hopelijk zijn we erdoor. Gisteravond was drama, maar toen ik hem bij me in bed legde, sliep hij zo (en heeft hij weer niet om een voeding gevraagd vannacht).
Hij speelde net heerlijk in zijn eentje met de Duplo, kiepte zingend de bak om O+
En hij is nu druk zijn handjes aan het verkennen. Op allerlei manieren zwaaien, open en dicht doen, losse vingers aanraken met de andere hand, enz.
pi_160459079
Ik zit erdoor. Mijn huis is 1 grote bende en als ik even W. kan wegleggen om wat te doen heeft man (die nog steeds ziek is) wat nodig en daarna moet ik weer met W. in de weer.

Hoe moet je in vredesnaam je huis bijhouden (en uberhaupt jezelf douchen etc) als je meerdere kinderen hebt? Het lukt me nu al niet -O-
pi_160459130
Soms gewoon niet. En je daar bij neerleggen :)
pi_160459131
Klinkt alsof je al meerdere kinderen hebt sillie. :') Kan W. niet naast je man in het grote bed liggen slapen/spelen zodat jij je met de rest van het huis bezig kan houden?
  zondag 6 maart 2016 @ 11:11:58 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160459274
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:59 schreef Estrys het volgende:
Soms gewoon niet. En je daar bij neerleggen :)
+1

En inderdaad, misschien kan je man even horizontaal multitasken?
pi_160459364
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:11 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

+1

En inderdaad, misschien kan je man even horizontaal multitasken?
Wat klopt er niet aan deze zin? ;)
  zondag 6 maart 2016 @ 11:22:11 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160459414
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan deze zin? ;)
Hij kan t altijd proberen toch oO<
  zondag 6 maart 2016 @ 11:29:51 #132
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_160459500
Mezelf douchen maak ik tijd voor. In het ergste geval neem ik er 1 of 2 mee met het douchen!

Mijn huis daarentegen :') . Er liggen nog 3 wasmanden op te vouwen was ready for action.. Oh en de badkamer is zelfreinigend toch? ;(
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 6 maart 2016 @ 11:34:33 #133
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160459556
die was ;( :') Nadat het uit de droger komt hang ik het nog even over het hek van de trap, om mooi glad te worden enzo, voordat ik het opvouw. De laatste maanden ben ik erachter gekomen dat die stapel op het hek van de trap Heul Hoog en Groot kan O+ :')
pi_160459567
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:59 schreef Selvaria het volgende:
Klinkt alsof je al meerdere kinderen hebt sillie. :') Kan W. niet naast je man in het grote bed liggen slapen/spelen zodat jij je met de rest van het huis bezig kan houden?
Dat vindt W. welgeteld 3 minuten leuk en dan is het brullen. En man is te ziek om 'm op te pakken ( :') ) dus dat is ook niks.

Mijn man is ook wel een hele slechte zieke, hij is echt wel beroerd, maar hij doet niet anders dan zuchten en steunen en mopperen dat het nooit meer goed komt. Alsjeblieft zeg, je hebt griep, doe normaal :')
  zondag 6 maart 2016 @ 11:59:16 #135
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160459892
Mijn mini is zo aan het veranderen! Lijkt wel of hij in een week tijd zó anders is geworden. Hij wordt echt groohoot ;( fysiek. Lang en bol, een echte bonk is het. En zo sterk, mijn armspieren kunnen hem niet meer aan :')
Ben heul benieuwd naar z'n statistieken, maar ik hoef pas over een maand naar t CB. En eerder wegen/meten vind ik het gedoe niet waard :P Kon ik nou mn meetlint maar vinden. Zijn jullie ook nog zo erg postnataaldement? ;(

mijn bonk O+
pi_160459940
Ik wil de mannen van Estrys en Sillie rammelen. :Y
Pff, sterkte met alle babies.

Wij zijn vanochtend bij de Ikea geweest voor het tweede traphekje. L. heeft mee zitten eten met het ontbijt. Ongemerkt stouwde ze een half broodje, 5 happen omelet, twee hapjes kaas, twee hapjes kipfilet en een hap croissant ( }:| :X )van man weg terwijl ze zat te zwaaien (nieuwe feature!) en sjansen met alle mensen die langs kwamen lopen. Ik was zo trots.
Daarna hadden we poepsplosie en was ik blij met de gratis luiers en doekjes van de Ikea was ik was m'n luiertas vergeten. *O*

Edit: Bonkie O+ En inderdaad, nog steeds zo dement als een deur. Alles is hier 'dinges'. Al wist ik wel waar m'n meetlint ligt en heb ik L. gister op 77 cm gemeten :o
  zondag 6 maart 2016 @ 12:06:26 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160460003
Hehehehe Dinges O+ zonder dat woord geen leven.
Max wordt er ook inmiddels dol van dat ik hem elke keer AlexUhMax, of Amax, of Alamax noem :') :+

[Edit] zOmg 77 cm voor L! :o *O* das afgerond gewoon een meter :+
pi_160460129
Wat een mooi bonkie is het toch ook O+

Ik gaf A gisteren een sperzieboon in zijn hand, dat gezicht :D
SPOILER
pi_160460587
Aah wat een lieve foto's Pinquit en Estrys O+ En kruip-wolk O+

Huishouden: hier is alles spic en span *) Heb één baby en geen man (en als ik sommige verhalen hier lees is dat soms wel een voordeel :+ ). Mijn A houdt kennelijk ook van een schoon en opgeruimd huis. Dus als ik zeg dat ik ga schoonmaken ligt ze lief in de box te spelen en als ik ga stofzuigen valt ze in slaap van het geluid van de stofzuiger. Dan heb ik daarna nog tijd om de badkamer te poetsen en de was op te vouwen *O*
  zondag 6 maart 2016 @ 12:44:55 #140
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_160460598
:w. Mijn ouders zijn weer naar huis, en ik ben aan het surfen naar een nieuw koffiezetapparaat. De Duutser heeft gister onze kapot gemaakt, en ik wil wel koffie. Nu ben ik maar aan het kijken naar een volautomaat...
  zondag 6 maart 2016 @ 12:49:05 #141
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_160460650
oh, en ons huis is maar 60m2, maar meestal ook niet schoon. Nu wel, want m'n moeder kwam op bezoek dus ik moest de afgelopen dagen flink poetsen...
pi_160460664
R. heeft nu ook een periode waarin ze zich niet verder dan 1 meter van mij verwijderd wil zijn. Maar dan ook serieus. Zelfs de kinderstoel is te ver weg als ik naast r aan tafel zit. En als ik r dan om schoot neem slaakt ze zo'n harde gil van blijdschap dat Robert ten Brink er jaloers op zou zijn.

Dus doe ik alles met haar zo dicht mogelijk bij me. Tijdens het douchen zet ik r in de wipstoel in badkamer, als ik mn haar fohn zet ik r in de (al dan niet gevulde) tummy en de rest doe ik met r op mn rug in de doek.
pi_160460681
Haha, je boon collector, Estrys. :D

Je knappe bink, Pinq. O+ Met zn donkere bambi-ogen. O+
pi_160460792
Lieve Aatjes O+

Ik ben zo dol op eten met Ketel. O+ En zelf lijkt hij het ook zo leuk te vinden! Gisteren gingen we lunchen bij de bakker en kreeg hij een krentenbolletje. En 's avonds kreeg hij wat pompoen en champignon, dat ging er ook goed in. :Y)

SPOILER: nom nom
Is ook maar goed dat hij zo goed eet, want mijn kolfrecht is bijna afgelopen en daarna kan/wil ik ook niet meer kolven. Dus het eerste pak kv is besteld, maar ik hoop het zo veel mogelijk op te kunnen vangen met vaste voeding, en buiten werktijd lekker live te blijven voeden.
pi_160461375
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:56 schreef silliegirl het volgende:
Ik zit erdoor. Mijn huis is 1 grote bende en als ik even W. kan wegleggen om wat te doen heeft man (die nog steeds ziek is) wat nodig en daarna moet ik weer met W. in de weer.

Hoe moet je in vredesnaam je huis bijhouden (en uberhaupt jezelf douchen etc) als je meerdere kinderen hebt? Het lukt me nu al niet -O-
In ieder geval door je man zichzelf te laten redden. Vervelend hoor, griep, maar wat moet hij van jou wat hij zelf niet even kan regelen?

Maar moet zeggen dat ik een vriend heb die beter in het huishouden is dan ik ben, dus dat helpt ook :+
pi_160461442
M heeft ook iets nieuws, hijgen als uiting van enthousiasme of voorstadium van boos worden :D Puppy O+
  zondag 6 maart 2016 @ 14:14:18 #147
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_160462447
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]
Je hebt een stervende zwaan type ;(
Ziek zijn is ook niets voor die mannen, wij vrouwen mogen ook nooit ziek zijn. :*

Ik heb gister een hele mand vol strijk weggewerkt en 2 manden vol weggevouwen.. Was even een klusje wel weer.. :) man vermaakte intussen dochter wel.. Ik heb de afgelopen maanden veel alleen (met tussendoor wel mama-hulp) gedaan, omdat mijn man 3 maanden extern 'woonde', nu hij weer bij ons is en steeds meer zelf kan ben ik daar erg blij mee O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_160463478
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:49 schreef -Spring het volgende:
R. heeft nu ook een periode waarin ze zich niet verder dan 1 meter van mij verwijderd wil zijn. Maar dan ook serieus. Zelfs de kinderstoel is te ver weg als ik naast r aan tafel zit. En als ik r dan om schoot neem slaakt ze zo'n harde gil van blijdschap dat Robert ten Brink er jaloers op zou zijn.

Dus doe ik alles met haar zo dicht mogelijk bij me. Tijdens het douchen zet ik r in de wipstoel in badkamer, als ik mn haar fohn zet ik r in de (al dan niet gevulde) tummy en de rest doe ik met r op mn rug in de doek.
De meisjes variant van mijn wurm geloof ik :D

-----------
Mijn ouders komen eindelijk weer naar Nederland (overmorgen). Pfoeh! Die heb ik echt gemist! Drie weken na de geboorte van wurm waren ze naar hun andere huis (Spanje) en zijn alleen een keer nog geen twee weken terug geweest in November. Ik miste ze eigenlijk nooit en kon prima maanden/jaren zonder ze :') , maar sinds ik wurm heb wil ik ze eigenlijk gewoon om de hoek hebben. Heb meerdere malen in wanhoop gebeld met mijn moeder "MIJN KIND IS STUHUuuuuk :'( WAT NUuuuuuuuhu :'( "waaruit bleek dat ik gewoon eigenlijk zelf een beetje stuk was en mijn eigen moeder nodig had :')

Maar ze komen *O* O+

Hier papje gehaald biologisch spelt of zo. Is mijn kolfvoorraad in de koelkast op :') en geen kans gehad om te kolven, want dan komt wurm gelijk met zwaar protest! Hey die zijn van mij! Weg met dat ding! Nee beter.. hier met dat ding! :') Live voed me suf. niets is ook goed en leeft bijna in de doek. Blij als het volgende week is, want dan is mijn meneer weer meer thuis en kan ik ook weer wat doen.
Schudden voor gebruik
pi_160463485
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:44 schreef Aerenia het volgende:
Aah wat een lieve foto's Pinquit en Estrys O+ En kruip-wolk O+

Huishouden: hier is alles spic en span *) Heb één baby en geen man (en als ik sommige verhalen hier lees is dat soms wel een voordeel :+ ). Mijn A houdt kennelijk ook van een schoon en opgeruimd huis. Dus als ik zeg dat ik ga schoonmaken ligt ze lief in de box te spelen en als ik ga stofzuigen valt ze in slaap van het geluid van de stofzuiger. Dan heb ik daarna nog tijd om de badkamer te poetsen en de was op te vouwen *O*
super knap!
Schudden voor gebruik
  zondag 6 maart 2016 @ 14:51:32 #150
409579 LuDann
All the way
pi_160463512
Ik doe niet aan was strijken of was opvouwen. Het gaat niet eens de kast meer in, schone was ligt in een wasmand op de droger of aan het wasrek. :')

Wow Kris, optrekken tot staan, wat goed! Valt ze niet om daarna?

Pinq en Estrys, wat een heerlijke A-tjes hebben jullie. O+

Sillie, ik zou tegen je man zeggen dat hij zich een beetje bij elkaar moet rapen. Hij kan toch wel voor zichzelf zorgen?

Luna, wat lief! Mooi mannetje heb je toch zeg. O+

Ik haalde Wolk keihard krijsend uit bed na haar tweede slaapje en ze bleef heel hard huilen. Niks was goed, ze wilde niet drinken, schone luier hielp niet, wiegen niet, lopen niet, draagdoek niet, niks niet. Ze zat even bij pappa naar Frozen te kijken, dat ging 5 minuten goed maar daarna was het weer krijsen. Uiteindelijk heb ik haar maar een paracetamol gegeven en daarna wilde ze eindelijk drinken en viel aan de borst in slaap. Nu slaapt ze al 2 uur, ik hoop dat ze straks wat vrolijker wakker wordt. Geen idee wat er nu aan de hand is.
  zondag 6 maart 2016 @ 14:56:26 #151
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160463608
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:44 schreef Jagärtrut het volgende:
:w. Mijn ouders zijn weer naar huis, en ik ben aan het surfen naar een nieuw koffiezetapparaat. De Duutser heeft gister onze kapot gemaakt, en ik wil wel koffie. Nu ben ik maar aan het kijken naar een volautomaat...
Ik heb mezelf ook een volautomaat cadeau gedaan, met deze nachten gaat de koffie snel... Heerlijk! Had het al veel eerder moeten kopen.
pi_160465160
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:30 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
M heeft ook iets nieuws, hijgen als uiting van enthousiasme of voorstadium van boos worden :D Puppy O+
Labradochter-boks!

Ons huis is redelijk schoon. N. slaapt de laatste tijd overdag goed dus ik kom overal wel redelijk aan toe. Aan strijken heb ik alleen zo'n hekel dat er nu wel een enorme stapel over de balustrade hangt. Gelukkig is man dinsdag vrij, dan gebeurt het vast. :D

Ik zag nog mooie A. & A. en keteltje. O+

Koffie drink ik nog steeds niet, ook al hebben we de laatste week behoorlijk wat flutnachten achter de rug. *)

Wij gingen net met N. de stad in voor een paar kleine aankopen en om te lunchen. Ze heeft de hele weg op mijn rug zitten kletsen en in het restaurant kaande ze heel wat wortelknabbels, een boterham en wat groentjes van mijn bord weg. Op de terugweg heb ik haar maar op mijn buik geslingerd en viel ze heel lief in slaap tegen me aan waarna ik haar thuis zo kon overleggen in bed. O+ Wat een heerlijk meisje is ze toch en het wordt echt elke dag alleen maar leuker! O+ :'( *; Had ik al gezegd dat ze klapt op commando? Dat is echt te leuk. :D O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Selvaria op 06-03-2016 16:00:51 ]
pi_160465256
Wij hadden bezoek O+

SPOILER
pi_160465423
Noh! O+ Wat gezellig zo! Leuk al die bekende koppies bij elkaar. :D
pi_160465462
:D wat een gezelligheid!
pi_160466292
Met z'n allen op het kleed O+
  zondag 6 maart 2016 @ 16:30:16 #157
409579 LuDann
All the way
pi_160466338
Wat Selvaria, zegt, leuk al die herkenbare babies bij elkaar! Het ziet er heel gezellig uit.

En wat klink je gelukkig Selvaria. O+

Wolk is gelukkig weer vrolijk wakker te worden en hangt ook de labradochter uit. :P
  zondag 6 maart 2016 @ 18:10:36 #158
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_160468702
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hadden bezoek O+

SPOILER
En het was heel gezellig! O+
pi_160469153
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hadden bezoek O+

SPOILER
wat een gezellige bende :)
Schudden voor gebruik
pi_160469453
Wat een leuke foto's weer O+

Gezellige minimeet gehad?

Sel wat klinkt dat heerlijk!

De labrador herken ik ook :P Vandaag was alles echter mamamamamama. Volgens mij vindt ze het leuk dat ze dat nu kan 'zeggen'.

Mijn man appte me vanmiddag dat ze een poging tot kruipen deed :? We vermoeden dat het per ongeluk was, maar ze kwam blijkbaar wel ineens een stukje vooruit! *traphekje noteert* Nu ligt ze al op bed, want ze was ineens zo chagrijnig en moe. Hoop niet dat ze al aan de nachtmodus begint, want dan wordt het een vroegertje morgenochtend :o
pi_160469673
Wat gezellig MwC! :)

Oh Selvaria, dat klinkt echt als een heerlijke middag. O+ Filmpje van het klappen? ;)
pi_160470086
Ga ik voor proberen te zorgen. :D Ze doet het elke keer tijdens het eten aan tafel en dan heb ik mijn telefoon meestal niet binnen handbereik. Toch maar eens doen. :Y
pi_160470953
Ff tussendoor, wat was ook alweer de gouden tip tegen poeprompers? :')
pi_160471018
Ossengalzeep! O+
pi_160471078
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Tegen of voor?

Tegen: grotere luiers?
Voor: weet ikniet, bij ons is meteen in een sopje met wasmiddel voldoende, maar zelden iets in de romper.
pi_160471134
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Dasty :Y Even erop spuiten, in de was gooien en schoooooon. Te koop bij de Wibra.
pi_160471138
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Tegen of voor?

Tegen: grotere luiers?
Voor: weet ikniet, bij ons is meteen in een sopje met wasmiddel voldoende, maar zelden iets in de romper.
luier is in principe groot genoeg maar dit zat er al een paar dagen aan te komen :')

Ossengalzeep heb ik ^O^
pi_160471161
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:33 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Dasty :Y Even erop spuiten, in de was gooien en schoooooon. Te koop bij de Wibra.
jaaaa die zocht ik! Tnx

Zelfs mijn mooie koeka kussen zat onder :') dacht ik, of ik heb mazzel en er zat een goedkope omheen
pi_160471274
groene zeep
pi_160471429
Wat een leuke foto's! O+

Klappen, zo tof! O+

Ik las ook nog wat over koffie! Wij zitten ook steeds vaker te kijken naar een koffiezetapparaat, we doen het nu met zo'n cafetiere.

Koffie had ik vandaag wel nodig. Frits werd elke twintig minuten huilend wakker en vanaf vier uur sliep hij helemaal niet meer. Mijn lief sliep daar gewoon doorheen. Uiteindelijk werd hij om zes uur wakker, pakte de Tula en liep met Frits naar de woonkamer. Tien minuten kwam hij terug met een slapen jongetje. ♡
Daarna hebben we uitgeslapen en zijn we naar Breda gegaan om een deel van ons familiebed op te halen en naar de carnavalsoptocht te kijken. We hebben twee wagens gezien en toen vonden we het mooi geweest. :')
pi_160471513
Een vraag voor de ervaren moeders (die al kinderen met waterpokken hebben gehad voornamelijk): volgens dr. Google beginnen de pokjes op de romp, zou het kunnen dat mijn eigenzinnige jongetje ze eerst op zijn benen krijgt?
pi_160471684
Niet M haar dag ;( Eerst lag ze lekker bij mij te knuffelen en schrok ik van iets in onze serie waardoor zij ook schrok en hard moest huilen. En daarna is ze nog twee keer ondersteboven grkukeld met haar hoofd op de grond omdat ze tegen de poef omhoog wil en opzij viel ;( Meteen hard huilen en na een minuut ook wel lachen om gekke papa, dus denk niet dat ze stuk is, zie ook geen bult of plek op haar achterhoofd, maar ;(
pi_160471850
Dat is sneu IMA!
  zondag 6 maart 2016 @ 20:12:44 #174
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160472187
Cho,
Waterpokken.. Ai. Wel al oud genoeg dus dat is een kleine geruststelling.
Geen ervaring.. Nog! Maar het heerst op de dreumesgroep op ons kdv dus grote kans dat ze het ook krijgt.
Krijgen alle kinderen waterpokken trouwens?

Ludann,
Ik zou ook huilen als ik frozen moest kijken :(
Ben je al achter de reden gekomen?

Koffiezetapparaat
Ik had een nespresso, maar na m'n bevalling kreeg ik er steeds hoofdpijn van en smaakte de Koffie een beetje verbrand naar mijn smaak. Misschien te sterk ofzo? Dus die staat nu op de plank stof te vangen en m'n normale koffieapparaat die normaal voor de
Visite is (nespresso duurt te lang wanneer je 6 kopjes koffie wilt) staat nu weer te shinen op m'n aanrecht.
Vind het wel best zo :).

Was:
Hier is de mountain of doom ook weer gegroeid tot 3 volle wassen in de wasmand. Vroegah zou ik dat netjes in de kast hebben gelegd, maar ik ben daar echt te makkelijk in geworden. Wij leven dus ook uit de wasmand.

Even denken.. What else? ( ;) )
Wassen.. Ik ga heel eerlijk bekennen dat ik er vanmorgen achter kwam dat ik al een week niet gedoucht had :o
Dus even extra lang gebadderd met ro in de wasmand. Moest natuurlijk wel fris en fruitig eruit zien voor de mini meet van vandaag.
Beetje jammer alleen dat man besloot om na het uitgaan -zonder iets te zeggen- bij een vriend te blijven slapen en ik me ontzettend veel zorgen heb gemaakt, omdat ik alleen lag in bed. Wallen en shitty huid extravaganza.

Het alleen slapen is sowieso wennen, want tot een week geleden lag ro altijd tussen ons in. Nu slaapt ze wel in haar eigen bed tot ze snachts wakker wordt voor haar nachtvoeding. Dan laat ik haar daarna weer bij ons slapen.

Oh! En ro beet me dus vanmiddag zo hard in m'n wang. De tandafdruk staat er
Nog steeds in :')

Wel super gezellig met sjaak, R., de twins en vooral met de moedersch!. Leuk om al die verschillen te zien. R. die zich super snel voort beweegt en alles hartstikke handig doet en lijkt te begrijpen, jake die suuuuuupersnel kan kruipen en lopen wanneer z'n handjes worden vast gehouden en de tweeling die vrijwel allee samen ontdekken en kunnen Munchen als de beste.
En tegelijkertijd zoooo veel overeenkomsten. Allemaal dezelfde geluidjes wanneer ze overprikkeld/moe zijn. Of honger hebben O+
Cuteness overload.

Ro sliep al toen ik de mc in de auto had geklikt :D
  zondag 6 maart 2016 @ 20:15:38 #175
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160472254
Ahh ima,
Dat zijn van die momenten dat je hart stil
Staat en je afvraagt waarom je je die stomme poef opgooit gekocht hebt.

Tenminste..
Zo ging het hier toen ro 2x was gevallen met doormergenbeenhuilz+zielig lipje nadat ze langs de kruk wilde lopen en die vervolgens op haar viel.
Exit krukje.
  zondag 6 maart 2016 @ 20:29:09 #176
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_160472599
boh, faptist, wat stom van je man. Daar zou ik echt niet blij van worden...

En IMA, wat sneu...
pi_160473092
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:47 schreef Cholula het volgende:
Een vraag voor de ervaren moeders (die al kinderen met waterpokken hebben gehad voornamelijk): volgens dr. Google beginnen de pokjes op de romp, zou het kunnen dat mijn eigenzinnige jongetje ze eerst op zijn benen krijgt?
Ja hoor, dat kan prima, denk ik.
pi_160474544
Silliegirl, herkenbaar. Mijn huis is een slagveld na een weekend weg en een ziekenweek (en dan bof ik al want schoonmoeder heeft alle strijk weggewerkt toen ze op ons zieken kwam passen).

Pinquit, wat een leuke foto van een leuk jochie!

Estrys, zo keek J eerst ook met boontjes en nu zijn die zijn favoriet.

Kris, Selvaria en lunapuella, lijkt me zo gezellig, samen 'uit' eten :)

Spring, J wil ook heel dicht bij me zijn, maar zelfs tegen me aan lijkt soms niet genoeg. We hebben heel wat stervende zwaan scenes vandaag, pff.

Stippelrientje, fijn dat je ouders komen.

Ziet eruit als een leuke minimeet. Faptist, je hebt wel de echte (?) naam van Sjaak in je post staan.

Ik heb uitgezocht wat voor kleertjes mt 80 we hebben gekregen en die hangen nu te drogen. Nu weet ik wat voor dingen ik nog bij mag/moet kopen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hupje op 06-03-2016 21:30:02 ]
pi_160475151
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:12 schreef faptist het volgende:
Cho,
Waterpokken.. Ai. Wel al oud genoeg dus dat is een kleine geruststelling.
Geen ervaring.. Nog! Maar het heerst op de dreumesgroep op ons kdv dus grote kans dat ze het ook krijgt.
Krijgen alle kinderen waterpokken trouwens?
...
Nee niet alle kinderen krijgen waterpokken. Maar de meeste wel. Het geldt alleen wel over het algemeen: hoe later ze het krijgen hoe meer last ze er vaak van hebben.

Ze zeggen dat wanneer ze het hebben voor ze 1 zijn het kan het zijn dat ze het nog eens krijgen. Ivm te weinig anti stoffen. Bij ons hebben ze het allebei onder het jaar gehad en daarna niet meer, dus dar valt wel mee.
pi_160476129
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:23 schreef Hupje het volgende:
Is het ook, ik geniet er zo van! Zeker sinds Ketel in een kinderstoel kan zitten en ook wat kan eten. O+
pi_160476330
Wurm hier voor het eerste pap gegeven voor het slapen gaan. Gemaakt van bv en spelt......

Ben al 6 keer naar zijn bedje gegaan voor of meer drinken/eten, wiegen, kriebel en een burp.... :') (vanaf 19:45)
Schudden voor gebruik
pi_160476497
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:47 schreef Cholula het volgende:
Hier pokken met vijf maanden en die begonnen (en eindigden) in zijn gezicht :{
pi_160482059
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:23 schreef Hupje het volgende:
Is het ook :Y

SPOILER
Verder moet je vooral met je fotokaartje spelen (en sokken horen zo ver opgetrokken te worden :W)

L. sliep vannacht vanaf 18:30 (was zooooo moe), ik heb d'r een droomvoeding gegeven om 22:00 en daarna kwam ze pas om 4:00. Ze ligt nu nog te slapen. :o *O*
  maandag 7 maart 2016 @ 06:42:58 #184
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160482076
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:13 schreef Stippelrientje het volgende:
Wurm hier voor het eerste pap gegeven voor het slapen gaan. Gemaakt van bv en spelt......

Ben al 6 keer naar zijn bedje gegaan voor of meer drinken/eten, wiegen, kriebel en een burp.... :') (vanaf 19:45)
Mengde dat een beetje? Ik ben daar heel snel mee gestopt en heb kv gebruikt, want met bv werd het bij mij echt geen pap.

Heerlijk zo Kris!
pi_160482158
Help!

N. werd vannacht om half 4 wakker in haar eigen spuug. Allemaal stukjes pasta, courgette, tomatensaus in haar bed. :'( Alles in de was gegooid, N. Op een paar hydrofielen tussen ons in gelegd en sindsdien heeft ze nog 2x echt grote hoeveelheden gespuugd en nog wel 5x alleen gal of gekokhalst. Tussendoor sliep mijn dappere dodo wel elke keer verder ( :'( O+), maar moet ik hier iets mee? Wanneer zou ik naar de huisarts moeten? Bah, wat naar om je kleintje zo te zien. En ik weet niet of het slaapgebrek is, maar mijn maag begint zich nu ook behoorlijk om te draaien. :{
pi_160482199
Even afwachten hoe het vandaag gaat? Als ze wel drinkt en dat binnenhoudt is het OK. Geen zwaar eten geven. En bij helemaal geen vocht binnenhouden of heel hoge koorts naar de dokter. Of als je twijfelt eerder. Naar hè, dat spugen. Ze zijn dan zo sneu ;( . En vies :X .

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2016 07:22:51 ]
pi_160482208
Ohja, hoi :W ! Ik mag hier weer meedoen O+ . Kleine C.as heeft z'n eerste nacht thuis vooral op mij doorgebracht. Wiegjes zijn ook stom :{w . Drinken gaat goed volgens mij, al plast hij nog niet veel. Poepen kan hij wel als de beste :7 ! Z'n papa was er zelfs van onder de indruk :') .

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2016 07:21:40 ]
pi_160482246
quote:
9s.gif Op maandag 7 maart 2016 07:06 schreef Selvaria het volgende:
Help!

N. werd vannacht om half 4 wakker in haar eigen spuug. Allemaal stukjes pasta, courgette, tomatensaus in haar bed. :'( Alles in de was gegooid, N. Op een paar hydrofielen tussen ons in gelegd en sindsdien heeft ze nog 2x echt grote hoeveelheden gespuugd en nog wel 5x alleen gal of gekokhalst. Tussendoor sliep mijn dappere dodo wel elke keer verder ( :'( O+), maar moet ik hier iets mee? Wanneer zou ik naar de huisarts moeten? Bah, wat naar om je kleintje zo te zien. En ik weet niet of het slaapgebrek is, maar mijn maag begint zich nu ook behoorlijk om te draaien. :{
Als jij het niet vertrouwt, bellen! Ik vind 8x kotsen heel veel in 1 nacht. En al is het niets, dan staat het toch in het systeem van de huisarts voor als er weer eens iets gebeurt.

Razz, welkom en wat fijn dat kleine C. heerlijk op je heeft geslapen.
pi_160482346
quote:
9s.gif Op maandag 7 maart 2016 07:06 schreef Selvaria het volgende:
Help!

Wij hebben met z'n drieën een buikgriep te pakken gehad toen stip een maand of 10 was en toen moesten we vooral goed op z'n luiers letten. Vocht is belangrijker dan eten en dan het liefst iets zoets en zouts. Stip bleek er uiteindelijk ook een keelontsteking op na te houden dus zijn we na een dag met lege luiers bij de hap beland voor ab.

Je kunt iig altijd even de huisarts bellen om te overleggen :Y
pi_160482394
Ze houdt tot nu toe niks binnen qua melk, geen kv en geen bv, alles komt er binnen 3 minuten uit. Ik heb net wat water gegeven, hopelijk gaat dat goed. Ze is wel vrolijk op de momenten dat ze niet spuugt en heeft dan wel praatjes. Ik bel zo de dokter voor de zekerheid wel even, arm meisje. ;(

Welkom terug Razz! :W
pi_160482482
Welkom Razz!!! Alles goed met jou ook?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_160482630
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 07:59 schreef Selvaria het volgende:
Ze houdt tot nu toe niks binnen qua melk, geen kv en geen bv, alles komt er binnen 3 minuten uit. Ik heb net wat water gegeven, hopelijk gaat dat goed. Ze is wel vrolijk op de momenten dat ze niet spuugt en heeft dan wel praatjes. Ik bel zo de dokter voor de zekerheid wel even, arm meisje. ;(

Welkom terug Razz! :W
ORS halen ook :)
pi_160482721
Welkom Razz en kleine C O+

Beterschap Selvaria. Zorgen dat ze blijft drinken is het belangrijkst inderdaad. Zolang ze redelijke plasluiers blijft houden zou het goed moeten zijn.

Oudste is weer naar school *O* Middelste is nu heel ziek helaas. Baby A is heel verkouden en met een temp van 38.8 heb ik hem een pcm gegeven gisteren. Hij sliep in lange tijd niet zo goed. Van 19 tot 2 aan 1 stuk en daarna ieder uur wel even wakker. Maar hé ik sliep 4 uur achtereen *O*
pi_160482756
Mijn moeder komt zo, kleine meisje houdt tot nu toe water wel binnen gelukkig. O+ Ik heb ook even geprobeerd bv te geven, maar kwam er alweer direct uit. ;(

De dokter wilde haar toch even zien, 13.40 hebben we een afspraak. Klein prulleke. O+ Ze ligt nu weer te slapen.
pi_160482851
Met mij gaat het, tja, matig. Duizelig als ik opsta, hechtingen auw, aanhappen auw, plassen auwauw, zweten, the works. Maar dat komt wel weer goed. We hebben nu tenminste hele dagen kraamhulp ipv halve zoals bij A. En man is een maand thuis met verlof. Dus ik kan goed uitrusten.
  maandag 7 maart 2016 @ 09:05:55 #196
409579 LuDann
All the way
pi_160482858
Welkom Razz! *O*

Beterschap aan N van Selvaria. Wij hebben ook 1 keer zo'n kotsfestijn gehad, was een griepje. Heel vervelend.

Ik weet niet meer wie het vroeg, of ik er nog achter ben gekomen wat er aan de hand was gisteren met Wolk. Maar geen idee. Er zat haar kennelijke iets dwars maar dat was na een monsterslaap van 2 uur weer over. Misschien dat het ook een temperaments dingetje was wat meespeelde. Ik schijn een baby te hebben die nogal duidelijk laat blijken als ze het ergens niet mee eens is. Zelfs het KDV maakte er een opmerking over (niet negatief gelukkig, maar dat ze er wel om kunnen lachen). Ze kan een keel opzetten als een brandalarm om de kleinste dingen. :')
pi_160482869
Sterkte met je meisje Selvaria! A wilde geen ORS maar sportdrank werkte ook en bleef er wel in (Aquarius).
  maandag 7 maart 2016 @ 09:07:35 #198
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160482884
Ahhh hopelijk voelt ze zich gauw weer beter Selvaria. Klinkt sneu!

Razz en C., welkom!!
  maandag 7 maart 2016 @ 09:18:08 #199
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_160483044
Razz welkom *O*

Ach Selvaria, wat naar ;( succes bij de huisarts, hopelijk knapt ze snel op!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_160483271
Goed dat je gebeld hebt Selvaria! Want een kindje wat uitdroogt vanwege het vele spugen en niks eten is echt :'(.

Estrys, middelste heeft het stokje dus overgenomen van oudste? Beterschap voor haar en sterkte voor jou!

Razz, welkom met kleine C! Hoe vindt A haar kleine broertje? En succes en sterkte met je herstel. Laat je maar goed verwennen! Heb je een fijne kraam?

LB, hoe gaat het met jou? En kleine S?
  maandag 7 maart 2016 @ 09:37:09 #201
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160483335
Wat sneu Selvaria! Ik hoop dat ze snel opknapt. Ik had zelf een paar weken zo'n kotsvirus, wat voel je je dan beroerd zeg...

Welkom Razz! Oh, wat klinkt dat heerlijk allemaal, ik heb spontaan weer heimwee naar die tijd! :D O+ Ok, dat klinkt misschien heel erg stom gezien je beschrijving van je lichamelijke toestand, maar ondanks alle ongemakken is die kraamweek toch wel heel fijn en bijzonder.
pi_160483533
Ahh beterschap voor je meisje Selvaria! Hopelijk is ze het snel kwijt en blijft alles weer snel binnen. Zo ontzettend sneu voor die kleintjes!

Welkom Razz! Ondanks de kreukels klink je erg gelukkig O+

Ook beterschap voor Estrys!

Hier is N. nog steeds flink verkouden, moet regelmatig hoesten en dan hoor je echt dat ie helemaal vol zit. Heb zo een telefonisch consult met de huisarts voor ivm spiraaltje, meteen maar even overleggen of ik nog iets kan doen voor hem. Hij is nog steeds heerlijk tevreden en lijkt er weinig last van te hebben, maar het klinkt zo naar :{
pi_160483648
Welkom Razz! Wat fijn dat je man een maand (!) verlof heeft. Mijn m'n was echt mijn baken in de kraamtijd. O+

Dit weekend was ons weekendje weg. Zaterdag de kindjes over mijn ouders verspreid en daarna zijn wij doorgereden naar Essen. Geen toeristische trekpleister, maar we hadden een hotel met een bad en een fijne Duitse eetstube om de hoek. En ik hou van Duitsland! O+
Was voor S. De eerste keer dat hij ging logeren. Ik vond het spannender dan hij. :') Hij heeft weinig geslapen. Hij vindt rugslapen niet fantastisch en hij mag niet in zijn eentje op zijn buik slapen van mij. Dus hij heeft veel op mijn moeder gelegen. O+
Een nachtje weg was voor ons heel goed en daarna met de kindjes knuffelen is heerlijk.
pi_160483734
welkom Razz!

En wat klinkt dat inderdaad sneu, selveria. Hopenlijk knapt ze snel op.

Fijn dat het leuk was, jullie weekendje weg Limone!

Hier is het tijd voor koffie, vannacht elk uur een wakkere jongeman. En nu slaapt hij al 2 uur en ben ik natuurlijk klaarwakker...Nu 2 nachten alleen thuis, dus hopenlijk gaat het een stukje beter de aankomende nachten..
  maandag 7 maart 2016 @ 10:48:47 #205
409579 LuDann
All the way
pi_160484466
Dat klinkt goed Limone!

Voor de andere moeders wiens kindjes vast voedsel eten: kletsen die van jullie ook zoveel tijdens het eten? Ze is echt geen moment stil. Ik kan wel heel handig precies zien wat ze in haar mond heeft want dat laat ze de hele tijd zien. :') Als het babbelen overgaat in schreeuwen weet ik dat ze er klaar mee is. :P

Ik heb gisteren zelf hummus gemaakt, een versie voor mezelf en eentje voor Wolk zonder kruiden. Ik kan niet inschatten of ze het lekker vind, maar ze vindt het wel fijn om in het brood te knijpen als het erop zit. :P

Oh ja en Wolk heeft voor het eerst op haar eigen kamer geslapen. Het blijkt dat het ledikant naast ons bed het wel heel erg krap zou maken allemaal. We kunnen de inbouwkast waar onze kleding in ligt niet meer open krijgen dan. En bovendien past het ding niet door de deuropening en zouden we hem helemaal uit elkaar moeten schroeven in de babykamer en weer op moeten bouwen in onze kamer. Voorlopig maar even zo proberen dan... Het viel niet tegen, ze kwam maar 3 keer voor een voeding en vanaf 4 uur heb ik haar in bed genomen omdat ze toen na een voeding behoorlijk wakker was. Bij ons in bed valt ze dan snel weer in slaap.

Mijn man had het er trouwens moeilijker mee dan ik, die vond het bed zo leeg aanvoelen en bleef benadrukken hoe ze van hem nog niet op haar eigen kamer hoefde te slapen. :P
pi_160484645
Aaah beterschap voor je uk Selvaria...

Hoi Razz!

Leuke foto's Kris!

Kun je de laatste baby-update ook ongedaan maken? T heeft het vrijwillig krijsen en schreeuwen ontdekt. En deze nieuwe feature wordt voor alles ingezet. Blij? KRRRRRWAAAAAHHHHH!!! Ongeduldig? RRRRRWAAAAAAAA! Maar ook gewoon random, de hele dag door, gewoon omdat ie het het meest toffe geluid ever vindt. Ik word er doof van. }:|

En de wipstoel kan in de kast. Hij zit vast, maar zijn kont is dan het enige wat blijft op de plaats blijft zitten. Want er dubbelgeklapt opzij uit proberen te kruipen ("KWAAAAAAAAARRRRRHHH!!!") is de nieuwste bezigheid.

Evenals overstrekken ("AAAAWWAAAARK!") en op schoot willen staan.

En we hebben een roller van rug naar buik!

Babyzwemmen vond ie ook helemaal oké, zonder huils onder water, en met ballen spelen op je rug! Dan lijkt het net zo'n ottertje. Zo schattig!

Was een rap weekje zo! Waar zit de pauzeknop? (En de 'mute'?)
  maandag 7 maart 2016 @ 10:59:15 #207
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160484690
Wow, wat een stap Lu! En schattig van je man, die had ik niet verwacht O+
Hier wordt alleen heel luid ge-hmmmmmmmd tijdens het eten, en HMMM als jij meerrr wil, of als hij het zelf wil doen :')
pi_160484951
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:13 schreef Stippelrientje het volgende:

werkte voor geen meter :') . ik ben drukker geweest dan anders... -O-
Schudden voor gebruik
pi_160484972
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 06:42 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mengde dat een beetje? Ik ben daar heel snel mee gestopt en heb kv gebruikt, want met bv werd het bij mij echt geen pap.

Heerlijk zo Kris!
ja, het werd echt pap
Schudden voor gebruik
pi_160485000
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 07:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja, hoi :W ! Ik mag hier weer meedoen O+ . Kleine C.as heeft z'n eerste nacht thuis vooral op mij doorgebracht. Wiegjes zijn ook stom :{w . Drinken gaat goed volgens mij, al plast hij nog niet veel. Poepen kan hij wel als de beste :7 ! Z'n papa was er zelfs van onder de indruk :') .
*O* O+
Schudden voor gebruik
pi_160485147
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:48 schreef LuDann het volgende:
Dat klinkt goed Limone!

Voor de andere moeders wiens kindjes vast voedsel eten: kletsen die van jullie ook zoveel tijdens het eten? Ze is echt geen moment stil. Ik kan wel heel handig precies zien wat ze in haar mond heeft want dat laat ze de hele tijd zien. :') Als het babbelen overgaat in schreeuwen weet ik dat ze er klaar mee is. :P

Ik heb gisteren zelf hummus gemaakt, een versie voor mezelf en eentje voor Wolk zonder kruiden. Ik kan niet inschatten of ze het lekker vind, maar ze vindt het wel fijn om in het brood te knijpen als het erop zit. :P

Oh ja en Wolk heeft voor het eerst op haar eigen kamer geslapen. Het blijkt dat het ledikant naast ons bed het wel heel erg krap zou maken allemaal. We kunnen de inbouwkast waar onze kleding in ligt niet meer open krijgen dan. En bovendien past het ding niet door de deuropening en zouden we hem helemaal uit elkaar moeten schroeven in de babykamer en weer op moeten bouwen in onze kamer. Voorlopig maar even zo proberen dan... Het viel niet tegen, ze kwam maar 3 keer voor een voeding en vanaf 4 uur heb ik haar in bed genomen omdat ze toen na een voeding behoorlijk wakker was. Bij ons in bed valt ze dan snel weer in slaap.

Mijn man had het er trouwens moeilijker mee dan ik, die vond het bed zo leeg aanvoelen en bleef benadrukken hoe ze van hem nog niet op haar eigen kamer hoefde te slapen. :P
O+

Krappe slaapkamers! :( wie verzint dat toch!

zelfgemaakte humus O+
Hier was dat ook een succes.
Ik had geen origineel recept gevolgd trouwens. Gewoon kikkererwten in de blender, daar overrijpe avocado bij, olijfolie, limoensap, knoflook teen en een miniscuul beetje peper. Flink blenden en smeren en lepelen maar O+
Schudden voor gebruik
  maandag 7 maart 2016 @ 11:32:19 #212
409579 LuDann
All the way
pi_160485295
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:59 schreef pinquit het volgende:
Wow, wat een stap Lu! En schattig van je man, die had ik niet verwacht O+
Hier wordt alleen heel luid ge-hmmmmmmmd tijdens het eten, en HMMM als jij meerrr wil, of als hij het zelf wil doen :')
Ja, aan de ene kant best een grote stap die we zo opeens genomen hebben maar aan de andere kant ligt ze nu 4 stappen verderop maar. Klein huis en de deuren zitten schuin tegenover elkaar en die staan gewoon open.

En ik had het ook niet verwacht van mijn man, ik dacht eigenlijk dat hij het wel fijn zou vinden dat ze naar haar eigen kamer ging. Hij vond het leuk dat ze weer in ons bed lag toen we wakker werden. O+ En dat zal voorlopig wel zo blijven denk ik want ze wordt eigenlijk standaard een beetje wakker tijdens de voeding van 4 uur. Voorheen hadden we dan echt moeite om haar weer in slaap te krijgen maar nu lukt het wel, als ze bij ons in bed ligt slaapt ze tegenwoordig tot een uur of 6 a 7. O+

@stippel: knoflook durfde ik niet aan. Ik heb kikkererwten, sesampasta, olijfolie en citroensap gebruikt voor de babyversie.
pi_160485451
knoflook is toch niet spannend? O.o

Of heb ik iets over het hoofd gezien daarmee? Of bedoel je voor de smaak?
Een teen op zoveel humus viel te overzien hier hoor. Wurm heeft het los gelepeld, samen met rijst gegeten, zijn broodje erin gedoopt en de volgende dag van mijn brood gesnoept.
Kon geen hap nemen of hij wilde ook O+
Schudden voor gebruik
pi_160486021
Awh Kris die foto, en dat haarklemmetje zomg cute O+. Oooh en ik zag nog een hele leuke foto met kindjes bij elkaar, lief!

Selvaria wat sneu ;( hopelijk knapt ze snel op en houdt ze wat meer binnen vandaag.

Razz, van harte gefeliciteerd nog met de geboorte van C.!

Haha Sara, heeel soms denk ik ook weleens: zat er maar een pauze/sleep/snoze/mute knop op :') maar helaas. Oordopjes een idee? ;)

Hm Stippel, weer een drukke nacht of alleen de avond?

Hier alles so-so. Ik moet over anderhalve week alweer werken en ik zie voornamelijk op tegen het lange wegbrengen en het balanceren van, nouja, alles. Ik heb ook net mijn sportabbo verlengd dus ik moet nu wel blijven sporten maar ik krijg nu al buikpijn als ik me bedenk hoe druk m'n week dan is straks. Ik heb een hekel aan vliegen/rennen.. Hopelijk valt het een klein beetje mee als ik er middenin zit straks.
pi_160486082
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Awh Kris die foto, en dat haarklemmetje zomg cute O+. Oooh en ik zag nog een hele leuke foto met kindjes bij elkaar, lief!

Selvaria wat sneu ;( hopelijk knapt ze snel op en houdt ze wat meer binnen vandaag.

Razz, van harte gefeliciteerd nog met de geboorte van C.!

Haha Sara, heeel soms denk ik ook weleens: zat er maar een pauze/sleep/snoze/mute knop op :') maar helaas. Oordopjes een idee? ;)

Hm Stippel, weer een drukke nacht of alleen de avond?

Hier alles so-so. Ik moet over anderhalve week alweer werken en ik zie voornamelijk op tegen het lange wegbrengen en het balanceren van, nouja, alles. Ik heb ook net mijn sportabbo verlengd dus ik moet nu wel blijven sporten maar ik krijg nu al buikpijn als ik me bedenk hoe druk m'n week dan is straks. Ik heb een hekel aan vliegen/rennen.. Hopelijk valt het een klein beetje mee als ik er middenin zit straks.
beide :D Blij dat mijn man de middag dienst heeft zodat ik hem er om half zeven uit kon sturen met wurm ^^,
Tot en met elf uur om de haverklap zich melden dat er wat of iets of niets was... toen maar samen gaan slapen. Sliep hij gelijk tot een uur :')
vanaf drie uur was het weer spoken om de haverklap. Dan gilt hij wakker, als ik hem dan oppak slaapt hij direct weer. Wegleggen is dan a big no no ^^,
Ach ja.... als ik dan nog een uurtje in de ochtend kan pakken vind ik het nog wel te doen.
Laatst had ik drie en een half uur achter elkaar geslapen in de ochtend en werd ik wakker met barstende koppijn. Ben dat niet meer gewend denk ik ^^,
Schudden voor gebruik
pi_160486091
Razz welkom terug!

Kris leuke foto's!

Sel beterschap voor N. Wat sneu zeg ;(

Zelfgemaakte hummus wilde ik ook nog maken voor de uk hier. Had laatst voor mezelf een grote voorraad gemaakt en toen ik klaar was dacht hmm had best ook een zoutloze variant kunnen maken :')

En wat een stap inderdaad LuDann! Fijn dat het goed ging!

Hier sliep M. weer prima. Eén nachtvoeding gehad maar. Daarna kon ik alleen niet meer slapen. Wat irritant is dat zeg! Gelukkig hoef ik niet te werken vandaag :O M. en ik zijn wel beiden weer snipverkouden, dus we blijven maar lekker thuis bank/bedhangen ofzo.
pi_160486095
blegh selvira! Beterschap!
Schudden voor gebruik
pi_160487207
Ik wil niet te vroeg juichen, maar N. heeft nu naast water ook wat thee, een hapje banaan en 2x 60 cc melk binnengehouden! *O*

Ik ben gesloopt van de nacht, maar ook zo zielsgelukkig met mijn lieve dappere sneuneusje. O+

Knoflook - niks spannends inderdaad hoor! Laatst maakte ik babypesto voor N. (gewoon normale pesto, maar dan zonder kaas) in een wat kleinere hoeveelheid dan voor ons, maar ik had er per ongeluk een hele teen knoflook ingedaan. _O- Ze vond het heerlijk, maar ze rook nog wel een tijdje. :+

Sowieso kruid ik alles voor haar gewoon net als voor ons, zout/honing/rode pepers laat ik nog wel staan, maar ze smikkelt overal van. Komijn en groene kruiden zijn grote favoriet. :D

Noh LuMann. O+ Gelukkig ging het goed!

Een pauzeknop voor baby's klinkt fantastisch! Iemand die dat even uit kan vinden? O-)
  maandag 7 maart 2016 @ 13:25:07 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160487605
Humus is hier ook een grote favoriet al heel lang! :Y)

En even een schaamteloze jompel voor mn eigen baby die de grens van 5 pond over is *O* Groei baby, groei O+
pi_160487695
Hier ook nog steeds een zieke (man). W. is vooral vrolijk en de hele dag aan het babbelen (+1 voor zo'n mute knop Sara). En verder druk met alles wat hij pakken kan in zn mond willen proppen. En dan de frustratie als dat niet lukt.. Tranen met tuiten gewoon.
Met als toppunt dat ie een speelgoedauto in zn mond wilde stoppen maar zichzelf er vol mee op zn hoofd sloeg :') Krijsen maar!

Oh. En W. zat dus ineens onder de rode, schilferende vlekken. Ik naar de huisarts, "ah ja, das eczeem, smeer maar cortisol creme". -O-
Ik wil die zooi helemaal niet op mijn baby. -O- Iemand andere tips? -O-
  maandag 7 maart 2016 @ 13:32:38 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160487827
Sillie, ik smeerde kokosolie bij E, dat houdt het iig vettig.

Als je in elk geval maar zalf zoekt waar helemaal geen water in zit.
  maandag 7 maart 2016 @ 13:59:56 #222
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160488699
Mja bij eczeem is het echt uitproberen Sil, wij gebruiken cetomacrogolzalf, daar zit meer water in dan bijv. vaseline, maar dat heb ik expres gedaan omdat ik alleen afdekken zo nutteloos vind klinken. Je hebt ook nog vaseline-cetomacrogol, die is vetter.
Gewoon even langs de apotheek voor info anders :)
  maandag 7 maart 2016 @ 14:10:31 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160488975
Afdekken vind ik ook nooit fijn, E krijgt dan ook gelijk warmteuitslag :')

Maargoed, hier was de eczeem wel zo heftig dat we het de kop indrukken met hormoonzalf, en dan verder proberen te voorkomen met kokosolie.
pi_160489499
Ah wat sneu van het eczeem Sillie..! Moedermelk is overal goed voor*, dus lekker smeren! ;) Nee ik weet het niet, maar kan me voorstellen dat je die zalf niet ziet zitten...

*m.u.v. je telefoon. :{
pi_160489529
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 14:33 schreef Sara82 het volgende:
Ah wat sneu van het eczeem Sillie..! Moedermelk is overal goed voor*, dus lekker smeren! ;) Nee ik weet het niet, maar kan me voorstellen dat je die zalf niet ziet zitten...

*m.u.v. je telefoon. :{
En voor zwarte kleren. Gaat er echt onwijs moeilijk uit in de was -O-
pi_160489781
Welkom Razz!!! *O* Je kraamweek klinkt heerlijk. Op de lichamelijke ongemakken na dan -O-

Fijn dat N. nu wel weer wat binnen kan houden Selvaria!
  maandag 7 maart 2016 @ 14:53:16 #227
409579 LuDann
All the way
pi_160489916
Wat fijn dat ze weer wat binnenhoudt Selvaria!

En kruiden kunnen ook al met 7 maanden? Ik heb niet echt een reden dat ik ze niet toegevoegd heb anders dan dat baby's milde smaken moeten hebben. Zout, peper en honing zou ik sowieso vermijden ja.

Ik vind eten met Wolk niet echt leuk. -O- Ik zet haar in de stoel, zij gaat knijpen, smeren en babbelen en na een minuut of 5 gaat ze krijsen dat ze eruit wil. Het maakt niet uit wat ik haar geef, ze lijkt nooit iets lekker of vies te vinden. Ze steekt het wel in haar mond en krijgt wat binnen maar lijkt er verder weinig lol uit te halen en is het heel snel zat. En dan mag ik de bende opruimen. :')

Het zal vast leuker worden op een gegeven moment, toch?
pi_160490061
maandag 7 maart 2016 14:53 schreef LuDann het volgende:[/b]

En kruiden kunnen ook al met 7 maanden? Ik heb niet echt een reden dat ik ze niet toegevoegd heb anders dan dat baby's milde smaken moeten hebben. Zout, peper en honing zou ik sowieso vermijden ja.

Ik vind eten met Wolk niet echt leuk. -O- Ik zet haar in de stoel, zij gaat knijpen, smeren en babbelen en na een minuut of 5 gaat ze krijsen dat ze eruit wil. Het maakt niet uit wat ik haar geef, ze lijkt nooit iets lekker of vies te vinden. Ze steekt het wel in haar mond en krijgt wat binnen maar lijkt er verder weinig lol uit te halen en is het heel snel zat. En dan mag ik de bende opruimen. :')

[/quote]

Hm wat jammer! N. krijgt ook niks binnen, maar vermaakt zich prima. Ze kan rustig een monoloog van vijf minuten houden over het stukje paprika in dr mond. Ik heb sowieso het idee dat N. vrij mild is qua temperament, ze wordt niet snel boos. Ook als je een speelgoedje afpakt, denkt ze 'nouja, dan niet' en gaat ze met wat anders spelen. Gelukkig maar :)
pi_160490093
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 14:53 schreef LuDann het volgende:

Peuters smeren soms ook graag nog e.e.a. onder.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 7 maart 2016 @ 15:05:25 #230
409579 LuDann
All the way
pi_160490220
Dat klinkt fijn Saskia.

Speeltjes afpakken durven we niet. :') Ze mag het speeltje wat ze heeft meenemen als we haar oppakken, ze zal het op een gegeven moment wel los laten. Als ze iets beet heeft wat ze echt niet mag hebben dan bied ik een ander speeltje aan en hoop dat ze het los laat. Anders is het in de meeste gevallen een tantrum. :P Krijsen, huilen en zich achterover gooien in je armen en dat kan zo een paar minuten aanhouden. Ik dacht dat dit soort dingen pas kwamen als ze ouder zijn, maar kennelijk niet. :')
  maandag 7 maart 2016 @ 15:06:29 #231
409579 LuDann
All the way
pi_160490258
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:00 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Peuters smeren soms ook graag nog e.e.a. onder.
Ik zou geen probleem hebben met het smeren als ze er maar lol in zou hebben. Maar die indruk heb ik niet.
pi_160490567
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:05 schreef LuDann het volgende:
Dat klinkt fijn Saskia.

Speeltjes afpakken durven we niet. :') Ze mag het speeltje wat ze heeft meenemen als we haar oppakken, ze zal het op een gegeven moment wel los laten. Als ze iets beet heeft wat ze echt niet mag hebben dan bied ik een ander speeltje aan en hoop dat ze het los laat. Anders is het in de meeste gevallen een tantrum. :P Krijsen, huilen en zich achterover gooien in je armen en dat kan zo een paar minuten aanhouden. Ik dacht dat dit soort dingen pas kwamen als ze ouder zijn, maar kennelijk niet. :')
Je mag best nee zeggen hoor.

:D maar lastig zo een kleine diva :D
Schudden voor gebruik
pi_160490615
Hier is het de ene keer top tijdens het eten. de andere keer zit ik bijna heel het avondeten met wurm op mijn schoot.

Het hangt er ook vanaf of hij goed heeft geslapen, hoe laat we eten etc..

Soms krijgen we hem nog vermaakt met een nat vaatdoekje (waarmee we snoeten poetsen) , lepeltje of bakje, of een speeltje. En soms gewoon niet. Dan is het Maaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :'( MAMA!! :'( mamammmmahahhahahaha :'( heel dramatisch :9
Schudden voor gebruik
pi_160490910
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:06 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik zou geen probleem hebben met het smeren als ze er maar lol in zou hebben. Maar die indruk heb ik niet.
Nah, soms is dat ook gewoon omdat "ik lust het niet, wil ik niet, bah, bleehhhh'. Terwijl ze een gekookt ei tot moes knijpen enzo. Nja. En wat dacht je van hagelslag. Dat wordt met plezier gegeten, maar dat valt van boterhammen af enzo :+. Dan is je vloer ook bezaaid.

Maar geef het tijd joh? :) Komt wel hoor, het is zoveel om te ontdekken voor zon baby.
pi_160491371
Ik was zelf wel zo'n tantrumbaby, ook al van kinds af aan. Het schijnt ook dat zulke driftkikkers vaak ook dingen sneller kunnen, las ik in The Baby Book, omdat ze heel boos worden als het niet lukt (ik kon zelf met 3 maanden rollen en met 6 kruipen). Maar N. boeit het allemaal niet zo, als ze zich begint te vervelen gaat ze een beetje piepen tot je haar verplaatst, i.p.v. zelf te verplaatsen. En als ze probeert te kruipen en het lukt niet, blijft ze rustig 10 min liggen spartelen onder luid gegrom, voordat ze gaat krijsen (zelf was ik dan allang in tantrum uitgebarsten).
Leuk die verschillen hoor :)
  maandag 7 maart 2016 @ 15:53:14 #236
409579 LuDann
All the way
pi_160491531
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:19 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Je mag best nee zeggen hoor.

:D maar lastig zo een kleine diva :D
Ik denk dat ze nog lang niet begrijpt wat nee is of waarom ze iets moet loslaten. Ik los het liever zo op. :)
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:31 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Nah, soms is dat ook gewoon omdat "ik lust het niet, wil ik niet, bah, bleehhhh'. Terwijl ze een gekookt ei tot moes knijpen enzo. Nja. En wat dacht je van hagelslag. Dat wordt met plezier gegeten, maar dat valt van boterhammen af enzo :+. Dan is je vloer ook bezaaid.

Maar geef het tijd joh? :) Komt wel hoor, het is zoveel om te ontdekken voor zon baby.
Klinkt lekker. :9

Ik geloof ook wel dat het goed komt hoor, maar voor nu wilde ik even klagen. :P Als ik dan van anderen mensen lees dat ze zo graag samen eten dan denk ik 'dat wil ik ohhhook!'
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:46 schreef SaskiaR het volgende:
Ik was zelf wel zo'n tantrumbaby, ook al van kinds af aan. Het schijnt ook dat zulke driftkikkers vaak ook dingen sneller kunnen, las ik in The Baby Book, omdat ze heel boos worden als het niet lukt (ik kon zelf met 3 maanden rollen en met 6 kruipen). Maar N. boeit het allemaal niet zo, als ze zich begint te vervelen gaat ze een beetje piepen tot je haar verplaatst, i.p.v. zelf te verplaatsen. En als ze probeert te kruipen en het lukt niet, blijft ze rustig 10 min liggen spartelen onder luid gegrom, voordat ze gaat krijsen (zelf was ik dan allang in tantrum uitgebarsten).
Leuk die verschillen hoor :)
Ah, dat zou wat verklaren. :')

Maar die verschillen vind ik ook leuk ja. Een kennis van me heeft een baby, een jongetje. Die ging toen ik op bezoek was een beetje jammeren. Ze zei dat hij erg overstuur was maar dat kwam op mij totaal niet zo over omdat ik iets heel anders gewend ben. :P
  maandag 7 maart 2016 @ 16:03:56 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160491835
LuDann, kan zijn dat ze het volgende maand ineens de bom vindt! E had ook laat belangstelling. Maar eet je samen met haar? Gewoon het goeie voorbeeld geven en na 5 minuten laat je haar eruit of neem je haar op schoot (en eet je de boterhammen die je dan dus in die eerste 5 minuten voor jezelf gesmeerd moet hebben :+ )
pi_160492466
We zitten halsoverkop toch nog bij de dokter. :'( De eerdere afspraak had ik afgezegd omdat het zo goed ging, maar ze spuugde net zo heftig, alles zat eronder, wij beide van nek tot sokken. :r De assistente wilde toch wel dat we nog even langskwamen omdat ze zoveel had gespuugd. :{
pi_160492761
Wat heftig Selvaria. Hoop dat het toch allemaal meevalt en N. zich snel beter voelt! :*
pi_160492966
Beterschap voor N!

Baby's vinden knoflook toch lekker? Ik las eens dat ze borstvoeding nadat je knoflook hebt gehad extra lekker vinden.

Mijn baby van 7,5 maand is vandaag bij haar oma zelf gaan staan in de box! :o baby zeg ik je! Die doen dat toch niet? [insert het gaat zo snel cliché] ;( Maar ook O+
pi_160493367
Razz welkom (terug)! *G* wat een superleuke naam! O+

Selvaria wat zielig voor je kleine meisje ;( heel veel beterschap! :*

Sillie: kan me voorstellen dat je niet staat te springen om die creme en als je zonder kunt, zou ik dat ook zeker doen. Wij gebruiken vaseline-lanette creme om het goed vettig te houden.
Maar van de week was dat gewoon echt niet genoeg (waarschijnlijk door de combi van eczeem en tandjes) en had ze dr wangetje echt tot bloedens toe opengekrabd. Dus daarom toch maar (weer) die hormooncreme gebruikt en dat werkt wel echt goed! Het is nu bijna weg, dus wij smeren nu liever nog even door dan dat we volgende week weer terug bij af zijn.
Onze huisarts gaf ook aan dat je het zeker niet zomaar moet gebruiken (en ook niet te lang achter elkaar), maar dat 'men' er ook altijd wel spastischer over doet dan echt nodig is. Als het echt zo slecht is, schrijven ze het natuurlijk ook niet voor, zeker niet voor baby's.
  maandag 7 maart 2016 @ 17:04:01 #242
409579 LuDann
All the way
pi_160493393
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
LuDann, kan zijn dat ze het volgende maand ineens de bom vindt! E had ook laat belangstelling. Maar eet je samen met haar? Gewoon het goeie voorbeeld geven en na 5 minuten laat je haar eruit of neem je haar op schoot (en eet je de boterhammen die je dan dus in die eerste 5 minuten voor jezelf gesmeerd moet hebben :+ )
Ja, we eten samen. Overdag smeer ik eerst mijn brood en zet ik alles klaar voordat we aan tafel gaan zitten. Dan heb ik kans dat het net lukt, alles naar binnen proppen. :P We gaan gewoon stug door. :Y

Achgos Selvaria, wat sneu. Sterkte!

IMA, goed, staan! En ik ken het gevoel van ;( en O+. Logisch toch, het gaat zo hard dan opeens. Dan realiseer je je dat die hele kleine babytijd gewoon echt voor altijd voorbij is.
pi_160493703
J heeft het vandaag goed gedaan op het kdv, maar het was goed dat ik hem eerder ophaalde, want stiekem heeft hij toch nog wel wat extra slaap nodig na het ziek zijn en hij neemt daar de rust niet voor met kindjes om hem heen. Nu ligt hij dus in bed.

Zijn hier meer kindjes die na het ziek zijn een ontregelde thermostaat hebben? J had de vorige keer nog een week lang uitschieters naar beneden (vanochtend 35,2).

LuDann, eten wisselt hier heel erg. Soms eet J graag, soms onderzoekt hij vooral en andere keren gooit hij alles subtiel (1 voor 1 met pincetgreep) of minder subtiel (veeg met arm) op de grond. Maar stukje bij beetje gaat hij wel vooruit.
En die stervende zwaan scenes hebben wij op het moment dat we zeggen dat hij niet in de bank mag bijten.

Beterschap voor de zieken!

IMA, leuk he, staan :)
pi_160495197
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:53 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik denk dat ze nog lang niet begrijpt wat nee is of waarom ze iets moet loslaten. Ik los het liever zo op. :)

[..]
ze hebben dat vrij snel door hoor. Bovendien moet je ooit starten met "nee" ^^,
quote:
Klinkt lekker. :9

Ik geloof ook wel dat het goed komt hoor, maar voor nu wilde ik even klagen. :P Als ik dan van anderen mensen lees dat ze zo graag samen eten dan denk ik 'dat wil ik ohhhook!'

[..]

Ah, dat zou wat verklaren. :')

Maar die verschillen vind ik ook leuk ja. Een kennis van me heeft een baby, een jongetje. Die ging toen ik op bezoek was een beetje jammeren. Ze zei dat hij erg overstuur was maar dat kwam op mij totaal niet zo over omdat ik iets heel anders gewend ben. :P
die karakterverschilletjes zijn prachtig O+
Schudden voor gebruik
pi_160495270
Wij komen net van de dokter, we moeten haar goed te drinken geven en haar morgen weer even laten zien (man is dan vrij). Ik heb nu voor het eerst diksap gekocht, want mijn logica was dat baby's van zoet houden en dat ze dan in elk geval voldoende zou drinken. Nou, mevrouw lust het niet. :') Wat een smoel, alsof ik haar tien citroenen tegelijk aan het voeren ben. _O- Als ze zo uit bed komt maak ik maar gewoon een bekertje thee voor haar.

Ik heb trouwens ook ORS gehaald,mag dat alleen met water aangemaakt worden of ook met thee (of diksap :+)? Ik slinger Google nu aan, maar als jullie ervaring hebben, graag!
  maandag 7 maart 2016 @ 18:24:55 #246
409579 LuDann
All the way
pi_160495503
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:10 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

ze hebben dat vrij snel door hoor. Bovendien moet je ooit starten met "nee" ^^,

We denken hier duidelijk anders over, zullen we het maar laten rusten?
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:13 schreef Selvaria het volgende:
Wij komen net van de dokter, we moeten haar goed te drinken geven en haar morgen weer even laten zien (man is dan vrij). Ik heb nu voor het eerst diksap gekocht, want mijn logica was dat baby's van zoet houden en dat ze dan in elk geval voldoende zou drinken. Nou, mevrouw lust het niet. :') Wat een smoel, alsof ik haar tien citroenen tegelijk aan het voeren ben. _O- Als ze zo uit bed komt maak ik maar gewoon een bekertje thee voor haar.

Ik heb trouwens ook ORS gehaald,mag dat alleen met water aangemaakt worden of ook met thee (of diksap :+)? Ik slinger Google nu aan, maar als jullie ervaring hebben, graag!
Volgens de kinderarts die het ooit aan Wolk voorschreef mag het alleen met water gemengd worden. Beterschap!
pi_160496156
IMA, staan *O*

Selvaria, beterschap voor je muppie. Goed dat ze haar in de gaten houden.

Stervende zwanen, heerlijk, die pittige karaktertjes. *; krokodillentranen vind ik om op te vreten. ;)
pi_160496162
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:24 schreef LuDann het volgende:

[..]

We denken hier duidelijk anders over, zullen we het maar laten rusten?

[..]

Volgens de kinderarts die het ooit aan Wolk voorschreef mag het alleen met water gemengd worden. Beterschap!
prima hoor.

Wij meppen wurm er ook geen nee in hoor.
Wij zeggen als hij ergens aan wil zitten wat niet mag. "uhuh NEE"
en dan bieden we wat anders aan ;)
Schudden voor gebruik
  maandag 7 maart 2016 @ 19:53:22 #249
386633 Adnap
I love Life !
pi_160497882
Lieve mama's

Ik ben op zoek naar de binnenmaten van de kinderwagen mutsy evo
Wil een dekentje haken voor mijn aanstaande nichtje of neefje maar ik kan nergens de maten vinden.
Wie kan mij helpen?

:*
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_160498081
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:49 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

prima hoor.

Wij meppen wurm er ook geen nee in hoor.
Wij zeggen als hij ergens aan wil zitten wat niet mag. "uhuh NEE"
en dan bieden we wat anders aan ;)
En vaak weten ze het echt wel he, als ze naar iets grijpen wat niet mag, en dan kijken of jij kijkt. Jaaaja! Boefjes ^^.

Vriendin van me (met pedagogische achtergrond :+ ) zegt dat 'nee' en 'niet' ook niet zo effectief is, positieve benadering werkt beter. 'Langzaam lopen' werkt beter dan 'niet rennen' bijvoorbeeld.

Makkelijker gezegd dan gedaan ufkurs, eerste response is toch 'nee' of 'niet doen' :Y)

Edit: dit gewoon even als algemeen, ik quote jou toevallig omdat ik eraan moest denken door jouw post ;).

[ Bericht 7% gewijzigd door hetzusjevan op 07-03-2016 20:07:56 ]
  maandag 7 maart 2016 @ 20:09:22 #251
409579 LuDann
All the way
pi_160498426
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:59 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

En vaak weten ze het echt wel he, als ze naar iets grijpen wat niet mag, en dan kijken of jij kijkt. Jaaaja! Boefjes ^^.

Vriendin van me (met pedagogische achtergrond :+ ) zegt dat 'nee' en 'niet' ook niet zo effectief is, positieve benadering werkt beter. 'Langzaam lopen' werkt beter dan 'niet rennen' bijvoorbeeld.

Makkelijker gezegd dan gedaan ufkurs, eerste response is toch 'nee' of 'niet doen' :Y)

Edit: dit gewoon even als algemeen, ik quote jou toevallig omdat ik eraan moest denken door jouw post ;).
O+ :Y
  maandag 7 maart 2016 @ 20:20:15 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160498900
Hoe minder je het woord nee gebruikt, hoe effectiever het is als het écht nodig is oO<
Bijvoorbeeld als ik niet binnen handbereik ben, maar ze wil iets gevaarlijks pakken of doen. Dan werkte een NEE! supergoed. Verder denk ik dat iedereen het er wel over eens is dat het woord totaal zn kracht verliest als je het bij elke scheet inzet.

Selvaria, wat een nasty griep heeft ze te pakken joh -O- Hopelijk helpt de ORS goed.

Ik ben vanmiddag voor het eerst echt even naar buiten geweest O+ Naar het winkelcentrum gelopen voor oma-onderbroeken en 3 truitjes voor mijn mini-jongetje bij de Zeeman. 500 meter heen en 500 meter terug, en toch heb ik even aangebeld bij een vriendin omdat mn buik wat begon te trekken :X
pi_160499341
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:59 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

:Y En als je dan toch een keer nee zegt, moet je óók een doe-instructie geven (dus een alternatief!) En als ze ouder worden wordt je nee ook langer "nee, niet aan de elektriciteitskabel trekken. Hier, trek maar aan je springtouw." Zeg maar.
pi_160499453
Als de Nee-nood hoog is bedenk ik dat soort alternatieven nou nooit. :'). Of ik merk het niet. Kan ook. Langzaam lopen is wel een leuke om te onthouden :D
pi_160499555
"Nee, niet je vinger in mamma's oog stoppen. Dat doet mamma pijn en pijn is niet leuk (uitleggen enzo). Zullen we in pappa's oog gaan prikken?"
  maandag 7 maart 2016 @ 20:40:43 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160499770
_O-
pi_160499893
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:13 schreef Selvaria het volgende:

Twix drinkt het aangemaakt met water. Dat kreeg hij ook zo in het ziekenhuis. De ors zelf heeft blijkbaar een citrussmaak?
pi_160499951
LB, een uitje naar de Zeeman *O*
pi_160500035
Kris :D

Hier is 'nee' blijkbaar Minion-code-taal voor 'hee, dat is grappig, doe dat nog eens' :')

Tsja, soms is 'nee' simpelweg het eerste wat in me opkomt (als ze aan de wielen van de kinderwagen ligt te likken bijv. :X ) en dat zeg ik dan ook gewoon ;)

Maar had het er van de week ook al wel met man over dat baby's vaak gevoeliger zijn voor de 'intensiteit' van een reactie dan voor de betekenis ervan. Dus je kunt best regelmatig op een kalme, rustige toon 'nee' zeggen en inderdaad een alternatief aanbieden. Als je op dat alternatief vervolgens heel positief reageert, is de kans groter dat ze dat laatste gedrag vaker vertonen :)
pi_160500181
Oh man, zo'n baby wordt alleen maar ingewikkelder he? Krijgen we net het eten een beetje onder de knie, begint de opvoeding al :')

Pff, ik had vandaag van 09.00 tot 16.00 uur overleggen, gaaaarrr.. Maar dan weer je baby ophalen.. O+ O+
pi_160500271
Ik ben kennelijk nogal van het uitleggen :') Als L. aan de wielen van de kinderwagen likt (of aan schoenen sabbelt) pak ik d'r op, zeg ik dat ik begrijp dat ze dat heel erg lekker vind, maar dat het vies is en ze daar ziek van kan worden en dat ik dat liever niet heb. Even knuffelen en geen stervende zwaan enzo. Maargoed, ik lul vijf kwartier in een uur tegen het kind en 'nee' is zo snel uitgekletst. :P
pi_160500385
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:34 schreef Kuukske het volgende:
Als de Nee-nood hoog is bedenk ik dat soort alternatieven nou nooit. :'). Of ik merk het niet. Kan ook. Langzaam lopen is wel een leuke om te onthouden :D
Ja joh :') 't is ook de theorie he. De praktijk werkt wel eens anders. :P
pi_160500517
Haha, ja dat uitleggen doe ik meestal ook wel Kris (hoewel misschien wat minder uitgebreid :P ), maar mijn eerste reactie is in zo'n geval toch wel 'Nee, niet likken!', dat bedoelde ik meer ;)

Sowieso sta ik ervan te kijken wat ik mezelf soms op een dag hoor zeggen :')

"Nee, niet aan (insert-random-ding) likken"
"Haal je je vinger even uit m'n oor/oog/neus alsjeblieft?"
"Ja, dat is een mooie lamp/deur/bank/etc." x 10000000

En toch geniet ik er zo van om haar de wereld te zien ontdekken hè O+ die verwondering als je een lamp aandoet of een rolluik omhoog ofzo --> :o :D *O*
O+
pi_160500682
Niet helemaal bijgelezen en ik ben heel veel weer vergeten :@
Maar ik las een zieke baby van Selvaria :* Arm kleintje.
Het uitje van LB *O*
Een vers minimupje voor Razz O+
Limone was een heerlijk nachtje weg :Z
Wolk van LuDann schiet plots lekker op :D

Ik kwam eigenlijk om te vragen of iemand mijn baby heeft gezien?
Dat "wacht maar tot ze drie maanden is!" is dus geen hoax :o Ik heb een hele andere baby! Ze lacht, ze kletst, ze grijpt, ze hapt, ze laat weten wat ze wil, ze kan een tijdje zelf spelen en deed vandaag met mij haar eerste spelletje (rolt vanaf mijn borst vallend mijn arm in, dan lachen,, ik leg haar terug, zij zit zich alvast te verkneukelen, zij rolt weer vanaf mijn borst mijn arm in, weer lachen, ik leg haar terug, zij zich weer verkneukelen O+ tig keer achter elkaar ) Ik moet oppassen dat ik niet te vaak met mijn ogen knipper, straks mis ik nog iets :o
pi_160500770
Ik was ook erg van het " zo min mogelijk nee" zeggen maar ik merk dat ik nu ze ouder en vooral sneller wordt, toch makkelijker verval in NEE.

Probeer wel te benoemen waarom iets niet mag en benoem haar emoties ook als ze huilt maar het blijft lastig..
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 maart 2016 @ 21:29:44 #266
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160501978
Het is ook lastig. Eigenlijk kan een nee op heel veel andere manieren
Maar het is vooral het jezelf aanwennen en het meest handige is dan ook nog zo kort mogelijk van stof te zijn :D
Zeg dus wat je wilt dat je kind doet in plaats van wat hij niet zou moeten doen.

De nee komt gewoon eigenlijk niet op de juiste manier binnen.
Ze verwerken het anders en snappen niet wat je nu juist wel wil.

Niet op straat lopen --> op de stoep blijven liefje!
Niet rennen --> even wat rustiger lopen..

sommige dingen wil je niet op manier A.. stel dan zelf manier b voor.
Nee niet hooien met de bal in huis ->> kom gaan we naar buiten daar mag je wel gooien met de bal.

En ik moet zeggen dat wat hier nog het beste werkt is gewoon loslaten..
Pick your battles.. sommige dingen wil je niet op manier A.. stel dan zelf manier b voor.. en is het echt zo erg als ze de keukenkastjes leegruimen? etc etc.

Des te makkelijker ik ben des te makkelijker is mijn kind.
De jongste heeft doordat er veel meer kinderen rondlopen soms de kans om iets uit te halen.
Als ik de schade ontdek heeft hij geleerd wat hij wilde leren en doet het niet nog een keer. _O- oohhh jaa boring ik weet nu ondertussen dat ik niet in de machine pas.. dus ik laat hem met rust.. en oh als ik op het knopje druk is mama niet zo blij en maakt dat ding een herrie.

[ Bericht 70% gewijzigd door Moppert op 07-03-2016 21:47:14 ]
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160502740
Pff, net de laatste aflevering van Over mijn lijk gekeken. Die kinderen die achterblijven... ik kan dat echt niet meer kijken.. :'(
Ik kan soms heel bang zijn dat M iets overkomt, maar ook dat ik zelf iets krijg en dood ga. Het idee dat je bewust afscheid moet nemen van je kind.. echt, geen woorden voor.. ;(
pi_160502848
Jammer, LuDann, dat ze er nog niet echt plezier in lijkt te hebben. Sta je dan met je goede bedoelingen. Maar geef het wat tijd, over een paar maanden vindt ze het vast de bom! ^O^

Wat een wereldreis LB! Was het bij jullie ook zo mooi weer? Het rook bij ons naar lente.

Aaaw, Bloesem! O+
pi_160503057
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 21:46 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Pff, net de laatste aflevering van Over mijn lijk gekeken. Die kinderen die achterblijven... ik kan dat echt niet meer kijken.. :'(
Ik kan soms heel bang zijn dat M iets overkomt, maar ook dat ik zelf iets krijg en dood ga. Het idee dat je bewust afscheid moet nemen van je kind.. echt, geen woorden voor.. ;(
Ohja, vreselijk. Ik krijg er ook instant buikpijn van. Ik ben een keer op een begrafenis geweest van een moeder. Toen had ik nog geen kinderen, maar als ik er nu weer aan terug denk, komt het misschien nog harder binnen dan toen. Ik probeer wel een beetje mijn kop in het zand te steken als het om dit soort onderwerpen gaat. :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 maart 2016 @ 22:14:19 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160503838
*Binnen zonder kloppen*

Ik heb vanmiddag m'n bevaltopic even door zitten lezen, raar dat ik toen zo doodkalm overkwam terwijl als ik er nu aan terugdenk de zenuwen door m'n lijf hebben gegierd. Morgen O+ Nijntje O+ slingers kopen en donderdag de boel versieren .. alweer bijna een jaar en wat is de tijd voorbij gevlogen :') :'(
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 7 maart 2016 @ 22:19:42 #271
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160504062
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 21:46 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik had het er ook zo moeilijk mee. Kan dat soort dingen niet meer kijken hoor.

Net als vier handen op 1 buik.
My god. Waarom worden zij zo gemakkelijk zwanger?
Arme kindjes..
  maandag 7 maart 2016 @ 22:47:13 #272
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160504902
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:53 schreef Adnap het volgende:
Lieve mama's

Ik ben op zoek naar de binnenmaten van de kinderwagen mutsy evo
Wil een dekentje haken voor mijn aanstaande nichtje of neefje maar ik kan nergens de maten vinden.
Wie kan mij helpen?

:*
Als het tot morgen kan wachten..
Mijn reiswieg staat bij m'n ouders.

(Ik heb hier trouwens L76 x W31 x D20cms staan)

http://m.pushchairexpert.(...)he-mutsy-evo-review/

[ Bericht 9% gewijzigd door faptist op 07-03-2016 22:50:50 (Link toevoegen ) ]
  maandag 7 maart 2016 @ 22:52:46 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160505094
Ik merk dat ik de laatste tijd de nacht uitstel omdat ik tegen de volgende dag op zie. Terwijl ik eigenlijk het liefst een hele dag zou slapen, zo moe ben ik. Moet ik daar iets mee, of is dat doodnormaal 'verse'-moedergedrag?
pi_160505188
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 22:52 schreef pinquit het volgende:
Ik merk dat ik de laatste tijd de nacht uitstel omdat ik tegen de volgende dag op zie. Terwijl ik eigenlijk het liefst een hele dag zou slapen, zo moe ben ik. Moet ik daar iets mee, of is dat doodnormaal 'verse'-moedergedrag?
Die kriebel die twijfelt of je er iets mee moet is denk ik genoeg reden om er iets mee te gaan doen :*
pi_160505381
quote:
Is er een reden dat je tegen de dag opziet? Is het puur de moeheid?
Je hormonen liggen overhoop en verse moeder zijn is supersuper vermoeiend, of het voor jou "alleen maar moe" is kan alleen jij bepalen.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 8 maart 2016 @ 01:46:44 #276
409579 LuDann
All the way
pi_160508409
quote:
Slaapgebrek kan een grote rol spelen in negatieve gevoelens. Ik denk dat het verstandig is te zorgen dat je even bij kunt slapen, dat zou al erg kunnen schelen. Dus of je vriend een nacht de zorg laten overnemen of een oppas voor overdag regelen. En het liefst zoiets structureel regelen zolang A. slecht slaapt, dus eens in de twee weken bijslapen bijvoorbeeld.
pi_160509402
ik merk zelf pinq dat ik de mogelijkheid om alles in perspectief te zien verlies als ik moe ben. Dus vooral 's avonds en 's nachts gaat dat me lastig af.

:W. Onze morgen begon al om 5 uur. Tot net in bed weten te rekken, maar nu maar opgestaan...ik zou zo graag willen dat ik in ieder geval het idee had dat de nachten beter zouden worden, maar er zit maar geen verandering in....

En ik weet ook niet hoe en wanneer ik een keer een nacht zou kunnen doorslapen, want T wil geen flesjes...
pi_160509416
Over mijn lijk komt hier ook heel hard binnen. Ik moest van de week nog aan de moeder hier denken die pas bevallen was van de tweede en darmkanker kreeg en overleed. Als iemand de username daar nog van weet wil ik die heel graag weten, want het voelt heel verkeerd om die niet meer te herinneren terwijl het verhaal wel bij is gebleven.

Pinq, ik denk dat het geen kwaad kan er iets mee te doen. :*

Redelijke nacht hier. 1, half 4 en 6 uur eruit. Straks naar het consultatiebureau. Auto staat bij de garage, dus hoop dat het droog blijft. Gaan we lekker wandelen. Ben benieuwd.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 06:38:51 #279
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160509454
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 01:46 schreef LuDann het volgende:

[..]

Slaapgebrek kan een grote rol spelen in negatieve gevoelens. Ik denk dat het verstandig is te zorgen dat je even bij kunt slapen, dat zou al erg kunnen schelen. Dus of je vriend een nacht de zorg laten overnemen of een oppas voor overdag regelen. En het liefst zoiets structureel regelen zolang A. slecht slaapt, dus eens in de twee weken bijslapen bijvoorbeeld.
Het suffe is dat de nachten super gaan, het zijn echt de dagen waarvan ik liever niet wil dat ze weer beginnen :')
We gaan binnenkort proberen om lief znn ouderschapsverlof in te zetten voor elke week een dagje vrij.
pi_160509510
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 06:29 schreef Krisvc het volgende:
Over mijn lijk komt hier ook heel hard binnen. Ik moest van de week nog aan de moeder hier denken die pas bevallen was van de tweede en darmkanker kreeg en overleed. Als iemand de username daar nog van weet wil ik die heel graag weten, want het voelt heel verkeerd om die niet meer te herinneren terwijl het verhaal wel bij is gebleven.

Pinq, ik denk dat het geen kwaad kan er iets mee te doen. :*

Redelijke nacht hier. 1, half 4 en 6 uur eruit. Straks naar het consultatiebureau. Auto staat bij de garage, dus hoop dat het droog blijft. Gaan we lekker wandelen. Ben benieuwd.
Nanadu ;(
Dat vergeet ik nooit meer denk ik (waren rond dezelfde tijd uitgerekend vandaar)
  dinsdag 8 maart 2016 @ 07:05:42 #281
386633 Adnap
I love Life !
pi_160509556
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 22:47 schreef faptist het volgende:

[..]

Als het tot morgen kan wachten..
Mijn reiswieg staat bij m'n ouders.

(Ik heb hier trouwens L76 x W31 x D20cms staan)

http://m.pushchairexpert.(...)he-mutsy-evo-review/
Kan prima wachten :) Google levert alleen de buiten maten op maar t schijnt dat de binnenmaten nogal verachillen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_160510062
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 06:52 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Nanadu ;(
Dat vergeet ik nooit meer denk ik (waren rond dezelfde tijd uitgerekend vandaar)
Ja dat ^^. Mijn oudste was net een paar dagen oud toen zij opeens zomaar ziek werd en binnen no-time overleed. Dat hakte er echt wel in ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160510212
Wat heftig.. Ik herken wat IMA zei ook wel, niet alleen angst voor verliezen van je kind maar ook angst dat mijn partner of ikzelf overlijdt.. Pff. Nietaandenkennietaandenkennietaandenken..

Even semi crosspost met bevallingsverhalen topic: er wordt onderzoek gedaan naar hoe een traumatische bevalling voorkomen kan worden, dus bv hoe hadden zorgverleners jou beter kunnen bijstaan zodat de ervaring minder traumatisch zou zijn geweest. Ik vind het belangrijk dat hier aandacht aan besteed wordt en ik denk dat genoeg mensen hier waardevolle feedback hebben, dus wie zin en tijd heeft..
SPOILER
pi_160510822
Team zombie meldt zich. Vanaf een uur of 4 was het jammeren, niet willen slapen, amper willen drinken (anders gegarandeerde manier om hem rustig te krijgen). En om half 7 vond hij het tijd voor een nieuwe dag. Pfffft. }:|
pi_160511046
Ik kijk niet meer naar dat soort programma's. Net als dat programma Liefde voor later ;( Ik werd me na de geboorte van de oudste ineens heel erg bewust van mijn eigen sterfelijkheid.

SPOILER
pi_160511435
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:46 schreef Estrys het volgende:
Ik kijk niet meer naar dat soort programma's. Net als dat programma Liefde voor later ;( Ik werd me na de geboorte van de oudste ineens heel erg bewust van mijn eigen sterfelijkheid.

SPOILER
+1!
SPOILER
pi_160512278
Wat heftig dat dat zo kan veranderen door de komst van zo'n kleintje zeg! :* Ik herken het eigenlijk niet echt; ik heb niet het idee dat ik nu anders naar programma's e.d. kijk... al kijken wij sowieso wel meer fictieve programma's (maar toch ook veel ziekenhuis / misdaad enzo).

Overigens moet je uiteraard inderdaad wel oppassen dat je niet te veel in zulke programma's of gedachten blijft hangen, maar er heel krampachtig niet aan denken kan ook averechts werken hè dames? ;) /wijsneus

Vooropgesteld dat iedereen op zijn/haar eigen manier met zulke dingen om moet gaan, maar ik merk juist dat het mij helpt om er af en toe wél over na te denken. Natuurlijk wil ik er eigenlijk ook niet aan denken, maar bijv. de wetenschap dat onze Minion goed terecht komt (mocht er ooit iets met ons gebeuren), stelt mij dan wel gerust.
pi_160512751
Ik heb het bij de andere twee ook niet meer zo gehad. Misschien was het de verandering, de verantwoordelijkheid over een kind en het besef dat het voor het leven is. Daar moest ik even mee om leren gaan denk ik.

Mijn man zegt altijd je moet je niet zo druk maken over zaken waar je toch geen invloed op hebt. Zo'n verstandige man :P
  dinsdag 8 maart 2016 @ 11:34:41 #289
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160513163
Ik heb er gelukkig ook niet echt last van. Ik vind dat soort prpgrammas of blogs juist alleen maar erg interessant. :@
pi_160514326
+1 op Mariposas

Hoewel ik moet bekennen dat ik tegenwoordig wel altijd mijn telefoon meesjouw in huis. Mocht ik vallen ofzo, dan kan ik (hopelijk) nog mijn man of 112 bellen als ik met de kleine thuis ben.

Interessante discussie nog over 'nee' zeggen. Ik dacht er laatst nog aan toen mijn man 'nee' riep naar M. en ik mezelf juist probeer aan te leren om er uitleg bij te geven. M. knaagt bijv. graag aan de onderkant van de poten van de babygym ( :') ) Mijn man roept dan alleen NEE! Niet doen! En ik begin een heel verhaal dat ze beter op iets anders kan bijten *geeft speeltje* want die poot kan best scherp zijn, enz. (Laatst stond er zo'n afdruk van die poot in haar wang.)
pi_160515597
Dat soort programma's kijk ik nooit, want die zorgen gegarandeerd in een baksteen in mijn maag die ik de eerste tijd niet kwijt zal raken. Bah, alleen van de gedachte al dat een van ons iets kan overkomen wordt ik helemaal onpasselijk. Gelukkig komt dat gevoel maar heel af en toe bovendrijven en kan ik over het algemeen heerlijk genieten. O+

Team opperzombie! *O* Na de vorige nacht vol kots was de afgelopen er een zonder kots, maar elke anderhalf uur werd N. wakker voor een slokje water. Om 2 uur kwam man thuis van een concert en die heeft N. toen overgenomen zodat ik nog even 4 uurtjes kon slapen omdat ik vandaag moet werken en hij vrij is. Laat ik het er maar op houden dat het vandaag voor de klas niet zo'n succes is. :+

Vanochtend voor ikaar mijn werk ging heeft ze het flesje melk wel weer helemaal uitgespuugd. :'( Nou ja, water blijft tenminste zitten en cracker ook, dus daar ben ik maar even tevreden mee.

Over nee: ik doe heel hard mijn best het alleen te zeggen als iets echt niet mag, maar ik verval er zo snel in. :@ Ik ga mezelf eens trainen in dat uitleggen en een alternatief te bieden. ^O^
  dinsdag 8 maart 2016 @ 13:45:40 #292
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160515773
Opvoedkundige nee, tsjah. Ik doe mijn best om het zo duidelijk mogelijk uit te leggen, ik let erop hoe ik bepaalde dingen zeg enz.
Maar ik zeg nu ook vaak genoeg tegen Max dat hij niet zo druk moet doen omdat ik het irritant vind :')
Of gewoon een random "hou nou eens op joh!" :P

Dingen als niet teveel prijzen vind ik ook lastig.
pi_160516098
Na drie keer uitleggen wordt het bij mij de vierde keer meestal ook gewoon 'Ik zei toch nee' :(

Schatje je mag niet met je vingers in het stopcontact, dat is gevaarlijk.
Schat, niet doen dat is gevaarlijk zei ik
Schatje....NEE dat is gevaarlijk.
NEE! Ik zei NEE. Als je je vingers in het stopcontact doet ga je DOOD :(
O nee dat laatste was een grapje ;)
pi_160516309
Oh, dat laatste zeg ik wel, hoor. 'Als je een goeie opdonder krijgt ben je hartstikke dood.'

Weet zij veel dat ie geaard is. 8-)
pi_160516711
Altijd leuk dat opvoeden.
En dan vooral die zinnen waarvan je nooit had gedacht ze ooit uit te spreken:
'J. haal dat vergrootglas uit je kont!'
Mooi man, kinderen :')
pi_160516924
Ik probeer wel uit te leggen maar ik heb niet het idee dat de betekenis van mijn uitleg wel gesnapt wordt en NEE niet... Dus ik zie ook niet heel direct de meerwaarde van het uitleggen. Het omzeilen van nee vind ik lastig maar is wel iets wat ik probeer (als ik er aan denk en de energie voor heb).
pi_160517174
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:59 schreef Estrys het volgende:
Na drie keer uitleggen wordt het bij mij de vierde keer meestal ook gewoon 'Ik zei toch nee' :(

Schatje je mag niet met je vingers in het stopcontact, dat is gevaarlijk.
Schat, niet doen dat is gevaarlijk zei ik
Schatje....NEE dat is gevaarlijk.
NEE! Ik zei NEE. Als je je vingers in het stopcontact doet ga je DOOD :(
O nee dat laatste was een grapje ;)
:D volgens mij word (ben) ik ook gewoon zo :')
pi_160517219
Als Mies nu iets doet wat niet mag (aan kabels knagen ofzo) dan roep ik ook heel blij: neeneeneeneenee!! :D
Maar Mies vindt dit zo grappig dat ze echt op haar rug gaat liggen schuddebuiken van het lachen. Inclusief spastisch schoppende beentjes.

O+
pi_160517802
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:48 schreef Missladybug het volgende:
Als Mies nu iets doet wat niet mag (aan kabels knagen ofzo) dan roep ik ook heel blij: neeneeneeneenee!! :D
Maar Mies vindt dit zo grappig dat ze echt op haar rug gaat liggen schuddebuiken van het lachen. Inclusief spastisch schoppende beentjes.

O+
Ja dat is schattig. Totdat ze twee zijn en ze veranderen in peuterzilla ;)
pi_160518634
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:32 schreef lunapuella het volgende:
Team zombie meldt zich. Vanaf een uur of 4 was het jammeren, niet willen slapen, amper willen drinken (anders gegarandeerde manier om hem rustig te krijgen). En om half 7 vond hij het tijd voor een nieuwe dag. Pfffft. }:|
+1. Hier was het kennelijk om 1:30 tijd om op te staan }:| . Ik had meneertje om 4:30 weer in slaap en mijn wekker ging om 6. Heel fijn. :z
pi_160519021
Dicht dan maar? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')