Anatomisch gezien is het volgens mij de bedoeling dat er een verbinding is tussen neus en mond. Misschien komt de melk haar de neus uit inmiddelsquote:Op vrijdag 4 maart 2016 08:56 schreef twist02 het volgende:
Hier gelukkig ook weer een goede nacht gehad, maar nu is man ziek (geen manflu maar echt ziek-ziek helaas)
Wat waren ook al weer tips tegen berg?De Minion zit af en toe ook aan dr hoofdje te krabben en zag ineens wat berg zitten. Gisteren al wat olie op gedaan (wordt je ook niet blij van met zo'n bos haar
)
Oh, en als ik dan toch bezig ben
Het is me nu al een paar keer opgevallen dat er wat melk uit dr neusje loopt terwijl ze drinktZe lijkt er weinig last van te hebben (hoeft ook niet te hoesten ofzo), maar het ziet er zo gek uit... Is dat normaal of zit er dan anatomisch echt iets verkeerd?
Ik heb zoveel energie dat ik ga stotteren.;)quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:58 schreef pinquit het volgende:
Je stottert wel een beetje kris! Heerlijk he, diie productieve dagen, ik kan daar ook zo van opladen
Dreumes eet graag lopend door het hele huis. En het liefst rijstwafel. Die dan in hele kleine stukjes moeten eerstquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:37 schreef Estrys het volgende:
Respect hoor Sicilla.
Twee keer stofzuigen? whut? Why?
Ik denk eigenlijk dat het een toevalstreffer was. Hoewel mijn man zei dat hij dat vanmorgen ook al een keer deed. Eerst zien dan geloven. Vooralsnog denkt hij dat ie een vliegmasjien isquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:50 schreef FlyingFish het volgende:
Dat was een korte carrière als terugrol moeder dan voor je Estrys. Je mag de mijne wel af en toe terugrollen als je het mist, die heeft 1 keer laten zien dat hij het kan en daarna niet meer.
Wat gaat ze hard Lu!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:02 schreef LuDann het volgende:
Wow Sicilia, respect.En Kris ook!
Ik kom me ook weer eens melden, ben welgeteld 2 dagen beter geweest van de buikgriep toen ik door de volgende geveld werd.En gisteravond had ik een hele heftige rare reactie op de neusspray oxytocine die ik heb en na overleg tussen mijn man en de huisartsenpost is daar zelfs een ambulance voor gekomen. Uiteindelijk weinig aan de hand gelukkig.
Ik heb wel een soort van bijgelezen maar weinig onthouden, sorry. Ik voel me vandaag eindelijk weer ietsje beter en het is me gelukt om een filmpje te maken van de baby kruips (ik weet dat daar iemand om vroeg maar ik weet niet meer wie):
[ link | afbeelding ]
Oh en IMA wat schattig lijkt me dat.!
Ik wil niet heel vervelend zijn... Maar is oxytocine niet een weeënopwekker/borstvoedingaanmaker?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:02 schreef LuDann het volgende:
Wow Sicilia, respect.En Kris ook!
Ik kom me ook weer eens melden, ben welgeteld 2 dagen beter geweest van de buikgriep toen ik door de volgende geveld werd.En gisteravond had ik een hele heftige rare reactie op de neusspray oxytocine die ik heb en na overleg tussen mijn man en de huisartsenpost is daar zelfs een ambulance voor gekomen. Uiteindelijk weinig aan de hand gelukkig.
Ik heb wel een soort van bijgelezen maar weinig onthouden, sorry. Ik voel me vandaag eindelijk weer ietsje beter en het is me gelukt om een filmpje te maken van de baby kruips (ik weet dat daar iemand om vroeg maar ik weet niet meer wie):
[ link | afbeelding ]
Oh en IMA wat schattig lijkt me dat.!
vervelend van de oxytocine!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:24 schreef LuDann het volgende:
Over dat weken/maanden oud verhaal, ik snap daar nog weinig van en voel me echt heel dom.Hoeveel weken is nu een maand? Ik roep al een week lang dat Wolk 7 maanden is maar ik weet eigenlijk niet meer precies wanneer ze dat is. Of gaat dat per zoveelste van de maand?
@sillie: ja, de kat gaat waar zij gaat, de hele dag. Altijd erbij, erop of ernaast.
Missladybug: ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Ik heb de oxytocine neusspray voorgeschreven gekregen om de toeschietreflex tijdens de borstvoeding te bevorderen inderdaad, wat is daar vervelend aan dan? Ik werd er heel duizelig en misselijk van en kreeg hoofdpijn. Schijnt een bijwerking te zijn, maar het hield abnormaal lang aan (4 uur ipv een half uurtje).
Sorry sorry sorry je hebt helemaal gelijk. Ik had nog nooit gehoord van oxytocine-neusspray.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:24 schreef LuDann het volgende:
Over dat weken/maanden oud verhaal, ik snap daar nog weinig van en voel me echt heel dom.Hoeveel weken is nu een maand? Ik roep al een week lang dat Wolk 7 maanden is maar ik weet eigenlijk niet meer precies wanneer ze dat is. Of gaat dat per zoveelste van de maand?
@sillie: ja, de kat gaat waar zij gaat, de hele dag. Altijd erbij, erop of ernaast.
Missladybug: ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Ik heb de oxytocine neusspray voorgeschreven gekregen om de toeschietreflex tijdens de borstvoeding te bevorderen inderdaad, wat is daar vervelend aan dan? Ik werd er heel duizelig en misselijk van en kreeg hoofdpijn. Schijnt een bijwerking te zijn, maar het hield abnormaal lang aan (4 uur ipv een half uurtje).
volgens mij staat het op het zakje "maisboogjes"quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mais-wortel-chips van Goodies, zijn dat de maisboogjes?
Die van mij deed dat ook met zn speen en dan zn vuist. Vervolgens gingen alle speeltjes zn mond in en inmiddels moet ik er 10000x uit snachts omdat meneer zijn beddengoed wil opeten. Wat niet lukt, dus boze babyquote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Ah Hupje, dat is dubbel balen! Borstontsteking is ook echt geen pretje.. been there enzo. Goed warm houden hoor. Beterschap voor beide!
Hihi Cassandra, is het toch goedgekomen.
Over rollende babies gesproken, die van mij rolde zichzelf net herhaaldelijk van buik naar rug. Of nouja, het is meer zichzelf opzij gooien en dan op de rug rollen.
En ze heeft iets nieuws sinds een paar dagen: speen uitspugen, huilen omdat ze de speen kwijt is en hem niet snel genoeg weer zelf kan pakken, vervolgens hele vuistje maar in de mond proberen te steken en daarop gaan sabbelen, maar dat zuigt niet goed vacuüm dus dan is het weer piepen. Enerzijds hoop ik niet dat dit het begin van duimen is.. en aan de andere kant, tsja so be it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prénatal heeft ze ook. Ik weet niet zeker of ze kleiber zijn, maar volgens mij wel als ik ze beide even voor de geest haal. ¤6,95, ik stond er deze week mee in m'n hand. En Koeka heeft ook zulke slabben maar dan van badstof.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:14 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn dat het beter gaat zusje.
En agossie, je arme kleintje Hupje. Die heeft veel energie nodig voor zijn herstel gok ik.
Ik doe Wolk een IKEA slab om tijdens het eten, die zijn handig omdat ze ook mouwen hebben etc. Ze zijn alleen zo groot. Weet iemand of er ergens kleinere te krijgen zijn?
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:34 schreef Mariposas het volgende:
Het eten gaat hier nu best goed. As we speak is meneer peer aan het eten die ik heb gestoomd en in lange repen heb gesneden. Boterhammen is hij dol op. Ik heb ook gemerkt dat hij soms eerst 10 minuten met z'n eten wilt klooien, en daarna eet hij het alsnog op. Dat beloofd wat voor later.
De 3-seconden regel geldt ook voor baby's toch?![]()
Je kunt je borstvoeding productie ook vergroten....quote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:41 schreef Hupje het volgende:
Wie is er van bv overgegaan op een combi bv/kv en evt daarna op kv? Hoe weet je wanneer je niet meer genoeg bv geeft voor een maaltijd? Bied je altijd een fles aan na de bv?
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:41 schreef Hupje het volgende:
Wie is er van bv overgegaan op een combi bv/kv en evt daarna op kv? Hoe weet je wanneer je niet meer genoeg bv geeft voor een maaltijd? Bied je altijd een fles aan na de bv?
Hier vergelijkbaar als bij jullie. Hoewel ik nog wel live heb gevoed telkens. Hier vanaf ongeveer 3,5/4 maanden tot 7 maanden afgebouwd. Eerst was het thuis live voeden en bij de oppas gekolfde melk mengen met flesvoeding. Dat duurde een tijdje en toen merkten we met het slapen dat het thuis ook minder werd. Toen thuis een voeding live en een voeding uit de fles. Dat duurde weer een tijdje en toen was de live voeding 's avonds ook niet meer genoeg (inderdaad, ontevreden blijven na het drinken, snel weer komen) dus toen ook die vervangen. Toen heeft ze nog een tijd 's ochtends de borst gehad, tot twee weken geleden en toen was dat ook niet meer voldoende.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:57 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]. Ik merkte dat ze te weinig kreeg omdat ik op een gegeven moment weer twee borsten moest aanbieden ipv 1 voordat ze vol zat, en toen ze ook daarna weer heel snel kwam voor een voeding, was het wel duidelijk. Ben toen alles in flesjes gaan aanbieden (wilde niet meer gaan aanleggen omdat dat de productie juist verhoogde).
Edit: mama's die bv helemaal afgebouwd hebben: ik heb geen stuwing meer en al > 3 dgn niet meer gekolfd en gevoed. Gister lekten m'n borsten nog wel heel even toen baby huilde, en ze voelen wel een beetje vol. Wanneer raken ze leeg? Moet ik het blijven afkolven of nu zo laten en verdwijnt de resterende melk dan vanzelf?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt altijd weer toeschiet reflexen krijgen ^^,quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:57 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]. Ik merkte dat ze te weinig kreeg omdat ik op een gegeven moment weer twee borsten moest aanbieden ipv 1 voordat ze vol zat, en toen ze ook daarna weer heel snel kwam voor een voeding, was het wel duidelijk. Ben toen alles in flesjes gaan aanbieden (wilde niet meer gaan aanleggen omdat dat de productie juist verhoogde).
Edit: mama's die bv helemaal afgebouwd hebben: ik heb geen stuwing meer en al > 3 dgn niet meer gekolfd en gevoed. Gister lekten m'n borsten nog wel heel even toen baby huilde, en ze voelen wel een beetje vol. Wanneer raken ze leeg? Moet ik het blijven afkolven of nu zo laten en verdwijnt de resterende melk dan vanzelf?![]()
Saar kreeg kv, maar wij zijn rond de 4 maanden begonnen met kleine beetjes fruit... nu was het de eerste tijd een paar hapjes en meer niet, maar ze genoot er wel echt van. Nu was saar sowieso een vreetbeertje want ze had ook fortevoeding...quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:25 schreef Cassandra87 het volgende:
Wie is er voor de zes maanden begonnen met hapjes? Waarom?
En vanuit bv of kv?
Ik heb altijd geroepen dat ik met zes maanden wil starten met vv, maar ik wil toch even afwachten of G aan het regelen is in combinatie met een sprongetje, of dat hij behoefte heeft aan meer. Hij kijkt het eten niet uit onze handen ofzo, toont nog helemaal geen interesse, maar is totaal niet meer voldaan met de bv, erg hongerig en chagrijnig. Ik word er ontzettend onzeker vanzeker omdat hij steeds van mij weg kijkt en naar iedereen lacht behalve naar mij, kan er ook wel bij.
We hebben trouwens nog nooit regeldagen gehad dus dit is nieuw voor mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
ik overweeg niet om nu al te starten hoor, maar zo vanaf het eenna laatste weekend van maart, dan moet ik er toch wel achter zijn of het puur regelen is of niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:31 schreef Mariposas het volgende:
Cassandra, wij zijn met 5,5 maand begonnen. Ik had gewoon zin om er aan te beginnen, en het voelde goed. Voor de 5 maanden vond ik 'm wel echt te jong.
Ik denk dat hapjes en vrolijk zijn niet direct met elkaar te maken hebben. Baby's hebben gewoon vervelende fases waar je even doorheen moet. Wij zijn met 4,5e maand begonnen met wat eten in de hand geven (komkommer, paprika etc) waar alleen aan gelikt werd, dus het duurt ook nog wel een tijd voor hij daadwerkelijk voedingsstoffen binnen krijgt. Rond 5 maanden is daar geprakte groente en fruit bijgekomen en na een week at hij dat goed. Nu wordt hij boos dat het niet snel genoeg gaat.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:25 schreef Cassandra87 het volgende:
Wie is er voor de zes maanden begonnen met hapjes? Waarom?
En vanuit bv of kv?
Ik heb altijd geroepen dat ik met zes maanden wil starten met vv, maar ik wil toch even afwachten of G aan het regelen is in combinatie met een sprongetje, of dat hij behoefte heeft aan meer. Hij kijkt het eten niet uit onze handen ofzo, toont nog helemaal geen interesse, maar is totaal niet meer voldaan met de bv, erg hongerig en chagrijnig. Ik word er ontzettend onzeker vanzeker omdat hij steeds van mij weg kijkt en naar iedereen lacht behalve naar mij, kan er ook wel bij.
We hebben trouwens nog nooit regeldagen gehad dus dit is nieuw voor mij
nee hapjes hingen samen met het eerste gedeelte, chagrijnig en hongerig zijn. Vandaar dat ik nog even geduld heb, om te kijken of het een fase is.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:43 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik denk dat hapjes en vrolijk zijn niet direct met elkaar te maken hebben. Baby's hebben gewoon vervelende fases waar je even doorheen moet. Wij zijn met 4,5e maand begonnen met wat eten in de hand geven (komkommer, paprika etc) waar alleen aan gelikt werd, dus het duurt ook nog wel een tijd voor hij daadwerkelijk voedingsstoffen binnen krijgt. Rond 5 maanden is daar geprakte groente en fruit bijgekomen en na een week at hij dat goed. Nu wordt hij boos dat het niet snel genoeg gaat.
En frustrerend dat hij naar alle andere mensen wel lacht. Wat bij O vaak goed werkt is proetgeluidjes op zijn buik, met een opzwellend geluid naar m toegaan en dan eetgeluidjes in z'n nek maken en m tegelijk kriebelen. En bij mn man moet hij lachen als hij gaat dansen naast hem. Er is vast ook wel iets dat bij G werkt, je moet het alleen nog even vinden. En niet lachen betekent zeker niet dat hij je niet leuk vindt.
Dan zou ik even een paar weken afwachten en dan eens langzaamaan beginnen. Ach dat lachen, weet je chagrijnig ben je altijd tegen degene waar je het meest van houdt.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:51 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
nee hapjes hingen samen met het eerste gedeelte, chagrijnig en hongerig zijn. Vandaar dat ik nog even geduld heb, om te kijken of het een fase is.
Pfffrt op zijn buikje kijkt hij heel verschrikt en vervolgens komt er een flauw lachje af. Als hij kon zat hij zo:![]()
Het niet lachen naar mij komt er bovenop, dat ik me echt zo voelmaar ik zeur want we hebben echt een hele makkelijke baby, dus dit is echt een luxe probleem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
Daar wil ik niet te veel energie meer in steken. Ik had besloten dat ik J's eerste verjaardag een mooi moment vind om (grotendeels) de bv af te bouwen. J wordt komende week al 11 maanden...quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:47 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Je kunt je borstvoeding productie ook vergroten....
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:49 schreef Adrian4 het volgende:
Mag ik hier ook kwijt dat ik een hele blije mama ben?
Het was eventjes zoeken, maar het loopt nu zo goed. Ik ben helemaal verliefd. Net hebben we eventjes heel fijn gespeeld met zijn drietjes in het grote bed en nu ligt Willem op me te slapen.... Ik wil nu heel de dag zo liggen.
Het zal na dit bericht wel afgelopen zijn, niet?
hier helpt masseren, masseren, masseren, warm douchen/compress, masseren masseren, aanleggen en kolven er tegen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:33 schreef Hupje het volgende:
[..]
Daar wil ik niet te veel energie meer in steken. Ik had besloten dat ik J's eerste verjaardag een mooi moment vind om (grotendeels) de bv af te bouwen. J wordt komende week al 11 maanden...
Tnx voor alle ervaringen over bv/kv combineren. FF, J lijkt ook tevreden, maar geef je hem dan nog een fles, dan blijkt soms dat hij best nog wat lust. Dan is het denk ik het 'veiligst' om een klein flesje aan te bieden na de bv.
Fysio-tje: ik had niet in de gaten dat ik een borstontsteking kreeg, het leek precies de griep die mijn vriend had. Toen dus in bed gelegen en een voeding gemist (oppas gaf een fles) dus vond het gevoel toen ook logisch. Dank voor de tip, hoop niet dat ik het nog ooit nodig heb.
Och, Cassandra
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:30 schreef Cholula het volgende:
Pas op! Zoetsappige moeder!!
Ik vind mijn jongetje zo tof!
Frits klapt heel enthousiast mee met liedjes, hij kan gebaren dat hij iets wil hebben (het is nog wel gokken wat dat iets is).
Hij kan heerlijk zelf spelen, bladert door zijn boekjes heen en komt dan met een boekje bij me zitten. Om vervolgens bij elke bladzijde te proberen of het boekje echt niet opgegeten kan worden.
Hij drinkt het liefste water uit zijn knalgele Dopper. Die fles met de sportdop is echt een aanrader!
De nachten zijn nog steeds niet geweldig . Vannacht werd hij negen keer wakker tussen twaalf en acht. Ik geef zijn ontzettende verkoudheid en tandjes maar de schuld. Het wordt vast beter voordat hij naar het voortgezet onderwijs gaat.
Gelijk even gekeken en er staat 'gedurende de eerste negen levensmaanden'. Ik had dat geïnterpreteerd als tot 9 maanden. (Als een kind 9 maanden is, dan zit het inderdaad in de 10e levensmaandquote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:31 schreef Mariposas het volgende:
Kazy je kolfrecht loopt in mei af. Het geldt nl tot en met 9 maanden.
(Of hmm. Als een kind 9 maanden zit, zit hij dan in z'n 10elevensmaand? Dit soort dingen snap ik nooit)
bij je eigen werkgever informeren of in eigen Cao kan inderdaad uitmakenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:00 schreef kazy het volgende:
[..]
Gelijk even gekeken en er staat 'gedurende de eerste negen levensmaanden'. Ik had dat geïnterpreteerd als tot 9 maanden. (Als een kind 9 maanden is, dan zit het inderdaad in de 10e levensmaand) Ik zal het nog eens navragen op het werk wat ze daar hanteren. Sowieso is mijn werkgever wel flexibel, dus op zich zou ik kunnen blijven kolven als ik mijn uren maar maak (heb er alleen niet zo'n zin in om ze in te halen vrees ik).
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
De eerste hele boterham is een feit! M heeft net een hele met een beetje roomboter weggewerkt!
En ik kan me voorstellen dat dat van het lachen niet zo leuk is Cassandra. Heb ook geen goede tips. Merk wel dat het iedere keer weer een verrassing is wat ze echt heel grappig vindt. Soms is dat alleen maar springen en poink roepen![]()
Dat klinkt fijn Cholula! (op het slapen na dan..)
Luister tochAww!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat lief! En wat heeft ze een leuk truitje aan zeg, waar heb je die vandaan?
Zo da's fijn!! Maandag maar eens even kijken, want nu ben ik ook wel benieuwd.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:04 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
bij je eigen werkgever informeren of in eigen Cao kan inderdaad uitmakenzo kwam ik erachter dat ik bij mijn werkgever kolfrecht heb tot zijn verjaardag.
Bij de H&M!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:09 schreef LuDann het volgende:
[..]
Aww!Wat lief! En wat heeft ze een leuk truitje aan zeg, waar heb je die vandaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit filmpje moet ik ook nog even met jullie delen want ik ontplof gewoon van alle liefde die ik voel.Let niet op mijn stem trouwens.
Ik ben echt zo vreselijk blij en gelukkig.![]()
Zo tof!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Bij de H&M!
http://www.hm.com/nl/product/38504?article=38504-B
Ja, ze lijkt haar benen bijna niet te gebruiken.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:46 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
LuDann wat schattigGrappig, ze doet van die korte snelle stapjes
M kan bijna zelf gaan zitten, het laatste stukje lukt nog niet. Ze gaat op haar knieën, dan doet ze haar billen opzij, vervolgens gaat haar ene been over het andere, zodat ze ze allebei recht voor zich heeft en dan heeft ze één hand los. Maar die tweede, die wil nog niet. Die hand staat dan vrij ver van haar af op de grond.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:41 schreef LuDann het volgende:
Wij zijn met 6 maanden begonnen met een keertje broccoli, maar omdat ze die avond zo ziek werd hebben we een week gewacht tot we verder gingen. Ze heeft het nog niet echt door. Achteraf hadden we met 5 maanden en 3 weken ook wel kunnen starten maar eerder dan dat was ze er nog niet echt klaar voor. Motorisch misschien wel, maar geen belangstelling voor eten.
Wolk kan nu zelf tot zit komen. Het gaat zo hard opeens! Ze doet het heel schattig, met 1 been voor en 1 been achter. Als ze 2 benen voor doet dan valt ze namelijk nog wel om soms.Su-per cute!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit filmpje moet ik ook nog even met jullie delen want ik ontplof gewoon van alle liefde die ik voel.Let niet op mijn stem trouwens.
[ link | afbeelding ]
Ik ben echt zo vreselijk blij en gelukkig.![]()
+1quote:Op zondag 6 maart 2016 10:59 schreef Estrys het volgende:
Soms gewoon niet. En je daar bij neerleggen
Wat klopt er niet aan deze zin?quote:Op zondag 6 maart 2016 11:11 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
+1
En inderdaad, misschien kan je man even horizontaal multitasken?
Dat vindt W. welgeteld 3 minuten leuk en dan is het brullen. En man is te ziek om 'm op te pakken (quote:Op zondag 6 maart 2016 10:59 schreef Selvaria het volgende:
Klinkt alsof je al meerdere kinderen hebt sillie.Kan W. niet naast je man in het grote bed liggen slapen/spelen zodat jij je met de rest van het huis bezig kan houden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
SPOILER: nom nomOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is ook maar goed dat hij zo goed eet, want mijn kolfrecht is bijna afgelopen en daarna kan/wil ik ook niet meer kolven. Dus het eerste pak kv is besteld, maar ik hoop het zo veel mogelijk op te kunnen vangen met vaste voeding, en buiten werktijd lekker live te blijven voeden.
In ieder geval door je man zichzelf te laten redden. Vervelend hoor, griep, maar wat moet hij van jou wat hij zelf niet even kan regelen?quote:Op zondag 6 maart 2016 10:56 schreef silliegirl het volgende:
Ik zit erdoor. Mijn huis is 1 grote bende en als ik even W. kan wegleggen om wat te doen heeft man (die nog steeds ziek is) wat nodig en daarna moet ik weer met W. in de weer.
Hoe moet je in vredesnaam je huis bijhouden (en uberhaupt jezelf douchen etc) als je meerdere kinderen hebt? Het lukt me nu al niet
Je hebt een stervende zwaan typequote:
De meisjes variant van mijn wurm geloof ikquote:Op zondag 6 maart 2016 12:49 schreef -Spring het volgende:
R. heeft nu ook een periode waarin ze zich niet verder dan 1 meter van mij verwijderd wil zijn. Maar dan ook serieus. Zelfs de kinderstoel is te ver weg als ik naast r aan tafel zit. En als ik r dan om schoot neem slaakt ze zo'n harde gil van blijdschap dat Robert ten Brink er jaloers op zou zijn.
Dus doe ik alles met haar zo dicht mogelijk bij me. Tijdens het douchen zet ik r in de wipstoel in badkamer, als ik mn haar fohn zet ik r in de (al dan niet gevulde) tummy en de rest doe ik met r op mn rug in de doek.
super knap!quote:Op zondag 6 maart 2016 12:44 schreef Aerenia het volgende:
Aah wat een lieve foto's Pinquit en EstrysEn kruip-wolk
![]()
Huishouden: hier is alles spic en spanHeb één baby en geen man (en als ik sommige verhalen hier lees is dat soms wel een voordeel
). Mijn A houdt kennelijk ook van een schoon en opgeruimd huis. Dus als ik zeg dat ik ga schoonmaken ligt ze lief in de box te spelen en als ik ga stofzuigen valt ze in slaap van het geluid van de stofzuiger. Dan heb ik daarna nog tijd om de badkamer te poetsen en de was op te vouwen
Ik heb mezelf ook een volautomaat cadeau gedaan, met deze nachten gaat de koffie snel... Heerlijk! Had het al veel eerder moeten kopen.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:44 schreef Jagärtrut het volgende:
:w. Mijn ouders zijn weer naar huis, en ik ben aan het surfen naar een nieuw koffiezetapparaat. De Duutser heeft gister onze kapot gemaakt, en ik wil wel koffie. Nu ben ik maar aan het kijken naar een volautomaat...
Labradochter-boks!quote:Op zondag 6 maart 2016 13:30 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
M heeft ook iets nieuws, hijgen als uiting van enthousiasme of voorstadium van boos wordenPuppy
quote:Op zondag 6 maart 2016 15:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hadden bezoek
En het was heel gezellig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 6 maart 2016 15:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hadden bezoek
wat een gezellige bendeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
Tegen of voor?quote:Op zondag 6 maart 2016 19:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Ff tussendoor, wat was ook alweer de gouden tip tegen poeprompers?
Dastyquote:Op zondag 6 maart 2016 19:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Ff tussendoor, wat was ook alweer de gouden tip tegen poeprompers?
luier is in principe groot genoeg maar dit zat er al een paar dagen aan te komenquote:Op zondag 6 maart 2016 19:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Tegen of voor?
Tegen: grotere luiers?
Voor: weet ikniet, bij ons is meteen in een sopje met wasmiddel voldoende, maar zelden iets in de romper.
jaaaa die zocht ik! Tnxquote:Op zondag 6 maart 2016 19:33 schreef Krisvc het volgende:
[..]
DastyEven erop spuiten, in de was gooien en schoooooon. Te koop bij de Wibra.
Ja hoor, dat kan prima, denk ik.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:47 schreef Cholula het volgende:
Een vraag voor de ervaren moeders (die al kinderen met waterpokken hebben gehad voornamelijk): volgens dr. Google beginnen de pokjes op de romp, zou het kunnen dat mijn eigenzinnige jongetje ze eerst op zijn benen krijgt?
Nee niet alle kinderen krijgen waterpokken. Maar de meeste wel. Het geldt alleen wel over het algemeen: hoe later ze het krijgen hoe meer last ze er vaak van hebben.quote:Op zondag 6 maart 2016 20:12 schreef faptist het volgende:
Cho,
Waterpokken.. Ai. Wel al oud genoeg dus dat is een kleine geruststelling.
Geen ervaring.. Nog! Maar het heerst op de dreumesgroep op ons kdv dus grote kans dat ze het ook krijgt.
Krijgen alle kinderen waterpokken trouwens?
...
Is het ook, ik geniet er zo van! Zeker sinds Ketel in een kinderstoel kan zitten en ook wat kan eten.quote:Op zondag 6 maart 2016 21:23 schreef Hupje het volgende:
Kris, Selvaria en lunapuella, lijkt me zo gezellig, samen 'uit' eten![]()
Hier pokken met vijf maanden en die begonnen (en eindigden) in zijn gezichtquote:Op zondag 6 maart 2016 19:47 schreef Cholula het volgende:
Een vraag voor de ervaren moeders (die al kinderen met waterpokken hebben gehad voornamelijk): volgens dr. Google beginnen de pokjes op de romp, zou het kunnen dat mijn eigenzinnige jongetje ze eerst op zijn benen krijgt?
Is het ookquote:Op zondag 6 maart 2016 21:23 schreef Hupje het volgende:
Kris, Selvaria en lunapuella, lijkt me zo gezellig, samen 'uit' eten![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder moet je vooral met je fotokaartje spelen (en sokken horen zo ver opgetrokken te worden)
L. sliep vannacht vanaf 18:30 (was zooooo moe), ik heb d'r een droomvoeding gegeven om 22:00 en daarna kwam ze pas om 4:00. Ze ligt nu nog te slapen.![]()
Want het leven is niet meer dan een sprookje
Mengde dat een beetje? Ik ben daar heel snel mee gestopt en heb kv gebruikt, want met bv werd het bij mij echt geen pap.quote:Op zondag 6 maart 2016 22:13 schreef Stippelrientje het volgende:
Wurm hier voor het eerste pap gegeven voor het slapen gaan. Gemaakt van bv en spelt......
Ben al 6 keer naar zijn bedje gegaan voor of meer drinken/eten, wiegen, kriebel en een burp....(vanaf 19:45)
Als jij het niet vertrouwt, bellen! Ik vind 8x kotsen heel veel in 1 nacht. En al is het niets, dan staat het toch in het systeem van de huisarts voor als er weer eens iets gebeurt.quote:Op maandag 7 maart 2016 07:06 schreef Selvaria het volgende:
Help!
N. werd vannacht om half 4 wakker in haar eigen spuug. Allemaal stukjes pasta, courgette, tomatensaus in haar bed.Alles in de was gegooid, N. Op een paar hydrofielen tussen ons in gelegd en sindsdien heeft ze nog 2x echt grote hoeveelheden gespuugd en nog wel 5x alleen gal of gekokhalst. Tussendoor sliep mijn dappere dodo wel elke keer verder (
![]()
), maar moet ik hier iets mee? Wanneer zou ik naar de huisarts moeten? Bah, wat naar om je kleintje zo te zien. En ik weet niet of het slaapgebrek is, maar mijn maag begint zich nu ook behoorlijk om te draaien.
Wij hebben met z'n drieën een buikgriep te pakken gehad toen stip een maand of 10 was en toen moesten we vooral goed op z'n luiers letten. Vocht is belangrijker dan eten en dan het liefst iets zoets en zouts. Stip bleek er uiteindelijk ook een keelontsteking op na te houden dus zijn we na een dag met lege luiers bij de hap beland voor ab.quote:Op maandag 7 maart 2016 07:06 schreef Selvaria het volgende:
Help!
N. werd vannacht om half 4 wakker in haar eigen spuug. Allemaal stukjes pasta, courgette, tomatensaus in haar bed.Alles in de was gegooid, N. Op een paar hydrofielen tussen ons in gelegd en sindsdien heeft ze nog 2x echt grote hoeveelheden gespuugd en nog wel 5x alleen gal of gekokhalst. Tussendoor sliep mijn dappere dodo wel elke keer verder (
![]()
), maar moet ik hier iets mee? Wanneer zou ik naar de huisarts moeten? Bah, wat naar om je kleintje zo te zien. En ik weet niet of het slaapgebrek is, maar mijn maag begint zich nu ook behoorlijk om te draaien.
ORS halen ookquote:Op maandag 7 maart 2016 07:59 schreef Selvaria het volgende:
Ze houdt tot nu toe niks binnen qua melk, geen kv en geen bv, alles komt er binnen 3 minuten uit. Ik heb net wat water gegeven, hopelijk gaat dat goed. Ze is wel vrolijk op de momenten dat ze niet spuugt en heeft dan wel praatjes. Ik bel zo de dokter voor de zekerheid wel even, arm meisje.![]()
Welkom terug Razz!
werkte voor geen meterquote:Op zondag 6 maart 2016 22:13 schreef Stippelrientje het volgende:
Wurm hier voor het eerste pap gegeven voor het slapen gaan. Gemaakt van bv en spelt......
Ben al 6 keer naar zijn bedje gegaan voor of meer drinken/eten, wiegen, kriebel en een burp....(vanaf 19:45)
ja, het werd echt papquote:Op maandag 7 maart 2016 06:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Mengde dat een beetje? Ik ben daar heel snel mee gestopt en heb kv gebruikt, want met bv werd het bij mij echt geen pap.
Heerlijk zo Kris!
quote:Op maandag 7 maart 2016 07:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja, hoi! Ik mag hier weer meedoen
. Kleine C.as heeft z'n eerste nacht thuis vooral op mij doorgebracht. Wiegjes zijn ook stom
. Drinken gaat goed volgens mij, al plast hij nog niet veel. Poepen kan hij wel als de beste
! Z'n papa was er zelfs van onder de indruk
.
quote:Op maandag 7 maart 2016 10:48 schreef LuDann het volgende:
Dat klinkt goed Limone!
Voor de andere moeders wiens kindjes vast voedsel eten: kletsen die van jullie ook zoveel tijdens het eten? Ze is echt geen moment stil. Ik kan wel heel handig precies zien wat ze in haar mond heeft want dat laat ze de hele tijd zien.Als het babbelen overgaat in schreeuwen weet ik dat ze er klaar mee is.
Ik heb gisteren zelf hummus gemaakt, een versie voor mezelf en eentje voor Wolk zonder kruiden. Ik kan niet inschatten of ze het lekker vind, maar ze vindt het wel fijn om in het brood te knijpen als het erop zit.
Oh ja en Wolk heeft voor het eerst op haar eigen kamer geslapen. Het blijkt dat het ledikant naast ons bed het wel heel erg krap zou maken allemaal. We kunnen de inbouwkast waar onze kleding in ligt niet meer open krijgen dan. En bovendien past het ding niet door de deuropening en zouden we hem helemaal uit elkaar moeten schroeven in de babykamer en weer op moeten bouwen in onze kamer. Voorlopig maar even zo proberen dan... Het viel niet tegen, ze kwam maar 3 keer voor een voeding en vanaf 4 uur heb ik haar in bed genomen omdat ze toen na een voeding behoorlijk wakker was. Bij ons in bed valt ze dan snel weer in slaap.
Mijn man had het er trouwens moeilijker mee dan ik, die vond het bed zo leeg aanvoelen en bleef benadrukken hoe ze van hem nog niet op haar eigen kamer hoefde te slapen.
Ja, aan de ene kant best een grote stap die we zo opeens genomen hebben maar aan de andere kant ligt ze nu 4 stappen verderop maar. Klein huis en de deuren zitten schuin tegenover elkaar en die staan gewoon open.quote:Op maandag 7 maart 2016 10:59 schreef pinquit het volgende:
Wow, wat een stap Lu! En schattig van je man, die had ik niet verwacht![]()
Hier wordt alleen heel luid ge-hmmmmmmmd tijdens het eten, en HMMM als jij meerrr wil, of als hij het zelf wil doen
beidequote:Op maandag 7 maart 2016 12:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Awh Kris die foto, en dat haarklemmetje zomg cute. Oooh en ik zag nog een hele leuke foto met kindjes bij elkaar, lief!
Selvaria wat sneuhopelijk knapt ze snel op en houdt ze wat meer binnen vandaag.
Razz, van harte gefeliciteerd nog met de geboorte van C.!
Haha Sara, heeel soms denk ik ook weleens: zat er maar een pauze/sleep/snoze/mute knop opmaar helaas. Oordopjes een idee?
Hm Stippel, weer een drukke nacht of alleen de avond?
Hier alles so-so. Ik moet over anderhalve week alweer werken en ik zie voornamelijk op tegen het lange wegbrengen en het balanceren van, nouja, alles. Ik heb ook net mijn sportabbo verlengd dus ik moet nu wel blijven sporten maar ik krijg nu al buikpijn als ik me bedenk hoe druk m'n week dan is straks. Ik heb een hekel aan vliegen/rennen.. Hopelijk valt het een klein beetje mee als ik er middenin zit straks.
En voor zwarte kleren. Gaat er echt onwijs moeilijk uit in de wasquote:Op maandag 7 maart 2016 14:33 schreef Sara82 het volgende:
Ah wat sneu van het eczeem Sillie..! Moedermelk is overal goed voor*, dus lekker smeren!Nee ik weet het niet, maar kan me voorstellen dat je die zalf niet ziet zitten...
*m.u.v. je telefoon.
Peuters smeren soms ook graag nog e.e.a. onder.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:53 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn dat ze weer wat binnenhoudt Selvaria!
En kruiden kunnen ook al met 7 maanden? Ik heb niet echt een reden dat ik ze niet toegevoegd heb anders dan dat baby's milde smaken moeten hebben. Zout, peper en honing zou ik sowieso vermijden ja.
Ik vind eten met Wolk niet echt leuk.Ik zet haar in de stoel, zij gaat knijpen, smeren en babbelen en na een minuut of 5 gaat ze krijsen dat ze eruit wil. Het maakt niet uit wat ik haar geef, ze lijkt nooit iets lekker of vies te vinden. Ze steekt het wel in haar mond en krijgt wat binnen maar lijkt er verder weinig lol uit te halen en is het heel snel zat. En dan mag ik de bende opruimen.
![]()
Het zal vast leuker worden op een gegeven moment, toch?
Ik zou geen probleem hebben met het smeren als ze er maar lol in zou hebben. Maar die indruk heb ik niet.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:00 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Peuters smeren soms ook graag nog e.e.a. onder.
Je mag best nee zeggen hoor.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:05 schreef LuDann het volgende:
Dat klinkt fijn Saskia.
Speeltjes afpakken durven we niet.Ze mag het speeltje wat ze heeft meenemen als we haar oppakken, ze zal het op een gegeven moment wel los laten. Als ze iets beet heeft wat ze echt niet mag hebben dan bied ik een ander speeltje aan en hoop dat ze het los laat. Anders is het in de meeste gevallen een tantrum.
Krijsen, huilen en zich achterover gooien in je armen en dat kan zo een paar minuten aanhouden. Ik dacht dat dit soort dingen pas kwamen als ze ouder zijn, maar kennelijk niet.
Nah, soms is dat ook gewoon omdat "ik lust het niet, wil ik niet, bah, bleehhhh'. Terwijl ze een gekookt ei tot moes knijpen enzo. Nja. En wat dacht je van hagelslag. Dat wordt met plezier gegeten, maar dat valt van boterhammen af enzoquote:Op maandag 7 maart 2016 15:06 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik zou geen probleem hebben met het smeren als ze er maar lol in zou hebben. Maar die indruk heb ik niet.
Ik denk dat ze nog lang niet begrijpt wat nee is of waarom ze iets moet loslaten. Ik los het liever zo op.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:19 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Je mag best nee zeggen hoor.maar lastig zo een kleine diva
Klinkt lekker.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:31 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nah, soms is dat ook gewoon omdat "ik lust het niet, wil ik niet, bah, bleehhhh'. Terwijl ze een gekookt ei tot moes knijpen enzo. Nja. En wat dacht je van hagelslag. Dat wordt met plezier gegeten, maar dat valt van boterhammen af enzo. Dan is je vloer ook bezaaid.
Maar geef het tijd joh?Komt wel hoor, het is zoveel om te ontdekken voor zon baby.
Ah, dat zou wat verklaren.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:46 schreef SaskiaR het volgende:
Ik was zelf wel zo'n tantrumbaby, ook al van kinds af aan. Het schijnt ook dat zulke driftkikkers vaak ook dingen sneller kunnen, las ik in The Baby Book, omdat ze heel boos worden als het niet lukt (ik kon zelf met 3 maanden rollen en met 6 kruipen). Maar N. boeit het allemaal niet zo, als ze zich begint te vervelen gaat ze een beetje piepen tot je haar verplaatst, i.p.v. zelf te verplaatsen. En als ze probeert te kruipen en het lukt niet, blijft ze rustig 10 min liggen spartelen onder luid gegrom, voordat ze gaat krijsen (zelf was ik dan allang in tantrum uitgebarsten).
Leuk die verschillen hoor
Ja, we eten samen. Overdag smeer ik eerst mijn brood en zet ik alles klaar voordat we aan tafel gaan zitten. Dan heb ik kans dat het net lukt, alles naar binnen proppen.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
LuDann, kan zijn dat ze het volgende maand ineens de bom vindt! E had ook laat belangstelling. Maar eet je samen met haar? Gewoon het goeie voorbeeld geven en na 5 minuten laat je haar eruit of neem je haar op schoot (en eet je de boterhammen die je dan dus in die eerste 5 minuten voor jezelf gesmeerd moet hebben)
ze hebben dat vrij snel door hoor. Bovendien moet je ooit starten met "nee" ^^,quote:Op maandag 7 maart 2016 15:53 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nog lang niet begrijpt wat nee is of waarom ze iets moet loslaten. Ik los het liever zo op.
[..]
die karakterverschilletjes zijn prachtigquote:Klinkt lekker.![]()
Ik geloof ook wel dat het goed komt hoor, maar voor nu wilde ik even klagen.Als ik dan van anderen mensen lees dat ze zo graag samen eten dan denk ik 'dat wil ik ohhhook!'
[..]
Ah, dat zou wat verklaren.![]()
Maar die verschillen vind ik ook leuk ja. Een kennis van me heeft een baby, een jongetje. Die ging toen ik op bezoek was een beetje jammeren. Ze zei dat hij erg overstuur was maar dat kwam op mij totaal niet zo over omdat ik iets heel anders gewend ben.
We denken hier duidelijk anders over, zullen we het maar laten rusten?quote:Op maandag 7 maart 2016 18:10 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
ze hebben dat vrij snel door hoor. Bovendien moet je ooit starten met "nee" ^^,
Volgens de kinderarts die het ooit aan Wolk voorschreef mag het alleen met water gemengd worden. Beterschap!quote:Op maandag 7 maart 2016 18:13 schreef Selvaria het volgende:
Wij komen net van de dokter, we moeten haar goed te drinken geven en haar morgen weer even laten zien (man is dan vrij). Ik heb nu voor het eerst diksap gekocht, want mijn logica was dat baby's van zoet houden en dat ze dan in elk geval voldoende zou drinken. Nou, mevrouw lust het niet.Wat een smoel, alsof ik haar tien citroenen tegelijk aan het voeren ben.
Als ze zo uit bed komt maak ik maar gewoon een bekertje thee voor haar.
Ik heb trouwens ook ORS gehaald,mag dat alleen met water aangemaakt worden of ook met thee (of diksap)? Ik slinger Google nu aan, maar als jullie ervaring hebben, graag!
prima hoor.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:24 schreef LuDann het volgende:
[..]
We denken hier duidelijk anders over, zullen we het maar laten rusten?
[..]
Volgens de kinderarts die het ooit aan Wolk voorschreef mag het alleen met water gemengd worden. Beterschap!
En vaak weten ze het echt wel he, als ze naar iets grijpen wat niet mag, en dan kijken of jij kijkt. Jaaaja! Boefjes ^^.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:49 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
prima hoor.
Wij meppen wurm er ook geen nee in hoor.
Wij zeggen als hij ergens aan wil zitten wat niet mag. "uhuh NEE"
en dan bieden we wat anders aan
quote:Op maandag 7 maart 2016 19:59 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
En vaak weten ze het echt wel he, als ze naar iets grijpen wat niet mag, en dan kijken of jij kijkt. Jaaaja! Boefjes ^^.
Vriendin van me (met pedagogische achtergrond) zegt dat 'nee' en 'niet' ook niet zo effectief is, positieve benadering werkt beter. 'Langzaam lopen' werkt beter dan 'niet rennen' bijvoorbeeld.
Makkelijker gezegd dan gedaan ufkurs, eerste response is toch 'nee' of 'niet doen'
Edit: dit gewoon even als algemeen, ik quote jou toevallig omdat ik eraan moest denken door jouw post.
quote:Op maandag 7 maart 2016 19:59 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
En vaak weten ze het echt wel he, als ze naar iets grijpen wat niet mag, en dan kijken of jij kijkt. Jaaaja! Boefjes ^^.
Vriendin van me (met pedagogische achtergrond) zegt dat 'nee' en 'niet' ook niet zo effectief is, positieve benadering werkt beter. 'Langzaam lopen' werkt beter dan 'niet rennen' bijvoorbeeld.
Makkelijker gezegd dan gedaan ufkurs, eerste response is toch 'nee' of 'niet doen'
Edit: dit gewoon even als algemeen, ik quote jou toevallig omdat ik eraan moest denken door jouw post.
Twix drinkt het aangemaakt met water. Dat kreeg hij ook zo in het ziekenhuis. De ors zelf heeft blijkbaar een citrussmaak?quote:Op maandag 7 maart 2016 18:13 schreef Selvaria het volgende:
Wij komen net van de dokter, we moeten haar goed te drinken geven en haar morgen weer even laten zien (man is dan vrij). Ik heb nu voor het eerst diksap gekocht, want mijn logica was dat baby's van zoet houden en dat ze dan in elk geval voldoende zou drinken. Nou, mevrouw lust het niet.Wat een smoel, alsof ik haar tien citroenen tegelijk aan het voeren ben.
Als ze zo uit bed komt maak ik maar gewoon een bekertje thee voor haar.
Ik heb trouwens ook ORS gehaald,mag dat alleen met water aangemaakt worden of ook met thee (of diksap)? Ik slinger Google nu aan, maar als jullie ervaring hebben, graag!
Ja johquote:Op maandag 7 maart 2016 20:34 schreef Kuukske het volgende:
Als de Nee-nood hoog is bedenk ik dat soort alternatieven nou nooit.. Of ik merk het niet. Kan ook. Langzaam lopen is wel een leuke om te onthouden
Ohja, vreselijk. Ik krijg er ook instant buikpijn van. Ik ben een keer op een begrafenis geweest van een moeder. Toen had ik nog geen kinderen, maar als ik er nu weer aan terug denk, komt het misschien nog harder binnen dan toen. Ik probeer wel een beetje mijn kop in het zand te steken als het om dit soort onderwerpen gaat.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:46 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Pff, net de laatste aflevering van Over mijn lijk gekeken. Die kinderen die achterblijven... ik kan dat echt niet meer kijken..![]()
Ik kan soms heel bang zijn dat M iets overkomt, maar ook dat ik zelf iets krijg en dood ga. Het idee dat je bewust afscheid moet nemen van je kind.. echt, geen woorden voor..
Ik had het er ook zo moeilijk mee. Kan dat soort dingen niet meer kijken hoor.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:46 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Pff, net de laatste aflevering van Over mijn lijk gekeken. Die kinderen die achterblijven... ik kan dat echt niet meer kijken..![]()
Ik kan soms heel bang zijn dat M iets overkomt, maar ook dat ik zelf iets krijg en dood ga. Het idee dat je bewust afscheid moet nemen van je kind.. echt, geen woorden voor..
Als het tot morgen kan wachten..quote:Op maandag 7 maart 2016 19:53 schreef Adnap het volgende:
Lieve mama's
Ik ben op zoek naar de binnenmaten van de kinderwagen mutsy evo
Wil een dekentje haken voor mijn aanstaande nichtje of neefje maar ik kan nergens de maten vinden.
Wie kan mij helpen?
Die kriebel die twijfelt of je er iets mee moet is denk ik genoeg reden om er iets mee te gaan doenquote:Op maandag 7 maart 2016 22:52 schreef pinquit het volgende:
Ik merk dat ik de laatste tijd de nacht uitstel omdat ik tegen de volgende dag op zie. Terwijl ik eigenlijk het liefst een hele dag zou slapen, zo moe ben ik. Moet ik daar iets mee, of is dat doodnormaal 'verse'-moedergedrag?
Is er een reden dat je tegen de dag opziet? Is het puur de moeheid?quote:Op maandag 7 maart 2016 22:52 schreef pinquit het volgende:
Ik merk dat ik de laatste tijd de nacht uitstel omdat ik tegen de volgende dag op zie. Terwijl ik eigenlijk het liefst een hele dag zou slapen, zo moe ben ik. Moet ik daar iets mee, of is dat doodnormaal 'verse'-moedergedrag?
Slaapgebrek kan een grote rol spelen in negatieve gevoelens. Ik denk dat het verstandig is te zorgen dat je even bij kunt slapen, dat zou al erg kunnen schelen. Dus of je vriend een nacht de zorg laten overnemen of een oppas voor overdag regelen. En het liefst zoiets structureel regelen zolang A. slecht slaapt, dus eens in de twee weken bijslapen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 7 maart 2016 22:52 schreef pinquit het volgende:
Het suffe is dat de nachten super gaan, het zijn echt de dagen waarvan ik liever niet wil dat ze weer beginnenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 01:46 schreef LuDann het volgende:
[..]
Slaapgebrek kan een grote rol spelen in negatieve gevoelens. Ik denk dat het verstandig is te zorgen dat je even bij kunt slapen, dat zou al erg kunnen schelen. Dus of je vriend een nacht de zorg laten overnemen of een oppas voor overdag regelen. En het liefst zoiets structureel regelen zolang A. slecht slaapt, dus eens in de twee weken bijslapen bijvoorbeeld.
Nanaduquote:Op dinsdag 8 maart 2016 06:29 schreef Krisvc het volgende:
Over mijn lijk komt hier ook heel hard binnen. Ik moest van de week nog aan de moeder hier denken die pas bevallen was van de tweede en darmkanker kreeg en overleed. Als iemand de username daar nog van weet wil ik die heel graag weten, want het voelt heel verkeerd om die niet meer te herinneren terwijl het verhaal wel bij is gebleven.
Pinq, ik denk dat het geen kwaad kan er iets mee te doen.
Redelijke nacht hier. 1, half 4 en 6 uur eruit. Straks naar het consultatiebureau. Auto staat bij de garage, dus hoop dat het droog blijft. Gaan we lekker wandelen. Ben benieuwd.
Kan prima wachtenquote:Op maandag 7 maart 2016 22:47 schreef faptist het volgende:
[..]
Als het tot morgen kan wachten..
Mijn reiswieg staat bij m'n ouders.
(Ik heb hier trouwens L76 x W31 x D20cms staan)
http://m.pushchairexpert.(...)he-mutsy-evo-review/
Ja dat ^^. Mijn oudste was net een paar dagen oud toen zij opeens zomaar ziek werd en binnen no-time overleed. Dat hakte er echt wel inquote:Op dinsdag 8 maart 2016 06:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Nanadu
Dat vergeet ik nooit meer denk ik (waren rond dezelfde tijd uitgerekend vandaar)
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:46 schreef Estrys het volgende:
Ik kijk niet meer naar dat soort programma's. Net als dat programma Liefde voor laterIk werd me na de geboorte van de oudste ineens heel erg bewust van mijn eigen sterfelijkheid.
+1!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:59 schreef Estrys het volgende:
Na drie keer uitleggen wordt het bij mij de vierde keer meestal ook gewoon 'Ik zei toch nee'![]()
Schatje je mag niet met je vingers in het stopcontact, dat is gevaarlijk.
Schat, niet doen dat is gevaarlijk zei ik
Schatje....NEE dat is gevaarlijk.
NEE! Ik zei NEE. Als je je vingers in het stopcontact doet ga je DOOD![]()
O nee dat laatste was een grapje
Ja dat is schattig. Totdat ze twee zijn en ze veranderen in peuterzillaquote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:48 schreef Missladybug het volgende:
Als Mies nu iets doet wat niet mag (aan kabels knagen ofzo) dan roep ik ook heel blij: neeneeneeneenee!!![]()
Maar Mies vindt dit zo grappig dat ze echt op haar rug gaat liggen schuddebuiken van het lachen. Inclusief spastisch schoppende beentjes.
+1. Hier was het kennelijk om 1:30 tijd om op te staanquote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:32 schreef lunapuella het volgende:
Team zombie meldt zich. Vanaf een uur of 4 was het jammeren, niet willen slapen, amper willen drinken (anders gegarandeerde manier om hem rustig te krijgen). En om half 7 vond hij het tijd voor een nieuwe dag. Pfffft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |