En boterhammen met pindakaasquote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:41 schreef zeefje het volgende:
Ik heb trek in Heel Veel chocolade. Maar ik zit aan de boterhammen met worst
Twee maar, valt me tegen zeefquote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:48 schreef zeefje het volgende:
[..]
En boterhammen met pindakaas
Vanavond een pizza. Of twee.
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Twee maar, valt me tegen zeef
OT kip uit de oven (gemarineerd in ketchup, chilisaus, ketjap en veul knoflook) met ik denk aardappelkroketten
Beterschap!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:51 schreef RobinOok het volgende:
Ziekenvoer. Eigenlijk een ontbijtrecept uit India, maar dit gaat er bij mij prima in als ik me niet lekker voel en toch iets wil/moet eten. Rijstvlokken met kurkuma, komijn, mosterdzaad, pinda's, limoen enzo.
(meer over : rijstvlokken + recept)
[ link | afbeelding ]
Kanda Poha
Ik had bij jou 4 kazen verwachtquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:47 schreef QuattroF het volgende:
Pizza met Serranoham, mozzarella, zongedroogde tomaatjes, gorgonzola en rucola.
Dat is het ook negen van de tien keer.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik had bij jou 4 kazen verwacht![]()
Kun je een keer een foto maken?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:21 schreef Skeletor. het volgende:
"Tapas" van geroosterd pompoenpitbrood. Erop ambachtelijke verse knakworst-Roemeense pittige mosterd, roombrie-schijfje komkommer, rauwe ham-Philadelphia zwarte peper-ui-gele snoeptomaat, gerookte zalmfilet-Philadelphia bieslook-rode snoeptomaat. Erbij vanzelfsprekend nog wat snoeptomaatjes, banaan en een peer.
Welk hotel?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:16 schreef uniekhoorn het volgende:
OMG wat een heerlijk een uitgebreide ontbijt buffet in dit hotel in Berlijn! Echt super kwaliteit !
Heerlijk allemaal!!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:42 schreef QuattroF het volgende:
Net een Vietnamese loempia op bij de toko.
Vanavond Risotto met spinazie en parmaham, met daarbij een salade en stokbrood met Boursin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wyndham Excelsior.quote:
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:08 schreef Bienelientjee het volgende:
Vanavond zelf hamburgers gemaakt, burger zelf gevuld met blauwe kaas (stilton). Met in Guinness gekarameliseerde uien. En een glaze met whiskey en andere ingrediëntenOohhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik had net trek en heb nog een kipslaatje gegeten
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Ik begrijp dat je geniet van een uitgebreid ontbijtbuffet. Dat hadden we vandaag ook, maar die druktequote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:16 schreef uniekhoorn het volgende:
OMG wat een heerlijk een uitgebreide ontbijt buffet in dit hotel in Berlijn! Echt super kwaliteit !
Snap ik!quote:Op zondag 6 maart 2016 01:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je geniet van een uitgebreid ontbijtbuffet. Dat hadden we vandaag ook, maar die drukteDan zit ik al niet rustig meer en we konden de bordjes niet vinden.. ik krijg er altijd, echt altijd stress van
Zijn niet alle sport-kijk fans bierdrinkers?quote:Op zondag 6 maart 2016 02:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Snap ik!
Schaatsfans zijn gewoon heel veel bier drinkers. Heb nu al een kater
Vanavond zelf hamburgers gemaakt, burger zelf gevuld met blauwe kaas (stilton). Met in Guinness gekarameliseerde uien. En een glaze met whiskey en andere ingrediëntenOhohoh, dat ziet er echt heerlijk uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn dat eigenlijk voor broodjes, een soort grote kadetten?
[ Bericht 2% gewijzigd door Brentmeister op 06-03-2016 09:35:08 ]Oh, and that's a bad miss!
quote:Op zondag 6 maart 2016 11:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat was een enorm kater ontbijt. Ben 1.5 uur bezig geweest om alles naar binnen te stouwen. Drank maakt hongerig
Lekker Canarische aardappelen! Over anderhalf week maar dat eten op feurteventuraquote:Op zondag 6 maart 2016 11:04 schreef minilot het volgende:
Net ontbeten met broodjes pulled chicken (opgebakken met garam masala en harissa) en een klodder yoghurt en verse koriander
Vanmiddag Canarische zoutaardappeltjes met een romige (vegan) dipsaus op basis van cashewnoten, gedroogde tomaten, citroen en chilipeper
Oe, zeker doen!quote:Op zondag 6 maart 2016 11:10 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Lekker Canarische aardappelen! Over anderhalf week maar dat eten op feurteventura
Vanavond zelf hamburgers gemaakt, burger zelf gevuld met blauwe kaas (stilton). Met in Guinness gekarameliseerde uien. En een glaze met whiskey en andere ingrediëntenZiet er goed uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net ontbeten met een ciabatta met filet Americain en ui. Vanmiddag gaan we op visite bij vrienden, en daar eten we mee. Dat is dus nog een verrassing.
Vanavond zelf hamburgers gemaakt, burger zelf gevuld met blauwe kaas (stilton). Met in Guinness gekarameliseerde uien. En een glaze met whiskey en andere ingrediëntenWoah! Opgeslagen voor bij de eerstvolgende keer hamburgerbroodjes maken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
Heel goed! Weet je verder wel wáár je bent?quote:Op zondag 6 maart 2016 11:42 schreef nectarientje het volgende:
Altijd leuk, als eerste wakker zijn terwijl je ergens logeert. Expeditie in de keuken leidde naar een wit bolletje met kaas en een kop thee.
Ik herken het niet als ik naar buiten kijkquote:Op zondag 6 maart 2016 11:47 schreef minilot het volgende:
Heel goed! Weet je verder wel wáár je bent?
quote:Op zondag 6 maart 2016 11:59 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Ik herken het niet als ik naar buiten kijkmaar ik kwam net in de gang mijn lief tegen dus het komt goed
Wij gebruikten Brioche broodjes in Engeland.quote:Op zondag 6 maart 2016 09:26 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ohohoh, dat ziet er echt heerlijk uit
Wat zijn dat eigenlijk voor broodjes, een soort grote kadetten?
Waar is dit!quote:
nice hoeveelste keer deze week?quote:Op zondag 6 maart 2016 16:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat zalmhapjes met roomkaas.
Vanavond pizza.
2e.quote:
BurgerKing aan de A59, vlak bij knooppunt met de A50quote:Op zondag 6 maart 2016 13:52 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Waar is dit!
Vanavond ook afhaal, we twijfelen nog tussen McDonalds en snackbar. Ziet er goed uit!
Ziet er lekker uit die taart. Wat zit er bovenop? Ik heb ipv slagroom er mokka-botercreme bovenop gedaan, 300g boter (op kamer temperatuur), 350g poedersuiker en 2 of 3 eetlepels hele sterke koffie.quote:Op zondag 6 maart 2016 20:58 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vandaag de verjaardag van m'n broertje van lekkers voorzien, oa:
- eigen gemaakte loempia's
- gevulde paddestoeltjes
- gevulde (roze gekleurde) eitjes
- banoffee pie
- slagroom taart
- hazelnootschuimtaart
[ afbeelding ]
Er bovenop zit slagroom, de rest is koffie crčme van banketbakkersroom met boter, ik kom even niet op de officiële termquote:Op zondag 6 maart 2016 21:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit die taart. Wat zit er bovenop? Ik heb ipv slagroom er mokka-botercreme bovenop gedaan, 300g boter (op kamer temperatuur), 350g poedersuiker en 2 of 3 eetlepels hele sterke koffie.
Ik wil wel eens weten hoe dat eruit ziet. Fotootje?quote:Op zondag 6 maart 2016 21:19 schreef Skeletor. het volgende:
Zo meteen "tapas" van geroosterd pompoenpitbrood. Erop eigengemaakte préparé-rode snoeptomaat, rauwe ham-Philadelphia bieslook-gele snoeptomaat, schapenbrie-gele snoeptomaat, gerookte makreel-Philadelphia bieslook-rode snoeptomaat, blokjes gerookte zalm-Philadelphia bieslook-gele snoeptomaat, gerookte Noorse zalmfilet-Philadelphia bieslook, rode snoeptomaat. Erbij nog wat snoeptomaatjes, banaan en een peer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Wanneer krijgen we nou een foto dan?quote:Op zondag 6 maart 2016 21:19 schreef Skeletor. het volgende:
Zo meteen "tapas" van geroosterd pompoenpitbrood. Erop eigengemaakte préparé-rode snoeptomaat, rauwe ham-Philadelphia bieslook-gele snoeptomaat, schapenbrie-gele snoeptomaat, gerookte makreel-Philadelphia bieslook-rode snoeptomaat, blokjes gerookte zalm-Philadelphia bieslook-gele snoeptomaat, gerookte Noorse zalmfilet-Philadelphia bieslook, rode snoeptomaat. Erbij nog wat snoeptomaatjes, banaan en een peer.
quote:Op zondag 6 maart 2016 21:20 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik wil wel eens weten hoe dat eruit ziet. Fotootje?
Als ik uitgevonden heb hoe je foto's kunt plaatsenquote:Op zondag 6 maart 2016 23:00 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Wanneer krijgen we nou een foto dan?
http://imgur.com Hier uploaden en dan de [img][/img] link hier neerzetten. (staan aantal linkjes als je hebt geupload, 1 daarvan is deze. Die moet je volledig kopiëren)quote:Op zondag 6 maart 2016 23:10 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Als ik uitgevonden heb hoe je foto's kunt plaatsen!
quote:Op zondag 6 maart 2016 23:03 schreef zeefje het volgende:
Met snoeptomaatfetisj. Ik vind die dingen altijd zo droog.
Dank!quote:Op zondag 6 maart 2016 23:22 schreef Amarantha het volgende:
[..]
http://imgur.com Hier uploaden en dan de [ [url=]afbeelding[/url] ] link hier neerzetten. (staan aantal linkjes als je hebt geupload, 1 daarvan is deze. Die moet je volledig kopiëren)
Verkopen ze dat standaard in de bedrijfskantine?quote:Op maandag 7 maart 2016 13:37 schreef Skeletor. het volgende:
Tosti-tijd uiteraard met gerookte achterham-roombrie en de gebruikelijke groente-entourage.
Vanavond pangasiusfilet in een jasje, gepofte aardappel, groente en zuur moeten nog verzonnen worden.
Euh, lijkt me moeilijk lopen daarmee. Was het een Octopuslam of zo?quote:Op maandag 7 maart 2016 14:35 schreef Iwanius het volgende:
Lambsboutje van dichtbij. "Heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk"[/sub]
Laat jij je ook een schouderkarbonade als varkenshaas verkopen?quote:Op maandag 7 maart 2016 14:35 schreef Iwanius het volgende:
Lunch:
[ afbeelding ]
Bubbel Pieper Heidsick Cuvee, red bull om wakker te blijven i.c.m.een gegrilde lambsbout
en wat pafferts voor het acclimatiseringsuurtje.
[ afbeelding ]
Lambsboutje van dichtbij. "Heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk"![]()
[ afbeelding ]
Acclimatiseren.Tis tenslotte maandag.
quote:Op maandag 7 maart 2016 14:59 schreef RobinOok het volgende:
Euh, lijkt me moeilijk lopen daarmee. Was het een Octopuslam of zo?
Ziet er toch wel lekker uitquote:Op maandag 7 maart 2016 17:52 schreef derLudolf het volgende:
Wat bami -met zo'n groentepakket, ziet er dus niet echt uit- en kipsaté (met zelfgemaakte marinade) gegrild in de oven.
[ afbeelding ]
Lunchpakket van thuisquote:Op maandag 7 maart 2016 13:38 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Verkopen ze dat standaard in de bedrijfskantine?
Ik heb net een salade gegeten met gekookt ei, tonijn, sla, tomaat en een of andere dressing. Met een glas versgeperste sinasappelsap.
Ziet er heerlijk uit!quote:Op maandag 7 maart 2016 17:52 schreef derLudolf het volgende:
Wat bami -met zo'n groentepakket, ziet er dus niet echt uit- en kipsaté (met zelfgemaakte marinade) gegrild in de oven.
[ afbeelding ]
Das de verkeerde, deze even kopiërenquote:Op maandag 7 maart 2016 21:39 schreef Skeletor. het volgende:
! Jullie gaan lachen, want mijn "tapas" is dus echt niet bijzonder. Het bestaat gewoon uit twee sneden geroosterd brood, elk in kleinere stukjes gesneden met verschillend beleg.
"Tapas" van geroosterd pompoenpitbrood. Erop rauwe ham-Philadelphia bieslook-gele snoeptomaat, geitenbrie-schijfje komkommer, eigengemaakte préparé-schijfjes augurk-rode ui, ambachtelijke verse knakworst-Roemeense pittige mosterd, gerookte makreel-Philadelphia bieslook-rode en gele snoeptomaat, gerookte zalmfilet-Philadelphia bieslook-rode en gele snoeptomaat. Erbij nog meer snoeptomaatjes, banaan en een peer (laatste staan niet op de foto.
[ [url= https://imgur.com/a/zB1ag ]afbeelding[/url] ]
1 | [img]https://i.imgur.com/2hoJxO8.jpg[/img] |
Noes! Wat is er mis met knakworst? Oh ja, ik heb deze gepeld. Doe ik altijd, want Ome Crohn vindt het velletje niet zo leukquote:Op maandag 7 maart 2016 21:46 schreef RobinOok het volgende:
Ik zou het eten!
(behalve die knakworst)
Nou ja, dat. Ik eet liever geen afgekloven lullen.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:53 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Noes! Wat is er mis met knakworst? Oh ja, ik heb deze gepeld. Doe ik altijd, want Ome Crohn vindt het velletje niet zo leuk. Vandaar dat het ding eruit ziet als een afgekloven lul. Maar de smaak is wel goed en hij knakt ook nog
.
Ik kan eindelijk rustig slapen!quote:Op maandag 7 maart 2016 21:39 schreef Skeletor. het volgende:
! Jullie gaan lachen, want mijn "tapas" is dus echt niet bijzonder. Het bestaat gewoon uit twee sneden geroosterd brood, elk in kleinere stukjes gesneden met verschillend beleg.
"Tapas" van geroosterd pompoenpitbrood. Erop rauwe ham-Philadelphia bieslook-gele snoeptomaat, geitenbrie-schijfje komkommer, eigengemaakte préparé-schijfjes augurk-rode ui, ambachtelijke verse knakworst-Roemeense pittige mosterd, gerookte makreel-Philadelphia bieslook-rode en gele snoeptomaat, gerookte zalmfilet-Philadelphia bieslook-rode en gele snoeptomaat. Erbij nog meer snoeptomaatjes, banaan en een peer (laatste staan niet op de foto.
[ afbeelding ]
Ik zou willen dat ik zoveel moeite stopte in mijn boterhammetjes.quote:Op maandag 7 maart 2016 21:39 schreef Skeletor. het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 maart 2016 21:39 schreef Skeletor. het volgende:
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op maandag 7 maart 2016 21:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Niet zo denegerend over je tapa's Skeletor! Het ziet er heerlijk en gevarieerd uit!
Net nog een tomatencremesoep en zo nog wat chips
Morgen weer een beetje in gareel
Dankquote:Op maandag 7 maart 2016 22:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Lekker hoor skeletje![]()
Mijn ketjapzalm met noodles was heerlijk
Welterustenquote:Op maandag 7 maart 2016 22:43 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik kan eindelijk rustig slapen!De knakworstjes zijn inderdaad apart maar verder
Oog en mond zijn nauw met elkaar verbonden!quote:Op maandag 7 maart 2016 22:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik zoveel moeite stopte in mijn boterhammetjes.
Ik vind het er anders best lekker uit zienquote:Op maandag 7 maart 2016 21:39 schreef Skeletor. het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ziet er goed uit. Maak je dit vaker?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:39 schreef Skeletor. het volgende:
[ afbeelding ]
Elke dagquote:Op dinsdag 8 maart 2016 06:18 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit. Maak je dit vaker?
Dank jequote:Op maandag 7 maart 2016 23:31 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik vind het er anders best lekker uit zien
Ja, ik twijfel ook altijd, wat gaat er het eerste aanquote:Op maandag 7 maart 2016 23:32 schreef Amarantha het volgende:
Ziet er uit als een soort feestje op je bord. "Welke ga ik nu opeten?"
Lekkerquote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:42 schreef Karzai het volgende:
De tapas zien er smakelijk uit, ik doe het met een stokbroodje makreel met mayo peper en zout
Jaaaa eindelijk een foto van je tapasquote:Op maandag 7 maart 2016 21:39 schreef Skeletor. het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐱
Hela, ken ik niet! Moest ik maar eens proberen. De zalm vind ik baggerquote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mediterraan. Nieuwe smaak en is lekker
Dank jequote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Jaaaa eindelijk een foto van je tapasIk vind het er lekker uit zien hoor!
En een stuk specialer dan een snee brood met kaas
Eentje maar? Als ik ze in huis heb gaat zo'n zakje er gewoon helemaal aan op een avond.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:58 schreef vinnypassy het volgende:
Een chocoladepaaseitje. Meer mag niet van mezelf.
Ik heb ff overlegd, maar ik mocht toch een tweede van mezelf. Dit is wel een goed trucje om jezelf discipline bij te brengen: kijken of ik het tot en met het weekend red.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Eentje maar? Als ik ze in huis heb gaat zo'n zakje er gewoon helemaal aan op een avond.
Waar haal je die snoeptomaat? Want die uit de supermarkt zijn echt veel te waterig en smaakloos in de winter.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:04 schreef Skeletor. het volgende:
"Tapas" van geroosterd pompoenpitbrood. Erop ambachtelijke verse knakworst-pittige Roemeense mosterd, schapenbrie-schijfje komkommer, geitenbrie-schijfje komkommer, gerookte makreel-Philadelphia bieslook-rode snoeptomaat, gerookte zalmfilet-Philadelphia bieslook-rode snoeptomaat. Erbij nog wat snoeptomaatjes, banaan en een peer.
Lidl en Boni! Ik vind ze wel goed.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waar haal je die snoeptomaat? Want die uit de supermarkt zijn echt veel te waterig en smaakloos in de winter.
Ik heb mezelf een max van 3 per dag opgelegd (1 melk, wit, puur) Gaat al meer dan een week goedquote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Eentje maar? Als ik ze in huis heb gaat zo'n zakje er gewoon helemaal aan op een avond.
Die saus die bij je knoepert kreeg toch?quote:Op donderdag 10 maart 2016 20:45 schreef Amarantha het volgende:
Patat met turbosaus* en een kaassouflé.
Is zelfgemaakte (althans beweren ze) saus van de snackbar hier naast. Heeft wel iets weg van joppiesaus.
Die ja.quote:Op donderdag 10 maart 2016 21:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die saus die bij je knoepert kreeg toch?
[ afbeelding ]
Die ja.quote:Op donderdag 10 maart 2016 21:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die saus die bij je knoepert kreeg toch?
[ afbeelding ]
Dit klinkt lekkerquote:Op vrijdag 11 maart 2016 14:14 schreef banaantjeEE het volgende:
Aardappelblokjes, veldsla en kippenbil
Nice, heb je het volledige recept?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een klassieke combinatie: ossobuco met gremolata en een paddenstoelenrisotto (pied de mouton en oesterzwammen). Afgesloten met wat kaas en een glas goede port.
Voor de ossobuco heb ik het recept gebruikt uit dit boek van Ferran Adria. Ik kan daar desgewenst wel een samenvatting van schrijven. Overigens is dat hele boek de moeite waard. Geen moleculaire trukendoos, maar de receptuur van de maaltijden die het personeel van El Bulli kreeg voorgeschoteld, heel mooi gepresenteerd als een soort fotostrip.quote:
Cool, ik doe zelf wel altijd de parmezaan erdoor op het laatst . Maar dit is ook wel een idee om je tafelgasten zelf de hoeveelheid te laten beslissen. Daarnaast maak ik eigenlijk de ossobuco altijd uit het The River Cafe Cookbook maar die is niet heel traditioneel. Goede tip om het kookboek van Ferran Adrian ook eens aan te schaffen, zeker omdat je zegt het geen moleculaire trukendoos te zijn want dat is niet echt aan mij besteed.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 19:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Voor de ossobuco heb ik het recept gebruikt uit dit boek van Ferran Adria. Ik kan daar desgewenst wel een samenvatting van schrijven. Overigens is dat hele boek de moeite waard. Geen moleculaire trukendoos, maar de receptuur van de maaltijden die het personeel van El Bulli kreeg voorgeschoteld, heel mooi gepresenteerd als een soort fotostrip.
Voor de risotto heb ik 3 ons in plakken gesneden pied de mouton gebakken, en los daarvan 3 ons oesterzwammen, ook in plakken, totdat het vocht er grotendeels uit was. Na het bakken mogen ze bij elkaar en even opzij worden gezet. Daarna een pan met twee liter bouillon klaargezet. Vier grote sjalotten zeer fijn gesnipperd en in de pan voor de risotto op matig vuur glazig gebakken. Vervolgens vier brunoise gesneden stengels bleekselderij er bij en nog even doorgebakken. 500 gram Arborio rijst erbij en twee minuten meebakken. Twee glazen droge witte wijn er bij en omroeren met een houten lepel tot de rijst 'm heeft opgenomen. Daarna steeds omscheppend de bouillon er per lepel bij en door de rijst laten opnemen. Afhankelijk van de rijst ben je daar 20 tot 30 minuten mee bezig. De pan bouillon hoeft niet per se leeg. De risotto moet beetgaar zijn, fluwelig van structuur en glanzend, vochtig maar niet nat. Af en toe een hard puntje in de korrels is prima, want hij gaart nog even na. Dan van het vuur af, de paddenstoelen snel opwarmen en door de risotto scheppen samen met een paar handen fijngesneden kervel.
Ik heb er geraspte parmezaan (reggiano) los bijgegeven omdat ik dat lekkerder vind dan er door geroerd, maar die hoort er wel echt bij.
Deze hoeveelheid was goed voor 6 volwassenen en 2 kinderen, maar het ging wel op.
Love tonijnsalade! En brie! En gatenkaasquote:Op zaterdag 12 maart 2016 22:19 schreef Dragonberry het volgende:
Oeh die gerookte zalm![]()
Wij hebben toastjes met tonijnsalade, brie en gatenkaas. Rood wijntje erbij om het weg te spoelen.
Ja, zelf door elkaar geroerdquote:Op zaterdag 12 maart 2016 23:17 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Love tonijnsalade! En brie! En gatenkaas! Tonijnsalade van eigen hand?
Gadver....quote:Op zondag 13 maart 2016 17:53 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Geroosterde boterham met homemade tonijnsalade (tonijn, sjalotje, koriander, mayo, citroensap, zout, peper, gemalen komijn en pijnboompitten) en sriracha
quote:Op zondag 13 maart 2016 18:37 schreef vinnypassy het volgende:
Steak en frites met witlofsalade en mayo.
[ afbeelding ]
Haha. Hou je niet van tonijnsalade of alleen niet van de mijne?quote:
Nee hou niet van tonijn, zelfs niet als jij hem hebt bereid.quote:Op zondag 13 maart 2016 18:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Haha. Hou je niet van tonijnsalade of alleen niet van de mijne?
Nice, staat het ook op je site?quote:Op zondag 13 maart 2016 19:40 schreef RobinOok het volgende:
Wij aten koe lu yuk. Naar recept zoals wij dat meer dan 35 jaar geleden thuis maakten.
Ik had het recept in een schriftje staan en volgens mij nooit meer gemaakt nadat ik uit huis ging.
En het smaakte precies zoals ik me herinner.![]()
(wegens donker, geen foto's)
Nope. Ik zou niet durven. :-)quote:
En anders mag dat wel voor mijquote:Op zondag 13 maart 2016 22:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nope. Ik zou niet durven. :-)
Ik zal morgen een foto maken van het schriftje. Als je wilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |