abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160388723
quote:
Het wegvallen van FC Twente uit de eredivisie kan vergaande consequenties hebben voor de overige clubs. Maar welke? ,,Dit is een uniek geval,'' zegt KNVB-woordvoerder Koen Adriaanse.

,,In de eredivisie is nog nooit eerder een club de licentie ontnomen. Daarom zijn we nu verschillende scenario's aan het bekijken. We kunnen daar nog geen uitspraken over doen.''

Het tijdstip waarop FC Twente de licentie zou worden ontnomen, is erg belangrijk. Raken de Tukkers die kwijt voor de laatste speeldag (8 mei), dan komen alle resultaten van de Enschedese te vervallen. Dat gebeurde deze week in de Topklasse met het failliet verklaarde WKE.

Koploper PSV won tweemaal van FC Twente en raakt dan zes punten kwijt. Ajax verspeelde twee punten in Enschede en zou spekkoper kunnen zijn. Hoe de degradatieregeling wordt indien FC Twente de licentie wordt ontnomen, wil de KNVB nog niet zeggen.

http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)or-titelstrijd.dhtml
Ik hoop zelf dat het a la Parma in de Serie A wordt gedaan. Geef Twente een noodfonds om het seizoen af te maken. Dat is voor elke club beter, vermijdt competitievervalsing etc.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 12:48:22 #2
35723 crew  GGMM
pi_160388765
Hopelijk worden de al behaalde punten weer afgetrokken. Dat zou het eerlijkste zijn. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160388779
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:48 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk worden de al behaalde punten weer afgetrokken. Dat zou het eerlijkste zijn. :)
Waarom zou dat het eerlijkste zijn? Wat is het specifieke verschil van dit met het laten afmaken van het seizoen?
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 12:50:49 #4
35723 crew  GGMM
pi_160388815
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:49 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Waarom zou dat het eerlijkste zijn? Wat is het specifieke verschil van dit met het laten afmaken van het seizoen?
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waarom? Dat is een rare aanname.
Tuurlijk niet, denk je dat de spelers van Twente nog motivatie hebben als ze allemaal een nieuwe club moeten zoeken en voor spek en bonen mee moeten doen? Daar zou ik als sportman niet op zitten wachten.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:52:53 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_160388856
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:49 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Omdat af laten maken gemeenschapsgeld gaat kosten is dat imo al geen optie meer.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 12:53:35 #6
35723 crew  GGMM
pi_160388873
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Omdat af laten maken gemeenschapsgeld gaat kosten is dat imo al geen optie meer.
Ook dat ja, goed argument ook. :)
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160388877
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:50 schreef GGMM het volgende:

[..]

[..]

Tuurlijk niet, denk je dat de spelers van Twente nog motivatie hebben als ze allemaal een nieuwe club moeten zoeken en voor spek en bonen mee moeten doen? Daar zou ik als sportman niet op zitten wachten.
Jezelf in de kijker spelen misschien.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_160388885
quote:

[..]

[..]

Tuurlijk niet, denk je dat de spelers van Twente nog motivatie hebben als ze allemaal een nieuwe club moeten zoeken en voor spek en bonen mee moeten doen?
Het lijkt mij dat je nog een beetje eergevoel als club zelf hebt om de laatste wedstrijden op een fatsoenlijke manier af te sluiten qua historisch geheel voor de club. Verder, die spelers zoeken inderdaad een nieuwe club en in die laatste wedstrijden zou je als speler kunnen bewijzen waarom ze in de Eredivisie horen.

Ook nog even terzijde, het moment waarop die licentie in kan worden getrokken is op een moment dat er nog maar één wedstrijd te gaan is. Ik vind het persoonlijk dan wel heel erg krom om alle resultaten dan te laten vervallen. Geef ze dan lekker die laatste thuiswedstrijd als een mooi afscheid voor de club zelf.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:54:45 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_160388902
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:53 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je nog een beetje eergevoel als club zelf hebt om de laatste wedstrijden op een fatsoenlijke manier af te sluiten qua historisch geheel voor de club. Verder, die spelers zoeken inderdaad een nieuwe club en in die laatste wedstrijden zou je als speler kunnen bewijzen waarom ze in de Eredivisie horen.

Ook nog even terzijde, het moment waarop die licentie in kan worden getrokken is op een moment dat er nog maar één wedstrijd te gaan is. Ik vind het persoonlijk dan wel heel erg krom om alle resultaten dan te laten vervallen. Geef ze dan lekker die laatste thuiswedstrijd als een mooi afscheid voor de club zelf.
Maar wie moet dat dan betalen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 12:54:49 #10
35723 crew  GGMM
pi_160388905
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Jezelf in de kijker spelen misschien.
Dat hebben ze al een seizoen lang kunnen doen. De spelers als Ziyech en Cabral hoeven zich niet meer te bewijzen.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 12:57:19 #11
35723 crew  GGMM
pi_160388979
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:53 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Sentiment kost geld. De club een waardig afscheid gunnen vind ik dus onzin. Dat lijkt me met alle fraude en misstanden ook niet echt de bedoeling.

Ik vind het qua resultaat niet raar. De club die het beste heeft gepresteerd tegen tegenstanders uit de competitie wordt gewoon eerste.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:01:28 #12
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_160389059
Waarom zou je een club die maling heeft aan alle regels en een gigantische schuld heeft een mooi afscheid gunnen? Ze hebben er zelf een potje van gemaakt, nu lekker op de blaren zitten. En dan niet om die punten van PSV hoor, dat maakt me niets uit, maar vind gewoon dat ze er bij Twente zo een potje van hebben gemaakt, wat dus al heel veel gemeenschap geld kost, dat er geen cent meer naartoe hoeft.
Lekker opdoeken, van dat stadion een kinderboerderij maken en door.
pi_160389082
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:57 schreef GGMM het volgende:

[..]

Sentiment kost geld. De club een waardig afscheid gunnen vind ik dus onzin. Dat lijkt me met alle fraude en misstanden ook niet echt de bedoeling.

Ik vind het qua resultaat niet raar. De club die het beste heeft gepresteerd tegen tegenstanders uit de competitie wordt gewoon eerste.
Het gemeenschapsgeld vind ik een zwaar overtrokken argument. Ik geloof niet dat het dusdanig meer kost dan een gemiddeld falend ICT-project waarvan er duizenden zijn. Er worden denk ik referenda voor meer geld georganiseerd etc etc. Er zijn zoveel situaties te noemen die bakken gemeenschapsgeld kosten maar waarover gezwegen wordt of het na een dag niemand meer iets boeit.

Verder had ik wel achter het intrekken van punten gestaan als het halverwege het seizoen ergens was. Mentaliteit heeft ook invloed op het spel/inzet etc. Als die resultaten er opeens voor zorgen dat je helemaal geen kampioen bent of je in een veel negatievere situatie belandt, sta je machteloos omdat je dankzij die ene overwinning op Twente misschien wel verlost was van degradatieperikelen en een paar dagen later opeens in een zeer penibele situatie zit. Ik vind het dan neigen naar competitievervalsing en misleiding.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 13:02:40 #14
35723 crew  GGMM
pi_160389087
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:01 schreef Loserkid het volgende:
Waarom zou je een club die maling heeft aan alle regels en een gigantische schuld heeft een mooi afscheid gunnen? Ze hebben er zelf een potje van gemaakt, nu lekker op de blaren zitten. En dan niet om die punten van PSV hoor, dat maakt me niets uit, maar vind gewoon dat ze er bij Twente zo een potje van hebben gemaakt, wat dus al heel veel gemeenschap geld kost, dat er geen cent meer naartoe hoeft.
Helemaal mee eens.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160389119
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:01 schreef Loserkid het volgende:
Sinds wanneer hebben fans iets te maken met het bestuurlijke gedoe? Die zijn zes jaar lang, of zelfs langer misleid door wanbestuur en alles. Hun club wordt door het slijk gehaald, imagoschade lijden, cultuurshocks etc. Nee, waarom zou je die fans een net afscheid van hun misbruikte club en hun passie gunnen. Dat is toch walgelijk mensen.
pi_160389120
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:57 schreef GGMM het volgende:

Dat is hetzelfde als wanneer twee hardlopers die nek aan nek de finish naderen, er iemand de finish lijn voor een van de renners een halve meter naar voor legt.

"Ja, als je de winnaar wilt zijn van de wedstrijd moet je met meters voorsprong winnen, anders telt het niet"
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 13:08:29 #17
35723 crew  GGMM
pi_160389212
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:04 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als wanneer twee hardlopers die nek aan nek de finish naderen, er iemand de finish lijn voor een van de renners een halve meter naar voor legt.

"Ja, als je de winnaar wilt zijn van de wedstrijd moet je met meters voorsprong winnen, anders telt het niet"
uh ja, dat is echt bijna het zelfde ja...

:') :')
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:09:42 #18
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_160389240
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:04 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben fans iets te maken met het bestuurlijke gedoe? Die zijn zes jaar lang, of zelfs langer misleid door wanbestuur en alles. Hun club wordt door het slijk gehaald, imagoschade lijden, cultuurshocks etc. Nee, waarom zou je die fans een net afscheid van hun misbruikte club en hun passie gunnen. Dat is toch walgelijk mensen.
Ja, waarom laten we de werknemers van een failliete fabriek niet de fabriek nog een maandje runnen op kosten van de gemeenschap zodat de werknemers een waardig afscheid kunnen nemen van hun werkomgeving waar ze elke dag alles gaven aan het bedrijf waar ze voor werkte.
Het gaat er om, dat er grove fouten zijn gemaakt.. daar kunnen we fans niets aan doen, maar dat is gewoon reden om het niet te bestraffen.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:09:55 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160389247
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:08 schreef GGMM het volgende:

[..]

Vergelijken is niet zijn sterkste punt, vergeef het hem.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160389354
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:09 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Ja, waarom laten we de werknemers van een failliete fabriek niet de fabriek nog een maandje runnen op kosten van de gemeenschap zodat de werknemers een waardig afscheid kunnen nemen van hun werkomgeving waar ze elke dag alles gaven aan het bedrijf waar ze voor werkte.
Het gaat er om, dat er grove fouten zijn gemaakt.. daar kunnen we fans niets aan doen, maar dat is gewoon reden om het niet te bestraffen.
Maar dit is een voetbalclub. Dat kun je imo gewoon niet vergelijken.
Behalve bij Feyenoord dan, daar zijn de supporters gewoon klanten.
pi_160389405
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:08 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ja, zeggen dat "als psv zo goed zou zijn, hadden ze die twee punten verschil niet nodig" is gewoon onzin en dat weet je zelf ook wel, reneetje
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:17:23 #22
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160389443
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:13 schreef Vasion het volgende:

[..]

_O-
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 13:18:34 #23
35723 crew  GGMM
pi_160389479
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:15 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ja, zeggen dat "als psv zo goed zou zijn, hadden ze die twee punten verschil niet nodig" is gewoon onzin en dat weet je zelf ook wel, reneetje
Dat zei ik helemaal niet.

Leer eerst eens lezen voordat je reageert
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160389510
quote:

[..]

Misschien wordt het tijd om dat wel te gaan doen. Voetbalclubs zijn commerciele instellingen waar om de pegels gaat en moet ook zo behandeld worden.
pi_160389518
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:09 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Een voetbalclub is geen bedrijf.

Verder vind ik dat het geen ''jouw probleem, mijn probleem'' moet worden met nog een fucking wedstrijd te gaan. Nogmaals: de gevolgen van zulk laat puntenaftrek kunnen gigantisch zijn. Je werkt dan 33 wedstrijden in een situatie die met nog een wedstrijd voor het end volledig op de schop wordt gehaald. Dat is hetzelfde als een uitgever die tegen de schrijver van een boek van 1000 bladzijden, schrijvend op bladzijde 996, zegt: "Meh het is toch een kutverhaal weg met dat boek uit dat licht''. Het valt gewoon niet te verantwoorden dat je sportieve prestaties die uiteindelijk de stand na 33 speelronden vormen opeens op de schop wordt genomen, 97 fucking procent en dan alles op de schop nemen.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:21:39 #26
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_160389557
quote:

[..]

Nou, ik vind dat mensen die in een fabriek WERKEN en daarvan afhankelijk zijn voor hun inkomen inderdaad niet kunt vergelijken die voor hun lol geld betalen om een voetbal wedstrijd te kijken.
Weetje wat, geef die club 100 miljoen, koste wat kost redden die club.

Het gaat niet om wie je dupeert, het gaat er om dat failliet gewoon failliet is, er zijn fouten gemaakt, kunnen de supporters niets aan doe, maar we hoeven ze ook niet te belonen met gemeenschap geld zodat ze nog 1 wedstrijdje kunnen kijken.. wat een onzin..
pi_160389640
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:20 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Raad van Bestuur, rechtspersoon (NV of BV), winstoogmerk.. allemaal kenmerken van een bedrijf.
Ja natuurlijk heeft een voetbalclub ook emotionele waarde, maar dat mag bij dergelijke fraude geen rol spelen. Een club heeft zich aan de wet te houden, net zoals elk ander bedrijf.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:29:21 #28
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_160389737
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:20 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Verder vind ik dat het geen ''jouw probleem, mijn probleem'' moet worden met nog een fucking wedstrijd te gaan. Nogmaals: de gevolgen van zulk laat puntenaftrek kunnen gigantisch zijn. Je werkt dan 33 wedstrijden in een situatie die met nog een wedstrijd voor het end volledig op de schop wordt gehaald. Dat is hetzelfde als een uitgever die tegen de schrijver van een boek van 1000 bladzijden, schrijvend op bladzijde 996, zegt: "Meh het is toch een kutverhaal weg met dat boek uit dat licht''. Het valt gewoon niet te verantwoorden dat je sportieve prestaties die uiteindelijk de stand na 33 speelronden vormen opeens op de schop wordt genomen, 97 fucking procent en dan alles op de schop nemen.
Dan moet de knvb ofzo daar een regel voor maken.
Dat je na zoveel speelrondes voor het einde(bijvoorbeeld 5) je met gemeenschap geld nog het seizoen af kan maken bij een eventueel faillissement , zolang dat er niet is moeten we geen uitzonderingen gaan bedenken omdat het Fc Twente is, of omdat het nog maar 1 wedstrijd is..

Stel nou dat ik een week voor mij verjaardag zoveel schulden heb dat ze me uit mijn huis willen plaatsen, zouden ze mijn vriendin en hypothetische kinderen dan ook op de koste van de gemeenschap sowieso mijn verjaardag nog thuis laten vieren?
Want mijn vrouw en kinderen kunnen er in dit scenario echt niets aan doen.
Ik vind gewoon, of je nou een persoon bent, een bedrijf, een voetbalclub(ook gewoon een bedrijf) of whatever, als er fouten gemaakt zijn moet je daar voor gestraft worden, en geen uitzonderingen maken, geen uitstel, niets.
Dat zou ook niet gebeuren als dit de tweede speelronde van de Eredivisie was.
  Moderator / Redactie FP donderdag 3 maart 2016 @ 13:29:37 #29
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160389744
:'(
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:35:30 #30
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160389880
quote:

[..]

[..]

Ik denk dat een dreigend ontslag en het moeten zoeken naar een nieuwe club mogelijk wel een stimulans kan zijn om te presteren.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:36:56 #31
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160389912
Nu kunnen al die Twente fans gewoon weer lekker voor Ajax gaan supporteren, net als vroeger.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160389915
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:18 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat zei ik helemaal niet.

Leer eerst eens lezen voordat je reageert
De club die het beste heeft gepresteerd tegen tegenstanders uit de competitie wordt gewoon eerste.

Ten tijde van de wedstrijden tussen psv-twente en ajax-twente heeft PSV laten zien te kunnen winnen van Twente en Ajax laten zien dat ze eenmaal niet konden winnen, dat is ook gewoon een onderdeel van de competitie, dus die punten moeten blijven
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 13:39:52 #33
35723 crew  GGMM
pi_160389992
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:35 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik denk dat een dreigend ontslag en het moeten zoeken naar een nieuwe club mogelijk wel een stimulans kan zijn om te presteren.
Niet voor spelers als Ziyech en Cabral. Die komen toch wel aan de bak. Jouw reactie geldt dus enkel voor spelers die er geen kut van kunnen.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 13:41:32 #34
35723 crew  GGMM
pi_160390027
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:37 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

De club die het beste heeft gepresteerd tegen tegenstanders uit de competitie wordt gewoon eerste.

Ten tijde van de wedstrijden tussen psv-twente en ajax-twente heeft PSV laten zien te kunnen winnen van Twente en Ajax laten zien dat ze eenmaal niet konden winnen, dat is ook gewoon een onderdeel van de competitie, dus die punten moeten blijven
Nee, als Twente uit de competitie genomen wordt zijn ze dat dus niet meer.

Opmerkelijk dat je de situatie enkel als psvsupporter bekijkt.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator / Redactie FP donderdag 3 maart 2016 @ 13:43:50 #35
Rawr
pi_160390083
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:36 schreef Mani89 het volgende:
Nu kunnen al die Twente fans gewoon weer lekker voor Ajax gaan supporteren, net als vroeger.
De eckten zullen echt geen andere club kiezen.
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_160390104
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:41 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nee, als Twente uit de competitie genomen wordt zijn ze dat dus niet meer.

Opmerkelijk dat je de situatie enkel als psvsupporter bekijkt.
Twente laten spelen tot het einde van het seizoen kan alleen maar nadelig zijn voor twente. Twente schrappen uit de resulaten zou voor veel meer clubs betekenen dat er dingen veranderen, zo ook voor Feyenoord de 5-0 die meehielp aan hun doelsaldo etc
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 14:01:31 #37
35723 crew  GGMM
pi_160390448
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:44 schreef Gutanoth het volgende:
Twente schrappen uit de resulaten zou voor veel meer clubs betekenen dat er dingen veranderen, zo ook voor Feyenoord de 5-0 die meehielp aan hun doelsaldo etc
Dus?
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 3 maart 2016 @ 14:22:38 #38
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160390806
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:39 schreef GGMM het volgende:

[..]

Niet voor spelers als Ziyech en Cabral. Die komen toch wel aan de bak. Jouw reactie geldt dus enkel voor spelers die er geen kut van kunnen.
Ja en?
  donderdag 3 maart 2016 @ 14:26:19 #39
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_160390849
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:44 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Twente laten spelen tot het einde van het seizoen kan alleen maar nadelig zijn voor twente. Twente schrappen uit de resulaten zou voor veel meer clubs betekenen dat er dingen veranderen, zo ook voor Feyenoord de 5-0 die meehielp aan hun doelsaldo etc
Ja, en? Als het in de Eerste Klasse (SC Veendam) en in de Topklasse (WKE) kan, waarom niet in de Eredivisie?
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 14:26:42 #40
35723 crew  GGMM
pi_160390855
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:22 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ja en?
en is het dus zo dat de clubs waar Twente nog tegen speelt in het voordeel is.

...wat ik zojuist al zei. Je probeert weer de inhoud te ontwijken met bijdehand gedrag.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 14:28:17 #41
35723 crew  GGMM
pi_160390878
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:26 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Ja, en? Als het in de Eerste Klasse (SC Veendam) en in de Topklasse (WKE) kan, waarom niet in de Eredivisie?
Dat dus. In de Eredivisie worden er altijd bijzondere regels bedacht om huilies die zich benadeeld voelen omdat ze er niks van snappen tevreden te stellen.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160391000
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:01 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dus?
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:26 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Omdat de economische gevolgen in de Eredivisie een factor 1000 groter zijn dan die in de eerste klasse en topklasse.

Psv die een Championsleague ticket misloopt (enkele miljoenen) door het wanbeleid van een ander bedrijf, is iets dat niet zomaar lukraak zou mogen geschieden.
  donderdag 3 maart 2016 @ 14:38:23 #43
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_160391038
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:35 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

[..]

Omdat de economische gevolgen in de Eredivisie een factor 1000 groter zijn dan die in de eerste klasse en topklasse.

Psv die een Championsleague ticket misloopt (enkele miljoenen) door het wanbeleid van een ander bedrijf, is iets dat niet zomaar lukraak zou mogen geschieden.
En dus zouden die regels er moeten zijn, en die zijn er niet dus is de situatie nu gewoon zoals het is, het zou pas raar zijn als ze nu opeens allemaal regeltjes gaan maken om psv (of wie dan ook) te beschermen.
  donderdag 3 maart 2016 @ 14:42:54 #44
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_160391110
quote:

[..]

[..]

Dus het sportieve moet maar wéér wijken voor het geldelijke belang?

En de resultaten worden geschrapt, dus de eindstand wordt opgemaakt over 32 wedstrijden onder 17 teams en PSV heeft aan het einde van de rit tegen dezelfde 16 tegenstanders gespeeld als Ajax. Lijkt me eerlijk zat.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 14:44:44 #45
35723 crew  GGMM
pi_160391136
quote:

[..]

[..]

Dat vind jij als supporter van PSV. Hoeveel mensen zijn et wel niet geld kwijt geraakt door het faillissement van bedrijven?

Miljoenen aan V&D cadeaubonnen, echt geld bij de DBS, en nog talloze voorbeelden.

Zo gaat het nou eenmaal.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 14:47:04 #46
35723 crew  GGMM
pi_160391165
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:42 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Dus het sportieve moet maar wéér wijken voor het geldelijke belang?

En de resultaten worden geschrapt, dus de eindstand wordt opgemaakt over 32 wedstrijden onder 17 teams en PSV heeft aan het einde van de rit tegen dezelfde 16 tegenstanders gespeeld als Ajax. Lijkt me eerlijk zat.
Dat dus. Het is ook PUUR het feit dat Ajax ze inhaalt waardoor het nu zogenaamd niet eerlijk is.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160391179
Stiekem gaan we allemaal Twente missen.
  donderdag 3 maart 2016 @ 14:49:59 #48
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_160391202
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:47 schreef Bolasie het volgende:
O, ik hoop zeker dat ze daar, na schoon schip te hebben gemaakt, een succesvolle doorstart kunnen maken in de Topklasse en dan snel de weg omhoog weten te vinden. Er is daar genoeg potentie voor een stabiele Eredivisieclub. Maar nu moet even al het rottende vlees weggesneden worden.
pi_160393294
quote:
Dat zeker. En het is jammer voor de supporters want die kunnen er weinig aan doen, maar er is een puinhoop van gemaakt. Ik heb me destijds ook wat gestoord aan Munsterman die overal god's gift to mankind kwam spelen en het allemaal het beste wist. Verschrikkelijk pedante vent is het. :r

Het enige wat apart is dat we niet kunnen doen of de wedstrijden tegen Twente nooit hebben plaatsgevonden. Want als de uitslagen niet meetellen zouden ook eventuele blessures die daar zijn opgelopen en recettes niet mee tellen, maar daar heb je ook "gewoon" mee te maken. Daarom denk ik dat, als het al gebeurd, ze na de competitie de licentie kwijt zouden raken.
pi_160393770
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 16:27 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Dat zeker. En het is jammer voor de supporters want die kunnen er weinig aan doen, maar er is een puinhoop van gemaakt. Ik heb me destijds ook wat gestoord aan Munsterman die overal god's gift to mankind kwam spelen en het allemaal het beste wist. Verschrikkelijk pedante vent is het. :r

Het enige wat apart is dat we niet kunnen doen of de wedstrijden tegen Twente nooit hebben plaatsgevonden. Want als de uitslagen niet meetellen zouden ook eventuele blessures die daar zijn opgelopen en recettes niet mee tellen, maar daar heb je ook "gewoon" mee te maken. Daarom denk ik dat, als het al gebeurd, ze na de competitie de licentie kwijt zouden raken.
Ag die zelfde supporters vonden het eerst een god. En ze dachten groter dan PSV en Feyenoord te zijn. Totaal geen medelijden met deze club in tegen stelling tot Veendam en Haarlem ;(
  donderdag 3 maart 2016 @ 17:05:27 #51
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_160394092
Waar zou Joop nu zitten :)??

Ik denk dat Twente dit seizoen "lekker" uit mag ballen en vanaf volgend seizoen de eventuele maatregelen vanuit de KNVB van toepassing zullen zijn.
pi_160394192
Je bent te ver in de competitie om nu al die wedstrijden terug te draaien. Dus inderdaad uitspelen en daarna pas met een strafbepaling komen.

Die supporters die hopen op punten aftrek omdat ze zelf niet van een pover FC Twente konden winnen :{ :')
pi_160394241
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 17:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Je bent te ver in de competitie om nu al die wedstrijden terug te draaien. Dus inderdaad uitspelen en daarna pas met een strafbepaling komen.

Die supporters die hopen op punten aftrek omdat ze zelf niet van een pover FC Twente konden winnen :{ :')
Mee eens.
  donderdag 3 maart 2016 @ 17:21:56 #54
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160394334
quote:

Dit precies.
  Moderator / Redactie FP donderdag 3 maart 2016 @ 17:34:53 #55
Rawr
pi_160394565
quote:

Dit dus.
pi_160394726
quote:

Dit. GGMM laat zich een beetje kennen. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 3 maart 2016 @ 17:46:54 #57
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160394771
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 17:43 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dit. GGMM laat zich een beetje kennen. :P
GGMM vindt dat ook helemaal niet, hij zit gewoon te provoceren.
pi_160395119
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 17:46 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

GGMM vindt dat ook helemaal niet, hij zit gewoon te provoceren.
Dat lijkt me sterk. Zo zit hij niet in elkaar.
  donderdag 3 maart 2016 @ 18:10:38 #59
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_160395158
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:07 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

_O-
  Moderator / Redactie FP donderdag 3 maart 2016 @ 18:15:34 #60
Rawr
pi_160395229
quote:

[..]

:')
pi_160395264
quote:

[..]

;) ;) ;)
  donderdag 3 maart 2016 @ 18:20:08 #62
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160395292
quote:

[..]

Haha wow ligt het lekker onder die steen Patrick hahhaa.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160395527
L_L maakt een grapje.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 19:39:22 #64
35723 crew  GGMM
pi_160397098
quote:

[..]

:D

Tuurlijk vind ik het grappig voor de PSVers die nu zo angstig zijn, maar ik vind zeker niet dat 'mijn' oplossing onrechtvaardiger is dan Twente laten verder spelen zonder motivatie. Voor beide oplossingen valt een hoop te zeggen en beide oplossingen zijn niet echt geweldig. Hoe lullig is het voor de schuldeisers dat Twente gewoon verder mag spelen wat een hoop geld kost, omdat een stel provincialen zich anders benadeeld voelen?

Al is het punt dat het onrechtvaardig zou zijn voor PSV natuurlijk gewoon onzin. Als de resultaten weggenomen zijn dan is degene die bovenaan staat nog steeds de beste van de competitie. Elk team heeft namelijk gewoon 2 keer tegen alle tegenstanders gespeeld vand ie competitie. Dat het nu toevallig zo is dat dat in het voordeel is van Ajax is lullig, sure, maar niet onrechtvaardig.

Daarnaast denk ik dat zelfs als het zo gebeurt zoals ik hoop PSV alsnog kampioen wordt, ik zie PSV ons gewoon verslaan namelijk. Maar dat geheel terzijde.

[ Bericht 15% gewijzigd door GGMM op 03-03-2016 19:44:35 ]
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160409197
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:39 schreef GGMM het volgende:
Al is het punt dat het onrechtvaardig zou zijn voor PSV natuurlijk gewoon onzin. Als de resultaten weggenomen zijn dan is degene die bovenaan staat nog steeds de beste van de competitie. Elk team heeft namelijk gewoon 2 keer tegen alle tegenstanders gespeeld vand ie competitie. Dat het nu toevallig zo is dat dat in het voordeel is van Ajax is lullig, sure, maar niet onrechtvaardig.
Dit is natuurlijk onzin en ik zal je vertellen waarom. De gespeelde wedstrijd heeft namelijk wel directe en indirecte gevolgen voor de wedstrijden die erna gespeeld zijn. Het heeft dus niet alleen betrekking op de wedstrijden zelf. Meest voor de hand liggende voorbeeld zijn de kaarten. In dit geval heeft Ajax meer te klagen; drie gele kaarten. PSV had twee gele kaarten. Maar dan kijken we alleen naar Ajax en PSV. Wat te denken van Heerenveen en Cambuur? Die kregen een rode kaart tegen Twente. Dat kun je onmogelijk meer terugdraaien en Heerenveen verloor de wedstrijd de speelronde na Twente.

Het zijn van die dingen waardoor het onmogelijk is om dit zonder kleerscheuren te laten verlopen. In principe is dit de fout van Bert. Die had gewoon z'n snavel moeten houden zodat het buiten de huidige competitie blijft. Dat hij dit nog tijdens het seizoen naar buiten brengt is wat mij betreft onbehoorlijk.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_160410202
quote:
Wanbeleid, miljoenenverlies, fraude...die club ga ik helemaal niet missen. In de Jupiler League vallen clubs om voor een paar ton. Frustrerend om te zien dat ze een trapje hoger allerlei fratsen mogen uithalen om maar te blijven bestaan.
pi_160410572
Ik ben geen voorstander van ountenaftrek of iets dergelijks, en ik ben er ook zeker van dat Twente de seizoen gewoon uitspeelt (zegt mijn gevoel), maar de club heeft gewoon jarenlang financieel fraude gepleegd en bewust verzwegen. Is dat vergrijp ineens minder erg als wanneer de KNVB daar pak hem beet vier maanden eerder was achtergekomen?

MVV kreeg in 2013 in één seizoen twee keer puntenaftrek (AGOVV en Veendam), waarvan de laatste keer eind maart/begin april. Van koploper naar plek 4 met nog 7 duels te gaan, maar in de eredivisie ligt dat natuurlijk allemaal veel gevoeliger...dus dat moeten we maar niet doen.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:40:05 #68
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_160411257
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:01 schreef Fargo het volgende:
Ik ben geen voorstander van ountenaftrek of iets dergelijks, en ik ben er ook zeker van dat Twente de seizoen gewoon uitspeelt (zegt mijn gevoel), maar de club heeft gewoon jarenlang financieel fraude gepleegd en bewust verzwegen. Is dat vergrijp ineens minder erg als wanneer de KNVB daar pak hem beet vier maanden eerder was achtergekomen?

MVV kreeg in 2013 in één seizoen twee keer puntenaftrek (AGOVV en Veendam), waarvan de laatste keer eind maart/begin april. Van koploper naar plek 4 met nog 7 duels te gaan, maar in de eredivisie ligt dat natuurlijk allemaal veel gevoeliger...dus dat moeten we maar niet doen.
Ehh, Twente kreeg vorig seizoen ook twee keer puntenaftrek.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_160411823
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:01 schreef Fargo het volgende:

Cambuur is toen onverwacht kampioen geworden, maar MVV heeft het toen zelf laten zitten in dat seizoen op het laatste moment tegen de direkte tegenstanders zoals FC Volendam.
Cambuur had vijf verliespunten tegen BV Veendam. Ik denk wel dat Cambuur niet rechtstreeks kampioen was geworden als BV Veendam de competitie mocht uitdienen.

Ik vind het doodzonde dat BV Veendam in dat seizoen op het laatste moment alsnog ten onder is gegaan. Het ging maar om een klein bedrag. En maar om zo'n zes wedstrijden nog te gaan.
Ik vind dat de KNVB dan een klein potje moet hebben om de competitie uit te laten spelen. Het ging bij BV Veendam toen maar om een ton.
Had Veendam dan voor het nieuwe seizoen (op 1 juli) die ton niet terugbetaald, en ook geen nieuwe reële begroting ingediend, dan had je BV Veendam gewoon moeten laten degraderen naar wat nu de Tweede Klasse gaat worden.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 13:28:19 #70
391874 Pascalus
-geroyeerd-
pi_160415614
Ik ga Twente wel een klein beetje missen hoor, als ze er niet meer zijn.
Ik ben inmiddels overleden.
pi_160417827
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Ehh, Twente kreeg vorig seizoen ook twee keer puntenaftrek.
Niet voor fraude, waar de club nu 'terecht' voor staat.
  Forum Admin zaterdag 5 maart 2016 @ 12:04:40 #72
35723 crew  GGMM
pi_160436116
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:35 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

ADO 2 - 1 Twente
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160436556
Grote bedragen gegokt op FC Twente - Cambuur (3-0)

Het AD heeft ook weer wat gevonden

Wel typisch dat bij deze wedstrijd Gerard van den Belt voor het eerst weer op de tribune zat :s)
Hij valt misschien minder op dan een belchinees
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')