Wat doen de westerse troepen in die regionen als het niet ons probleem zou zijn? Juist de rechtse westerse obsessie om dictatoren in die regionen te verdrijven en democratie in te voeren zijn de basis geweest van deze rotzooi in die regio. De vluchtelingen zouden evenredig naar de oorlog besteding moeten verdeeld worden, dus minstens 50% naar de VS verschepen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 07:10 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom laten wij ons een oor aannaaien?
Nederland ligt niet naast Syrie.
Dit is een Turks probleem. Die Turken hebben zelf oorlog lopen zoeken in Syrie. Dat is uit de hand gelopen, en nu de rapen gaar zijn, sturen ze de vluchtelingen naar Europa.
Je mag de Amerikanen, Obama, verwijten dat hij van Irak een tweede Vietname heeft gemaakt. Na de surge van Bush (waar hij tegen was), was de situatie in Irak stabiel. Maar Obama moest en zou de troepen uit Irak terugtrekken. Iets dat de VS om verstandige redenen eerder niet uit Japan, Zuid-Korea en Duitsland heeft gedaan.quote:Op donderdag 3 maart 2016 07:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat doen de westerse troepen in die regionen als het niet ons probleem zou zijn? Juist de rechtse westerse obsessie om dictatoren in die regionen te verdrijven en democratie in te voeren zijn de basis geweest van deze rotzooi in die regio. De vluchtelingen zouden evenredig naar de oorlog besteding moeten verdeeld worden, dus minstens 50% naar de VS verschepen.
Op de kosten van Turkije.quote:Op donderdag 3 maart 2016 07:55 schreef Spanky78 het volgende:
Invliegen... Alleen als we dan uitgeprocedeerde types terugvliegen... Iets met balans enzo
Waarom zou Turkije moeten betalen voor niet-Turken die hier uitgeprocedeerd zijn?quote:
Ik kan Erdogan vanaf hier horen brullen van het lachen terwijl ie nog een paleis neerzet van 3 miljard euro.quote:minimaal vierhonderd vluchtelingen per dag' die naar Europa mogen komen. 'Dat moeten we een maand volhouden, als teken van goede wil. Als de EU aan Turkije laat zien dat we serieus werk maken van een oplossing van de vluchtelingencrisis, komt Ankara in actie tegen de mensensmokkelaars.
Vooralsnog ben ik in ieder geval de enige hier oo FOK! zo te lezen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Hoeveel mensen zijn er voorstander van zo'n idioot plan?
Probleem is meer de redenering erachter. Dat we dit moeten doen om Turkije te paaien. Ik dacht dat we ze 3 miljard hadden gegeven/gaan geven. Is dat niet genoeg dan?quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vooralsnog ben ik in ieder geval de enige hier oo FOK! zo te lezen.
Ik snap de grootse tegenstand echter niet. Natuurlijk willen we ze hier liever niet hebben, maar linksom of rechtsom komen ze hier toch. Dan kan je ze beter gecontroleerd laten komen dan hoe het er nu aan toegaat. dlDaarbij zagen we de afgelopen tijd dat ze dan heel graag doorreizen naar Duitsland, Nederland, Scandinavie of GB via Calais. Ook oo waar ze heengaan hen je veel meer controle als jij de reis organiseert.
Een goed plan wil ik het niet noemen, maar als je bij dit plan de grenzen onverbiddelijk sluit en ze alleen via deze vluchten binnen laat komen, vind ik het wel beduidend beter dan het alternatief
oneens als wij onze grenzen goed bewaken komt er niemand binnen. Flauwekul om te stellen dat het sowieso gaat gebeurenquote:Op donderdag 3 maart 2016 08:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik snap de grootse tegenstand echter niet. Natuurlijk willen we ze hier liever niet hebben, maar linksom of rechtsom komen ze hier toch. Dan kan je ze beter gecontroleerd laten komen dan hoe het er nu aan toegaat. dlDaarbij zagen we de afgelopen tijd dat ze dan heel graag doorreizen naar Duitsland, Nederland, Scandinavie of GB via Calais. Ook oo waar ze heengaan hen je veel meer controle als jij de reis organiseert.
Een goed plan wil ik het niet noemen, maar als je bij dit plan de grenzen onverbiddelijk sluit en ze alleen via deze vluchten binnen laat komen, vind ik het wel beduidend beter dan het alternatief
quote:Illegale Marokkanen blijken vrijwel niet uit te zetten naar hun thuisland. Rabat beweert zijn onderdanen weer op te nemen, maar daar komt in de praktijk niets van terecht.
Dat blijkt uit cijfers die De Telegraaf heeft opgevraagd bij het ministerie van Veiligheid en Justitie.
In Nederland werden vorig jaar wederom veel Marokkaanse illegalen aangetroffen zonder papieren. Den Haag zou die graag uitzetten. In 215 gevallen werd de ambassade van het Noord-Afrikaanse land daarom gevraagd om aan hen reisdocumenten te geven en ze weer op te nemen. Volgens Veiligheid en Justitie willigde het koninkrijk slechts vijf van die verzoeken in. Daarbij is het nog maar de vraag of het aantal van vijf echt gehaald is; het departement rondt af op vijftallen.
Je nieuwsberichtje heeft niks te maken met daadkracht of rare wetgeving van Nederlandse zijden eigenlijk.quote:
Nee, maar wel dat praktisch geen enkele afgewezen asielzoeker terug kan naar land van herkomst.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:38 schreef zeer het volgende:
[..]
Je nieuwsberichtje heeft niks te maken met daadkracht of rare wetgeving van Nederlandse zijden eigenlijk.
Omdat men niet mee hoeft te werken aan zijn eigen deportatie of wat?quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:49 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat praktisch geen enkele afgewezen asielzoeker terug kan naar land van herkomst.
Duitsland heeft dat nu ook ontdekt, aangezien ze van de 200.000 afgewezen asielzoekers er maar 21.000 hebben kunnen terugsturen.
Ala je bent afgewezen heb je niks meer in Duitsland te zoeken.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:50 schreef zeer het volgende:
[..]
Omdat men niet mee hoeft te werken aan zijn eigen deportatie of wat?
En dan ben je nog tegen dit plan?quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:49 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat praktisch geen enkele afgewezen asielzoeker terug kan naar land van herkomst.
Duitsland heeft dat nu ook ontdekt, aangezien ze van de 200.000 afgewezen asielzoekers er maar 21.000 hebben kunnen terugsturen.
Ik zie wel enige verschil tussen een vakantie en vluchten voor oorlog, vooral met betrekking tot financiën.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ala je bent afgewezen heb je niks meer in Duitsland te zoeken.
Als mijn visum na een vakantie afloopt moet ik ook oprotten uit het land waar ik dan ben.
Als je wordt afgewezen voor asiel betekent het al dat je gewoon terug kunt naar je land. Je wordt niet voor niks afgewezen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:01 schreef zeer het volgende:
[..]
Ik zie wel enige verschil tussen een vakantie en vluchten voor oorlog, vooral met betrekking tot financiën.
Waar moet je dat van betalen?quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je wordt afgewezen voor asiel betekent het al dat je gewoon terug kunt naar je land. Je wordt niet voor niks afgewezen.
Ik denk niet dat het Syriërs op de vlucht voor oorlog zijn die in Duitsland worden afgewezen..quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:01 schreef zeer het volgende:
[..]
Ik zie wel enige verschil tussen een vakantie en vluchten voor oorlog, vooral met betrekking tot financiën.
ze zijn hier niet heen komen lopen, wellicht is het je wel eens opgevallen dat er veel zee is tussen Europa en Afrika/Aziëquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze zijn ook hierheen komen lopen, dan lopen ze maar terug.
Dan zijn ze op de vlucht voor het hebben van weinig financieel perspectief in eigen land. Resultaat is het zelfde: als ze in eenmaal hier zijn, zullen ze weinig geld hebben om even het vliegtuig te pakken.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het Syriërs op de vlucht voor oorlog zijn die in Duitsland worden afgewezen..
In Marokko en Albanië is het voor zover ik weet geen oorlog..
Dus grenzen dicht zodat ze niet meer binnen kunnen wandelen..quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:06 schreef zeer het volgende:
[..]
Dan zijn ze op de vlucht voor het hebben van weinig financieel perspectief in eigen land. Resultaat is het zelfde: als ze in eenmaal hier zijn, zullen ze weinig geld hebben om even het vliegtuig te pakken.
De grenzen zijn gewoon dicht, je moet een visum hebben om binnen Europa te komen. Tenzij je vluchteling bent, dan kun je aanspraak maken op een asielprocedure. Dat is iets wat we met z'n allen hebben afgesproken.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:11 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Dus grenzen dicht zodat ze niet meer binnen kunnen wandelen..
Boeien. Niet ons probleem. Ze hadden kennelijk geld om vanuit Marokko of Algerie een niet-legitieme asielvraag te doen. Als ze daarom afgewezen worden zoeken ze het verder zelf ook maar uit.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:06 schreef zeer het volgende:
[..]
ze zijn hier niet heen komen lopen, wellicht is het je wel eens opgevallen dat er veel zee is tussen Europa en Afrika/Azië
Maar het zijn dus geen vluchtelingen als die Marokkanen, Algerijnen, Pakistanen en Iraniers. Begint het je al te dagen met je cirkelredenaties??quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:12 schreef zeer het volgende:
[..]
De grenzen zijn gewoon dicht, je moet een visum hebben om binnen Europa te komen. Tenzij je vluchteling bent, dan kun je aanspraak maken op een asielprocedure. Dat is iets wat we met z'n allen hebben afgesproken.
quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:12 schreef zeer het volgende:
[..]
De grenzen zijn gewoon dicht, je moet een visum hebben om binnen Europa te komen. Tenzij je vluchteling bent, dan kun je aanspraak maken op een asielprocedure. Dat is iets wat we met z'n allen hebben afgesproken.
Dat doen ze ook en dus gaan ze niet terug.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Boeien. Niet ons probleem. Ze hadden kennelijk geld om vanuit Marokko of Algerie een niet-legitieme asielvraag te doen. Als ze daarom afgewezen worden zoeken ze het verder zelf ook maar uit.
Jawel, er zijn wel mensen vanuit die landen die een asielaanvraag doen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar het zijn dus geen vluchtelingen als die Marokkanen, Algerijnen, Pakistanen en Iraniers. Begint het je al te dagen met je cirkelredenaties??
Waar heb jij het in godsnaam over. 'De grenzen zijn dicht'? 'Je moet een afspraak maken?'quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:12 schreef zeer het volgende:
[..]
Je moet een visum aanvragen om Europa binnen te mogen vanuit ongeveer ieder land in de wereld. Je mag echter wel een asielverzoek doen. Dit is ook gewoon wat gebeurd. En dat men asielverzoeken mag doen, is een gevolg van afspraken die we met heel Europa met elkaar bedacht hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waar heb jij het in godsnaam over. 'De grenzen zijn dicht'? 'Je moet een afspraak maken?'Net uit een coma ontwaakt oid?
En dus maken ze misbruik van het systeem. Marokkaan die in Europa wil wonen/werken? Prima, meld je dan maar via de normale immigratiekanalen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:14 schreef zeer het volgende:
[..]
Jawel, er zijn wel mensen vanuit die landen die een asielaanvraag doen.
Wat zou je zelf doen als je honger hebt?quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dus maken ze misbruik van het systeem. Marokkaan die in Europa wil wonen/werken? Prima, meld je dan maar via de normale immigratiekanalen.
Laat die asielprocedure dan verkort in het buitenland lopen voor ze de vlucht op stappen. Dan krijg je voor een groot deel échte vluchtelinggen binnen en kan je ze bij aankomst evenredig verdelen onder de EU-landenquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:12 schreef zeer het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:17 schreef zeer het volgende:
[..]
Wat zou je zelf doen als je honger hebt?
Zou Nederland het accepteren als een ander land een soort van niemandsland creëert binnen onze landsgrenzen waar een dergelijke procedure gevoerd zou worden?quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Laat die asielprocedure dan verkort in het buitenland lopen voor ze de vlucht op stappen. Dan krijg je voor een groot deel échte vluchtelinggen binnen en kan je ze bij aankomst evenredig verdelen onder de EU-landen
probleem opgelost zou ik zeggen
Nee maar srs, wat zou je zelf doen? Zou je de regels van een dergelijk land respecteren of zou je gewoon de route nemen waarvan je denkt dat het je het meeste oplevert?quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan afgewezen worden hier en nog stampij lopen maken dat je moet vertrekken. Honger is GEEN reden voor een asiel.
Verder ga ik niet meer reageren want deze discussie gaat nergens heen.
Nee, je mag zonder een visum aan te vragen Europa binnenstormen en wanneer je eventueel behoefte hebt aan een uitkering en huis, een asielverzoek doen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:16 schreef zeer het volgende:
[..]
Je moet een visum aanvragen om Europa binnen te mogen vanuit ongeveer ieder land in de wereld. Je mag echter wel een asielverzoek doen. Dit is ook gewoon wat gebeurd. En dat men asielverzoeken mag doen, is een gevolg van afspraken die we met heel Europa met elkaar bedacht hebben.
Ik ben mij niet van dergelijke regels bewust.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee, je mag zonder visum aanvragen Europa binnenstormen en wanneer je eventueel behoefte hebt aan een uitkering en huis, een asielverzoek doen.
Probeer dan ook over te brengen dat er geen regels zijn, of althans niet gehanteerd worden. Wij hebben niet met elkaar afgesproken dat men zichzelf hier naar binnen kan forceren en ons afhankelijk te maken van of ze weer weggestuurd kunnen worden of niet.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:20 schreef zeer het volgende:
[..]
Ik ben mij niet van dergelijke regels bewust.
Correct, daarom hebben we ook grensbewaking e.d. Momenteel zie je wel dat de landen die in totale economische misère zitten niet in staat zijn dergelijke bewaking daadkrachtig uit te voeren. Noch lijkt een land als Turkije van plan te zijn de vluchtelingen aan hun kant tegen te houden want dat zou betekenen dat ze ze ook moeten opvangen. En je snapt zelf wel dat ze dat niet willen, wie heeft er immers niet een schurfthekel aan mensen die denken dat omdat hun land kapot gebombardeerd wordt recht hebben op een veilige plekquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:23 schreef LelijKnap het volgende:
Wij hebben niet met elkaar afgesproken dat men zichzelf hier naar binnen kan forceren
Ik ben eigenlijk wel links georiënteerd maar wat mij betreft stemt er niemand meer op de PVDAquote:
Als Nederland te kampen zou hebben met een miljoen vluchtelingen en een grote buitenkandse mogendheid als de EU dat als enige mogelijke oplossig zou bieden wel, denk ik. vooral omdat je het gebied waar die talloze vluchtelingen zitten toch efectief al kwijt bent.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:18 schreef zeer het volgende:
[..]
Zou Nederland het accepteren als een ander land een soort van niemandsland creëert binnen onze landsgrenzen waar een dergelijke procedure gevoerd zou worden?
Dit is ndtuurlijk niet alleen aan de pvda te wijten. Vrijwel elke partij heeft hier de afgelopen 10 jaar aan meegewerkt, van de pvv tot aan d66. Alleen de SP en de PvdD kan je ditniet kwalijk nemenquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:27 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel links georiënteerd maar wat mij betreft stemt er niemand meer op de PVDA
Eerst al het bed induiken met de VVD en dan de complete zorg onherstelbaar slopen
Kan jij mij uitleggen hoe Samson zijn ophaaldienst gelijk zal staan aan het einde van de aanstroom via Turkije?quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:27 schreef zeer het volgende:
[..]
Correct, daarom hebben we ook grensbewaking e.d. Momenteel zie je wel dat de landen die in totale economische misère zitten niet in staat zijn dergelijke bewaking daadkrachtig uit te voeren. Noch lijkt een land als Turkije van plan te zijn de vluchtelingen aan hun kant tegen te houden want dat zou betekenen dat ze ze ook moeten opvangen. En je snapt zelf wel dat ze dat niet willen, wie heeft er immers niet een schurfthekel aan mensen die denken dat omdat hun land kapot gebombardeerd wordt recht hebben op een veilige plek.
Daarom moet iedereen zo'n plan van Samsom toch al muziek in de oren klinken. Je haalt enkel de mensen op die je op wilt halen en krijgt niet al die bijvangst.
Wilders; waar ligt bij u de grens. Hoeveel wil je er maximaal toelatenquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:27 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel links georiënteerd maar wat mij betreft stemt er niemand meer op de PVDA
Eerst al het bed induiken met de VVD en dan de complete zorg onherstelbaar slopen en nu dit !
Al die mensen die de laatste keer op de PVDA gestemd hebben moeten zich diep schamen
We moeten eigenlijk massaal stemmen op de SP maar die hoor of zie je nooit.
Ik weet bij God niet wat die gasten uitspoken het lukt ze schijnbaar niet om in het nieuws te komen
Terwel zij nu juist moord en brand moeten schreeuwen over de PVDA.
Ik ga nu ff een uitstapje maken naar de PVV die trouwens ook veel linkse en wat rechtse ideeën hebben vooral de ideeën over Europa staan mij heel erg aan.
Die zien dus liever dat al die badgasten met een bootje de zee overgaan.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:31 schreef timmmmm het volgende:
Vergeet niet dat dit voor Turkije ook een immens probleem is.
Als je op die manier kan filteren in welke mensen je binnenhaalt en tegelijkertijd zorgt dat een land als Turkije alles op alles zet om de vluchtelingen binnen haar grenzen te houden kan die stroom wel flink afnemen denk ik.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Kan jij mij uitleggen hoe Samson zijn ophaaldienst gelijk zal staan aan het einde van de aanstroom via Turkije?
Niu, dat moet ik nog zien. We zullen het in ieder geval waarschijnlijk nooit weten, helaasquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:34 schreef zeer het volgende:
[..]
Die zien dus liever dat al die badgasten met een bootje de zee overgaan.
Exact mijn punt....het zal de druk op Europa, Nederland, onze welvaart en stabiliteit alleen maar vergroten. En alsof ze dat daar niet doorhebben....Ik begin me meer en af te vragen welk duivels plan ze eigenlijk werkelijk dienen..quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:36 schreef zeer het volgende:
[..]
Niet dat dat verder gaat gebeuren want waarom zou Turkije.
Je ziet dat nu toch? De plekken waarvan die bootjes vertrekken zijn allemaal bekend, zijn namelijk de plekken die het dichtste bij EU grondgebied liggen. En toch vertrekken er dagelijks veel van die bootjes. Lijkt me niet heel lastig voor een land om dat te voorkomen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Niu, dat moet ik nog zien. We zullen het in ieder geval waarschijnlijk nooit weten, helaas
Wat zal de druk op Europa vergroten? Die mensen die Samsom op wilt halen zijn sws de mensen die hier een asielvergunning krijgen. Netto geen verschil dus.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Exact mijn punt....het zal de druk op Europa, Nederland, onze welvaart en stabiliteit alleen maar vergroten. En alsof ze dat daar niet doorhebben....Ik begin me meer en af te vragen welk duivels plan ze eigenlijk werkelijk dienen..
Het overgrote merendeel van de migranten is géén asielzoeker en heeft dus 0% kans om op dat vliegtuig te komen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En dan ben je nog tegen dit plan?
Als je de reis orgsniseert, bepaal jij wie erop zit. Dan zou je vooraf kunnen checken of het wel echte vluchtelingen zijn
Ah ja, want als je een paar families met het vliegtuig laat komen, komen de anderen niet meer. Je zegt dat ze linksom of rechtsom hier toch komen, waarom dan 400 extra importeren? Het gaat geen flikker uitmaken, behalve dat er zo nog meer komen en je zo een verkeerd teken geeft, namelijk dat ze maar al te welkom zijn en we ze zelfs met het vliegtuig komen ophalen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Er zijn mensen met middelen om zichzelf hier naar toe te bewegen en mensen zonder. En hoezo 'sowieso die hier een asielvergunning krijgen'? Dat is een stelling die er vanuit gaat dat er uberhaupt geen limiet mag of kan zijn aan wat wij accepteren. De stroom is potentieel oneindig wanneer de zeegrenzen niet bewaakt zullen worden.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:39 schreef zeer het volgende:
[..]
Wat zal de druk op Europa vergroten? Die mensen die Samsom op wilt halen zijn sws de mensen die hier een asielvergunning krijgen. Netto geen verschil dus.
Nu is er geen fatsoenlijk alternatiefquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:38 schreef zeer het volgende:
[..]
Je ziet dat nu toch? De plekken waarvan die bootjes vertrekken zijn allemaal bekend, zijn namelijk de plekken die het dichtste bij EU grondgebied liggen. En toch vertrekken er dagelijks veel van die bootjes. Lijkt me niet heel lastig voor een land om dat te voorkomen.
Ja, oorlogsvluchtelingen vangen wij op, is je dat nog nooit ten oren gekomen? Denk maar niet dat Samsom voorstelt om mensen op te pikken in Turkije waar van zal blijken dat ze geen recht hebben op een verblijfsvergunning, dat zou politieke zelfmoord betekenen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er zijn mensen met middelen om zichzelf hier naar toe te bewegen en mensen zonder. En hoezo 'sowieso die hier een asielvergunning krijgen'? Dat is een stelling die er vanuit gaat dat er uberhaupt geen limiet mag of kan zijn aan wat wij accepteren. De stroom is potentieel oneindig wanneer de zeegrenzen niet bewaakt zullen worden.
Grote opvangcentra bouwen in Afrika, Kazachstan, Mongolië, enz.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nu is er geen fatsoenlijk alternatief
Correct, we willen dat Turkije dat even fixed voor 1 miljard euro. Beetje naïeve gedachte wel als je bedenkt dat we dat in Nederland ook ongeveer uitgeven aan die relatief paar duizend vluchtelingen die hier zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nu is er geen fatsoenlijk alternatief
Ja fascisme jeejquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:47 schreef Confetti het volgende:
De PvdA is echt een ernstig gevaar voor het voortbestaan van het land geworden. Verbieden en de kopstukken politiek gezien neutraliseren.
Wat is er mis met deze mensen.
Dat wij dat doen is mij duidelijk. Ik wist alleen niet dat het onbegrensd is. En natuurlijk niet, maar nogmaals; het dondert niet wat voor een soort mensen hij ophaalt. Het is hoe dan ook niets dan een toevoeging aan wat al via andere wegen binnenstroomt.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:45 schreef zeer het volgende:
[..]
Ja, oorlogsvluchtelingen vangen wij op, is je dat nog nooit ten oren gekomen? Denk maar niet dat Samsom voorstelt om mensen op te pikken in Turkije waar van zal blijken dat ze geen recht hebben op een verblijfsvergunning, dat zou politieke zelfmoord betekenen.
Ik heb liever mensen die geen kans maken op asiel als het toch per se moet. Die kun je dan uitzetten. Oost-Europa gaat straks ook wat Noord-Afrikanen meenemen en de aanvraag afwijzen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:45 schreef zeer het volgende:
[..]
Ja, oorlogsvluchtelingen vangen wij op, is je dat nog nooit ten oren gekomen? Denk maar niet dat Samsom voorstelt om mensen op te pikken in Turkije waar van zal blijken dat ze geen recht hebben op een verblijfsvergunning, dat zou politieke zelfmoord betekenen.
Een verstandig plan.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:11 schreef timmmmm het volgende:
Lijkt me een verstandig plan. Koppel dat aan een plan om vluchteligen evenredig te verdelen onder de EU-landen en je bent dichter bij een oplossing.
De grenzen potdicht gooien en alleen op deze manier vluchteligen naar binnen. Vooraf screenen of het wel echt vlucjtelingen zij en laat maar komen. Lijkt me een beter plan dan de ongecontroleerde massale illegale 'vluchteligen'stroom die nu langs alle kanten Europa binnendringt
ja maar moeten er dan ook geen asielzoekers weer terug gebracht worden ofzo.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:39 schreef zeer het volgende:
[..]
Wat zal de druk op Europa vergroten? Die mensen die Samsom op wilt halen zijn sws de mensen die hier een asielvergunning krijgen. Netto geen verschil dus.
Juist naar de 100. 400 vluchtelingen per dag, dat zijn er 150.000 per jaar, dat zijn 3 zetels erbij!quote:
Niet mensen met een verblijfsvergunning in ieder geval.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:53 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar moeten er dan ook geen asielzoekers weer terug gebracht worden ofzo.
Mag toch hopen dat ze geen stemrecht hebben?quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist naar de 100. 400 vluchtelingen per dag, dat zijn er 150.000 per jaar, dat zijn 3 zetels erbij!
Wat zou ik zelf doen HMM Ja goede vraag.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:17 schreef zeer het volgende:
[..]
Wat zou je zelf doen als je honger hebt?
Je denkt toch niet werkelijk dat die de eisenlijst van 'de asielzoeker' is toch?quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:02 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Wat zou ik zelf doen HMM Ja goede vraag.
Ik zou denk ik de vrouwen zou lastig vallen en verkrachten
Misschien in een AZC de homo's klappen geven.
Ik denk dat ik zou klagen over de trage internet verbinding.
Ik zou heel boos worden over het natte weer en de kou in Nederland.
Het eten wat ik dan krijg in het AZC zou ik meteen weg gooien en ik zou de kantine
verbouwen.
Ik denk dat ik een van mijn kinderen naar voren zou schuiven als er een man met een camera aan komt
Ik zou zakgeld eisen zodat ik sigaretten kan kopen.
Ik zou een huurhuis eisen en misschien ook wel een auto omdat de winkel zo ver weg is
Ja eigenlijk de gebruikelijke dingen die je zo op TV ziet
Misschien is hij de nieuwe opvolger van Camille Eurlings bij de KLMquote:Op donderdag 3 maart 2016 10:02 schreef aspi het volgende:
Eerder wilde hij ze toch met een boot weer terug brengen vanuit Griekenland? Dus zijn idee is invliegen en dan weer terugvaren? Goed plan man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |