Wat doen de westerse troepen in die regionen als het niet ons probleem zou zijn? Juist de rechtse westerse obsessie om dictatoren in die regionen te verdrijven en democratie in te voeren zijn de basis geweest van deze rotzooi in die regio. De vluchtelingen zouden evenredig naar de oorlog besteding moeten verdeeld worden, dus minstens 50% naar de VS verschepen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 07:10 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom laten wij ons een oor aannaaien?
Nederland ligt niet naast Syrie.
Dit is een Turks probleem. Die Turken hebben zelf oorlog lopen zoeken in Syrie. Dat is uit de hand gelopen, en nu de rapen gaar zijn, sturen ze de vluchtelingen naar Europa.
Je mag de Amerikanen, Obama, verwijten dat hij van Irak een tweede Vietname heeft gemaakt. Na de surge van Bush (waar hij tegen was), was de situatie in Irak stabiel. Maar Obama moest en zou de troepen uit Irak terugtrekken. Iets dat de VS om verstandige redenen eerder niet uit Japan, Zuid-Korea en Duitsland heeft gedaan.quote:Op donderdag 3 maart 2016 07:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat doen de westerse troepen in die regionen als het niet ons probleem zou zijn? Juist de rechtse westerse obsessie om dictatoren in die regionen te verdrijven en democratie in te voeren zijn de basis geweest van deze rotzooi in die regio. De vluchtelingen zouden evenredig naar de oorlog besteding moeten verdeeld worden, dus minstens 50% naar de VS verschepen.
Op de kosten van Turkije.quote:Op donderdag 3 maart 2016 07:55 schreef Spanky78 het volgende:
Invliegen... Alleen als we dan uitgeprocedeerde types terugvliegen... Iets met balans enzo
Waarom zou Turkije moeten betalen voor niet-Turken die hier uitgeprocedeerd zijn?quote:
Ik kan Erdogan vanaf hier horen brullen van het lachen terwijl ie nog een paleis neerzet van 3 miljard euro.quote:minimaal vierhonderd vluchtelingen per dag' die naar Europa mogen komen. 'Dat moeten we een maand volhouden, als teken van goede wil. Als de EU aan Turkije laat zien dat we serieus werk maken van een oplossing van de vluchtelingencrisis, komt Ankara in actie tegen de mensensmokkelaars.
Vooralsnog ben ik in ieder geval de enige hier oo FOK! zo te lezen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Hoeveel mensen zijn er voorstander van zo'n idioot plan?
Probleem is meer de redenering erachter. Dat we dit moeten doen om Turkije te paaien. Ik dacht dat we ze 3 miljard hadden gegeven/gaan geven. Is dat niet genoeg dan?quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vooralsnog ben ik in ieder geval de enige hier oo FOK! zo te lezen.
Ik snap de grootse tegenstand echter niet. Natuurlijk willen we ze hier liever niet hebben, maar linksom of rechtsom komen ze hier toch. Dan kan je ze beter gecontroleerd laten komen dan hoe het er nu aan toegaat. dlDaarbij zagen we de afgelopen tijd dat ze dan heel graag doorreizen naar Duitsland, Nederland, Scandinavie of GB via Calais. Ook oo waar ze heengaan hen je veel meer controle als jij de reis organiseert.
Een goed plan wil ik het niet noemen, maar als je bij dit plan de grenzen onverbiddelijk sluit en ze alleen via deze vluchten binnen laat komen, vind ik het wel beduidend beter dan het alternatief
oneens als wij onze grenzen goed bewaken komt er niemand binnen. Flauwekul om te stellen dat het sowieso gaat gebeurenquote:Op donderdag 3 maart 2016 08:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vooralsnog ben ik in ieder geval de enige hier oo FOK! zo te lezen.
Ik snap de grootse tegenstand echter niet. Natuurlijk willen we ze hier liever niet hebben, maar linksom of rechtsom komen ze hier toch. Dan kan je ze beter gecontroleerd laten komen dan hoe het er nu aan toegaat. dlDaarbij zagen we de afgelopen tijd dat ze dan heel graag doorreizen naar Duitsland, Nederland, Scandinavie of GB via Calais. Ook oo waar ze heengaan hen je veel meer controle als jij de reis organiseert.
Een goed plan wil ik het niet noemen, maar als je bij dit plan de grenzen onverbiddelijk sluit en ze alleen via deze vluchten binnen laat komen, vind ik het wel beduidend beter dan het alternatief
quote:Illegale Marokkanen blijken vrijwel niet uit te zetten naar hun thuisland. Rabat beweert zijn onderdanen weer op te nemen, maar daar komt in de praktijk niets van terecht.
Dat blijkt uit cijfers die De Telegraaf heeft opgevraagd bij het ministerie van Veiligheid en Justitie.
In Nederland werden vorig jaar wederom veel Marokkaanse illegalen aangetroffen zonder papieren. Den Haag zou die graag uitzetten. In 215 gevallen werd de ambassade van het Noord-Afrikaanse land daarom gevraagd om aan hen reisdocumenten te geven en ze weer op te nemen. Volgens Veiligheid en Justitie willigde het koninkrijk slechts vijf van die verzoeken in. Daarbij is het nog maar de vraag of het aantal van vijf echt gehaald is; het departement rondt af op vijftallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |