Hoezo? Misschien heb ik wel een verschrikkelijk sociale regel overschreden waar ik me niet bewust van ben, heb ik beleefdheidsvormen genegeerd, of hebben zij mijn voorbeeld ter harte genomen en zijn net zoals ik eens aan een andere tafel gaan zitten.quote:
Hoe oud waren die Chinezen bij wie je ging zitten?quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo? Misschien heb ik wel een verschrikkelijk sociale regel overschreden waar ik me niet bewust van ben, heb ik beleefdheidsvormen genegeerd, of hebben zij mijn voorbeeld ter harte genomen en zijn net zoals ik eens aan een andere tafel gaan zitten.
Ik heb redelijk wat contact met chinezen, maar die mensen liegen, zijn onfatsoenlijk en van dat soort dingen omdat dat zo in grote delen van China gaat. Is cultuur zeg maar. Zelf zijn ze zich er niet van bewust.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo? Misschien heb ik wel een verschrikkelijk sociale regel overschreden waar ik me niet bewust van ben, heb ik beleefdheidsvormen genegeerd, of hebben zij mijn voorbeeld ter harte genomen en zijn net zoals ik eens aan een andere tafel gaan zitten.
Broodjes, yoghurt, koffiequote:
ja maar chineesen hebben gewoon rare gewoonte's. daar is nou eenmaal niks aan te doen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Echt grappig hoe je 1.4 miljard mensen over een kam scheert omdat je toevallig 20 Chinezen kentquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:38 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik heb redelijk wat contact met chinezen, maar die mensen liegen, zijn onfatsoenlijk en van dat soort dingen omdat dat zo in grote delen van China gaat. Is cultuur zeg maar. Zelf zijn ze zich er niet van bewust.
Hun engels was afdoende om te communiceren, ze waren gemiddeld denk ik iets jonger dan ik, en ze waren al enkele jaren in duitsland op zijn minst.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:37 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Hoe oud waren die Chinezen bij wie je ging zitten?
Zijn het Chinezen die al langer in Diitsland wonen of Chinezen uit China? Spraken ze goed Engels?
Deze reactie had ik al verwacht. Maar ik sta in contact met zo'n 300 chinezen, wat nog niet veel is natuurlijk. Maar deze dingen vallen wel op bij deze groep. Ik stoor mij er verder ook niet aan want het zijn geweldige mensen verder.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:40 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Echt grappig hoe je 1.4 miljard mensen over een kam scheert omdat je toevallig 20 Chinezen kent
Ik had het kunnen weten dat het hier op uit ging draaien sorry daarvoor het was niet mijn insteek.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:40 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Echt grappig hoe je 1.4 miljard mensen over een kam scheert omdat je toevallig 20 Chinezen kent
Geen idee hoe oud jij bentquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hun engels was afdoende om te communiceren, ze waren gemiddeld denk ik iets jonger dan ik, en ze waren al enkele jaren in duitsland op zijn minst.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:37 schreef BasEnAad het volgende:
Chinezen zijn een gesloten gemeenschap vaak. Ik herken dat ook wel.
Er is in dit verhaal helemaal niemand racistisch.
Ben er al wel aangewend. Ik vind zulke mensen gewoon ignorant, doen alsof ze een cultuur heel goed kennen, terwijl ze geen idee hebben. Ieder cultuur heeft iets lelijks, ben het ook niet altijd mee eens hoe sommige Chinezen zich gedragen, maar het is al aan het veranderen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik had het kunnen weten dat het hier op uit ging draaien sorry daarvoor het was niet mijn insteek.
quote:
Ik heb een actie puur ondernomen omdat zij van een bepaalde ethniciteit waren, ik had dit denk ik niet gedaan met een groepje stille gemengde mensen die hetzelfde gedrag vertonen. Oh nee wacht dat heb ik wel eens gedaan...quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Overigens: waar zit hier in dit verhaal IN HEMELSNAAM het racisme?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |