quote:Op zondag 6 maart 2016 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of 6 H&M boekjesOf 300 vakbladen..... o nee, dat mag (maar wel zwaar) 💪SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeps?quote:Op maandag 7 maart 2016 09:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
donderdag twee (niet al te groten wijken). Wel hebben beide wijken 4 tassen HAH
Nou, ik heb ze niet geteld hoor, het zijn soms twee loodzware tassen. Vroeger ging alle post met een busje mee, dat mag nu niet meer. En als ik daar kom, met een rolstoel vol post 😅, staat het soms 'vol' met auto's van PostNL en consorten, maar goed.....quote:Op maandag 7 maart 2016 08:57 schreef Globetrottertje het volgende:
300 vakbladen??!!??
Oh ja, jij hebt het ziekenhuis natuurlijk..
Tenzij Moscowa fanatieke lezers heeft.![]()
300 vakbladen. Die krijg je toch niet allemaal in een keer mee? Wordt dat met een busje gebracht? Of verwachten ze dan gewoon dat je een paar keer op en neer rijdt?
Hahaha, die hebben voornamelijk retouren 💀quote:Op maandag 7 maart 2016 08:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Tenzij Moscowa fanatieke lezers heeft.
Vast een kieswijzer of zo - binnenkort weer stempassen.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
donderdag twee (niet al te groten wijken). Wel hebben beide wijken 4 tassen HAH
Gewoon postbusnummer voor het ziekenhuis. Ideaalquote:Op maandag 7 maart 2016 08:57 schreef Globetrottertje het volgende:
300 vakbladen??!!??
Oh ja, jij hebt het ziekenhuis natuurlijk..
Tenzij Moscowa fanatieke lezers heeft.![]()
300 vakbladen. Die krijg je toch niet allemaal in een keer mee? Wordt dat met een busje gebracht? Of verwachten ze dan gewoon dat je een paar keer op en neer rijdt?
Nee, maar daarom kan een gesprek daarover toch wel goed zijn?quote:Op maandag 7 maart 2016 13:34 schreef Pietertje71 het volgende:
Naar mijn mening ben ik niet degene die de knelpunten heeft veroorzaakt.
Ja hoor, maar ik ging er van uit dat ik met een vertrouwenspersoon zou gaan overleggen wat de stappen zijn in deze.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:46 schreef zombo het volgende:
[..]
Nee, maar daarom kan een gesprek daarover toch wel goed zijn?
De knelpunten die jij aangeeft, dat klinkt wat vriendelijker... ik hoop dat het gesprek de lucht wat klaart, zal misschien niet alles oplossen, maar het moet niet te hoog oplopen.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:49 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ja hoor, maar ik ging er van uit dat ik met een vertrouwenspersoon zou gaan overleggen wat de stappen zijn in deze.
Dat er specifiek 'mijn knelpunten' staat, vond ik een beetje raar overkomen, maar misschien lees ik het 'anders' dan dat het bedoelt is
Ach een beetje spanning in een relatie houd je alertquote:Op maandag 7 maart 2016 14:19 schreef zombo het volgende:
[..]
De knelpunten die jij aangeeft, dat klinkt wat vriendelijker... ik hoop dat het gesprek de lucht wat klaart, zal misschien niet alles oplossen, maar het moet niet te hoog oplopen.
'Moet je wat harder bellen', zeg ik dan. 👂quote:Op maandag 7 maart 2016 14:35 schreef Pietertje71 het volgende:
Laatst ook al weer aangesproken waarom ik na 4x over laten gaan mijn telefoon niet oppak..tijdens de postronde op de scooter
Niet gehoord maar later wel terug gebeld
Ik ben aan het werk en niet met mijn telefoon aan het spelen.
Yep. Stempassen.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:49 schreef Thomas-sama het volgende:
HAH overal bezorgen? Dus ook met NEE sticker? Las iets met stemwijzer ofso.
Gezien het grote aantal tassen denk ik eerder dat het de Ah Paasspecial is. Dat is een compleet tijdschrift.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:49 schreef Thomas-sama het volgende:
HAH overal bezorgen? Dus ook met NEE sticker? Las iets met stemwijzer ofso.
Ik denk ook dat het de AH-paasspecial is.quote:HAH overal bezorgen? Dus ook met NEE sticker? Las iets met stemwijzer ofso
Wel fijn dat de looptijd ook is aangepastquote:Op maandag 7 maart 2016 16:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gezien het grote aantal tassen denk ik eerder dat het de Ah Paasspecial is. Dat is een compleet tijdschrift.
Hier ook niet. In de hoop dat mensen vergeten te plussen. Er zijn er bij ons die nooit op mijnwerk kijken omdat ze toch altijd hetzelfde lopen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 05:50 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Wel fijn dat de looptijd ook is aangepast
Hier ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 07:16 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Hier ook niet. In de hoop dat mensen vergeten te plussen. Er zijn er bij ons die nooit op mijnwerk kijken omdat ze toch altijd hetzelfde lopen.
gecontroleerd door een leidinggevende.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 07:49 schreef zombo het volgende:
Gelukkig krijg je een seintje op je smartphone: Wilt u de meer-gelopen tijd accepteren, toets JA. Was de voorbereiding naar tevredenheid, toets NEE. U wordt zo spoedig mogelijk gebeld. 😇
Of geholpen, maar dat zeg je bij een hond ook...quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:14 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
gecontroleerd door een leidinggevende.
Nou soms voelt het wel alsof je ballen worden geknepenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:31 schreef zombo het volgende:
[..]
Of geholpen, maar dat zeg je bij een hond ook...
Me toquote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:11 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik kreeg net bericht dat de HAH op do een foutje is.
Klopt. Wordt volgende week donderdag (17 maart).quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:11 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik kreeg net bericht dat de HAH op do een foutje is.
Hier geen bericht, maar het is weggehaald. Mooi, dan ben ik vrijquote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:27 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Klopt. Wordt volgende week donderdag (17 maart).
Hier voelen dat soort dingen niet echt als de schuld krijgen. Meer als een check om te onderzoeken waar het fout gaat. Bij een herhaalklacht wordt er gecontroleerd wat de sorteerder ziet voor een bepaald adres, en wat de bewoners ontvangen. Dan is er eenvoudig te zien dat het niet, of juist wel fout gaat bij de bezorger.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:28 schreef Thomas-sama het volgende:
Meh, TC belde ivm een klachtBewoner zou post missen.
Ik loop die wijk al een lange tijd en heb dus niet het gevoel dat het ergens anders fout bezorgd is. Maar toch krijgt de pbz min of meer de schuld terwijl het ook elders in het proces mis kan gaan.
Dat vind ik altijd van dat vage geneuzel. Laat ze eens concreet zijn. Welke post missen ze? Op welke dagen hadden ze het moeten krijgen? Vaak blijken ze hier geen concreet antwoord op te hebben, hooguit dat ze al een paar dagen geen post hebben gehad. Of het gaat om post van de ING of de Belastingdienst die in 90% van de gevallen door Sandd bezorgd wordt (of niet, dus).quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:28 schreef Thomas-sama het volgende:
Meh, TC belde ivm een klachtBewoner zou post missen.
Ik loop die wijk al een lange tijd en heb dus niet het gevoel dat het ergens anders fout bezorgd is. Maar toch krijgt de pbz min of meer de schuld terwijl het ook elders in het proces mis kan gaan.
Klopt hoor. Tenminste is in mijn wijken is dat ook zo. De paar klachten die ik ooit kreeg, hadden niets met mij als postbezorger te maken. Ik trek me er ook niets meer van aan. Ik doe mijn werk naar behoren en zeikerds zul je altijd houden.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd van dat vage geneuzel. Laat ze eens concreet zijn. Welke post missen ze? Op welke dagen hadden ze het moeten krijgen? Vaak blijken ze hier geen concreet antwoord op te hebben, hooguit dat ze al een paar dagen geen post hebben gehad. Of het gaat om post van de ING of de Belastingdienst die in 90% van de gevallen door Sandd bezorgd wordt (of niet, dus).
Maar vervelend is het wel.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:29 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Klopt hoor. Tenminste is in mijn wijken is dat ook zo. De paar klachten die ik ooit kreeg, hadden niets met mij als postbezorger te maken. Ik trek me er ook niets meer van aan. Ik doe mijn werk naar behoren en zeikerds zul je altijd houden.
De kat door de shredder gehaald?quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets heb ik dus al eens in het echt meegemaakt
http://www.dumpert.nl/med(...)ec/kat_shredder.html
Nadien op dat adres gelukkig niet meer voorgekomen.
helaas de kat een tikje verkocht en een collega bleek een kennis van de bewoner te zijn, dus die heeft later nog met hen gebabbeld.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:35 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
De kat door de shredder gehaald?
Of de kat opvoeden of weigeren er post te bezorgen, net zolang totdat de bewoners het probleem opgelost hebben of een buitenbus geplaatst hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:44 schreef V__L_N het volgende:
Zo 1 heb ik er in mijn wijk ook. Elke dag weer... Bewoners weten het wel, maar ze doen er niks mee.
"laat de post maar uit de deur steken dan" Eeeh... ja dat is de oplossing.
Het zal mij benieuwen. Denk dat veel mensen hem niet gaan halen. Te veel werk. Een hoop mensen vinden zo'n sticker ook gewoon lelijk op de deur. Dus die gaan ook afvallen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 07:09 schreef Pietertje71 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_op_verzoek__.html
De hoofdstad wil de verspreiding van reclamefolders drastisch beperken. Alleen huishoudens die de nieuwe ja/ja-sticker opplakken krijgen in het vervolg nog brochures. Aan brievenbussen zonder sticker moeten de folderbezorgers vanaf 2017 voorbijgaan.
Dat besluit het bestuur van de hoofdstad op verzoek van de Partij voor de Dieren. Voor de huis-aan-huisbladen verandert er voorlopig niets. Jaarlijks worden er in heel het land ongeveer 12 miljard folders langs de deuren bezorgd. Omwille van het milieu stelde de dierenpartij vorig jaar voor om het bestaande systeem met de gekleurde stickers op brievenbussen om te draaien.
Wie momenteel geen sticker op de klep van de postbus heeft geplakt, ontvangt alle folders en krantjes, wat optelt tot 34 kilo per jaar. Wie daarentegen een nee/nee-sticker op de brievenbus heeft, krijgt geen reclamedrukwerk, bij een nee/ja-sticker mogen er alleen huis-aan-huisbladen naar binnen worden geschoven. Dit wordt het opt-outsysteem genoemd, dat in zwang is in heel Nederland.
Maar dat is de omgekeerde wereld, volgens de Partij voor de Dieren in Amsterdam. Voorman Johnas van Lammeren vindt dat er alleen folders mogen worden verspreid bij huishoudens die daar expliciet toestemming voor geven via de nieuwe ja/ja-sticker. De nee/ja-sticker verdwijnt, want wie vanaf 2017 geen sticker op de klep plakt, ontvangt alleen nog de huis-aan-huisbladen. De nee/nee-sticker blijft hetzelfde, voor diegenen die helemaal geen drukwerk willen ontvangen.
Vanuit Den Haag wordt meegekeken met de voorstellen die nu in Amsterdam worden gedaan, en de Partij voor de Dieren wil de systematiek met de ja/ja-sticker in nog veel meer gemeenten introduceren. In Amsterdam is een ruime meerderheid van de partijen voorstander van het plan.
Die mensen gaan het probleem niet oplossen en de postnl... tja...quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of de kat opvoeden of weigeren er post te bezorgen, net zolang totdat de bewoners het probleem opgelost hebben of een buitenbus geplaatst hebben.
Nog meer reden om tijd te kortenquote:Op woensdag 9 maart 2016 07:09 schreef Pietertje71 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_op_verzoek__.html
De hoofdstad wil de verspreiding van reclamefolders drastisch beperken. Alleen huishoudens die de nieuwe ja/ja-sticker opplakken krijgen in het vervolg nog brochures. Aan brievenbussen zonder sticker moeten de folderbezorgers vanaf 2017 voorbijgaan.
Dat besluit het bestuur van de hoofdstad op verzoek van de Partij voor de Dieren. Voor de huis-aan-huisbladen verandert er voorlopig niets. Jaarlijks worden er in heel het land ongeveer 12 miljard folders langs de deuren bezorgd. Omwille van het milieu stelde de dierenpartij vorig jaar voor om het bestaande systeem met de gekleurde stickers op brievenbussen om te draaien.
Wie momenteel geen sticker op de klep van de postbus heeft geplakt, ontvangt alle folders en krantjes, wat optelt tot 34 kilo per jaar. Wie daarentegen een nee/nee-sticker op de brievenbus heeft, krijgt geen reclamedrukwerk, bij een nee/ja-sticker mogen er alleen huis-aan-huisbladen naar binnen worden geschoven. Dit wordt het opt-outsysteem genoemd, dat in zwang is in heel Nederland.
Maar dat is de omgekeerde wereld, volgens de Partij voor de Dieren in Amsterdam. Voorman Johnas van Lammeren vindt dat er alleen folders mogen worden verspreid bij huishoudens die daar expliciet toestemming voor geven via de nieuwe ja/ja-sticker. De nee/ja-sticker verdwijnt, want wie vanaf 2017 geen sticker op de klep plakt, ontvangt alleen nog de huis-aan-huisbladen. De nee/nee-sticker blijft hetzelfde, voor diegenen die helemaal geen drukwerk willen ontvangen.
Vanuit Den Haag wordt meegekeken met de voorstellen die nu in Amsterdam worden gedaan, en de Partij voor de Dieren wil de systematiek met de ja/ja-sticker in nog veel meer gemeenten introduceren. In Amsterdam is een ruime meerderheid van de partijen voorstander van het plan.
Dan zelf de kat heropvoeden dus ...quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:00 schreef V__L_N het volgende:
Die mensen gaan het probleem niet oplossen en de postnl... tja...
Het zal wel loslopen. Vergeet niet dat dit een lokale actie van de gemeente Amsterdam is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:19 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Nog meer reden om tijd te korten
Dan ruk ik hoogst persoonlijk overal al die nee/nee en nee/ja stickers af.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:59 schreef Zelva het volgende:
Gatverdamme, ja-ja-stickers. Als er iets waardeloos is op brievenbusfronten tussen de ja-neestickers...
quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:03 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dan ruk ik hoogst persoonlijk overal al die nee/nee en nee/ja stickers af.
Dat ja. Ik vind al die verschillende stickers ook al zeer irritant nu, vooral ook idd die sticker dat mensen juist wel de folders maar niet de andere bladen willen. Van mij mogen ze al die doorzichtige stickers en zogenaamd grappige stickers ook wel verbiedenquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Krijgen we straks helemaal een wildgroei aan stickers. Nu kan je vaak nog vanaf de stoep de sticker op de bus zien en doorlopen, maar straks moet je het tuinpad oplopen, want stel dat er ja/ja staat? Het is nu al steeds lastiger, want je hebt ook al NEE/JA-stickers (wel reclamefolders, geen hah-bladen), en allerlei stickers die hier erg veel op lijken, maar dan staat er bijv: NEE, geen colportage - JA, wel collectanten.
Op zich vind ik de JA/JA sticker een goed idee (de opt-in methode), maar laat dan ajb de NEE/NEE-sticker vervallen, want die is dan toch overbodig geworden.
Van die figuren die van hun nee/nee sticker een ja/nee sticker maken, maar dan alleen de nee veranderen in ja zodat er vervolgens staat "ja, geen reclame" ipv "nee, geen reclame"quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
of je hebt een grapjas met ja, geen reclamefolders
Die vraagt erom om gewoon folders te krijgen natuurlijk
Nog leuker, als mensen ze aan de binnenkant van hun klep gaan plakkenquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Krijgen we straks helemaal een wildgroei aan stickers. Nu kan je vaak nog vanaf de stoep de sticker op de bus zien en doorlopen, maar straks moet je het tuinpad oplopen, want stel dat er ja/ja staat? Het is nu al steeds lastiger, want je hebt ook al NEE/JA-stickers (wel reclamefolders, geen hah-bladen), en allerlei stickers die hier erg veel op lijken, maar dan staat er bijv: NEE, geen colportage - JA, wel collectanten.
Op zich vind ik de JA/JA sticker een goed idee (de opt-in methode), maar laat dan ajb de NEE/NEE-sticker vervallen, want die is dan toch overbodig geworden.
Ik weet niet of postfilter.nl in dit geval werkt. Als ze dachten dat ze wat gewonnen hadden, doen ze kennelijk wel mee met de Postcodeloterij, en dan kun je moeilijk gaan klagen dat je post van ze krijgt.quote:Op donderdag 10 maart 2016 06:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Hier ook al veel 'klachten' gehoord over de SPAM-aanval van de postcodeloterij.
Sommigen dachten een prijs te hebben gewonnen( geadresseerd aan " de bewoners van"...)
Doe ik ook, maar ik vergis mij wel eens door postnlfilter te zeggenquote:Op donderdag 10 maart 2016 08:27 schreef zombo het volgende:
Geweigerd retour sturen, daar begin ik niet meer aan. Soms doen de mensen dat zelf, zie ik de volgende dag in mijn tasVooruit, dan kan een stickertje er nog wel af, eh... op.
De weigeraars met internet wijs ik op postfilter.nl. Geen idee of de loterijen daar bij staan, maar dan ben ik ervan af. 😌
Nee, ik doel op dat men dacht iets gewonnen te hebben, maar er staat geen naam op de enveloppe maar alleen : aan de bewoners van....(en dan helpt postfilter.nl niet want dat is alleen voor geadresseerde post) en dan onderwijl zeggen dat ze niet meespelen en wel denken dat ze iets gewonnen hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik weet niet of postfilter.nl in dit geval werkt. Als ze dachten dat ze wat gewonnen hadden, doen ze kennelijk wel mee met de Postcodeloterij, en dan kun je moeilijk gaan klagen dat je post van ze krijgt.
De enige ongewenste geadresseerde reclamezooi die ik heb gekregen was vlak na mijn verhuizing. Ik ben er van overtuigd dat PostNL (middels de verhuisservice) toch gewoon mijn adres aan bedrijven heeft doorgegeven, hoewel ik heb aangevinkt dat ik dat niet wou. Want ik kreeg toch weer die langwerpige zwarte doos in de bus (welkom in uw nieuwe woning) met kortingsbonnen van de lokale middenstand, en zelfs een brief van de plaatselijke Opeldealer, terwijl ik over auto noch rijbewijs beschik. Maar misschien had ik net 1 vinkje over het hoofd gezien.quote:Op donderdag 10 maart 2016 19:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Aanmelden bij het postfilter is 1 vd eerste dingen die ik gedaan heb toen ik mijn huisje kreeg. Heb ook nooit wat ontvangen dat aan de bewoners van oid was. Wel op naam vd vorige bewoner, die was wel ergens lid van
WTF!!!quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:09 schreef Pietertje71 het volgende:
PostNL wijst pbz op snelle manier van bezorgen bij flatgebouwen.
Na intensieve training van 5 minuten wordt de looptijd verminderd met 30-90 minuten.
Dit zal worden meegenomen tijdens het werkoverleg. Bedankt voor uw ideequote:Op vrijdag 11 maart 2016 14:13 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
WTF!!!![]()
Het gaat nog sneller als je die verr&kte folders in de hal neerlegt zodat de bewoners ze zelf kunnen pakken. Kan er nog een uurtje af.![]()
Zoiets werkt natuurlijk alleen bij van die "induw" brievenbussen.
Geinig filmpje, hoewel de titel beter "high speed junk mail delivery" had kunnen luiden. Ze pakt de kaartjes van onderaf de stapel en leest duidelijk geen adressen, dus ik vermoed dat het hier ongeadresseerde post betreft. Als dat een handzaam formaat is en de bussen gaan (net als op het filmpje) naar binnen open, dan kan ik het ook wel met die snelheidquote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:09 schreef Pietertje71 het volgende:
Na intensieve training van 5 minuten wordt de looptijd verminderd met 30-90 minuten.
Nou, daar huren ze maar een echtelagelonenlander voor in.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:09 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier dinsdag de stempassen, en donderdag de AH paasspecial. Extra tijd staat er niet bij, maar daar doen ze hier niet aan. Wie extra tijd wil moet dat zelf via Mijn Werk doorgeven.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 19:40 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier volgende week waarschijnlijk verkiezingspost. Ik zie extra tijd geboekt bij de wijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |