Als je ook nog post krijgt voor lantaarnpalen en verdeelstations van elektriciteit wordt het leukquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Vandaag, daldag, hadden we bij ons depot post van de Gemeente, aan de bewoners van dit pand. Huis aan huis, ook voor gestickerde brievenbussen.
Dat zet nog eens zoden aan de dijk. We wisten niet wat we zagen. Daldag werd opeens een piekdag!
Misschien is dat de reden dat het ze teveel kost? Te star vasthouden aan suffe regeltjes? Een band moet je vervangen als íe versleten is, niet omdat er zus en zoveel km op de teller staat.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:06 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ik heb nu rond de 8000 op de teller staan. Tot nu toe nog niets eraan gehad, alleen de onderhoudsbeurten op 1000 en 6000 km . Nieuwe achterband erop gekregen, deze was nog in prima staat maar moest volgens het beleid vervangen worden na 6000 km.
Oja? Kan dat nog? En hoe kan ik dat nog doen?quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:12 schreef Thomas-sama het volgende:
@Globetrottertje: je mag een nieuwe titel verzinnen als je een nieuw deel opent
Wel voor allerlei al in 2008 afgebroken panden.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je ook nog post krijgt voor lantaarnpalen en verdeelstations van elektriciteit wordt het leuk
Zou PostNL dat zelf wel weten? Als je die routekaarten op Mijn Werk ziet lig je ook dubbel. Daar staan soms nog straten op die al 10 jaar geleden zijn afgebroken. PostNL kon zeker ergens voor een dumpprijs een softwarepakketje kopen...quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:40 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Wel voor allerlei al in 2008 afgebroken panden.
Mijn route ligt dwars over de begraafplaatsquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zou PostNL dat zelf wel weten? Als je die routekaarten op Mijn Werk ziet lig je ook dubbel. Daar staan soms nog straten op die al 10 jaar geleden zijn afgebroken. PostNL kon zeker ergens voor een dumpprijs een softwarepakketje kopen...
even een modje vragenquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:39 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Oja? Kan dat nog? En hoe kan ik dat nog doen?
Als je op 'wijzig' drukt, kun je het nog veranderen geloof ik.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:39 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Oja? Kan dat nog? En hoe kan ik dat nog doen?
Neen. Dat zeg ik omdat ik hier op het forum modrechten heb gehadquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:49 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Als je op 'wijzig' drukt, kun je het nog veranderen geloof ik.
Klopt.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien is dat de reden dat het ze teveel kost? Te star vasthouden aan suffe regeltjes? Een band moet je vervangen als íe versleten is, niet omdat er zus en zoveel km op de teller staat.
Bij ons hebben ze ook van die rare afspraken met de gecontracteerde brommerboer. Per reparatie mag er niet meer dan ik meen EUR 250 worden uitgegeven. Het zou echter beter zijn om een jaarbudget te hanteren. Nu gebeurt het vaak dat je met meerdere mankementen bij de bromboer staat, dat íe er maar 1 of 2 verhelpt, en je voor de rest later nog een keer moet terugkomen. Waardoor je meer tijd kwijt bent, en het het bedrijf uiteindelijk meer geld kost. Zeker omdat die bromboer een behoorlijk eind van mijn huis zit.
Reservescooters? Wat zijn dat? De vorige keer wilde de bromboer mij niet eens een leenfiets meegeven, zodat ik met de bus naar huis moest. Zijn argument was dat hij die fiets anders te lang kwijt was. Mijn antwoord dat hij dan maar een beetje moest voortmaken met de reparatie viel niet in goede aarde. Erbij staan wachten is geen optie, ik ben m'n scooter al gauw een week kwijt, zeker als onderdelen niet op voorraad zijn. Op de vestiging hebben ze soms wel reservescooters, maar dat is echt rommel. Vaak zitten ze vol stof en spinnewebben en willen ze niet starten omdat ze te lang stil hebben gestaan.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:07 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Klopt.
En dat ophalen willen ze er ook uit hebben want dat blijkt Postnl/brommerboer voor rekening te moeten nemen.Hoe ver je ook van de brommerboer woont. In mijn geval 45-60 minuten rijden... dan nog eens wachten op onderhoud/reparatie(want vaak zijn de reservescooters schaars) of je krijgt er wel 1 mee. Laatste keer met rijtijd een uurtje of 5! zoet geweest. Wel betaald, maar dat was wel op.een vrije dag omdat ik er van uit ging, en mijn toenmalige TC ook, dat ik binnen een halfuurtje wel weer buiten zou staan. Ook de band vernieuwen heb ik zelf het wiel gedemonteerd en daar naartoe gebracht. Ook toen moest ik nog een uurtje wachten. Slaat nergens op. Met dat maar voor een bepaald budget iets mogen doen, ben ik dus ook de dupe geweest met dat licht-verhaal. Het was kiezen: of werkende.knippers of een werkende koplamp. Te gek voor.woorden!!
Ja dat had ik dus ook waarom ik zo lang op de reparatie moest wachten: omdat er geen reservescooters waren. Nu heb ik dus al 3weken ene leenscooter gehad. Daar was de brommerboer niet blij mee. Niet mijn probleemquote:Op woensdag 2 maart 2016 19:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Reservescooters? Wat zijn dat? De vorige keer wilde de bromboer mij niet eens een leenfiets meegeven, zodat ik met de bus naar huis moest. Zijn argument was dat hij die fiets anders te lang kwijt was. Mijn antwoord dat hij dan maar een beetje moest voortmaken met de reparatie viel niet in goede aarde. Erbij staan wachten is geen optie, ik ben m'n scooter al gauw een week kwijt, zeker als onderdelen niet op voorraad zijn. Op de vestiging hebben ze soms wel reservescooters, maar dat is echt rommel. Vaak zitten ze vol stof en spinnewebben en willen ze niet starten omdat ze te lang stil hebben gestaan.
Waar het allemaal om draait is een zeer gebrekkige communicatie. Enige duidelijke feit is dat er proeven worden gedaan.quote:Op donderdag 3 maart 2016 06:15 schreef Pietertje71 het volgende:
Mbt de smartphone via een ander forum:
En hoe zeer PostNL zegt zich daar in te verbeteren is en blijft het naar mijn mening nog veel te veel regeltjes mbt 'communicatie' binnen PostNL.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:29 schreef zombo het volgende:
[..]
Waar het allemaal om draait is een zeer gebrekkige communicatie. Enige duidelijke feit is dat er proeven worden gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron:http://uglybelgianhouses.tumblr.com/page/26
Dat is inderdaad lastig. Daarom laat ik bij voorkeur niet-acute mankementen aan de scooter verhelpen tijdens mijn vakantie. Op de vestiging staan vaak nog wel wat leenscooters, maar die hebben vaak mankementen, en de sleuteltjes zijn ze ook altijd kwijt. Ik heb in zo'n geval al eens geweigerd bepaalde wijken te lopen, en wel aangeboden een gewone fietswijk te doen met m'n eigen fiets.quote:Op donderdag 3 maart 2016 06:11 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Ja dat had ik dus ook waarom ik zo lang op de reparatie moest wachten: omdat er geen reservescooters waren. Nu heb ik dus al 3weken ene leenscooter gehad. Daar was de brommerboer niet blij mee. Niet mijn probleem
Pas toen ik aangaf en bij de brommerboer en bij mijn TC dat dit niet zo langer kon, en een beetje let doorschemeren dat ik mijn werk niet goed kon uitvoeren is het balletje heeeel snel gaan rollen. Overigens moest ik er telkens wel zelf achteraan(na het laatste incident vertik ik het gewoon om er zelf achter aan te gaan en mag de TC/AdMi of wie dan ook het uitzoeken qua planning voor onderhoud).
Qua leenscooter!!??: hoe heb je je werk dan kunnen doen?
Het is een verzoek, geen verplichting.quote:Op donderdag 3 maart 2016 23:46 schreef pwmh82 het volgende:
Ik vraag me af hoe het zit met de briefkaart die je in de bus krijgt als je iets hebt ontvangen dat ondergefrankeerd is. Heb nu al 2x zo'n kaart in de bus gehad met het verzoek om 2,19 te betalen. In beide gevallen ging het om een luxe kaart, niet eens een grote maar wat dikker papier dan standaard. Een kerstkaart en nu een trouwkaart. De verzender stuurt er zo enkele tientallen op, als daar overal zo'n rekening achteraan komt bij de ontvangers dan gaat de lol er snel vanaf.
Het is niet dat ik die twee euro niet kan hebben maar ik vind het belachelijk dat er zo'n betaalverzoek in de bus komt terwijl ik niet om dat poststuk gevraagd heb en omdat het gewoon een standaard formaat kaart met postzegel is. Post is al extreem veel duurder geworden de laatste jaren, dan zou zoiets toch in de marge moeten vallen?
Wordt er überhaupt iets mee gedaan als je die kaart negeert? Ik heb toch geen verplichting?
Post gaat op gewicht. Dus die kaart was gewoon te zwaar. Verzender had die op de weegschaal moeten leggen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 23:46 schreef pwmh82 het volgende:
Ik vraag me af hoe het zit met de briefkaart die je in de bus krijgt als je iets hebt ontvangen dat ondergefrankeerd is. Heb nu al 2x zo'n kaart in de bus gehad met het verzoek om 2,19 te betalen. In beide gevallen ging het om een luxe kaart, niet eens een grote maar wat dikker papier dan standaard. Een kerstkaart en nu een trouwkaart. De verzender stuurt er zo enkele tientallen op, als daar overal zo'n rekening achteraan komt bij de ontvangers dan gaat de lol er snel vanaf.
Het is niet dat ik die twee euro niet kan hebben maar ik vind het belachelijk dat er zo'n betaalverzoek in de bus komt terwijl ik niet om dat poststuk gevraagd heb en omdat het gewoon een standaard formaat kaart met postzegel is. Post is al extreem veel duurder geworden de laatste jaren, dan zou zoiets toch in de marge moeten vallen?
Wordt er überhaupt iets mee gedaan als je die kaart negeert? Ik heb toch geen verplichting?
en als je de verzender bent? Ik heb een buspakje gestuurd gewoon door de oranje bus maar postnl zegt nu dat het geen buspakje was. Of ik 5.11 wil betalen. Kan ik dus gewoon negeren? Heb nu ook al een herinnering gehad.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 00:58 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Het is een verzoek, geen verplichting.
Gebeurt niks mee als je het verzoek negeert.
Als dat ook een verzoek tot bijbetalen is dan negeren.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 06:25 schreef bikkie het volgende:
[..]
en als je de verzender bent? Ik heb een buspakje gestuurd gewoon door de oranje bus maar postnl zegt nu dat het geen buspakje was. Of ik 5.11 wil betalen. Kan ik dus gewoon negeren? Heb nu ook al een herinnering gehad.
Gewoon even Twitteren met onze fameuze Webcare en bovenstaande even aan hun vertellen. Dan wordt t vast wel afgeboekt.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 06:25 schreef bikkie het volgende:
[..]
en als je de verzender bent? Ik heb een buspakje gestuurd gewoon door de oranje bus maar postnl zegt nu dat het geen buspakje was. Of ik 5.11 wil betalen. Kan ik dus gewoon negeren? Heb nu ook al een herinnering gehad.
Idd. Regen, natte sneeuw!quote:
:pquote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:16 schreef zombo het volgende:
Hier dratte tot noge sneeuw 😝, rond het vriespunt. Ben van ellende naar huis gegaan om even wat droogs aan te trekken, <rilde zo hard dat de brievenbussen bleven klepperen>
Uiteraard. Desondanks nog bijna een half uur uitloop door gladheid.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:25 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
:p
Ehm, wel eigentijd neem ik aan?
Komt u verder, Herr Obersturmbahnfuhrer, de Joden zitten achter het luik..........quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Over kleppen gesproken. Een collega chauffeur is door een andere collega aangesproken op een tnt-petje (overigens gekregen van diens leidinggevende omdat er geen postnl- petjes meer waren.) en heeft er een officiële melding van gemaakt.... Die zal wel trots op zichzelf zijn.
Ik vrees dat ik er weeeeer achteraan moet. Hoewel ik hem gisteren al gewaarschuwd heb dat-ie een calamiteit op mijn route wasquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:52 schreef Globetrottertje het volgende:
@Zombo, ik neem aan dat hij het goedgekeurd heeft?
Hijs fijnquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Hij was een calamiteit op mijn route! BWHAHAHAHA! Die onthou ik!
Groot gelijk!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:50 schreef zombo het volgende:
[..]
Uiteraard. Desondanks nog bijna een half uur uitloop door gladheid.
Het praatje met TC gisteren heb ik trouwens wel onder Calamiteiten geplust, hij doet het tenslotte ook niet in zijn eigen tijd
(ja 'het' misschien wel ?, maar lullen niet, bedoel ik)
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Komt u verder, Herr Obersturmbahnfuhrer, de Joden zitten achter het luik..........
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:53 schreef zombo het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik er weeeeer achteraan moet. Hoewel ik hem gisteren al gewaarschuwd heb dat-ie een calamiteit op mijn route was(dus opschieten een beetje)
Gewoon ontkennen als het in het nadeel van PostNL is, en glashard proberen recht te praten.....Klinkt bekend.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik liep eens een week of drie een wijk van een collega met vakantie. Zo'n wijk waar de laatste twee jaar veel bijgebouwd was
Hij pluste elke dag minstens 20 minuten en terecht. En vertelde mij dat ook te doen.
Dus dat deed ik. Was ook nodig. Gaf netjes nieuwbouw op. Na een weekje kreeg ik een calamiteit op mijn route ala straatbezoekje met preekje.![]()
En beweren dat die nieuwbouw er niet was he? Hij stond gewoon tussen al die nieuwbouw. Ik wijzen en zeggen van "Het staat daar!"
Uiteindelijk toch wel gekregen. Maar het was niet van harte. Gelukkig is die tijd wel bijgevoegd bij de nieuwe actualisatietijden.
ZO!!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:20 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi werkdagje vandaag. Nadat de mist opgetrokken was, werd het heerlijk loopweer
Bij een collega nog een geval van extreem korten op de looptijd tegengekomen. Bij die wijk moet gewoon een uur bij en dan is de reistijd nog niet eens meegerekend ...
Ja maar daar zou eigenlijk het uurloon van een voorbereider achter moeten. Ben verd*rie terug gegaan naar het depot om de boel bij elkaar te zoeken.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:30 schreef Globetrottertje het volgende:
Wel tijd bijgeschreven toch? @Zombo.
Geen idee van waarom er zoveel gekort is. Ik heb een keer de helft van die wijk gelopen, dus dan kan ik wel een beetje inschatten wat de looptijd ongeveer moet zijn, zeker omdat ik weet welke uithoeken er in zitten.quote:
En we hadden de Kampioen er ook nog bij. Had een vier uur durende invalwijk vandaag. In mijn eigen wijk had ik afgelopen donderdag al de Kampioen. En potjandulleme in deze knoert van een wijk had ik ze vandaag! ARRGH! De vaste bezorger voor door de week sorteert op zaterdag. Ik zal eens vragen of hij ze voor mij bewaard heeft...quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:39 schreef Hondsdraf het volgende:
Het was veel! 5 folders per adres, dik Makro-pakket, een dik tijdschrift (Happinez) + catalogi zo zwaar als grindtegels en dus 50 minuten meertijd.
Wij hadden daar nog een klein glibberig k**kaartje van een krant tussen zitten. Inderdaad van die uiteenflatsende bundels en probeer dan nog maar eens met je vrije pinken al die foute post ertussenuit te vissen en apart te houden. Telkens als ik 20 meter van de fiets was ging de bundel weer over op een andere straat, áls ik de goede bundels al bij me had want één poststuk van een andere straat bovenop stoppen, ook zo handig. Pfff op van die dagen hoop ik maar dat ze geen microfoontje of verborgen camera hebben meegestuurd 😳 Nou ja, wel kassa deze week 😅quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Gelukkig maar twee soorten hah, maar wel een rot glibberblad van Spoor. Totaal ander formaat dan die Bonus. Dus de boel glibberde continue uit mijn handen. Wat? Ik kreeg ze niet eens uit mijn mandje. Hadbik een stapeltje te pakken.. flapfladderdlap alles op de grond.
Bah dat is echt balen, met die zware post.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:50 schreef VixenFromHell het volgende:
En dan krijg ik na het lopen vd eerste wijk, net als ik bij wijk 2 (en met de halve wijk ook erbij op de fiets, 5 volle zware tassen totaal), een lekke band3 uur mee rond gelopen, die halve wijk lag op een kwartier lopen van mijn 2e wijk dus dat heeft ook tijd gekost.. half uur uitloop.
quote:Op zondag 6 maart 2016 07:16 schreef Globetrottertje het volgende:
@Zombo, dit leek wel een opname van Bananasplit! Niet leuk!
Vrijwel iedereen heeft dus een behoorlijk lange dag achter de rug.
@Vixen, balen zeg! Help je iemand uit de brand. Krijg je dat!! En net op een zaterdag.
Neuheu.. wij zijn Bikkels!quote:
Was niet relevant want de mening op het moment dat de TC mij zag zijn gebaseerd op een persoonlijke bevinding en geen (medische)indicatie. En een bevinding mag je geven.quote:Op zondag 6 maart 2016 08:01 schreef Globetrottertje het volgende:
Als je in het ziekenhuis opgenomen bent geweest (al is het maar een dag) dan heb je een bewijs. Dat kun je mooi onder de snufferts van de admi en tc duwen. Zou ik zeker even doen.
Kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je niet wordt geloofd en wordt beschuldigd van *zomaar thuisblijven*
Heb ik ook een tijd gehad, dat (vermoedelijk) ook de post van de nieuwe bewoners van het oude adres werd doorgestuurd. En ik kreeg ze telkens weer terug in de tas, ondanks stickers en doorstrepen. Extra lastig was dat de achternaam van ouwe en nieuwe erg op elkaar leken. Maar een paar letters verschil zou een sorteermachine toch moeten opvallen...quote:Op zondag 6 maart 2016 07:55 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had gisteren bij de invalwijk een mevrouw die terug kwam met twee bank enveloppen. In het adresdeel haar oude adres en rechtsonderin haar nieuwe adres (in die invalwijk) Heb netjes op haar nieuwe adres bezorgd. Komt ze terug met dit is niet voor mij. Dat ben ik niet. Afgelopen week had ik het ook bij vaste bezorger.
Ik vraag mij af hoe het zit? Iets verkeerd gegaan bij doorzendservice? Misschien dat het de nieuwe bewoners van haar oude adres zijn?
Heb herstelsticker geplakt en doorgestuurd naar oude adres. En even goed de oranje code en foutieve adres rechtsonderaan doorgestreept. Daaroverheen twee stickers. En aangekruist herstel aan geadresseerde met juiste adres.
Bedoel je de geautomatiseerde doorzendservice? (Ook wel bekend als *21). Die werkt gewoon niet goed, is mijn ervaring. De sorteermachine stuurt soms gewoon alle post voor een bepaald adres door. Ik zie regelmatig zelfs dat de bekende brieven van Dunea (aan de nieuwe bewoner van....) worden doorgestuurd. Toen ik verhuisd was miste ik ook allerlei post. Die bleek later doorgestuurd te zijn naar het nieuwe adres van de vorige bewoner.quote:Op zondag 6 maart 2016 07:55 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb herstelsticker geplakt en doorgestuurd naar oude adres. En even goed de oranje code en foutieve adres rechtsonderaan doorgestreept. Daaroverheen twee stickers. En aangekruist herstel aan geadresseerde met juiste adres.
Waren dat de letterlijke woorden? Misschien moeten ze dan nog even in het woordenboek nakijken wat een "bevinding" precies is. Een bevinding is een eindconclusie die getrokken wordt na een onderzoek. En volgens mij is jouw TC niet gerechtigd noch opgeleid om zieken te onderzoeken, laat staan hier enige conclusies aan te verbinden.quote:Op zondag 6 maart 2016 08:36 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Was niet relevant want de mening op het moment dat de TC mij zag zijn gebaseerd op een persoonlijke bevinding en geen (medische)indicatie. En een bevinding mag je geven.
Managers krijgen trainingen in woordspelingen
Ik heb er hier 3 rondlopen die in een leidinggevende functie zitten, dus weet wel een beetje hoe managers 'spelen'![]()
Vervelend vind ik dat, regelen verhuizers het goed (en ze betalen ervoor), krijgen ze er als beloning weer een hoop gerommel bij.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bedoel je de geautomatiseerde doorzendservice? (Ook wel bekend als *21). Die werkt gewoon niet goed, is mijn ervaring. De sorteermachine stuurt soms gewoon alle post voor een bepaald adres door. Ik zie regelmatig zelfs dat de bekende brieven van Dunea (aan de nieuwe bewoner van....) worden doorgestuurd. Toen ik verhuisd was miste ik ook allerlei post. Die bleek later doorgestuurd te zijn naar het nieuwe adres van de vorige bewoner.
Dat waren de letterlijke woorden.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waren dat de letterlijke woorden? Misschien moeten ze dan nog even in het woordenboek nakijken wat een "bevinding" precies is. Een bevinding is een eindconclusie die getrokken wordt na een onderzoek. En volgens mij is jouw TC niet gerechtigd noch opgeleid om zieken te onderzoeken, laat staan hier enige conclusies aan te verbinden.
Bovendien was de opmerking van jouw TC niet vrijblijvend. Hij wilde jou op deze manier aansporen om zo snel mogelijk je werkzaamheden weer te hervatten, omdat je dat volgens hem best kon, aangezien je volgens hem niet ziek was. Dus dat is gewoon een medisch advies, wat hij als onbevoegde stond te geven.
En anders moet je hem de volgende keer maar vertellen dat je hem een enorme paardelul vindt. Dat is jouw bevinding, dus die mag je geven.
quote:Op zondag 6 maart 2016 11:03 schreef zombo het volgende:
Nou, ik laat de boel even de boel, twee dagen geen postzorgen 📬, meldingen klaar 👎, frustraties aan de kant 🙀. Weekend! 🏂🍺
Gewacht, aangezien het niet helemaal duidelijk was wanneer het nu zou komen. Eerste bericht was dat het onderweg was.quote:Op zondag 6 maart 2016 07:22 schreef Globetrottertje het volgende:
@Sebastiaan, heb je eerst de gewone post rondgebracht en daarna de hah? Of gewacht tot de hah er was?
Herkenbaar, daarom had ik bij mijn eigen verhuizing ook de geautomatiseerde doorzendservice van de oude bewoners laten stopzetten.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bedoel je de geautomatiseerde doorzendservice? (Ook wel bekend als *21). Die werkt gewoon niet goed, is mijn ervaring. De sorteermachine stuurt soms gewoon alle post voor een bepaald adres door. Ik zie regelmatig zelfs dat de bekende brieven van Dunea (aan de nieuwe bewoner van....) worden doorgestuurd. Toen ik verhuisd was miste ik ook allerlei post. Die bleek later doorgestuurd te zijn naar het nieuwe adres van de vorige bewoner.
Onderweg, dat kan ook zomaar nog anderhalf uur verderop zijn, wat ondanks aangeschafte smartphones en gelikte app blijkbaar niet nauwkeuriger (of helemaal niet) aan te geven is.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Gewacht, aangezien het niet helemaal duidelijk was wanneer het nu zou komen. Eerste bericht was dat het onderweg was.
Ja, na een half uur gingen we eens vragen vanaf waar die onderweg was. Toen bleken ze helemaal niet onderweg te zijn, en pas net te weten waar het was.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:06 schreef zombo het volgende:
[..]
Onderweg, dat kan ook zomaar nog anderhalf uur verderop zijn, wat ondanks aangeschafte smartphones en gelikte app blijkbaar niet nauwkeuriger (of helemaal niet) aan te geven is.
(oeps, ik zou LOSlaten, relax!)
Hoe kan je nou andermans doorzendservice laten stopzetten?quote:Op zondag 6 maart 2016 12:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Gewacht, aangezien het niet helemaal duidelijk was wanneer het nu zou komen. Eerste bericht was dat het onderweg was.
[..]
Herkenbaar, daarom had ik bij mijn eigen verhuizing ook de geautomatiseerde doorzendservice van de oude bewoners laten stopzetten.
Door bij de klantenservice het probleem aan te geven. Dat mijn post door de machine naar het nieuwe adres van de oude bewoners werd gestuurd. Daarop was de oplossing om alles handmatig door te zenden., en de automatische doorzending uit te schakelen.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe kan je nou andermans doorzendservice laten stopzetten?
Dit zou best wel mogelijk zijn. Ook eventuele reparaties aan je fiets en aanschafte materialen(denk asn schoenen oid)zijn mogelijk ook aftrekbaar.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Kun je trouwens een postfiets die je voor je werk gebruikt, aftrekken van de belasting. Eentje die duurder is dan de 70 euro die je van Postnl krijgt?
Bedankt @Pietertje71quote:Op zondag 6 maart 2016 17:09 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dit zou best wel mogelijk zijn. Ook eventuele reparaties aan je fiets en aanschafte materialen(denk asn schoenen oid)zijn mogelijk ook aftrekbaar.
Wij laten onze belastingformulieren (al jaren) invullen, dus kan ik je niet vertellen waar en hoe je dit moet opgeven.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:50 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Bedankt @Pietertje71
Is er een plek waar ik dat op kan geven bij de belasting? Misschien bij overige inkomsten?
Ik heb t/m juni 2015 ook nog voor Postservice gewerkt.
Volgens mij kan dat niet meer. Vroeger had je inderdaad de mogelijkheid allerlei werkgerelateerde onkosten als aftrekpost op te voeren, maar sinds de herziening van het belastingstelsel in ik meen 2001 is dat afgeschaft. In plaats daarvan krijgt iedere werkende arbeidskorting.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Kun je trouwens een postfiets die je voor je werk gebruikt, aftrekken van de belasting. Eentje die duurder is dan de 70 euro die je van Postnl krijgt?
Zelfde reden als waarom je soms 4 Kampioenen voor 1 adres hebt, denk ik.quote:Op zondag 6 maart 2016 21:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Waarom zou je als 1 bedrijf zijnde 4x de Makro willen?
Is dat dan voor verschillende afdelingen of zo?
of 6 H&M boekjesquote:Op zondag 6 maart 2016 23:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zelfde reden als waarom je soms 4 Kampioenen voor 1 adres hebt, denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Dat is vaak ook zo als er meerdere personen binnen het bedrijf dit hebben aangevraagd.quote:Op zondag 6 maart 2016 21:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Waarom zou je als 1 bedrijf zijnde 4x de Makro willen?
Is dat dan voor verschillende afdelingen of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |