Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:03 |
![]() [ Bericht 11% gewijzigd door WEST op 01-03-2016 13:53:19 ] | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:03 |
Lekker bezig weer bij McLaren | |
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:03 |
Tijden van vanochtend: 1. Nico Rosberg, Mercedes, 1:23.022, soft tyres, 77 laps; 2. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:24.836, medium tyres, 38 laps; 3. Fernando Alonso, McLaren, 1:25.252, soft tyres, 47 laps; 4. Valtteri Bottas, Williams, 1:25.255, medium tyres, 58 laps; 5. Max Verstappen, Toro Rosso, 1:25.356, medium tyres, 55 laps; 6. Nico Hulkenberg, Force India, 1:25.954, medium tyres, 50 laps; 7. Daniil Kvyat, Red Bull, 1:26.227, medium tyres, 22 laps; 8. Esteban Gutierrez, Haas, 1:26.661, mediums, 23 laps; 9. Felipe Nasr, Sauber, 1:26.923, medium tyres, 39 laps; 10. Kevin Magnussen, Renault, 1:26.981, 44 laps; ; 11. Rio Haryanto, Manor, No time, 1 lap. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:05 |
Die moeten nog oppassen dat ze komend seizoen geen laatste worden. | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:05 |
ALONSO GAAT WERELDKAMPIOEN WORDEN MET MEKLERREN!!!!!! | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:06 |
Op de Playstation 4. | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:06 |
1 voordeel hebben ze bij McLaren wel met die zwarte wagen.. Je ziet er echt helemaal niets van qua details, alles is 1 zwarte bende op de foto's. Niet dat er nu wat te stelen valt volgens mij, maar misschien veranderd dat nog.. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:09 |
Teams kunnen in elk geval afkijken wat ze vooral niet moeten doen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:10 |
mja, ze zien altijd wel iets dat ze uit willen proberen op hun eigen auto | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:20 |
Bij Manor houden ze hoop:
| |
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:32 |
Max was bij het 538 journaal ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:38 |
Bedankt voor dit uitgebreide verslag ![]() | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:47 |
![]() echt mooi vind ik dit niet, maar zal wel snel zijn | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:50 |
Ik ga naar mn werk. Veel plezier met de middagsessie zometeen en zet hem op Max ![]() ![]() ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:59 |
Werkze! ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:00 |
Gewoon weer terug naar: ![]() Veel mooier en beter voor de actie op de baan. | |
Rossdale | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:17 |
Ik vind het eigenlijk wel mooi, heerlijk complex en daardoor wel erg interessant ![]() | |
Beach | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:19 |
Nou wat werd er veel ingehaald 1994-1997 ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:20 |
En de periode daarvoor. Coureurs konden veel dichter achter elkaar rijden dan ze nu kunnen. | |
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:30 |
Kwam vooral door het bijtanken. | |
VacaLoca | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:31 |
Wat is eigenlijk het lange termijn plan van Manor? Wanneer en hoe willen zij competitief worden? | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:42 |
Dit seizoen. En Wehrlein kan ook wel een keertje een punt pakken. Doelstelling is om niet als laatste te eindigen in het constructeurskampioenschap. | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:47 |
Ik zie daar met Wehrlein ook wel de mogelijkheid toe, + dat ze nu de 2016 merc achterin hebben liggen. Zou voor hun mooi zijn als ze de strijd aan kunnen met Sauber, en misschien Haas, McLaren en Renault (die 3 vind ik moeilijk in te schatten) | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:51 |
Sauber gaat dit seizoen laatste worden. Als ik dan van onder naar boven moet gaan is mijn voorspelling: -Sauber -Manor -McLaren -Haas | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:52 |
En daar is het de rode vlag van Ferrari ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:52 |
En weer een rode vlag. Kimi staat richting bocht 1 aan de rechterkant stil. | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:55 |
Ik durf daar toch niet aan om McLaren zo laag te plaatsen, als ze het straks aan de praat krijgen daar kunnen ze ook nog wel boven Haas en Renault eindigen | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:00 |
Dat is mijn idee ook. Die gaan echt wel stappen maken tov vorig jaar. Op Sauber na is het 1 groot vraagteken waar Renault, Haas, McLaren, Rbr, Str en Manor komen te staan. Nu denk ik wel dat met het gebrek aan talent het bij Manor niet zo hard zal gaan, maar het middenveld is in jaren nooit zo groot geweest. Zelfs Williams zie ik nog wel eens terugvallen (zeker met die dramatische strategiën af en toe). Dat ze derde zijn geworden vind ik al een wonder. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:03 |
Ik heb Renault nog niet genoemd omdat zij voor mij ook nog wat onzeker zijn. McLaren maakt een stap maar zijn amper betrouwbaarder dan vorig jaar en nog steeds wat langzaam. Haas heeft de gang er wel aardig in en is een stuk betrouwbaarder. | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:10 |
Jep, Williams mag zich wel zorgen maken denk ik, de afgelopen 2 jaar hebben ze hun goede positie voornamelijk aan de sterke mercedes motor te danken, daarvoor waren ze ook nergens. Zodra de ferrari,honda en renault motoren dichter bij de mercedes motor komt smelt hun voorsprong als sneeuw voor de zon | |
VacaLoca | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:17 |
Hm oké ben benieuwd. Lijkt er voorlopig nog niet echt naar. Ook benieuwd of we vandaag nog Soft banden onder de STR gaan zien. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:20 |
Omdat ze nu wat technische mankementen hebben en Haryanto (nog) niet heel goed is. | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:22 |
Wehrlein zijn tijden waren best respectabel, en een stuk sneller dan Haryanto | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:23 |
Ik denk het niet.. Denk dat dat de laatste 2 dagen zullen worden. Wat denk ik de beste manier is om je mechanische grip voor elkaar te krijgen want over alle soorten banden gemeten is de medium denk ik de meest waarschijnlijke met het gemiddelde grip niveau. Bovendien moet STR het denk ik ook wel hebben van de medium en hardere band = langere stints in de races is eventueel afwijkende pitstrategiën in combinatie met kortere runs op de zachtere banden. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:24 |
![]() Wat ziet dat er raar uit. Lijkt wel of het stuk onder het vizier een stuk uitsteekt. Deze lijkt veel egaler en vlakker te zijn. ![]() | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:25 |
Bottas met een nieuwe onderkaak ? ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:26 |
Daar lijkt het haast op ![]() | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:29 |
Zou het misschien met hun andere interface te maken hebben? De Williamsen hebben dat beeldscherm op de cockpitrand, niet op het stuur, wellicht is dit een uitbreiding van het systeem, zodat ze met voice command kunnen werken ofzo ? Stuurtje is van de Williams ook al zo kaal.. ? | |
Nattekat | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:43 |
Whehehe, net even het live-blog van Autosport.com teruggelezen. Volgens mij reed Rosberg veel op de mediums ![]() | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:46 |
Volgens mij heeft Mercedes een camera of sensor op de front wing zitten, zal wel infra rood zijn om de banden temperaturen te bekijken. Hebben andere dit ook/is dit er al lang? | |
Rossdale | dinsdag 1 maart 2016 @ 15:59 |
Lijstjes ![]() Ik schat het veld op dit moment zo in: 1. Mercedes - Kop en schouders boven de rest 2. Ferrari - Duidelijke nummer 2 op afstand van Mercedes 3. Williams - Top 3-6 dicht bij elkaar, maar op flinke afstand van Ferrari 4. Force India 5. Toro Rosso 6. Red Bull 7. McLaren - Slecht begin, maar rijden eind seizoen de punten bij elkaar wanneer alles op orde is 8. Haas - Begint goed, maar zakt dan snel terug door veel beginnersfouten 9. Renault - Weinig progressie, zetten volledig in op wederopbouwing 10. Manor - Scoort enkele punten met Wehrlein 11. Sauber - Drama | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:04 |
Inderdaad om de bandentemperatuur te meten. Als ik mij niet vergis rijdt Mercedes er al mee rond sinds 2013. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:05 |
Zeer interessant lijstje ![]() | |
franklop | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:10 |
Max in ieder geval weer over de 100 rondjes vandaag | |
Rossdale | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:13 |
Klopt, ik vermoed dat ze met hun Renault / Tag Heuer motor weinig voor elkaar krijgen. Zeker nu Renault een works-team heeft zal Red Bull zeker niet hun hoogste prioriteit krijgen. Daarom vermoed ik dat ze al vroeg in het seizoen hun focus naar 2017 verschuiven als de vernieuwde regelgeving weer een betere kans geeft op een flinke spring vooruit. | |
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:16 |
Volgens Helmut Marko heeft Renault flinke stappen gemaakt met de motor en verwachten ze een performance update bij de GP van Canada, waarna Red Bull verwacht weer voor de podia te kunnen strijden. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:16 |
Krijgt RBR niet gewoon dezelfde motor als het fabrieksteam? Net als bij Mercedes nu het geval is? | |
Rossdale | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:18 |
Uiteraard, maar de ontwikkeling van de motor wordt natuurlijk gedreven door hoe deze het beste werkt voor het works team. Red Bull mag zelf uitzoeken hoe ze die motor het beste inbouwen. ![]() | |
Rossdale | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:19 |
Werd dat ook niet geclaimd bij de vorige update eind vorig jaar, welke totaal niet werkte? De oude motor presteerde toen volgens mij zelfs beter dan de update ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:19 |
Ik denk dat RBR dit jaar als 3e of 4e eindigt in het kampioenschap. Dat word een wedstrijd met Williams. | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:22 |
Ik vind het erg moeilijk te voorspellen. Zoals gezegd, McLaren zou erg grote stappen kunnen maken komend jaar vergeleken met vorig seizoen, ik zie ze geen 2e,of 3e worden, maar al die posities daarachter zullen echt heel dicht bij elkaar zitten. Als die STR echt een goed chassis heeft en de juiste balans, kunnen ze ook zomaar meedoen om die subtop in de top 5, het heeft ook nog altijd met veel geluk te maken. Op basis van wat we nu gezien en gemerkt hebben, denk (nee eerder gok) ik dat het achter Mercedes en Ferrari als volgt gaat worden ; 3 : Force India, hebben al hun best ejaar gehad vorig jaar, gaan het dit jaar nog beter doen, zit organisatorisch wel goed daar 4 ; RedBullRacing maakt een enorme inhaalslag gedurende het seizoen, hebben in de eerste testweek ook al veel laten zien en ik gok dat zij de verrasing van de 2e helft worden... 5 McLaren; ..samen met het team uit Woking ! 6 : Williams, scoren begin van het seizoen, maar vallen terug door opmars van RBR en McLaren 7 : In de 2e helft van het seizoen begint de Ferrari van 2015 zijn totl te eisen en vallen eerst terug achter Williams en daarna ook RBR en de macs. 8 : Haas haalt zijn doelstelling 9 : Renault valt tegen met onbetrouwbare techniek en zien met argusogen hoe RBR wel wist te presteren. 10 : Manor 11 : Sauber, indd drama seizoen en misschien wel laatste seizoen van Sauber (of hopelijk Monisha alleen). | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:25 |
Aantal afgelegde rondes vandaag met nog 1,5 uur te gaan.
| |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:26 |
Lekker bezig die Max ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:27 |
Zeer zeker. Ik vraag mij overigens af of ze bij Manor al spijt hebben van hun keuze voor Haryanto ![]() | |
Nattekat | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:29 |
Rosberg was ook lekker bezig, maar toen moest Hamilton zo nodig het stuur overnemen ... | |
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:29 |
Max op medium dus rond 0.5 seconden van de Merc en Ferrari af. Is op zich prima! | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:31 |
Je vraagt je echt af of het allemaal wel nodig is wat Mercedes hier aan het doen is, ga je ook eens op kwalificaties richten, ultra softs, super softs, softs, harde banden. | |
Rossdale | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:33 |
Gewoon testen hoe lang de nieuwe auto het vol blijft houden, stressen tot het breekt. Dan weet je dat je het hele systeem qua performance nog wat verder op kunt schroeven als het moet, want de hardware houdt het allemaal wel. | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:35 |
Indd stress testen, kan mij herinneren dat Schumi dat ook deed in de Ferrari, periode 2001/2004 zoiets (niet heel zeker meer, bleef maar rijden die vent ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:37 |
Mercedes was vorig jaar hartstikke goed in de kwalificatie en zoveel is er niet veranderd. Daarbij, de ultrasoft word hartstikke weinig gebruikt en de samenstelling van de andere banden kennen ze al wel. Eerder dit jaar was er al de bandentest op Paul Ricard. | |
Nattekat | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:51 |
De GP van Spanje zit er op voor Hamilton. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:51 |
En Alonso heeft er zin in: ![]() ![]() | |
Nattekat | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:56 |
![]() Zou die te koop zijn? ![]() | |
Tomatenboer | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:57 |
Fijn om te zien dat de Toro Rosso in ieder geval betrouwbaar lijkt. ![]() | |
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:05 |
Vast wel | |
JimmyManna | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:06 |
Ik denk dat Williams een heel zwaar jaar gaat krijgen. | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:08 |
Ga je gang.. http://www.ebay.com/itm/F(...)2:g:-2YAAOSwMmBV00Xe | |
D_A | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:08 |
Alles heeft z'n prijs ![]() | |
Nattekat | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:09 |
Dat is geen tafel ![]() | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:11 |
Koop je deze erbij.. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:11 |
Zwaarder van vorig jaar ja. Maar ik zie ze niet heel ver terugvallen. | |
Tomatenboer | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:12 |
Alonso lijkt het vandaag met de McLaren ook erg goed te doen, of zou dat maar schijn zijn? 1.24.7 op softs lijkt geen slechte tijd. Al weet ik dat tijden niet alles zeggen in testperiodes. Maar vooralsnog denk ik dat het middenveld weleens heel erg groot zou kunnen gaan worden komende seizoen. | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:13 |
Het vervelende is voor hun, dat ze zozeer dus technisch niet eens zoveel terug zullen vallen, maar het team kent een ongezonde paniek waar ze erg domme strategische zetten kunnen doen.. Niet de eerste keer dat een Massa of Bottas na een pitstop verkeerd terecht kwamen en van een top 6 positie in het achterveld.. vast.. dag race ! | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:14 |
Klopt, maar geen verrassing imo ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:15 |
Het is op soft, niet volgas en Ferrari, RBR, TR en FI komen daar nog voorbij. | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:18 |
Maar dan nog, dan staan ze nu aan de rand van de top 10, wat voor hun nu al een winst is en het is een team dat niet zal opgeven voordat ze progressie maken.. Denk dat we interessante racen gaan krijgen met ze ! En zowel Alfons als Button kunnen een aardig potje sturen/inhalen. Dat worden denk ik mooie races ![]() | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:25 |
Ik denk inderdaad best wel interessante races, maar het is zo onwijs jammer dat het voor P5 tot P16 ofzo zal gaan. Merc staat er torenhoog boven, en ik denk eigenlijk dat Ferrari dichter mij de williams/RB/FI/etc zit dan bij de mercs | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:28 |
Max on softs, laat maar zien | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:31 |
Nee, dat geloof ik echt niet.. Ferrari zit er echt wel dichterbij bij Merc dan andersom. De mercs zullen nog steeds dominant zijn, maar echt niet meer zoals vorig jaar. | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:31 |
Gebaseerd op wat? | |
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:35 |
Valt wel mee. Waren vorige week het derde team op mediums achter Mercedes en Ferrari. Zouden zelfs beter zijn geworden in de langzame bochten waar ze vorig jaar veel tijd verloren. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:35 |
Het dikgedrukte stuk ben ik het volledig mee eens ![]() | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:37 |
Ruimte om te verbeteren.. Voor Merc zit er niet veel rek meer in, voor Ferrari des te meer. Dat Mercedes nog steeds dominant zal zijn, daar ben ik het wel mee eens, maar dit is een auto die met behulp van Vettel en zijn kennis van de RB auto's is gemaakt en gebouwd. Ik ga er dan ook vanuit dat deze Ferrari niet alleen in rechte lijn sneller is geworden, maar vooral in het bochtige gebeuren een sprong voorwaarts zal maken. Ook de bevindingen van ik meen Craig of Krevitz (weet niet meer wie) zei al dat de balans er in de eerste week erg goed uitzag van de Ferrari ! | |
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:38 |
Gebaseerd op de tijden van de vorige test teruggebracht naar mediums en een gemiddelde stint van 10 ronden is het lijstje: 1. Mercedes 86.5 (een enkele uitschieter, verder rond de 87.7) 2. Ferrari 87.6 3. Williams 88.0 4. Toro Rosso 88.1 5. Renault 88.1 6. McLaren 88.6 7. Manor 89.1 Force India had geen representatieve stint (van 10 ronden) maar hun kortere stint op mediums was langzamer dan die van McLaren. Red Bull reed geen snelle ronden met degradatie en Haas en Sauber werden niet genoemd. Op basis hiervan denk ik dat het ongeveer zo wordt: 1 Mercedes 2 Ferrari (er vlak achter) 3 Williams / Red Bull / Toro Rosso 6 Renault / Force India / McLaren 9 Haas / Manor 11 Sauber | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:39 |
Kravitz, een van de afleveringen van zijn notebook vorige week. Ging toen ook dieper in op de nieuwe wielophanging van de Ferrari die Vettel een stuk beter ligt. | |
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:39 |
Op de test van vorige week, kijkend naar de gemiddelde tijd op mediums over een stint van 10 ronden. ![]() | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:41 |
Die bedoelde ik ja.. Teds notebook was het inderdaad. ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:41 |
Volgens mij spraken ze er ook met Newey over en die kan het weten ![]() | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:43 |
Daar is Mercedes een seconde sneller dan Ferrari? | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:44 |
Nog 2 weken.. kan me niet herinneren dat ik zo'n zin had in het nieuwe seizoen *of heb ik dat vorig jaar ook gezegd?* ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:47 |
Ja, met slechts één stint, terwijl de rest van de stints van meer dan 10 ronden op mediums ongeveer gelijk aan Ferrari was. Vermoeden is dat dat een soort finale racestint is geweest met weinig brandstof. | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:48 |
Max naar een lage 1:25 nu op zachte band | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:49 |
Code rood.. ![]() *Blijkt KevMag te zijn.. Dat was het voor vandaag denk ik. ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:50 |
Dat weet ik wel zeker. | |
caspervc | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:51 |
Kak rood .. Net nu max soft. Komt dr btw weer een f1 manager dit jaar? | |
Frozen-assassin | dinsdag 1 maart 2016 @ 17:59 |
Met 70 seconden te gaan nog een groene vlag en ze gaan massaal nog eruit | |
Frozen-assassin | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:00 |
En de vlag | |
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:03 |
En de tijden van vandaag: 1. Nico Rosberg, Mercedes, 1:23.022, soft tyres, 82 laps; 2. Valtteri Bottas, Williams, 1:23.229, ultrasoft tyres, 123 laps; 3. Fernando Alonso, McLaren, 1:24.735, soft tyres, 91 laps; 4. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:24.836, medium tyres, 70 laps; 5. Daniil Kvyat, Red Bull, 1:25.049, soft tyres, 68 laps; 6. Lewis Hamilton, Mercedes, 1:25.051, medium tyres, 88 laps; 7. Max Verstappen, Toro Rosso, 1:25.176, medium tyres, 143 laps; 8. Nico Hulkenberg, Force India, 1:25.336, soft tyres, 121 laps; 9. Felipe Nasr, Sauber, 1:25.493, soft tyres, 102 laps; 10. Kevin Magnussen, Renault, 1:25.760, soft tyres, 119 laps; 11. Esteban Gutierrez, Haas, 1:26.661, mediums, 23 laps; 12. Rio Haryanto, Manor, 1:27.699, medium tyres, 44 laps; De kwalificatierun van Rosberg op softs is 0.3 seconde langzamer dan zijn snelste tijd vorig jaar tijdens de testen (ook op softs) | |
Tomatenboer | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:25 |
Verstappen op softs dus 2 seconden langzamer dan Rosberg. Nog maar geen conclusies aan verbinden hé? ![]() | |
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:40 |
Max straks bij het sportjournaal op NPO1 | |
franklop | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:46 |
hij was maar paar tienden sneller dan eigen tijd op mediums, dus nee geen conclusie. Behalve dat betrouwbaarheidwel goed zit | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:48 |
Ben benieuwd of ze nog wat interessants hebben. | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:59 |
Nee dus, volgens mij stukjes geknipt uit het interview dat ook op verstappen.nl staat | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:00 |
Ik was dan ook niet teleurgesteld ![]() | |
Beach | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:31 |
http://www.skysports.com/(...)0mS7pT99JeXgqbQomgE2 | |
JimmyManna | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:50 |
Wat ze met testen doen zegt geen fluit. Ze gaan m.i.echt een zwaar jaar tegemoet. Ze willen nu hoger eindigen dan derde maar het lijkt me al heel wat wanneer ze dat uberhaupt nog een keer presteren. | |
franklop | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:53 |
Wel mooi al dat gespeculeer ![]() Nog maar kleine 3 weken wachten! Even stom vraagje. Mag Ferrari de motor van Toro Rosso nog wel verder doorontwikkelen, als ze dat willen? Kan me best voorstellen dat TR (Red Bull) wel wil dat ze enigzins competatief blijven. | |
Coelho | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:57 |
Verstappen reed welgeteld 2 getimede rondes op softs nadat hij eerst zo'n 135 rondes op mediums had gereden en het torretje dus al 2 GP afstanden gereden had zonder tussentijds nagekeken te zijn, dus daar kun je inderdaad weinig van zeggen. | |
ZaZoe | dinsdag 1 maart 2016 @ 20:01 |
http://grandprixradio.nl/(...)stdag-5-in-barcelona | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:08 |
Ik zet hem even hier neer: Jack Plooij en Olav gaan weer samenwerken Goed, ik heb hier mijn mening al over gegeven, maar in iedergeval goed dat ze het F1 programma verder uitpakken, moeten we Ziggo echt nageven. | |
JimmyManna | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:53 |
Nee, Ferrari heeft maar 32 tokens en die zijn voor de 2016-spec. Die motor van Max blijft het hele jaar gelijk. | |
opreis | woensdag 2 maart 2016 @ 08:42 |
Is er gister geen ted's notebook geweest? | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 08:44 |
Volgens mij snapt niemand nog wat van die regelementen daarover. | |
JimmyManna | woensdag 2 maart 2016 @ 08:48 |
Jawel hoor. In ieder geval genoeg om te weten dat die motor niet wordt doorontwikkeld. Dat heeft het team overigens ook al gemeld ter bevestiging. | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 08:51 |
Maar versnellingsbak en chassis mag dan weer wel? | |
Meike26 | woensdag 2 maart 2016 @ 08:58 |
Maar hoe zit het dan met engine mapping & software, mag hier dan nog wel mee gemorreld worden? Misschien niet vanuit Ferrari, maar vanuit TR zelf? Ze hebben niet voor niets zo'n virtuele testwagen staan om dingen uit te proberen. Als ze een goede software engineer hebben en ze kunnen de motor bij bepaalde versnellingen (die wel vaststaan) lekker laten werken met een beetje codeknutselen, dan moet dat toch gewoon mogen ? | |
Meike26 | woensdag 2 maart 2016 @ 09:00 |
Versnellingsbak staat het hele jaar vast, elke race, zelfde bak met tandwieltjes. | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 09:02 |
Zo'n bak mogen ze niets aan doe? | |
Meike26 | woensdag 2 maart 2016 @ 09:21 |
Zover ik weet niet nee. Hoe dat software matig zit weet ik niet, misschien kunnen ze nog wel torque etc veranderen per race, maar verhoudingen liggen in iig vast. | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 09:24 |
Ik vind dat vreemd. Al die regels verneuken de inventiviteit om uiterste eruit te halen. | |
Geralt | woensdag 2 maart 2016 @ 10:31 |
Mooi plaatje van Bottas:![]() Helm kleurt er goed bij ![]() | |
RingBewoner | woensdag 2 maart 2016 @ 10:33 |
| |
RingBewoner | woensdag 2 maart 2016 @ 10:34 |
Ben benieuwd of je het rare knikje ook kan zien als hij zijn vizier helemaal dicht heeft. | |
motorbloempje | woensdag 2 maart 2016 @ 10:34 |
Oeh, mooi! | |
RingBewoner | woensdag 2 maart 2016 @ 10:38 |
Dat is sneller dan verwacht. | |
sasquatsch | woensdag 2 maart 2016 @ 10:41 |
Software mag wel aangepast worden. Sowieso is vaak de software bij het fabrieksteams anders dan bij de klanten. | |
opreis | woensdag 2 maart 2016 @ 10:47 |
Ik denk dat ze dat hebben gedaan omdat sinds dit jaar die randen naast hun hoofd iets hoger zijn (volgens de regels). Deze helm volgt meer de vorm van de wagen dus zal wel aerodynamischer zijn. | |
RingBewoner | woensdag 2 maart 2016 @ 10:48 |
Dat zou kunnen. Wel opvallend dan dat in de eerste plaats Massa er niet mee rijdt om nog maar te zwijgen over bijvoorbeeld Mercedes. | |
opreis | woensdag 2 maart 2016 @ 10:52 |
Massa is kleiner dan Bottas, dus misschien komt zijn hoofd net even lager uit waardoor er een andere vorm nodig is | |
Rossdale | woensdag 2 maart 2016 @ 11:12 |
Beetje jammer dat zijn microfoon uit staat ![]() | |
RingBewoner | woensdag 2 maart 2016 @ 11:21 |
Viel mij laatst ook al op. Toen hij met Symmonds aan het praten was. Volume was erg zacht. | |
RingBewoner | woensdag 2 maart 2016 @ 11:21 |
Leuk nieuwtje trouwens:En: Komt hij toch een keertje als eerste over de finish dit seizoen ![]() | |
RingBewoner | woensdag 2 maart 2016 @ 11:26 |
Overzicht van de topsnelheden gisteren:
| |
Rossdale | woensdag 2 maart 2016 @ 11:34 |
11 km/h verschil tussen Hamilton en Rosberg ![]() ![]() | |
opreis | woensdag 2 maart 2016 @ 11:34 |
Nou, daar worden we ook niet veel wijzer van.. | |
Geralt | woensdag 2 maart 2016 @ 11:37 |
De enige die wijzer worden van heel dat testen zijn de mensen met een computer bij de teams. Voor al de rest is het gewoon weer bijna het begin van een nieuw seizoen en een winter die veel te lang geduurd heeft ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 2 maart 2016 @ 11:50 |
Even wat Olie Euro's graaien, niks mis mee! | |
aesop | woensdag 2 maart 2016 @ 11:51 |
In zoverre dat Renault de zaken een beetje op orde lijkt te hebben. Kan me niet herinneren een van de renaults vorig jaar zo hoog in de speedtraplijsten te hebben gezien. | |
RingBewoner | woensdag 2 maart 2016 @ 12:06 |
Baku schijnt overigens wel een zeer gaaf circuit te zijn. ![]() ![]() | |
nils7 | woensdag 2 maart 2016 @ 12:57 |
Zonde dat ze dat gaan asfalteren maar goed... alles voor de ¤ | |
RingBewoner | woensdag 2 maart 2016 @ 13:03 |
De locatie blijft wel tof. En dan niet Baku zelf maar de omgeving ![]() | |
Nattekat | woensdag 2 maart 2016 @ 13:05 |
Die muur is een flink aantal jaartjes ouder dan die stenen ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 2 maart 2016 @ 13:39 |
Cruijffgod komt kijkje nemen in Barcelona | |
nils7 | woensdag 2 maart 2016 @ 13:46 |
![]() | |
Coelho | woensdag 2 maart 2016 @ 13:56 |
De man ziet er slecht uit. Hopen maar dat dat het gevolg van zijn chemokuren is, en niet vanwege die verschrikkelijke ziekte zelf ![]() | |
nils7 | woensdag 2 maart 2016 @ 13:57 |
Na ja de chemo komt natuurlijk wel door die ziekte dus... Wel tof dat ie er is, alhoewel het natuurlijk wel om de hoek is voor m | |
Frozen-assassin | woensdag 2 maart 2016 @ 15:51 |
Carlos Sainz over 100 rondjes al vandaag. Testen nog steeds op duurvermogen daar denk ik. Laten nog niet in hun kaarten kijken. Haas gaat weer nogal beroerd. Here's the lap count so far today as we approach 4pm local time: Sainz, 104 Vettel, 96 Perez, 88 Bottas, 84 Magnussen, 77 Button, 74 Hamilton, 73 Ricciardo, 66 Wehrlein, 53 Ericsson, 49 Rosberg, 28 Gutierrez, 1 | |
Max23 | woensdag 2 maart 2016 @ 17:06 |
Toch de nieuwe kwali opzet in Australië al http://nos.nl/artikel/209(...)ht-in-australie.html | |
Kleffe_Dop | woensdag 2 maart 2016 @ 17:10 |
F1Today: BIG PROBLEMS WITH NEW FERRARI ENGINE - The word in the paddock is that Ferrari and its customer teams Haas F1 and Sauber are having great difficulty managing the new 2016 spec power unit. The engine is being plagued by enormous vibrations, causing problems to the fuel system, the turbo and other parts. That's the reason why Kimi Raikkonen stopped on track yesterday and Haas F1 is having trouble to rack up any mileage this week. Update posted on 15:26:31 Hoor ik daar Alonso al gniffelen? ![]() | |
opreis | woensdag 2 maart 2016 @ 17:11 |
Dit wist TR en daarom rijden ze met de 2015 motor ![]() | |
Tomatenboer | woensdag 2 maart 2016 @ 17:14 |
Met de betrouwbaarheid van TR lijkt het wel goed te zitten. Lijkt, want gedurende het seizoen kom je ongetwijfeld dingetjes tegen die er tijdens het testen nog niet uit zijn gekomen, als men op de limiet gaat rijden. Software-dingetjes, versnellingsbak-problemen, problemen met updates of wat dan ook, je zal het altijd zien. ![]() | |
THEFXR | woensdag 2 maart 2016 @ 17:17 |
ja, daarom staat die sauber nr 1 in de speedtraps. | |
Frozen-assassin | woensdag 2 maart 2016 @ 17:19 |
Dat zegt ook weer niet zoveel, dat is gemeten op een punt in de baan. Je weet niet of iedereen daar al op limiet heeft gereden, wat me onwaarschijnlijk lijkt | |
opreis | woensdag 2 maart 2016 @ 17:25 |
Dat hij vibraties heeft wil toch niet zeggen dat hij niet snel is? Maar waarschijnlijk rammelt het alles kapot na een aantal laps op volle kracht ofzo | |
Peterselieman | woensdag 2 maart 2016 @ 17:28 |
Toch komt Ferrari tot een acceptabel aantal ronden | |
Sinister-D- | woensdag 2 maart 2016 @ 18:03 |
blijkbaar niet alleen vibraties, maar ook last van oververhitting... ![]() | |
franklop | woensdag 2 maart 2016 @ 18:55 |
Straks zijn ze bij TR nog blij dat ze de 2015 motor hebben ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 2 maart 2016 @ 19:09 |
Het is nooit goed voor een auto, maar vibraties kosten ook gewoon kracht die niet naar de achterwielen gaat. | |
opreis | woensdag 2 maart 2016 @ 19:38 |
Dat denk ik ook hoor, het was meer een reactie op dat Sauber bovenaan staat bij de speedtrap, maar dat dit niet betekend dat er niets mis is met de motor | |
opreis | woensdag 2 maart 2016 @ 20:48 |
Blijkbaar mist er een klepje van iets ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 2 maart 2016 @ 21:01 |
ik dacht in eerste instantie dat het kapje een lapmiddel was, dus ben ik eens wat foto's gaan doorzoeken of het er eerder ook opzat. Maar het is dus effectief een kapje waar een vulnippel van het een of ander onder zit. ![]() | |
twiFight | donderdag 3 maart 2016 @ 02:37 |
Nieuwe Ted's Notebook: Test Two - Day Two Vorige uitzendingen: Test Two - Day One Test One - Day Four - Development Corner Test One - Day Three Test One - Day Two Test One - Day One | |
nils7 | donderdag 3 maart 2016 @ 08:50 |
Giedo gaf gisteren een nieuwe GP3 auto een shakedown (overigens ook De Vries). | |
HerrFritz | donderdag 3 maart 2016 @ 09:12 |
Haas is iig al net zo ver als gisteren. 1e rondje is een feit. | |
HerrFritz | donderdag 3 maart 2016 @ 09:14 |
![]() Kimi met een versie van het halo gevaarte Eentje van rosberg zijn Twitter ![]() | |
opreis | donderdag 3 maart 2016 @ 09:17 |
Tering, dan liever gewoon een glaze koepeltje erboven, dit is drie keer niks | |
Rossdale | donderdag 3 maart 2016 @ 09:17 |
![]() | |
JeMoeder | donderdag 3 maart 2016 @ 09:17 |
Blegh. #nohalo | |
Nattekat | donderdag 3 maart 2016 @ 09:19 |
Afschuwelijk | |
HerrFritz | donderdag 3 maart 2016 @ 09:21 |
Het lijkt me ook helemaal niet makkelijk kijken | |
WEST | donderdag 3 maart 2016 @ 09:22 |
jezus wat lelijk. lijkt me ook nog gevaarlijk met het zicht van de coureur | |
HerrFritz | donderdag 3 maart 2016 @ 09:22 |
Close up ![]() | |
Swetsenegger | donderdag 3 maart 2016 @ 09:23 |
Lekker handig die pilaar midden in je zicht | |
Meike26 | donderdag 3 maart 2016 @ 09:25 |
Die pilaar valt wel mee, het is eerder die lelijke driehoek erboven, je kan niet meer naar boven kijken (de startlichten) voor een vrij zicht. Zo'n pilaartje is vrij smal en neemt maar weinig zicht weg. | |
Swetsenegger | donderdag 3 maart 2016 @ 09:26 |
echt niet. je wilt toch niet precies in het midden van je zicht een pilaar? Hoe smal ook. Ik zou er als bestuurder liever links en rechts van de cockpit een paal hebben, net als in een reguliere auto | |
Meike26 | donderdag 3 maart 2016 @ 09:28 |
Bovendien vraag ik mij af wat er gebeurt als er nu een auto over een andere auto heen schiet. Dit kan een platform zijn waarom een f1 wagen makkelijk kan balanceren, inclusief een vonkje bij 1 van de 2 en het leed is niet te overzien. | |
Meike26 | donderdag 3 maart 2016 @ 09:31 |
Ik heb al vaker sims gespeeld en bijvoorbeeld de Formule 2 wagen die RaceRoom nu heeft heeft ook een vrij dikke antenne midden in het zicht van de coureur. Went erg snel en weinig belemmering. Die antenne staat bovendien wat verder van de coureur af, hoe dichter op de coureur, des te eerder vertroebeld dat zicht als je je focust op de horizon. Als je met een camera door een hek fotografeet en je hebt je auto focus ook verder weg, dan vervaagt de voorgrond. Edit: Maar het is die triangle constructie waar Clario opstaat wat mij meer zorgen baart, dat is wel een enorme zwarte vlek die boven je zweeft + geen goed zicht bij pitstops lijkt me en ook bij de start lijkt me een ramp. | |
Swetsenegger | donderdag 3 maart 2016 @ 09:32 |
uhuh ![]() | |
Meike26 | donderdag 3 maart 2016 @ 09:35 |
gemiddeld 5 tot 6 duizend kilometers per maand. | |
Rossdale | donderdag 3 maart 2016 @ 09:38 |
Ik ben momenteel het boek van Mark Webber aan het lezen en daarin geeft hij ergens aan dat vooral het zicht naar de zijkant belangrijk is om alles te kunnen controleren. Goed zicht in je spiegels, je kijkt alvast richting een bocht, de bochten doorkijken etc. Helemaal recht vooruit kijken doe je alleen op het rechte stuk en daar is een belemmering van het zicht denk ik het minst ernstig. Als je dan ergens al zo'n paal moet zetten, dan maar recht voor een coureur zijn neus lijkt me. Al ben ik sowieso meer een voorstander van een doorzichtige koepel dan zo'n afschuwelijk ding | |
franklop | donderdag 3 maart 2016 @ 09:40 |
![]() | |
Rossdale | donderdag 3 maart 2016 @ 09:43 |
Ben ik eindelijk net een beetje gewend aan de afschuwelijke piemelneuzen... maken ze de auto's nog lelijker ![]() | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 09:44 |
Terwijl ze de auto's voor volgend jaar wel radicaal anders willen maken. De prognoses zien er echt heel goed uit! Jammer als ze dat zouden verprutsen met dit ding. | |
nils7 | donderdag 3 maart 2016 @ 09:48 |
Nee, nee gewoon nee.
| |
opreis | donderdag 3 maart 2016 @ 09:48 |
De laatste dag voor Max, ben benieuwd of hij nog op de supersofts en de ultra softs mag vandaag | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 09:57 |
Ik vrees dat je dan richting de eerder voorgestelde koepel gaat. | |
nils7 | donderdag 3 maart 2016 @ 09:58 |
Alles beter dan dit | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 10:01 |
Die koepel is ook lelijk ![]() | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 10:01 |
![]() Doe maar niet. | |
opreis | donderdag 3 maart 2016 @ 10:07 |
Liever dit dan dan die halo | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 10:12 |
Mijn voorkeur gaat dan uit naar de halo. Dan blijf je iets van de open-klasse houden. | |
nils7 | donderdag 3 maart 2016 @ 10:20 |
![]() ![]() Wat is er mis met dit? Desnoods misschien nog zelfs met een opening aan de bovenkant. | |
Nattekat | donderdag 3 maart 2016 @ 10:20 |
Die halo blokkeert altijd wat zicht, ook als je niet naar voor hoeft te kijken. Ik snap ook niet waarom dit per se moet. Die halo had nooit een takelwagen kunnen houden en die veer was er gewoon tussendoor gekomen. Vliegende wielen kent de F1 al jaren niet meer, dus ook dat argument gaat niet op. | |
Rossdale | donderdag 3 maart 2016 @ 10:24 |
Die Red Bull ben ik niet zo'n fan van, maar de concept McLaren is gewoon sexy ![]() Maarja met zo'n soort canope wordt het qua uiterlijk wel meteen een soort LMP1-wagen | |
motorbloempje | donderdag 3 maart 2016 @ 10:25 |
Gewoon Google Self-Driving Car F1. | |
nils7 | donderdag 3 maart 2016 @ 10:25 |
Als ze zo nodig het hoofd meer willen beschermen verzin dan iets met de headrest dat die meer om de helm heen zit. Geen idee hoe ik dat uitleg maar gewoon soort van je vuist in je handpalm alleen dan vanuit de achterkant zodat de bovenkant en de zijkant iets meer beschermd zijn door een soort van schulp. Komt bij Formule E wel, robot racing. | |
opreis | donderdag 3 maart 2016 @ 10:25 |
Het is geen F1, maar Justin Wilson had waarschijnlijk wel geleefd als er z'n ding op zn wagen had gezeten | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 10:27 |
OMG wat fucking lelijk! ![]() ![]() ![]() Dat ding zoals het er nu op zit had die veer tegen Massa zn kop waarschijnlijk niet tegen gehouden en de opening boven zn hoofd daar was ook dat wiel van Surtees misschien precies in het midden doorheen gevallen. Het is echt godverdomme 3x niks. F1 hoort gevaarlijk te zijn. Helden van vroeger lachen de bange coureurs van nu keihard uit ![]() ![]() ![]() | |
motorbloempje | donderdag 3 maart 2016 @ 10:28 |
Veiligheid is 1 ding, maar compleet verneuken een ander.... ![]() | |
opreis | donderdag 3 maart 2016 @ 10:29 |
Wat is het feitenlijke voordeel van een open-klasse? | |
Beach | donderdag 3 maart 2016 @ 10:30 |
gaan we weer wat open wheel precies betekent ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 10:32 |
Was het nou geen spatborden over de wielen of een coureur die met zn kop in de buitenlucht zit? Ik weet het niet meer ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 10:33 |
Heeft iemand misschien tussentijden voor me waar ik naar kan kijken? Of een stel tieten of een pot bier ofzo? Alles beter dan nog langer naar die spuuglelijke Ferrari te moeten kijken ![]() Zoals net al aangehaald voor volgend jaar staan er veranderingen op stapel die de F1 mooier zouden maken qua uiterlijk zoals bredere banden, bredere lagere achtervleugel etc. En dan komen ze godverdomme met zoiets op de proppen ![]() ![]() | |
motorbloempje | donderdag 3 maart 2016 @ 10:35 |
![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 10:37 |
Bedankt. Dit verzacht de pijn enigszins ![]() | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 10:39 |
Niet perse een voordeel. Maar zie het zo, als je een vriendin hebt die aan de pil is heb je seks zonder condoom. Toch? Dat is dan een stukje extra beleving. Ik vind deze ideeën hetzelfde als het toevoegen/gebruiken van een condoom. Een stukje extra beleving en hetgeen de open-wheel tot open-wheel maakt valt weg. Dan kunnen we net zo goed Nascar of WEC kijken. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 10:42 |
Ik ga mn vriendin wel neuken met condoom om en daarna mezelf ineengedoken in een hoekje van de slaapkamer huilend in slaap masturberen ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 10:42 |
Ik vind dit echt een heel slecht plan ![]() | |
Beach | donderdag 3 maart 2016 @ 10:43 |
Overstappen op MotoGP | |
sasquatsch | donderdag 3 maart 2016 @ 10:44 |
4 wielen is beter dan 2. ![]() | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 10:46 |
Dan eerder GP2 of Indy. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 10:47 |
Mocht die halo er volgend jaar echt komen dan stopt mijn verzameling 1/43 bij 2016. God wat lelijk. Overigens is ook nog altijd niet duidelijk hoe met de Q nu zit. Ferrari en diverse coureurs zijn tegen, Bernie heeft geroepen dat het pas bij de eerste europese GP ingevoerd kan worden, Whiting heeft gezegd dat het bij Melbourne al kan beginnen met Q1 en Q2 en over Q3 hebben ze het nog of ze het daar ook gaan doen of niet. Wat een puinhoop in de F1 zeg ![]() | |
motorbloempje | donderdag 3 maart 2016 @ 10:47 |
Heb je trouwens een pica van je gehele verzameling? ![]() | |
opreis | donderdag 3 maart 2016 @ 10:47 |
Ja maar zo kan je elk element van de huidige Formule 1 auto's wel gebruiken als vergelijking. Ik zie het niet echt anders dan de overstap van V8 op V6 motoren. | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 10:48 |
Gisteren zijn de coureurs aan het einde van de dag bij elkaar gekomen in het motorhome van de FIA. Als het goed is komt er vandaag meer nieuws naar buiten. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 10:49 |
Nee. Wel van allemaal los. Maar die is nog niet heel uitgebreid hoor, ben pas net begonnen. Heb nu 82, 96, 09, 00, 03, 10, 11, 14 en 15. En Max van vorig jaar als jongste puntenscorer ooit ![]() | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 10:50 |
Dat is gelukkig niet het uiterlijk van de auto veranderen. De auto's gaan er volgend jaar echt heel tof uitzien. Veel agressiever. Die halo zou dat echt verpesten naar mijn bescheiden mening. Tevens was en is er nog steeds meer dan genoeg kritiek op de V6. | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 10:50 |
Dit jaar een podium? | |
motorbloempje | donderdag 3 maart 2016 @ 10:50 |
Op Silverstone graag. | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 10:51 |
![]() De diffuser van Haas. Ziet er mooi uit ![]() | |
motorbloempje | donderdag 3 maart 2016 @ 10:51 |
Als we het dan toch over wishful thinking hebben. | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 10:51 |
Persoonlijk hoop ik op Spa ![]() | |
motorbloempje | donderdag 3 maart 2016 @ 10:51 |
Ja, sorry, ik heb dibs. ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 10:52 |
Met de betrouwbaarheid lijkt het in elk geval dik in orde dit jaar. Teams als TR moeten het imo JUIST hebben van de betrouwbaarheid. Die moeten er elke keer staan wanneer de toppers fouten maken of uitvallen met problemen. Ik acht een podium voor TR (of dat nou Max of Sainz is) geheel niet uitgesloten komend jaar. Er zit altijd wel een gekke of onverwachte race tussen. ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 10:52 |
Dibs? | |
opreis | donderdag 3 maart 2016 @ 10:52 |
Ja, daarom snap ik ook niet waarom je vast zou houden aan een halo (wat er in mijn ogen lelijker uit ziet dan een gesloten cockpit) alleen maar zodat je kan zeggen dat het een open wheel wagen is. Ik vind uiterlijk van de wagen belangrijker dan het kosten wat kost open wheel laten blijven | |
motorbloempje | donderdag 3 maart 2016 @ 10:53 |
Man, je bent toch niet bejaard? ![]() | |
motorbloempje | donderdag 3 maart 2016 @ 10:53 |
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=dibs | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 10:54 |
Ik snap niet hoe je de compleet gesloten cockpit mooi kan vinden. En dan het andere aspect. Stel je voor een auto komt op de kop terecht of vliegt in de fik. Hoe doe je dat dan met die gesloten koepel? | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 10:54 |
Nog nooit gehoord. En met 39 ga ik inmiddels wel hard die kant op ![]() | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 10:55 |
Dankje. Ik wist het ook niet. | |
motorbloempje | donderdag 3 maart 2016 @ 10:55 |
Graag gedaan. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 10:56 |
Hoe doe je dat met die halo? Normaal ligt je auto op de T-bar. Nu zal ie op de T-bar en op de halo liggen als ik die Ferrari zo bekijk en verklein je de opening voor een coureur om eruit te komen enorm. Dit moet een keer fout lopen. En dan zegt men kut, dat hadden we niet verwacht. Gauw weg met dat ding. | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 10:57 |
Er blijft natuurlijk wat meer ruimte over om er uit te kruipen dan met een koepel. Daarbij, met de halo kan de coureur ook nog bereikt worden. Met een koepel zit je echt opgesloten. Ik neem toch aan dat er bij de FIA wel mensen zitten die hier nu al aan denken en aan oplossingen werken. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 10:58 |
Ik doelde op halo of geen halo. Koepel heb ik het niet over. Met halo heb je een stuk minder ruimte over om weg te komen dan met geen halo. | |
opreis | donderdag 3 maart 2016 @ 10:59 |
Ik snap niet dat je de halo mooi kan vinden. Ik vind helemaal niks ook mooier dan zowel de halo of gesloten koepel. Maar van de voorbeelden die we nu gezien hebben vind ik de gesloten koepel mooier dan de hele. Jij gaat uit van 3 mogelijkheden, niks, koepel en halo. Maar stel je hebt alleen de keuze tussen koepel en halo ga ik voor de koepel. Ik zeg ook niet dat de gesloten koepel de meest veilige optie is of dat er daar geen risico's aan zitten | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:00 |
Laten we hopen dat we ergens in de komende we(e)k(en) het goede nieuws krijgen dat het hele idee niet doorgaat. | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:00 |
Alles snappen maakt niet gelukkig ![]() We moeten rustig afwachten ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:04 |
![]() Succes als dat ding op zn kop ligt. De ruimte om eruit te kruipen wordt enorm verkleind tov geen halo. | |
Rossdale | donderdag 3 maart 2016 @ 11:06 |
Nee Hongarije graag, dan wordt het een NOG groter feest op de tribune dan vorig jaar ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:08 |
![]() Denk daar die halo zelf eens bij zou ik zeggen. Het eruit komen wordt enorm bemoeilijkt lijk me zo hoor. | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:08 |
Het feit dat Ferrari er eentje heeft en er nu mee test zorgt er wel voor dat ik de kans dat dit realiteit wordt groot acht. | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:08 |
Maar het hoofd is wel beter beschermd. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:10 |
Ik ook. Ik ga nog even naar dat plaatje van die tieten en bier starten denk ik ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:12 |
Nu ik nog eens naar die FI kijk op zn kop en die halo erbij denk, denk ik dat je er helemaal niet meer uit komt zelfs. ![]() | |
opreis | donderdag 3 maart 2016 @ 11:14 |
Maar hij staat ook niet in de fik, dus hij zou er ook niet snel uit hoeven komen | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:16 |
Ik denk ook niet dat het heel comfortabel is om minuten op de kop te hangen. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:17 |
Hebben ze overigens op die halo al eens deze test gedaan? | |
opreis | donderdag 3 maart 2016 @ 11:18 |
Dat zal wel mee vallen, vergeleken met de G krachten die ze normaal te verduren krijgen zal op zn kophangen voor een paar minuten minder belastend zijn. Hoe vaak is het wel niet voor gekomen dat mensen een half uur onderste boven in een kapotte achtbaan hebben gehangen | |
sasquatsch | donderdag 3 maart 2016 @ 11:18 |
Ja![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:19 |
Verstappen 4de tijd op medium. Eigenlijk 3de als we Alfons niet meetellen op P3 met supersofts.![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:19 |
Dankje. Dat ding zier er echter nogal anders uit als wat Ferrari nu erop heeft zitten. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:20 |
Veel schuiner raakvlak en het lijkt van een metaal te zijn ipv carbonfiber. | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:20 |
Dat wilde ik net zeggen. Tevens is het in de F1 wel heel lang geleden dat er een band loskwam en gevaarlijk werd voor een coureur. Laatste keer was even uit mijn hoofd Kvyat in de kwalificatie op Japan. En toen reed Massa(?) er nog ver achter. | |
sasquatsch | donderdag 3 maart 2016 @ 11:21 |
Uitzicht vanuit de cockpit met de halo.![]() | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:22 |
Zag hem net ook. Niet helemaal recht ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:24 |
Recipe for disaster wat mij betreft. En zoals reeds diverse malen gezegd had dit Bianchi niet gered, had Massa waarschijnlijk die veer ook vlak boven zn oog gehad en had dat wiel op Surtees zn knarretje er ook zomaar precies tussendoor kunnen vallen. Het enige recente dodelijke/ernstige ongeluk wat mogelijk niet fataal was geweest was die van Wilson. En zelf dat is niet 100% zeker. Dat er iets aan veiligheid gedaan wordt nouja daar kan ik nog mee leven, maar het moet wel voordelen brengen. En die zie ik hier simpelweg niet. | |
Rossdale | donderdag 3 maart 2016 @ 11:24 |
De beperking van het zicht valt dan inderdaad nog wel mee, alleen blijft het zo afschuwelijk lelijk ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:25 |
Ik ben benieuwd naar Kimi zn ongezouten mening omtrent dat ding. Of hij zegt het is drie keer dikke kut of hij zegt het boeit me niet ik wil winnen. ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:26 |
Het was "OK". ![]() | |
Nattekat | donderdag 3 maart 2016 @ 11:27 |
Optie 2 dus, het blijft Kimi. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:27 |
Alleen een installation lap mee gereden zoals ik lees. Ben benieuwd of het op kwalificatiesnelheid ook nog "OK" is. Of bij de start of in een race. | |
nils7 | donderdag 3 maart 2016 @ 11:27 |
Merk dat Max zo rond de 0.5 - 0.7 seconden per rondje van de Merc zit. Dat is positief. | |
Rossdale | donderdag 3 maart 2016 @ 11:27 |
Denk het wel, denk meer bij regen als het zicht al superslecht is dan helpt dit niet echt mee | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:28 |
Mercedes gaat in Australië nog wel wat harder hoor. | |
Peterselieman | donderdag 3 maart 2016 @ 11:29 |
Aan de andere kant. Als je de auto van Grosjean over die van Alonso op Spa (2012) ziet schieten dan zie je dat het ook heel anders af had kunnen lopen ... | |
Nattekat | donderdag 3 maart 2016 @ 11:30 |
Met halo? Dat was een bende geworden ![]() | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:31 |
Het ongeluk van Bianchi had ook heel anders kunnen aflopen. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:31 |
Max op soft. 4de tijd nog steeds. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:32 |
![]() ![]() | |
franklop | donderdag 3 maart 2016 @ 11:34 |
Ook nog niet volle bak, 0,1 sneller dan zijn snelste medium tijd van vandaag. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:35 |
De tijd van Rosberg op medium moet ie wel makkelijk aan kunnen komen ![]() | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:38 |
1,5 seconde? | |
Frozen-assassin | donderdag 3 maart 2016 @ 11:39 |
Wellicht dat hij nu wel gaat pushen of vanmiddag nog Verstappen improves his time to a 1m24.492s, staying fourth. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:39 |
Rosberg 1:24.309 Max 1:24.492 1 tiende zou ik eerder zeggen. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:39 |
Net was het een halve seconde overigens en geen 1,5 zie plaatje hierboven. | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:39 |
Net gemist ![]() | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:40 |
Ik heb nog geen koffie gehad. ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:40 |
![]() | |
Nattekat | donderdag 3 maart 2016 @ 11:41 |
Je loopt al twee bakkies achter. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:41 |
![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 3 maart 2016 @ 11:48 |
Ik moest een beetje huilen toen ik die halo zag. | |
opreis | donderdag 3 maart 2016 @ 11:51 |
Max 1.23.65 op super softs | |
Peterselieman | donderdag 3 maart 2016 @ 11:51 |
1.23,0 voor Kimi op softs. Dat is serieus hard | |
motorbloempje | donderdag 3 maart 2016 @ 11:52 |
I can see your halo, halo, halo, hallooooooo *zing* | |
franklop | donderdag 3 maart 2016 @ 11:54 |
Max nu op supersoft 1,5 seconde sneller dan hij was op de mediums. Zal wellicht nog wel stukje sneller moeten kunnen | |
opreis | donderdag 3 maart 2016 @ 11:54 |
Leuk dat we nu waarschijnlijk ook wat kwalificatie rondjes gaan zien | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:54 |
Thuis gelukkig wel. Hier op werk hebben we niet ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:55 |
HOU JE BEK ![]() ![]() ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 3 maart 2016 @ 11:55 |
Een rondje maar voor Max op supersofts, alweer in pit en het is zo lunch | |
motorbloempje | donderdag 3 maart 2016 @ 11:55 |
CREWBASH BAN DINGES ALLES. | |
motorbloempje | donderdag 3 maart 2016 @ 11:56 |
![]() | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:56 |
Uurtje nog ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:56 |
1 uur is pas eten he ![]() | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:56 |
#spuitelf ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 3 maart 2016 @ 11:56 |
Oh ![]() Dacht om 12-13, my bad | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:57 |
Geen koffie op het werk? Ik zou (serieus!) ontslag nemen ![]() | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:57 |
Gelukkig niet ![]() ![]() | |
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 11:58 |
Ach, ik ben gelukkig niet een enorme koffiejunk. Drink thuis een bak of 2-4 voor werk en dan vind ik het ook wel prima. Soms komt er wel eens een vriend of vriendin langs die dan wat brengt. Maar ik kan prima zonder. | |
Geralt | donderdag 3 maart 2016 @ 11:58 |
Ik wil kwalificatie rondjes op de ultra soft van in de 1:20!!! ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 3 maart 2016 @ 12:01 |
Raikkonen op supersofts nu |