Typische Nederlandse blik weer met de illusie dat je een paar grote nationale nieuwsmedia hebt die het nieuws controleren. Gewoon niet zo veel appeal buiten de demografische groepen die waren oververtegenwoordigd in de vroege staten.quote:Het is een sneeuwbal effect. Sanders heeft op dit moment heel weinig aandacht van de media door het circus bij de republikeinen (Rubio gebruikt inmiddels dick jokes tegen Trump, Trump haalt grote endorsements binnen op zijn rallies die live uitgezonden worden).
Clinton krijgt aandacht voor het feit dat ze het veel beter doet bij de zwarte bevolking dan gedacht. Sanders heeft op dit moment vrijwel geen coverage en heeft ook niet zo veel bijzonders te melden gehad de afgelopen week.
hmmm dat weet ik zo net nog niet. Eerder waren Trump rallies alleen te volgen via Youtube en/of sporadisch te zien op TV. Ze worden inmiddels uitgezonden opquote:Op maandag 29 februari 2016 22:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Typische Nederlandse blik weer met de illusie dat je een paar grote nationale nieuwsmedia hebt die het nieuws controleren. Gewoon niet zo veel appeal buiten de demografische groepen die waren oververtegenwoordigd in de vroege staten.
Aan republikeinse kant wint Trump veel aan supportquote:On the Democratic side, Hillary Clinton tops Bernie Sanders 55% to 38% in the new poll, a slightly wider margin than she held in late January before any primaries or caucuses were held.
Daarnaast zou ongeveer evenveel % niet op hem stemmen als dat niet op Marco of Cruz zouden stemmenquote:On the Republican side, the new survey finds Trump's lead is dominant, and his support tops that of his four remaining opponents combined. The businessman tops his nearest competitor by more than 30 points: 49% back Trump, 16% Marco Rubio, 15% Ted Cruz, 10% Ben Carson and 6% John Kasich.
quote:The survey asked those Republicans not currently backing Trump whether they would support him if he became the party's nominee, and just a quarter of Republicans overall say they probably or definitely wouldn't support him in November. That's about the same as the share saying they wouldn't back Rubio or Cruz.
Er is zoiets als de ground game, de VS kent enorm veel 'lokale media', enzovoort. Jouw mediaconsumptie en blootstelling aan de kandidaten is niet direct representatief voor die van de gemiddelde Amerikaan. Je ziet dat Bernie wel wat inloopt in bv Oklahoma waar hij hard zijn best doet, maar in veel andere staten legt hij het simpelweg af.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:19 schreef Nintex het volgende:
[..]
hmmm dat weet ik zo net nog niet. Eerder waren Trump rallies alleen te volgen via Youtube en/of sporadisch te zien op TV. Ze worden inmiddels uitgezonden op
Het laat niet het hele verhaal zien, maar het heeft zeker zo dicht op de stembusgang wel grote invloed.
Die hebben nooit anders gedaan. Ook één van de redenen dat de Bernie er in de onderlinge vergelijking met Hillary in de GE matchups op het moment wellicht iets beter uit komt.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:21 schreef skysherrif het volgende:
Zoals aangegeven zou Sanders nu met landslides moeten gaan winnen van Clinton (superdelegates in acht nemende).
Het tegenovergestelde gebeurde afgelopen keer en super tuesday lijkt ook voor Clinton te zijn.
Ook bij de GOP debatten houden ze allemaal rekening met Clinton als tegenkandidaat en het lijkt me dat deze goed geinformeerd zijn wat dat betreft.
Ben benieuwd hoeveel Sanders supporters zouden overstappen naar Trump, onder het mom van anti establishment stemmen.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die hebben nooit anders gedaan. Ook één van de redenen dat de Bernie er in de onderlinge vergelijking met Hillary in de GE matchups op het moment wellicht iets beter uit komt.
quote:Confidential polling data shows Hillary Clinton could lose the presidential election in heavily Democratic New York to Donald Trump as the GOP front-runner’s support grows to the point of being “surprisingly strong,” The Post has learned.
Weinig. Zoals hier al vaker aangegeven is Clinton nog steeds vrij populair onder de Democraten en is de situatie in die partij totaal anders dan bij de Republikeinen. Sanders is ook in veel mindere mate een buitenbeentje. Feitelijk vertegenwoordigd hij gewoon de liberale vleugel van de partij waar ook invloedrijke Democraten als Warren toe behoren. Ik denk dat de kans op proteststemmen aan Republikeinse zijde groter is. Dat hoeft natuurlijk ook niet te betekenen dat men dan op Clinton zou stemmen. Men kan ook niet gaan stemmen of op een derde kandidaat stemmen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel Sanders supporters zouden overstappen naar Trump, onder het mom van anti establishment stemmen.
Zozo, geheime polls in handen van de New York Post nog wel.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:35 schreef Nintex het volgende:
Er is nu voorzichtig wat polling gedaan naar Trump's meest onwaarschijnlijke beoogde winsten. Hij zei dat hij bijvoorbeeld in New York een goede kans zou maken tegen Hillary
http://nypost.com/2016/02/28/hillary-could-lose-to-trump-in-democratic-new-york/
[..]
Ik merk wel een erg grote haat van de Sanders supporters naar Clinton, haast nog groter dan hun liefde naar Sanders en haat naar de republikeinen. Wat betreft de republikeinen heb je gelijk, maar minder dan er werd verwacht (aan proteststemmen). Geloof nooit dat die democratisch zouden stemmen en ondanks dat ze Trump niet willen gaan ze geen risico lopen na 8 jaar een democraat.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Weinig. Zoals hier al vaker aangegeven is Clinton nog steeds vrij populair onder de Democraten en is de situatie in die partij totaal anders dan bij de Republikeinen. Sanders is ook in veel mindere mate een buitenbeentje. Feitelijk vertegenwoordigd hij gewoon de liberale vleugel van de partij waar ook invloedrijke Democraten als Warren toe behoren. Ik denk dat de kans op proteststemmen aan Republikeinse zijde groter is. Dat hoeft natuurlijk ook niet te betekenen dat men dan op Clinton zou stemmen. Men kan ook niet gaan stemmen of op een derde kandidaat stemmen bijvoorbeeld.
Ik ken er wel een paar die weinig van Hillary vinden (waaronder m'n vrouw), maar wel op haar stemmen als zij het wordt.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik merk wel een erg grote haat van de Sanders supporters naar Clinton, haast nog groter dan hun liefde naar Sanders en haat naar de republikeinen.
Op TV al een paar republikeinen voorbij zien komen die of niet of democrat claimen te stemmen als Trump 't wordt. Zelfs McConnell heeft al aangegeven 'm te laten vallen als een "hot rock".quote:Wat betreft de republikeinen heb je gelijk, maar minder dan er werd verwacht (aan proteststemmen). Geloof nooit dat die democratisch zouden stemmen en ondanks dat ze Trump niet willen gaan ze geen risico lopen na 8 jaar een democraat.
Als onze vaderlandse politici half zo goed zouden zijn in dit dan zouden ze onze grote blonde leider snel een kopje kleiner maken, metaforisch gezien.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:11 schreef Belabor het volgende:
Tsja, de meesten weten het wel, maar ik vind hem te leuk en te confronterend voor de Trump supporters om hem hier niet te delen.
HIj heeft dan ook van hem wat fijne kneepjes van het vak geleerd. Hij gaf zelf aan dat hij veel heeft geleerd van Stewart en dat mensen zoals hij schatplichtig zijn aan hem.quote:
Waar merk je die haat, hoe meet je die en op betekent die 'haat' ook dat ze niet of op de Republikeinen (of grens oid) gaan stemmen?quote:Op maandag 29 februari 2016 22:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik merk wel een erg grote haat van de Sanders supporters naar Clinton, haast nog groter dan hun liefde naar Sanders en haat naar de republikeinen.
Ik heb gelijk, maar minder dan er verwacht werd? Heb je een glazen bol toevallig? Volgens mij is er nog geen data over de verkiezingsuitslag.quote:Wat betreft de republikeinen heb je gelijk, maar minder dan er werd verwacht (aan proteststemmen).
Ik geef toch ook al aan dat op de andere grote partij stemmen niet het enige alternatief is? In het vorige topic heb ik dit stuk ook al gelinkt:quote:Geloof nooit dat die democratisch zouden stemmen en ondanks dat ze Trump niet willen gaan ze geen risico lopen na 8 jaar een democraat.
Ik heb het dan over de laatste polls betreffende proteststemmen.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar merk je die haat, hoe meet je die en op betekent die 'haat' ook dat ze niet of op de Republikeinen (of grens oid) gaan stemmen?
[..]
Ik heb gelijk, maar minder dan er verwacht werd? Heb je een glazen bol toevallig? Volgens mij is er nog geen data over de verkiezingsuitslag.
[..]
Ik geef toch ook al aan dat op de andere grote partij stemmen niet het enige alternatief is? In het vorige topic heb ik dit stuk ook al gelinkt:
http://fivethirtyeight.co(...)-rally-behind-trump/
De hoofdvraag is in mijn ogen daar nog steeds wat zwaarder weegt, de eigen partij terugwinnen of voorkomen dat er een democraat aan de macht komt.
Aan de andere kant wel weer endorsements van Christe en vooral Sessions.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:47 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik ken er wel een paar die weinig van Hillary vinden (waaronder m'n vrouw), maar wel op haar stemmen als zij het wordt.
[..]
Op TV al een paar republikeinen voorbij zien komen die of niet of democrat claimen te stemmen als Trump 't wordt. Zelfs McConnell heeft al aangegeven 'm te laten vallen als een "hot rock".
Polls betreffende proteststemmen? Volgens mij is er nog weinig specifiek gepeild naar de vraag 'zou je niet of ergens anders op stemmen als Trump de nominatie wint?', maar als jij data hebt ben ik benieuwd.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik heb het dan over de laatste polls betreffende proteststemmen.
Zat zelf ook al te redeneren dat het voor het republikeinse establishment het beste is als een democraat straks wint en Trump buitenspel wordt gezet.
Ik heb er een artikel over gelezen vandaag nog.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Polls betreffende proteststemmen? Volgens mij is er nog weinig specifiek gepeild naar de vraag 'zou je niet of ergens anders op stemmen als Trump de nominatie wint?', maar als jij data hebt ben ik benieuwd.
Haat is het niet, Clinton wordt door de progressieve mensen ongeschikt gevonden voor dit ambt, minder ongeschikt dan de Republikeinse kandidaten maar ongeschikt. Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe groot de problemen in de USA zijn, ze zitten met gigantisch veel hele grote problemen die je niet zomaar eventjes oplost. Anderzijds gaat het natuurlijk niet alleen om die ene politicus, het gaat om god weet hoeveel benoemingen, het congres, het senaat etc.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik merk wel een erg grote haat van de Sanders supporters naar Clinton, haast nog groter dan hun liefde naar Sanders en haat naar de republikeinen. Wat betreft de republikeinen heb je gelijk, maar minder dan er werd verwacht (aan proteststemmen). Geloof nooit dat die democratisch zouden stemmen en ondanks dat ze Trump niet willen gaan ze geen risico lopen na 8 jaar een democraat.
Toen Hillary in 2008 van Obama verloor zeiden Hillary supporters ook tegen Obama te gaan stemmen. Toen Romney de primaries won riepen de Tea Party figuren ook dat ze nooit voor hem zouden stemmen. Uiteindelijk doet het grootste gedeelte dat wel. Met Trump/Sanders hetzelfde verhaal. Er zijn ongetwijfeld lui die niet stemmen als hun favoriet eruit ligt, maar de kans dat ze op de tegenpartij gaan stemmen is heel klein.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:47 schreef OMG het volgende:
Op TV al een paar republikeinen voorbij zien komen die of niet of democrat claimen te stemmen als Trump 't wordt. Zelfs McConnell heeft al aangegeven 'm te laten vallen als een "hot rock".
Gratis overwinning voor de Republikeinen, lijkt me een goed plan om te realiseren wat jij wil.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Haat is het niet, Clinton wordt door de progressieve mensen ongeschikt gevonden voor dit ambt, minder ongeschikt dan de Republikeinse kandidaten maar ongeschikt. Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe groot de problemen in de USA zijn, ze zitten met gigantisch veel hele grote problemen die je niet zomaar eventjes oplost. Anderzijds gaat het natuurlijk niet alleen om die ene politicus, het gaat om god weet hoeveel benoemingen, het congres, het senaat etc.
Het wordt wel wat te veel opgeblazen hoe belangrijk deze ene benoeming is.
Het wordt Hillary trouwens ook verweten dat ze doet (in hun ogen) alsof ze een sense of entitlement heeft om genomineerd te worden.
Ik hoop dat Sanders of een ander progressief iemand zich kandidaat stelt als onafhankelijke kandidaat indien Hillary de nominatie krijgt. Ik ben heel erg benieuwd hoe de mensen dan zouden gaan stemmen.
Ik denk dat Kasich alleen running mate wordt als Rubio de nominatie binnenhaalt. Kasich moet niks hebben van Trump. Trump zal voor Chris Christie gaan, of voor iemand die we nu nog niet vermoeden (zoals dat in 2008 ook het geval was).quote:Op maandag 29 februari 2016 23:04 schreef skysherrif het volgende:
Kasich zou denk ik een zeer goede VP zijn? Alhoewel het zijn anti estab imago wel schade aan zou doen.
http://edition.cnn.com/20(...)day-looms/index.html voor monolith, dit vond ik in ieder geval wel.
Het hangt er ook maar van af hoe trouw de Republikeinen op hun kandidaat stemmen en wat de independent voters doen.quote:Op maandag 29 februari 2016 23:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gratis overwinning voor de Republikeinen, lijkt me een goed plan om te realiseren wat jij wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |