De krant gehaald? Hoe dan? Met het beperkte Nederlands van mijn ouders destijds hadden we al moeite dit verhaal aan de politie uit te leggen. Wij hebben daarna een andere woning toegewezen gekregen in een andere wijk van de stad. Wij waren al blij dat we uit die wijk weg konden (helaas want er waren genoeg goede buren). Toendertijd was internet niet zo groot als dat het nu is en kon je niet zo makkelijk je verhaal kwijt.quote:Op woensdag 2 maart 2016 02:40 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
In welke krant heeft dit gestaan, dit moet de krant hebben gehaald lijkt mij?
Waar was dit?
Je praat wel aardig over de mensen uit het land waar jullie opgevangen werden, tokkie hier tokkie daar, als het hier zo slecht is houd niemand je tegen om terug te gaan naar je vaderland lijkt mij.
De verhalen worden met de dag groter en toch wil iedereen maar al te graag blijven in dit land vol van tokkies en racisten!![]()
Sociale woningbouw. Dan mag je niet zelf weten aan wie je verhuurt. (Behalve in 5% van de gevallen o.i.d.)quote:Op woensdag 2 maart 2016 02:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wie draagt die huurder daartoe op?
Als ik een huis in de verhuur heb, dan mag ik toch zeker zelf wel weten aan wie ik dat verhuur of wat is deze?!
Asielzoekers > Nederlanders.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:38 schreef MadameMossel het volgende:
Huh je krijgt een woning toegewezen en dan ineens niet meer? Raar.
Persoonlijk had ik liever gezien dat de huizen van de beleidsmakers waren beklad.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:55 schreef Jigzoz het volgende:
Er wordt een huis beklad. Wel nieuws, geen nieuws, groot nieuws, klein nieuws, trend, incident, snap het wel, kan toch niet, enzovoort.
Ja? Vind je dat wel een goeie manier van maatschappelijke discussie? En wat voor teksten had je dan graag op die huizen gezien? Mooi geformuleerde, doorwrochte betogen?quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Persoonlijk had ik liever gezien dat de huizen van de beleidsmakers waren beklad.
Ik vind het bekladden van huizen sowieso een zwaktebod, dan heb je kennelijk niet de vaardigheden en het fatsoen om op een normale manier je ongenoegen te uiten.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Persoonlijk had ik liever gezien dat de huizen van de beleidsmakers waren beklad.
Liever?quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat had waarschijnlijk net zo veel opgeleverd als dit, ook gewoon helemaal niets..quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het bekladden van huizen sowieso een zwaktebod, dan heb je kennelijk niet de vaardigheden en het fatsoen om op een normale manier je ongenoegen te uiten.
Voor deze manier mag je wat mij betreft gewoon mensen oppakken en voor de rechter brengen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat had waarschijnlijk net zo veel opgeleverd als dit, ook gewoon helemaal niets..
En tsja, de een schrijft een "boze" brief naar de gemeente met een fatsoenlijke aanhef "Geachte heer, mevrouw," en de ander uit zijn ongenoegen op deze manier.
Het is maar de vraag wat er meer indruk maakt.
Ik denk dat de kinderen van beleidsmedewerkers vierendelen en de lichaamsdelen verspreid door de gemeente aan lantarenpalen binden nóg meer indruk maakt.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat had waarschijnlijk net zo veel opgeleverd als dit, ook gewoon helemaal niets..
En tsja, de een schrijft een "boze" brief naar de gemeente met een fatsoenlijke aanhef "Geachte heer, mevrouw," en de ander uit zijn ongenoegen op deze manier.
Het is maar de vraag wat er meer indruk maakt.
Lijkt me gewoon vernieling, denk niet dat daar een celstraf aan vastzit..quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor deze manier mag je wat mij betreft gewoon mensen oppakken en voor de rechter brengen.
Eens zien of het niets uitmaakt dat papa of mama een paar dagen in de bak zit....
Stop maar met denken:quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon vernieling, denk niet dat daar een celstraf aan vastzit..
Ja leuk, maar het is geen compleet woonhuis wat ze vernield hebben. Meer dan een taakstraf of geldboete zal het niet worden:quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:38 schreef Falco het volgende:
[..]
Stop maar met denken:
Straf voor vernieling
De maximumstraf voor vernieling van een goed is twee jaar gevangenisstraf of een geldboete van de vierde categorie (19.500 euro). De maximumstraf voor ‘vernieling’ van een dier is hetzelfde.
http://www.wetrecht.nl/vernieling/
Ja die D66-rechters zijn veelste softquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:47 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja leuk, maar het is geen compleet woonhuis wat ze vernield hebben. Meer dan een taakstraf of geldboete zal het niet worden:
http://www.alblasserdamsn(...)ekladden-van-woning/
http://www.waldnet.nl/wn/(...)ekladden_woning.html
Al zouden veel usertjes ze natuurlijk willen opknopen
Het bekladden van andermans huizen is al zo oud als de mensheid zelf.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja? Vind je dat wel een goeie manier van maatschappelijke discussie? En wat voor teksten had je dan graag op die huizen gezien? Mooi geformuleerde, doorwrochte betogen?
Ja, moord, slavernij en verkrachting ook.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:18 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het bekladden van andermans huizen is al zo oud als de mensheid zelf.
Precies. We zijn wie we zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, moord, slavernij en verkrachting ook.
Juist vooraan. Zeker mensen uit Syrië. Allemaal veel hoogopgeleiden met veel potentie op de arbeidsmarkt. Liever zij een woning dan al die schooiers waarvan we niets kunnen verwachten en altijd in een goedkopere huurwoning blijft, dus niet doorstroomt.quote:
Ik vind het een bijzonder sterk verhaal dat zeker eens onderbouwd moet worden. Hakenkruizen op de deur, moeder en kleine kinderen afgerost in een steegje, mensen die jullie woning binnendringen om jullie even een pak slaag te geven, honden op je afgestuurd...daar is vast nog wel iets over te vinden. Bronnetje?quote:Op woensdag 2 maart 2016 02:12 schreef Drinky het volgende:
[..]
Tokkies hebben dit soort gedrag altijd al gehad. Toen mijn familie als vluchtelingen hierheen kwamen werden we uiteindelijk in een tokkiebuurt geplaatst. Onze naaste buren hadden er helemaal geen problemen mee, toffe mensen, maar de tokkies. Die hebben ons (moeder en kind van 6 en 8 jaar oud) met 5 man sterk in een steegje opgewacht en in elkaar geslagen omdat we ze blijkbaar beledigd hadden. Tokkies die je huis binnenkomen om je daar af te rossen, of even hun hond op je afsturen en nog meer van dat soort terreur terwijl wij ze nooit hebben lastig gevallen. Hakenkruizen op de deuren, constante intimidatie, zelfs op school. Dat was pakweg 18 jaar geleden.
Wat hadden wij misdaan? We waren vluchtelingen die gevlucht waren omdat mijn ouders voor de vrijheid van meningsuiting aan hadden gestrijd, daarvoor in het gevang hebben gezeten en hun vrienden hebben zien geexecuteerd worden omdat ze de rest van hun vrienden en familie er niet bij wilden naaien. Je verwacht dat je in een ontwikkeld land de terreur achter je kan laten maar zelfs daar gaat het door.
Het is geen verzet, het is terrorisme.
Al zou ik met alle bewijzen in de wereld komen, dat zou nog steeds niet goed genoeg zijn voor mensen zoals jij. Het maakt mij verder ook niet uit, maar je moet niet gaan roeptoeteren dat wat jij denkt voor het meerendeel van Nederlander en Nederlanders geldt, alleen maar omdat zij het hardst aan het roepen zijn. Als allochtoon kom ik genoeg onder de autochtoonse bevolking en weet je, die zijn bang voor mensen zoals jij die in hokjes denken, hetgeen waar jij mij overigens van beschuldigt.quote:Op donderdag 3 maart 2016 15:11 schreef Alektorophobia het volgende:
[..]
Ik vind het een bijzonder sterk verhaal dat zeker eens onderbouwd moet worden. Hakenkruizen op de deur, moeder en kleine kinderen afgerost in een steegje, mensen die jullie woning binnendringen om jullie even een pak slaag te geven, honden op je afgestuurd...daar is vast nog wel iets over te vinden. Bronnetje?
En daarvoor nog allerlei niet te controleren buitenlandse verhalen over gevangenschap en executies. Sorry maar je zal toch echt met bewijzen moeten komen want ik behoor dus niet tot de naïeve en goedgelovige politiek correcte schaapjes van dit land.
Voor de rest veranderd dat niets aan het verhaal dat het grootste gedeelte van het NL het gewoon niet ziet zitten dat er massa's vreemdelingen uit oorlogsculturen in hun wijk worden gedumpt. Het brengt gewoon niets goeds en daarnaast zijn wij niet geboren om de wereldwijde ellende die de islam aan de lopende band veroorzaakt te moeten gaan opvangen. En vooral niet wanneer je ziet dat die Midden-Oosten mentaliteit en dat godsdienstwaanzinnige gedrag gewoon wordt meegenomen naar ons mooie landje. Ga ze maar opvangen in de villawijken. Daar zitten de mensen die deze volksverhuizingen ondersteunen (zolang ze maar niet in hun wijken opgevangen hoeven worden)
En je opmerking over 'tokkies' zegt wel veel. Mensen in hokjes plaatsen omdat ze tegen massa-immigratie of oorlogsculturen zijn doet mij een beetje denken aan dat uber en untermenschen gedoe.
Als autochtoon kom ik genoeg onder de autochtoonse bevolking en weet je, die zijn bang voor mensen zoals jij die uit een ander land komen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:05 schreef Drinky het volgende:
[..]
Al zou ik met alle bewijzen in de wereld komen, dat zou nog steeds niet goed genoeg zijn voor mensen zoals jij. Het maakt mij verder ook niet uit, maar je moet niet gaan roeptoeteren dat wat jij denkt voor het meerendeel van Nederlander en Nederlanders geldt, alleen maar omdat zij het hardst aan het roepen zijn. Als allochtoon kom ik genoeg onder de autochtoonse bevolking en weet je, die zijn bang voor mensen zoals jij die in hokjes denken, hetgeen waar jij mij overigens van beschuldigt.
Mag jij mij even komen aanwijzen waar ik iemand een racist genoemd heb.quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Als autochtoon kom ik genoeg onder de autochtoonse bevolking en weet je, die zijn bang voor mensen zoals jij die uit een ander land komen.
(of dat terecht is is een tweede, maar die angst speelt wel degelijk en die gaat ook niet zo maar weg door mensen af te schilderen als racisten)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |