Wel typerend dat je juist zoekt naar baantjes waar je veel sociale vaardigheden nodig hebt. De meeste autisten willen juist een rustig baantje, weg van al die mensen ergens afgezonderd in een hoekje werken. Niet bang dat je op je tenen gaat lopen? Of op sociaal vlak jezelf overschat?quote:Op maandag 29 februari 2016 12:32 schreef Deezertje het volgende:
Toch nog een deel 3:
Hoe mijn leven weer in te vullen?
Dingen te doen:
-Studie afronden (zomer)
-Rijbewijs halen
- (bij)baan zoeken
- Op mezelf
- Werken aan sociale contacten
- Nieuwe hobby's/passies vinden
--
Heb school iig gemaild om of er plek is voor een effectiviteitscursus volgend blok. Verder vraag ik me af wanneer het slim is om mijn rijbewijs te gaan halen of iig te proberen (OV stopt in augustus). Ook een bijbaan kan leuk zijn om er uit te komen en tevens geld te verdienen, maar dan wil ik het liefst wel een baan waar ik onder de mensen ben of veel samenwerk met collega's en ook een beetje bij mijn leeftijd past (25). Is dit slim om nu nog te zoeken of kan ik beter wachten tot ik mijn diploma heb en straks gericht gaan zoeken naar een baan die bij mij past? Ik zie nu vooral vacatures voor helpdesks, winkels en in de horeca en daar gaat de voorkeur niet uit naar mijn leeftijd.
Verder blijft sociaal contact toch wenselijk omdat je anders gewoon helemaal op jezelf bent aangewezen op deze wereld merk ik, en dan blijft je altijd maar alleen.
Ook de 'op jezelf' discussie kan weer van stal worden gehaald; wanneer is de juiste tijd? Wanneer je een leuk huisje voorbij ziet komen? Wanneer je voldoende inkomen hebt voor de huur? Wanneer je je diploma hebt en uitzicht op een baan? Zonder te reageren kom je nergens, maar voor elk huis zijn er flink wat kapers op de kust.
Er is een verschil tussen autisten die alleen maar op zichzelf willen zijn en autisten die dat niet willen. Als ik dagenlang alleen thuis zit heb ik echt nergens meer zin in. Ik moet dus onder de mensen komen en het gevoel hebben dat ik iemand ken in het leven.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:49 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wel typerend dat je juist zoekt naar baantjes waar je veel sociale vaardigheden nodig hebt. De meeste autisten willen juist een rustig baantje, weg van al die mensen ergens afgezonderd in een hoekje werken. Niet bang dat je op je tenen gaat lopen? Of op sociaal vlak jezelf overschat?
Hier moet je online reageren en wat ik merk is dat de meeste mensen op elke woning reageren en dan alleen de uitnodig accepteren die ze echt willen. Ik zie nu een woning voorbijkomen (flatje) ongeveer 10km van de stad.. maar met een redelijk centrum. Alleen (en zo moet ik toch een beetje denken) is mijn werklocatie straks richting de Randstad of Noord-Nederland.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:37 schreef broccoli. het volgende:
Over dat gezeik van wachtrijen en dergelijke in de woningmarkt: Dat lijkt me sterk.
Ja, er zijn wachtrijen van hier tot Tokio, maar je moet ook een beetje verder kijken dan je neus lang is. Tuurlijk kun je niet het nieuwste van het nieuwste krijgen, als eerste huisje.
Daarbij is het ook handig om te bellen naar woningcorporaties of verhuurbedrijven, wie als eerst komt...
En als allerlaatste... Ik woon in Rotterdam en moet dringend op zoek naar een woning. Raad eens? Ik heb, na een week of 2 reageren vanochtend mijn eerste bezichtiging gehad, waar ik ook de enige was trouwensVan de 100 reacties. Zo snel kan het gaan. Laat je dus niet leiden door die zogenaamde 1000 mensen die erop hebben gereageerd, het kan altijd anders.
Hier ook. Dat is overal zo denk ik?quote:Op maandag 29 februari 2016 13:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hier moet je online reageren en wat ik merk is dat de meeste mensen op elke woning reageren en dan alleen de uitnodig accepteren die ze echt willen. Ik zie nu een woning voorbijkomen (flatje) ongeveer 10km van de stad.. maar met een redelijk centrum. Alleen (en zo moet ik toch een beetje denken) is mijn werklocatie straks richting de Randstad of Noord-Nederland.
Volgens de rijschool kan ik in 10 weken op voor mijn rijbewijs, 2x per week les, theorie halen en dan praktijk doen, als ze voldoende plek hebben. Ik ben alleen superslecht in digitale toetsen (meerkeuze) en ben geneigd om mijn eerste ingeving te veranderen... Ook heb ik geen idee wat ik met mijn rijbewijs straks wil doen. Heb geen vrienden waar ik ff naar toe wil rijden, dus alleen handig als ik baan heb gevonden wat qua reistijd beter is met de auto dan het OV. Dus aan de ene kant: rijbewijs is handig want je bent niet afhankelijk van het OV of andere mensen, maar zonder (huur/tweedehands)auto heb je er vrij weinig aan. Mijn broer gebruikt woont pal in een grote stad en gebruikt zijn rijbewijs misschien 2x per jaar.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:28 schreef Bananenpap het volgende:
Je denkt weer te gecompliceerd over een aantal dingen. Waarom afvragen wanneer het slim is om je rijbewijs te halen? Gewoon doen, je hebt al zeven jaar de tijd gehad. Straks verloopt je OV en baal je dat je geen rijbewijs hebt. Als je het geld er voor hebt kun je altijd je rijbewijs halen toch, waarom zou daar een bepaald moment voor moeten zijn?
Dat de voorkeur niet naar je leeftijd gaat wil niet zeggen dat het een vast gegeven is dat je nergens wordt aangenomen. Er zijn zat horecazaken(zeker straks in de zomer) die hard op zoek zijn naar personeel. Ik adviseer je trouwens om in de horeca te gaan, je leert zowel met klanten als collega's om te gaan en de tijd vliegt voorbij door de drukte. Als ik jou was zou ik wel iets zoeken waar je een beetje moe van wordt. Niet een winkel waar je constant op de klok loopt te kijken en een shirt voor de duizendste keer goed heb moeten leggen.
Misschien moet je ook eens echt bij je nagaan waarom jij sociaal contact wil. Wil je vrienden omdat je denkt er dan bij te kunnen horen of omdat je dat écht mist in je leven, een vriend. Ik vind het eerste geval namelijk geen goed motief.
Wanneer je op jezelf moet/kunt? Ik denk dat het voor jou heel goed is om zo snel mogelijk zelfstandig te worden, weg uit dat veilige nest en eens zien hoe de wereld er daadwerkelijk uitziet. Als je nergens op reageert krijg je natuurlijk niks, ze komen niet aan je voordeur een huis aanbieden. Is het niet een idee om iets te gaan zoeken waar je ook huisgenoten hebt?
En zoals Mandéra zegt, ik zou momenteel de focus vooral op je studie leggen. Je zult zien dat wanneer die last van je schouder is de rest ook wat logischer wordt.
Aan de andere kant van het land? Nee, daar moet je inschrijfgeld dokken en ik weet nog niet eens of ik daar ook ga werken dus beetje nutteloos, en ik lees overal dat er mensen zijn die al 10 jaar of langer wachtenquote:Op maandag 29 februari 2016 13:56 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Hier ook. Dat is overal zo denk ik?
Ik zou het gewoon doen, als je klaar bent met je scriptie.
Kans is groot dat als je uitgenodigd wordt, dat je de woning ook krijgt.
Heb je je al ingeschreven bij corporaties in die regio's?
quote:Op maandag 29 februari 2016 12:48 schreef Dimachaerus het volgende:
Misschien is promotiewerk wel wat voor je? Flyers uitdelen op een pleintje.
Als je een baan hebt moet een autootje ook wel lukken. En met 12k spaargeld lukt dat zeker wel. Maandelijkse kosten zijn voor je autoverzekering, benzine, parkeergelden en eventueel reparaties/keuringen. Kan je best betalen als je een baan hebt.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Volgens de rijschool kan ik in 10 weken op voor mijn rijbewijs, 2x per week les, theorie halen en dan praktijk doen, als ze voldoende plek hebben. Ik ben alleen superslecht in digitale toetsen (meerkeuze) en ben geneigd om mijn eerste ingeving te veranderen... Ook heb ik geen idee wat ik met mijn rijbewijs straks wil doen. Heb geen vrienden waar ik ff naar toe wil rijden, dus alleen handig als ik baan heb gevonden wat qua reistijd beter is met de auto dan het OV. Dus aan de ene kant: rijbewijs is handig want je bent niet afhankelijk van het OV of andere mensen, maar zonder (huur/tweedehands)auto heb je er vrij weinig aan. Mijn broer gebruikt woont pal in een grote stad en gebruikt zijn rijbewijs misschien 2x per jaar.
quote:
Waarom reageer je hier niet op?quote:Op maandag 29 februari 2016 13:36 schreef EggsTC het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de vorderingen nu zijn, na 2 topics.
Wat heb je allemaal al gedaan met de adviezen uit de vorige 2 topics, Deezertje? Hoe is dat verlopen, zie je al vorderingen? Of gaat het minder goed dan gedacht? Heb je daarna andere dingen geprobeerd om het beter te laten gaan?
Ja dus? Je wil toch contact met mensen? Je wil toch studenten als collega's? Er zijn veel borrels, onderling wordt er veel geneukt. Dit is wat jij wil toch?quote:Op maandag 29 februari 2016 14:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nah, die mensen ontloop ik zelf altijd.
De vraag is meer: ga ik een rijbewijs ook echt gebruiken? Hoe dichter je bij je werkt woont hoe minder behoefte daaraan. Ik weet dat het OV best prijzig is, maar de totale kosten van auto rijden is denk ik nog ietsje duurder? De enige eis die ik nu heb is wonen in een stad met een station.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:04 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Als je een baan hebt moet een autootje ook wel lukken. En met 12k spaargeld lukt dat zeker wel. Maandelijkse kosten zijn voor je autoverzekering, benzine, parkeergelden en eventueel reparaties/keuringen. Kan je best betalen als je een baan hebt.
Antikraak kan eventueel ook nog.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:37 schreef broccoli. het volgende:
Over dat gezeik van wachtrijen en dergelijke in de woningmarkt: Dat lijkt me sterk.
Ja, er zijn wachtrijen van hier tot Tokio, maar je moet ook een beetje verder kijken dan je neus lang is. Tuurlijk kun je niet het nieuwste van het nieuwste krijgen, als eerste huisje.
Daarbij is het ook handig om te bellen naar woningcorporaties of verhuurbedrijven, wie als eerst komt...
En als allerlaatste... Ik woon in Rotterdam en moet dringend op zoek naar een woning. Raad eens? Ik heb, na een week of 2 reageren vanochtend mijn eerste bezichtiging gehad, waar ik ook de enige was trouwensVan de 100 reacties. Zo snel kan het gaan. Laat je dus niet leiden door die zogenaamde 1000 mensen die erop hebben gereageerd, het kan altijd anders.
Dan heb je grote kans dat je lang woningzoekend zult blijven. Steden zijn meestal erg in trek voor woningzoekenden. In een dorp maak je volgens mij meer kans.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De vraag is meer: ga ik een rijbewijs ook echt gebruiken? Hoe dichter je bij je werkt woont hoe minder behoefte daaraan. Ik weet dat het OV best prijzig is, maar de totale kosten van auto rijden is denk ik nog ietsje duurder? De enige eis die ik nu heb is wonen in een stad met een station.
Uit je vorige topic:quote:Op maandag 29 februari 2016 14:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De vraag is meer: ga ik een rijbewijs ook echt gebruiken? Hoe dichter je bij je werkt woont hoe minder behoefte daaraan. Ik weet dat het OV best prijzig is, maar de totale kosten van auto rijden is denk ik nog ietsje duurder? De enige eis die ik nu heb is wonen in een stad met een station.
En zo gaat het iedere keer met jou. Je loopt te klagen dat je iets wil en waarom je iets nodig hebt, en nog geen paar dagen later verzint je autistische brein allemaal redenen waarom je het niet hoeft te doen. Zo gaat het met alles in je leven en kom je geen steek verder.quote:Rijbewijs nog steeds niet gehaald of geprobeerd terwijl OV over half jaar afloopt, noodzaak komt steeds dichterbij. OV kost dan echt geld en blijf je afhankelijk van de tijden van de vervoerder dus je kan niet tot half 2 snachts bij een scharrel blijven bijvoorbeeld.Miljoenen mensen hebben zo'n pasje, dus waarom ik niet? Tja, ik weet dat ik moeite heb met overzicht bewaren en je altijd gefocust moet zijn in het verkeer...
quote:Op maandag 29 februari 2016 13:36 schreef EggsTC het volgende:
Wat heb je allemaal al gedaan met de adviezen uit de vorige 2 topics, Deezertje? Hoe is dat verlopen, zie je al vorderingen? Of gaat het minder goed dan gedacht? Heb je daarna andere dingen geprobeerd om het beter te laten gaan?
Ik gebruik mijn rijbewijs momenteel ook amper. Heb niet eens een auto, maar ik wil er op den duur zeker een. Het schept gewoon een stukje onafhankelijkheid. Daarnaast staat het goed op je CV.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zeg net dat die wachttijd niet waar isquote:Op maandag 29 februari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Aan de andere kant van het land? Nee, daar moet je inschrijfgeld dokken en ik weet nog niet eens of ik daar ook ga werken dus beetje nutteloos, en ik lees overal dat er mensen zijn die al 10 jaar of langer wachten. Ik moet toch ergens veilig beginnen en als ik naar de grote stad verhuis zit ik alsnog op een uur reistijd richting de Randstad.
Deezer ziet zichzelf niet op de weg, maar beren des te meer.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:18 schreef Sarasi het volgende:
Als je nou eens ZELF een beslissing maakt in plaats van alsmaar blijven vragen wat je nu moet doen.
Denk niet dat hij die onvoorspelbaarheid aankan...quote:Op maandag 29 februari 2016 14:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Antikraak kan eventueel ook nog.Er zijn meerdere websites daarvoor en da's meestal ook nog een enorm stuk voordeliger.
Ook weer een good point, ja.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:25 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Denk niet dat hij die onvoorspelbaarheid aankan...
Je slaat de spijker op zijn kop. Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Totdat hij straks 35 is en nog steeds geen rijbewijs heeft.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:13 schreef CyberTijn het volgende:
[..]
Uit je vorige topic:
[..]
En zo gaat het iedere keer met jou. Je loopt te klagen dat je iets wil en waarom je iets nodig hebt, en nog geen paar dagen later verzint je autistische brein allemaal redenen waarom je het niet hoeft te doen. Zo gaat het met alles in je leven en kom je geen steek verder.
Deezertje is de grootste beer van allemaal.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:21 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Deezer ziet zichzelf niet op de weg, maar beren des te meer.
Valt prima te combineren, van die paar uur rijles in een week raakt je scriptie echt niet in het slob. Zeker als je voor de rest geen reet te doen hebt.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:44 schreef Mandéra het volgende:
Scriptie is uiteraard top prioriteit maar een rijbewijs is tegenwoordig ook op zijn minst gewenst door menig werkgever. Het heeft dus wel degelijk meerwaarde ook al rij je niet elke dag of heb je geen eigen auto.
Of gewoon weer een excuus om het niet te hoeven doen.quote:Dat geneuzel over een klein bedrag betalen aan de woningbouw e.d. is wel echt gierigheid ten top.
Je vergeet even dat wanneer hij iets moet doen dat buiten zijn comfortzone valt, hij daar dagen van 'ondersteboven' kan zijn.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:52 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Valt prima te combineren, van die paar uur rijles in een week raakt je scriptie echt niet in het slob. Zeker als je voor de rest geen reet te doen hebt.
[..]
Of gewoon weer een excuus om het niet te hoeven doen.
Ik denk juist dat elke extra bezigheid van harte welkom is. Deezertje heeft zeeën van tijd, zelfs al zou hij veertig uur per week in zijn scriptie stoppen, dan nog heeft hij voor de rest weinig om armen. Al zijn tijd verdoet hij met piekeren. Hij moet eens in beweging komen en in beweging blijven. Ipv elke vrijdagavond naar de film te gaan zou hij de komende weken die tijd kunnen besteden aan een rijbewijs. Het halen van een rijbewijs kan heel goed voor zijn zelfvertrouwen zijn.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:56 schreef Koral het volgende:
[..]
Je vergeet even dat wanneer hij iets moet doen dat buiten zijn comfortzone valt, hij daar dagen van 'ondersteboven' kan zijn.
Gezien de moeizame voortgang met zijn scriptie lijkt me elke extra bezigheid te veel.
Hij kan beter de rijlessen zichzelf kado doen als beloning voor het afstuderen.
En je moet jezelf twee keer bewijzen: theoretisch en in de praktijk. Al weet je niet vooraf hoe het gaat, dus of ik mezelf daar nou een plezier mee doe?quote:Op maandag 29 februari 2016 15:02 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik denk juist dat elke extra bezigheid van harte welkom is. Deezertje heeft zeeën van tijd, zelfs al zou hij veertig uur per week in zijn scriptie stoppen, dan nog heeft hij voor de rest weinig om armen. Al zijn tijd verdoet hij met piekeren. Hij moet eens in beweging komen en in beweging blijven. Ipv elke vrijdagavond naar de film te gaan zou hij de komende weken die tijd kunnen besteden aan een rijbewijs. Het halen van een rijbewijs kan heel goed voor zijn zelfvertrouwen zijn.
Dat doet er niet toe. Een rijbewijs is tegenwoordig bijna een noodzaak om te kunnen deelnemen aan de maatschappij. Je doet het niet voor je eigen plezier.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En je moet jezelf twee keer bewijzen: theoretisch en in de praktijk. Al weet je niet vooraf hoe het gaat, dus of ik mezelf daar nou een plezier mee doe?
Dat is helaas wel zijn mankement. Hij denkt enkel aan de voordelen die iets doen in het leven voor hem moeten opbrengen in plaats van wat het voor meerwaarde kan hebben richting een ander.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Een rijbewijs is tegenwoordig bijna een noodzaak om te kunnen deelnemen aan de maatschappij. Je doet het niet voor je eigen plezier.
Er is vrij weinig waarvan je vooraf weet hoe het gaat in het leven, zo werkt het nu eenmaal. Soms moet je gewoon dingen gaan doen, en er vanuit gaan dat het je lukt en het goed gaat.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En je moet jezelf twee keer bewijzen: theoretisch en in de praktijk. Al weet je niet vooraf hoe het gaat, dus of ik mezelf daar nou een plezier mee doe?
Ja hoor, en weer een smoes om vooral niks te hoeven doen. Gaat lekker zo. Hoe gaat het met je scriptie? Deadline al gehaald?quote:Op maandag 29 februari 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je bent 25, grow up. De tijd dat je overal plezier uit moet halen en iedereen rekening met je hield is voorbij.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Och lieve jongen, je komt nog wel voor hetere vuren te staan. Anders doe je gewoon faalangst-examen, als je het écht lastig vindt...quote:Op maandag 29 februari 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je vader is een wijze man.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:36 schreef Deezertje het volgende:
Volgens mijn vader ontbreekt het mij aan proactiviteit.
Behalve dat ik school wederom heb gemaild voor die cursus is er niet veel gebeurd. Morgen weer met scriptie aan de slag.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:40 schreef gebakken-koekje het volgende:
Waarom antwoord je nou echt nooit op dingen die mensen vragen? Ookal herhalen mensen het 10x.
quote:Op maandag 29 februari 2016 17:36 schreef Deezertje het volgende:
Dit dus. Wat ga je eigenlijk doen om mee proactief te worden? Behalve zeggen dat je aan je scriptie gaat en school mailt over een cursus?quote:
quote:For example, people with pessimistic explanatory style tend to see negative events as permanent ("it will never change"), personal ("it's my fault"), and pervasive ("I can't do anything correctly"), are likely to suffer from learned helplessness and depression.[12] Such people can often be helped to learn a more realistic explanatory style by cognitive behavioral therapy, a therapy heavily endorsed by Seligman.
Als ik mensen mensen ken die zich suf piekeren en niks durven zeg ik: je ziet alleen maar Deezertjes op de weg.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:49 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Deezertje is de grootste beer van allemaal.
Is schrikkeldag voor jou een vrije dag?quote:Op maandag 29 februari 2016 17:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Behalve dat ik school wederom heb gemaild voor die cursus is er niet veel gebeurd. Morgen weer met scriptie aan de slag.
Deezer geeft toch de wereld de schuld?( ohja... ook de rabobank... de zwarte pieten... de blanke meerderheid bij de oscars en vergeet de vluchtelingen niet)quote:Op maandag 29 februari 2016 18:07 schreef ElDinosaur het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Learned_helplessness
Kwam bovenstaande term tegen in een boek en moest gelijk aan dit en dating #1 topic denken.
[..]
Beste Deezertje,quote:Op maandag 29 februari 2016 17:36 schreef Deezertje het volgende:
Nu vind je hem vast een eikel.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:36 schreef Deezertje het volgende:
Je kan kiezen Deezertje. Het aapje in het stukje hierboven te blijven of de twee adviezen in de onderstaande link te lezen en ter harte te nemenquote:Iedere nieuwe dag is een nieuwe kans om te kiezen.
Toen ik minder ver was in mijn proces dan nu, vroeg ik een keer aan mijn therapeute: “Maar wat als ik nou te beschadigd ben? Wat nou als het niet meer goedkomt?”
Ik heb veel geleerd van dat gesprek.
Ten eerste ben je alleen maar ‘tè’ beschadigd als je niet meer bereid bent om keuzes te maken die in het belang zijn van je veiligheid, vrijheid en levensgeluk. Dan bedoel ik niet dat je dat soms niet lukt, maar structureel: Een staat van volledige aangeleerde hulpeloosheid. Denk aan een aapje dat zolang in gruwelijke omstandigheden en gevangenschap heeft geleefd, dat het niet meer ontsnapt als de deur van zijn kooi openstaat. Zelfs niet als zijn water op is en het enige water zich buiten de kooi met de open deur bevindt. Dat aapje sterft uiteindelijk van de dorst, terwijl dat in zijn nieuwe omstandigheden niet had gehoeven; Hij was te beschadigd.
Als je nog in staat bent, al is het zelden, al is het met ontzettend veel moeite, om gezonde keuzes te maken, dan ben je niet ‘te beschadigd’. Beschadigd ja. Heel erg beschadigd, misschien ook wel. Maar niet tè.
Dus:
“Wat nou als ik beschadigd ben?”
…
Nou, ik ben inderdaad beschadigd. En dat is, zoals ik al schreef, heel normaal gegeven de omstandigheden.
Mijn therapeute vroeg me dus waarom dat zo erg was; (los van de oneerlijkheid van wat er is gebeurd) Waarom beangstigt beschadigd zijn mij zo?
Weet je wat bleek:
Ik ben bang dat anderen merken dat ik zo beschadigd ben; Dat ze me erom afwijzen. Ik ben bang dat beschadigd zijn, betekent dat mijn waarde als persoon minder is.
Concreter nog gezegd: Ik ben bang dat uiteindelijk zal blijken dat ik werkelijk waardeloos ben (precies zoals me is verteld en zoals ik heb geconcludeerd uit hoe mensen in het verleden met me om zijn gegaan).
Mijn therapeute vertelde me toen twee hele waardevolle dingen:
Moet even een formuliertje invullen en dan kom ik op de lijst... Nu nog nadenken over mijn leerdoelquote:De training ‘Persoonlijke Effectiviteit’ is bedoeld voor mensen die belemmerd worden door zaken als bijvoorbeeld faalangst, onzekerheid, sub-assertiviteit (niet durven zeggen wat je denkt en voelt), perfectionisme en dergelijke.
In de training stel je je eigen leerdoel vast en gaat daarmee aan de slag. Tussendoor doe je opdrachten en daarvan houd je een logboek bij.
Onderwerpen die aan de orde komen zijn: denken, voelen, willen, doen, zelfbeeld, beslissen, omgaan met kritiek, (sub)assertiviteit.
Wel spannend, opdrachten doen etc. (ik hoop dat je er geen sociale contacten voor moet raadplegen als in 'laat een vriend wat over je zeggen e.d')quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je niemand hebt die je daar wat over kan vertellen en je dus geen vrienden hebt... gaat falen nogal lastig is het niet?quote:Op maandag 29 februari 2016 19:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wel spannend, opdrachten doen etc. (ik hoop dat je er geen sociale contacten voor moet raadplegen als in 'laat een vriend wat over je zeggen e.d')Daar faal ik altijd in, want ik heb niemand. Maar van deze negatieve gedachtes kom je hopelijk dan af. En ik ben meteen op school die periode om af te studeren, dus twee vliegen in één klap.
quote:Op maandag 29 februari 2016 19:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wel spannend, opdrachten doen etc. (ik hoop dat je er geen sociale contacten voor moet raadplegen als in 'laat een vriend wat over je zeggen e.d')Daar faal ik altijd in, want ik heb niemand. Maar van deze negatieve gedachtes kom je hopelijk dan af. En ik ben meteen op school die periode om af te studeren, dus twee vliegen in één klap.
Dat is juist de bedoeling van zo een training. Confrontatie en manieren vinden om er iets aan te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meeste autisten zijn een groot deel van hun tijd liever alleen bezig en voelen zich daar prettig bij. Je wilt onder de mensen zijn, begrijpelijk maar wat heeft dat voor zin als je nauwelijks met ze kan communiceren? Hoe is je zelfredzaamheid als je in het diepe wordt gegooid met die sociale vaardigheden die je nu hebt? Grote kans dat je binnen een paar dagen op het matje moet komen verantwoording afleggen waarom je niet kan functioneren.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen autisten die alleen maar op zichzelf willen zijn en autisten die dat niet willen. Als ik dagenlang alleen thuis zit heb ik echt nergens meer zin in. Ik moet dus onder de mensen komen en het gevoel hebben dat ik iemand ken in het leven.
Weten de mensen daar dat je autistisch bent?quote:Op maandag 29 februari 2016 20:36 schreef Deezertje het volgende:
Hopelijk krijg ik daar meer zelfvertrouwen. Sinds ik weet dat ik autisme heb voel ik mij minder en heb ik het gevoel mezelf iedere dag te moeten bewijzen, .meer dan andere mensen, ook tijdens eerdere stages en later op 't werk.
Dit soort dingen kunnen er in ieder geval bij helpen. En bedenk: als je helemaal niet onder de mensen komt leer je zéker niet beter communiceren. Die cursus lijkt mij een stap in de goede richting.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:51 schreef syndroom het volgende:
[..]
De meeste autisten zijn een groot deel van hun tijd liever alleen bezig en voelen zich daar prettig bij. Je wilt onder de mensen zijn, begrijpelijk maar wat heeft dat voor zin als je nauwelijks met ze kan communiceren? Hoe is je zelfredzaamheid als je in het diepe wordt gegooid met die sociale vaardigheden die je nu hebt? Grote kans dat je binnen een paar dagen op het matje moet komen verantwoording afleggen waarom je niet kan functioneren.
Ik denk wat het sociale aspect betreft je echt teveel hooi op je vork neemt.
Die gedachtegang is precies waarom jij blijft steken.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:51 schreef syndroom het volgende:
[..]
De meeste autisten zijn een groot deel van hun tijd liever alleen bezig en voelen zich daar prettig bij. Je wilt onder de mensen zijn, begrijpelijk maar wat heeft dat voor zin als je nauwelijks met ze kan communiceren? Hoe is je zelfredzaamheid als je in het diepe wordt gegooid met die sociale vaardigheden die je nu hebt? Grote kans dat je binnen een paar dagen op het matje moet komen verantwoording afleggen waarom je niet kan functioneren.
Ik denk wat het sociale aspect betreft je echt teveel hooi op je vork neemt.
Is dat niet ook een beetje het probleem. Je bent autistisch dus je bent raar,minder of niet in staat tot?quote:Op maandag 29 februari 2016 20:36 schreef Deezertje het volgende:
Hopelijk krijg ik daar meer zelfvertrouwen. Sinds ik weet dat ik autisme heb voel ik mij minder en heb ik het gevoel mezelf iedere dag te moeten bewijzen, .meer dan andere mensen, ook tijdens eerdere stages en later op 't werk.
quote:Op maandag 29 februari 2016 14:05 schreef EggsTC het volgende:
[..]
[..]
Waarom reageer je hier niet op?
quote:
quote:Op maandag 29 februari 2016 19:27 schreef Deezertje het volgende:
Bericht gekregen dat er nog plek is voor de cursus PE, vanaf eind april tot eind juni:
[..]
Moet even een formuliertje invullen en dan kom ik op de lijst... Nu nog nadenken over mijn leerdoel
Welke vraag doel je op? Ik zie er 4.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:32 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Tis een begin... maar dat was de vraag niet
Alle 4.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Welke vraag doel je op? Ik zie er 4.
Op dat mailtje na heeft hij niks gedaan. Volgens mij heb je daarmee antwoord op alle vier de vragen.quote:
Bedankt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:52 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Op dat mailtje na heeft hij niks gedaan. Volgens mij heb je daarmee antwoord op alle vier de vragen.
quote:
Dit was bedoeld als zijn antwoord op die vraag.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Behalve dat ik school wederom heb gemaild voor die cursus is er niet veel gebeurd. Morgen weer met scriptie aan de slag.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:56 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb de lijst inmiddels teruggestuurd en nu is het een kleine twee maanden wachten tot de bijeenkomsten starten... Oh en vandaag aan mijn scriptie gewerkt.
Eind deze week weer een afspraak en dan weer wat laten zien dus zorgen dat ik dan wat heb. Deadline is 1 juni voor alles, ook opdrachten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:52 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Ik weet niet of het voor jou werkt, maar heb je een soort van planning voor je afstuderen?
Niks verwachten kan inderdaad best wel goed werken. Iedereen die dan toch tegen je gaat praten is dan weer mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:02 schreef Deezertje het volgende:
Heb overigens wel besloten geen verwachtingen meer te hebben qua sociaal contact op de locaties waar ik kom. Vooraf kan ik al precies inschatten wie ik tegenkom en het levert toch niks op. Iedereen is toch bezig met zijn of haar leven en ze zitten (althans zo komt 't over) niet op mij te wachten of zijn er samen met andere mensen dus mij ook helemaal niet nodig. Ik maak geen onderdeel uit van hun leven, nog nooit een praatje gemaakt etc. Op de datingapps idem, altijd dezelfde mensen maar 0 echte dates.
Inschatten=aannamen=dodelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:02 schreef Deezertje het volgende:
Heb overigens wel besloten geen verwachtingen meer te hebben qua sociaal contact op de locaties waar ik kom. Vooraf kan ik al precies inschatten wie ik tegenkom en het levert toch niks op. Iedereen is toch bezig met zijn of haar leven en ze zitten (althans zo komt 't over) niet op mij te wachten of zijn er samen met andere mensen dus mij ook helemaal niet nodig. Ik maak geen onderdeel uit van hun leven, nog nooit een praatje gemaakt etc. Op de datingapps idem, altijd dezelfde mensen maar 0 echte dates.
Ach, ik ben al maanden niet aangesproken dus ik zou eerder verbaasd zijn als mensen het nu ineens wél doen...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Niks verwachten kan inderdaad best wel goed werken. Iedereen die dan toch tegen je gaat praten is dan weer mooi meegenomen.
Wat voor verwachtingen had je daar dan eerst bij?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:02 schreef Deezertje het volgende:
Als je maanden op dezelfde locatie komt met dezelfde mensen had ik wel verwacht makkelijker contacten te maken. Of als je daar zelf niet zo'n held in bent andere mensen je wel herkennen en en eerder een praatje maken. Maar nee, mensen leven hun eigen leven en ondanks dat je er vaak bent is dat geen reden je aan te spreken. Als je bij elkaar in de klas of op de afdeling zit heb je min of meer verplicht contact, maar daarbuiten is nieuw contact maken lastig.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 23:13 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat voor verwachtingen had je daar dan eerst bij?
Uiteraard. Maar de meeste mensen zoeken niks achter zulke gesprekjes. Dus die praten 5 minuten mee en gaan dan door met wat ze aan het doen waren. En een volgende keer dat je ze ziet komen ze ook niet automatisch weer je naar je toe ofzo, de meeste zijn je allang vergeten. En dat komt (helaas) voor een deel omdat ze wel al een sociale groep hebben dus niet snappen dat ieder contact voor mij welkom is.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:07 schreef Copycat het volgende:
Maar heb je zelf al eens initiatief genomen tot een praatje? Of verwacht je dat deze vreemden jou ook maar op sleeptouw nemen?
Mja, het is geen middelbare school meer hè? De meeste mensen die daar komen hebben in de loop der jaren al een sociale kring opgebouwd en komen daar simpelweg om te studeren. Jij bent hun misschien als 'bekenden' gaan beschouwen, maar ik kan je verzekeren dat dat niet wederzijds is. Je bent een van de vele gezichten die ze dagelijks zien en als ze je al herkennen op straat dan zal het hoogstens een gedachte zijn als 'hé, dat is die ene jongen van de bieb'. Aan het einde van de straat zijn ze je al weer vergeten. Niet lullig bedoeld, maar zo gaat het gewoon echt.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je maanden op dezelfde locatie komt met dezelfde mensen had ik wel verwacht makkelijker contacten te maken. Of als je daar zelf niet zo'n held in bent andere mensen je wel herkennen en en eerder een praatje maken. Maar nee, mensen leven hun eigen leven en ondanks dat je er vaak bent is dat geen reden je aan te spreken. Als je bij elkaar in de klas of op de afdeling zit heb je min of meer verplicht contact, maar daarbuiten is nieuw contact maken lastig.
Tja dat is ook het dilemma. De tijd van samen aan opdrachten werken is voorbij. De meeste zijn al klaar en de rest werkt op andere locaties aan hun scriptie/opdrachten. Dus iedereen die ik nu tegenkom is voor mij nieuw, en andersom kennen ze mij ook niet. Ik maak geen deel meer uit van het leven van andere mensen. Omdat ik nog niet werk heb ik ook geen collega's e.d. Ik probeer overal tussen te komen, maar tevergeefs. Ik ben inderdaad niets meer dan een 'hey, hij is er ook weer vandaag' gedachte.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:35 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Mja, het is geen middelbare school meer hè? De meeste mensen die daar komen hebben in de loop der jaren al een sociale kring opgebouwd en komen daar simpelweg om te studeren. Jij bent hun misschien als 'bekenden' gaan beschouwen, maar ik kan je verzekeren dat dat niet wederzijds is. Je bent een van de vele gezichten die ze dagelijks zien en als ze je al herkennen op straat dan zal het hoogstens een gedachte zijn als 'hé, dat is die ene jongen van de bieb'. Aan het einde van de straat zijn ze je al weer vergeten. Niet lullig bedoeld, maar zo gaat het gewoon echt.
Ik zeg niet dat je geen vrienden kunt maken in zo'n UB, maar dan zal er toch ook wat van jou moeten komen. Je kunt niet verwachten dat je ergens dagelijks gaat zitten dat mensen je opeens gaan aanspreken. Dan kun je beter elke dag op dezelfde kruk in een café gaan zitten, daar zal het wel gebeuren.
Met het verschil dat de meeste mensen die daar komen wel contact hebben met andere mensen. Ik zit soms ook in de loungeplekken e.d. waar het allemaal losser is, maar daar zitten dan groepjes mensen met elkaar, die al verbonden zijn. Openstellen voor andere, nieuwe, mensen doe ik al.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:07 schreef Koral het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen hier iemand zouden aanspreken in de UB die bijna dagelijks alleen aan het werk lijkt met zijn scriptie. Ik zou iig aannemen dat ik zo'n persoon eerder stoor dan een plezier doe met een gesprek aan te knopen.
Bovendien ben jij niet op zoek naar een gesprek maar naar aansluiting/ verbondenheid. Zoiets moet groeien, maar je hebt zelf regelmatig gezegd dat je geen tijd wilt nemen voor sociale activiteiten, maar gelijk een relatie wil. Gelukkig kom je nu zelf tot de conclusie dat aanwezigheid geen verbondenheid is.
Dit is wel een aardig herkenbaar artikel over de de oorzaken van je niet verbonden voelen, en welke oplossing binnen jezelf ligt.
https://www.newstart.nl/blog/ik-voel-niet-verbonden-met-anderen/
En blijkbaar werkt het voor geen meter voor jequote:Op woensdag 2 maart 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Met het verschil dat de meeste mensen die daar komen wel contact hebben met andere mensen. Ik zit soms ook in de loungeplekken e.d. waar het allemaal losser is, maar daar zitten dan groepjes mensen met elkaar, die al verbonden zijn. Openstellen voor andere, nieuwe, mensen doe ik al.
Artikel wellicht te lang voor je.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Met het verschil dat de meeste mensen die daar komen wel contact hebben met andere mensen. Ik zit soms ook in de loungeplekken e.d. waar het allemaal losser is, maar daar zitten dan groepjes mensen met elkaar, die al verbonden zijn. Openstellen voor andere, nieuwe, mensen doe ik al.
Dat hangt er vanaf. Als het een schappelijk meisje is dat ik wel zou willen schaken zou ik haar wel aanspreken, als het een willekeurige kerel is waar ik nog op geen enkele manier contact mee heb gehad zou ik dat niet doen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:07 schreef Koral het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen hier iemand zouden aanspreken in de UB die bijna dagelijks alleen aan het werk lijkt met zijn scriptie. Ik zou iig aannemen dat ik zo'n persoon eerder stoor dan een plezier doe met een gesprek aan te knopen.
En nu kun je zielig lopen doen dat dat plan niet gelukt is of je kunt overgaan op een nieuwe plan dat wel eventueel kan werken. Je bent er nu achter dat de UB niet werkt voor jou, wat ga je nu proberen?quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja dat is ook het dilemma. De tijd van samen aan opdrachten werken is voorbij. De meeste zijn al klaar en de rest werkt op andere locaties aan hun scriptie/opdrachten. Dus iedereen die ik nu tegenkom is voor mij nieuw, en andersom kennen ze mij ook niet. Ik maak geen deel meer uit van het leven van andere mensen. Omdat ik nog niet werk heb ik ook geen collega's e.d. Ik probeer overal tussen te komen, maar tevergeefs. Ik ben inderdaad niets meer dan een 'hey, hij is er ook weer vandaag' gedachte.
Ik weet op dit moment niet wat ik wil of verwacht van het leven dus ga naar algemene plekken. Heb geen echte hobby of sport dus aansluiten bij clubjes e.d. is dan niet zo simpel.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:17 schreef DoubleDip het volgende:
Je stelt je weer eens enorm passief op. Ergens in de UB zitten en hopen dat iemand je aanspreekt werkt natuurlijk niet. Logisch, men komt er om (al dan niet samen met anderen) te studeren en niet om random mensen aan te spreken. Als ik in de UB ben en ik praat kort met een onbekende dan ben ik diegene zo weer vergeten. Echt no way dat ik die de volgende keer nog herken.
Je zegt nou wel dat je onder de mensen wilt zijn, maar eigenlijk zie ik geen verschil met in je eentje op de zolderkamer zitten, want de hoeveelheid contact is in beide gevallen nul.
Als je iemand wilt spreken dan kan je proberen een gesprekje te beginnen door iets te vragen ofzo, en wie weet heb je dan even contact. Dat daar iets uit kan voortkomen is natuurlijk niet per definitie onwaar, maar de kans is niet zo groot. Ik denk dat je verwachtingen gewoon te hooggespannen zijn en dat je het beter kunt proberen via clubs e.d. dan via random mensen in de bieb, want zoals je zelf ziet werkt het niet.
Hele dag alleen werken trek ik ook niet. Het is al zo eenzaam laat staan vrijwillig eenzaam worden. Mis aansluiting bij een groep mensen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:12 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
En nu kun je zielig lopen doen dat dat plan niet gelukt is of je kunt overgaan op een nieuwe plan dat wel eventueel kan werken. Je bent er nu achter dat de UB niet werkt voor jou, wat ga je nu proberen?
Dan zoek je die. Ik kan me niet vorstellen dat er echt niks is dat jij leuk vindt om te doen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:38 schreef Deezertje het volgende:
Heb geen echte hobby of sport dus aansluiten bij clubjes e.d. is dan niet zo simpel.
Ik bedoelde meer te zeggen dat sociale contacten op doen in de UB niet heeft gewerkt, niet dat je niet meer naar de UB mag gaan. Ikzelf werk ook veel liever in zo'n ruimte omdat ik thuis echt door alles ben afgeleid. (Zoals nuquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hele dag alleen werken trek ik ook niet. Het is al zo eenzaam laat staan vrijwillig eenzaam worden. Mis aansluiting bij een groep mensen.
Meestal kijk ik films of series om de tijd te doden. Anders zoek ik dingen op die het dagelijkse leven efficiënter kunnen maken (tips and tricks) of weer iets over relaties e.d. hoe die kant van het leven werkt. Soms nog wel eens een receptje opzoeken om eens te maken, maar ben niet zo van de gekke dingen eten en wijnen proeven enzo.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:48 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer te zeggen dat sociale contacten op doen in de UB niet heeft gewerkt, niet dat je niet meer naar de UB mag gaan. Ikzelf werk ook veel liever in zo'n ruimte omdat ik thuis echt door alles ben afgeleid. (Zoals nu)
Vertel nou eens waar jouw interesses liggen. Wat doe jij nou een hele dag als je dan toch niet aan je scriptie bezig bent? Wat vind je interessant, waar zoek je naar op Google? Dat hoeven echt geen uitgesproken dingen te zijn als voetbal of dansen ofzo.
online opzoeken hoe een relatie hoort te werken lijkt me zonder referentiekader een bijzonder slecht idee. Krijg je alleen maar verkeerde verwachtingen van en je legt de druk veel te hoogquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Meestal kijk ik films of series om de tijd te doden. Anders zoek ik dingen op die het dagelijkse leven efficiënter kunnen maken (tips and tricks) of weer iets over relaties e.d. hoe die kant van het leven werkt. Soms nog wel eens een receptje opzoeken om eens te maken, maar ben niet zo van de gekke dingen eten en wijnen proeven enzo.
Oké, dat zou ik niet echt beschouwen als interesse dan. Geniet je wel van die films en series, of kijk je ze alleen om dat idealistisch beeld weer bevestigd te zien?quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Meestal kijk ik films of series om de tijd te doden. Anders zoek ik dingen op die het dagelijkse leven efficiënter kunnen maken (tips and tricks) of weer iets over relaties e.d. hoe die kant van het leven werkt. Soms nog wel eens een receptje opzoeken om eens te maken, maar ben niet zo van de gekke dingen eten en wijnen proeven enzo.
Ik heb vooral steeds vaker: is dit 't nou? En dat is misschien geen gezonde gedachte op mijn leeftijd, maar ik voel me gewoon nergens meer bijhoren of opgenomen bij/door iets of iemand. Dat is gewoon killing. Die curus waar ik me voor op heb gegeven is ook pas over 1,5 maand en het lost niet alle problemen op denk ik, geeft alleen wat inzicht.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:16 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Oké, dat zou ik niet echt beschouwen als interesse dan. Geniet je wel van die films en series, of kijk je ze alleen om dat idealistisch beeld weer bevestigd te zien?
Misschien een vervelende vraag en ik wil je vooral niks aanpraten. Maar heb je niet het idee dat je naar een depressie toeleeft of misschien al deels inzit? Ik zie jou nu nooit eens positief of enthousiast reageren over iets, alleen dat je huid nu al een jaar acnevrij is. Het is niet verwijtend bedoeld, maar ergens wel zorgwekkend. Soms ben je enthousiast (rijbewijs, cursus) en een paar tellen later zit je jezelf weer in de put te praten. Ik denk dat het echt tijd wordt dat je eens gaat aankloppen bij de huisarts.
Daar voel ik mij nog te jong voor. En zo'n culinair liefhebber ben ik niet. Meer het proces erachter van produceren, (neuro)marketing, e.d. Voedingswereld blijft een hele aparte wereld.quote:
Ja maar, dat is allemaal gedoe en kost geld en ja, wat is eten nu eigenlijk? Stom gedoe ook.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:27 schreef gebakken-koekje het volgende:
Genoeg jonge mensen bij een kookclub hoor
Is dit het nou? Dat klinkt alsof je denkt dat er nooit wat gaat veranderen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb vooral steeds vaker: is dit 't nou? En dat is misschien geen gezonde gedachte op mijn leeftijd, maar ik voel me gewoon nergens meer bijhoren of opgenomen bij/door iets of iemand. Dat is gewoon killing. Die curus waar ik me voor op heb gegeven is ook pas over 1,5 maand en het lost niet alle problemen op denk ik, geeft alleen wat inzicht.
Zo voel ik het nog niet, want daar ben ik nog niet.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dit het nou? Dat klinkt alsof je denkt dat er nooit wat gaat veranderen.
Er komen genoeg veranderingen: student-af, solliciteren, werken, verhuizen.
Genoeg veranderingen, genoeg uitdagingen, genoeg situaties om te bedenken wat je wilt en daar naar te handelen.
Maar dat gaat binnen afzienbare wél tijd gebeuren.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zo voel ik het nog niet, want daar ben ik nog niet.
Je reageert eigenlijk weer totaal niet op wat ik zeg. Bevestig je mijn post over je (aankomende) depressie of is het volgens jou meer dat je het leven niet snapt en nergens bij hoort? Ik denk ook wel eens van 'waar doe ik het allemaal voor, ik kan beter op een onbewoond eiland gaan wonen'. Ik denk dat ieder mens dat wel eens heeft. Maar dat zie ik eigenlijk niet als excuus om dan ook maar niks te gaan doen met het leven.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb vooral steeds vaker: is dit 't nou? En dat is misschien geen gezonde gedachte op mijn leeftijd, maar ik voel me gewoon nergens meer bijhoren of opgenomen bij/door iets of iemand. Dat is gewoon killing. Die curus waar ik me voor op heb gegeven is ook pas over 1,5 maand en het lost niet alle problemen op denk ik, geeft alleen wat inzicht.
Het enige wat killing is is je eigen houding. Zoveel adviezen die hier worden gegeven, maar zodra het ook maar een beetje neigt naar je persoonlijke ontwikkeling vertoon je struisvogel gedrag? Je houdt je afzijdig van groepen waarmee jij je en zij jouw kunnen identificeren. Je wilt bewust geen sociaal leven. Je houdt de deur voor jezelf gesloten door zo selectief open te staan voor anderen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Komt omdat je nog thuis woont, en dus de luxe hebt om niks te doen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zo voel ik het nog niet, want daar ben ik nog niet.
Al zou hij dat willen is dat niet binnen een weekje of maand opgelost. Je zult echt stapje voor stapje moeten opbouwen. Het vergt echt jaren en jaren training wil je echt smooth aansluiting krijgen en leren contact te leggen zonder vreemd over te komen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:00 schreef Koral het volgende:
[..]
Het enige wat killing is is je eigen houding. Zoveel adviezen die hier worden gegeven, maar zodra het ook maar een beetje neigt naar je persoonlijke ontwikkeling vertoon je struisvogel gedrag? Je houdt je afzijdig van groepen waarmee jij je en zij jouw kunnen identificeren. Je wilt bewust geen sociaal leven. Je houdt de deur voor jezelf gesloten door zo selectief open te staan voor anderen.
Nee. Een verandering van instelling en de juiste wegen bewandelen gaan je heel snel resultaat opleveren.quote:Op donderdag 3 maart 2016 17:06 schreef syndroom het volgende:
[..]
Al zou hij dat willen is dat niet binnen een weekje of maand opgelost. Je zult echt stapje voor stapje moeten opbouwen. Het vergt echt jaren en jaren training wil je echt smooth aansluiting krijgen en leren contact te leggen zonder vreemd over te komen.
Zijn autisme gaat niet over. Dat blijft een factor die je niet kunt uitwissen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 17:11 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Nee. Een verandering van instelling en de juiste wegen bewandelen gaan je heel snel resultaat opleveren.
Het beste is denk ik dat Deezertje op zichzelf gaat wonen zodat hij wel moet gaan ondernemen om te overleven. Als ik hem was zou ik dat socialer worden niet als hoogste prioriteit gaan stellen, zorg eerst maar eens dat je wat zelfstandiger wordt.quote:Op donderdag 3 maart 2016 17:53 schreef Lienekien het volgende:
Geen idee. Werkt dat wel, voor een autist? Of zet die zijn hakken nog steviger in het zand?
Krijg je trouwens wel wilskracht van een schop onder je kont?
Eerst afstuderen, dan werk/huisje, dan socialer worden.quote:Op donderdag 3 maart 2016 18:06 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het beste is denk ik dat Deezertje op zichzelf gaat wonen zodat hij wel moet gaan ondernemen om te overleven. Als ik hem was zou ik dat socialer worden niet als hoogste prioriteit gaan stellen, zorg eerst maar eens dat je wat zelfstandiger wordt.
Nee, maar autisten zijn niet per definitie antisociaal. Met een kan niet/ wil niet houding kom je er nooit.quote:Op donderdag 3 maart 2016 17:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zijn autisme gaat niet over. Dat blijft een factor die je niet kunt uitwissen.
Al doende leert men.quote:Op donderdag 3 maart 2016 17:06 schreef syndroom het volgende:
[..]
Al zou hij dat willen is dat niet binnen een weekje of maand opgelost. Je zult echt stapje voor stapje moeten opbouwen. Het vergt echt jaren en jaren training wil je echt smooth aansluiting krijgen en leren contact te leggen zonder vreemd over te komen.
Gezien de wachtlijsten gaat dat nog jaren duren. Deezer wil per se voor weinig geld in het centrum van een grote stad wonen. Veel anderen die dat ook willen en er zijn maar een beperkt aantal sociale woningen beschikbaar. Als hij snel verbetering wil zal hij dat moeten loslaten, en genoegen moeten nemen met een kamer, of woning in een dorp.quote:Op donderdag 3 maart 2016 18:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Eerst afstuderen, dan werk/huisje, dan socialer worden.
Met afstuderen krijg je een diploma en met een diploma kom je aan werk. Met (vast) werk kan je een hypotheek afsluiten en met een hypotheek kan je een huisje kopen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:32 schreef syndroom het volgende:
[..]
Gezien de wachtlijsten gaat dat nog jaren duren. Deezer wil per se voor weinig geld in het centrum van een grote stad wonen. Veel anderen die dat ook willen en er zijn maar een beperkt aantal sociale woningen beschikbaar. Als hij snel verbetering wil zal hij dat moeten loslaten, en genoegen moeten nemen met een kamer, of woning in een dorp.
Joh. Heb je niks motiverends te zeggen? Je denkt in alleen maar problemen? Zou je willen dat iedereen zo op jou reageerde?quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:32 schreef syndroom het volgende:
[..]
Gezien de wachtlijsten gaat dat nog jaren duren. Deezer wil per se voor weinig geld in het centrum van een grote stad wonen. Veel anderen die dat ook willen en er zijn maar een beperkt aantal sociale woningen beschikbaar. Als hij snel verbetering wil zal hij dat moeten loslaten, en genoegen moeten nemen met een kamer, of woning in een dorp.
quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:08 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb mij deze week opgegeven voor de PE-cursus en geïnformeerd bij de rijschool wanneer er plek is. Morgen heb ik een afspraak op school.
Voortgang scriptiequote:Op donderdag 3 maart 2016 21:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarvoor een afspraak op school? Laat je ons weten wanneer je weet wanneer er plek is bij de rijschool?
Alleen de banen liggen niet voor het oprapen, vooral niet in zijn pretstudie sector. Vaste aanstellingen zijn tegenwoordig helemaal een zelfzaamheid.quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Met afstuderen krijg je een diploma en met een diploma kom je aan werk. Met (vast) werk kan je een hypotheek afsluiten en met een hypotheek kan je een huisje kopen.
Gezien TS' situatie lijkt het mij het meest verstandigst om eerst zijn studie af te ronden, want zijn ouders hebben hem ergens voor gewaarschuwd meen ik me te herinneren.
Dat klopt. Net zoals een ieder ander.quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alleen de banen liggen niet voor het oprapen, vooral niet in zijn pretstudie sector. Vaste aanstellingen zijn tegenwoordig helemaal een zelfzaamheid.
Klopt, maar je kunt geen 20 jaar over je afstuderen gaan doen omdat de banen niet voor het oprapen liggen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alleen de banen liggen niet voor het oprapen, vooral niet in zijn pretstudie sector. Vaste aanstellingen zijn tegenwoordig helemaal een zelfzaamheid.
Dan ga je buiten je sector werken, het is natuurlijk geen reden om dat afstuderen maar te blijven uitstellen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Goed gedaanquote:Op donderdag 3 maart 2016 21:08 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb mij deze week opgegeven voor de PE-cursus en geïnformeerd bij de rijschool wanneer er plek is. Morgen heb ik een afspraak op school.
Het is vooral dat mijn leven gewoon stilstaat en de rest doorgaat, dus je moet wel eens wat doen dan. Anders ziet mijn leven er over een jaar nog steeds hetzelfde uit en voor je het weet ben ik 30..quote:Op donderdag 3 maart 2016 23:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Goed gedaanFijn dat je eindelijk wat stappen hebt gezet. Deze eerste stappen waren het moeilijkst, ik hoop dat het balletje nu vanzelf verder rolt.
Net zoals vorig jaar geen plek wegens drukte. Nu gegevens doorgekregen van andere rijschool...quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarvoor een afspraak op school? Laat je ons weten wanneer je weet wanneer er plek is bij de rijschool?
Ik beweer ook nergens dat hij niet moet afstuderen. Een diploma op zak vergroot zijn kansen op een (goede) baan. Alleen vond ik dat jij de toekomst wat te rooskleurig schetste.quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat klopt. Net zoals een ieder ander.
Maar neemt niet weg dat Deez gewoon op dit moment moet afstuderen en klaar moet zijn.
Je leven houdt niet opeens op als je 30 bent. Waarom zie je dat toch altijd als harde deadline?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het is vooral dat mijn leven gewoon stilstaat en de rest doorgaat, dus je moet wel eens wat doen dan. Anders ziet mijn leven er over een jaar nog steeds hetzelfde uit en voor je het weet ben ik 30..
Als ik even kijk naar studiegenoten die wél al klaar zijn zit het overgrote deel nog thuis zonder baan of werkt in een heel andere sector, niet al te happy. En de enkeling die wel werkt hebben allemaal 3/6 maandencontracten per project of vrijwillig... Niet echt lekkere basis voor een stabiel leven nee. Je werkt dan letterlijk voor je huur om die paar maanden te overbruggen dat je geen werkt hebt. De tijden van (vaste) contracten zijn allang voorbij.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik beweer ook nergens dat hij niet moet afstuderen. Een diploma op zak vergroot zijn kansen op een (goede) baan. Alleen vond ik dat jij de toekomst wat te rooskleurig schetste.
Eigenlijk nu merk je al dat als je 'gewoon' hbo doet, je wel rond je 25ste klaar moet zijn. Op je 30ste mag je zeker geen student meer zijn of moet je dat wel heel goed uitleggen als je een baan zoekt of een paar vervolgstudies doen. 30 is wel een leeftijd van waar sta je in het leven. Het moet je een stabiel leven geven als in iedere dag werken en 's avonds doorbrengen met je meisje of zo, dan heb je de week wel gevuld. De meeste funtijd ligt immers achter je, je moet jezelf in leven houden wil je niet wegrotten in de bijstand. Ik heb deze 'fun/studentjaren' eigenlijk weggegooid.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je leven houdt niet opeens op als je 30 bent. Waarom zie je dat toch altijd als harde deadline?
De analyses laat ik maar even voor wat het is. Daarvoor ben je immers toch enigszins afhankelijk van anderen. En dat is nog niet aan de orde.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:56 schreef Deezertje het volgende:
Ik wil hoe dan ook in een team werken later, want als je al jaren op jezelf bent aangewezen is solistisch werk niet iets waar ik naar uit kijk
Daar keek ik al naar, maar die zitten dus (over)vol. En ze zitten allemaal rond dezelfde prijs, dus maakt niet veel uit. Gaat mij om de begeleiding, dat je geen nummertje bent zoals bij een grote school. Sowieso is 't weer een drempel want officieel moet je bij CBR aangeven dat je autisme hebt op je eigen verklaring en je dus laten keuren wat 150 euro kost. Je kan het ook niet zeggen, scheelt je hoop geld en bureaucratie, maar dan ben je officieel niet eerlijk..quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:21 schreef Elvi het volgende:
Er zijn ook rijscholen die zich specialiseren in het lesgeven aan mensen met autisme. Misschien is dat ook nog iets om naar te kijken
Met het dikgedrukte ben je nu bezig of heb je in ieder geval serieuze stappen naar gezet. Hoe ga je nu de rest aanpakken?quote:Op maandag 29 februari 2016 12:32 schreef Deezertje het volgende:
Hoe mijn leven weer in te vullen?
Dingen te doen:
-Studie afronden (zomer)
-Rijbewijs halen
- (bij)baan zoeken
- Op mezelf
- Werken aan sociale contacten
- Nieuwe hobby's/passies vinden
Omdat ik voor de rest niet echt wat kan. Te sociaal ofzo. Marketing vind ik leuk maar daar is wiskunde deels voor verplicht en daar suck ik echt in, zelfde als andere vakken als biologie en scheikunde natuurkunde. Ik ben alleen goed in praktische vaardigheden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:33 schreef Bananenpap het volgende:
En zo kruip je weer langzaam je grot in waar je alleen in problemen kunt denken. Iedereen hier weet wat het probleem is, incl jijzelf. Wat voor zin heeft het nu eigenlijk om telkens weer je problemen hier neer te zetten. Je OP is heel goed met dat lijstje van doelen wat je hebt opgesteld. Denk nou eens in oplossingen, hoe ga jij er voor zorgen dat je die doelen bereikt?
[..]
Met het dikgedrukte ben je nu bezig of heb je in ieder geval serieuze stappen naar gezet. Hoe ga je nu de rest aanpakken?
Het is overigens niet erg om je baan te zoeken in een andere sector dan waar je voor geleerd hebt. Ik ken talloze mensen waarbij het meer ging om het feit dat ze hbo hadden gedaan, dan welke studie ze deden. Waarom heb je trouwens voor deze studie gekozen? Het lijkt mij dat iemand die alles tig keer analyseert niet zomaar lukraak voor een studie gaat.
Met alle respect, maar als je het nu ook al confronterend gaat vinden wanneer mensen met elkaar bellen en praten wordt het toch echt wel tijd dat je hulp gaat zoeken. Dit wordt echt alleen maar erger Deezertje. Ik kan je nu ook al zeggen dat zo'n boek alleen maar averechts gaat werken want je gaat er alleen maar meer van piekeren en dingen in je hoofd halen. Met zo'n boek krijg je alleen maar een bevestiging van je problemen. Klop nu toch gewoon eens aan bij een hulpverlener, praat er desnoods eens over met die coach van je of je eventueel een overstap kan maken naar een serieus iets. Wat denk je nu met zo'n boek te gaan bereiken? Daar staat het zelfde in als wat er in dit topic en op het internet staat hoor. Of ga je de adviezen uit zo'n boek wel opvolgen?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:52 schreef Deezertje het volgende:
Ik moet vooral mijn problemen niet andermans problemen maken. Voorbeeld vandaag: koppijn, hele dag vies en koud weer en de wifi in de bus en trein deden het niet. De meeste problemen hebben meer mensen last van en zijn nou eenmaal zo. Andere problemen waar ik mij wél aan erger maar waar anderen niks aan kunnen doen is bijvoorbeeld mensen tegenover mij in de trein of op straat die de hele tijd aan het bellen of praten zijn. Dat is gewoon confronterend omdat ik mij wel de hele dag alleen voel. Wordt nooit gebeld etc. Ik vraag mij dan altijd af: met wie en waarover waarover praten ze de hele tijd? Ik maak van niemands leven deel uit.
Heb nu boeken geleend over sociale psychologie hoe dat werkt met voorbeelden en over zelfvertrouwen en gezond zelfbeeld krijgen.
Misschien iets te dik woord (confronterend) gebruikt, maar zo voelt het momenteel wel. Ik hoor nergens meer bij. Betrapte me er vanmiddag op toen ik op school was. Onbewust was ik toch nog bezig met 'misschien kom ik wel iemand van de oude klas tegen' maar dat is helaas verleden tijd. Die komen gewoon niet meer op school omdat ze KLAAR en dus verder met hun leven zijn (gegaan) Ze hebben er niks meer te zoeken. Nu lopen er nieuwe mensen, nieuwe klassen. Nieuwe herinneringen worden gemaakt waar ik geen deel van uit maak. Iedereen die ik nu op school 'in mijn plaats' zie, ken ik niet, best eng. Zo ook de mensen die ik in de trein of op het station tegenkom. Onderweg naar werk, studie, thuis, vrienden, familie. Niet naar mij. Met of zonder koffer op vrijdag. Met of zonder relatie. Met of zonder vrienden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:30 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als je het nu ook al confronterend gaat vinden wanneer mensen met elkaar bellen en praten wordt het toch echt wel tijd dat je hulp gaat zoeken. Dit wordt echt alleen maar erger Deezertje. Ik kan je nu ook al zeggen dat zo'n boek alleen maar averechts gaat werken want je gaat er alleen maar meer van piekeren en dingen in je hoofd halen. Met zo'n boek krijg je alleen maar een bevestiging van je problemen. Klop nu toch gewoon eens aan bij een hulpverlener, praat er desnoods eens over met die coach van je of je eventueel een overstap kan maken naar een serieus iets. Wat denk je nu met zo'n boek te gaan bereiken? Daar staat het zelfde in als wat er in dit topic en op het internet staat hoor. Of ga je de adviezen uit zo'n boek wel opvolgen?
Medicijnen veranderen voor mij niks. Ik slik ze nu al voor indirect een beter zelfbeeld (acne), maar medicijnen helpen mij niet ineens aan vrienden, contacten, werk, een relatie.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:31 schreef j1nxnl het volgende:
Je reacties zijn ook redelijk manisch !
Een specialist kan je daar in ieder geval met medicijnen vanaf helpen. Als je de pieken en dalen wat afvlakt blijft het momentum misschien ook wat beter.
Wat je niet kent kun je niet missen. Je ziet het wellicht bij anderen zien en denkt ja dat wil ik ook. Maar dat is een ander verhaal. Je legt de druk voor jezelf zo enorm hoog, dat het iedere keer z'n enorme teleurstelling is. Je kansen zakken? Pff kom op man je bent pas 25, niks mis mee!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:30 schreef Deezertje het volgende:
Zat gisteravond trouwens nog te denken over een relatie: ja dat mis ik vreselijk, ja elke dag dat ik nog steeds single ben voel ik mij 'ouder' worden en mijn kansen zakken. En ik kan mij vreselijk irriteren aan mensen die wél daten of die gewoon niet goed zijn voor hun meisje en dat ik nooit de kans krijg. Maar eerlijk is eerlijk: nu lijkt me ook niet echt de tijd om te gaan daten. Misschien na die cursus en afstuderen, maar anders zadel je degene waarmee je date op met je eigen problemen, mochten ze al niet wegrennen. En ja dat betekent waarschijnlijk dat ik sowieso tot de zomer alleen blijf, maar dat is dan maar zo...
Jaja, met voorbeelden geven heb je geen probleem, dat weten we inmiddels wel. Je leven is ontzettend kut en je hebt het echt heel zwaar. Waarom ga je niet naar de huisarts?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Misschien iets te dik woord (confronterend) gebruikt, maar zo voelt het momenteel wel. Ik hoor nergens meer bij. Betrapte me er vanmiddag op toen ik op school was. Onbewust was ik toch nog bezig met 'misschien kom ik wel iemand van de oude klas tegen' maar dat is helaas verleden tijd. Die komen gewoon niet meer op school omdat ze KLAAR en dus verder met hun leven zijn (gegaan) Ze hebben er niks meer te zoeken. Nu lopen er nieuwe mensen, nieuwe klassen. Nieuwe herinneringen worden gemaakt waar ik geen deel van uit maak. Iedereen die ik nu op school 'in mijn plaats' zie, ken ik niet, best eng. Zo ook de mensen die ik in de trein of op het station tegenkom. Onderweg naar werk, studie, thuis, vrienden, familie. Niet naar mij. Met of zonder koffer op vrijdag. Met of zonder relatie. Met of zonder vrienden.
Klikt redelijk depri allemaal, maar zo voelt het wel. Ik maak geen onderdeel (meer) uit van andermans leven, ik besta gewoon niet meer. Ben juist van abonnement naar prepaid gegaan omdat ik elke maand geld weggooide omdat ik zelf niet bel en mensen mij ook niet bellen, hoe lullig wil je 't hebben?
Ze helpen wel je gemoedstoestand waardoor je misschien eens actie gaat ondernemen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Medicijnen veranderen voor mij niks. Ik slik ze nu al voor indirect een beter zelfbeeld (acne), maar medicijnen helpen mij niet ineens aan vrienden, contacten, werk, een relatie.
Ik kan begrijpen dat je iemand mist in je leven. Wat ik niet begrijp is dat je nu weer in de fase zit dat het allemaal aan de buitenwereld ligt en je met afgunst naar andere leuke stelletjes kijkt. Ik dacht dat je inmiddels wel zo ver was dat je begreep dat het aan jezelf ligt en niet aan de zogenaamde kansen die jij niet krijgt. Kansen creëer jezelf. Je hebt de pech te zijn geboren met een autistische aandoening, dat is kut, maar je zult moeten uitvinden hoe je daar mee om kunt gaan. Iemand die niet kan lopen zal ook dingen moeten gaan verzinnen om bij zijn bestemming te komen. En in welk universum had je verwacht een vriendin voor deze zomer te krijgen? Hoe kom je daar nu in godsnaam weer bij? Een scriptie krijg je al nauwelijks voor elkaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:30 schreef Deezertje het volgende:
Zat gisteravond trouwens nog te denken over een relatie: ja dat mis ik vreselijk, ja elke dag dat ik nog steeds single ben voel ik mij 'ouder' worden en mijn kansen zakken. En ik kan mij vreselijk irriteren aan mensen die wél daten of die gewoon niet goed zijn voor hun meisje en dat ik nooit de kans krijg. Maar eerlijk is eerlijk: nu lijkt me ook niet echt de tijd om te gaan daten. Misschien na die cursus en afstuderen, maar anders zadel je degene waarmee je date op met je eigen problemen, mochten ze al niet wegrennen. En ja dat betekent waarschijnlijk dat ik sowieso tot de zomer alleen blijf, maar dat is dan maar zo...
Beetje cliche maar daarom niet minder waar. Als je in de put zit heeft het geen zin om verder te graven. En:quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Misschien iets te dik woord (confronterend) gebruikt, maar zo voelt het momenteel wel. Ik hoor nergens meer bij. Betrapte me er vanmiddag op toen ik op school was. Onbewust was ik toch nog bezig met 'misschien kom ik wel iemand van de oude klas tegen' maar dat is helaas verleden tijd. Die komen gewoon niet meer op school omdat ze KLAAR en dus verder met hun leven zijn (gegaan) Ze hebben er niks meer te zoeken. Nu lopen er nieuwe mensen, nieuwe klassen. Nieuwe herinneringen worden gemaakt waar ik geen deel van uit maak. Iedereen die ik nu op school 'in mijn plaats' zie, ken ik niet, best eng. Zo ook de mensen die ik in de trein of op het station tegenkom. Onderweg naar werk, studie, thuis, vrienden, familie. Niet naar mij. Met of zonder koffer op vrijdag. Met of zonder relatie. Met of zonder vrienden.
Klikt redelijk depri allemaal, maar zo voelt het wel. Ik maak geen onderdeel (meer) uit van andermans leven, ik besta gewoon niet meer. Ben juist van abonnement naar prepaid gegaan omdat ik elke maand geld weggooide omdat ik zelf niet bel en mensen mij ook niet bellen, hoe lullig wil je 't hebben?
Uiteraard zijn er grotere problemen in de wereld, maar jaren (ongewild) alleen vreet ook aan je hoor, vooral als er geen zicht op beter is.Dit weekend het nieuwe seizoen van HoC er doorheen jagen en voor je het weet is het weer maandag. Tja, ik wil ook weleens een 'onvergetelijk' weekend of iets om doordeweeks naar uit te kijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:13 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Jaja, met voorbeelden geven heb je geen probleem, dat weten we inmiddels wel. Je leven is ontzettend kut en je hebt het echt heel zwaar. Waarom ga je niet naar de huisarts?
[..]
Ze helpen wel je gemoedstoestand waardoor je misschien eens actie gaat ondernemen.
[..]
Ik kan begrijpen dat je iemand mist in je leven. Wat ik niet begrijp is dat je nu weer in de fase zit dat het allemaal aan de buitenwereld ligt en je met afgunst naar andere leuke stelletjes kijkt. Ik dacht dat je inmiddels wel zo ver was dat je begreep dat het aan jezelf ligt en niet aan de zogenaamde kansen die jij niet krijgt. Kansen creëer jezelf. Je hebt de pech te zijn geboren met een autistische aandoening, dat is kut, maar je zult moeten uitvinden hoe je daar mee om kunt gaan. Iemand die niet kan lopen zal ook dingen moeten gaan verzinnen om bij zijn bestemming te komen. En in welk universum had je verwacht een vriendin voor deze zomer te krijgen? Hoe kom je daar nu in godsnaam weer bij? Een scriptie krijg je al nauwelijks voor elkaar.
Echt. Man the fuck up. Er zijn zoveel gigantische problemen momenteel in de wereld. Dagelijks verliezen mensen hun huis of dierbaren. Op het moment dat ik deze post typ worden er duizenden kinderen geboren in allerlei landen waar ze nog niet eens kunnen dromen van al die kansen die vanaf jouw geboorte in je schoot worden geworpen. En jij zit te kneuzen dat de hele wereld tegen je is en je geen eerlijke kansen krijgt. Doe nou toch gewoon eens een beetje normaal.
Thanks voor je post en aanbod. Wat je niet kent mis je wel.. want relaties/liefde is iets wat bijna iedereen tot zich heeft en wordt uitgemolken in de media/films/series. Ook al is dat vooral het romantische beeld, je mist toch 'wat'. Zeker als de meiden van mijn leeftijd langzaam willen settelen en ik nog überhaupt moet uitvinden of een relatie wat voor mij is.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:12 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Wat je niet kent kun je niet missen. Je ziet het wellicht bij anderen zien en denkt ja dat wil ik ook. Maar dat is een ander verhaal. Je legt de druk voor jezelf zo enorm hoog, dat het iedere keer z'n enorme teleurstelling is. Je kansen zakken? Pff kom op man je bent pas 25, niks mis mee!
Paar vrienden van me die 34 zijn hebben zelfs nog geen vriendin en gaan ook niet bij de pakken neerzitten. Is ook nergens voor nodig! Je moet uit die dip van je zien te komen. Het leven is veel te mooi om bij de pakken neer te zitten. En ja ook voor jou!
Bekijk het positief, je bent bezig om stappen te zetten. Dat hoeft niet gelijk een hele berg te zijn.
Je hebt je opgegeven voor die cursus, bent bezig met afspraken te maken op school. En dan nog je rijlessen, daar heb je ook al infinitief in genomen. Wat ik zo lees van je is dat namelijk al heel wat! Stapje voor stapje. En in jou geval niet rennen want dan struikel je en dat is zonde.
Ps..mocht je een keer naar de film willen of ergens iets wat drinken... kom maar op!
Waarom?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:45 schreef Deezertje het volgende:
Dit weekend het nieuwe seizoen van HoC er doorheen jagen en voor je het weet is het weer maandag.
Het willen, maar niks doen om het voor elkaar te krijgen...quote:Tja, ik wil ook weleens een 'onvergetelijk' weekend of iets om doordeweeks naar uit te kijken.
Als je altijd al op je eigen bent aangewezen ga je er niet zomaar ff uit om een club of kroeg in te duiken. Ik kon er ook voor kiezen om vanavond weer naar de bioscoop te gaan, maar daar pas ik nu ff voor. Dan wordt je toch weer elke keer op je eigen tekortkomingen gewezen ipv dat ik denk: ik kan lekker gaan en staan waar ik wil. Op 't station en in de stad zie je dan toch weer van die zoetsappige stelletjes die een zwoele nacht tegemoet gaan of hebben gehad etc en jij keert in je uppie naar huis.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom?
Genoeg users die hier hebben aangeboden om iets met je te doen, waarom doe je daar niks mee?
[..]
Het willen, maar niks doen om het voor elkaar te krijgen...
Dat is jouw probleem een beetje. Heb je dat wel door?
Media/Films/Series is niet het dagelijkse leven. Je kunt en mag dat niet op jezelf projecteren.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er grotere problemen in de wereld, maar jaren (ongewild) alleen vreet ook aan je hoor, vooral als er geen zicht op beter is.Dit weekend het nieuwe seizoen van HoC er doorheen jagen en voor je het weet is het weer maandag. Tja, ik wil ook weleens een 'onvergetelijk' weekend of iets om doordeweeks naar uit te kijken.
[..]
Thanks voor je post en aanbod. Wat je niet kent mis je wel.. want relaties/liefde is iets wat bijna iedereen tot zich heeft en wordt uitgemolken in de media/films/series. Ook al is dat vooral het romantische beeld, je mist toch 'wat'. Zeker als de meiden van mijn leeftijd langzaam willen settelen en ik nog überhaupt moet uitvinden of een relatie wat voor mij is.
Dat is het zeker, en ik weet ook wel dat het een romantisch en vertekenend beeld geeft wat wij graag willen zien, maakt je helaas niet minder vatbaarquote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:19 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Media/Films/Series is niet het dagelijkse leven. Je kunt en mag dat niet op jezelf projecteren.
Zo werkt het nu eenmaal niet. Je wilt een relatie maar ondertussen zeg je dat je moet uitvinden of het wat voor je is... beetje tegenstrijdig toch?
The highest form of ignorance is to reject something you do not know anything about.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:55 schreef Deezertje het volgende:
Ik zal best eens een uitnodiging accepteren hier, maar dat heeft tijd nodig. Ik geloof er nog steeds in dat ik een keer leeftijdsgenoten ontmoet.
Het enige wat ik weet is dat ik op school geen nieuwe contacten meer hoef te verwachten, of van studenten in het algemeen. Ik moet mij richten op leeftijdsgenoten en mensen die ook school (bijna) achter zich hebben gelaten, terwijl ik voor mijn gevoel lang niet alles uit het mijn studietijd heb gehaald.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:46 schreef Koral het volgende:
[..]
The highest form of ignorance is to reject something you do not know anything about.
lquote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het enige wat ik weet is dat ik op school geen nieuwe contacten meer hoef te verwachten, of van studenten in het algemeen. Ik moet mij richten op leeftijdsgenoten en mensen die ook school (bijna) achter zich hebben gelaten, terwijl ik voor mijn gevoel lang niet alles uit het mijn studietijd heb gehaald.
Tja, blijft kut. Ik zit nu tussen wal en schip in: hoor niet bij de werkenden maar ook niet meer echt tussen de studenten. Ondertussen zijn de meeste mensen uit mijn klas of woonplaats doorgegaan met leven: werk, relatie en samenwonen. Dat is ook wat het leven moet voorstellen toch? Inkomen, plezier in je leven en samen doorbrengen met iemand waar je je fijn bij voelt. En ik moet gewoon ff alles op alles zetten om dat papiertje te halen, maar dat maken deze maanden niet extra eenzaam, ik kan op niemand leunen deze periode en er is ook nog niks zeker qua nieuwe vrienden of daten etc.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
l
En dan kun je tot in lengte van dagen in het verleden leven, spijt hebben dat je dat niet gedaan hebt, en je rot voelen dat je dat niet alsnog kunt inhalen.
Of je gaat een avond zitten rouwen hierom, pakt jezelf bij elkaar, laat dit in het verleden liggen en kijkt naar nu en naar de toekomst.
Natuurlijk is het kut als je terugkijkt op een deel van je leven waarvan je achteraf zou willen dat het anders was gelopen, maar dat is zo totaal zinloos.
Sorry maar dat had je de jaren hiervoor ook niet dus dat maakt geen verschil.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, blijft kut. Ik zit nu tussen wal en schip in: hoor niet bij de werkenden maar ook niet meer echt tussen de studenten. Ondertussen zijn de meeste mensen uit mijn klas of woonplaats doorgegaan met leven: werk, relatie en samenwonen. Dat is ook wat het leven moet voorstellen toch? Inkomen, plezier in je leven en samen doorbrengen met iemand waar je je fijn bij voelt. En ik moet gewoon ff alles op alles zetten om dat papiertje te halen, maar dat maken deze maanden niet extra eenzaam, ik kan op niemand leunen deze periode en er is ook nog niks zeker qua nieuwe vrienden of daten etc.
Een vervelende positie, maar je kan er alleen uit komen als je zelf wat onderneemt. Hoe was het gesprek met je begeleider? Vindt hij dat je goed op weg bent? Heb je het idee dat je echt verder bent gekomen? Als je dat papiertje haalt, die cursus doet en er plek is op de rijschool kan je weer verder met je leven. Goed om te zien dat je stappen onderneemt, maar je kan niet verwachten dat je morgen in een compleet andere situatie zit. Dat heeft tijd nodig. Voor de rest heel goed dat je zelf initiatieven neemt, want je moet niet verwachten dat mensen naar jou toe komen of jouw problemen voor je oplossen. Dat werkt immers niet. Het is soms moeilijk, maar verstand op nul, schouders eronder en gaan is in sommige gevallen de enige manier om dingen voor elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, blijft kut. Ik zit nu tussen wal en schip in: hoor niet bij de werkenden maar ook niet meer echt tussen de studenten. Ondertussen zijn de meeste mensen uit mijn klas of woonplaats doorgegaan met leven: werk, relatie en samenwonen. Dat is ook wat het leven moet voorstellen toch? Inkomen, plezier in je leven en samen doorbrengen met iemand waar je je fijn bij voelt. En ik moet gewoon ff alles op alles zetten om dat papiertje te halen, maar dat maken deze maanden niet extra eenzaam, ik kan op niemand leunen deze periode en er is ook nog niks zeker qua nieuwe vrienden of daten etc.
Nee, maar daar heb ik achteraf wel spijt van want nu blijf ik alleen achter. Ik wil niet zeggen dat de rest van mijn klasgenoten nog met elkaar omgaan, dat valt volgens mij wel mee. Maar die hadden iig wel een eigen vrienden en sociale groep voordat ze aan de opleiding begonnen en dat had ik ook al niet. Dus ik had alle hoop daarop gestort, kon met iedereen goed overweg, maar alleen op school. Jullie zijn het enige waar ik nog tegenaan kan lullen. En dit is ook zo'n leeftijd dat het nou eenmaal stroever gaat. Veel vriendschappen gaan klappen als je nog vrijgezel bent terwijl de rest gaat settelen, dat lees en hoor je overal.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:06 schreef Koral het volgende:
[..]
Sorry maar dat had je de jaren hiervoor ook niet dus dat maakt geen verschil.
Er komt een moment dat je moet kiezen tussen de bladzijde omslaan of het boek dicht doen.
Gesprek was goed, einde scriptie is bijna in zicht. Voor de rest kan school er inderdaad niks aan veranderen hoe ik mij mentaal voel. Die cursus is leuk, maar ik moet geen wonderen verwachten en zal waarschijnlijk tussen eerste/tweedejaars zitten waar ik enkel wat ervaringen mee uitwissel en daarna is het zomer en hopelijk klaar met studie.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:10 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Een vervelende positie, maar je kan er alleen uit komen als je zelf wat onderneemt. Hoe was het gesprek met je begeleider? Vindt hij dat je goed op weg bent? Heb je het idee dat je echt verder bent gekomen? Als je dat papiertje haalt, die cursus doet en er plek is op de rijschool kan je weer verder met je leven. Goed om te zien dat je stappen onderneemt, maar je kan niet verwachten dat je morgen in een compleet andere situatie zit. Dat heeft tijd nodig. Voor de rest heel goed dat je zelf initiatieven neemt, want je moet niet verwachten dat mensen naar jou toe komen of jouw problemen voor je oplossen. Dat werkt immers niet. Het is soms moeilijk, maar verstand op nul, schouders eronder en gaan is in sommige gevallen de enige manier om dingen voor elkaar te krijgen.
1 ding wat ik WEL weet is: geen master!! Geen toegevoegde waarde en dan zit je weer met een scriptie e.d. en dat doe ik mezelf niet aanquote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:36 schreef wiskundenoob het volgende:
Zoek een bijbaan voor 10 uur, schrijf je in voor een master en voila je bent weer student voor 2 jaar.
Een WO master kan zeker wel toegevoegde waarde hebben, helemaal als het in een iets andere richting is dan Journalistiek. Moet je wel een premaster doen waarschijnlijk, maar het kan wel. Kan me alleen wel voorstellen dat je er na een x aantal jaar wel eens genoeg van hebt.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
1 ding wat ik WEL weet is: geen master!! Geen toegevoegde waarde en dan zit je weer met een scriptie e.d. en dat doe ik mezelf niet aanStudent af straks!
Soms krijg ik bijna het gevoel dat hij een slechter leven heeft dan die uitgemergelde kindjes in Afrika. Hij mag blij zijn dat hij de luxe heeft om vrouwen tegen te komen (en om naar te kijkenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:49 schreef Bananenpap het volgende:
Weet je waar ik mij zo aan erger? Dat je doet alsof jij geen kansen krijgt in het leven terwijl je eigenlijk elke kans afslaat. Mensen bieden zich hier letterlijk aan en jij zet ze meteen op de tweede rang omdat je je stiekem te goed voelt om met mensen af te spreken die je via een forum kent. Je woont in Nederland, je krijgt per dag kansen genoeg. Je hoeft sochtends maar een mail te sturen en savonds sta je al op een hockeyvrouwen voor een proefles, bij wijze van. Je bent je eigen vijand Deezer.
Ook ik heb periodes gehad vergelijkbaar als Deezer waar ik me niet lekker in mijn vel voelde, omdat je 'anders' bent dan de rest. Gevoel dat je de boot gemist hebt, onervaren op gebied van liefde en relaties maakt mij wel depri als je soms hoort hoe ver 18-jarige meisjes som wel niet zijn.quote:
Over die mecicijnen heb im het niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Medicijnen veranderen voor mij niks. Ik slik ze nu al voor indirect een beter zelfbeeld (acne), maar medicijnen helpen mij niet ineens aan vrienden, contacten, werk, een relatie.
Ik denk eerder dat Netflix bij hem overuren draait.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:13 schreef gebakken-koekje het volgende:
Deezer wat zou er voor nodig zijn dat jij vanavond tegen een van de forumleden die je een aanbod hebben gedaan zegt JA we gaan samen naar de film?
Inderdaad, bij gebrek aan beter. Maar het is net zoals elke dag rijst eten, op een gegeven moment ben je het zat. Ik kijk meer uit automatisme en elke film/serie komt toch weer op 't zelfde neer dus geniet ik steeds minder van. Ben toe aan wat nieuws, lees: menselijke interactie. Weg van alle schermpjes.quote:Op zondag 6 maart 2016 00:32 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Netflix bij hem overuren draait.
En weer een post met huilie terwijl er nota bende een post erboven staat met een vraag.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Inderdaad, bij gebrek aan beter. Maar het is net zoals elke dag rijst eten, op een gegeven moment ben je het zat. Ik kijk meer uit automatisme en elke film/serie komt toch weer op 't zelfde neer dus geniet ik steeds minder van. Ben toe aan wat nieuws, lees: menselijke interactie. Weg van alle schermpjes.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:13 schreef gebakken-koekje het volgende:
Deezer wat zou er voor nodig zijn dat jij vanavond tegen een van de forumleden die je een aanbod hebben gedaan zegt JA we gaan samen naar de film?
idd, dit is zo vermoeiend.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
En weer een post met huilie terwijl er nota bende een post erboven staat met een vraag.
[..]
Omdat ik daar 't antwoord ook niet op weet. Nu is mijn leven gewoon te eentonig en ontmoet ik ook geen nieuwe mensen met sporten e.d.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
En weer een post met huilie terwijl er nota bende een post erboven staat met een vraag.
[..]
Dat maakt geen hol uit toch? Je hebt een aanbod om iets te doen met mensen, zodat je leven niet eentonig meer is. Maar meneer vindt het te moeilijk en huilt liever verder.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik daar 't antwoord ook niet op weet. Nu is mijn leven gewoon te eentonig en ontmoet ik ook geen nieuwe mensen met sporten e.d.
Ga dan iets constructiefs doen ipv hopen dat mensen uit zichzelf met je gaan praten. Je hebt al zoveel hulp aangeboden gekregen en je doet er helemaal niets mee.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ben toe aan wat nieuws, lees: menselijke interactie. Weg van alle schermpjes.
Echt he. Godver, ik denk dat er niemand is die zo vaak ergens voor uitgenodigd wordt als Deezer.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
[..]
https://publiek.usc.ru.nl(...)=student&type=aanbodquote:Op zondag 6 maart 2016 10:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En in de tijd dat jij erover praat (al voordat je dit topic opende en nog bezig was in Dating 1) heb ik me aangemeld bij NMLK, een activiteit daar georganiseerd, 11 andere nieuwe mensen ontmoet die mij nu volgen omdat ze mij en mn activiteit leuk vonden, heb ik me aangemeld bij een yoga-klas, en ben ik op zoek naar nieuw vrijwilligerswerk en een nieuwe baan. Ohja en een cursus.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:52 schreef Deezertje het volgende:
quote:Op zondag 6 maart 2016 11:25 schreef Elvi het volgende:
[..]
En in de tijd dat jij erover praat (al voordat je dit topic opende en nog bezig was in Dating 1) heb ik me aangemeld bij NMLK, een activiteit daar georganiseerd, 11 andere nieuwe mensen ontmoet die mij nu volgen omdat ze mij en mn activiteit leuk vonden, heb ik me aangemeld bij een yoga-klas, en ben ik op zoek naar nieuw vrijwilligerswerk en een nieuwe baan. Ohja en een cursus.
Het verschil? Ik DOE wat en ik post er niet alleen maar over hoe ik van plan ben dingen aan te pakken. Of hoe moeilijk het leven is.
Grow the fuck up.
[..]
En in de tijd dat jij erover praat (al voordat je dit topic opende en nog bezig was in Dating 1) heb ik me aangemeld bij NMLK, een activiteit daar georganiseerd, 11 andere nieuwe mensen ontmoet die mij nu volgen omdat ze mij en mn activiteit leuk vonden, heb ik me aangemeld bij een yoga-klas, en ben ik op zoek naar nieuw vrijwilligerswerk en een nieuwe baan. Ohja en een cursus.
Het verschil? Ik DOE wat en ik post er niet alleen maar over hoe ik van plan ben dingen aan te pakken. Of hoe moeilijk het leven is.
Grow the fuck up.
Is het telkens negatief reageren in dit topic en alle positieve adviezen negeren ook een automatisme van je?quote:Op zondag 6 maart 2016 10:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Inderdaad, bij gebrek aan beter. Maar het is net zoals elke dag rijst eten, op een gegeven moment ben je het zat. Ik kijk meer uit automatisme en elke film/serie komt toch weer op 't zelfde neer dus geniet ik steeds minder van. Ben toe aan wat nieuws, lees: menselijke interactie. Weg van alle schermpjes.
[..]
Grow the fuck up.
Dat heb je volledig zelf in de hand.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik daar 't antwoord ook niet op weet. Nu is mijn leven gewoon te eentonig en ontmoet ik ook geen nieuwe mensen met sporten e.d.
Je hebt al eerder aangegeven dat je het eng vindt mensen van hier te ontmoeten. Die ene keer dat je er wel op in bent gegaan heb je het keihard afgekapt.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Respectquote:Op zondag 6 maart 2016 11:25 schreef Elvi het volgende:
[..]
Grow the fuck up.
Dit heb ik gemist denk ik, heeft Deezer al eens afgesproken met iemand van hier?quote:Op zondag 6 maart 2016 12:28 schreef Koral het volgende:
[..]
Je hebt al eerder aangegeven dat je het eng vindt mensen van hier te ontmoeten. Die ene keer dat je er wel op in bent gegaan heb je het keihard afgekapt.
Ja met Brocolli. Naar verluidt was hij tijdens die meet alleen maar negatief aan het praten en vond hij niks leuk of interessant. Nadat Brocolli dit na afloop hier op het forum aankaartte schoof hij het af op het feit dat ze niet zijn type was en dat hij haar niet aantrekkelijk vond. Bij de juiste persoon zou hij wel een leuke jongen zijn. Maar het was helemaal geen date, gewoon een ontmoeting.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:01 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dit heb ik gemist denk ik, heeft Deezer al eens afgesproken met iemand van hier?
Dit snapt ie toch niet.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:25 schreef Elvi het volgende:
[..]
Grow the fuck up.
Dan moet hij dus eerst een cursus/training volgen om daarmee om te gaan. Maarja daar gaat hij ook al niet op in.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:01 schreef syndroom het volgende:
Ik denk dat het ook een stukje onmacht is. Volgens mij weet hij zelf ook niet echt wat hij nu aanmoet. Hij wil wel geaccepteerd worden maar door zijn autisme komt hij misschien apart of een beetje vreemd op mensen over. Als je altijd al een buitenbeentje bent geweest, ook sociaal beperkt bent dan is de drempel om iets te ondernemen erg groot.
Hij is nu 25, dan is het logisch dat mensen verliefd worden en relaties met elkaar aanknopen. Dus zijn gevoelens, de behoeften die hij heeft zijn logisch en passen bij zijn leeftijd maar het is de autisme die hem belemmert in zijn voortgang.
Kan mij niet anders voorstellen dan dat jij een kloon van Deezer bent. Je likt z'n digitale reet elke keer weer en denkt elke keer voor hem. Schaam je!quote:Op zondag 6 maart 2016 14:01 schreef syndroom het volgende:
Ik denk dat het ook een stukje onmacht is. Volgens mij weet hij zelf ook niet echt wat hij nu aanmoet. Hij wil wel geaccepteerd worden maar door zijn autisme komt hij misschien apart of een beetje vreemd op mensen over. Als je altijd al een buitenbeentje bent geweest, ook sociaal beperkt bent dan is de drempel om iets te ondernemen erg groot.
Hij is nu 25, dan is het logisch dat mensen verliefd worden en relaties met elkaar aanknopen. Dus zijn gevoelens, de behoeften die hij heeft zijn logisch en passen bij zijn leeftijd maar het is de autisme die hem belemmert in zijn voortgang.
Dat doet 25 jaar zonder intimiteit met je terwijl om je heen mensen elkaar wel lief hebben. Alle pogingen daartoe via sites/apps/school/dates komen op niks uit. Als het via de gerforceerde of normale manieren al niet lukt..quote:Op zondag 6 maart 2016 15:21 schreef wiskundenoob het volgende:
Het vervelende is dat je ook een nare persoonlijkheid lijkt te hebben en dat in combinatie met autisme is dodelijk. Ken je de films forest gump of rain man? In tegenstelling tot hen, de autisten van die films, ben je bitter en pessimistisch. Je bent gewoon niet een goedzak die je denkt dat je bent.
Nee, dat heeft er niks mee te maken. Het is een gevolg. De oorzaak ligt bij jou en dat is nooit opgelost geweest.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat doet 25 jaar zonder intimiteit met je terwijl om je heen mensen elkaar wel lief hebben. Alle pogingen daartoe via sites/apps/school/dates komen op niks uit.
Nee je wilt het niet. Dat is wat anders. Want er zijn genoeg mensen die met jou kunnen zorgen dat het wel lukt. Maarja je slaat alles af.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat doet 25 jaar zonder intimiteit met je terwijl om je heen mensen elkaar wel lief hebben. Alle pogingen daartoe via sites/apps/school/dates komen op niks uit. Als het via de gerforceerde of normale manieren al niet lukt..
Willen die een relatie ja? Aan de ene kant mis ik sociaal contact wat een vriendschap kan brengen, maar aan de andere kant mis ik ook de spanning/lust van intimiteit en je geliefd voelen. En die 2 dingen gaan in een vriendschap niet samen. En de kans op een ONS met een FOK!ker lijkt mij een beetje klein, niet? Mijn wereldbeeld is al zo fucked up dat ik uitgekeken ben op porno en behoefte heb aan het 'echte werk' maar niet wil toegeven aan de betaalde varianten.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:25 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nee je wilt het niet. Dat is wat anders. Want er zijn genoeg mensen die met jou kunnen zorgen dat het wel lukt. Maarja je slaat alles af.
quote:Op zondag 6 maart 2016 15:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Willen die een relatie ja? Aan de ene kant mis ik sociaal contact wat een vriendschap kan brengen, maar aan de andere kant mis ik ook de spanning/lust van intimiteit en je geliefd voelen. En die 2 dingen gaan in een vriendschap niet samen. En de kans op een ONS met een FOK!ker lijkt mij een beetje klein, niet? Mijn wereldbeeld is al zo fucked up dat ik uitgekeken ben op porno en behoefte heb aan het 'echte werk' maar niet wil toegeven aan de betaalde varianten.
Als je een relatie wilt dan moet je dus éérst aan je sociale skills werken en mensen normaal leren aanspreken. Als je zelfs dat niet kan, wat ga je dan doen om te zorgen dat het wel lukt? Ik zou je eerst maar eens gaan richten op het normaal aanspreken van iemand, wellicht kun je dan aan wat vriendschappen komen en dáárna komt pas het hoofdstuk relatie.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Willen die een relatie ja? Aan de ene kant mis ik sociaal contact wat een vriendschap kan brengen, maar aan de andere kant mis ik ook de spanning/lust van intimiteit en je geliefd voelen. En die 2 dingen gaan in een vriendschap niet samen. Mijn wereldbeeld is al zo fucked up dat ik uitgekeken ben op porno en behoefte heb aan het 'echte werk' maar niet wil toegeven aan de betaalde varianten.
Je kan altijd nog een vriendin in het buitenland zoeken en dit is gewoon serieus bedoeld. Je kan wel gaan mitsen en maren, maar je hoorde hier zelf dat dat iemand gelukt is.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Willen die een relatie ja? Aan de ene kant mis ik sociaal contact wat een vriendschap kan brengen, maar aan de andere kant mis ik ook de spanning/lust van intimiteit en je geliefd voelen. En die 2 dingen gaan in een vriendschap niet samen. Mijn wereldbeeld is al zo fucked up dat ik uitgekeken ben op porno en behoefte heb aan het 'echte werk' maar niet wil toegeven aan de betaalde varianten.
Nee, je draait het om. Jij bent geen naar persoon omdat je geen intimiteit hebt, jij hebt geen intimiteit omdat je een naar persoon bent. Ik sluit mij er bij aan dat jij een ontzettende narcistische persoonlijkheid hebt. Mensen bieden zich hier aan en je wimpelt ze af als oud vuil. En waarom precies?quote:Op zondag 6 maart 2016 15:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat doet 25 jaar zonder intimiteit met je terwijl om je heen mensen elkaar wel lief hebben. Alle pogingen daartoe via sites/apps/school/dates komen op niks uit. Als het via de gerforceerde of normale manieren al niet lukt..
Oh, echt. Alsof je niet de keuze hebt om een beetje ballen te tonen, in te gaan op uitnodigingen van mensen en eens naar jezelf te gaan kijken in plaats van jezelf in de slachtofferrol te wentelen en jezelf te pijnigen omdat je dit allemaal niet verdient.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 6 maart 2016 15:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Bullshit, mijn vriend was ook een 25-jarige maagd voordat wij iets kregen. Hij was en is alles behalve de ruggengraatloze, verbitterde, afgunstige huilie die jij bent.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit dus. Ik ben ongeveer even oud als jij, heb nooit een relatie gehad maar je ziet mij hier niet huilen dat ik een kutleven heb. Dit is trouwens een reden dat je met een paar goede vrienden om je heen ook een prima leven kunt hebben.quote:Op zondag 6 maart 2016 16:47 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Bullshit, mijn vriend was ook een 25-jarige maagd voordat wij iets kregen. Hij was en is alles behalve de ruggengraatloze, verbitterde, afgunstige huilie die jij bent.
Dat zeg ik niet, maar het beeld wat er is dat een relatie/daten niet zo moeilijk te krijgen is, klopt niet. De lat is juist hoger komen te liggen omdat mensen zoveel opties op die sites/apps zien dus moet je meer moeite doen er boven uit te steken.quote:Op zondag 6 maart 2016 16:56 schreef Elvi het volgende:
Ik was 30 toen ik mn eerste relatie kreeg en alles wat erbij hoorde. En nu met 32 single en ivm langdurige werkloosheid woon ik bij mn ouders.
Maar goed, bij Deezertje is het allemaal erger en dramatischer. Als je er maar niet aan hoeft te werken.
Doe dan ook wat moeite! Je doet niks! Wat heb jij nou extra te bieden? Ja een hoop issues... Daar zit niemand op te wachten.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar het beeld wat er is dat een relatie/daten niet zo moeilijk te krijgen is, klopt niet. De lat is juist hoger komen te liggen omdat mensen zoveel opties op die sites/apps zien dus moet je meer moeite doen er boven uit te steken.
Wat heb jij te bieden? Wat hoop jij dat iemand je kan bieden/geven? Ik kan goed luisteren, heb humor etc. Dat 'extra bieden' is altijd zo'n vaag begrip. Het moet toch vooral klikken en je moet iemand op zijn gemak kunnen stellen?quote:Op zondag 6 maart 2016 17:02 schreef Elvi het volgende:
[..]
Doe dan ook wat moeite! Je doet niks! Wat heb jij nou extra te bieden? Ja een hoop issues... Daar zit niemand op te wachten.
Goed luisteren en humor? Dat is het? Dat kan iedereen, tenzij je een dove humorloze zak vla bentquote:Op zondag 6 maart 2016 17:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat heb jij te bieden? Wat hoop jij dat iemand je kan bieden/geven? Ik kan goed luisteren, heb humor etc. Dat 'extra bieden' is altijd zo'n vaag begrip. Het moet toch vooral klikken en je moet iemand op zijn gemak kunnen stellen?
Wat is jouw hobby/passie dan? Ik ben sowieso bang dat ze afhaken als ze merken dat ik geen vrienden heb, maar als ik eerst vrienden moet hebben voordat ik mag gaan daten, ben ik jaaaaren verderquote:Op zondag 6 maart 2016 17:13 schreef gebakken-koekje het volgende:
Geen hobby waar je boeiend over kan vertellen
Enorm egoistisch en jaloers
Geen vrienden
Geen werk
Woont nog bij ouders
Geen mensenkennis
Arogant
Nounou wat een catch . Waarom zou een vrouw in hemelsnaam op je moeten vallen
Nouja goed luisteren, daar merk ik hier niet veel van. Werkelijk elke keer weet hij de plank weer mis te slaan.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:12 schreef Elvi het volgende:
[..]
Goed luisteren en humor? Dat is het? Dat kan iedereen, tenzij je een dove humorloze zak vla bent
Nee.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat heb jij te bieden? Wat hoop jij dat iemand je kan bieden/geven? Ik kan goed luisteren,
Nee.quote:heb humor etc.
Nee.quote:Dat 'extra bieden' is altijd zo'n vaag begrip.
Ja, maar als jij amper voor jezelf kan zorgen, waarom zou jij dan wel voor iemand kunnen zorgenquote:Het moet toch vooral klikken en je moet iemand op zijn gemak kunnen stellen?
Ik denk, eerlijk gezegd, dat het hebben van geen vrienden een flinke afknapper is voor een (potentiële) date. Want wie heb je verder? Word je dan niet te claimerig richting je date? Lijkt mij geen goed plan. En ja, dan duurt het maar even. Maar als je al niet weet hoe je iemand moet aanspreken, hoe wil je dan een date fixen? Dat is al een paar stappen verder.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat is jouw hobby/passie dan? Ik ben sowieso bang dat ze afhaken als ze merken dat ik geen vrienden heb, maar als ik eerst vrienden moet hebben voordat ik mag gaan daten, ben ik jaaaaren verder
Ik zie het probleem niet? Ik dacht dat we over eens waren dat jij op dit moment niet klaar bent voor een relatie.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat is jouw hobby/passie dan? Ik ben sowieso bang dat ze afhaken als ze merken dat ik geen vrienden heb, maar als ik eerst vrienden moet hebben voordat ik mag gaan daten, ben ik jaaaaren verder
Je hoeft geen vrienden te hebben om te mogen daten maar het is gewoon voor heel veel mensen niet prettig dat iemand totaal geen sociaal leven heeft buiten de vriend of vriendin om.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hobby's weet je wel. Passie heb ik niet echt, kan goed analyserenquote:Op zondag 6 maart 2016 17:16 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nouja goed luisteren, daar merk ik hier niet veel van. Werkelijk elke keer weet hij de plank weer mis te slaan.
Maargoed, aangenomen dat dit in het dagelijks leven wel klopt, wat nog meer? Wat zijn je hobby's? Met wie ga je (in het echte leven) om? Wat is je passie?
Dat klopt, maar het is wel de juiste volgorde. Het is een lang proces dat je niet kunt forceren. Als je eerst een date wilt ben je bovendien nog veel meer jaren verder. En als je je kwakje kwijt moet ga je maar naar de dames van lichte zeden. Daar zou het niet om mogen gaan.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hobby's weet je wel. Passie heb ik niet echt, kan goed analyserenGa met mezelf om... maar zoals gezegd: eerst vrienden hebben en dan pas daten ben ik jaren verder..
Nieuwe mensen ontmoeten is lastig. School geen optie meer, dus het moet haast wel bij een bedrijf zijn met veel werknemers in dienst straks? Ik krijg vooral DM's van 35+'ers..quote:Op zondag 6 maart 2016 17:20 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is wel de juiste volgorde. Het is een lang proces dat je niet kunt forceren. Als je eerst een date wilt ben je bovendien nog veel meer jaren verder. En als je je kwakje kwijt moet ga je maar naar de dames van lichte zeden. Daar zou het niet om mogen gaan.
Meeliften op haar vrienden is zeker not done?quote:Op zondag 6 maart 2016 17:22 schreef gebakken-koekje het volgende:
Als je een relatie zou krijgen wie heb je dan behalve haar? Precies, niemand. Daar gaat niemand in mee, echt niet
Inderdaadquote:Op zondag 6 maart 2016 17:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Meeliften op haar vrienden is zeker not done?
Eindelijk sla je een keer niet de plank mis. Nee, het is veel gezonder om je eigen leven te hebben met je eigen hobby's en je eigen vriendenkring.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geen lulpraatjes meer. Ga op een sportvereniging. Kennismaken kan vrijwel overal een aantal trainingen lang. Zoek 3 sporten uit en kies de sport die je na kennismaking het minst erg vindt.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nieuwe mensen ontmoeten is lastig. School geen optie meer, dus het moet haast wel bij een bedrijf zijn met veel werknemers in dienst straks? Ik krijg vooral DM's van 35+'ers..
Humor ook niet.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:16 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nouja goed luisteren, daar merk ik hier niet veel van. Werkelijk elke keer weet hij de plank weer mis te slaan.
Maargoed, aangenomen dat dit in het dagelijks leven wel klopt, wat nog meer? Wat zijn je hobby's? Met wie ga je (in het echte leven) om? Wat is je passie?
Omdat er veel lookalikes zijn die het iedere maand vervenquote:Op zondag 6 maart 2016 17:28 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Humor ook niet.
Aan een roodharige vrouw vragen of ze wel echt rood is "geestig" vinden.
Hetquote:Op zondag 6 maart 2016 17:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat er veel lookalikes zijn die het iedere maand vervenMooi rood haar is prachtig, maar wel intimiderend.
Vroeger op gezeten, maar klikte niet echt. Sowieso is het al lastig om realiteit soms te onderscheiden en treed ook niet graag op.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:29 schreef gebakken-koekje het volgende:
Toneel is trouwens een goed idee ook, dan heb je iets om mee bezig te zijn en leer je toch andere mensen kennen.
Op werk vrienden maken is nog moeilijker dan op school.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nieuwe mensen ontmoeten is lastig. School geen optie meer, dus het moet haast wel bij een bedrijf zijn met veel werknemers in dienst straks? Ik krijg vooral DM's van 35+'ers..
Het kan je wel veel leren over hoe om te gaan met bepaalde emoties en sociale situaties, ook al zijn ze niet 'echt'. Ik moest destijds een moeilijke scene doen van een situatie waar ik zelf nooit in had gezeten. Dat was wel even lastig. Maar uiteindelijk leerde ik het te begrijpen hoe je zoiets speelt, dus ik heb er zeker wat van opgestoken. Voor je inlevingsvermogen is het in ieder geval een goede.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vroeger op gezeten, maar klikte niet echt. Sowieso is het al lastig om realiteit soms te onderscheiden en treed ook niet graag op.
Dat is helemaal niet lastig, je maakt het lastig voor jezelf door allerlei denkbeeldige drempels op te werpen zodat je niet van je reet af hoeft te komen. Om dan vervolgens te klagen dat er niks gebeurt in je leven.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Realiteit moeilijk te onderscheiden?quote:Op zondag 6 maart 2016 17:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vroeger op gezeten, maar klikte niet echt. Sowieso is het al lastig om realiteit soms te onderscheiden en treed ook niet graag op.
Is toch niet zo lastig om in te zien? Hoe hij hier overkomt, dat is hoe hij is in het echte leven, hooguit iets meer gemaskerd wat betreft zijn werkelijke uitlatingen.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:33 schreef Bananenpap het volgende:
Maar WAT is nou de reden dat het niet klikt? Wanneer denk jij een klik te kunnen hebben met iemand? Zou je daar alsjealsjealsjeblieeeeeeeeeeeeft antwoord op willen geven lieve Deezertje, please? Als het niet veel moeite is, alsjeblieft?
Ja, soms kan het ook wel eens zo zijn dat de groep gewoon niet leuk is en je ergens anders beter op je plek bent.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:37 schreef Elvi het volgende:
Ik vind het echt zoooo vervelend dat er steeds als reden komt "ik heb het vroeger al geprobeerd, het was niet leuk, dus ik ga dat niet meer doen".
Dat is echt het stomste ooit.
Ik heb 2 jaar terug een proefles yoga gedaan, ik vond het niks. Te zweverig en de groep vind ik niet prettig. Ik ben toen ook wat anders gaan doen.
Afgelopen week begon het toch weer te kriebelen om wat te gaan doen en heb een proefles gedaan bij een andere yoga-les. Paste veel beter bij me, kleinere groep, fijnere energie.
Als ik had gezegd "blegh heb ik al gedaan, was niks, ga ik niet meer proberen" dan had ik nooit deze prettige ervaring gehad en had ik me nooit ingeschreven (want ja: ik heb me voor vast ingeschrevenNet kwam de bevestiging binnen).
Daar zit geen enkele vrouw op te wachten nee. En wat als haar vrienden je niet mogen?quote:Op zondag 6 maart 2016 17:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daar zou het juist wel om moeten gaan. Er is toch een wezenlijk verschil als je zelfstandig en zelfverzekerd een meisje kunt versieren en daarmee een ONS of scharrel-relatie mee kan hebben.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:20 schreef DoubleDip het volgende:En als je je kwakje kwijt moet ga je maar naar de dames van lichte zeden. Daar zou het niet om mogen gaan.
Jij wilt gelijk een relatie. Ik zou eerst maar eens aan je sociale skills werken, dan bij een club ofzo gaan en nieuwe contacten opdoen. Dan zit daar misschien een leuk iemand bij voor een date. Maar 'op jacht' gaan puur en alleen met het idee om een ONS of relatie te fixen en niet eens mensen aan kunnen spreken: denk je echt dat dat werkt? Te hard op zoek gaan werkt ook averechts.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:47 schreef syndroom het volgende:
[..]
Daar zou het juist wel om moeten gaan. Er is toch een wezenlijk verschil als je zelfstandig en zelfverzekerd een meisje kunt versieren en daarmee een ONS of scharrel-relatie mee kan hebben.
Ik zou me depri gaan voelen als je 50 euro moet betalen om binnen 10 minuten je kwakje kwijt te moeten aan een vrouw die dagelijks tientallen klanten ontvangt en het misschien niet eens vrijwillig doet. Dan steun je criminelen die vrouwen uitbuiten.
Ik zou prostitutie echt afraden. Principieel ben ik er ook op tegen.
Je reageert met je verkeerde account.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:47 schreef syndroom het volgende:
[..]
Daar zou het juist wel om moeten gaan. Er is toch een wezenlijk verschil als je zelfstandig en zelfverzekerd een meisje kunt versieren en daarmee een ONS of scharrel-relatie mee kan hebben.
Ik zou me depri gaan voelen als je 50 euro moet betalen om binnen 10 minuten je kwakje kwijt te moeten aan een vrouw die dagelijks tientallen klanten ontvangt en het misschien niet eens vrijwillig doet. Dan steun je criminelen die vrouwen uitbuiten.
Ik zou prostitutie echt afraden. Principieel ben ik er ook op tegen.
quote:Op zondag 6 maart 2016 17:51 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je reageert met je verkeerde account.
That's the spirit!quote:Op zondag 6 maart 2016 17:53 schreef Koral het volgende:
Mijn eerste echte vriendin kreeg ik via werk. Had haar vaak aan de telefoon.
Toen het uit ging hebben mijn huisgenoten meegesleurd naar de buren (buitenlandse studenten die gingen stage lopen) om kennis te maken ondanks dat mijn hoofd er totaal niet naar stond.
Toch kennisgemaakt en mijn gesjacharijn werd begripvol ontvangen. Heb ze in de dagen daarna een beetje op weg geholpen met diverse dingen. De volgende keer werd ik weer uitgenodigd. Dit maal voor een feestje. De buren hadden collega's uitgenodigd en die collega's namen ook weer vrienden en vriendinnen mee.
Daar zat een meisje tussen, ik smolt gelijk toen ik haar zag maar dacht ook 'out of my league'. Dus ben de avond gewoon mezelf geweest. Genoeg andere jongens die wel achter haar aan zaten. Uiteindelijk raakten we toch in gesprek, en voelde ze zich duidelijk bij mij op haar gemak (en die jongens maar proberen indruk op haar te maken).
Om een lang verhaal kort te maken; dit meisje werd mijn vriendin. Ergo, als mijn huisgenoten me toen niet hadden meegesleurd had dit misschien nooit gebeurd.
Ik dacht ook, ik wil de sfeer niet verpesten, terwijl mn huisgenoten dachten 'je hebt wat afleiding nodig'. Daarom Deezertje, bedenk de volgende keer eens waarom je WEL een uitnodiging moet accepteren, je weer in te schrijven voor een teamsport (je gebrek aan klik is al zoveel jaar geleden, kinderen en volwassen zijn niet hetzelfde) of eens alleen naar de kroeg moet gaan!
Schrijf je des noods in voor zo'n buddy project/ al dan niet als de vrijwilliger. Vraag de deelnemers van die effectiviteitscursus of ze zin hebben om iets te gaan drinken naderhand. Doe iets. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik sluit mij hier aan bij Etsu. Ik dacht dat we inmiddels wel zo ver waren dat een relatie een stap te ver is op dit moment. Eerst die school afmaken, zorgen dat je zelfstandig wordt, een hobby(s) zoeken, vrienden krijgen.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet? Ik dacht dat we over eens waren dat jij op dit moment niet klaar bent voor een relatie.
quote:Op zondag 6 maart 2016 17:51 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je reageert met je verkeerde account.
quote:
Welkom. Dan zitten we wat dat betreft op één lijn.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Willen die een relatie ja? Aan de ene kant mis ik sociaal contact wat een vriendschap kan brengen, maar aan de andere kant mis ik ook de spanning/lust van intimiteit en je geliefd voelen. En die 2 dingen gaan in een vriendschap niet samen. En de kans op een ONS met een FOK!ker lijkt mij een beetje klein, niet? Mijn wereldbeeld is al zo fucked up dat ik uitgekeken ben op porno en behoefte heb aan het 'echte werk' maar niet wil toegeven aan de betaalde varianten.
Heb je ook bedacht hoe je je maagdelijkheid gaat oplossen?quote:Op zondag 6 maart 2016 18:01 schreef syndroom het volgende:
[..]
Welkom. Dan zitten we wat dat betreft op één lijn.
Dan ga je toch 40 minuten fietsen. Ga je niet dood aan.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:07 schreef Deezertje het volgende:
Ik snap dat ik niet ideaal date-materiaal ben nu, maar ik moet wel onder de mensen komen. Ouders hinten op een weekendbaantje, maar wát dan? In een winkel werken, mensen op straat aanspreken etc. kom ik denk ik niet meer voor aan de bak. Horeca lijkt me wel wat ondanks gebrek aan ervaring, maar dan kom je met praktisch probleem: als laatste de deur uit en dus niet meer thuis kunnen komen zonder rijbewijs of auto, want de horeca zit hier 40 minuten fietsen vandaanOf je moet toevallig een collega hebben die dezelfde kant op woont.
Waarom is vrienden worden met collega's trouwens lastig?
Lekker om 2u 's nachts op je fietsje. Dat is het nadeel van in een dorp wonen: afstand.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:10 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dan ga je toch 40 minuten fietsen. Ga je niet dood aan.
Ja nou en. Ik woon ook in een dorp en heb ook vaak zat in het donker op de fiets gezeten vanaf m'n afwas baantje.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lekker om 2u 's nachts op je fietsje. Dat is het nadeel van in een dorp wonen: afstand.
Ik denk altijd praktisch. In dit geval: hoe kom ik thuis? Al die beroepen, ook in een schouwburg/theater werken etc. is dat je pas klaar bent nadat de mensen weg zijn. In het geval van de bioscoop kreeg je geen reiskosten, dus om iedere keer een tientje te lappen houdt je niet veel over.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:12 schreef Koral het volgende:
Omdat je die mensen al meer ziet dan je vrouw/ vriendin/ man/ vriend.
Wel frappant. Schrijf net over redenen waarom je iets wel moet doen en jij komt weer met redenen waarom je afhaakt.
Hoe lang moest jij dan fietsen?quote:Op zondag 6 maart 2016 19:14 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ja nou en. Ik woon ook in een dorp en heb ook vaak zat in het donker op de fiets gezeten vanaf m'n afwas baantje.
Zal het nog een keer uitleggenquote:Op zondag 6 maart 2016 19:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik denk altijd praktisch. In dit geval: hoe kom ik thuis? Al die beroepen, ook in een schouwburg/theater werken etc. is dat je pas klaar bent nadat de mensen weg zijn. In het geval van de bioscoop kreeg je geen reiskosten, dus om iedere keer een tientje te lappen houdt je niet veel over.
Het is wat, meid.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lekker om 2u 's nachts op je fietsje. Dat is het nadeel van in een dorp wonen: afstand.
Nouen. Je hebt én werk, én sociale contacten, én je doet iets nuttigs naast alleen maar te lopen janken op FOK!, én je verdient geld voor je eigen huisje, én je leert met mensen omgaan.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:07 schreef Deezertje het volgende:
want de horeca zit hier 40 minuten fietsen vandaan Of je moet toevallig een collega hebben die dezelfde kant op woont. Bioscoop werken lijkt me ook wel leuk, maar zelfde probleem. Staat expliciet bij dat het late diensten zijn, dus tot minimaal 24:00u
quote:Op zondag 6 maart 2016 19:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik denk altijd praktisch. In dit geval: hoe kom ik thuis? Al die beroepen, ook in een schouwburg/theater werken etc. is dat je pas klaar bent nadat de mensen weg zijn. In het geval van de bioscoop kreeg je geen reiskosten, dus om iedere keer een tientje te lappen houdt je niet veel over.
Oh. Dit nog niet eens gelezen. En nee. Dat is niet praktisch denken. Dat is moeilijk denken.quote:
Ga dan op jezelf en in de stad wonen.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |