abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160309663

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2016 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 23:41:37 ]
pi_160309791
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:39 schreef Devv het volgende:
Krijgen we nu alweer gezeur over het weer :'( ? In Noorwegen is het pas zwaar om te lopen.
Maar als je daar geen zin meer hebt duw je gewoon de SOS knop in.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_160309948
O, nieuwe ronde :) . Mag deze in de OP? Ik ga weer een poging wagen om onder de 4 uur te lopen. En hopelijk nu zonder langdurige blessures in de voorbereiding...

1
2
[b] 22 mei 2016 - [url=http://copenhagenmarathon.dk/en/]Copenhagen Marathon (Kopenhagen)[/url][/b]
[*] Devv - Marathon
pi_160310096
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:41 schreef Devv het volgende:
O, nieuwe ronde :) . Mag deze in de OP? Ik ga weer een poging wagen om onder de 4 uur te lopen. En hopelijk nu zonder langdurige blessures in de voorbereiding...
[ code verwijderd ]

Staat er in :)
pi_160310190
Blarentips: als er nu wat zit, goed intapen met sporttape (uiteraard een stukje dubbel eronder, jr wilt geen huid los trekken). En verder heeft Nike anti-blaren sokken. Stugge hardloopsokken zijn meestal sowieso wel beter dan gewoon badstof of katoenen sokken. En je moet even uitvinden of je blaren krijgt omdat je huid te droog is of juist te klam, en dan daar wat aan proberen te doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_160310392
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Blarentips: als er nu wat zit, goed intapen met sporttape (uiteraard een stukje dubbel eronder, jr wilt geen huid los trekken). En verder heeft Nike anti-blaren sokken. Stugge hardloopsokken zijn meestal sowieso wel beter dan gewoon badstof of katoenen sokken. En je moet even uitvinden of je blaren krijgt omdat je huid te droog is of juist te klam, en dan daar wat aan proberen te doen.
Thanks.

Normaliter heb ik geen last van blaren. Het is nu echt pas voor het eerst door de aangemeten zooltjes. Ik heb ook hardloopsokken van Nike. Die had ik gisteren ook aan, maar toch is die blaar ontstaan. Het is een anti-pronatie zool waarbij ik duidelijk voel dat er een verhoging in de bal van mijn voet zit te porren tijdens het lopen. Ik hoop dat dit went en afneemt.

Tapen is een goed idee. Zeker voor aanstaande zondag. Ik denk ook dat mijn huid iets te droog is, dus misschien iets met talk poeder doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 12:02:48 ]
pi_160310586
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Thanks.

Normaliter heb ik geen last van blaren. Het is nu echt pas voor het eerst door de aangemeten zooltjes. Ik heb ook hardloopsokken van Nike. Die had ik gisteren ook aan, maar toch is die blaar ontstaan. Het is een anti-pronatie zool waarbij ik duidelijk voel dat er een verhoging in de bal van mijn voet zit te porren tijdens het lopen. Ik hoop dat dit went en afneemt.

Tapen is een goed idee. Zeker voor aanstaande zondag. Ik denk ook dat mijn huid iets te droog is, dus misschien iets met talk poeder doen?
Daar wordt hij juist droger van lijkt me ;) ik zou dan voor zinkzalf gaan. Uit mijn roei-jaren met vaak open liggende handen heb ik uitgevonden dat dat voor mij het beste werkt :P en het kan idd ook komen doordat het zooltje precies op een verkeerde plek drukt.. Misschien samen met de hardloopwinkel kijken of er een stukje uitgeknipt kan worden of zo?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport maandag 29 februari 2016 @ 12:10:25 #8
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_160310624
1
2
[b] 11 juni 2016 - [url=http://halvemarathonzwolle.nl/]Zwolse Halve Marathon (Zwolle)[/url][/b]
[*] DeLuna - HM

Mag ik ook in de OP? *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_160310823
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Daar wordt hij juist droger van lijkt me ;) ik zou dan voor zinkzalf gaan. Uit mijn roei-jaren met vaak open liggende handen heb ik uitgevonden dat dat voor mij het beste werkt :P en het kan idd ook komen doordat het zooltje precies op een verkeerde plek drukt.. Misschien samen met de hardloopwinkel kijken of er een stukje uitgeknipt kan worden of zo?
Zooltje is een orthopedisch geval, aangemeten door mijn fysio. Er valt niets uit te knippen. Wel kan ik hem nog laten verhitten en wat laten bijstellen. Donderdag moet ik weer, dus dan neem ik ze sowieso wel even mee om er naar te laten kijken.

En oh ja... talkpoeder gaat dan niet echt helpen :P Die zalf is wellicht een idee. Eerst deze week nog maar even kijken hoe de blaar zich ontwikkelt. Nu zit er een gewone grote Hansaplast pleister op en de pijn valt vooralsnog reuze mee in mijn dagelijkse schoenen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 12:19:04 ]
pi_160310845
quote:
17s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:10 schreef DeLuna het volgende:

[ code verwijderd ]

Mag ik ook in de OP? *O*
Done! :)
pi_160312299
Ik had ook blaren in het begin net nadat ik mijn zooltjes had. Had wel sportsokken aan. Maar hielp niet. Nu heb ik anti-blaar sokken van de hema . Werkt voor mij perfect :) Heb er weinig tot geen last meer van .

Ik mis het hardlopen echt heel erg, zeker nu de zon lekker schijnt. Maarja het mag niet en als het wel zou mogen zou het niet eens kunnen. De pijn word meer ipv minder. Gelukkig mag ik wel gewoon fitnessen..

Wat betreft het weer zondag, daar zou ik je niet te veel op vast pinnen. Wat Deluna zegt zaterdagavond of zelfs zondags vroeg is het beste. En zelfs dan kan het nog veranderen dusja!

Fijn dat jullie weer lekker aan het lopen zijn iig
:D
pi_160313054
Ik kijk 's morgens altijd even uit het raam. Dat is vroeg zat om te beslissen wat ik meeneem. En dat is vrijwel altijd kort/kort dus hoef ik nooit veel na te denken.
  Redactie Sport maandag 29 februari 2016 @ 14:48:25 #13
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_160314639
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:44 schreef Devv het volgende:
Ik kijk 's morgens altijd even uit het raam. Dat is vroeg zat om te beslissen wat ik meeneem. En dat is vrijwel altijd kort/kort dus hoef ik nooit veel na te denken.
Als je bij Den Haag in de buurt woont is uit het raam kijken wel genoeg waarschijnlijk
  Redactie Sport maandag 29 februari 2016 @ 16:37:52 #14
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_160317454
Ik heb voor de in de zomer ook een aantal leuke wedstrijdjes gevonden hier in de buurt. Deze worden allemaal door SV Friesland georganiseerd en hebben veel verschillende afstanden waardoor eigenlijk iedereen wel mee kan doen. Je hebt bijvoorbeeld de 'Hoeve Aan Den Weglopen' die dus vanaf 23 juli t/m 20 augustus elke week georganiseerd worden. Je hebt de afstanden 3, 6, 8, 10.5, 16 en 21.1km.

Daarnaast de Midzomeravondmarathon in Diever met afstanden 10, 20, 30 en 42.2km. En de Brinklopen iedere dinsdag.

Ik hoef me niet te vervelen in ieder geval. Ik ken de omgeving niet maar schijnt heel mooi te zijn. Ben benieuwd, ga zeker een of meerdere keren meedoen denk ik. :9
pi_160320214
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Er zijn nog plekken voor de door RW Utrecht georganiseerde marathonreis naar Berlijn.. nu ga ik toch weer twijfelen :o Maarja, ik heb nog geen idee hoe mijn leven er dan uitziet qua werk etc, en het is natuurlijk ook nog steeds wel een gok of ik dan marathonfit ben, en september komt wat dat betreft wel vroeg..
Berlijn is een topmarathon, lekker snel parcours uiteraard, maar ook mooi. Onder de Brandenburger Tor door richting de finish is toch wel speciaal te noemen.
Ik zal niet zo heel snel een bepaalde marathon nog een keer lopen, maar Berlijn zou ik zo nog een keer doen.

Ik vind alleen de bus niet zo'n heel geschikte keuze voor deze reis. De dag na de marathon is een uurtje of zes in de bus niet zo heel erg prettig. Al levert het wel mooie momenten op (voor TWC: ik denk aan Bokito :P ).
Verder is de reis met Aart en Ellen super geregeld ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_160320425
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zooltje is een orthopedisch geval, aangemeten door mijn fysio. Er valt niets uit te knippen. Wel kan ik hem nog laten verhitten en wat laten bijstellen. Donderdag moet ik weer, dus dan neem ik ze sowieso wel even mee om er naar te laten kijken.

En oh ja... talkpoeder gaat dan niet echt helpen :P Die zalf is wellicht een idee. Eerst deze week nog maar even kijken hoe de blaar zich ontwikkelt. Nu zit er een gewone grote Hansaplast pleister op en de pijn valt vooralsnog reuze mee in mijn dagelijkse schoenen.
Laat er niet te veel van weghalen, anders ben je het effect kwijt. Vaak is het ook wat eelt kweken. Ik heb hetzelfde gehad met mijn steunzolen. Ook eerst het zooltje laten bijwerken, en heb toen kamferspiritus op de blaarplek gesmeerd, 2 keer daags. Na een tijdje wordt de huid harder.
Bij mij merk ik juist dat ik wat makkelijker blaarvorming krijg bij stugge sokken zoals de X-socks en vooral na tig keer wassen. Mijn ideale sokken zijn dikke, bijna badstofachtige, sportsokken van de Hema. Dat is weer heel anders dan bij LT, je zou dus moeten gaan experimenteren.
  maandag 29 februari 2016 @ 19:04:19 #17
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_160320603
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:44 schreef Devv het volgende:
Dat lijkt me heel koud. Tot welke temperatuur kun je eigenlijk kort-kort dragen, of is er eigenlijk geen beperking? Topatleten gaan vrijwel altijd kort-kort, maar het lijkt me dat je ook nog iets moet hebben voor in het warme seizoen.

Ik ga de halve doen, met als doel uitlopen. 7°C en bewolkt. Als je de wind meerekent, is me dat persoonlijk toch bijna 10°C te koud voor kort-kort...
pi_160320736
Ik ben weer terug van een weekendje wat eigenlijk niet heel veel met hardlopen te maken had ;). Zo was er 10km in 4.5 uur ongeveer en meer van dat soort tempi. Wel was het ontzettend gaaf! Met een stel maffe trailrunners richting het teutoburgerwald en daar lekker klimmen en klauteren, mooie technische stukjes oefenen en veel hoogtemeters maken. In totaal kom ik op bijna 85km in 4 dagen en iets meer dan 4000 hoogtemeters. Op het eind best wat stramme benen, onderrug was met de afdalingen wat gevoelig, maar over het algemeen ging het super lekker!
We hadden ook echt het hele weekend ontzettend lekker weer, het was wel fris, maar altijd blauwe lucht en een zonnetje. Op de zuidkant van de helling was het dan ook echt goed toeven in korte broek en shirt.
Ik was daar al eens met streamnl heen geweest, maar het blijft echt een supermooi gebied. Wil er zeker weer vaker heen gaan! O+

maandag 29 februari 2016 @ 19:12:10 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_160320799
Mooi daar Jero! :9
  maandag 29 februari 2016 @ 19:19:04 #20
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_160321003
Strontjaloers... Maar ik was jullie anker geweest :@
F means you're fucked
pi_160321144
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:19 schreef YUR het volgende:
Niks ervan, we hebben vaak sowieso op de anderen gewacht. Vooral met het spelen op de klippen schoten we voor geen meter op. Er konden vaak zat stukjes worden afgesneden als de snelle weer naar beneden doken om extra hoogtemeters te maken ;). Maar er gingen er ook wel eens wat een andere route, kwamen elkaar vanzelf wel weer tegen ook. Zo snel ging het allemaal niet. :P
pi_160321153
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:19 schreef YUR het volgende:
Weerstands-training *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 29 februari 2016 @ 19:30:57 #23
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_160321443
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:23 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Niks ervan, we hebben vaak sowieso op de anderen gewacht. Vooral met het spelen op de klippen schoten we voor geen meter op. Er konden vaak zat stukjes worden afgesneden als de snelle weer naar beneden doken om extra hoogtemeters te maken ;). Maar er gingen er ook wel eens wat een andere route, kwamen elkaar vanzelf wel weer tegen ook. Zo snel ging het allemaal niet. :P
Nja...ik heb serieus zitten twijfelen om mee te gaan toen Ronnies last minute oproep kwam. Maar dat was ook een beetje in de weg van m'n rustweekje gaan zitten denk ik :D
F means you're fucked
pi_160321513
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:30 schreef YUR het volgende:

[..]

Nja...ik heb serieus zitten twijfelen om mee te gaan toen Ronnies last minute oproep kwam. Maar dat was ook een beetje in de weg van m'n rustweekje gaan zitten denk ik :D
Dat dan weer wel ja. >:)
  Moderator maandag 29 februari 2016 @ 20:29:33 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_160323536
Ik ben vergeten te rennen op schrikkeldag en nu moet ik weer 4 jaar wachten ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')