abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160311166
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:27 schreef Wespensteek het volgende:
Sinds wanneer doet een religie iets?
Het vormt mensen, stopt mensen in een context, zet mensen tegen elkaar op, bepaalt voor mensen hoe ze moeten leven, wat ze moeten doen. En als ze dat niet doen, geen leven na de dood, de grootste angst voor mensen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_160311332
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het vormt mensen, stopt mensen in een context, zet mensen tegen elkaar op, bepaalt voor mensen hoe ze moeten leven, wat ze moeten doen. En als ze dat niet doen, geen leven na de dood, de grootste angst voor mensen.
Religie doet niets, mensen moeten eerst zelf gaan lezen en het gaan geloven en dan kiezen om zich ernaar te gedragen. Het is niet meer dan een andere mening die ergens staat, een mening heeft geen gedrag en doet niets.
pi_160311381
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Geen leven na de dood ontvang ik met open armen, eindelijk rust.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_160311386
quote:
Ah over de 'Zeer gevaarlijke en walgelijke daad' heen gelezen. Maar goed, volgens mij is 'Ik keur het af' ongeveer hetzelfde ;)
  maandag 29 februari 2016 @ 12:45:03 #155
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160311434
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:40 schreef Wespensteek het volgende:
Religie doet niets, mensen moeten eerst zelf gaan lezen en het gaan geloven en dan kiezen om zich ernaar te gedragen.
De kinderen van die mensen krijgen het al ingegoten nog voordat ze kunnen lezen. Als ze verder niets anders te horen krijgen is het een hoge drempel om daarna nog out of the box te (kunnen / gaan) denken.
pi_160311456
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:45 schreef Woelwater het volgende:

[..]

De kinderen van die mensen krijgen het al ingegoten nog voordat ze kunnen lezen. Als ze verder niets anders te horen krijgen is het een hoge drempel om daarna nog out of the box te (kunnen / gaan) denken.
Toch is de mogelijkheid er wel, de religie dwingt je niet, mogelijk sociale druk wel.
  maandag 29 februari 2016 @ 12:47:11 #157
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160311485
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch is de mogelijkheid er wel, de religie dwingt je niet, mogelijk sociale druk wel.
Daarom, hoe vaak kom je nou bekeerde moslims tegen. En als ze er al zijn worden ze verstoten door de familie.
pi_160311508
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:47 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Daarom, hoe vaak kom je nou bekeerde moslims tegen. En als ze er al zijn worden ze verstoten door de familie.
Heeft dus met gedrag van mensen te maken en niet met de religie.
pi_160311758
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:40 schreef Wespensteek het volgende:
Religie doet niets, mensen moeten eerst zelf gaan lezen en het gaan geloven en dan kiezen om zich ernaar te gedragen. Het is niet meer dan een andere mening die ergens staat, een mening heeft geen gedrag en doet niets.
Onzin natuurlijk. Als jij van kinds af aan geïndoctrineerd wordt dan heb je geen keuze meer.
pi_160311781
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:42 schreef Hathor het volgende:
Geen leven na de dood ontvang ik met open armen, eindelijk rust.
Dat kan ik prima begrijpen, maar er is maar een klein percentage mensen die zo naar de dood kijken.
pi_160311821
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:54 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Als jij van kinds af aan geïndoctrineerd wordt dan heb je geen keuze meer.
Volgens mij is de vrije keus in de mens aanwezig en kan het alleen door machthebbers worden onderdrukt.
pi_160311920
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:56 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens mij is de vrije keus in de mens aanwezig en kan het alleen door machthebbers worden onderdrukt.
De meerderheid van de mensen maken helemaal geen vrije keuzes maar volgen en/of doen wat ze altijd deden.
pi_160311967
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De meerderheid van de mensen maken helemaal geen vrije keuzes maar volgen en/of doen wat ze altijd deden.
Dat is dan hun keuze, het blijft mensenwerk, de religie dwingt niemand en doet niets.
pi_160311991
Foei, dat mag niet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_160311998
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is dan hun keuze, het blijft mensenwerk, de religie dwingt niemand en doet niets.
Er is geen keuze bij religie,das het hele punt.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_160312036
quote:
Als je het als keuze ziet dan veroordeel je die mensen, iets wat ik niet doe, ik begrijp dat het geen bewuste keuze is.
  maandag 29 februari 2016 @ 13:03:49 #167
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160312048
quote:

[..]

Het wordt ze alleen aangeleerd dat als ze van die keuze afstappen dat ze zullen branden in de hel, verder een volstrekt vrije keuze inderdaad..
pi_160312065
Omdat Hitchens het beter kan uitleggen dan ik dat kan:

pi_160312102
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:03 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Het wordt ze alleen aangeleerd dat als ze van die keuze afstappen dat ze zullen branden in de hel, verder een volstrekt vrije keuze inderdaad..
Jij kunt toch ook kiezen die onzin niet te geloven, dat kunnen zij ook.
pi_160312161
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:03 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als je het als keuze ziet dan veroordeel je die mensen, iets wat ik niet doe, ik begrijp dat het geen bewuste keuze is.
Waarom zou je die mensen veroordelen? Ik vind het wel erg dom om iets te geloven waarvoor geen bewijs is maar er zijn zoveel mensen die onzin geloven.
  maandag 29 februari 2016 @ 13:08:55 #171
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160312201
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij kunt toch ook kiezen die onzin niet te geloven, dat kunnen zij ook.
Omdat ik de vrijheid heb gehad om er van kinds af aan vrij over te kunnen denken en dingen in twijfel te trekken. Voor veel gelovigen is het een zonde om gods woord in twijfel te trekken en gebeurt dat dus niet eens.
pi_160312230
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:08 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Omdat ik de vrijheid heb gehad om er van kinds af aan vrij over te kunnen denken en dingen in twijfel te trekken. Voor veel gelovigen is het al een zonde om gods woord in twijfel te trekken en gebeurt dat dus niet eens.
Dat is dan hun eigen keuze, er zijn genoeg mensen die de opvattingen van hun ouders wel ter discussie stellen.
pi_160312348
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:07 schreef Wespensteek het volgende:
Waarom zou je die mensen veroordelen? Ik vind het wel erg dom om iets te geloven waarvoor geen bewijs is maar er zijn zoveel mensen die onzin geloven.
Omdat je ze dan verantwoordelijk maakt voor de ellende die religie veroorzaakt.
pi_160312380
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:09 schreef Wespensteek het volgende:
Dat is dan hun eigen keuze, er zijn genoeg mensen die de opvattingen van hun ouders wel ter discussie stellen.
Onderzoeken wijzen uit dat de vrije wil van de meeste mensen slechts heel beperkt is. Die eigen keuze is voor de meeste mensen onzin.
pi_160312390
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:14 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Omdat je ze dan verantwoordelijk maakt voor de ellende die religie veroorzaakt.
Volgens mij zijn mensen verantwoordelijk voor wat ze doen en doet de religie zelf niets. De enige mogelijkheid dat een religie iets zou kunnen doen zou ingrijpen van god zelf of zo zijn. Ik begrijp ook niet hoe je mensen onschuldig kunt vinden aan hun daden omdat ze religieus zijn.
pi_160312464
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Onderzoeken wijzen uit dat de vrije wil van de meeste mensen slechts heel beperkt is. Die eigen keuze is voor de meeste mensen onzin.
Dat is dan de keuze van die mensen zelf, de vrije wil is inderdaad beperkt qua gedrag maar de keuze voor religie is in Nederland volledig afhankelijk van de eigen keuze. In andere landen is er soms de overheid die die keuze vrijheid niet geeft.
pi_160312472
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:16 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens mij zijn mensen verantwoordelijk voor wat ze doen en doet de religie zelf niets. De enige mogelijkheid dat een religie iets zou kunnen doen zou ingrijpen van god zelf of zo zijn. Ik begrijp ook niet hoe je mensen onschuldig kunt vinden aan hun daden omdat ze religieus zijn.
Omdat ze daarmee geïndoctrineerd zijn. Een kind die in een neonazi gezin geboren wordt veroordeel ik ook niet om zijn rassenhaat, zijn ouders wel. Daarentegen als je zegt dat het een bewuste keuze is van dat kind veroordeel ik hem wel.
pi_160312570
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Omdat ze daarmee geïndoctrineerd zijn. Een kind die in een neonazi gezin geboren wordt veroordeel ik ook niet om zijn rassenhaat, zijn ouders wel. Daarentegen als je zegt dat het een bewuste keuze is van dat kind veroordeel ik hem wel.
Het zal afhankelijk zijn van de leeftijd van het kind, als dat kind volwassen is vind ik het kind inderdaad verstandig genoeg om een andere keus te kunnen maken. Daarnaast blijven het mensen die de dwang uitoefenen en is het nog steeds niet de religie, de religie doet nog steeds helemaal niets. Sociale druk en wetten zijn allemaal mensenwerk.
pi_160312893
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:25 schreef Wespensteek het volgende:
Het zal afhankelijk zijn van de leeftijd van het kind, als dat kind volwassen is vind ik het kind inderdaad verstandig genoeg om een andere keus te kunnen maken.
De utopische gedachte dat mensen allemaal verstandige weloverwogen keuzes maken waarvoor ze zelf verantwoordelijk zijn heb ik op mijn 13'e overboord gegooid.
quote:
Daarnaast blijven het mensen die de dwang uitoefenen en is het nog steeds niet de religie, de religie doet nog steeds helemaal niets. Sociale druk en wetten zijn allemaal mensenwerk.
Religie is het middel waarmee de dwang wordt uitgevoerd. Het is het 'guns dont kill people' argument.
pi_160312914
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:38 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De utopische gedachte dat mensen allemaal verstandige weloverwogen keuzes maken waarvoor ze zelf verantwoordelijk zijn heb ik op mijn 13'e overboord gegooid.

[..]

Religie is het middel waarmee de dwang wordt uitgevoerd. Het is het 'guns dont kill people' argument.
Religie is geen middel waarmee dwang kan worden uitgeoefend, god doet niets.
  maandag 29 februari 2016 @ 13:50:40 #181
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160313215
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Heeft dus met gedrag van mensen te maken en niet met de religie.
Ik hoop dat wat er nu gaande is in de wereld later valt onder: de verlichting van de islam.
Zoals Europa beefde tig eeuwen geleden met oa de beeldenstorm, dat dat is wat er nu gaande is in de islam regio.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 29 februari 2016 @ 13:51:15 #182
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160313236
Islam-Lite zeg maar.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:00:19 #183
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160313495
Maar is het OM nou al naar buiten getreden met wat meer informatie?
Graag op anoniem
pi_160313531
Verkeerd topic
pi_160313582
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:38 schreef Wespensteek het volgende:
De belofte van het eeuwige leven, de angst voor zo'n god, dat is dwang voldoende. Voor sommige zelfs zo krachtig dat ze zichzelf opblazen.
pi_160314358
quote:

[..]

'Scholing is geen middel om kennis over te brengen, onderwijs doet uit zichzelf niets.'

Ik ben het best vaak met je mening eens, maar jij slaat echt zo enorm vaak de plank finaal mis met je redenaties...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 14:38:48 ]
pi_160315185
Het gebruik van dit soort geweld is - om met de poll-opties te spreken - zeer gevaarlijk en walgelijk.
pi_160315349
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:03 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De belofte van het eeuwige leven, de angst voor zo'n god, dat is dwang voldoende. Voor sommige zelfs zo krachtig dat ze zichzelf opblazen.
Nee dat is geen dwang.
pi_160315382
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:38 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

'Scholing is geen middel om kennis over te brengen, onderwijs doet uit zichzelf niets.'

Ik ben het best vaak met je mening eens, maar jij slaat echt zo enorm vaak de plank finaal mis met je redenaties...

Scholing is geen dwang, kennis overdracht is zeker geen dwang, een mening geven is ook geen dwang.
pi_160315541
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Scholing is geen dwang, kennis overdracht is zeker geen dwang, een mening geven is ook geen dwang.
Je snapt het echt niet? Begrijpend lezen. Ik heb nooit beweerd dat onderwijs, kennis of scholing dwang is.

Mensen gebruiken religie om andere mensen te dwingen zich op een bepaalde manier te gedragen.
pi_160315565
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:24 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet? Begrijpend lezen. Ik heb nooit beweerd dat onderwijs, kennis of scholing dwang is.

Mensen gebruiken religie om andere mensen te dwingen zich op een bepaalde manier te gedragen.
Dus je bent het met me eens dat het de mensen zijn die dwingen en niet de religie.
pi_160315609
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus je bent het met me eens dat het de mensen zijn die dwingen en niet de religie.
Ja, natuurlijk. Maar her ging erover of religie een MIDDEL kan zijn. En dat kan het.

.
pi_160315636
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:27 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Maar her ging erover of religie een MIDDEL kan zijn. En dat kan het.

.
Nee het is ook geen middel om dwang uit te oefenen, hooguit een middel om angst aan te jagen.
pi_160315715
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee het is ook geen middel om dwang uit te oefenen, hooguit een middel om angst aan te jagen.
Oh god...
Om jouw argumentatie te gebruiken: religie is geen middel om angst aan te jagen, want religie doet niets.
pi_160315792
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:31 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Oh god...
Om jouw argumentatie te gebruiken: religie is geen middel om angst aan te jagen, want religie doet niets.
De religie doet ook niets maar mensen doen wel wat zoals je zelf schreef. Religie noemde je het middel waarmee mensen iets doen:

quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:27 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Religie kun je gebruiken als middel om mensen bang te maken voor een straf van een god, dus religie kan inderdaad een middel zijn als anderen in die god geloven. De religie zelf doet niets.
  maandag 29 februari 2016 @ 15:34:31 #196
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160315818
Als god/allah zou bestaan, was er helemaal geen religie.
pi_160316427
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:33 schreef Wespensteek het volgende:
Religie kun je gebruiken als middel om mensen bang te maken voor een straf van een god, dus religie kan inderdaad een middel zijn als anderen in die god geloven. De religie zelf doet niets.
Dus het is wel een middel?
quote:
[..]
pi_160316458
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dus het is wel een middel?

[..]

Ja, maar geen middel om dwang mee uit te oefenen, het staat er toch redelijk duidelijk.
pi_160316955
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:56 schreef Wespensteek het volgende:
Ja, maar geen middel om dwang mee uit te oefenen, het staat er toch redelijk duidelijk.
Als je er mensen bang mee maakt dat oefen je toch dwang uit met dat middel!

Maar goed, zoals ik al eerder melde, ik word zo moe van de monsterlijke stupiditeit van mensen die religie maar vrij pleiten. Men houdt die wereld maar in stand waarin mensen botsen, polarisatie hoogtij viert, mensen elkaar vermoorden, dwang uitoefenen. En daar reageren weer andere idioten op zoals waar dit topic mee is gestart.

De mensen die zeggen dat ze het zo goed voor hebben met de mensen en de wereld ondergraven zichzelf door religie maar vrij te pleiten.

Wordt het een perfecte wereld zonder religie, nee. Psychopaten en andere empatieloze mensen zullen we blijven houden, maar zoals gezegd; it takes religion to make a good person do bad things.
pi_160317064
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als je er mensen bang mee maakt dat oefen je toch dwang uit met dat middel!

Maar goed, zoals ik al eerder melde, ik word zo moe van de monsterlijke stupiditeit van mensen die religie maar vrij pleiten. Men houdt die wereld maar in stand waarin mensen botsen, polarisatie hoogtij viert, mensen elkaar vermoorden, dwang uitoefenen. En daar reageren weer andere idioten op zoals waar dit topic mee is gestart.

De mensen die zeggen dat ze het zo goed voor hebben met de mensen en de wereld ondergraven zichzelf door religie maar vrij te pleiten.

Wordt het een perfecte wereld zonder religie, nee. Psychopaten en andere empatieloze mensen zullen we blijven houden, maar zoals gezegd; it takes religion to make a good person do bad things.
Nee ik vind iemand dwingen tot iets anders dan iemand bang maken met een onbewezen verhaal. De persoon die het verhaal hoort kan het immers eenvoudig negeren. Dat mensen hun gedrag aanpassen omdat ze bang zijn geworden vind ik ook een eigen keuze en geen dwang. Verder blijf ik erbij dat het de mensen zijn die het gedrag doen, religie is niet anders dan andere onbewezen opvattingen van mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')