Het vormt mensen, stopt mensen in een context, zet mensen tegen elkaar op, bepaalt voor mensen hoe ze moeten leven, wat ze moeten doen. En als ze dat niet doen, geen leven na de dood, de grootste angst voor mensen.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:27 schreef Wespensteek het volgende:
Sinds wanneer doet een religie iets?
Religie doet niets, mensen moeten eerst zelf gaan lezen en het gaan geloven en dan kiezen om zich ernaar te gedragen. Het is niet meer dan een andere mening die ergens staat, een mening heeft geen gedrag en doet niets.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het vormt mensen, stopt mensen in een context, zet mensen tegen elkaar op, bepaalt voor mensen hoe ze moeten leven, wat ze moeten doen. En als ze dat niet doen, geen leven na de dood, de grootste angst voor mensen.
Geen leven na de dood ontvang ik met open armen, eindelijk rust.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het vormt mensen, stopt mensen in een context, zet mensen tegen elkaar op, bepaalt voor mensen hoe ze moeten leven, wat ze moeten doen. En als ze dat niet doen, geen leven na de dood, de grootste angst voor mensen.
Ah over de 'Zeer gevaarlijke en walgelijke daad' heen gelezen. Maar goed, volgens mij is 'Ik keur het af' ongeveer hetzelfdequote:Op maandag 29 februari 2016 11:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
Poll: Hoe sta jij tegenover deze actie in Enschede?
• Zeer positief, verzet tegen islamisering
• Helaas moet het, islam is een gevaar
• Ik keur het niet goed,maar begrijp het
• Ik keur het af, maar snap het ergens wel
• Ik keur het af
• Zeer gevaarlijke en walgelijke daad
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
De kinderen van die mensen krijgen het al ingegoten nog voordat ze kunnen lezen. Als ze verder niets anders te horen krijgen is het een hoge drempel om daarna nog out of the box te (kunnen / gaan) denken.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:40 schreef Wespensteek het volgende:
Religie doet niets, mensen moeten eerst zelf gaan lezen en het gaan geloven en dan kiezen om zich ernaar te gedragen.
Toch is de mogelijkheid er wel, de religie dwingt je niet, mogelijk sociale druk wel.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
De kinderen van die mensen krijgen het al ingegoten nog voordat ze kunnen lezen. Als ze verder niets anders te horen krijgen is het een hoge drempel om daarna nog out of the box te (kunnen / gaan) denken.
Daarom, hoe vaak kom je nou bekeerde moslims tegen. En als ze er al zijn worden ze verstoten door de familie.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch is de mogelijkheid er wel, de religie dwingt je niet, mogelijk sociale druk wel.
Heeft dus met gedrag van mensen te maken en niet met de religie.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:47 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Daarom, hoe vaak kom je nou bekeerde moslims tegen. En als ze er al zijn worden ze verstoten door de familie.
Onzin natuurlijk. Als jij van kinds af aan geïndoctrineerd wordt dan heb je geen keuze meer.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:40 schreef Wespensteek het volgende:
Religie doet niets, mensen moeten eerst zelf gaan lezen en het gaan geloven en dan kiezen om zich ernaar te gedragen. Het is niet meer dan een andere mening die ergens staat, een mening heeft geen gedrag en doet niets.
Dat kan ik prima begrijpen, maar er is maar een klein percentage mensen die zo naar de dood kijken.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:42 schreef Hathor het volgende:
Geen leven na de dood ontvang ik met open armen, eindelijk rust.
Volgens mij is de vrije keus in de mens aanwezig en kan het alleen door machthebbers worden onderdrukt.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Als jij van kinds af aan geïndoctrineerd wordt dan heb je geen keuze meer.
De meerderheid van de mensen maken helemaal geen vrije keuzes maar volgen en/of doen wat ze altijd deden.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:56 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens mij is de vrije keus in de mens aanwezig en kan het alleen door machthebbers worden onderdrukt.
Dat is dan hun keuze, het blijft mensenwerk, de religie dwingt niemand en doet niets.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De meerderheid van de mensen maken helemaal geen vrije keuzes maar volgen en/of doen wat ze altijd deden.
Er is geen keuze bij religie,das het hele punt.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is dan hun keuze, het blijft mensenwerk, de religie dwingt niemand en doet niets.
Als je het als keuze ziet dan veroordeel je die mensen, iets wat ik niet doe, ik begrijp dat het geen bewuste keuze is.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:00 schreef Wespensteek het volgende:
Dat is dan hun keuze, het blijft mensenwerk, de religie dwingt niemand en doet niets.
Het wordt ze alleen aangeleerd dat als ze van die keuze afstappen dat ze zullen branden in de hel, verder een volstrekt vrije keuze inderdaad..quote:Op maandag 29 februari 2016 13:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij kunt toch ook kiezen die onzin niet te geloven, dat kunnen zij ook.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:03 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Het wordt ze alleen aangeleerd dat als ze van die keuze afstappen dat ze zullen branden in de hel, verder een volstrekt vrije keuze inderdaad..
Waarom zou je die mensen veroordelen? Ik vind het wel erg dom om iets te geloven waarvoor geen bewijs is maar er zijn zoveel mensen die onzin geloven.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als je het als keuze ziet dan veroordeel je die mensen, iets wat ik niet doe, ik begrijp dat het geen bewuste keuze is.
Omdat ik de vrijheid heb gehad om er van kinds af aan vrij over te kunnen denken en dingen in twijfel te trekken. Voor veel gelovigen is het een zonde om gods woord in twijfel te trekken en gebeurt dat dus niet eens.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij kunt toch ook kiezen die onzin niet te geloven, dat kunnen zij ook.
Dat is dan hun eigen keuze, er zijn genoeg mensen die de opvattingen van hun ouders wel ter discussie stellen.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Omdat ik de vrijheid heb gehad om er van kinds af aan vrij over te kunnen denken en dingen in twijfel te trekken. Voor veel gelovigen is het al een zonde om gods woord in twijfel te trekken en gebeurt dat dus niet eens.
Omdat je ze dan verantwoordelijk maakt voor de ellende die religie veroorzaakt.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:07 schreef Wespensteek het volgende:
Waarom zou je die mensen veroordelen? Ik vind het wel erg dom om iets te geloven waarvoor geen bewijs is maar er zijn zoveel mensen die onzin geloven.
Onderzoeken wijzen uit dat de vrije wil van de meeste mensen slechts heel beperkt is. Die eigen keuze is voor de meeste mensen onzin.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:09 schreef Wespensteek het volgende:
Dat is dan hun eigen keuze, er zijn genoeg mensen die de opvattingen van hun ouders wel ter discussie stellen.
Volgens mij zijn mensen verantwoordelijk voor wat ze doen en doet de religie zelf niets. De enige mogelijkheid dat een religie iets zou kunnen doen zou ingrijpen van god zelf of zo zijn. Ik begrijp ook niet hoe je mensen onschuldig kunt vinden aan hun daden omdat ze religieus zijn.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Omdat je ze dan verantwoordelijk maakt voor de ellende die religie veroorzaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |