Ik pleit in ieder geval altijd voor persvrijheid, ik ben daar zeer consistent in.quote:Op maandag 29 februari 2016 23:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe sommige mensen hier persvrijheid zolang dulden als dat de media aan hun eisen en wereldbeeld voldoet.
Jij bekijkt het moralistisch. Het is alleen feitelijk zo dat ze pas te ver gaan als de wet overtreden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee. Alleen als je zeer simplistisch denkt dat de wetgeving perfect is dan zou het zo simpel zijn maar zo werkt het helaas niet. Ik kan nu ingaan op alle redenen dat de wetgeving verre van perfect is maar hier laat ik maar even bij.
Inderdaad maar de wet is voor een deel op de moraal gebaseerd, het is in belangrijke mate de rechtvaardiging van wetgeving.quote:
Ik hou van een beetje provocatie maar er zijn wel grenzen. In het geval van de hufterdiplomaten vind ik het prima, die vragen er om. In het geval van dit specifieke geval vind ik het prima aangezien ze het zelf opzoeken door te demonstreren en leuzen te scanderen richting PowNed/Pownieuws. Zo lang de ander het ernaar maakt, het opzoekt of het aankan of aan hoort te kunnen (minister) vind ik het prima. Zo gauw het gaat om mensen die zichzelf niet kunnen verdedigen en niets van dat alles is van toepassing dan moet je het niet doen. Meestal doen ze dat gelukkig ook niet.quote:Verder kan het mij niet provocerend genoeg zijn, amusement tv is:
Wanneer is dat dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad maar de wet is voor een deel op de moraal gebaseerd, het is in belangrijke mate de rechtvaardiging van wetgeving.
[..]
Ik hou van een beetje provocatie maar er zijn wel grenzen. In het geval van de hufterdiplomaten vind ik het prima, die vragen er om. In het geval van dit specifieke geval vind ik het prima aangezien ze het zelf opzoeken door te demonstreren en leuzen te scanderen richting PowNed/Pownieuws. Zo lang de ander het ernaar maakt, het opzoekt of het aankan of aan hoort te kunnen (minister) vind ik het prima. Zo gauw het gaat om mensen die zichzelf niet kunnen verdedigen en niets van dat alles is van toepassing dan moet je het niet doen. Meestal doen ze dat gelukkig ook niet.
Persvrijheid? Er is op zich wel wat voor te zeggen om de vrijheid van drukpers analoog van toepassing te verklaren op audiovisuele media, maar als je dat doet dan gaat die hier niet op. De schrijvende pers zou hier immers geen item hebben, geen nieuws, geen vraaggesprek. En niets staat Powned in de weg om met hun microfoon en hun camera een stukje in te spreken, op locatie ook nog.quote:Op maandag 29 februari 2016 23:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe sommige mensen hier persvrijheid zolang dulden als dat de media aan hun eisen en wereldbeeld voldoet.
Oorzaak en gevolg, prima als je het leuk vind om mensen uit te dagen, maar niet achteraf gaan janken als je klappen krijgt. Je hebt geen grondrecht om mensen uit te dagen en te treiteren, balen voor je.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad maar de wet is voor een deel op de moraal gebaseerd, het is in belangrijke mate de rechtvaardiging van wetgeving.
[..]
Ik hou van een beetje provocatie maar er zijn wel grenzen. In het geval van de hufterdiplomaten vind ik het prima, die vragen er om. In het geval van dit specifieke geval vind ik het prima aangezien ze het zelf opzoeken door te demonstreren en leuzen te scanderen richting PowNed/Pownieuws. Zo lang de ander het ernaar maakt, het opzoekt of het aankan of aan hoort te kunnen (minister) vind ik het prima. Zo gauw het gaat om mensen die zichzelf niet kunnen verdedigen en niets van dat alles is van toepassing dan moet je het niet doen. Meestal doen ze dat gelukkig ook niet.
De shariadriekhoek was een verzinsel van Perdiep Ramesar.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:05 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Graag, doe maar even in de sharia driehoek, film en probeer terug te komen. Succes !
Iedereen die een beetje empathie heeft voelt dat aan.quote:
Ze janken toch ook niet? Ze dagen weleens uit ja maar in dit geval was daar geen sprake van voor zo ver wij het konden vaststellen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:20 schreef D1990 het volgende:
[..]
Oorzaak en gevolg, prima als je het leuk vind om mensen uit te dagen, maar niet achteraf gaan janken als je klappen krijgt. Je hebt geen grondrecht om mensen uit te dagen en te treiteren, balen voor je.
Pownews wordt weggewenst en de camera wordt besmeurd. Dat de reporter dan verhaal gaat halen is niet meer dan logisch en zeer zeker geen uitdagen. En dan ga je het ook nog 'begrijpen' dat er fysiek geweld gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:20 schreef D1990 het volgende:
[..]
Oorzaak en gevolg, prima als je het leuk vind om mensen uit te dagen, maar niet achteraf gaan janken als je klappen krijgt. Je hebt geen grondrecht om mensen uit te dagen en te treiteren, balen voor je.
De waarheid? Was jij erbij? Hoe weet je zo zeker dat Pownews niet eerst hun een halfuur had lastiggevallen? Gek dat wezens als jij gelijk brullen over dat iemand niet gelijk vanaf het begin had gefilmd, als er een conflict is tussen een burger en agent, maar nu opeens niet. Erg vreemd.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Pownews wordt weggewenst en de camera wordt besmeurd. Dat de reporter dan verhaal gaat halen is niet meer dan logisch en zeer zeker geen uitdagen. En dan ga je het ook nog 'begrijpen' dat er fysiek geweld gebruikt wordt.
Eng hoe dat sommige mensen de waarheid verdraaien.
Maar ja, pownews he.......
Right, pownews hoeft maar bij AFA's in het blikveld te komen zonder ook maar iets te doen en de AFA's krijgen als het ware al schuim op hun mond. Verschuil je maar lekker achter je schijnwaarheid van het 'halve filmpje'.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:07 schreef D1990 het volgende:
[..]
De waarheid? Was jij erbij? Hoe weet je zo zeker dat Pownews niet eerst hun een halfuur had lastiggevallen? Gek dat wezens als jij gelijk brullen over dat iemand niet gelijk vanaf het begin had gefilmd, als er een conflict is tussen een burger en agent, maar nu opeens niet. Erg vreemd.
Gaat niet enkel over AFA's, ze doen het ook bij andere. Is dat de reden waarom je het zo veroordeeld, omdat het over AFA's gaat? Als ze het bij PVV'ers en dergelijke doen vind je het ook goed?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Right, pownews hoeft maar bij AFA's in het blikveld te komen zonder ook maar iets te doen en de AFA's krijgen als het ware al schuim op hun mond. Verschuil je maar lekker achter je schijnwaarheid van het 'halve filmpje'.
Want ja, pownews he.
Nee, ik ging in tegen jou 'begrijpen' van het reageren met fysiek geweld. Verder kan mij pownes ook gestolen worden. Hun gezuig staat mij ook niet aan. Maar fysiek geweld is voor mij een no no, of dat nou van links of rechts komt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:48 schreef D1990 het volgende:
[..]
Gaat niet enkel over AFA's, ze doen het ook bij andere. Is dat de reden waarom je het zo veroordeeld, omdat het over AFA's gaat? Als ze het bij PVV'ers en dergelijke doen vind je het ook goed?
Dus als de politie/ME geweld gebruikt, dan ben je er ook tegen?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:50 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, ik ging in tegen jou 'begrijpen' van het reageren met fysiek geweld. Verder kan mij pownes ook gestolen worden. Hun gezuig staat mij ook niet aan. Maar fysiek geweld is voor mij een no no, of dat nou van links of rechts komt.
Wat een drogredenering.........quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iedereen die een beetje empathie heeft voelt dat aan.
Je hoeft niet te redeneren om te weten dat bepaalde dingen verkeerd zijn.quote:
Ja, gutmenschen en PC mensen hebben fascistische trekjes.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Reacties laten maar weer zien hoe facistisch de antifans zijn
Natuurlijk wel. Moraliteit is subjectief.quote:Op woensdag 2 maart 2016 00:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je hoeft niet te redeneren om te weten dat bepaalde dingen verkeerd zijn.
Filosofen moeten dat, andere mensen kunnen in bepaalde gevallen op basis van consensus afspreken dat bepaalde zaken slecht zijn simpelweg doordat ze dat aanvoelen. Normen zijn helaas niet enkel gebaseerd op zulke inzichten maar we hebben het hier over normen die niet door de cultuur of de tijdsgeest worden beïnvloed. Pak de bijbel, pak vde koran, pak een wetboek uit eender welke tijd en eender welk land en je ziet de afkeuring van deze zaken. In extremis kan je dan denken aan iets zoals moord of verkrachting maar het is evident dat je bijvoorbeeld niet zwakzinnige en zwakbegaafde mensen treitert of dat je iemand die sociaal en communicatief gezien weinig weerbaar is gaat belagen zolang hij niet met een kwade intentie schade heeft aangericht. Ik laat het aan de filosofen over om dit allemaal mooi te verwoorden. Laat hen trouwens eerst maar eens een oplossing zoeken voor de conflicten tussen de deontologie en het utilitarisme.quote:Op woensdag 2 maart 2016 00:18 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Moraliteit is subjectief.
Je moet met valide argumenten aankomen om aan te tonen dat bepaalde morele opvattingen als intersubjectief opgevat kunnen/moeten worden.
Jij weet net zo goed als ik dat beroepsdemonstranten meestal niet de meest intelligente mensen zijn en dan kiest powned ook nog de domste uit.quote:Op woensdag 2 maart 2016 00:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Filosofen moeten dat, andere mensen kunnen in bepaalde gevallen op basis van consensus afspreken dat bepaalde zaken slecht zijn simpelweg doordat ze dat aanvoelen. Normen zijn helaas niet enkel gebaseerd op zulke inzichten maar we hebben het hier over normen die niet door de cultuur of de tijdsgeest worden beïnvloed. Pak de bijbel, pak vde koran, pak een wetboek uit eender welke tijd en eender welk land en je ziet de afkeuring van deze zaken. In extremis kan je dan denken aan iets zoals moord of verkrachting maar het is evident dat je bijvoorbeeld niet zwakzinnige en zwakbegaafde mensen treitert of dat je iemand die sociaal en communicatief gezien weinig weerbaar is gaat belagen zolang hij niet met een kwade intentie schade heeft aangericht. Ik laat het aan de filosofen over om dit allemaal mooi te verwoorden. Laat hen trouwens eerst maar eens een oplossing zoeken voor de conflicten tussen de deontologie en het utilitarisme.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |