abonnement Unibet Coolblue
pi_160614151
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:25 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand de status van de PH-AOK? Is die donderdag na de landing uitgefaseerd is?
A-Check;)
pi_160615178
Ed Force One badly damaged on the ground in Chile
quote:
ED FORCE ONE BADLY DAMAGED ON THE GROUND IN COMODORO ARTURO MERINO BENITEZ (SANTIAGO, CHILE) AIRPORT
CONCERTS IN ARGENTINA TOMORROW AND TUESDAY EXPECTED TO GO AHEAD AS PLANNED


Ed Force One was this morning tethered to a tow truck to be taken for refuelling prior to flying over the Andes to Cordoba for the next show. On moving the steering pin that is part of the mechanism that connects the ground tug to the aircraft seemingly fell out. On making a turn the aircraft had no steering and collided with the ground tug badly damaging the undercarriage, two of the aircrafts engines and injuring two ground tug operators, both of whom have been taken to hospital. We hope of course that they make a full and speedy recovery and we will be closely monitoring their progress. The flight engineers are on site and evaluating the damage, but their initial report is that the engines have suffered large damage and will require an extended period of maintenance and possibly two new engines.

We are currently making contingency arrangements to get to the show in Cordoba tomorrow with band, crew and equipment intact. Fortunately the 20 tons of equipment had not been loaded onto Ed Force One at the time of the accident. Although this is tragic for our beautiful plane we do not expect this to affect our concert schedule including the next 2 shows in Cordoba and Buenos Aires. And we hope to find a new Ed Force One to continue this adventure with us in the near future. We will keep everyone updated when we know more, so keep checking only on this site for official news. Please note that our 2 flight engineers were the only people on board Ed Force One at the time of the incident.

To finish on a high note however, our visit to Chile was a huge success with 58,000 fans coming to the show as totally brilliant as ever in the Stadium Nacional last night. We love you guys!






[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 12-03-2016 17:31:55 ]
  zaterdag 12 maart 2016 @ 17:24:52 #178
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160615575
Zo de knetters. Dat moet aardig hard gegaan zijn :{
  zaterdag 12 maart 2016 @ 18:03:49 #179
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160616262
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 18:14:39 #180
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160616497
quote:
Haha vet
  zaterdag 12 maart 2016 @ 19:31:30 #181
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160618319
So we just called him Fred
  zaterdag 12 maart 2016 @ 19:50:46 #182
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160618886
Geen kunst, wel opvallend:

5 maart, vreemde lucht in cockpit van Condor B767-300 D-ABUB bij vertrek vanuit La Romana. De flightcrew pakt de zuurstofmaskers en vliegt terug naar La Romana. Tijdens het taxiën zijn de ramen van de cockpit geopend.


9 maart, twee testvluchten na herstel


10 maart, blijkbaar vertrouwden ze het nog niet helemaal, gezien deze opmerkelijke route terug


Extra opvallend was dat de dag er voor op een vlucht van Panama City naar Santo Domingo hetzelfde probleem optrad. Toen is op Santo Domingo de cockpit gelucht en daarna zonder problemen naar Frankfurt gevlogen. (en op 5 maart dus ook probleemloos van Frankfurt naar La Romana)

Met dank aan www.avherald.com en www.aeroinside.com voor de achtergrond info.
So we just called him Fred
pi_160621789
Ed Force One update:

quote:
UPDATE - Saturday evening

We are happy to tell our fans in Cordoba that our Killer Krew has sorted out all logistics for us to be there with our full show for you all tomorrow. We expect no disruption to the tour in any way and are looking for a replacement 747 Ed Force One while our current beauty is healed. More news on that later. Until then, believe me, we will get to you all on this tour one way or another wherever you are.

We are also delighted to say that we have been officially informed that the two Chilean airport staff who were injured following the malfunction of the tow truck connecting bolt will make a complete recovery. Best wishes to them and their families.

Up the Irons! See you soon. And thanks Chile, what an amazing reaction and show!!

- Rod
pi_160627800
26 januari namen we na 36 jaar en 20 dagen afscheid van de passagiersvluchten van
Malaysia Airlines op Schiphol.
(mijn post van 25 januari 2016)

Vandaag komt ook het afscheid van vrachtvluchten van MASkargo op Schiphol.
Hun enig overgebleven 747-400F vrachtvliegtuig 9M-MPR (-MPS staat stil) wordt om 14:55 uur verwacht als MH6126 vanuit Dubai. Het toestel staat op dit moment nog in Kuala Lumpur; het zal vandaag vertrekken naar Dubai waarna het zal doorvliegen naar Amsterdam.

Om 18:10 uur vertrekt de 747 weer als MH6127 naar Dubai om daarna door te vliegen naar Kuala Lumpur.
Vanaf dan is na ruim 36 jaar Malaysia Airlines geheel verdwenen van Schiphol.
Voor zover ik weet doet Maskargo de 747-400F toestellen eind deze maand uit de vloot.




En eind vorige maand:


Onlangs heeft de maatschappij het bericht naar buiten gebracht dat ze gaan samenwerken met het Azerbeidzjaanse Silk Way Airlines.
Deze maatschappij zal vanaf nu tweemaal per week met hun 747-8F vrachttoestellen deze vluchten uitvoeren.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 13-03-2016 00:55:45 ]
pi_160630012
quote:
A-Check;)
Ah okee, want de uitfasering nadert wel.
--
  zondag 13 maart 2016 @ 11:35:28 #186
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160631629
De BEA komt vandaag met het definitieve rapport naar buiten over de ramp met de Germanwings A320 vorig jaar februari. Het ongeval was het tragische gevolg van de psychische toestand van de co-piloot, die het vliegtuig op de grond stortte nadat hij de gezagvoerder had buiten gesloten van de cockpit.
So we just called him Fred
  zondag 13 maart 2016 @ 11:55:46 #187
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160631966
Ze staan er inmiddels 6,5 jaar, maar nu dan toch eindelijk te koop: de 2 A340-300's van Olympic Airlines die al sinds het faillissement in september 2009 in Athene staan de te wachten. Het type is echter niet in trek, op diverse plaatsen op de wereld staan ze opgeslagen.
De enige airline die er het laatste jaar met eentje gaan vliegen koos voor dit toestel omdat ze eigenlijk niks anders konden kiezen: Surinam Airways.

Dit vertrouwde beeld op de internationale luchthaven van Athene zal dus ook nog wel even blijven:
So we just called him Fred
  zondag 13 maart 2016 @ 12:14:40 #188
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160632346
Nou, zeg het maar. Kostda? :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zondag 13 maart 2016 @ 12:42:12 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160632911
Ik bied ¤450
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 maart 2016 @ 12:45:32 #190
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160632982
De waarde van zo'n toestel is nog zo'n 15 miljoen dollar.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 13 maart 2016 @ 12:59:32 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160633315
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:45 schreef FredvZ het volgende:
De waarde van zo'n toestel is nog zo'n 15 miljoen dollar.
Moet je wel een gek vinden die dat er voor geeft.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 maart 2016 @ 14:02:59 #192
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160634762
quote:
3s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:42 schreef derLudolf het volgende:
Ik bied ¤450
Als je ruimte hebt voor een A340 kan dat prototype van die BR103 er ook nog wel bij :P
  zondag 13 maart 2016 @ 14:16:58 #193
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160635110
Tijdje terug op Schiphol nog de PH-BFC gespot :D

In principe doodgewone 747 natuurlijk, besefte me pas toen ik thuis was dat het de kist is die in 1989 door een aswolk vloog, alle 4 de motoren verloor en een noodlanding in Anchorage moest maken. Toch een iets specialere 747 dan, en best leuk om zo'n vliegtuig te spotten :D

Overigens heb ik zelf nog nooit een 747 gevlogen ;( hoopte er komende zomer eentje te vliegen als ik met BA naar LAX ga, maar dat lijkt een 777 te worden.
pi_160640297
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:55 schreef FredvZ het volgende:
Ze staan er inmiddels 6,5 jaar, maar nu dan toch eindelijk te koop: de 2 A340-300's van Olympic Airlines die al sinds het faillissement in september 2009 in Athene staan de te wachten. Het type is echter niet in trek, op diverse plaatsen op de wereld staan ze opgeslagen.
De enige airline die er het laatste jaar met eentje gaan vliegen koos voor dit toestel omdat ze eigenlijk niks anders konden kiezen: Surinam Airways.

Dit vertrouwde beeld op de internationale luchthaven van Athene zal dus ook nog wel even blijven:
[ afbeelding ]
Ben ik de enige waar deze foto niet doet?
(Net als de tweede afbeelding in mijn post over Maskargo ofwel de foto's van planepictures.net)
To many requests.

quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:45 schreef FredvZ het volgende:
De waarde van zo'n toestel is nog zo'n 15 miljoen dollar.
A340-300's die al meer dan 6 jaar stilstaan? Haal daar maar wat van af hoor, héél wat van af. ;)
Grote kans dat die toestellen nooit meer daar vandaan vliegen.

Een twintig kilometer verderop op het gesloten Ellinikon International Airport staat ook een deel van hun oude vloot er niet heel florissant bij:


quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Tijdje terug op Schiphol nog de PH-BFC gespot :D

In principe doodgewone 747 natuurlijk, besefte me pas toen ik thuis was dat het de kist is die in 1989 door een aswolk vloog, alle 4 de motoren verloor en een noodlanding in Anchorage moest maken. Toch een iets specialere 747 dan, en best leuk om zo'n vliegtuig te spotten :D

Overigens heb ik zelf nog nooit een 747 gevlogen ;( hoopte er komende zomer eentje te vliegen als ik met BA naar LAX ga, maar dat lijkt een 777 te worden.
Lees dit ook maar eens door:
- geschiedenispost van 15 december 2014
- post van 29 juni 2015
  zondag 13 maart 2016 @ 17:41:35 #195
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_160640556
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Tijdje terug op Schiphol nog de PH-BFC gespot :D

In principe doodgewone 747 natuurlijk, besefte me pas toen ik thuis was dat het de kist is die in 1989 door een aswolk vloog, alle 4 de motoren verloor en een noodlanding in Anchorage moest maken. Toch een iets specialere 747 dan, en best leuk om zo'n vliegtuig te spotten :D

Overigens heb ik zelf nog nooit een 747 gevlogen ;( hoopte er komende zomer eentje te vliegen als ik met BA naar LAX ga, maar dat lijkt een 777 te worden.
Wiki
https://nl.wikipedia.org/wiki/KLM-vlucht_867
Piloot — ‘‘KLM 867 heavy is reaching level 250 heading 140’’
Anchorage Center — ‘‘Okay, Do you have good sight on the ash plume at this time?’’
Piloot — ‘‘Yea, it’s just cloudy it could be ashes. It’s just a little browner than the normal cloud.’’
Piloot — ‘‘We have to go left now. . . it’s smoky in the cockpit at the moment, sir.’’
Anchorage Center — ‘‘KLM 867 heavy, roger, left at your discretion.’’
Piloot — ‘‘Climbing to level 390, we’re in a black cloud, heading 130.’’
Piloot — ‘‘KLM 867 we have flame out all engines and we are descending now!’’
Anchorage Center — ‘‘KLM 867 heavy, Anchorage?’’
Piloot — ‘‘KLM 867 heavy, we are descending now. . . we are in a fall!’’
Piloot — ‘‘KLM 867, we need all the assistance you have, sir. Give us radar vectors please!’’

Van mijn buurman die toen bij de KLM werkte, kreeg ik een compressorblad van 1 de motoren.
  zondag 13 maart 2016 @ 17:45:51 #196
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160640653
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:29 schreef Iemand91 het volgende:
A340-300's die al meer dan 6 jaar stilstaan? Haal daar maar wat van af hoor, héél wat van af. ;)
Grote kans dat die toestellen nooit meer daar vandaan vliegen.
Twee zustertoestellen hebben ze jaren geleden al ter plekke verschroot en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze ooit verkocht gaan worden.
quote:
Een twintig kilometer verderop op het gesloten Ellinikon International Airport staat ook een deel van hun oude vloot er niet heel florissant bij:
Gek eigenlijk dat ze die toestellen wel bewaard hebben en twee jongere A340's hebben gesloopt... Of zouden ze er een museum van willen maken?

Edit:
Ze pas dat dat het vliegveld is waar ze voor de olympische spelen voor miljoen aan hockey- en softballvelden hebben neergelegd met als bonus een wildwaterwaterbaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fred op 13-03-2016 17:52:07 ]
So we just called him Fred
  zondag 13 maart 2016 @ 18:51:00 #197
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160642785
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:45 schreef FredvZ het volgende:
Of zouden ze er een museum van willen maken?
Dat museum is er al gekomen (Museum of Olympic Airways, geopend in 2011, aldus wiki en wat andere bronnen) en is ook al weer verdwenen. Is iig niks meer van te vinden.
  zondag 13 maart 2016 @ 19:05:21 #198
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160643217
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:

Overigens heb ik zelf nog nooit een 747 gevlogen ;( hoopte er komende zomer eentje te vliegen als ik met BA naar LAX ga, maar dat lijkt een 777 te worden.
Vliegt BA naar LAX niet alleen met A380? Komende zomer heb ik de ochtendvlucht en dat is een A380
  zondag 13 maart 2016 @ 19:13:50 #199
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160643434
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:29 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ben ik de enige waar deze foto niet doet?
(Net als de tweede afbeelding in mijn post over Maskargo ofwel de foto's van planepictures.net)
To many requests.

[..]

A340-300's die al meer dan 6 jaar stilstaan? Haal daar maar wat van af hoor, héél wat van af. ;)
Grote kans dat die toestellen nooit meer daar vandaan vliegen.

Een twintig kilometer verderop op het gesloten Ellinikon International Airport staat ook een deel van hun oude vloot er niet heel florissant bij:

[ afbeelding ]

[..]

Lees dit ook maar eens door:
- geschiedenispost van 15 december 2014
- post van 29 juni 2015
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:41 schreef spapaars het volgende:

[..]

Wiki
https://nl.wikipedia.org/wiki/KLM-vlucht_867
Piloot — ‘‘KLM 867 heavy is reaching level 250 heading 140’’
Anchorage Center — ‘‘Okay, Do you have good sight on the ash plume at this time?’’
Piloot — ‘‘Yea, it’s just cloudy it could be ashes. It’s just a little browner than the normal cloud.’’
Piloot — ‘‘We have to go left now. . . it’s smoky in the cockpit at the moment, sir.’’
Anchorage Center — ‘‘KLM 867 heavy, roger, left at your discretion.’’
Piloot — ‘‘Climbing to level 390, we’re in a black cloud, heading 130.’’
Piloot — ‘‘KLM 867 we have flame out all engines and we are descending now!’’
Anchorage Center — ‘‘KLM 867 heavy, Anchorage?’’
Piloot — ‘‘KLM 867 heavy, we are descending now. . . we are in a fall!’’
Piloot — ‘‘KLM 867, we need all the assistance you have, sir. Give us radar vectors please!’’

Van mijn buurman die toen bij de KLM werkte, kreeg ik een compressorblad van 1 de motoren.
Interessante materie allemaal ja :D Sowieso is Air Crash Investigation één van mijn favoriete programma's ooit.
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 19:05 schreef boriq het volgende:

[..]

Vliegt BA naar LAX niet alleen met A380? Komende zomer heb ik de ochtendvlucht en dat is een A380
Heb m'n vluchtnummer gecheckt, allemaal 777's. A380 zou wel nice zijn natuurlijk :7 Maar daar ga ik niet van uit.
pi_160645083
Toffe posts. ^O^ Erg boeiende verhalen vaak.

Dat oude vliegveld in Athene is nogal treurig met die vervallen honkbalstadions erop gebouwd enzo. :') Kunnen die kisten er uberhaupt nog wel wegkomen?

Afgelopen week voor het eerst gevlogen met de A350, toch wel een fijn toestel hoor. De vleugels zijn echt schitterend en ook de cabine comfortabel. Verlichting, overhead bins en ruimte allemaal prima in orde (zelfs in economy vond ik). Terug nog lekker even op 41000ft cruisen, helaas hebben we de 43000ft niet aangetikt. :P
Jack does it in real time...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')