quote:Theo Bos komt volgende maand bij de wereldkampioenschappen baanwielrennen in Londen uit op de sprint en de kilometer tijdrit.
De 32-jarige Bos werd maandag voor die twee onderdelen opgenomen in de selectie van sprintcoach René Wolff voor de mondiale titelstrijd, die van 2 tot en met 6 maart wordt gehouden op de olympische baan van 2012.
In Londen hoopt Bos, die dit jaar de baan verkiest boven het wegwielrennen, zich te kwalificeren voor de Olympische Spelen van Rio de Janeiro. Dat lukt de vijfvoudig wereldkampioen op de baan normaal gesproken alleen als lid van de teamsprint.
Voor dat onderdeel selecteerde Wolff nu Nils van’t Hoenderdaal, Hugo Haak, Jeffrey Hoogland en Matthijs Büchli, de renners die de afgelopen jaren Nederland vertegenwoordigden. Bij de vrouwen zijn Elis Ligtlee en Laurine van Riessen aangewezen.
"Theo is op dit moment nog niet sterk genoeg. Zijn startsnelheid is nog te laag om mee te kunnen met de anderen", legde Wolff zijn keuze bij de NOS uit.
Een keuze voor de Spelen wordt pas later gemaakt. "Na de WK gaan we op trainingskamp naar Spanje, in mei en juni gaan we op hoogtestage naar Mexico. Pas daarna bepaal ik wie in Rio de teamsprint gaan rijden'', aldus Wolff.
Hoogland
In het sprinttoernooi krijgt voormalig wereldkampioen Bos gezelschap van Jeffrey Hoogland. Büchli start ook op de keirin. Ligtlee en Van Riessen hebben een vol programma met ook nog de sprint, de 500 meter tijdrit en de keirin.
Jabik-Jan Bastiaans, bondscoach van de duurrenners maakte zijn selectie al eerder bekend.
Volledige selectie WK baanwielrennen
Mannen: Nils van’t Hoenderdaal (teamsprint), Hugo Haak (teamsprint),Jeffrey Hoogland (teamsprint en sprint), Matthijs Büchli (teamsprint en keirin), Theo Bos (sprint en kilometer tijdrit), Tim Veldt (Omnium)
Dion Beukeboom (ploegenachtervolging), Roy Eefting (ploegenachtervolging), Wim Stroetinga (ploegenachtervolging), Jan Willem van Schip (ploegenachtervolging), Joost van der Burg (ploegenachtervolging).
Vrouwen: Elis Ligtlee (teamsprint, 500 meter, keirin en sprint), Laurine van Riessen (teamsprint, 500 meter, keirin en sprint), Kirsten Wild (Omnium).
De Beeb is er ook bij http://www.bbc.com/sport/cycling/35542039quote:Op maandag 29 februari 2016 10:35 schreef Koffieplanter het volgende:
PROGRAMMAGIDS SPORZA OP TV
Sporza is er zo te zien elke avond bij met Renaat. Of het dan live beelden betreft of een samenvatting van de dag is dan weer een tweede.
UCI heeft op het officiële Youtubekanaal doorgaans ook een livestream beschikbaar voor dit soort evenementen.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:39 schreef borisz het volgende:
[..]
De Beeb is er ook bij http://www.bbc.com/sport/cycling/35542039
Niet iedere dag live op BBC2.
Eurosport laat het afweten zo te zien.
Met commentaar?quote:Op maandag 29 februari 2016 10:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
UCI heeft op het officiële Youtubekanaal doorgaans ook een livestream beschikbaar voor dit soort evenementen.
Dus de middagsessie komt ook niet op dat YouTube kanaal?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:44 schreef Nattekat het volgende:
Programma WK baanwielrennen
Programma met alle mogelijke Nederlanders
Alle avondsessies komen in de geweldig scherpe hoge kwaliteitsbeelden op nos.nl. De rest wordt niet eens uitgezonden door de organisatie.
Volgens de NOS werden die beelden niet vrijgegeven. Maar of dat ook betekent dat ze niet te zien zijn, durf ik niet te zeggen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:21 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dus de middagsessie komt ook niet op dat YouTube kanaal?
In de olympische ranking moeten ze bij de beste 9 staan (maximaal 6 uit Europa).quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:30 schreef Coelho het volgende:
Wat moet NL doen om zich te plaatsen voor de spelen? En wie zijn de goede landen hier?
OK, dus ze hoeven niet bij de beste 4 van het WK te zitten of zo voor definitieve plaatsing?quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:37 schreef Max23 het volgende:
[..]
In de olympische ranking moeten ze bij de beste 9 staan (maximaal 6 uit Europa).
Dat staan ze overigens ook nu precies.
Nederland zet de 2e tijd neer, ruim achter Italië
Ik had het gepost toen ze bij de 3e meting warenquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:39 schreef Coelho het volgende:
[..]
OK, dus ze hoeven niet bij de beste 4 van het WK te zitten of zo voor definitieve plaatsing?
Een flink gat met Italië, +4.027 seconden. Is Italië nou zo goed of is Nederland veel te langzaam? Overigens las ik jouw bericht al voordat mijn Tissot Live Timing Page de tijd liet zien. Bijzonder...
Dat is individueel he, nu gaat het om de ploegenachtervolgingquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:42 schreef heywoodu het volgende:
Achtervolgingsranking op dit moment:
[ afbeelding ]
Waarom noemt de UCI het dan de "UCI Olympic Track Ranking - Team Pursuit Nation Ranking"?quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:43 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dat is individueel he, nu gaat het om de ploegenachtervolging
Waarom kijk ik op de verkeerde rankingquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarom noemt de UCI het dan de "UCI Olympic Track Ranking - Team Pursuit Nation Ranking"?
Dacht al even dat ik gek wasquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:45 schreef Max23 het volgende:
[..]
Waarom kijk ik op de verkeerde ranking
Klopt. 8e en dus door naar morgen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:56 schreef Max23 het volgende:
Duitsland wel door een sterk 2e deel.
NL zal wel 8e worden dus
Wel naar de Spelenquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:24 schreef Max23 het volgende:
Mehh, opening was niet best van Ligtlee/Van Riessen
Dat begon bijna als een schietpartij te klinken ja.quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:18 schreef franklop het volgende:
Dat ging niet helemaal goed.
Het terugschieten ook niet helemaal trouwens
Komt wel heel dichtbij zoquote:Op woensdag 2 maart 2016 21:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat begon bijna als een schietpartij te klinken ja.
gaat dat nog gevolgen voor olympische ranking krijgen?quote:
Neuh, dat niet.quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:26 schreef franklop het volgende:
[..]
gaat dat nog gevolgen voor olympische ranking krijgen?
Ach, hier zou verliezen normaal zijnquote:Op woensdag 2 maart 2016 21:28 schreef franklop het volgende:
Nederland in een sportfinale
We weten het resultaat wel denk ik zo
In hoeverre waren/zijn de toplanden compleet bij dit toernooi voor teamsprint? Beetje representatief voor een Spelen dit?quote:
Jep, compleet veld dit.quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:30 schreef franklop het volgende:
[..]
In hoeverre waren/zijn de toplanden compleet bij dit toernooi voor teamsprint? Beetje representatief voor een Spelen dit?
Zilverquote:Op woensdag 2 maart 2016 21:28 schreef franklop het volgende:
Nederland in een sportfinale
We weten het resultaat wel denk ik zo
Stiekem hoop ik dat Hoogland zich gewoon volle bak op de sprint kan richten, maar dat zal wel niet. Dimitriev heeft die mazzel welquote:Op woensdag 2 maart 2016 21:37 schreef Marcoss het volgende:
Büchli deed dat niet al te sterk.. Op de OS straks gewoon maar weer Haak dan. En misschien dat Bos zich er dan tussen fietst, al weet ik niet voor welke van de 3 plekken die gaat.
Bos zal normaal gesproken voor de laatste plek gaanquote:Op woensdag 2 maart 2016 21:37 schreef Marcoss het volgende:
Büchli deed dat niet al te sterk.. Op de OS straks gewoon maar weer Haak dan. En misschien dat Bos zich er dan tussen fietst, al weet ik niet voor welke van de 3 plekken die gaat.
Denk dat Hoogland toch liever al een medaille heeft door de teamsprint en zo aan het sprinttoernooi kan beginnen..quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik dat Hoogland zich gewoon volle bak op de sprint kan richten, maar dat zal wel niet. Dimitriev heeft die mazzel wel
Een aardig snelle tijd, toch? Maar 0.3 boven het wereldrecord op laaglandbanen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:18 schreef wimderon het volgende:
Bos voorlopig de snelste op de kilometer, net boven de minuut.
Archibald en Eilers wonnen vorig jaar zilver en brons, dus dat zijn sowieso toppers.quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:34 schreef Coelho het volgende:
Deze laatste Pool begon na 250 meter met 0.5sec voorsprong. Ze gaan inderdaad stuk voorstuk kapot op het 2e deel. Wie zijn er nog goed? Of gaat het op omgekeerde volgorde van de worldranking of zo?
Even met de iPad langs de fiets zo.quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:40 schreef wimderon het volgende:
Bos heeft na 500 meter de brommer aangezet.
Geen beelden dus?quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
http://live.tissottiming.(...)FFFFFF1&style=Tissot
Volgens mij laatst nog ergens een kilometer of een keirin gewonnen ofzo, dat verbaasde mij ook al toen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:45 schreef heywoodu het volgende:
Heeft Bos recentelijk eigenlijk ook aan World Cups meegedaan? UCI is zo'n kutsite wat opzoeken van resultaten betreft.
World Cup van Hongkong gereden op de teamsprint. Toen met Van den Berg en Büchli. Werden ze 6e ofzo. Bos reed daar echter op plek 3. Als ik deze slotronde zie, ben ik benieuwd wat hij op positie 3 kan.quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:45 schreef heywoodu het volgende:
Heeft Bos recentelijk eigenlijk ook aan World Cups meegedaan? UCI is zo'n kutsite wat opzoeken van resultaten betreft.
Ik vraag me echt af of Bos sneller is dan Haak en Büchli op P3, maar dat zou echt eens getest moeten worden.quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vd Hoenderdaal - Hoogland - Bos zou ideale samenstelling zijn op OS denk ik
Ze wouden mede op basis van deze 1km een beslissing nemen. Bos zal dan wellicht wat rapper moeten zijn op beginstukquote:Op donderdag 3 maart 2016 16:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of Bos sneller is dan Haak en Büchli op P3, maar dat zou echt eens getest moeten worden.
Op het NK was hij 1,5 seconde sneller dan Hoogland die op het EK nog goud had gewonnen (voor Eilers).quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:46 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Volgens mij laatst nog ergens een kilometer of een keirin gewonnen ofzo, dat verbaasde mij ook al toen.
Bos heeft gewoon prima ingedeeld lijkt me, gezien z'n rondetijden.quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze wouden mede op basis van deze 1km een beslissing nemen. Bos zal dan wellicht wat rapper moeten zijn op beginstuk
Dat NK viel in een non-periode tussen twee grote toernooien in, dus denk niet dat Hoogland en co daar heel fit aan de start stonden.quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op het NK was hij 1,5 seconde sneller dan Hoogland die op het EK nog goud had gewonnen (voor Eilers).
Life op BBC2quote:Op donderdag 3 maart 2016 17:42 schreef borisz het volgende:
Ligtlee wint en zien we in de tweede ronde terug.
Vanaf 20u verder
• 5 Sports Presentation
• 12 Women's Keirin, Second Round
• 5 Sports Presentation
• 18 Women's Scratch Race, Final
• 5 Sports Presentation
• 12 Women's Keirin, Finals
• 10 Women's Scratch Race, Victory Ceremony
• 5 Sports Presentation
• 28 Men's Team Pursuit, Finals
• 10 Women's Keirin, Victory Ceremony
• 10 Men's Team Pursuit, Victory Ceremony
Ongeluk?quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:16 schreef TheArt het volgende:
Ligtlee komt na dat ongeluk gewoon nog kracht en inhoud tekort
Dit was 'm niet, neequote:Op donderdag 3 maart 2016 20:16 schreef TheArt het volgende:
Ja die crash met Williamson.quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Ongeluk?![]()
Of was dat crash tijdens wedstrijd toen?
Kwam idd flink te kort.quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:16 schreef TheArt het volgende:
Mwah, beetje matig palmares voor iemand van 23 (denk het goud van vandaag er nog even bij).quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:39 schreef Marcoss het volgende:
Die Trott doet het best aardig op de baan he?
ik zie een neerwaartse lijnquote:Op donderdag 3 maart 2016 20:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, beetje matig palmares voor iemand van 23 (denk het goud van vandaag er nog even bij).
[ afbeelding ]
Aangezien 2016 juist weer goud oplevert zie ik eerder een opwaartse lijnquote:
Maar dan is het toch een stuk minder leuk, want dan heb je nog de wedstrijd in de wedstrijd. Of de wedstrijd in de wedstrijd in de wedstrijd, maar dat is de puntenkoers in het omniumquote:
Ik zou het best prima vinden als er een soort roulatiesysteem isquote:Op donderdag 3 maart 2016 20:49 schreef borisz het volgende:
Sowieso jammer dat alleen de korte nummers Olympisch zijn wmb wordt de puntenkoers gewoon weer Olympisch.
Die was gevlogenquote:
Komt allemaal door die heftige crash en de nasleep daarvan. Dat ze hier al weer staat op enig niveau is al prima.quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:59 schreef DeeBee het volgende:
Ligtlee toch wel een stukje minder dit toernooi lijkt het, jammer!
Ganna zal op z'n tijd ook wel een wereldtitel tijdrijden binnenharken.quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:29 schreef TheArt het volgende:
ConsonniLet maar op, wordt op de weg één klassiekerrenner van wereldklasse.
Ik zie hem dit jaar als belofte ondanks z'n jonge leeftijd al als één van de absolute topfavorieten samen met het podium van vorig jaar (Wurtz Schmidt, Schachmann en Kämna).quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:30 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ganna zal op z'n tijd ook wel een wereldtitel tijdrijden binnenharken.
Hoezo niet? Er vallen er in deze ronde 10 af. 7 van 16 nu, dus nog 1 renner langzamer en hij is een ronde verder.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:19 schreef TheArt het volgende:
Bos staat nu al 6e van de 14. Denk niet dat hij de kwalificaties gaat overleven.
Er komen er nog 16 en hij staat 9e. Op papier zijn deze 16 allemaal sneller, dus zou ie er net buiten vallen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:21 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hoezo niet? Er vallen er in deze ronde 10 af. 7 van 16 nu, dus nog 1 renner langzamer en hij is een ronde verder.
Maar zijn deze op papier niet sneller omdat Bos bijna geen WB heeft gereden en dus laag staat in de rankings? Met andere woorden, dat we niet weten waar Bos zou horen te staan? Vanaf de volgende ronde is het man tegen man, dat is natuurlijk een heel ander spelletje.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er komen er nog 16 en hij staat 9e. Op papier zijn deze 16 allemaal sneller, dus zou ie er net buiten vallen.
Maar dan doet hij in elk geval weer ervaring in "het spelletje" op tegen de wereldtopquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:29 schreef Coelho het volgende:
en gered... Hij is 12e van de 22.
edit: als het straks nummer 1 tegen nummer 24 enz. is, dan kan het alsnog snel afgelopen zijn...
Of Hoogland - Bos.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:38 schreef TheArt het volgende:
Poe Levy matig zeg. Hoogland zou wel eens tegen Levy of Pervis moeten als er zo nog iemand sneller is dan Kenny en hij.
Jep 2 per NOC op individuele sprint en keirin. Die moeten dan wel uit de ploeg voor de team sprint komen, want elk land mag maar 8 mannen sturen en maar 7 vrouwen. Aangezien Nederland zich geplaatst heeft op de teamachtervolging en de teamsprint gaat dat nog een lastige overweging worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mogen er op de OS twee of een renner per land uitkomen?
Want kijkend naar de sprint + keirin + teamsprint heeft Nederland bij elkaar denk ik 5 rijders die goed genoeg kunnen zijn? Maar die kunnen natuurlijk niet alle 5 gaan, tenzij minstens 1 van hen de ploegenachtervolging doetquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep 2 per NOC op individuele sprint en keirin. Die moeten dan wel uit de ploeg voor de team sprint komen, want elk land mag maar 8 mannen sturen en maar 7 vrouwen. Aangezien Nederland zich geplaatst heeft op de teamachtervolging en de teamsprint gaat dat nog een lastige overweging worden.
Mocht Bos in de teamsprint komen, is hij dan de logische tweede man achter Hoogland op de sprint? Of moet hij zich eerst nog kwalificeren?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep 2 per NOC op individuele sprint en keirin. Die moeten dan wel uit de ploeg voor de team sprint komen, want elk land mag maar 8 mannen sturen en maar 7 vrouwen. Aangezien Nederland zich geplaatst heeft op de teamachtervolging en de teamsprint gaat dat nog een lastige overweging worden.
Dat zal wel intern aangewezen worden. Denk wel dat hij dan een goede kans maakt, maar alles is afhankelijk wie in dat team komen. Büchli laat je ook niet zomaar thuis. Dat is gewoon een topper/subtopper op de keirin.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Mocht Bos in de teamsprint komen, is hij dan de logische tweede man achter Hoogland op de sprint? Of moet hij zich eerst nog kwalificeren?
Hoe kom je bij 'verrassend makkelijk? Ik zie verder geen tijden staan?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:20 schreef TheArt het volgende:
Hoogland wint verrassend makkelijk van Pervis.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:25 schreef Coelho het volgende:
Geen best of 3?
[..]
Hoe kom je bij 'verrassend makkelijk? Ik zie verder geen tijden staan?
omdattwitter:NOShan70 twitterde op vrijdag 04-03-2016 om 13:00:27Hoogland naar herkansing. Altijd link, zo'n sprint met 3. #wkbaan reageer retweet
twitter:NOShan70 twitterde op vrijdag 04-03-2016 om 12:56:15Hoogland krijgt kwak van Colombiaan. Verliest. Jury lijkt het goed te keuren. #wkbaan reageer retweet
Elk Spaanstalig persoon heeft twee apellidos, de eerste van zijn/haar vader, de tweede van zijn/haar moeder, waarbij de eerst gebruikt wordt als roepnaam, dus Puerta.quote:
hoeveel punten worden er verdeeld?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:13 schreef TheArt het volgende:
Veldt staat 7e na 2 onderdelen. Zijn grootste concurrenten Manakov 6e en Süter 13e.
Waarom concurrenten? Nou vanwege de olympische ranglijst. Deze 3 strijden voor de laatste 2 olympische plekken voor Europa. Op de olympische ranglijst staat Zwitserland (Süter) op 670 punten, Nederland op 626 en Rusland (Manakov) op 619. Dit is de laatste wedstrijd die meetelt voor de olympische ranking.
1. 200quote:
Lekker ANP.quote:De Colombiaan Fernando Gavira was de snelste: 4.19,000. Hij hield regerend wereldkampioen Lasse Norman Hansen uit Denemarken (4.19,866) net achter zich.
twitter:KNWULiveBaan twitterde op vrijdag 04-03-2016 om 22:13:20We komen zo met een aangepast persbericht. reageer retweet
twitter:KNWULiveBaan twitterde op vrijdag 04-03-2016 om 22:14:20De jury is in beraad over de uitslag van de afvalkoers. reageer retweet
twitter:NOShan70 twitterde op vrijdag 04-03-2016 om 22:28:01Tim Veldt teruggezet van 4e naar 10e plaats in omnium afvalkoers. Nav protest. Na val fiets kapot. Andere fiets had onreglementair stuur. reageer retweet
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:31 schreef TheArt het volgende:
Godsamme. Zeg maar dag tegen de Spelen. Dit komt niet meer goed met ook nog die verwondingen erbij
twitter:mattmcgeehan twitterde op zaterdag 05-03-2016 om 11:41:00There will be a handover ceremony tomorrow night in London. 2017 marks 20y since HK returned to Chinese rule. Easter Sunday 2017 is April 16 reageer retweet
Ohja, wel apart trouwens. De 1/8 finales bestaan dus maar uit 6 heats.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:34 schreef borisz het volgende:
[..]
Dat is alleen als je de volgende ronde verliest.
Vast een reeksje?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:34 schreef borisz het volgende:
[..]
Dat is alleen als je de volgende ronde verliest.
Puntenkoers kan toch nog veel goed maken?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:26 schreef Koffieplanter het volgende:
Gaviria 8e in de vliegende ronde, Viviani 1e. Gaat 'm niet worden dit keer.
Jawel, maar Viviani kan nu zijn hele koers afstemmen op het achterwiel van Gaviria, aangezien er verder geen concurrent meer over is.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:27 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Puntenkoers kan toch nog veel goed maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |