quote:Theo Bos komt volgende maand bij de wereldkampioenschappen baanwielrennen in Londen uit op de sprint en de kilometer tijdrit.
De 32-jarige Bos werd maandag voor die twee onderdelen opgenomen in de selectie van sprintcoach René Wolff voor de mondiale titelstrijd, die van 2 tot en met 6 maart wordt gehouden op de olympische baan van 2012.
In Londen hoopt Bos, die dit jaar de baan verkiest boven het wegwielrennen, zich te kwalificeren voor de Olympische Spelen van Rio de Janeiro. Dat lukt de vijfvoudig wereldkampioen op de baan normaal gesproken alleen als lid van de teamsprint.
Voor dat onderdeel selecteerde Wolff nu Nils van’t Hoenderdaal, Hugo Haak, Jeffrey Hoogland en Matthijs Büchli, de renners die de afgelopen jaren Nederland vertegenwoordigden. Bij de vrouwen zijn Elis Ligtlee en Laurine van Riessen aangewezen.
"Theo is op dit moment nog niet sterk genoeg. Zijn startsnelheid is nog te laag om mee te kunnen met de anderen", legde Wolff zijn keuze bij de NOS uit.
Een keuze voor de Spelen wordt pas later gemaakt. "Na de WK gaan we op trainingskamp naar Spanje, in mei en juni gaan we op hoogtestage naar Mexico. Pas daarna bepaal ik wie in Rio de teamsprint gaan rijden'', aldus Wolff.
Hoogland
In het sprinttoernooi krijgt voormalig wereldkampioen Bos gezelschap van Jeffrey Hoogland. Büchli start ook op de keirin. Ligtlee en Van Riessen hebben een vol programma met ook nog de sprint, de 500 meter tijdrit en de keirin.
Jabik-Jan Bastiaans, bondscoach van de duurrenners maakte zijn selectie al eerder bekend.
Volledige selectie WK baanwielrennen
Mannen: Nils van’t Hoenderdaal (teamsprint), Hugo Haak (teamsprint),Jeffrey Hoogland (teamsprint en sprint), Matthijs Büchli (teamsprint en keirin), Theo Bos (sprint en kilometer tijdrit), Tim Veldt (Omnium)
Dion Beukeboom (ploegenachtervolging), Roy Eefting (ploegenachtervolging), Wim Stroetinga (ploegenachtervolging), Jan Willem van Schip (ploegenachtervolging), Joost van der Burg (ploegenachtervolging).
Vrouwen: Elis Ligtlee (teamsprint, 500 meter, keirin en sprint), Laurine van Riessen (teamsprint, 500 meter, keirin en sprint), Kirsten Wild (Omnium).
De Beeb is er ook bij http://www.bbc.com/sport/cycling/35542039quote:Op maandag 29 februari 2016 10:35 schreef Koffieplanter het volgende:
PROGRAMMAGIDS SPORZA OP TV
Sporza is er zo te zien elke avond bij met Renaat. Of het dan live beelden betreft of een samenvatting van de dag is dan weer een tweede.
UCI heeft op het officiële Youtubekanaal doorgaans ook een livestream beschikbaar voor dit soort evenementen.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:39 schreef borisz het volgende:
[..]
De Beeb is er ook bij http://www.bbc.com/sport/cycling/35542039
Niet iedere dag live op BBC2.
Eurosport laat het afweten zo te zien.
Met commentaar?quote:Op maandag 29 februari 2016 10:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
UCI heeft op het officiële Youtubekanaal doorgaans ook een livestream beschikbaar voor dit soort evenementen.
Dus de middagsessie komt ook niet op dat YouTube kanaal?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:44 schreef Nattekat het volgende:
Programma WK baanwielrennen
Programma met alle mogelijke Nederlanders
Alle avondsessies komen in de geweldig scherpe hoge kwaliteitsbeelden op nos.nl. De rest wordt niet eens uitgezonden door de organisatie.
Volgens de NOS werden die beelden niet vrijgegeven. Maar of dat ook betekent dat ze niet te zien zijn, durf ik niet te zeggen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:21 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dus de middagsessie komt ook niet op dat YouTube kanaal?
In de olympische ranking moeten ze bij de beste 9 staan (maximaal 6 uit Europa).quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:30 schreef Coelho het volgende:
Wat moet NL doen om zich te plaatsen voor de spelen? En wie zijn de goede landen hier?
OK, dus ze hoeven niet bij de beste 4 van het WK te zitten of zo voor definitieve plaatsing?quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:37 schreef Max23 het volgende:
[..]
In de olympische ranking moeten ze bij de beste 9 staan (maximaal 6 uit Europa).
Dat staan ze overigens ook nu precies.
Nederland zet de 2e tijd neer, ruim achter Italië
Ik had het gepost toen ze bij de 3e meting warenquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:39 schreef Coelho het volgende:
[..]
OK, dus ze hoeven niet bij de beste 4 van het WK te zitten of zo voor definitieve plaatsing?
Een flink gat met Italië, +4.027 seconden. Is Italië nou zo goed of is Nederland veel te langzaam? Overigens las ik jouw bericht al voordat mijn Tissot Live Timing Page de tijd liet zien. Bijzonder...
Dat is individueel he, nu gaat het om de ploegenachtervolgingquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:42 schreef heywoodu het volgende:
Achtervolgingsranking op dit moment:
[ afbeelding ]
Waarom noemt de UCI het dan de "UCI Olympic Track Ranking - Team Pursuit Nation Ranking"?quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:43 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dat is individueel he, nu gaat het om de ploegenachtervolging
Waarom kijk ik op de verkeerde rankingquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarom noemt de UCI het dan de "UCI Olympic Track Ranking - Team Pursuit Nation Ranking"?
Dacht al even dat ik gek wasquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:45 schreef Max23 het volgende:
[..]
Waarom kijk ik op de verkeerde ranking
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |