Valt wel mee. Wat wordt er in de hand gewerkt? Een hogere opkomst voor een carnavalesk clubje als pegida? Electoraal succes voor de PVV? Dat zou ook weinig invloed hebben, gezien hij heus niet de grootste partij wordt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:29 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat een gedegen dialoog ontbreekt en veel linkse partijen een soort schrikreactie hebben bij het horen van 'het verdedigen van onze manier van leven'. Als je dit telkens afdoet als racisme en fascisme werk je vanzelf (extreem)rechtse partijen in de hand.
Extreem-links daarin tegen is wel machtig, en hun partij(Groenlinks) heeft zelfs vertegenwoordiging in het parlement en gemeenteraden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Gelukkig is extreem rechts maar klein in NL en stelt het eigenlijk niks voor.
Ik spreek niet voor hen, maar puur voor mijzelf. Zoals Zizek het stelt;quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze met 'onze manier van leven'?
Die zal in het pownews filmpje later vandaag vast nog wel in beeld gebracht wordenquote:
Dat zijn toch gewoon bestaande woorden? Verweet hij dat zij tegenstander niet?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:31 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik zag hem nog tijdens een fragment van geenstijl, hij wist niet wat het woord "xenofoob" betekent, eerst zei hij "xenofiel" en daarna "xenofilie", wat een idioot.
De oppernazi van links.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:31 schreef flufffy het volgende:
Ik mis gretta duisenberg in het publiek
Is ook absoluut waar, maar de aanwezigheid van dit soort mensen nodigt niet uit om een noodzakelijk debat te voeren terwijl ik denk dat wel nodig is. Dat is het jammere vooral.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Gelukkig is extreem rechts maar klein in NL en stelt het eigenlijk niks voor.
Veelal een SOA, te herkennen aan de crazy-eyes.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hebben die ook een bijpassende muts?
O, dat is verre van nationalistisch. Sterker nog: het is bijzonder Europees.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:33 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ik spreek niet voor hen, maar puur voor mijzelf. Zoals Zizek het stelt;
Refugees should be assured of their safety, but it should also be made clear to them that they must accept the destination allocated to them by European authorities, and that they will have to respect the laws and social norms of European states: no tolerance of religious, sexist or ethnic violence; no right to impose on others one’s own religion or way of life; respect for every individual’s freedom to abandon his or her communal customs, etc. If a woman chooses to cover her face, her choice must be respected; if she chooses not to cover her face, her freedom not to do so must be guaranteed. Such rules privilege the Western European way of life, but that is the price to be paid for European hospitality.
Ik heb liever extreem rechts, dan dit soort mensen. In mijn opinie zijn juist de mensen die helemaal opgaan in hun ideologie over het algemeen intelligenter dan dit soort clowns.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:34 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Is ook absoluut waar, maar de aanwezigheid van dit soort mensen nodigt niet uit om een noodzakelijk debat te voeren terwijl ik denk dat wel nodig is. Dat is het jammere vooral.
ze delen kletskousen uit bij antifaquote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hebben die ook een bijpassende muts?
Eens. Dit soort mensen zorgen dat redelijke mensen wegblijven.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:34 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Is ook absoluut waar, maar de aanwezigheid van dit soort mensen nodigt niet uit om een noodzakelijk debat te voeren terwijl ik denk dat wel nodig is. Dat is het jammere vooral.
Ik heb niets met dat tuig te maken, druiloor.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:31 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ik bekritiseer dan ook beide kanten. Dit soort mensen zijn compleet stompzinnig, maar ook het gevolg van het ontbreken van het debat. Heb je een sociaal debat vanuit een neutraal en objectief standpunt, dan is dit ook niet nodig. Dit werkt namelijk de afwezigheid van debat alleen maar in de hand.
Ja, en dat is ook hetgeen Zizek stelt het eerdere citaat; als wij het behoudt hiervan als racistisch of discriminerend zien rijk je louter een hand naar extreemrechts en etnisch nationalisme dat wil terugkeren naar een geromantiseerde status quo. Ondertussen is er vanuit politiek links nauwelijks een effectief debat hierover. Links versplinterd enorm, ook dankzij identiteitspolitiek welke meer op de voorgrond treedt dan kritiek op kapitalisme.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, dat is verre van nationalistisch. Sterker nog: het is bijzonder Europees.
Dat is heel sneu ja.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[ afbeelding ]
Te kansloos dat je voor zo'n spandoek moet vrezen voor geweld van de overheid.
Sorryquote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:36 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Ik heb niets met dat tuig te maken, druiloor.
![]()
Beetje linksdraaiend pepperspay zal ze wel leren.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:38 schreef Woelwater het volgende:
Ah, de linkse aap komt weer uit de mouw, die lieve geweldloze mensen..
Nee, de verslaggeefster noemde hem een xenofoob. Hij raakte helemaal in de war, en zij "ja, dus? maakt dat wat uit dan? Dit is het land van kaas, kaas is de baas"quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:34 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon bestaande woorden? Verweet hij dat zij tegenstander niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |