abonnement Unibet Coolblue
pi_160335898
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik mocht vorig jaar op een splinternieuwe 1200GS testrijden. Het ding viel gewoon uit toen ik 60 reed op de provinciale weg. Opnieuw starten onder het rijden en ik kon weer verder. Was een interessante ervaring.
Elke motor kan met problemen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160335961
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:27 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Elke motor kan met problmen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
Weet ik, en het zegt ook niet per se iets over de betrouwbaarheid van BMW als merk. Hoewel dit ook een mooi verhaal blijft.
pi_160336041
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:30 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Weet ik, en het zegt ook niet per se iets over de betrouwbaarheid van BMW als merk. Hoewel dit ook een mooi verhaal blijft.
BMW heeft inderdaad met de nieuwere modellen wat problemen gehad. Dat komt voornamelijk omdat ze de versnellingsbakken en motoren wat wilden "verfijnen". Met mijn oude R80ST was elke schakelhandeling een blok verderop te horen, men zei ook wel eens spottend dat BMW tractor-versnellingsbakken gebruikte. Mijn latere BMW K100RS schakelde al iets beter, die hoorde je nog maar 5-6 huizen verderop. De modernere BMW's zoals de GS1200 schakelen nog soepeler, alleen zijn ze waarschijnlijk iets te ver gegaan en zijn ze behoorlijk wat kwetsbaarder geworden.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160336945
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:27 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Elke motor kan met problemen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat :')
pi_160337082
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:20 schreef Daantke het volgende:

[..]

totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat :')
Wel eens van onderhoud gehoord?
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160345356
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:26 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Wel eens van onderhoud gehoord?
Onderhoud?
Oh... dat scheelde dus aan de Alp :s)
pi_160345909
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:26 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Wel eens van onderhoud gehoord?
Eerst generaliseer je dat harleys altijd pech hebben. Dan hebben sommige van ons slechte ervaring met bmw en dan licht het zeker daar niet aan? :')

Prima dat je een BMW fanboy bent. Maar leer er maar mee leven dat mensen een verschillende smaak hebben.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:34:35 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160346514
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Dat is zeg maar een pakje Wicky appelsap weg van een stukje lopen?
Did that vorig jaar met de CB toen de tellerbak het niet deed, niet grapzaam als het warm is.

quote:
6s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:20 schreef Daantke het volgende:

[..]

totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat :')
Heb je enig idee waarom er nog best veel 60+ jaar oude motoren rondrijden?

Indien ja; vraag je nou eens af of de gemiddelde injectiebrommert met computergestuurde kutvering en allerlei andere kermis dat ook gaat halen?

Die ouwe zooi werd degelijk gebouwd, omdat je fucked was als je ergens stil kwam te staan met pech. Tegenwoordig pak je je platte roeptoeter uit je zak en je belt je mama. In 1950 kon je 10 kilometer lopen om zo'n groen hok met draaischijfie te vinden. Tegenwoordig is het blijkbaar niet meer zo spannend om dingen betrouwbaar te maken, men bouwt liever voor de mooi, en het esthetische en het :r milieu :r , dus alles moet elektronisch, en dat is niet echt een verbetering voor de duurzaamheid van een product.

Mechanica is repairable, en elektronica is replaceable, alleen de vraag is hoe lang de onderdelen verkrijgbaar blijven.

Een motor blijft altijd betrouwbaar, als hij maar wordt onderhouden. Geldt trouwens ook voor auto's, fietsen, je Honda-grasmaaier, alles. Als hij je regelmatig in de steek laat, kun je beter eerst de hand in eigen boezem steken, want dat ligt vaak écht aan jezelf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160347030
Ik heb winterhandschoenen gekocht... In maart. :+

Voor maar ¤25. Met Gore-Tex. :9

Het rijdt raar. Weinig gevoel enzo. :{

Doei dagboek. :*
It's funny
But not ha-ha funny.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:13:35 #60
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_160347430
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:41 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Als jij een BMW K1300 of S1000RR een geitewollensokken machine wil noemen wil ik graag weten wat jijzelf rijdt, want dat moet dan zoveel beter zijn.... Dit is ongeveer de zienswijze van Harley-rijders, die álle andere motoren homo-machines vinden. Het vervelende voor hun is dat ze continue het stof happen dat deze "homo-machines" opwerpen, ongeacht of hun Harley voor de verandering eens rijdt of zoals gebruikelijk met pech staat.
tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken steken ;)
Als je al zo serieus in gaat op zo'n opmerking krijg je het nog zwaar in dit topic. Hoe vaak het BMW gele hesjes verhaal al wel niet langskomt. Als je een 125cc had gereden had je helemaal een probleem :') vraag maar aan Nero ;)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_160347568
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:13 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken steken ;)
Als je al zo serieus in gaat op zo'n opmerking krijg je het nog zwaar in dit topic. Hoe vaak het BMW gele hesjes verhaal al wel niet langskomt. Als je een 125cc had gereden had je helemaal een probleem :') vraag maar aan Nero ;)
Ik trek deze even uit de oude doos:

_O-

O, en 250cc he. :+
It's funny
But not ha-ha funny.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:55:52 #62
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_160350742
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:18 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ik trek deze even uit de oude doos:
[ afbeelding ]
_O-

O, en 250cc he. :+
ohja sorry het was wel een racer! En die foto is goud :)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:24:14 #63
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_160354117
Wat is de context van die foto?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_160360041
Net de TomTom Rider 40 gekregen van mijn vriendin. :7

Lijkt me handig. Gebruiken jullie iets van navigatie?
pi_160360128
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 06:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net de TomTom Rider 40 gekregen van mijn vriendin. :7

Lijkt me handig. Gebruiken jullie iets van navigatie?
OsmAnd! Meestal wel tevreden over.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 2 maart 2016 @ 07:24:19 #66
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_160360159
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 06:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net de TomTom Rider 40 gekregen van mijn vriendin. :7

Lijkt me handig. Gebruiken jullie iets van navigatie?
TomTom Europe voor Android met oordopjes.

Niet ideaal maar ik kom er meestal wel. :P
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_160360627
Zumo 590
pi_160360673
Ik reed altijd met een bluetooth oortje in met Google Maps (die me sprekend dan aanwijzingen gaf).

Denk dat een echte navigatie wel ideaal is met kronkelweggetjes e.d.

Ik dacht alleen dat Garmin marktleider was voor motornavigatie. Iemand ervaring met TomTom? Ik mag hem nog ruilen voor een Garmin als ik wil. :9
pi_160360763
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:13 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken steken ;)
Als je al zo serieus in gaat op zo'n opmerking krijg je het nog zwaar in dit topic. Hoe vaak het BMW gele hesjes verhaal al wel niet langskomt. Als je een 125cc had gereden had je helemaal een probleem :') vraag maar aan Nero ;)
Ondertussen weet ik dat jij BMW een geitewollensokken merk vindt, dat je genoeg weet als mensen zeggen dat ze een motorscooter rijden en ondertussen geef je maar geen antwoord op wat voor motor je zelf rijdt. Je komt over als iemand die overal commentaar op heeft en zelden iets nuttigs toevoegt. En ik ga vaker serieus op iets in omdat ik graag wil weten hoe mensen aan hun standpunt komen; zijn dat vooroordelen (nooit zelf op een dergelijke machine gereden) of spreken ze uit ervaring?

[ Bericht 0% gewijzigd door BMWK111RS op 02-03-2016 08:51:51 (typefout) ]
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160361829
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:24 schreef Catch22- het volgende:
Wat is de context van die foto?
Ik stond eens (voor) in de file bij de Leidse Rijntunnel. Deze BMW rijdert met stickers en fluo stond er ook. "Typische" R1200GS rijder zo. :+

De hele foto laat 10/15 motoren zien, en dat was de reden dat ik de foto nam: een groep motorrijders die straks snoeihard door de tunnel zou blèren. :P
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:20:04 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160361858
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 08:51 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Ondertussen weet ik dat jij BMW een geitewollensokken merk vindt, dat je genoeg weet als mensen zeggen dat ze een motorscooter rijden en ondertussen geef je maar geen antwoord op wat voor motor je zelf rijdt. Je komt over als iemand die overal commentaar op heeft en zelden iets nuttigs toevoegt. En ik ga vaker serieus op iets in omdat ik graag wil weten hoe mensen aan hun standpunt komen; zijn dat vooroordelen (nooit zelf op een dergelijke machine gereden) of spreken ze uit ervaring?
Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigen :') Ik begrijp dat je je aangevallen voelt, maar je kunt er domweg niet omheen dat sinds jaar en dag, naja, eigenlijk sinds de K-serie, deze erg populair is bij de wat oudere motorrijders, gewoon omdat het ding een lekkere kuip heeft/had. En juist die kuip maakte het eigenlijk tot een saai hok (vind ik), en daardoor ook dat stoffige ouwelullen imago.
Jij het toch een RS trouwens? K serie met sportievere kuip :P

Heb er wel eens naar zitten kijken als commutert, maar toentertijd vroegen ze veel te veel geld voor die dingen, net als voor de AffenTwin's nu -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:22:10 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160361874
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:17 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ik stond eens (voor) in de file bij de Leidse Rijntunnel. Deze BMW rijdert met stickers en fluo stond er ook. "Typische" R1200GS rijder zo. :+

De hele foto laat 10/15 motoren zien, en dat was de reden dat ik de foto nam: een groep motorrijders die straks snoeihard door de tunnel zou blèren. :P
Ik snap heel dat newbie gelul over die GS'en niet helemaal.. het 'stoffige' imago van BMW heeft geen reet met de GS te maken :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160361989
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigen :') Ik begrijp dat je je aangevallen voelt, maar je kunt er domweg niet omheen dat sinds jaar en dag, naja, eigenlijk sinds de K-serie, deze erg populair is bij de wat oudere motorrijders, gewoon omdat het ding een lekkere kuip heeft/had. En juist die kuip maakte het eigenlijk tot een saai hok (vind ik), en daardoor ook dat stoffige ouwelullen imago.
Jij het toch een RS trouwens? K serie met sportievere kuip :P

Heb er wel eens naar zitten kijken als commutert, maar toentertijd vroegen ze veel te veel geld voor die dingen, net als voor de AffenTwin's nu -O-
Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.
Helaas heb ik de RS niet meer. En juist die RS serie gooide dat stoffige imago overhoop. Mijn K100RS liep volgens BMW over de 220 km/u en dat voor een motor met maar 90pk. Overigens liep mijn R80ST ook vrolijk over de 180 km/uur op de teller en dat voor een naked bike met een agrarisch gebouwde 2 cylinder.

En de prijzen zijn inderdaad heel hoog, maar net als de AT draaien BMW's zonder problemen hoge km-standen, de mijn is weg gegaan met meer dan 140.000 op de teller en startte en liep nog als een zonnetje. Je krijgt wel waar voor je geld met dat soort machines.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160362087
quote:
5s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik snap heel dat newbie gelul over die GS'en niet helemaal.. het 'stoffige' imago van BMW heeft geen reet met de GS te maken :')
Ik wil een GS en ben dan ook gewoon jaloers. ;(

Seriously. Lijkt me machtig mooi zo'n ding.
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:44:19 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160362155
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:31 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.
Helaas heb ik de RS niet meer. En juist die RS serie gooide dat stoffige imago overhoop. Mijn K100RS liep volgens BMW over de 220 km/u en dat voor een motor met maar 90pk. Overigens liep mijn R80ST ook vrolijk over de 180 km/uur op de teller en dat voor een naked bike met een agrarisch gebouwde 2 cylinder.

En de prijzen zijn inderdaad heel hoog, maar net als de AT draaien BMW's zonder problemen hoge km-standen, de mijn is weg gegaan met meer dan 140.000 op de teller en startte en liep nog als een zonnetje. Je krijgt wel waar voor je geld met dat soort machines.
Daarom keek ik toentertijd ook naar een K, domweg omdat bomproof en geen gezeik... Heb eigenlijk altijd AT's en allroad-achtige dingen gehad, toen mijn laatste AT geklauwd werd heb ik die GTR gekocht, is een beetje een Kawa K-serie :P Is leuk, maar ook echt puur een commuter of iets voor lange afstanden, alleen geeft het eigenlijk helemaal geen motorrijd-gevoel. Als je rijwind wilt, moet je of gaan staan, of naast je motor gaan hangen; op een warme zomerdag ging je kapot op dat ding. Kon je op een LT iig nog de ruit laten zakken ;)

Nu heb ik de CB al een tijdje, is leuk, dikke power, maar eigenlijk te lomp voor mij, of is het andersom? O-) Ik wil weer een rij-brommer; eentje die vies mag worden, eentje die ik niet hóef te poetsen en waarvan ik lachend een foto kan maken als hij op één oor ligt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')