Het is duidelijk dat je niet op de hoogte bent van de garantie en service voorwaarden. Op de accu zit een monitoringssysteem wat door Festool uitgelezen kan worden. Dus bij normaal gebruik nieuwe accu. En zo zijn er meer dingen erg goed geregeld.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:04 schreef machtpen het volgende:
Duur en het gaat sneller kapot dan andere kwaliteitsmerken.
Plastic alles-in-1 playmobil setjes zijn niet voor bazen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:08 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Echte bazen hebben een Power8
Astraal gepenis met een rietje, 2 schepjes suiker en een schijfje limoen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:04 schreef machtpen het volgende:
Heb je een bedrijf of is het een uit de hand gelopen hobby ?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:50 schreef goed_volk het volgende:
Voor onze werkplaats ben ik op zoek naar 'goed' gereedschap.
Dit dus. Al ben ik wel tevreden over mijn Makita boormachines, en de M-Box is een classic systainer dus die kan je gewoon stapelen met de T-Loc. De classic systainers moeten dan wel onder.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:11 schreef bleiblei het volgende:
Ik ben ook tevreden Festool gebruiker.
Maar ik zou nooit en te nimmer blind kiezen voor één merk en heb dus naast Festool ook tal van andere merken (Bosch, Makita (ben ik persoonlijk wat minder tevreden mee), Fein en Lamello).
Shop per type gereedschap voor de beste kwaliteit/wat je wil betalen verhouding en baseer daar je aankopen op. Het "systeem" van Festool rond de liniaal is met name rond de invalzaag & bovenfrees ideaal. En systainers kan je in alle kleuren bestellen + dat een hele reeks aan merken ook hun spul in Tanos systainers leveren (blijf alleen wel weg van de M en L-Boxxen![]()
).
Dat bedoel ik !; en het budget is daarbij ook erg belangrijk !quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:44 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Heb je een bedrijf of is het een uit de hand gelopen hobby ?
In plaats van een merkenoorlog hier te beginnen, moet je jezelf afvragen wat je ermee doet/wilt gaan doen.
En hoe groot is je werkplaats ?
Misschien kun je wat handgereedschap vervangen voor stationair gereedschap ofzo.
Een formaatzaag of een combinatiemachine ofzo.
http://www.protool.nl/quote:
Naamwisseling is al uitgevoerd.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:35 schreef JanB het volgende:
[..]
http://www.protool.nl/
Protool is Festool.
Protool was altijd meer voor de ruwbouw en Festool voor de fijn/afbouw. Wordt nu dus allemaal Festool.
Ik heb toevalig net Lion accu's besteld voor mijn CDD schroefmachientjequote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:34 schreef bluemoon23 het volgende:
User betyar schijnt tegenwoordig alleen nog maar in subforum POL rond te hangen, maar hij werkt wel voor de kost met hout en gereedschappen.
Meningen van hobbyisten en fanboys zijn leuk natuurlijk, maar als je er de kost mee moet verdienen is het een ander verhaal.
Elk merk heeft zijn eigen sterke en minder goede producten.
Een accuboormachine van ¤500 die 20 jaar meegat is leuk, maar doe mij dan maar een goedkopere.
Dan kun je met goed fatsoen nog eens een nieuwe kopen als er nieuwere technieken op de markt komen, anders sta je daar nu met je peperdure NiCad accugereedschap....
Festool is zeker geen slecht spul (=understatement), maar het heeft wel een prijskaartje.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:50 schreef goed_volk het volgende:
He allemaal,
Voor onze werkplaats ben ik op zoek naar 'goed' gereedschap. Op het moment werken we met een ratjetoe aan merken en kwaliteiten. Op zich niets mis mee, maar nu er langzamerhand wat zaken vervangen moeten worden, is het meteen een mooie mogelijkheid om professioneel spul te kopen.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op Festool. Het is een beetje de Apple van het handgereedschap, geloof ik, maar ik hoor lovende verhalen en zie regelmatig andere profs ermee werken.
Mijn vraag: wat denken jullie van Festool en is het een slimme zet om het aan te schaffen en waar kan ik het het goedkoopst bestellen?
Oh cool. Toen je hem kocht had ie NiCd's?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb toevalig net Lion accu's besteld voor mijn CDD schroefmachientjewhich proves your point natuurlijk
![]()
Ik heb die CDD trouwens ook al een jaartje of 16, en het is nog steeds één van de weinige schroefmachientjes waarmee je fatsoenlijk IN een 30 cm brede regaalkast kunt schroeven![]()
Accutolletjes koop ik trouwens standaard níet van Festool.
Ik vind dit toch wel bijzonder jammer... De hobbyisten op dit subforum hebben één voor één wel aangetoond dat ze om kunnen gaan, én professionele resultaten halen, met hun gereedschap. Of je het nu over BBach, Gielovd, Sounddragon of noem wie dan ook met een klustopic hebt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Meningen van hobbyisten en fanboys zijn leuk natuurlijk, maar als je er de kost mee moet verdienen is het een ander verhaal.
Op het werk hebben we accuboormachines van Hilti, jaar of 15 oud.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:50 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb toevalig net Lion accu's besteld voor mijn CDD schroefmachientjewhich proves your point natuurlijk
![]()
Ik zeg ook niet dat de hobbyisten niks kunnen, dat maak jij er vanquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:17 schreef bleiblei het volgende:
Kortom, je roept dit soort dingen vaker, maar het is nergens op gebaseerd en komt niet bepaald motiverend over.
Wat heb je toch tegen Festool? Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat dat meer aan jou lompheid ligt. Als het zo slecht was werd het volgens mij niet verkocht.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:04 schreef machtpen het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |