Ik had je post niet gezien omdat deze werd bedolven onder een berg bagger.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus je bent een hoop aan het mekkeren en klagen en hoog van de toren aan het blazen over dat je dan vertrekt, maar dan wél gebruik maken van de chipknip in plaats van contant geldHeb je toen ook gedreigd te vertrekken?
En dat dan in een topic waarin je ook klaagt over vernieuwingsdrang, terwijl die chipknip ook ooit een vernieuwing was, toen je ook gewoon gebruik kon maken van contant geld, maar dat blijkbaar niet deed terwijl je dat oh zo belangrijk vindt![]()
![]()
Huilie.
Dat is geen antwoord, want jij blaast hoog van de toren dat je dan vertrekt als je geen cash meer kunt gebruiken en ik vraag me dan af waarom jij uberhaupt de chipknip bent gaan gebruiken als je cash zo geweldig vindt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik had je post niet gezien omdat deze werd bedolven onder een berg bagger.
De chipknip is natuurlijk niet vergelijkbaar met contactloos pinnen.
1 Ten eerste is de chipknip een systeem dat los staat van pinnen. Je kunt dus aan een chipknip transactie niks over de bankrekening of wat dan ook te weten komen.
2. Ten tweede is chipkniptransactie niet van een afstand afleesbaar, zoals wel met contactloos het geval is. Je zou dan de pas moeten stelen en deze fysiek in een apparaat moeten doen.
3. Ten derde beslis je zelf hoeveel saldo je op je chipknip laadt. Als je er niet aan mee wil doen, doe je er niet aan mee. Zoals ik al zei wordt het contactloos betalen je dus min of meer door de strot geduwd.
En de rest is persoonlijke aanval/bagger.
Dat is volkomen op op de bal. De vragen zijn terecht. Chipknip of wat dan ook gebruiken anders dan cash is raar als je opmerking wel is dat als je geen cash meer kunt gebruiken je aftaait, terwijl hij wel de chipknip gebruikt wat geen cash is.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:32 schreef Vijzel het volgende:
Zeg, speel eens wat meer op de bal en niet op de man...
Het voordeel van chipknip was wel dat t niet allemaal op je afschriften stond, daardoor minder gevoel gaf van 'big brother is watching you'. Ik heb de chipknip ook tot de laatste dag gebruikt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is volkomen op op de bal. De vragen zijn terecht. Chipknip of wat dan ook gebruiken anders dan cash is raar als je opmerking wel is dat als je geen cash meer kunt gebruiken je aftaait, terwijl hij wel de chipknip gebruikt wat geen cash is.
Daarnaast was de chhipknip ook een technologische vooruitgang, die hij dan wél gebruikte, wederom, ten faveure van cash.
Ik heb al heel duidelijk uitgelegd waarom chipknip iets heel anders is dan contactloos betalen, en waarom ik het dus wel gebruikte itt contactloos betalen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is volkomen op op de bal. De vragen zijn terecht. Chipknip of wat dan ook gebruiken anders dan cash is raar als je opmerking wel is dat als je geen cash meer kunt gebruiken je aftaait, terwijl hij wel de chipknip gebruikt wat geen cash is.
Daarnaast was de chhipknip ook een technologische vooruitgang, die hij dan wél gebruikte, wederom, ten faveure van cash.
Ja, want stel je voor dat er op je afschrift staat dat je een 10tje hebt uitgegeven bij de blokker bij wijze van. Dat kan écht niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:44 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Het voordeel van chipknip was wel dat t niet allemaal op je afschriften stond, daardoor minder gevoel gaf van 'big brother is watching you'. Ik heb de chipknip ook tot de laatste dag gebruikt.
Verander make up eens door, bijvoorbeeld, een pakje condooms geschikt voor anale seks (als je in een regime zou wonen waar dat verboden is).quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want stel je voor dat er op je afschrift staat dat je een 10tje hebt uitgegeven bij de blokker bij wijze van. Dat kan écht niet natuurlijk.
Nee, dan kun je beter dr op hebben staan dat er tig x euro is afgeboekt omdat je je chipknip hebt opgeladen, maar dan kan big brother in ieder geval niet zien of je die 10 euro aan sokken of make up hebt uitgegeven, bij wijze van.
Dan zal ik je maandag (want ik moet t navragen) vertellen wat het grote gevaar van chipknip was, wat nooit is medegedeeld. Ik kan het navragen omdat ik een project doe bij een bedrijf dat betalingsverkeer regelt, en daar is dat verteld, ik kan het alleen niet navertellen, en ik wil niet iets zeggen wat niet klopt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:56 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb al heel duidelijk uitgelegd waarom chipknip iets heel anders is dan contactloos betalen, en waarom ik het dus wel gebruikte itt contactloos betalen.
Dat jij dan wil blijven jij-bakken, tsja.
Ja, in een regime waar dat verboden is zal dat zeker zo in de winkel verkocht worden en met een pas betaald worden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Verander make up eens door, bijvoorbeeld, een pakje condooms geschikt voor anale seks (als je in een regime zou wonen waar dat verboden is).
Ik ken iemand die standaard gezeik krijgt als ie snoep koopt, dus dan is het inderdaad een handige feature.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want stel je voor dat er op je afschrift staat dat je een 10tje hebt uitgegeven bij de blokker bij wijze van. Dat kan écht niet natuurlijk.
Nee, dan kun je beter dr op hebben staan dat er tig x euro is afgeboekt omdat je je chipknip hebt opgeladen, maar dan kan big brother in ieder geval niet zien of je die 10 euro aan sokken of make up hebt uitgegeven, bij wijze van.
Dat vind ik dan wel weer interessant, wat het gevaar van chipknip was. Maar mag je dat wel zomaar op internet gooien dan? Ik zou dat eerst even vragen. Je mag me natuurlijk ook een pm sturen, maar riskeer vooral je baan niet voor deze discussiequote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan zal ik je maandag (want ik moet t navragen) vertellen wat het grote gevaar van chipknip was, wat nooit is medegedeeld. Ik kan het navragen omdat ik een project doe bij een bedrijf dat betalingsverkeer regelt, en daar is dat verteld, ik kan het alleen niet navertellen, en ik wil niet iets zeggen wat niet klopt.
Je had wel gelijk dat het weg gegaan is vanwege veel meer dan alleen maar 'achterhaald'.
Maar we wonen dus niet in een land waar anale seks verboden is. Ik kan me echt niets bedenken wat ik wel met chipknip zou betalen als ik daar ook cash voor kan gebruiken. Van je cashtransactie wordt nl niks vastgelegd, van een chipknip transactie wordt wel degelijk data vastgelegd.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Verander make up eens door, bijvoorbeeld, een pakje condooms geschikt voor anale seks (als je in een regime zou wonen waar dat verboden is).
Volgens mij is het geen giga geheim ofzo. Ik zal het navragen en kijken of ik er een heel globaal verhaal van kan maken. Details ga ik natuurlijk niet geven.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer interessant, wat het gevaar van chipknip was. Maar mag je dat wel zomaar op internet gooien dan? Ik zou dat eerst even vragen. Je mag me natuurlijk ook een pm sturen, maar riskeer vooral je baan niet voor deze discussie
Dan heb je grotere problemen dan big brotherquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:00 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ik ken iemand die standaard gezeik krijgt als ie snoep koopt, dus dan is het inderdaad een handige feature.
Ik zeg ook niet dat chipknip beter was dan cash. Ik zeg dat het beter was dan contactloos betalen, en in sommige gevallen beter dan pinnen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar we wonen dus niet in een land waar anale seks verboden is. Ik kan me echt niets bedenken wat ik wel met chipknip zou betalen als ik daar ook cash voor kan gebruiken. Van je cashtransactie wordt nl niks vastgelegd, van een chipknip transactie wordt wel degelijk data vastgelegd.
Dat klopt als een zwerende vinger.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan heb je grotere problemen dan big brother
Omdat jij blijkbaar niet capabel bent om er mee om te gaan wil niet zeggen dat het een slecht systeem is.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:06 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat chipknip beter was dan cash. Ik zeg dat het beter was dan contactloos betalen, en in sommige gevallen beter dan pinnen.
Er is al een veiligheidsissue gepost in deze draad. Maar goed op jou is het volgende van toepassingquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:10 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Omdat jij blijkbaar niet capabel bent om er mee om te gaan wil niet zeggen dat het een slecht systeem is.
Als er aantoonbare veiligheidissues zijn is het systeem kut, maar die issues heb ik nog niet gehoord.
Quote het issue even, waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er is al een veiligheidsissue gepost in deze draad. Maar goed op jou is het volgende van toepassing
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:15 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Quote het issue even, waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen.
quote:
Grappenmaker, hiervoor is contactloos betalen niet genoeg. Misschien moeten we pincodes dan ook maar afschaffen.quote:
Het kan voor kleinere bedragen dus ook zonder pinpas. Tot 25 eur per keer en max 50 euro per dag.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:22 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Grappenmaker, hiervoor is contactloos betalen niet genoeg. Misschien moeten we pincodes dan ook maar afschaffen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |