Geef mij 1 voorbeeld waar dat daadwerkelijk op grote schaal gebeurd is?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:11 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Vernieuwing is niet altijd verbetering.
Dit geval is dus een verslechtering omdat er misbruik van gemaakt kan worden d.m.v. onterecht geld van je rekening halen door langs je pas te gaan met een kleine draagbare scanner.
Er word je niets door de strot gedrukt, je hebt gewoon de keuze om het uit te zetten of een nieuwe pas aan te vragen zonder de mogelijkheid. Je kunt ook problemen maken die er niet zijn natuurlijkquote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Klopt. Helemaal mee eens. Ik heb hier niet voor gekozen maar het wordt ons door de strot geduwd. Kan ik zeker weer 10x gaan lopen bellen voor ik eindelijk een normale pas krijg zonder deze optie en dus zonder risico op geskim en gekonkel en per ongeluk betalen etc.
Ik ben zeker voor vernieuwingen als ze ook daadwerkelijk een verbetering zijn, maar het lijkt een soort obsessie tegenwoordig om maar te vernieuwen om het vernieuwen, zonder dat er ook maar iemand is die eens even een stapje terug doet en zegt 'wacht eens even, is deze vernieuwing wel nodig?' Never change a winning team.
Ik had overigens veel liever gezien dat de ChipKnip was gebleven ipv dat domme 'contactloos betalen'.
Ik heb anders gewoon zomaar een nieuwe pas gekregen met die nieuwerwetse rommel erop, terwijl ik daar niet om heb gevraagd.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Er word je niets door de strot gedrukt, je hebt gewoon de keuze om het uit te zetten of een nieuwe pas aan te vragen zonder de mogelijkheid. Je kunt ook problemen maken die er niet zijn natuurlijk
Tja je krijgt een keer in de zoveel tijd een nieuwe pas ja, dat gaat helemaal vanzelf. En als je de functie niet wilt kun je gewoon bellen en zeggen dat ie uit moet, dan regelen ze dat vanzelf. En volgens mij kan het ook via internetbankieren maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb anders gewoon zomaar een nieuwe pas gekregen met die nieuwerwetse rommel erop, terwijl ik daar niet om heb gevraagd.
Je kunt bij ABN deze functie niet uit zetten, je moet per se een nieuwe pas aanvragen. Daarvoor moet ik dus weer 10x bellen, heel lang wachten tot het ding wordt opgestuurd, misschien moet ik zelfs helemaal naar de bank fietsen (wat nogal ver is want tegenwoordig zijn er nauwelijks nog fillialen van banken, vaak maar 1 per stad). Etc.
Allemaal ongemakken die niet hadden gehoeven zonder die ziekelijk-obsessieve vernieuwingsdrang.
De ABN geeft er zelf al info over https://www.abnamro.nl/nl(...)actloos_betalen.htmlquote:Kan ik contactloos betalen uitzetten?
U wilt niet contactloos betalen? Dan vragen wij voor u een andere pas aan. Hiervoor kunt u terecht bij één van onze kantoren of via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).
Het is er nog niet zo lang.. dus een kwestie van tijd.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geef mij 1 voorbeeld waar dat daadwerkelijk op grote schaal gebeurd is?
Dat is maar de vraag want je moet dan A) aantonen dat jij niet iets gekocht en betaald hebt en B) aantonen dat je zorgvuldig met je pas bent omgegaan. En wat is zorgvuldig? Daar valt natuurlijk ook over te twisten. Bij vooral reisverzekeringen zie je dat geëmmer al tientallen jaren; op je kamer achter laten is niet zorgvuldig, bij de receptie in beheer geven is niet zorgvuldig, in een afgesloten auto/kofferbak achterlaten is niet zorgvuldig. Ergo: veel zaken kreeg je alleen vergoed wanneer je ze in een kluis had opgeborgen...quote:En zelfs als het zo is, het gaat om kleine bedragen die je gewoon weer terug krijgt.
Nee dat kan dus NIET. Bij ABN kun je het niet aan of uitzetten. Als je het niet wil moet je een nieuwe pas.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tja je krijgt een keer in de zoveel tijd een nieuwe pas ja, dat gaat helemaal vanzelf. En als je de functie niet wilt kun je gewoon bellen en zeggen dat ie uit moet, dan regelen ze dat vanzelf. En volgens mij kan het ook via internetbankieren maar dat weet ik niet zeker.
Ik kan het toch al zeker een half jaar. Hoeveel tijd hebben ze nodig?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is er nog niet zo lang.. dus een kwestie van tijd.
Tja dat ze er eisen aan stellen lijkt me logisch, anders ga je daar weer fraude over krijgen.quote:Dat is maar de vraag want je moet dan A) aantonen dat jij niet iets gekocht en betaald hebt en B) aantonen dat je zorgvuldig met je pas bent omgegaan. En wat is zorgvuldig? Daar valt natuurlijk ook over te twisten. Bij vooral reisverzekeringen zie je dat geëmmer al tientallen jaren; op je kamer achter laten is niet zorgvuldig, bij de receptie in beheer geven is niet zorgvuldig, in een afgesloten auto/kofferbak achterlaten is niet zorgvuldig. Ergo: veel zaken kreeg je alleen vergoed wanneer je ze in een kluis had opgeborgen...
Nou dan ga je dus een andere pas bestellen, het kan op kantoor en telefonisch. Opgelost...quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee dat kan dus NIET. Bij ABN kun je het niet aan of uitzetten. Als je het niet wil moet je een nieuwe pas.
Ja of we houden in dit land eens op met die ziekelijke vernieuwingsdrang en denken eerst even NA voordat we iets vernieuwen, en wachten ook tot het fatsoenlijk werkt voor we het invoeren (zie ov chipkaartquote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou dan ga je dus een andere pas bestellen, het kan op kantoor en telefonisch. Opgelost...
De OV chipkaart had wat kinderziektes, maar werkt inmiddels prima. Ziekelijke vernieuwingsdrang? Jij had liever in de tijd van overschrijfkaarten en bankafschriften blijven leven?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja of we houden in dit land eens op met die ziekelijke vernieuwingsdrang en denken eerst even NA voordat we iets vernieuwen, en wachten ook tot het fatsoenlijk werkt voor we het invoeren (zie ov chipkaart)
De negatieve reacties zijn voornamelijk gebaseerd op dingen die zouden kunnen gebeuren, maar nog nooit echt gebeurd zijn. Daar mag je best over discussiëren denk ik.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja hoor, ik snap de negatieve reacties wel. Misschien heb ik wel onder een steen geleefd, nieuws volg ik amper.
Heb naar mijn weten geen mails gehad van abn, maar zal nog eens mijn mail doorspitten. Maandag bank bellen voor nieuwe pas zonder poespas en dan is het voor mij geregeld.
Topic kan wmb dicht.
En dat dus. Vooral in de bedrijfskantine, maar ook op het station is het echt ideaal.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:39 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik vind het juist wel een super uitvinding. Dit scheelt veel tijd bij kassa's. Vooral op school ben je nu veel sneller aan de beurt. Als iedereen maar 1 dingetje koopt is het nu een kwestie van even je pasje er langs halen en klaar in 5 seconden.
Ja of gewoon de oude ChipKnip, veel veiliger (niemand kan koekeloeren tijdens de transactie en b.v. je rekeningnummer aflezen) en was al overal geimplementeerd.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat dus. Vooral in de bedrijfskantine, maar ook op het station is het echt ideaal.
Er zitten anders nog altijd genoeg haken en ogen aan de OV chipkaart, ook aan de beveiliging ervan. Dat jij je ogen daarvoor sluit, tsja...quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De OV chipkaart had wat kinderziektes, maar werkt inmiddels prima. Ziekelijke vernieuwingsdrang? Jij had liever in de tijd van overschrijfkaarten en bankafschriften blijven leven?
Als ik contactloos betaal ziet ook niemand mijn rekeningnummer of pincode, die heb ik niet eens nodig. Chipknip was vooral handig voor parkeergarages, maar dat was het dan ook wel.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja of gewoon de oude ChipKnip, veel veiliger (niemand kan koekeloeren tijdens de transactie en b.v. je rekeningnummer aflezen) en was al overal geimplementeerd.
Ik reis vrijwel dagelijks met de trein, dus ik sluit mijn ogen nergens voor. Geen enkel systeem zal 100% veilig zijn, maar het gaat wel steeds beter.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er zitten anders nog altijd genoeg haken en ogen aan de OV chipkaart, ook aan de beveiliging ervan. Dat jij je ogen daarvoor sluit, tsja...
Ik haalde altijd mijn koffie met de chipknip. Ook opladen van printkaarten ging per chipknip. Vroeger kon je op sommige plekken in de bus betalen met chipknip (jup, een soort ov chipkaart, maar dan old-school) etc.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als ik contactloos betaal ziet ook niemand mijn rekeningnummer of pincode, die heb ik niet eens nodig. Chipknip was vooral handig voor parkeergarages, maar dat was het dan ook wel.
Een strippenkaart is zo goed als 100 procent veilig anders.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik reis vrijwel dagelijks met de trein, dus ik sluit mijn ogen nergens voor. Geen enkel systeem zal 100% veilig zijn, maar het gaat wel steeds beter.
Yep en was altijd op of kwijt op het moment dat je hem nodig hadquote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een strippenkaart is zo goed als 100 procent veilig anders.
Tja blijkbaar was het toch te weinig om rendabel te kunnen zijnquote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik haalde altijd mijn koffie met de chipknip. Ook opladen van printkaarten ging per chipknip. Vroeger kon je op sommige plekken in de bus betalen met chipknip (jup, een soort ov chipkaart, maar dan old-school) etc.
Ding was retehandig. Maar tsja in dit land moeten we dan weer alles verwijderen en een nieuw systeem invoeren alleen maar om het vernieuwen, waar dan weer enorme veiligheidsrisico's aanzitten etc.
De chipknip is namelijk niet iets wat is verwijderd nadat het al jaren nauwelijks werd gebruikt, zoals bijvoorbeeld telefooncellen. De chipknip werd tot op het einde toe nog steeds gebruikt voor miljoenen betalingen per jaar, ik heb er iig tot op het einde toe gebruik van gemaakt.
Grappig, mijn OV chipkaarrtsaldo is namelijk altijd op op het moment dat ik hem nodig heb, en er zijn nog steeds veel te weinig oplaadautomaten voor het ding en 9 van de 10 keer doen die oplaadautomaten in de supermarkt het niet (terwijl je een strippenkaart zo'n beetje overal kon kopen vroeger).quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep en was altijd op of kwijt op het moment dat je hem nodig had
Tja dan ben ik bij deze uitgepraat aangezien je blijkbaar stelselmatig tegen elke vorm van vooruitgang bent. En dan gaan we het dus nooit eens worden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Grappig, mijn OV chipkaarrtsaldo is namelijk altijd op op het moment dat ik hem nodig heb, en er zijn nog steeds veel te weinig oplaadautomaten voor het ding en 9 van de 10 keer doen die oplaadautomaten in de supermarkt het niet (terwijl je een strippenkaart zo'n beetje overal kon kopen vroeger).
En als je het ding kwijt raakt ben je al helemaal ver van huis.
En kom nou niet aan met het automatisch opladen want daar zit ik al helemaal niet op te wachten.
Wat ben je toch ook lekker slaafs en geef je je makkelijk over aan de autoriteiten zeg. Je had perfect kunnen leven in 40-45 zo te zien, hoe onderdanig je bent opgesteld en als een mak schaap alles gelooft wat men zegt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tja blijkbaar was het toch te weinig om rendabel te kunnen zijn
Jup, eerste wat ik ga doen is een nieuw passie aanvragen dus als ik terug in NL ben.quote:
Ze lijken hard op weg om contant geld af te schaffen. Die chipknip werkte daarbij niet zo goed want consumenten moesten dat ding actief opladen. Met dat contactloos betalen hoeft dat niet en moet de consument zelfs actief stappen ondernemen van er vanaf te komen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:50 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook lekker slaafs en geef je je makkelijk over aan de autoriteiten zeg. Je had perfect kunnen leven in 40-45 zo te zien, hoe onderdanig je bent opgesteld en als een mak schaap alles gelooft wat men zegt.
Ik denk eerder dat een paar bobo's zin hadden in een leuke IT investering en daardoor het contactloos betalen hebben laten invoeren, dan dat de chipknip echt onrendabel was. Ja ,er was een afname van chipknipbetalingen, maar onrendabel lijkt me wel heel ver gezocht.
Klopt, ik heb ook het idee dat men langzaam maar zeker van contant geld af wil.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze lijken hard op weg om contant geld af te schaffen. Die chipknip werkte daarbij niet zo goed want consumenten moesten dat ding actief opladen. Met dat contactloos betalen hoeft dat niet en moet de consument zelfs actief stappen ondernemen van er vanaf te komen.
De vraag is dan of je wel van contant geld of moet willen. Totale controle van de staat, stijgende prijzen bij de banken... niet meer een verrassing voor je partner kunnen aanschaffen zonder dat hij/zij het eerst via internetbankieren kan zien..
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:50 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook lekker slaafs en geef je je makkelijk over aan de autoriteiten zeg. Je had perfect kunnen leven in 40-45 zo te zien, hoe onderdanig je bent opgesteld en als een mak schaap alles gelooft wat men zegt.
Ik denk eerder dat een paar bobo's zin hadden in een leuke IT investering en daardoor het contactloos betalen hebben laten invoeren, dan dat de chipknip echt onrendabel was. Ja ,er was een afname van chipknipbetalingen, maar onrendabel lijkt me wel heel ver gezocht.
Want mijn partner ziet dat ik iets koop bij winkel X en weet dan ook meteen wat ik gekocht heb natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze lijken hard op weg om contant geld af te schaffen. Die chipknip werkte daarbij niet zo goed want consumenten moesten dat ding actief opladen. Met dat contactloos betalen hoeft dat niet en moet de consument zelfs actief stappen ondernemen van er vanaf te komen.
De vraag is dan of je wel van contant geld of moet willen. Totale controle van de staat, stijgende prijzen bij de banken... niet meer een verrassing voor je partner kunnen aanschaffen zonder dat hij/zij het eerst via internetbankieren kan zien..
Dat het technisch misschien kan ik geloof ik best, maar is het al gebeurd? En zo nee, waarom niet?quote:
dan was je blijkbaar de enige.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik haalde altijd mijn koffie met de chipknip. Ook opladen van printkaarten ging per chipknip. Vroeger kon je op sommige plekken in de bus betalen met chipknip (jup, een soort ov chipkaart, maar dan old-school) etc.
Ding was retehandig. Maar tsja in dit land moeten we dan weer alles verwijderen en een nieuw systeem invoeren alleen maar om het vernieuwen, waar dan weer enorme veiligheidsrisico's aanzitten etc.
De chipknip is namelijk niet iets wat is verwijderd nadat het al jaren nauwelijks werd gebruikt, zoals bijvoorbeeld telefooncellen. De chipknip werd tot op het einde toe nog steeds gebruikt voor miljoenen betalingen per jaar, ik heb er iig tot op het einde toe gebruik van gemaakt.
Meer dan 100 miljoen chipknipbetalingen per jaar, ook in de laatste jaren van de chipknip.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:56 schreef Obiwankenodium het volgende:
[..]
dan was je blijkbaar de enige.
Dus je bent een hoop aan het mekkeren en klagen en hoog van de toren aan het blazen over dat je dan vertrekt, maar dan wél gebruik maken van de chipknip in plaats van contant geldquote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:30 schreef sirdanilot het volgende:
http://motherboard.vice.c(...)-is-absoluut-niet-ok
Vind vice vaak overhyped maar dit vind ik een héél goed artikel.
Op het moment dat je zo goed als niks meer kan met je contant geld in NL vertrek ik dus. Want NL zal waarschijnlijk, als zijnde het braafste jongetje van de klas, één van de eersten zijn die het afschaft, dus is er nog zat tijd om naar andere landen te vertrekken.
poehee, pinbetalinfen gaan met miljarden per jaar.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Meer dan 100 miljoen chipknipbetalingen per jaar, ook in de laatste jaren van de chipknip.
Ik had je post niet gezien omdat deze werd bedolven onder een berg bagger.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus je bent een hoop aan het mekkeren en klagen en hoog van de toren aan het blazen over dat je dan vertrekt, maar dan wél gebruik maken van de chipknip in plaats van contant geldHeb je toen ook gedreigd te vertrekken?
En dat dan in een topic waarin je ook klaagt over vernieuwingsdrang, terwijl die chipknip ook ooit een vernieuwing was, toen je ook gewoon gebruik kon maken van contant geld, maar dat blijkbaar niet deed terwijl je dat oh zo belangrijk vindt![]()
![]()
Huilie.
Dat is geen antwoord, want jij blaast hoog van de toren dat je dan vertrekt als je geen cash meer kunt gebruiken en ik vraag me dan af waarom jij uberhaupt de chipknip bent gaan gebruiken als je cash zo geweldig vindt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik had je post niet gezien omdat deze werd bedolven onder een berg bagger.
De chipknip is natuurlijk niet vergelijkbaar met contactloos pinnen.
1 Ten eerste is de chipknip een systeem dat los staat van pinnen. Je kunt dus aan een chipknip transactie niks over de bankrekening of wat dan ook te weten komen.
2. Ten tweede is chipkniptransactie niet van een afstand afleesbaar, zoals wel met contactloos het geval is. Je zou dan de pas moeten stelen en deze fysiek in een apparaat moeten doen.
3. Ten derde beslis je zelf hoeveel saldo je op je chipknip laadt. Als je er niet aan mee wil doen, doe je er niet aan mee. Zoals ik al zei wordt het contactloos betalen je dus min of meer door de strot geduwd.
En de rest is persoonlijke aanval/bagger.
Dat is volkomen op op de bal. De vragen zijn terecht. Chipknip of wat dan ook gebruiken anders dan cash is raar als je opmerking wel is dat als je geen cash meer kunt gebruiken je aftaait, terwijl hij wel de chipknip gebruikt wat geen cash is.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:32 schreef Vijzel het volgende:
Zeg, speel eens wat meer op de bal en niet op de man...
Het voordeel van chipknip was wel dat t niet allemaal op je afschriften stond, daardoor minder gevoel gaf van 'big brother is watching you'. Ik heb de chipknip ook tot de laatste dag gebruikt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is volkomen op op de bal. De vragen zijn terecht. Chipknip of wat dan ook gebruiken anders dan cash is raar als je opmerking wel is dat als je geen cash meer kunt gebruiken je aftaait, terwijl hij wel de chipknip gebruikt wat geen cash is.
Daarnaast was de chhipknip ook een technologische vooruitgang, die hij dan wél gebruikte, wederom, ten faveure van cash.
Ik heb al heel duidelijk uitgelegd waarom chipknip iets heel anders is dan contactloos betalen, en waarom ik het dus wel gebruikte itt contactloos betalen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is volkomen op op de bal. De vragen zijn terecht. Chipknip of wat dan ook gebruiken anders dan cash is raar als je opmerking wel is dat als je geen cash meer kunt gebruiken je aftaait, terwijl hij wel de chipknip gebruikt wat geen cash is.
Daarnaast was de chhipknip ook een technologische vooruitgang, die hij dan wél gebruikte, wederom, ten faveure van cash.
Ja, want stel je voor dat er op je afschrift staat dat je een 10tje hebt uitgegeven bij de blokker bij wijze van. Dat kan écht niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:44 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Het voordeel van chipknip was wel dat t niet allemaal op je afschriften stond, daardoor minder gevoel gaf van 'big brother is watching you'. Ik heb de chipknip ook tot de laatste dag gebruikt.
Verander make up eens door, bijvoorbeeld, een pakje condooms geschikt voor anale seks (als je in een regime zou wonen waar dat verboden is).quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want stel je voor dat er op je afschrift staat dat je een 10tje hebt uitgegeven bij de blokker bij wijze van. Dat kan écht niet natuurlijk.
Nee, dan kun je beter dr op hebben staan dat er tig x euro is afgeboekt omdat je je chipknip hebt opgeladen, maar dan kan big brother in ieder geval niet zien of je die 10 euro aan sokken of make up hebt uitgegeven, bij wijze van.
Dan zal ik je maandag (want ik moet t navragen) vertellen wat het grote gevaar van chipknip was, wat nooit is medegedeeld. Ik kan het navragen omdat ik een project doe bij een bedrijf dat betalingsverkeer regelt, en daar is dat verteld, ik kan het alleen niet navertellen, en ik wil niet iets zeggen wat niet klopt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:56 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb al heel duidelijk uitgelegd waarom chipknip iets heel anders is dan contactloos betalen, en waarom ik het dus wel gebruikte itt contactloos betalen.
Dat jij dan wil blijven jij-bakken, tsja.
Ja, in een regime waar dat verboden is zal dat zeker zo in de winkel verkocht worden en met een pas betaald worden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Verander make up eens door, bijvoorbeeld, een pakje condooms geschikt voor anale seks (als je in een regime zou wonen waar dat verboden is).
Ik ken iemand die standaard gezeik krijgt als ie snoep koopt, dus dan is het inderdaad een handige feature.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want stel je voor dat er op je afschrift staat dat je een 10tje hebt uitgegeven bij de blokker bij wijze van. Dat kan écht niet natuurlijk.
Nee, dan kun je beter dr op hebben staan dat er tig x euro is afgeboekt omdat je je chipknip hebt opgeladen, maar dan kan big brother in ieder geval niet zien of je die 10 euro aan sokken of make up hebt uitgegeven, bij wijze van.
Dat vind ik dan wel weer interessant, wat het gevaar van chipknip was. Maar mag je dat wel zomaar op internet gooien dan? Ik zou dat eerst even vragen. Je mag me natuurlijk ook een pm sturen, maar riskeer vooral je baan niet voor deze discussiequote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan zal ik je maandag (want ik moet t navragen) vertellen wat het grote gevaar van chipknip was, wat nooit is medegedeeld. Ik kan het navragen omdat ik een project doe bij een bedrijf dat betalingsverkeer regelt, en daar is dat verteld, ik kan het alleen niet navertellen, en ik wil niet iets zeggen wat niet klopt.
Je had wel gelijk dat het weg gegaan is vanwege veel meer dan alleen maar 'achterhaald'.
Maar we wonen dus niet in een land waar anale seks verboden is. Ik kan me echt niets bedenken wat ik wel met chipknip zou betalen als ik daar ook cash voor kan gebruiken. Van je cashtransactie wordt nl niks vastgelegd, van een chipknip transactie wordt wel degelijk data vastgelegd.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Verander make up eens door, bijvoorbeeld, een pakje condooms geschikt voor anale seks (als je in een regime zou wonen waar dat verboden is).
Volgens mij is het geen giga geheim ofzo. Ik zal het navragen en kijken of ik er een heel globaal verhaal van kan maken. Details ga ik natuurlijk niet geven.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer interessant, wat het gevaar van chipknip was. Maar mag je dat wel zomaar op internet gooien dan? Ik zou dat eerst even vragen. Je mag me natuurlijk ook een pm sturen, maar riskeer vooral je baan niet voor deze discussie
Dan heb je grotere problemen dan big brotherquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:00 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ik ken iemand die standaard gezeik krijgt als ie snoep koopt, dus dan is het inderdaad een handige feature.
Ik zeg ook niet dat chipknip beter was dan cash. Ik zeg dat het beter was dan contactloos betalen, en in sommige gevallen beter dan pinnen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar we wonen dus niet in een land waar anale seks verboden is. Ik kan me echt niets bedenken wat ik wel met chipknip zou betalen als ik daar ook cash voor kan gebruiken. Van je cashtransactie wordt nl niks vastgelegd, van een chipknip transactie wordt wel degelijk data vastgelegd.
Dat klopt als een zwerende vinger.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan heb je grotere problemen dan big brother
Omdat jij blijkbaar niet capabel bent om er mee om te gaan wil niet zeggen dat het een slecht systeem is.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:06 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat chipknip beter was dan cash. Ik zeg dat het beter was dan contactloos betalen, en in sommige gevallen beter dan pinnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |