quote:Dreigbrieven voor moskeeën
DEN HAAG -
Meerdere moskeeën in Nederland hebben donderdag een dreigbrief gekregen. Daarop staat een hakenkruis en de adelaar van nazi-Duitsland afgebeeld, vergezeld van de tekst ,,Binnenkort hoog bezoek!! Varkens. Anti-islam. Islam is valse en duivelse religie''.
Een van de ontvangers is de Essalammoskee in Rotterdam. ,,Het ligt voor de hand dat we aangifte doen'', zegt adjunct-directeur Jacob van der Blom van de grootste moskee van het land. Ook de as-Soennah in Den Haag kreeg de brief. ,,Ik heb van tientallen moskeeën een melding hierover gekregen, die hadden hier allemaal mee te kampen. Utrecht, Nijmegen, Rotterdam. We zijn een beetje verrast, we moeten nadenken hoe we dit gaan aanpakken'', zegt bestuursvoorzitter Abdelhamid Taheri. Verschillende moskeeën hebben aangifte gedaan.
Minister Lodewijk Asscher reageert in een tweet: ,,Afschuwelijke dreigbrieven met hakenkruis aan moskeeën. Daders oppakken en vervolgen. Geen ruimte voor onverdraagzaamheid.''
Ahmed Marcouch van de PvdA heeft Kamervragen over de brieven gesteld. Hij wil weten hoe het staat met het onderzoek naar de afzenders. Ook wil hij een onderzoek naar de veiligheid van moskeeën en als het nodig is ,,passende beschermingsmaatregelen''.
De Raad van Marokkaanse Moskeeën in Nederland (RMMN) noemt de dreigbrieven ,,walgelijk''. De organisatie wil dat de politie de daders opspoort en vervolgt en dat de politiek meer doet om moskeeën te beveiligen. ,,Het zou goed zijn als moskeebesturen zich gesteund en beschermd voelen in hun grondrechten door de overheid'', aldus de raad.
De brief is binnengekomen op een beladen dag: vandaag 75 jaar geleden begon in Amsterdam en omgeving de Februaristaking. Nederlanders legden toen massaal het werk neer, uit protest tegen razzia’s door de Duitse bezetter waarbij joden werden opgepakt.
Inderdaad, dat viel mij ook op....quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:00 schreef LXIV het volgende:
Het is 'De islam is een valse en duivelse religie'
Dit slechte Nederlands doet mij een hoax vermoeden, waarschijnlijk om meer subsidiegeld binnen te halen.
BMW is een deur verderop.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:00 schreef LXIV het volgende:
Dit slechte Nederlands doet mij een hoax vermoeden, waarschijnlijk om meer subsidiegeld binnen te halen.
Dat zou ook kunnen natuurlijk, maar hoe dan ook; dit is niet acceptabel.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
BMW is een deur verderop.Ik geloof wel dat het echt is, genoeg PVV-tokkies die de Nederlandse taal amper beheersen.
Klopt, maar die maken weer andere spelfouten, zoals met d/t. Fouten met lidwoorden zie je toch meestal bij een specifieke groep.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
BMW is een deur verderop.Ik geloof wel dat het echt is, genoeg PVV-tokkies die de Nederlandse taal amper beheersen.
Goh, en wat ga je eraan doen? Behalve dan even collectief verontwaardigd zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:01 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen natuurlijk, maar hoe dan ook; dit is niet acceptabel.
Je kan er helaas niks aan doen, dit soort taferelen zijn namelijk van alle tijden. 10 jaar geleden hadden we kogelbrieven of poederbrieven.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Goh, en wat ga je eraan doen? Behalve dan even collectief verontwaardigd zijn.
En toch blijven we er aandacht aan besteden. Gewoon aangifte doen en voor de rest niet in het nieuws brengen, want dat willen 'ze' juist.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Je kan er helaas niks aan doen, dit soort taferelen zijn namelijk van alle tijden. 10 jaar geleden hadden we kogelbrieven of poederbrieven.
Ach ja zo zitten we nou eenmaal in elkaar, we moeten altijd onderwerpen hebben om onze dagen ermee door te brengenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
En toch blijven we er aandacht aan besteden. Gewoon aangifte doen en voor de rest niet in het nieuws brengen, want dat willen 'ze' juist.
Daar was shownews toch al voor?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:04 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ach ja zo zitten we nou eenmaal in elkaar, we moeten altijd onderwerpen hebben om onze dagen ermee door te brengen.
Of door extreem-links.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:04 schreef hpeopjes het volgende:
Het ziet er allemaal niet erg authentiek uit. Het lijkt door moslims in elkaar gefröbeld om de slachtofferrol verder uit te buiten.
Dit. Het anti-Islam zijn in verband brengen met het nazisme wordt vaak gedaan door moslims om islamkritiek de kop in te drukken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:00 schreef LXIV het volgende:
Regilio spreekt geen Nederlands.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Ondertekend met Religie, zou het van Religio Tuur komen?
De islam is toch het geloof van vrede...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:05 schreef PSVCL het volgende:
Laffe Islamhatende tokkies durven alleen maar anoniem of tegen vrouwen.
Laat ze maar eens op een vrijdag middag een moskee binnenlopen en dan praatjes hebben.
Wij nemen jullie Islam"kritiek"(haat) niet serieus .quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dit. Het anti-Islam zijn in verband brengen met het nazisme wordt vaak gedaan door moslims om islamkritiek de kop in te drukken.
Nee van gerechtigheid .quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:09 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
De islam is toch het geloof van vrede...
hahaquote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:06 schreef PSVCL het volgende:
Had de reacties wel willen zien als dit naar synagoges was gestuurd haha
In Frankrijk hebben ze afgelopen maanden duizenden wapens (van AKs tot mitrailleurs en granaten) gevonden in slechts een paar honderd moskeeën. Dus nee men zal niet zo snel die jihad-commandocentrales durven binnen te lopen...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:05 schreef PSVCL het volgende:
Laffe Islamhatende tokkies durven alleen maar anoniem of tegen vrouwen.
Laat ze maar eens op een vrijdag middag een moskee binnenlopen en dan praatjes hebben.
Misschien komt dat ook omdat Moslims daadwerkelijk op pad gaan om Joden te doden en het andersom niet voorkomt in Europa?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:07 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Als het naar een synagoge gestuurd was, dan was Nederland te klein en dan hadden we op elke hoek waar een synagoge te vinden is een aantal militairen lopen.
Zit wat in!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of door extreem-links.
Dat gebruik van die adelaar met hakenkruis heeft natuurlijk een negatieve uitstraling op rechts, dus een positieve uitstraling op diegenen die hen willen dwarsbomen. Terwijl het voor de islam nauwelijks een negatieve uitstraling heeft. Dan hadden ze beter een varkenskop oid kunnen pakken.
In het geval van terreur of dreigbrieven zit er bijna altijd extreem-links achter.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:12 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zit wat in!
Een "tokkie" zou dergelijke symboliek nóóit gebruiken, simpelweg omdat die er niet mee bekend is. Een moslim ook niet, denk ik eerlijk gezegd. "Traditioneel" extreem-rechts is dood in Nederland, dus die waren het zeker niet.
Blijft over extreem-links, the usual suspect.
Wat jij wil, alleen moeten mensen die zoiets willen geloven dit lekker privé uitoefenen. Dat zou pas tolerant zijn, een beetje meedenken met de rest van de samenleving.quote:
Zozo, je kent de afzender al? Is dat ook gerechtigheid? Gewoon maar ongefundeerd iemand of iets als schuldige aanwijzen?quote:
Pedo Sekte Van C? Leugensquote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:09 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wij nemen jullie Islam"kritiek"(haat) niet serieus .
De actie is afkeurenswaardig. Heb je een bron dat het van de PVV afkomt en niet van binnenuit?quote:
Ik neem enkel moslimas serieus.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:09 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wij nemen jullie Islam"kritiek"(haat) niet serieus .
Wat vind jij van deze actie?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Wat jij wil, alleen moeten mensen die zoiets willen geloven dit lekker privé uitoefenen. Dat zou pas tolerant zijn, een beetje meedenken met de rest van de samenleving.
Dat is ook eigenlijk wel zo. Ik denk dat het nu wel duidelijk is hoe en wat.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het geval van terreur of dreigbrieven zit er bijna altijd extreem-links achter.
Hitler heeft samengewerkt met islamitische groepen, net als met de Russen. Maar Hitlers ideaal was een Europa zonder vreemdelingen, van de arische, germaanse, Europeanen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:07 schreef LXIV het volgende:
Bovendien is het gebruik van die adelaar in combinatie met 'valse en duivelse religie' niet logisch.
Of je bent vanuit religieus (waarschijnlijk Christelijk) standpunt overtuigd dat de islam een valse religie is. Maar dan gebruik je geen hakenkruis.
Of je bent een nazi en je gebruikt dat hakenkruis, maar dan bekijk je de islam niet vanuit het standpunt valse religie. Sowieso is mij onduidelijk wat een hakenkruis te doen heeft met haat tegen de islam.
quote:Moskeegangers bang naar vrijdagmiddaggebed te gaan
Bezoekers van de Haagse moskee As-Soennah vragen zich af of zij vrijdag nog wel naar het middaggebed durven. Volgens moskeebestuurder Abdelhamid Taheri zit de schrik er goed in na een dreigbrief aan het adres van het gebedshuis.
Als een kerk of synagoge slachtoffer is van bedreigingen is het land te klein. Maar omdat dit gaat om moslims, gaat men snel over tot de orde van de dag.
Abdelhamid Taheri, bestuursvoorzitter as-Soennah-moskee
As-Soennah heeft, zeker na de aanslagen in Parijs, wel vaker te maken gehad met bedreigingen. Maar nooit waren die zo massaal aangepakt als deze keer.
,,Dit kan haast niet van één persoon komen. Ik heb contact gehad met tientallen moskeeën in Nederland. Al deze besturen hebben deze brief ontvangen. Zij maken zich, net als wij, grote zorgen over de veiligheid van hun bezoekers. Zeker na al het geweld tegen azc's moeten wij deze bedreiging uiterst serieus nemen.''
Duivels
Op de anonieme brief is een groot hakenkruis met adelaar afgebeeld, die refereren aan de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog. Met de tekst: 'Binnenkort hoog bezoek varkens!' Met daaronder de mededeling dat de islam 'een valse en duivelse religie' is.
Ongeruste moslims bellen de moskee plat met de vraag of het wel verstandig is om naar het vrijdagmiddaggebed te komen. Normaal gesproken is het gebedshuis in de Schilderswijk dan tot de nok toe gevuld, met duizenden gelovigen.
Rechts-extremisme
As-Soennah gaat samen met andere moskeeën in de regio aangifte doen bij de politie. Maar Taheri vraagt zich af of dat echt zal helpen.
,,Als een kerk of synagoge slachtoffer is van bedreigingen is het land te klein. Maar omdat dit gaat om moslims, gaat men snel over tot de orde van de dag. Ik heb tot nu toe ook nog geen afkeurend geluid vanuit de politiek gehoord. Heel kwalijk. Men heeft het alleen over extremistische moslims, maar dit zijn ook extremisten. Rechts-extremisten.''
De As-Soennah heeft zelf de veiligheidsmaatregelen opgeschroefd. Taheri houdt de details daarvan liever voor zichzelf.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ggebed-te-gaan.dhtml
Waarom zo achterlijk, we spreken over mensenlevens he? Een mens heeft het recht om bang te worden na zo'n brief.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja hoorWaarom zouden die terroristen in vredesnaam bang zijn?
Case closed, zullen we maar zeggen. Laat de politie 10 Joop-redactieleden oppakken wegens opruiing en deze opsluiten en we kunnen weer over tot de orde van de dag.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:16 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat is ook eigenlijk wel zo. Ik denk dat het nu wel duidelijk is hoe en wat.
Politie, lees je even mee? Wij hebben een groot deel van het werk al voor je gedaan!
Als je structureel mensen onthoofd is het nogal hypocriet om bang te worden van een brief. Wat is er gebeurt met de martelaarsdood als grootste goed.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:19 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Waarom zo achterlijk, we spreken over mensenlevens he? Een mens heeft het recht om bang te worden na zo'n brief.
Op een vrijdag waar langs komen?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:19 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Waarom komen die laffe Islamhaters nooit eens op een vrijdag langs ipv alles anoniem te doen?
Net als op FOK.nl durven de Islamhaters alleen maar anoniem praatjes te hebben.
Of ze vallen vrouwen lastig.
En als je structureel mensen bombardeert ?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Als je structureel mensen onthoofd is het nogal hypocriet om bang te worden van een brief. Wat is er gebeurt met de martelaarsdood als grootste goed.
Tokkies bombarderen mensen? Ok dan.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:21 schreef PSVCL het volgende:
[..]
En als je structureel mensen bombardeert ?
Hoe kom je daar bij? Is dat er in het onderwijs de laatste jaren soms bijverzonnen? Hitler wilde een Jodenvrij Europa. Verder niets.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hitler heeft samengewerkt met islamitische groepen, net als met de Russen. Maar Hitlers ideaal was een Europa zonder vreemdelingen, van de arische, germaanse, Europeanen.
Goed mogelijk dat het dus zo bedoeld is.
quote:Aan de andere kant een onlogische brief met deze connecties; adelaar, hakenkruis, varkens, fout taalgebruik en het in mijn ogen vrouwelijke handschrift. De warrige boodschap vind ik zelf ook wel passen bij die van iemand die psychisch niet in orde is.
Het is per post verstuurd, dan moet in ieder geval al te achterhalen zijn van welke postlocatie.
Tijdens een vrijdagsgebed in een moskee, ze durven alleen maar anoniem een grote bek open te trekken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Op een vrijdag waar langs komen?
Lijkt me niet meer dan logisch als je anders vermoord wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:22 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Tijdens een vrijdagsgebed in een moskee, ze durven alleen maar anoniem een grote bek open te trekken.
Moslims in Europa onthoofden mensen?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Tokkies bombarderen mensen? Ok dan.
Dus die moskeegangers onthoofden structureel mensen?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Als je structureel mensen onthoofd is het nogal hypocriet om bang te worden van een brief. Wat is er gebeurt met de martelaarsdood als grootste goed.
Yes!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus die moskeegangers onthoofden structureel mensen?
Dubbel yes!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:22 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Moslims in Europa onthoofden mensen?
Het nazi-symbool 'hakenkruis' is natuurlijk alom bekend in Nederland. Hoezo zouden tokkies, extreem-rechts of moslims die niet kennen?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:12 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zit wat in!
Een "tokkie" zou dergelijke symboliek nóóit gebruiken, simpelweg omdat die er niet mee bekend is. Een moslim ook niet, denk ik eerlijk gezegd. "Traditioneel" extreem-rechts is dood in Nederland, dus die waren het zeker niet.
Blijft over extreem-links, the usual suspect.
Behartiger van het andere extreme standpunt ten opzichte van jouw persoon vind ik persoonlijk een betere benaming.quote:
Fuck....quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Afgelopen jaren kan ik me iig 2 incidenten herinneren waarbij het gebeurt is iig, maar verder niet relevantquote:
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Case closed, zullen we maar zeggen. Laat de politie 10 Joop-redactieleden oppakken wegens opruiing en deze opsluiten en we kunnen weer over tot de orde van de dag.
Er waren kleine groepen Afrikanen in Duitsland tijdens het nazi-bewind, zwarte Amerikaanse militairen hadden tijdens de eerste wereldoorlog Duitse vrouwen zwanger gemaakt. Deze donkere personen werden gesteriliseerd. Hitler wilde een arisch Europa.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Is dat er in het onderwijs de laatste jaren soms bijverzonnen? Hitler wilde een Jodenvrij Europa. Verder niets.
Er dienden Negers, Slaven, Tibetanen, ja zelfs Joden bij Wehrmacht en SS. Dat hele anti-vreemdelingenverhaal is er pas in de jaren 90 bijgehaald om de multikul te verdedigen.
[..]
Ik ga me dan toch wel afvragen welk hoog geplaatst varken langs gaat komen...Babe? Porky Pig? Miss Piggy?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vandaag hoog bezoek!! Varkens
Dus ze krijgen varkens op bezoek bij de islamitische gebedshuizen?
Ja, daar zijn ze altijd wel goed in, die extreem-linksen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het vervelende is wel dat zo'n idioot de verhoudingen nog meer op scherp weet te zetten met zo'n kutbrief.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ga me dan toch wel afvragen welk hoog geplaatst varken langs gaat komen...Babe? Porky Pig? Miss Piggy?
Spannende tijden.
Das geen varken.quote:
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Die tekst klopt sowieso al niet. De islam is geen religie maar een militante totalitaire ideologie. Zal wel een false-flag zijn dus.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er waren kleine groepen Afrikanen in Duitsland tijdens het nazi-bewind, zwarte Amerikaanse militairen hadden tijdens de eerste wereldoorlog Duitse vrouwen zwanger gemaakt. Deze donkere personen werden gesteriliseerd. Hitler wilde een arisch Europa.
Grote onzin dat er negers in de wehrmacht of SS zaten. Daar wil ik dan bewijs van zien.
Verdiep je een beetje in de geschiedenis, wil je.
We kunnen Wilders dus afstrepen als dader.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Die tekst klopt sowieso al niet. De islam is geen religie maar een militante totalitaire ideologie. Zal wel een false-flag zijn dus.
Gaan ze weer met die slachtofferrol. Boehoe wij zijn moslims help ons, maar ondertussen.quote:,,Als een kerk of synagoge slachtoffer is van bedreigingen is het land te klein. Maar omdat dit gaat om moslims, gaat men snel over tot de orde van de dag. Ik heb tot nu toe ook nog geen afkeurend geluid vanuit de politiek gehoord. Heel kwalijk. Men heeft het alleen over extremistische moslims, maar dit zijn ook extremisten. Rechts-extremisten.''
Een of andere idioot heeft gegoogled naar moskeen en een brief op de post gedaan met een Nazi afbeelding. Short list van verdachten: Joop.nl, een paar jolige studenten, een rechtsgekkie, een linksgekkie, Putin die sociale onrust zaait, Oekrainse Nazi's.... missen we nog een optie?quote:De As-Soennah heeft zelf de veiligheidsmaatregelen opgeschroefd. Taheri houdt de details daarvan liever voor zichzelf.
Photoshopquote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zwarte Wehrmacht soldaat.
[ afbeelding ]
Tibetaanse Wehrmacht soldaten (vochten extreem dapper bij de verdediging van Berlijn 45)
[ afbeelding ]
Turkmeense Wehrmacht soldaten
[ afbeelding ]
Marokkanen
[ afbeelding ]
Bosnische Wehrmachtsoldaten
[ afbeelding ]
Tartaren
[ afbeelding ]
Chinezen
En zo kan ik nog even doorgaan.
Zijn gewoon feiten man, ken je geschiedenis.quote:
Mooie tijdenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn gewoon feiten man, ken je geschiedenis.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:34 schreef PSVCL het volgende:
De moskeegangers moeten zichzelf gaan bescherem als de staat het niet ,
[..]
Photoshop
Haha, dan heb ik dat snel gedaan!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:34 schreef PSVCL het volgende:
De moskeegangers moeten zichzelf gaan bescherem als de staat het niet ,
[..]
Photoshop
De meest waarschijnlijke: een 16-jarige die lekker wil rellen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
Gaan ze weer met die slachtofferrol. Boehoe wij zijn moslims help ons, maar ondertussen.
[..]
Een of andere idioot heeft gegoogled naar moskeen en een brief op de post gedaan met een Nazi afbeelding. Short list van verdachten: Joop.nl, een paar jolige studenten, een rechtsgekkie, een linksgekkie, Putin die sociale onrust zaait, Oekrainse Nazi's.... missen we nog een optie?
Eentje in Frankrijk in elk geval wel:quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:22 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Moslims in Europa onthoofden mensen?
De Duitsers hadden een hiërarchie qua volken, joden waren slecht, en ze waren echt niet positief over negers.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Haha, dan heb ik dat snel gedaan!
Maar google erop, dan zul je er genoeg over vinden.
De Duitsers maakten zich daar niet zo druk over. Net zoals bijvoorbeeld over Chinezen in Nederland. Net voor de oorlog was Nederland druk bezig deze allemaal te deporteren. Toen de Duitsers binnenvielen was het daarmee afgelopen. Duitse officieren gingen graag in Chinese restaurants in Amsterdam eten.
Nee, maar hun mening wat negers betreft (als ras) week niet af van wat de toenmalige standaard was. In de VS mocht een neger destijds niet voorin de bus zitten en werden ze nog gelynched. Ze waren niet bovengemiddeld racistisch (voor die tijd).quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Duitsers hadden een hiërarchie qua volken, joden waren slecht, en ze waren echt niet positief over negers.
Klopt, koloniale Franse troepen die krijgsgevangen werden genomen werden in eerste instantie gebruikt voor beeldmateriaal om te tonen hoe ver de Fransen waren gezonken om "dit soort wezens" in te zetten in de strijd, en werden daarna zonder uitzondering geexecuteerd.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Duitsers hadden een hiërarchie qua volken, joden waren slecht, en ze waren echt niet positief over negers.
Tibetanen werden gezien als een spiritueel volk. Een arisch volk, daar waren de nazi's niet zo negatief over.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zwarte Wehrmacht soldaat.
[ afbeelding ]
Tibetaanse Wehrmacht soldaten (vochten extreem dapper bij de verdediging van Berlijn 45)
[ afbeelding ]
Turkmeense Wehrmacht soldaten
[ afbeelding ]
Marokkanen
[ afbeelding ]
Bosnische Wehrmachtsoldaten
[ afbeelding ]
Tartaren
[ afbeelding ]
Chinezen
Ikea in Zweden, Soldaat in Londenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:38 schreef Lkw het volgende:
[..]
Eentje in Frankrijk in elk geval wel:
http://www.nu.nl/aanslag-(...)ek-in-frankrijk.html
Kijk aan. En het klopt helaas ook nog. Dus ja, moslims onthoofden mensen in Europa. Ze schieten bovendien mensen op een terras bij bosjes neer, moorden een redactie uit, een theater en blazen treinen en metro's op. Allemaal in Europa.quote:
Dat stuk op wiki over rijnlandbastaarden klopt niet, want daar staat in dat ze niet in het leger mochten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tibetanen werden gezien als een spiritueel volk. Een arisch volk, daar waren de nazi's niet zo negatief over.
Er is samengewerkt met de slaven, die werden gezien als een Europees volk, niet zo goed als de Germanen, maar toch.
Voor de rest is er ook samengewerkt met moslims en Japanners.
De nazi's hadden voor zichzelf een hele duidelijke hiërarchie qua rassen en stonden voor een arisch Europa. Alle rassen zouden mogen blijven bestaan, maar in hun eigen gebieden. En natuurlijk onder gezag van de germaan.
Rijnlandbastaarden, over de nazi's en negers.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijnlandbastaarden
Te laag op de lijst voor uitroeiing / Het verhaal van Hans-Jürgen Massaquoi, een gekleurde Duitser
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oor-uitroeiing.dhtml
Ach ja een Franse soldaat heeft ook onschuldige burgers gedood door bommen te droppen op dorpen in het midden oosten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:38 schreef Lkw het volgende:
[..]
Eentje in Frankrijk in elk geval wel:
http://www.nu.nl/aanslag-(...)ek-in-frankrijk.html
Ja, dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar hun mening wat negers betreft (als ras) week niet af van wat de toenmalige standaard was. In de VS mocht een neger destijds niet voorin de bus zitten en werden ze nog gelynched. Ze waren niet bovengemiddeld racistisch (voor die tijd).
Hier bespreken ze de line up van ozzfest zekerquote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:36 schreef Nintex het volgende:
Die brief is gewoon 76 jaar te laat aangekomen.
[ afbeelding ]
Ah, je eerst van de domme houden en werkt dat niet langer, dan snel met het vingertje naar de ander wijzen. En jij had gerechtigheid zo hoog in het vaandel toch?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:43 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ach ja een Franse soldaat heeft ook onschuldige burgers gedood door bommen te droppen op dorpen in het midden oosten.
Hypocriet ventje ben je ook , boos omdat ik jou op je plekje zet met je Islamhaat.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:47 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ah, je eerst van de domme houden en werkt dat niet langer, dan snel met het vingertje naar de ander wijzen. En jij had gerechtigheid zo hoog in het vaandel toch?
En je keert snel de situatie om. Want jij bent hier natuurlijk de hypocriet, dat kan iedereen teruglezen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Hypocriet ventje ben je ook , boos omdat ik jou op je plekje zet met je Islamhaat.
Ost-Batalion kwamen uit Turkistan.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Chinezen
Decennia lang Islamistische landen bombarderen en illegaal een land binnenvallen ( Irak met als eindstand 1 miljoen doden!) een Zionitische staat supporteren wat aan landje pik doet en dan dan gaan janken omdat een Moslim terugslaat in Europa..quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:49 schreef Lkw het volgende:
[..]
En je keert snel de situatie om. Want jij bent hier natuurlijk de hypocriet, dat kan iedereen teruglezen.
Vergeet de Algerijnse vliegtuigkapers, de kernproeven op Mururoa en de croissant crisis nietquote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:43 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ach ja een Franse soldaat heeft ook onschuldige burgers gedood door bommen te droppen op dorpen in het midden oosten.
Vergeet de Algerijnse genocide niet gepleegd door de Fransen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:53 schreef flufffy het volgende:
[..]
Vergeet de Algerijnse vliegtuigkapers, de kernproeven op Mururoa en de croissant crisis niet
Je kunt je beter druk maken om je broeders die zich in de zandbak onderling allemaal kapotvechten. Dat is wat er NU gebeurt. Jullie kunnen niet eens met elkaar leven. De islam is een destructieve ideologie.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:52 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Decennia lang Islamistische landen bombarderen en illegaal een land binnenvallen ( Irak met als eindstand 1 miljoen doden!) een Zionitische staat supporteren wat aan landje pik doet en dan dan gaan janken omdat een Moslim terugslaat in Europa..
Je bent in een oorlog dropt bommen op hele woonwijken en dan denken dat ze niet terug zullen slaan.
Ik vraag me af welk legeronderdeel het is. Ik zie wel een logo met een omgekeerde driehoek, herken het niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat stuk op wiki over rijnlandbastaarden klopt niet, want daar staat in dat ze niet in het leger mochten.
Ze worden tegen elkaar opgezet , wat ze ook proberen de Islam is niet te verslaan .quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je kunt je beter druk maken om je broeders die zich in de zandbak onderling allemaal kapotvechten. Dat is wat er NU gebeurt. Jullie kunnen niet eens met elkaar leven. De islam is een destructieve ideologie.
De islam verslaat zichzelf welquote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:57 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ze worden tegen elkaar opgezet , wat ze ook proberen de Islam is niet te verslaan .
Ach ja, die moslimmoordenaars in Europa zijn slachtoffers en strijden voor een goede zaak. Zoiets? Alle ellende in het Midden-Oosten heeft niets te maken met de bewoners daar? Moordden ze elkaar in Duitsland ook uit nadat ze in de Tweede Oorlog platgebombardeerd waren? Of gingen ze aanslagen plegen op burgers in de VS? Burgers onthoofden? Mensen doodschieten op terrassen? Bommen in treinen en metro's? Redacties uitmoorden? Nee. Misschien toch een verschil in de aard van het beestje?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:52 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Decennia lang Islamistische landen bombarderen en illegaal een land binnenvallen ( Irak met als eindstand 1 miljoen doden!) een Zionitische staat supporteren wat aan landje pik doet en dan dan gaan janken omdat een Moslim terugslaat in Europa..
Je bent in een oorlog dropt bommen op hele woonwijken en dan denken dat ze niet terug zullen slaan.
Ben deze taal van jou niet gewend.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je kunt je beter druk maken om je broeders die zich in de zandbak onderling allemaal kapotvechten. Dat is wat er NU gebeurt. Jullie kunnen niet eens met elkaar leven. De islam is een destructieve ideologie.
Ik zeg het wel vaker hoor. Mijn mond loopt er alleen niet van over.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 01:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ben deze taal van jou niet gewend.
Voor mij is de islam in eerste plaats een religie, godsdienst. Met een profeet en een god.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 01:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zeg het wel vaker hoor. Mijn mond loopt er alleen niet van over.
Inderdaad, dat was toen ook helemaal geen issue. Daarnaast waren de andere landen in de wereld nog niet veel beter. Churchill liet India in hongersnood zitten om blank Engeland te voeden. Zwarten in Amerika kregen pas echt wat meer status eind jaren 60/70.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:22 schreef LXIV het volgende:
Hoe kom je daar bij? Is dat er in het onderwijs de laatste jaren soms bijverzonnen? Hitler wilde een Jodenvrij Europa. Verder niets.
Er dienden Negers, Slaven, Tibetanen, ja zelfs Joden bij Wehrmacht en SS. Dat hele anti-vreemdelingenverhaal is er pas in de jaren 90 bijgehaald om de multikul te verdedigen.
Ik wil er bewijs van zien dat er negers (Afrikanen) bij de SS zaten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt. We moeten niet aan geschiedvervalsing gaan doen hier en Hitler als een soort braverik gaan neerzetten. Want dat was hij natuurlijk verre van.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 01:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik wil er bewijs van zien dat er negers (Afrikanen) bij de SS zaten.
Voor de rest is het een fabeltje dat Hitler alleen een jodenvrij Europa wilde.
De nazi-ideologie was breder dan dat. Zo moest het Duitse rijk zich bijvoorbeeld naar het Oosten uitbreiden (ten koste van de Slavische volkeren) en waren negers inferieur aan Germanen.
Hitler had echter weinig last van de een a twee zwarten die in zijn land woonden. Duitsland had ook niet echt een verleden met Afrika, zoals Nederland. Stond niet hoog op de agenda, maar ze hadden de Afrikanen ongetwijfeld als slaven ingelijfd en grote aantallen vermoord of gesteriliseerd indien het gelukt was om Afrika te veroveren.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 01:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik wil er bewijs van zien dat er negers (Afrikanen) bij de SS zaten.
Voor de rest is het een fabeltje dat Hitler alleen een jodenvrij Europa wilde.
De nazi-ideologie was breder dan dat. Zo moest het Duitse rijk zich bijvoorbeeld naar het Oosten uitbreiden (ten koste van de Slavische volkeren) en waren negers inferieur aan Germanen.
quote:
Wel eens beelden van de anti-AZCprotesten gezien de afgelopen tijd? Die zijn over het algemeen gewoon volwassen. En dit is wel het type geweldloze verzet wat een Wilders wel kan waarderen natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 02:15 schreef bedachtzaam het volgende:
Gewoon lachwekkend, welke 16 jarige steenpuist zal hierachter zitten?
Over het algemeen zijn het volgens mij niet zozeer mensen uit de directe omgeving. Hier niet in elk geval.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja, dat zijn mensen die geven om hun omgeving. Dat in tegenstelling tot het emotioneel-gestoorde Goedvolk.
Ik denk ook dat het een hoax is hoor, ook vanwege taalgebruik en ook de reactie hierop, die wel heel erg goed uit komt. Zijn niet allemaal aardige sulletjes in moskeeën hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk ook van dit type incidenten die je niet probeert goed te praten of te bagataliseren? Je bent daarom fanatieker in dan de gemiddelde welzijnswerker van PvdA-huize inde jaren '90
Jij haalt de begrippen "beschaafd" en "wettelijk" door elkaar. Wettelijk moet Nederland desnoods 20 miljoen middeleeuwse asieleisers opnemen maar of dit land daar nou beschaafder van wordt.....quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn het volgens mij niet zozeer mensen uit de directe omgeving. Hier niet in elk geval.
De mensen uit de directe omgeving brachten hun bezwaren gewoon op beschaafde wijze, daar werd dan ook meer naar geluisterd.
Gelul.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij haalt de begrippen "beschaafd" en "wettelijk" door elkaar. Wettelijk moet Nederland desnoods 20 miljoen middeleeuwse asieleisers opnemen maar of dit land daar nou beschaafder van wordt.....
Wow, ben ik ineens een complotdenker joh, leg eens uit please?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat jij bent vervallen tot complotdenker is geen nieuws natuurlijk.
Het is overigens wel triest dat dit blijkbaar de norm is hier tegenwoordig. Zo verliest een forum rap al haar waarde als informatiebron.
Wat ga je nou doen? Ga je morgen met een spandoek voor de Essalammoskee staan omdat die jodenhaters een dreigbrief met hakenkruis hebben ontvangen?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat jij bent vervallen tot complotdenker is geen nieuws natuurlijk.
Het is overigens wel triest dat dit blijkbaar de norm is hier tegenwoordig. Zo verliest een forum rap al haar waarde als informatiebron.
Gelukkig staat vanaf gisteren de hele NLse staat met hart en ziel achter het salafisme.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:13 schreef Ringo het volgende:
Alle gekheid op een stokje, het is natuurlijk schandalig wat hier is gebeurd. Op deze manier kan de welwillende salafist zijn religie van haat en uitsluiting toch niet belijden? Ik dacht dat we wetten hadden in dit land!
Wat betekent dit?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:43 schreef erodome het volgende:
Ah gelukkig, het is niet waar.
Waar ken ik dat ook alweer van?
Het is een hoax, false flag, mossad... Want moslims doen zoiets nooit.
Het is gewoon 1 op 1 en net zo onzinnig.
Dat een heel aantal mensen hier zich precies hetzelfde gedragen als excuus moslims die altijd naar anderen wijzen. Je weet wel, dat waar ze zo'n hekel aan hebben, dat die excuus moslims zo kwalijk nemen.quote:
Ja, okee, maar wat betekent het nou wat je zegt?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat een heel aantal mensen hier zich precies hetzelfde gedragen als excuus moslims die altijd naar anderen wijzen. Je weet wel, dat waar ze zo'n hekel aan hebben, dat die excuus moslims zo kwalijk nemen.
In dit geval juist niet he, aangezien ze juist de anderen betichten van complotdenken. Dat impliceert dat ze zelf juist niet aan een complot denken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ze zijn ziende blind. Dan is alles een complot.
Welk complot denk ik dan aan?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In dit geval juist niet he, aangezien ze juist de anderen betichten van complotdenken. Dat impliceert dat ze zelf juist niet aan een complot denken.
Dat terzijde.
In dit geval dat het een hoax zou zijn die door moslims zelf in scene is gezet om zichzelf als slachtoffer neer te zetten, denk ik.quote:
Sorry hoor, maar er is helemaal niets bekend behalve dan de brief zelf.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat een heel aantal mensen hier zich precies hetzelfde gedragen als excuus moslims die altijd naar anderen wijzen. Je weet wel, dat waar ze zo'n hekel aan hebben, dat die excuus moslims zo kwalijk nemen.
Ze heeft wel degelijk een punt. Aangezien zelfs op basis van die informatie hier al mensen naar de moslims zelf wijzen. Oftewel, ook al is het niet bekend wie het gedaan heeft, het zijn wel de moslims!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar er is helemaal niets bekend behalve dan de brief zelf.
Anders zou het zijn en je zou een punt hebben, vind ik, wanneer bepaalde personen of organisaties dit hebben geïnitieerd en die worden vervolgens verdedigd en daarin wordt naar anderen gewezen.
Nou ja, dat zou kunnen idd, vanwege het taalgebruik en de directe media coverage.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In dit geval dat het een hoax zou zijn die door moslims zelf in scene is gezet om zichzelf als slachtoffer neer te zetten, denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |