abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160211064
Ik ben mijn keuken aan het ontwerpen en ik wil een inductiekookplaat van 78 cm breed, moet mijn onderkast ook die breedte hebben of kan daar ook een 60cm brede onderkast onder?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 25 februari 2016 @ 20:36:46 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_160211734
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben mijn keuken aan het ontwerpen en ik wil een inductiekookplaat van 78 cm breed, moet mijn onderkast ook die breedte hebben of kan daar ook een 60cm brede onderkast onder?
Lijkt mij dat die kast toch groter moet zijn ? Aangezien de kookplaat deels in het kastje "steekt".
pi_160211970
Ligt er aan wat voor plaat... Kijken naar de inbouw maten.

Ik heb een 90 brede gaskookplaat in een kastje van 60 gemaakt >:)
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:45:35 #4
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_160212061
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:43 schreef Gieliovd het volgende:
Ligt er aan wat voor plaat... Kijken naar de inbouw maten.

Ik heb een 90 brede gaskookplaat in een kastje van 60 gemaakt >:)
een keer dubbel vouwen
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_160213356
Nee hoor hoeft niet, in onze keuken loopt de kookplaat in het midden van twee onderkasten. Brede kookplaat lijkt mooi, maar tipje: bekijk goed hoeveel ruimte je hebt. Wij wilden een brede plaat en brede spoelbak maar kwamen na wat uitzetten in de huidige keuken al snel tot de conclusie dat er te weinig functionele ruimte voor werkblad zou overblijven. We hebben nu een 66cm brede plaat genomen, iets breder dan standaard zodat je toch voldoende ruimte hebt voor je pannen, maar wel maar vier pitten.
pi_160214037
Het hoeft niet, maar dan moet er in de zijkanten van de onderkastjes wel een U uitgezaagd worden om je kookplaat in te kunnen plaatsen.

Dan is het ook nog hopen dat je mooi uitkomt met je stroomkabel, want als die precies in zo'n zijkant uitkomt word dat ook weer klooien.

Je zit ook met de koeling ventilatoren van je inductieplaat, die moeten hun warmte ook kwijt kunnen, dus daar mag ook niks voor zitten.

Kortom, als het enigszins mogelijk is zou ik er een grote onderkast onder zetten. (Kunnen dan meteen een setje grote lades in om je pannen in te stoppen)
pi_160214702
Wij kregen het advies voor de vlakke inductieplaat ((miele) waaronder twee laden kunnen, links en rechts.
En twee onderkasten, zodat je een stap opzij kunt doen als er een lade opengaat.

Kun je in het oude topic zien, ergens onderaan post 56 of zo.
K&W / Strippen en Bouwen

Succes!
  donderdag 25 februari 2016 @ 22:39:16 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_160217052
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Normaal gesproken zou je daar een kast van 90 onder zetten. Zoals hierboven ergens ook al aangegeven, is dat niet altijd noodzakelijk. Je moet dan alleen wel even heel goed letten op je combi inbouwdiepte kookplaat - dikte werkblad - indeling onderkasten / lades.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_160240359
Er zitten lades boven in het kastje en dat is nu 80 cm. Breder gaat niet ivm ruimte.
De lades zal ik denk ik weg moeten halen
De inductieplaat wordt de Siemens EH845FM17E
nishoogte 55
nisbreedte 78
nisdiepte 50

dikte werkblad is 3,8 cm
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_160244971
Lijkt me geen probleem om die lade te houden, als je kasthoogte maar voldoende is. Dan kun je prima twee korfladen en een besteklade nemen. Mag alleen niet greeploos zijn, dan kan een aparte besteklade niet. Bij greeploos kan wel een besteklade in de korflade. Maar de diepte van de inductie zou met een 3,8 blad prima moeten kunnen, had ik in mijn vorige keuken ook.
pi_160245648
Dus zijn er ( wél) twee greeploze laden onder de inductieplaat, hierboven genoemd.
Blad is 3 cm. hoog (graniet). w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')