Over het algemeen is de regie echt met sprongen vooruit gegaan. Meer gevechten in beeld, ongeacht waar in het veld ze zijn. Toch waren er afgelopen jaar 2 of 3 races waar ze compleet de plank mis sloegen, dat viel echt op. Misschien een ander team mensen in de regiekamer of zo.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan heb je afgelopen jaar geen F1 gekeken.. Erg fijne regie moet ik zeggen van afgelopen jaar.. veel meer middenveld enz gezien dan voorgaande jaren
quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:28 schreef sasquatsch het volgende:
Pirelli komt met betere banden in 2017
[..]
Veranderingen die ik opzich wel toejuich. Toch klinkt het weer als brandjes blussen en de zoveelste verandering om de sport weer te krijgen zoals ze denken dat ze het willen. Ik mis de laatste 5-ish jaar echt de langdurige visie om de sport interessant en relevant te houden. Ik ben helemaal voor het dingen veranderen; niets doen is altijd fout. Maar laat ze in godsnaam eens verder kijken dan de afgelopen x races of het afgelopen seizoen en veranderingen baseren op wat de sport nodig heeft en niet op wat <seizoen X> of <race Y> of <team Z> of <fabrikant lutjekut> op dat moment wel kan gebruiken.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:10 schreef sasquatsch het volgende:
Banden voor 2016 zonder cliff
[..]
Lijkt erop dat motorsport.com het niet doet.quote:
niet bekend met de nieuwe banden regels dus ...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat zou het heerlijk zijn als elk team/rijder gewoon zelf weer kan kiezen welke banden er gekozen worden voor een race. Vier compounds aanbieden
behalve dit danquote:en voor mijn part elk wiel een andere compound als ze dat willen.
Ja nu moeten ze in december al kiezen welke banden ze in maart gaan racen.... lekker handig.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
niet bekend met de nieuwe banden regels dus ...
[..]
behalve dit dan
Nee die regels zijn niet uitgesteld. Het is alleen de vraag wanneer dit wordt geïntroduceerd.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
Wat ik me afvraag, die kwalificatieregels, zijn die ook uitgesteld tot 30 april? Want dat gaat leuk worden, gaan we dan na de eerste paar races ineens midden in het seizoen veranderen ?
quote:The FIA said: "The new system is being evaluated for introduction, potentially as soon as the beginning of the 2016 season."
wat verwacht je dan? Dat Pirelli voor elk team 4 type banden gaat meenemen, en dat in 4-voud per type? Logistiek een nachtmerrie. Nog niet te spreken over productie voor Pirelli.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja nu moeten ze in december al kiezen welke banden ze in maart gaan racen.... lekker handig.
Geef dat gewoon helemaal vrij, als ze een half uur voor de start van de GP nog een andere band willen monteren: prima. Niks verplichten dat je elke race beide compounds moet racen, zoveel mogelijk keus geven waardoor teams weer gokjes willen wagen met de banden. Maar goed, terug naar de old days gaan we toch niet meer, zoveel is me wel duidelijk.
Het is vooral een nachtmerrie omdat elk team zijn eigen type en kleur velg heeft. Je zou het dan gewoon stock moeten leveren, losse banden zonder velgen, leg ze er maar zelf overheen, succes ermee. Dan zou het evt wel kunnen om 1 week van te voren pas te beslissen wat je wil gebruiken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:29 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, Michelin maakte aparte banden voor Audi, Porsche, Toyota en Nissan in 2015 voor WEC en had daar ook geen problemen mee. En dat is alleen de P1 klasse, ze maakten daarnaast ook nog banden voor LMP2 en de GTs. Al met al vele malen meer banden dan Pirelli per seizoen maakt.
Dus dat kan best. Het zit hem gewoon in de regelgeving. Net als alle andere problemen.
Ik kan hier geen chocola van maken, sorry. Iemand?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het is vooral een nachtmerrie omdat elk team zijn eigen type en kleur velg heeft. Je zou het dan gewoon stock moeten leveren, losse banden zonder velgen, leg ze er maar zelf overheen, succes ermee. Dan zou het evt wel kunnen om 1 week van te voren pas te beslissen wat je wil gebruiken.
Ok. Heeft niets te maken met wat ik zei dus ik vond het zo raar dat je mij quote.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Pirelli krijgt de velgen van teams los aangeleverd, legt de gewenste banden per gp eroverheen en transporteerd deze. Als pirelli nu alleen banden zou leveren, zonder gedoe van de velgen, scheelt dat behoorlijk in het logistieke proces.
Dit hele systeem wordt gewoon weer helemaal niks. Net zoals in de periode 2003-2005 het 'one lap qualifying' ook elk half jaar op de schop ging omdat het gewoon niet werkte. Ik voorzie ook geen lang leven voor hetgeen ze nu weer willen introduceren.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:25 schreef Rossdale het volgende:
Het nieuwe kwalificatiesysteem gaat waarschijnlijk pas vanaf de race in Barcelona geïntroduceerd worden omdat de timing techniek niet op tijd klaar is.
Heerlijk weer lekker alles gedurende het seizoen veranderen
Hopelijk draaien ze het snel terug zoals in 2005.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit hele systeem wordt gewoon weer helemaal niks. Net zoals in de periode 2003-2005 het 'one lap qualifying' ook elk half jaar op de schop ging omdat het gewoon niet werkte. Ik voorzie ook geen lang leven voor hetgeen ze nu weer willen introduceren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |