abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160292696
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Sterker nog: had daar graag iets willen kopen, maar volgens mij ben ik net te laat. De prijzen zijn al te hoog.

Wat is volgens jullie de volgende wijk met potentie?
Welke prijsklasse zoek je?
pi_160292959
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 18:57 schreef Lavezzi het volgende:
Vanmiddag een rondje wezen hardlopen om de kralingse plas heen, wat een prachtige omgeving. :9 Blijf het wel apart vinden hoe in kralingen zelf je het ene moment in een hele mooie/nette straat bent, en vervolgens 10 meter verder midden tussen de goedkope sociale huurflats zit.

Hoe zit het trouwens met die milieuzone? Hoe wordt dat gehandhaafd etc? Mijn apartment valt daar namelijk binnen, waardoor mijn auto officieel de stad niet in mag.
Ging je de kortste route rond de Plas of over het Naaldboompad?
pi_160292988
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:41 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ging je de kortste route rond de Plas of over het Naaldboompad?
De kortste route om de plas, wat is het naaldboompad?
pi_160292994
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Crooswijk en Blijdorp
Ik woon in Crooswijk, maar merk er nog niet heel veel van. :P
pi_160293057
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:42 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

De kortste route om de plas, wat is het naaldboompad?
Als je rond de plas loopt (ook erg mooie route trouwens hoor) heb je overal de mogelijkheid om van het looppad het bos in te gaan. Daar heb je een pad dat het Naaldboompad heet, ga je gewoon op een onverhard pad dwars het bos door. Heerlijke route! Niet doen als het donker is.

https://www.google.nl/map(...)9:0x95311ad6645fcc57
pi_160293107
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:45 schreef Kaas- het volgende:
Heerlijke route! Niet doen als het donker is.
Hoezo niet?
pi_160293278
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:46 schreef Tem het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Er is geen verlichting, dus je ziet niet waar je loopt en struikelt zo over boomstronken en gaten in het pad. Sowieso niet echt veilig.

En je hoort natuurlijk altijd dat poten er rond lopen.
pi_160293696
Je ziet bij de plas zelf ook al niet waar je loopt in het donker. Irritant is dat.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_160293861
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je ziet bij de plas zelf ook al niet waar je loopt in het donker. Irritant is dat.
Ja, dat klopt wel trouwens. :P Daar durf ik dan nog weer wel 's avonds alleen te rennen. Heel mooi uitzicht dan en lekker rustig. Maar zou ik ook niet echt aanraden ja. Als je je rondje aan de westzijde begint (vanaf dat voetbalveld met een atletiekbaan) dan heb je wanneer de lantaarnpalen verdwijnen nog even een stukje lichtgevend pad, wat heel cool is, maar dat houdt helaas na 200m ofzo al op.
pi_160295211
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 18:57 schreef Lavezzi het volgende:

Hoe zit het trouwens met die milieuzone? Hoe wordt dat gehandhaafd etc? Mijn apartment valt daar namelijk binnen, waardoor mijn auto officieel de stad niet in mag.
Wat ze zeggen is dat er bij de aanrijdroutes de milieuzone in digitale kentekenregistratie is. Mag je de milieuzone niet in, krijg je later automatisch een boete thuisgestuurd. Er staat dus geen agent of stadswacht te controleren. Boetes kunnen denk ik oneindig gegeven worden.
  zondag 28 februari 2016 @ 20:51:30 #111
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_160295490
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:32 schreef Tem het volgende:

[..]

Welke prijsklasse zoek je?
Tot 80000. Opknappertjes.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_160295830
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:43 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Wat ze zeggen is dat er bij de aanrijdroutes de milieuzone in digitale kentekenregistratie is. Mag je de milieuzone niet in, krijg je later automatisch een boete thuisgestuurd. Er staat dus geen agent of stadswacht te controleren. Boetes kunnen denk ik oneindig gegeven worden.
vanaf 1 mei, elke keer als je die zone inrijdt, 90¤ boete.

Ben nog steeds benieuwd of ze dit uitgevoerd krijgen.. Je kunt mensen toch niet dwingen hun oldtimer oid te verkopen -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_160295893
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ben nog steeds benieuwd of ze dit uitgevoerd krijgen.. Je kunt mensen toch niet dwingen hun oldtimer oid te verkopen -O-
Voor oldtimers kan je een ontheffing krijgen, en ook voor auto's die uitstootverlagende aanpassingen hebben gehad kan ontheffing aangevraagd worden.

Maar voor je 20 jaar oude 3:1 slurpende Mercedes Diesel bus die een vanuit het ISS zichtbare roetwolk achterlaat, houdt het nu toch echt op.
  zondag 28 februari 2016 @ 21:02:29 #114
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_160295894
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:31 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

L/V O+
Wattes? :@
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_160295987
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Toch heb ik heel veel berichten hierover gezien... Mensen die toch echt om die reden hun oude bakkie maar hebben weggedaan. Lijkt me superkut.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_160296267
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:04 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Toch heb ik heel veel berichten hierover gezien... Mensen die toch echt om die reden hun oude bakkie maar hebben weggedaan. Lijkt me superkut.
Ja idd, als je echt een mooi ding hebt waar je mooie herinneringen aan hebt en niet dagelijks je woon/werk/boodschappenverkeer mee doet. Dat je dat dan weg moet doen :{.

Voor gewoon random bestelbusjes ect kan ik er best inkomen, maar dat er ook niets geboden wordt ter compensatie oid vind ik bizar. Als je iets ouds verkoopt krijg je amper iets terug qua inruilwaarde en daar moet je dan iets van tien jaar jonger van kunnen betalen :N.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_160296511
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja idd, als je echt een mooi ding hebt waar je mooie herinneringen aan hebt en niet dagelijks je woon/werk/boodschappenverkeer mee doet. Dat je dat dan weg moet doen :{.

Voor gewoon random bestelbusjes ect kan ik er best inkomen, maar dat er ook niets geboden wordt ter compensatie oid vind ik bizar. Als je iets ouds verkoopt krijg je amper iets terug qua inruilwaarde en daar moet je dan iets van tien jaar jonger van kunnen betalen :N.
Er is of was een opkoopregeling.
pi_160296611
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:04 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Zijn best schrijnende verhalen over verschenen. Echt belachelijk soms.
Bij mij in de buurt een vrouw die een Nissan Figaro uit 1991 heeft geīmporteerd uit Japan, had ze jaren voor gespaard en geprobeerd hierheen te krijgen. Zijn er maar 20.000 van gemaakt of zo, het zei mij verder niets. In ieder geval, dat ding heeft ze van de zomer gekocht. Ben benieuwd wat ze er nu mee gaat doen, want deze benzine auto is net 1 jaar te oud.

Was een garagebedrijf die vertelde dat een auto uit 2001 nu gesloopt is, maar het zelfde type, zelfde uitstoot etc etc nog tot 2005 gemaakt is en er dus nog genoeg van diezelfde auto's er wel in mogen. Best krom.

Dat er naar minder uitstoot gekeken wordt snap ik wel, maar of dit de beste manier is......
pi_160297232
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:02 schreef richolio het volgende:

[..]

Wattes? :@
Lantaren/Venster
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_160414233
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik heb bij Katendrecht altijd het idee dat ze 2 straten achter het deliplein al opgehouden zijn met de gentrificatie...
Het blijft wel Zuid he. The pauper is always there. Hoop dat ze dat stuk kunnen optrekken met veel jonge hoogopgeleide mensen. Zou mooi zijn. :)
pi_160414268
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:20 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Zijn best schrijnende verhalen over verschenen. Echt belachelijk soms.
Bij mij in de buurt een vrouw die een Nissan Figaro uit 1991 heeft geīmporteerd uit Japan, had ze jaren voor gespaard en geprobeerd hierheen te krijgen. Zijn er maar 20.000 van gemaakt of zo, het zei mij verder niets. In ieder geval, dat ding heeft ze van de zomer gekocht. Ben benieuwd wat ze er nu mee gaat doen, want deze benzine auto is net 1 jaar te oud.

Was een garagebedrijf die vertelde dat een auto uit 2001 nu gesloopt is, maar het zelfde type, zelfde uitstoot etc etc nog tot 2005 gemaakt is en er dus nog genoeg van diezelfde auto's er wel in mogen. Best krom.

Dat er naar minder uitstoot gekeken wordt snap ik wel, maar of dit de beste manier is......
Seriously? Dat mensen hun auto weg moeten doen schrijnend noemen? :')
pi_160414591
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 12:35 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Het blijft wel Zuid he. The pauper is always there. Hoop dat ze dat stuk kunnen optrekken met veel jonge hoogopgeleide mensen. Zou mooi zijn. :)
Nee, die mensen horen daar juist niet. Ze jagen de mensen die er thuis horen de wijk uit met al die veel te dure huizen.
pi_160414783
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 12:48 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, die mensen horen daar juist niet. Ze jagen de mensen die er thuis horen de wijk uit met al die veel te dure huizen.
Marktwerking. Aantrekkende kracht van Rotterdam zorgt ervoor dat die "te dure" woningen nodig zijn.
Hoezo meen jij te zeggen dat die mensen daar niet horen? Mag je alleen in Zuid wonen als je tot de sociale onderlaag behoort?
pi_160415027
Ik vind gentrificatie een lastig iets.

Aan de ene kant vind ik het verschrikkelijk fout dat er mensen uit de huizen worden gezet waar ze al jaren wonen en dat ze er nooit terug kunnen keren. Aan de andere kant vind ik het ook onzin dat je dan maar weer kleine "arbeidershuisjes" zou moeten neerplempen terwijl er mensen zijn die er stukken meer voor zouden willen betalen. Vraag en aanbod en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten kan nou eenmaal niet altijd.

Wanneer de stukken verpauperd zin en de compensatie op zijn minst redelijk moet je het denk ik niet willen tegenhouden. Of het altijd een verbetering is weet ik niet, maar die verpauperde stukken laten gaan moet je ook niet willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')