SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Originele OP is van Kaas
Ik ben er nog niet aan toe gekomen die twee instanties op te zoeken maar jij weet er blijkbaar meer vanaf, wat op zich al knap is want ik vermoed dat veel mensen net als ik die instanties niet kennen. Maar dan nog, ik denk ook niet dat veel mensen bij iets wat als een handelsverdag wordt omschreven dan direkt gaan denken aan handel in tanks, bommen en granaten.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:12 schreef J.B. het volgende:
EDA heeft net wel met handel te maken omdat het voornamelijk fungeert als een agentschap wat defensieaankopen van verschillende (lid)staten kan samenbrengen en zo probeert de aankoopkosten te drukken.
Ik had de letters verwisseld, het is het GVDB, het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid (GVDB).quote:GDVB bestaat overigens niet, het GBVB bestaat daarentegen wel en (aannemende dat je daarop doelt) dat dient voor conflictpreventie en crisisbeheer. Voor enige actie is echter volledige unanieme instemming van alle EU-lidstaten nodig. Dus nogmaals: op defensiegebied heeft de EU geen enkele bevoegdheden en daar verandert dit verdrag niks aan.
Dat is juist goed dan worden mensen die er nog niet over besoist hebben wantrouwend.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 03:24 schreef vaduz het volgende:
Waarom staan in de OP alleen maar argumenten voor?
In het eerste deel heeft Kaas al aangegeven graag goede argumenten tegen te willen bespreken. Die worden helaas niet of nauwelijks aangeleverd.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 03:24 schreef vaduz het volgende:
Waarom staan in de OP alleen maar argumenten voor?
Bijzondere redenatie aangezien het hier juist de PVV/SP/GS aanhang is die blind de grote leiders na lijkt te praten. En vervolgens op inhoud worden gefileerd. Zo ook in dit en vorig deeltje weer.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 06:29 schreef Braindead2000 het volgende:
Zoals ik al zei: De meeste mensen die "voor" gaan stemmen doen dat omdat hun partijtje of hun groepje dat doen. Er zit geen enkele logica in om "voor" te stemmen. Als je ze zou vragen of de EU eenzelfde soort overeenkomst zou moeten sluiten met Wit Rusland of Rusland dan staan ze met hun mond vol tanden. Dan weten ze het nog niet om hun partijtje daar nog geen uitlatingen over gedaan heeft of omdat ze nog niet overlegd hebben met hun geloofsgenoten.
En Kaas beslist als een echte dictator welke argumenten goed zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In het eerste deel heeft Kaas al aangegeven graag goede argumenten tegen te willen bespreken. Die worden helaas niet of nauwelijks aangeleverd.
Nee, maar hij heeft de reeks gestart. Het staat je vrij zelf een uitgebreid topic te openen met argumenten tegen. De PVV en GeenStijl willen die "argumenten" vast voor je aanleveren.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:21 schreef vaduz het volgende:
[..]
En Kaas beslist als een echte dictator welke argumenten goed zijn.![]()
![]()
Ik herhaal mezelf weer: Wees eens consequent. De ene keer is Wilders een populist die die zegt wat goed ligt bij een gedeelte van de bevolking en de andere keer wordt diezelfde bevolking weer gehersenspoeld door Wilders. Wat is het nou?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bijzondere redenatie aangezien het hier juist de PVV/SP/GS aanhang is die blind de grote leiders na lijkt te praten. En vervolgens op inhoud worden gefileerd. Zo ook in dit en vorig deeltje weer.
Kan je dat verschijnsel ook verklaren?
Volgens mij gaan die dingen uitmuntend samen. Populisme is zelden op feiten en rationele gedachten gebaseerd. Iets wat je bij de argumenten uit de SP/PVV/GS hoek rondom dit referendum ook overduidelijk terugziet. Leugens en misleiding zijn vaak zeer populistisch.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik herhaal mezelf weer: Wees eens consequent. De ene keer is Wilders een populist die die zegt wat goed ligt bij een gedeelte van de bevolking en de andere keer wordt diezelfde bevolking weer gehersenspoeld door Wilders. Wat is het nou?
Doe me een genoegen. Beantwoordt mijn vraag. Vind je dat Rusland en/of Wit Rusland een zelfde soort associatieovereenkomst moeten krijgen? Waarom wel, waarom niet?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan die dingen uitmuntend samen. Populisme is zelden op feiten en rationele gedachten gebaseerd. Iets wat je bij de argumenten uit de SP/PVV/GS hoek rondom dit referendum ook overduidelijk terugziet. Leugens en misleiding zijn vaak zeer populistisch.
Goed idee wel om nog een topic onder dezelfde naam te starten. Levert ook geen verwarring op verder. Ik heb heel de PVV en GeenStijl niet nodig om argumenten te vinden. Het hele "voor"-kamp is er op gestoeld om "Oekraïne" te helpen. Wat natuurlijk een mooi streven is. Echter kun je een controleloze staat niet helpen. Verder kun je je afvragen of die hulp wel echt help is. Het heeft er meer van weg een poging te zijn Oekraïne te kolonaliseren. Maar hé, we helpen ze uit de handen van het vreselijke Rusland. Is dan het argument. Nou zal ik zeker niet gaan beweren dat Rusland dezelfde belangen heeft als Nederland, maar in de westerse pers is evengoed als in de Russische pers een propagandastorm gaande, die de kwaliteit van de journalistiek ernstig heeft geschaad en er enkel tot heeft geleid de politieke discussie met gevoelens die ver van de werkelijkheid staan te voeden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, maar hij heeft de reeks gestart. Het staat je vrij zelf een uitgebreid topic te openen met argumenten tegen. De PVV en GeenStijl willen die "argumenten" vast voor je aanleveren.
Ik heb er geen principiële bezwaren tegen. Dat zou betekenen dat die landen in elk geval de intentie hebben om zich te ontwikkelen richting de westerse democratische en economische waarden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Doe me een genoegen. Beantwoordt mijn vraag. Vind je dat Rusland en/of Wit Rusland een zelfde soort associatieovereenkomst moeten krijgen? Waarom wel, waarom niet?
Toch lijk je wel heel degelijk blind te vallen voor de "argumenten" vanuit de PVV en GS hoek. Je praat het immers blind na.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:33 schreef vaduz het volgende:
[..]
Goed idee wel om nog een topic onder dezelfde naam te starten. Levert ook geen verwarring op verder. Ik heb heel de PVV en GeenStijl niet nodig om argumenten te vinden. Het hele "voor"-kamp is er op gestoeld om "Oekraïne" te helpen. Wat natuurlijk een mooi streven is. Echter kun je een controleloze staat niet helpen. Verder kun je je afvragen of die hulp wel echt help is. Het heeft er meer van weg een poging te zijn Oekraïne te kolonaliseren. Maar hé, we helpen ze uit de handen van het vreselijke Rusland. Is dan het argument. Nou zal ik zeker niet gaan beweren dat Rusland dezelfde belangen heeft als Nederland, maar in de westerse pers is evengoed als in de Russische pers een propagandastorm gaande, die de kwaliteit van de journalistiek ernstig heeft geschaad en er enkel tot heeft geleid de politieke discussie met gevoelens die ver van de werkelijkheid staan te voeden.
Landen die een westerse richting kiezen? Moeten we niet willen man! Brr. Eng.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb er geen principiële bezwaren tegen. Dat zou betekenen dat die landen in elk geval de intentie hebben om zich te ontwikkelen richting de westerse democratische en economische waarden.
Overigens is er met de Russen ook wel degelijk over gesproken maar die hadden er zelf geen zin in. En zolang Wit-Rusland nog een dictatuur is, komen ze ook niet in aanmerking.
Dus erover praten zou men zeker moeten doen, of je er vervolgens ook onderling uitkomt is een tweede.
Sinds wanneer is Belarus een dictatuur? Verder is de positie vanuit het westen richting Belarus de laatste paar maanden (eigenlijk al sinds na de verkiezingen) enorm verbeterd, dus de klassieke argumenten tegen Belarus komen te vervallen. Het is enkel te hopen dat het westen nu eens een keer wat sneller gaat handelen in dat opzicht.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En zolang Belarus nog een dictatuur is
Ik ben eerlijk gezegd niet geheel bekend met de argumenten vanuit de PVV/GS hoek. Ik beargumenteer wat ik zie op basis van eigen bevindingen. Eigenlijk volg ik de Nederlandse politiek nauwlijks.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch lijk je wel heel degelijk blind te vallen voor de "argumenten" vanuit de PVV en GS hoek. Je praat het immers blind na.
En denk jij dat de intentie van de Oekraïense regering en oligarchen is om de liberale, eerlijke normen en waarden (die je soms nog tegenkomt in Europa) over te nemen?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb er geen principiële bezwaren tegen. Dat zou betekenen dat die landen in elk geval de intentie hebben om zich te ontwikkelen richting de westerse democratische en economische waarden.
Overigens is er met de Russen ook wel degelijk over gesproken maar die hadden er zelf geen zin in. En zolang Wit-Rusland nog een dictatuur is, komen ze ook niet in aanmerking.
Dus erover praten zou men zeker moeten doen, of je er vervolgens ook onderling uitkomt is een tweede.
Wit-Rusland (Belarusquote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:44 schreef vaduz het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Belarus een dictatuur? Verder is de positie vanuit het westen richting Belarus de laatste paar maanden (eigenlijk al sinds na de verkiezingen) enorm verbeterd, dus de klassieke argumenten tegen Belarus komen te vervallen. Het is enkel te hopen dat het westen nu eens een keer wat sneller gaat handelen in dat opzicht.
Want?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Wit-Rusland (Belarus) is wanneer het geen dictatuur is op z'n minst een autocratie. Enige kritiek op de leider kan je ook beter maar niet hebben
Er worden amper doodstraffen uitgevoerd en degene die uitgevoerd worden zijn voor ernstige delicten. Daar is weinig dubieus aan.quote:en er worden zeer dubieuze doodstraffen uitgevoerd.
Onzinquote:Mensenrechten zijn er nog steeds niet veel waard.
Vervallen of niet, de nieuwe koers vanuit het westen is duidelijk. En verder zijn er nu geen marionetten die vastzitten, dus kunnen ze dat argument alvast niet gebruiken.quote:Dat er vooruitgang is, wil niet zeggen dat klassieke argumenten direct maar moeten vervallen.
Ik wil geen EU of uitbreiding van de EU. Waarom hebben we eigenlijk nog burgemeesters, gemeentes en deelgemeentes als centralisatie van macht de oplossing is van alle problemen?quote:
Die worden nog afgeschaft. Maar voorlopig is het beter om het volk rustig te houden een paar extra lagen te hebben met een soort van schijnmacht, zodat het lijkt of de burger lokaal nog wat invloed heeft.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik wil geen EU of uitbreiding van de EU. Waarom hebben we eigenlijk nog burgemeesters, gemeentes en deelgemeentes als centralisatie van macht de oplossing is van alle problemen?
Wel vreemd dat dezelfde mensen vaak klagen over al die extra lagen die bijvoorbeeld veroorzaakt zijn door de privatisering van de gezondheidszorg maar dat ze al die extra lagen in de EU hartelijk verwelkomen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:05 schreef vaduz het volgende:
[..]
Die worden nog afgeschaft. Maar voorlopig is het beter om het volk rustig te houden een paar extra lagen te hebben met een soort van schijnmacht, zodat het lijkt of de burger lokaal nog wat invloed heeft.
Geheime doodstraffen zonder enige duidelijkheid over het hoe en wat. Geen afscheid kunnen nemen van geliefden, nabestaanden die van niets weten, niet eens waar het lichaam begraven wordt. Verklaringen die vaak onder druk worden afgelegd.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:00 schreef vaduz het volgende:
[..]
Want?
[..]
Er worden amper doodstraffen uitgevoerd en degene die uitgevoerd worden zijn voor ernstige delicten. Daar is weinig dubieus aan.
[..]
Onzin
[..]
Vervallen of niet, de nieuwe koers vanuit het westen is duidelijk. En verder zijn er nu geen marionetten die vastzitten, dus kunnen ze dat argument alvast niet gebruiken.
BNW is een paar deuren verder.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Geheime doodstraffen zonder enige duidelijkheid over het hoe en wat. Geen afscheid kunnen nemen van geliefden, nabestaanden die van niets weten, niet eens waar het lichaam begraven wordt. Verklaringen die vaak onder druk worden afgelegd.
Wie dan? Voor jouw informatie: Dat soort mensen noemen ze politiek gevangenen en daar zijn er op dit moment volgens de EU 0 van in Belarus.quote:Jaja, heel normaal allemaal. Net als dat er nog steeds mensen gevangen zitten omdat ze het niet helemaal eens zijn met Loekasjenko
Mensen worden beïnvloed door de media. En de media houdt zich om de een of andere reden vaak liever bezig met kleinere lokale issue's dan met issue's op EU-niveauquote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wel vreemd dat dezelfde mensen vaak klagen over al die extra lagen die bijvoorbeeld veroorzaakt zijn door de privatisering van de gezondheidszorg maar dat ze al die extra lagen in de EU hartelijk verwelkomen.
Al die extra lagen zijn wel spotgoedkoop, de hele EU draait op een begroting die nog niet 2 keer zo hoog is als de Nederlandse zorgbegrotingquote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wel vreemd dat dezelfde mensen vaak klagen over al die extra lagen die bijvoorbeeld veroorzaakt zijn door de privatisering van de gezondheidszorg maar dat ze al die extra lagen in de EU hartelijk verwelkomen.
Het gaat me niet om het geld (salarissen van de EU-politici) maar om het feit dat de top, in dit geval de politici in Brussel, niet weten wat de mensen op de vloer, de Nederlander, willen en nodig hebben , net zoals de managers in de zorg niet weten wat de patiënt en arts willen en wat goed voor hun is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Al die extra lagen zijn wel spotgoedkoop, de hele EU draait op een begroting die nog niet 2 keer zo hoog is als de Nederlandse zorgbegrotingEn dat voor een gebied waar 500 miljoen mensen wonen, waren alle overheden maar zo efficiënt
Wie bepaalt wat 'de Nederlander' nodig heeft, jij? Bovendien moet alle Europese wetgeving langs de Raad van Ministers, en die zitten allemaal in de nationale regeringscentra.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het gaat me niet om het geld (salarissen van de EU-politici) maar om het feit dat de top, in dit geval de politici in Brussel, niet weten wat de mensen op de vloer, de Nederlander, willen en nodig hebben , net zoals de managers in de zorg niet weten wat de patiënt en arts willen en wat goed voor hun is.
Ik heb al enkele tegenstanders gevraagd of ze ook zo'n post willen schrijven en aangeboden om die dan ook in de OP te voegen, maar voorlopig heeft niemand dat op zich genomen. Wil jij een stuk schrijven?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:21 schreef vaduz het volgende:
[..]
En Kaas beslist als een echte dictator welke argumenten goed zijn.![]()
![]()
Ik zou met beide landen erg graag een handelsverdrag ondertekenen. We hebben dit verdrag ook met landen als Marokko. Ze hoeven niet westers of democratisch te zijn om ermee te handelen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Doe me een genoegen. Beantwoordt mijn vraag. Vind je dat Rusland en/of Wit Rusland een zelfde soort associatieovereenkomst moeten krijgen? Waarom wel, waarom niet?
Die intentie spreken ze in elk geval wel uit door deze overeenkomst te ondertekenen. Dat het geen weg zal worden zonder bochten en hobbels lijkt me duidelijk, daarom is het nadrukkelijk ook nog geen aspirant-lidmaatschap oid.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En denk jij dat de intentie van de Oekraïense regering en oligarchen is om de liberale, eerlijke normen en waarden (die je soms nog tegenkomt in Europa) over te nemen?
Marokko breekt met de EU vanwege opschorten handelsakkoordquote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:24 schreef Kaas- het volgende:
Ik zou met beide landen erg graag een handelsverdrag ondertekenen.
We hebben dit verdrag ook met landen als Marokko.
Ze hoeven niet westers of democratisch te zijn om ermee te handelen.
Is dat ook niet een vorm van kolonialisme waar vaduz het over heeft in de post boven jou ?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:38 schreef 99.999 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inhoud spoiler :
Mordechai Kedar: "Understand Mid-East culture to stabilize it" Whizin Center, Amer Jewish Univ.
America Is Not A Democracy - Noam Chomsky
Democracy is a form of mob rule, Libertarian Explains
+++
Slavische volkeren :
Enige wat daar 'succesvol' blijkt te zijn is Balkanisatie.
En dus nogmaals meteen maar de herhaling, wat is Oekraïne.?
(en die laatste vraag is niet alleen aan jou gericht @99.999, ik wil je niet overbelasten
[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 26-02-2016 15:39:52 ]shift-knop defekt
Irrelevant voor het punt dat ik maakte natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:11 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Marokko breekt met de EU vanwege opschorten handelsakkoord
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:59 schreef Kaas- het volgende:
Irrelevant voor het punt dat ik maakte natuurlijk.
De democratische of juist ondemocratische verdeling is het breekpuntquote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:24 schreef Kaas- het volgende:
Ik zou met beide landen erg graag een handelsverdrag ondertekenen.
We hebben dit verdrag ook met landen als Marokko.
Ze hoeven niet westers of democratisch te zijn om ermee te handelen.
Shell stopt definitief met schaliegas in Oekraïnequote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:05 schreef TomLuny het volgende:
Binnenkort in Oekraïne hetzelfde ?
Donbas en Lugansk worden leeg gefrackt door Shell en de bevolking ziet geen stuiver ?
Daar hoef je je al geen zorgen over te maken, en toen waren energieprijzen nog veel hoger dan nuquote:Shell stopt echter nu om economische redenen, zo geeft het bedrijf donderdag aan. 'Er is schaliegas gevonden,' zegt een woordvoerder. 'Maar dit gas is niet economisch verantwoord te winnen.'
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:15 schreef J.B. het volgende:
Shell stopt definitief met schaliegas in Oekraïne
http://fd.nl/ondernemen/1(...)sproject-in-oekraine
Daar hoef je je al geen zorgen over te maken, en toen waren energieprijzen nog veel hoger dan nu
quote:Wat betekent een associatieverdrag met Oekraïne precies voor Nederland? Wat zijn de mogelijke gevolgen? En wat als er geen verdrag komt?
Op 6 april mag Nederland weer naar de stembus. Nederland laat zijn stem horen of we voor of tegen een associatieverdrag met Oekraïne zijn.
Om goed geïnformeerd naar de stembus te gaan organiseren D66 Leeuwarden en JD Fryslân in samenwerking met D66 Fryslân en Neushoorn een thema-avond over het referendum. Met boeiende sprekers uit de Tweede Kamer die zowel voor als tegen het associatieverdrag zijn. En aansluitend een debatronde om met elkaar de discussie aan te gaan. Kom ook en ga op 6 april weloverwogen naar de stembus!
Zaal: Grote Zaal
Belangrijkere vraag wie bepaalt wat die democratische normen en waarden zijn. En wie levert er betrouwbare statistiek over. In de praktijk blijkt dat deze normen en waarden van tijd tot tijd anders worden toegepast afhankelijk van de geopolitieke context. Om maar even Azerbaidzjan erbij te betrekken: die laten ze al jaren relatief met rust, terwijl aantoonbaar is dat daar het naleven van de zogeheten door het westen bepaalde democratische normen en waarden een stuk slechter gaat dan bij de directe buren van de EU.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:06 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Wie zegt dat het hanteren van democratische normen en waarden altijd het beste is voor een ander land/cultuur ?
Ik snap niet waarom je de West-Slavische en Zuid-Slavische volken hierbij wilt betrekken. Mij dunkt dat de politieke processen en recente geschiedenis teveel afwijken om dat op Oekraine toe te passen. Zelfs binnen de Oost-Slavische landen, zie je dat Belarus een totaal ander politieksysteem heeft opgebouwd sinds '91/'94 ten opzichte van Oekraine en Rusland die een meer opelkaar lijkend systeem en interne machtstrijd hebben.quote:
Dit behoeft meer uitleg. Wat houdt die Balkanisatie precies in? Waarom zou zij succesvol zijn? Is zij toepasbaar op Oekraine en hoe?quote:Enige wat daar 'succesvol' blijkt te zijn is Balkanisatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who are you Mr President? Nigel Farage asks Van Rompuy
We krijgen versterking, de Britten komen ons weer bevrijden...
shift-knop defekt
Overwinnaars schrijven de geschiedenis. Als je dit zo klakkeloos aanneemt, dan zijn de Russen ook gewoon de fouten en is het goed om het verdrag met Oekraïne te sluiten.quote:
Zo zie ik dat niet. Het staat landen vrij om al of niet zo'n verdrag af te sluiten. Rusland onder Poetin doet dat niet, onder een volgende leider is dat mogelijk anders.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:06 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Is dat ook niet een vorm van kolonialisme waar vaduz het over heeft in de post boven jou ?
Dat claimt volgens mij niemand. Maar een gezonde democratie is volgens mij wel uiteindelijk beter voor de inwoners van een land.quote:Wie zegt dat het hanteren van democratische normen en waarden altijd het beste is voor een ander land/cultuur ?
Oekraïne is zelfstandige natie in het oosten van Europa, ontstaan na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie en erkend door verreweg de meeste landen op aarde. Waaronder overigens ook Rusland, wat nog niet eens zo lang geleden verdragen heeft gesloten met dat land om de Oekraïense soevereiniteit over De Krim te erkennen.quote:Enige wat daar 'succesvol' blijkt te zijn is Balkanisatie.
En dus nogmaals meteen maar de herhaling, wat is Oekraïne.?
(en die laatste vraag is niet alleen aan jou gericht @99.999, ik wil je niet overbelasten
Oekraïne is niet ontstaan na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oekraïne is zelfstandige natie in het oosten van Europa, ontstaan na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie
Door wie wordt Oekraïne niet erkend dan?quote:en erkend door verreweg de meeste landen op aarde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |