abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160227648
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:56 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Niet helemaal zeker of je nu ook mij bedoelt, maar vind je dat ik jou gisteravond onrecht aandeed? Je moet gewoon begrijpen dat het op den duur een klein beetje frustrerend wordt dat wij hier goed bedoeld advies geven en daar 0,0 respons op krijgen. Dat de adviezen lastig zijn uit te voeren kan ik goed begrijpen, maar het zit hem in dat negeren en selectief reageren. Je reageert alleen op dingen die in je straatje passen en vaak geef je een heel irrelevant antwoord dat compleet haaks staat tegen wat er wordt bedoeld. Gisteren ging ik misschien ietwat te ver in mijn reactie, dat geef ik toe. Ik zal wel via dm's uitleggen waarom zodat deze post niet te offtopic wordt.

Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je vader nog behoorlijk milt is. Aangezien je niet werkt neem ik aan dat je ouders je studie betalen, daar is niks mis mee, maar dan is het niet heel erg onterecht dat ze daar iets voor terug willen. In feite ben je natuurlijk ook gewoon een profiteur als je zelf helemaal niks voor de kost doet en ook de verantwoordelijkheid niet neemt om je papiertje te halen. Ik snap dat het met je autisme af en toe wat lastig is om met onverwachte situaties om te gaan en je zou met je ouders kunnen overleggen daar wat meer rekening mee te houden. Maar het is ook onrealistisch om te denken dat er een soort wereld voor jou wordt gecreëerd waarin er de hele tijd naar jou geschipperd wordt. Jij bent degene met een handicap en daar zal je mee leren om te gaan.

Ik kan er voor de rest niet zo goed over oordelen, maar uit je posts haal ik dat je ouders je veel laten aanmodderen. Zo vind ik het bijvoorbeeld best cru dat als jij moeite hebt met verandering en stappen ondernemen dat ze je daar niet in ondersteunen. Zo hadden mijn ouders al lang een lesauto geregeld en meegekeken voor een studio of studentenkamer. Zelfde geldt voor een bijbaantje, ik vind het schandalig dat je als 25-jarige geen enkele inkomsten hebt. Al was je wat borden af op een zaterdagmiddag. Dat er geen bijbanen voor jou zijn is echt complete bullshit en dat weet je, je zoekt gewoon niet.
Uit zijn pohi blijkt dat Deezertje werkt als postbezorger dus je moet hem niet beschuldigen van dat hij niets doet. Verder is op kamers gaan geen wondermiddel, ik heb met diverse Fokkers contact gehad en die zeiden dat op kamers gaan je niet meteen vrienden krijgt en de vrouwen voor je in de rij staan. En wat is het nut van een rijbewijs halen en er vervolgens niets mee doen? Bij mij ligt dat pasje ook te verstoffen in de kast.
pi_160227765
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:18 schreef R-K het volgende:

[..]

Uit zijn pohi blijkt dat Deezertje werkt als postbezorger dus je moet hem niet beschuldigen van dat hij niets doet. Verder is op kamers gaan geen wondermiddel, ik heb met diverse Fokkers contact gehad en die zeiden dat op kamers gaan je niet meteen vrienden krijgt en de vrouwen voor je in de rij staan. En wat is het nut van een rijbewijs halen en er vervolgens niets mee doen? Bij mij ligt dat pasje ook te verstoffen in de kast.
Deezer gaf eerder al wel aan dat hij zichzelf kansloos acht omdat hij nog bij zijn ouders woont. :)
Maar uiteraard is op kamers wonen idd geen wondermiddel, dat heb ik zelf idd ook gemerkt. Toch biedt het wel meer mogelijkheden, als je er maar wel voor open staat.

En @ rijbewijs halen: Deezer gaf het openbaar vervoer ook als een drempel aan, aangezien je niet lang bij je scharrel zou kunnen blijven als de laatste trein vroeg in de avond vertrekt.
pi_160227783
quote:

[..]

Dat doe ik niet meer. Was aflopende zaak dus vond er niks meer aan (steeds minder te bezorgen in minder tijd, zelf gestopt). Wel bijna zeven jaar gedaan. Maar dat was ook.een einzelgangerbaantje want je liep je eigen wijken en onderweg kwam je ook bijna niemand tegen..
pi_160227862
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Deezer gaf eerder al wel aan dat hij zichzelf kansloos acht omdat hij nog bij zijn ouders woont. :)
Maar uiteraard is op kamers wonen idd geen wondermiddel, dat heb ik zelf idd ook gemerkt. Toch biedt het wel meer mogelijkheden, als je er maar wel voor open staat.

En @ rijbewijs halen: Deezer gaf het openbaar vervoer ook als een drempel aan, aangezien je niet lang bij je scharrel zou kunnen blijven als de laatste trein vroeg in de avond vertrekt.
OV is alleen handig als je in een stad woont en werkt, dan kom je overal wel. Dan heb je niet zo snel wat aan een rijbewijs. Boodschappen kunnen ook al worden thuisbezorgd idem voor IKEA meubels etc. Uber is nog steeds in opkomst en als ik lang genoeg wacht is de zelfrijdende auto er (heb je geen rijbewijs voor nodig). Maar of dat allemaal slim is is een tweede. Het scheelt denk ik wel als je geen kinderen hebt, want die hoef je dan niet weg te brengen of op te halen.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:30:23 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160227942
Een auto of rijbewijs is geen must, zelfs niet als je kinderen hebt.

In het grote plaatje gooi jij zelf het rijbewijs op als drempel om een leuke relatie te beginnen. Aan jou de keus of je dat wil blijven aanvoeren als een van de excuses waarom het niet wil lukken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160227954
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

OV is alleen handig als je in een stad woont en werkt, dan kom je overal wel. Dan heb je niet zo snel wat aan een rijbewijs. Boodschappen kunnen ook al worden thuisbezorgd idem voor IKEA meubels etc. Uber is nog steeds in opkomst en als ik lang genoeg wacht is de zelfrijdende auto er (heb je geen rijbewijs voor nodig). Maar of dat allemaal slim is is een tweede. Het scheelt denk ik wel als je geen kinderen hebt, want die hoef je dan niet weg te brengen of op te halen.
Deezertje, wat zijn voor jou de voordelen van de manier waarop jij je leven nu aanpakt/ hebt ingericht?

Ik heb het idee dat je heel veel MOETivatie ervaart, maar wat is nu je motivatie?

"always remember to fall asleep with a dream and wake up with a purpose"
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160227960
Ik snap niet waarom een rijbewijs relevant is voor de problemen van Deezertje. Heb zelf ook geen rijbewijs (en ook niet van plan hem te halen) en ik kom werkelijk overal lopend of op de fiets.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:31:43 #208
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160227972
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:30 schreef Koral het volgende:

Ik heb het idee dat je heel veel MOETivatie ervaart, maar wat is nu je motivatie?

Mooie!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:35:32 #209
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_160228079
Ik ben benieuwd hoe Deezertje zichzelf introduceert op een datingwebsite op zijn profiel.
pi_160228203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:30 schreef Koral het volgende:

[..]

Deezertje, wat zijn voor jou de voordelen van de manier waarop jij je leven nu aanpakt/ hebt ingericht?

"always remember to fall asleep with a dream and wake up with a purpose"
Ik snap wel dat als je leven niet lekker loopt, dat je verblindt kunt zijn door alle drempels, alles wat je niet hebt, wat de factoren zijn die er voor zorgen dat je niet kunt krijgen wat je verlangt en dar bij alle mogelijkheden die er WEL zijn, er ook weer genoeg factoren zijn waarvoor het niet voor jou zou werken.

De truc is kijken naar tussenstapjes die niet direct naar je doel leiden, maar die wel weer naar een volgende stap zouden kunnen leiden waarmee je uiteindelijk WEL je doel zou kunnen behalen.
Veel dingen in het leven die nutteloos lijken, hebben toch wel invloeden op je doen en laten.
Te snel een groot doel proberen te halen is vaak te geforceerd. Daarom adviseer ik ook steeds om simpele dingen te doen zoals een broodje gaan eten met de begeleidster, een autismecafé te bezoeken enz.
Het zijn misschien niet de doelgroepen waar hij heel veel mee zou willen omgaan, maar het leert je wel een andere kijk op dingen te krijgen. Je leert er sociale vaardigheden mee en misschien ook iets minder krampachtig in het leven te staan. :) Niet alles wat je in het leven doet moet per sé doelgericht zijn en direct een concrete functie hebben om te vergaren wat je wil hebben.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:43:31 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160228306
Als TS zijn diploma haalt, moet hij wel aan de bak om een baan te vinden en te houden.

Er zijn mensen die in het laatste jaar falen en hun diploma niet halen omdat ze bang zijn om de arbeidsmarkt op te moeten.
pi_160228376
Deezer, ben je toevallig iemand met een hoog IQ, die alles analyseert en die vindt dat alles in het leven verklaard moet worden en moet kloppen? Kun je er tegen als dingen niet verklaard kunnen worden, of als mensen onlogisch redeneren / beslissingen op gevoel maken i.p.v. op ratio, en dat dingen niet op de meest efficiënte wijze gedaan worden?

Zo ja: welcome to my life!
Zo in het leven staan is echt moordend voor jezelf. Je stoot iedereen van je af en maakt het jezelf gewoon godsonmogelijk om gelukkig te kunnen worden in het leven.

Mensen zijn onlogische wezens. Soms gaan dingen niet zoals ze eigenlijk zouden moeten gaan. Soms moet je water bij de wijn doen vanwege volslagen onzinnige redenen.

Hoe meer je zoiets hebt van "Let it go!", hoe ontspannender je wordt, en hoe meer je merkt dat dingen uiteindelijk vaak toch wel op z'n pootjes terecht komen. Heb geen te hoge verwachtingen van jezelf of van anderen of van situaties.
pi_160228758
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:24 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat doe ik niet meer. Was aflopende zaak dus vond er niks meer aan (steeds minder te bezorgen in minder tijd, zelf gestopt). Wel bijna zeven jaar gedaan. Maar dat was ook.een einzelgangerbaantje want je liep je eigen wijken en onderweg kwam je ook bijna niemand tegen..
Niemand tegen komen? In mijn jaren als postbode kwam ik juist ontzettend veel mensen tegen, ook erg veel mensen die even een praatje wilden maken. Kan natuurlijk aan je regio liggen, maar toch...

on-topic: tijd om iets met de vele adviezen te doen die je ondertussen gekregen hebt. Ik denk dat alles inmiddels wel gezegd is
pi_160228781
quote:

[..]

Het is geen garantie om vrienden te krijgen, maar het is wel een middel om zelfstandiger te worden. Als je op jezelf bent aangewezen moet je wel dingen gaan ondernemen en stappen zetten. En dat is iets wat ontzettend belangrijk is voor Deezertje, dat hij het veilige en vertrouwde nest eens verlaat en ziet hoe de wereld er daadwerkelijk uitziet. Je merkt het ook een beetje aan zijn postgedrag, hij is nog enorm kinderlijk. Het wordt tijd dat hij eens volwassen en zelfstandig wordt, dan krijgt hij misschien een idee waarom mensen hard moeten werken.

Dat met dat rijbewijs was trouwens een voorbeeld om aan te tonen dat zijn ouders hem een beetje laten aanmodderen, dat terwijl in mijn ogen een autistische zoon juist wat meer aandacht verdient.

En over dat werk is natuurlijk gewoon slap gelul en heeft wederom te maken met dingen ondernemen. Natuurlijk liggen de banen niet voor het oprapen, maar als je WIL kun je echt wel ergens iets passend vinden hoor. Ik zou echt gewoon in de horeca kijken hoor, zorgen dat je in een team komt.
pi_160229118
Stel je had geen last van al deze belemmeringen, waar zou je nu zijn?
pi_160229626
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:08 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Er waren vacatures in de zorg en deze vond hij lachwekkend.
De rest was hij te oud/te duur, ietwat ik wel kan begrijpen.
Je bent nooit te oud om borden af te wassen. Ik ben bij het restaurant waar ik op zondag werk als 24-jarige de op één na jongste afwasser. De meeste zijn veel ouder.
pi_160229752
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:00 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Het is geen garantie om vrienden te krijgen, maar het is wel een middel om zelfstandiger te worden. Als je op jezelf bent aangewezen moet je wel dingen gaan ondernemen en stappen zetten. En dat is iets wat ontzettend belangrijk is voor Deezertje, dat hij het veilige en vertrouwde nest eens verlaat en ziet hoe de wereld er daadwerkelijk uitziet. Je merkt het ook een beetje aan zijn postgedrag, hij is nog enorm kinderlijk. Het wordt tijd dat hij eens volwassen en zelfstandig wordt, dan krijgt hij misschien een idee waarom mensen hard moeten werken.

Dat met dat rijbewijs was trouwens een voorbeeld om aan te tonen dat zijn ouders hem een beetje laten aanmodderen, dat terwijl in mijn ogen een autistische zoon juist wat meer aandacht verdient.

En over dat werk is natuurlijk gewoon slap gelul en heeft wederom te maken met dingen ondernemen. Natuurlijk liggen de banen niet voor het oprapen, maar als je WIL kun je echt wel ergens iets passend vinden hoor. Ik zou echt gewoon in de horeca kijken hoor, zorgen dat je in een team komt.
Deels ben ik ook teleurgesteld in mezelf. Ik had echt wel verwacht ondertussen een relatie te hebben of iig mogen meemaken. Dat terwijl ik tijdens mijn schoolperiode- en omgeving heel wat relaties heb zien opbloeien waarvan er nu nog veel bij elkaar zijn. Dat 'geluk' had ik dus al niet. Die liefdeswens is niet onlogisch gezien het grote aantal leeftijdsgenoten op sites/apps. Inmiddels ben ik verheven tot de persoon die altijd alleen komt waar niemand meer van opkijkt en het ook eigenlijk niet meer uitmaakt, terwijl de rest wel steeds stappen zet.
Ik kan wel trots zijn op dat ik ondanks een heftige periode toch mijn havo heb afgerond en 3,5 jaar lesstof van 't hbo heb volbracht, maar dat laatste heb je alleen wat aan met een papiertje.

Ohja, voor degene die denken dat ik een droomscenario over relaties heb: wat zijn dan de 'nadelen'? Minder vrijheid? Verplicht mee naar verjaardagen/familie, omgaan met schoonfamilie etc?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 13:35:36 #218
444149 Eejit
What's the craic?
pi_160229872
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ohja, voor degene die denken dat ik een droomscenario over relaties heb: wat zijn dan de 'nadelen'? Minder vrijheid? Verplicht mee naar verjaardagen/familie, omgaan met schoonfamilie etc?
Ik denk dat de nadelen voor jou nog veel groter zijn dan dat, aangezien je aangeeft dat je slecht tegen het verliezen van controle kan. Hoe goed een partner ook bij je past, je zult constant compromissen moeten sluiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de inrichting van het huis/appartement, wat jullie gaan eten, wie wat gaat doen in het huishouden etc. tot aan zoiets simpels als wat jullie gaan kijken op tv/netflix.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_160230175
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Deels ben ik ook teleurgesteld in mezelf. Ik had echt wel verwacht ondertussen een relatie te hebben of iig mogen meemaken. Dat terwijl ik tijdens mijn schoolperiode- en omgeving heel wat relaties heb zien opbloeien waarvan er nu nog veel bij elkaar zijn. Dat 'geluk' had ik dus al niet. Die liefdeswens is niet onlogisch gezien het grote aantal leeftijdsgenoten op sites/apps. Inmiddels ben ik verheven tot de persoon die altijd alleen komt waar niemand meer van opkijkt en het ook eigenlijk niet meer uitmaakt, terwijl de rest wel steeds stappen zet.
Ik kan wel trots zijn op dat ik ondanks een heftige periode toch mijn havo heb afgerond en 3,5 jaar lesstof van 't hbo heb volbracht, maar dat laatste heb je alleen wat aan met een papiertje.
Tsja, en de tijd tikt verder. Iedere minuut die er voorbij gaat krijg je nooit meer terug. En zo zullen de jaren voorbij gaan, als dertiger, veertiger, vijftiger, en meer en meer zul je beginnen te beseffen dat je al die tijd verspild hebt en nog niets hebt bereikt. Dan kom je tot de conclusie dat je je hele leven lang een tweederangs toeschouwer van het leven bent, die alleen maar vol jaloezie toekijkt hoe andere mensen wel alles uit het leven alleen, en er voor kiezen om het leven te leven wat ze willen leven, omdat het kort is en je maar één leven hebt.

Als je mensen op hun sterfbed vraagt waar ze spijt van hebben, zullen ze antwoorden met alles wat ze niet hebben gedaan. Bijna niemand heeft spijt van de dingen die hij of zij wel heeft gedaan. Aan het einde van de rit zien ze door de illusie van alle bullshit verhalen heen die ze zichzelf verteld hebben, en dan is het te laat.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 13:50:07 #220
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160230288
Over de toekomst, wat doe je aan je eigen ontwikkeling.
Zoals iemand al eerder wilde weten, doe je zelf boodschappen, zeg je wel eens tegen je moeder weet je wat, ik kook vanavond?
Doe je je eigen was? Help je wel eens met opruimen/schoonmaken?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 13:51:20 #221
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160230325
En over dat geld overmaken dat je vader zegt dat het niet hoeft, je kan het ook uit jezelf doen he, zo van ik heb jullie iets gegeven, gewoon omdat ik waardeer wat jullie voor mij doen
pi_160230604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:50 schreef gebakken-koekje het volgende:
Over de toekomst, wat doe je aan je eigen ontwikkeling.
Zoals iemand al eerder wilde weten, doe je zelf boodschappen, zeg je wel eens tegen je moeder weet je wat, ik kook vanavond?
Doe je je eigen was? Help je wel eens met opruimen/schoonmaken?
Boodschappen weleens ja, koken 1x per week, eigen was mag ik niet (kan ik wel als je het opnieuw uitlegt). Schoonmaken/opruimen alleen mijn eigen kamer.
pi_160230621
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:35 schreef Eejit het volgende:

[..]

Ik denk dat de nadelen voor jou nog veel groter zijn dan dat, aangezien je aangeeft dat je slecht tegen het verliezen van controle kan. Hoe goed een partner ook bij je past, je zult constant compromissen moeten sluiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de inrichting van het huis/appartement, wat jullie gaan eten, wie wat gaat doen in het huishouden etc. tot aan zoiets simpels als wat jullie gaan kijken op tv/netflix.
Dan heb je het gelijk over samenwonen, dat duurt meestal nog wel even. Of komt dat sneller ter sprake als er al één op zichzelf woont?
pi_160230629
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Boodschappen weleens ja, koken 1x per week, eigen was mag ik niet (kan ik wel als je het opnieuw uitlegt). Schoonmaken/opruimen alleen mijn eigen kamer.
?
Had je de wasmachine gesloopt of zo.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:07:18 #225
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160230760
Mijn moeder vond het vroeger flauwekul om de wasmachine te laten draaien voor alleen mijn was misschien is dat bij hem ook zo?

En dit Deezer? En over dat geld overmaken dat je vader zegt dat het niet hoeft, je kan het ook uit jezelf doen he, zo van ik heb jullie iets gegeven, gewoon omdat ik waardeer wat jullie voor mij doen
pi_160230765
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:01 schreef Chai het volgende:

[..]

?
Had je de wasmachine gesloopt of zo.
Nee, moeder wil dat gewoon zelf doen en vind dat nog leuk ook.
pi_160230850
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:35 schreef Eejit het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat je gaat samenwonen: meningsverschillen over de kleur verf op de deuren en kozijnen, meningsverschillen over meubilair, hoe laat je naar bed gaat en opstaat, of je thuis blijft of naar een film gaat of naar een kroeg, of dat de één even samen quality time wil hebben terwijl de ander juist liever even met rust gelaten wil worden enz enz enz.
Sommige van deze zaken kunnen zelfs al veel eerder in een relatie meespelen.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:10:44 #228
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160230857
Mijn moeder was vroeger ook zo. Ik vind het echt jammer dat ik nooit gezegd heb ja maar ik moet het toch ook leren! Mijn moeder was een hele lieve vrouw maar veel te beschermend. Wat betreft voor mijn eigen huishouden zorgen heb ik echt alles zelf moeten leren omdat ze mij niets liet doen. Ze had het een of andere rare idee dat ik die dingen niet zou kunnen (spierziekte) dus mocht ik het ook niet. Daarom Deezer, probeer de dingen die je nog niet kan nog wel te leren nu je nog thuis woont. Als je later alles zelf uit moet zoeken is het veel lastiger
pi_160230889
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:24 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik bezorg ook post en zo einzelgangerig vind ik het nou ook weer niet. Heb regelmatig een praatje, vooral over het weer. Ook vragen mensen me heel vaak de weg.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:12:20 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160230910
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:07 schreef gebakken-koekje het volgende:
Mijn moeder vond het vroeger flauwekul om de wasmachine te laten draaien voor alleen mijn was misschien is dat bij hem ook zo?

En dit Deezer? En over dat geld overmaken dat je vader zegt dat het niet hoeft, je kan het ook uit jezelf doen he, zo van ik heb jullie iets gegeven, gewoon omdat ik waardeer wat jullie voor mij doen
Je draait toch gewoon een was als je een volle trommel hebt? Mijn man en ik mengen eigenlijk nooit onze kledingwassen. Hij heeft wekelijks één trommel, bij mij wisselt het.
pi_160230938
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:10 schreef gebakken-koekje het volgende:
Mijn moeder was vroeger ook zo. Ik vind het echt jammer dat ik nooit gezegd heb ja maar ik moet het toch ook leren! Mijn moeder was een hele lieve vrouw maar veel te beschermend. Wat betreft voor mijn eigen huishouden zorgen heb ik echt alles zelf moeten leren omdat ze mij niets liet doen. Ze had het een of andere rare idee dat ik die dingen niet zou kunnen (spierziekte) dus mocht ik het ook niet. Daarom Deezer, probeer de dingen die je nog niet kan nog wel te leren nu je nog thuis woont. Als je later alles zelf uit moet zoeken is het veel lastiger
Ik heb thuis ook nooit wat hoeven doen. Toen ik eenmaal op mezelf ging wonen moest ik ook alles zelf zien uit te vinden, terwijl ik veel kritiek kreeg over dat bepaalde dingen niet netjes zouden zijn. Op een gegeven moment heb ik alles van me af gegooid en ben de boel echt gaan verwaarlozen! :@
pi_160230945
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:11 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik bezorg ook post en zo einzelgangerig vind ik het nou ook weer niet. Heb regelmatig een praatje, vooral over het weer. Ook vragen mensen me heel vaak de weg.
Op een gegeven moment was het meer HAH dan post maar moest je wel de hele wijk lopen in minder tijd. Aanlevertijden werden verlaat etc. Koste me onderhand meer tijd en geld dan het opleverde. En hier zijn de mensen niet zo spraakzaam.. Veel jonge gezinnen dus die vinden het soms maar raar dat er nog een postbezorger loopt :')
pi_160230975
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je draait toch gewoon een was als je een volle trommel hebt? Mijn man en ik mengen eigenlijk nooit onze kledingwassen. Hij heeft wekelijks één trommel, bij mij wisselt het.
Zo moeilijk is het ook niet, goed uitzoeken wat bij elkaar hoort, niet teveel poeder/gel erin gooien en het juiste programma selecteren.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:14:37 #234
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160230985
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat bedacht ik me net inderdaad ook dat hij natuurlijk ook gewoon de hele was voor iedereen kan doen en niet alleen die van zichzelf.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:15:56 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160231031
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:14 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Dat bedacht ik me net inderdaad ook dat hij natuurlijk ook gewoon de hele was voor iedereen kan doen en niet alleen die van zichzelf.
Ik bedoel eigenlijk de was voor iedereen persoonlijk, qua kleding.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:16:44 #236
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160231054
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb thuis ook nooit wat hoeven doen. Toen ik eenmaal op mezelf ging wonen moest ik ook alles zelf zien uit te vinden, terwijl ik veel kritiek kreeg over dat bepaalde dingen niet netjes zouden zijn. Op een gegeven moment heb ik alles van me af gegooid en ben de boel echt gaan verwaarlozen! :@
Mijn moeder heeft mij dus nooit iets willen leren 'Als ik ziek ben mag jij het doen' Mijn moeder werd ziek en overleed een dag later. Ik heb heel veel dingen zelf moeten uitzoeken en van mijn familie moeten leren daarom zeg ik ook gebruik die mogelijkheden zolang je nog thuis woont
pi_160231061
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:14 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Of de was van zichzelf als het genoeg is voor een volle trommel. En daarnaast eventueel handdoeken en dergelijke. Dan zit hij niet aan de kleding van zijn ouders als die dat niet fijn vinden.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:17:34 #238
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160231079
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk de was voor iedereen persoonlijk, qua kleding.
Oh bij ons ging altijd alles bij elkaar in hahaha maar zoals jij het zegt kan het ook
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:17:48 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160231085
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het ook niet, goed uitzoeken wat bij elkaar hoort, niet teveel poeder/gel erin gooien en het juiste programma selecteren.
Het is hier vaak geneuzel over details. Het gaat om het grote geheel en alle stappen of stapjes die je kunt of zult moeten zetten om jouw eigen leven te gaan leiden. Je kunt elk stapje wel kapot analyseren, maar daar schiet je niks mee op.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:17:59 #240
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160231099
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:17 schreef Chai het volgende:

[..]

Of de was van zichzelf als het genoeg is voor een volle trommel. En daarnaast eventueel handdoeken en dergelijke. Dan zit hij niet aan de kleding van zijn ouders als die dat niet fijn vinden.
True
pi_160231104
Zit trouwens nog steeds te bedenken of ik vanavond naar de film zou gaan. Ben nog half ziek, kijk lekker duf/zielig uit mijn ogen maar anders zit ik de hele avond/weekend weer thuis net als afgelopen dagen :') Bovendien komt er toch niks van school terecht en zorg ik dat op de deadline gewoon het af heb, dus wil er wel ff uit.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:18:54 #242
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160231129
Veel plezier
pi_160231141
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:18 schreef Deezertje het volgende:
Zit trouwens nog steeds te bedenken of ik vanavond naar de film zou gaan. Ben nog half ziek, kijk lekker duf/zielig uit mijn ogen maar anders zit ik de hele avond/weekend weer thuis net als afgelopen dagen :') Bovendien komt er toch niks van school terecht en zorg ik dat op de deadline gewoon het af heb, dus wil er wel ff uit.
Naar de film gaan, doe je dat wel in je eentje? :)
pi_160231256
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja, kan zelf kiezen welke films, tijden etc. ;) Stukje vrijheid. Sowieso niet echt een locatie voor wat sociaals hoor, op die paar meiden na die voor de film uitgebreid hun persoonlijke perikelen met elkaar delen :')
pi_160231310
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja, kan zelf kiezen welke films, tijden etc. ;) Stukje vrijheid. Sowieso niet echt een locatie voor wat sociaals hoor, op die paar meiden na die voor de film uitgebreid hun persoonlijke perikelen met elkaar delen :')
Volgens mij ga je in je eentje omdat je niemand hebt om mee te gaan. Dat is wat anders.
Welke film, tijden etc. kan ook in overleg met iemand anders. Compromissen sluiten enzo. Moet ook in relaties.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:31:44 #246
444149 Eejit
What's the craic?
pi_160231537
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dan heb je het gelijk over samenwonen, dat duurt meestal nog wel even. Of komt dat sneller ter sprake als er al één op zichzelf woont?
Veel van deze zaken heb je al mee te maken als je nog niet samenwoont. Ook als je niet samenwoont en samen op vakantie gaat bijvoorbeeld. Zal een persoonlijk voorbeeld geven. Mijn vriendin en ik wilden samen op vakantie:

Ik ben een ginger en kan niet goed tegen warmte. Ik zou nooit vrijwillig naar een strand gaan in de zomer of op een zonvakantie gaan. Mijn vriendin houdt wel heel erg van de zon. We zijn naar Rome op vakantie gegaan en daar hebben we beiden een compromis moeten doen; ik een dagje naar het strand omdat zij dat graag wilde. Zij maar 2 uur op het strand kunnen liggen omdat ik dan begin te verbranden(met factor 50 en een pet en tshirt).
Tiocfaidh ár lá!
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:35:11 #247
444149 Eejit
What's the craic?
pi_160231644
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat je gaat samenwonen: meningsverschillen over de kleur verf op de deuren en kozijnen, meningsverschillen over meubilair, hoe laat je naar bed gaat en opstaat, of je thuis blijft of naar een film gaat of naar een kroeg, of dat de één even samen quality time wil hebben terwijl de ander juist liever even met rust gelaten wil worden enz enz enz.
Sommige van deze zaken kunnen zelfs al veel eerder in een relatie meespelen.
Als je nog niet samenwoont maar wel vaak bij elkaar bent heb je al met vaak kleine dingetjes te maken inderdaad.
Tiocfaidh ár lá!
pi_160231712
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:31 schreef Eejit het volgende:

[..]

Veel van deze zaken heb je al mee te maken als je nog niet samenwoont. Ook als je niet samenwoont en samen op vakantie gaat bijvoorbeeld. Zal een persoonlijk voorbeeld geven. Mijn vriendin en ik wilden samen op vakantie:

Ik ben een ginger en kan niet goed tegen warmte. Ik zou nooit vrijwillig naar een strand gaan in de zomer of op een zonvakantie gaan. Mijn vriendin houdt wel heel erg van de zon. We zijn naar Rome op vakantie gegaan en daar hebben we beiden een compromis moeten doen; ik een dagje naar het strand omdat zij dat graag wilde. Zij maar 2 uur op het strand kunnen liggen omdat ik dan begin te verbranden(met factor 50 en een pet en tshirt).
Ik hou van Aziatische landen, een ex-vriendin van mij vond het allemaal maar onzin en wilde in Europa blijven, "want hier kan het ook warm zijn". :') Ik ken ook mensen waarbij de één iets cultureels wil, terwijl de ander alleen wil dansen, stappen en shoppen op vakantie. Er zijn echt ZOOOOO veel dingen binnen een relatie waar problemen over kunnen ontstaan. Financiën bijvoorbeeld ook. Of als je ergens naar toe gaat, dat de één noe is en de ander nog wil blijven.
pi_160231840
Ik wil weer een keer naar Praag, maar mijn vriend wil niet naar "het Oostblok". Mijn vriend wil graag weer eens naar Japan. Lijkt me ontzettend tof, maar dat kan ik niet betalen. :')
Dus we gaan volgende week naar Londen. O+ Dat vinden we allebei leuk en het is betaalbaar.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:47:23 #250
444149 Eejit
What's the craic?
pi_160231960
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:42 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik wil weer een keer naar Praag, maar mijn vriend wil niet naar het Oostblok. Mijn vriend wil graag weer eens naar Japan. Lijkt me ontzettend tof, maar dat kan ik niet betalen. :')
Dus we gaan volgende week naar Londen. O+ Dat vinden we allebei leuk en het is betaalbaar.
Precies, zo moet je altijd compromissen blijven zoeken in een relatie.
Mijn vriendin wilde graag backpacken in Thailand. Maar ik heb niks met Azië, de cultuur spreekt mij niet aan, het is me veel te warm en ik had het geld er niet voor (ook er niet voor over). Dus is ze met iemand anders gaan backpacken.

Maar genoeg offtopic zo. Was de bedoeling Deezer te laten zien dat je in een raltie altijd compromissen moet sluiten.
Tiocfaidh ár lá!
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:49:55 #251
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160232041
Maar als zijn toekomstige vriendin met anderen die dingen wil gaan doen is hij weer jaloers :{
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:59:19 #252
444149 Eejit
What's the craic?
pi_160232284
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:49 schreef gebakken-koekje het volgende:
Maar als zijn toekomstige vriendin met anderen die dingen wil gaan doen is hij weer jaloers :{
Ook daarmee dealen hoort bij een relatie. Of wil Deezer als hij een vriendin heeft 24/7 in dezelfde ruimte zijn?
Tiocfaidh ár lá!
pi_160232488
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:59 schreef Eejit het volgende:

[..]

Ook daarmee dealen hoort bij een relatie. Of wil Deezer als hij een vriendin heeft 24/7 in dezelfde ruimte zijn?
Ik denk alleen op de momenten dat het hem uitkomt en alles wat ze verder doet met zijn goedkeuring.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 15:12:52 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160232617
Tegen de tijd dat Deezertje vaste verkering heeft, kan zijn vriendin naar de partnergroep voor mensen met een partner met ASS.

http://www.autismegelderland.nl/groups/mee-gelderse-poort/

:s)
  vrijdag 26 februari 2016 @ 15:56:58 #255
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160233721
Ik denk dat je wel heel zeker moet zijn dat je het aan kan om iemand zoals Deezer als vriend te hebben
pi_160233822
Wat zit je nou eigenlijk de hele tijd over je vrijheid te zeuren als je die vrijheid niet eens benut? Met alle respect, maar het is nou niet dat je hele dagen van alles onderneemt en dat plots moet inleveren als je ooit een relatie krijgt. Je gaat eens naar de film en een paar avonden ben je te vinden in de sportschool. Voor de rest doe je helemaal niks, alleen maar piekeren. Volgens mij verwar je de begrippen vrijheid en vrije tijd. Mocht je ooit een vriendin krijgen, dan denk ik dat zij eerder bang moet zijn voor haar vrijheid.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 16:14:00 #257
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_160234190
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:10 schreef gebakken-koekje het volgende:
Mijn moeder was en is een bitch. Ik kook al van mijn 6-de, anders had ik in mijn jeugd nooit warm eten geproefd. Deezertje, het huushouden stelt niets voor. Ik had een groot huis en was max. een uur per dag bezig, en in het weekend nam ik" vrij". Dat uur was incl. koken poetsen en wassen.
IK had 2 wasmanden een gooide ik wit en een gekleurd en zwart spul in. Had een droger en een centrifuge en een wasrek in de wasruimte. Op mijn waterbed kon ik ook fijn en snel nadrogen. Had dus 2 machines was, een stenen vloer beneden en vloerbedekking boven. Mijn huis was schoon en opgeruimd. Let wel: haal je niet teveel prul in huis, vaasjes, poppetjes plantjes en zo, dat maakt rommel en poetsen! Had veel goede en grote kasten en daarin bergde ik mijn spullen op. Dus bv niet het schaakbord met stukken decoratief ergens neerzetten maar mooi opgeruimd in een kas met houten deur (niet doorkijkbaar). ook mijn duizend boeken en videoos allemaal mooi achter een houten schuifdeur. Dat poetst heerlijk snel. De vloer met een natte dweil, de vloerbedekking 1 x per week stofzuigen. Nog beter laminaat of Novilux.
Koken is een hobby van me geworden, waar je ook veel meiden mee versierd krijgt. Je kookt lekker bv indisch oa spek ketjap (zoet spek) en zo en voert ze zo vol dat ze na het eten de ogen niet meer open kunnen houden. Nou, dan zeg je, ga maar effe in bed liggen dan ruim ik effe op (awasmachine). Nu, na 10 minuutjes ga je bij haar liggen en vraag je, gaat het nog een beetje of zal ik je buik even masseren. En daarna .... geef je haar nog een toetje .... hehehehehehe. Een pudding .... buks hehehehe.

*O* _O- :W

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 26-02-2016 16:20:04 (waardevolle aanvulling aangevuld!) ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_160236558
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:14 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Mijn moeder was en is een bitch. Ik kook al van mijn 6-de, anders had ik in mijn jeugd nooit warm eten geproefd. Deezertje, het huushouden stelt niets voor. Ik had een groot huis en was max. een uur per dag bezig, en in het weekend nam ik" vrij". Dat uur was incl. koken poetsen en wassen.
IK had 2 wasmanden een gooide ik wit en een gekleurd en zwart spul in. Had een droger en een centrifuge en een wasrek in de wasruimte. Op mijn waterbed kon ik ook fijn en snel nadrogen. Had dus 2 machines was, een stenen vloer beneden en vloerbedekking boven. Mijn huis was schoon en opgeruimd. Let wel: haal je niet teveel prul in huis, vaasjes, poppetjes plantjes en zo, dat maakt rommel en poetsen! Had veel goede en grote kasten en daarin bergde ik mijn spullen op. Dus bv niet het schaakbord met stukken decoratief ergens neerzetten maar mooi opgeruimd in een kas met houten deur (niet doorkijkbaar). ook mijn duizend boeken en videoos allemaal mooi achter een houten schuifdeur. Dat poetst heerlijk snel. De vloer met een natte dweil, de vloerbedekking 1 x per week stofzuigen. Nog beter laminaat of Novilux.
Koken is een hobby van me geworden, waar je ook veel meiden mee versierd krijgt. Je kookt lekker bv indisch oa spek ketjap (zoet spek) en zo en voert ze zo vol dat ze na het eten de ogen niet meer open kunnen houden. Nou, dan zeg je, ga maar effe in bed liggen dan ruim ik effe op (awasmachine). Nu, na 10 minuutjes ga je bij haar liggen en vraag je, gaat het nog een beetje of zal ik je buik even masseren. En daarna .... geef je haar nog een toetje .... hehehehehehe. Een pudding .... buks hehehehe.

*O* _O- :W
Man o man hier zou ik geen weerstand aan kunnen bieden hoor!
pi_160242175
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik hou van Aziatische landen, een ex-vriendin van mij vond het allemaal maar onzin en wilde in Europa blijven, "want hier kan het ook warm zijn". :') Ik ken ook mensen waarbij de één iets cultureels wil, terwijl de ander alleen wil dansen, stappen en shoppen op vakantie. Er zijn echt ZOOOOO veel dingen binnen een relatie waar problemen over kunnen ontstaan. Financiën bijvoorbeeld ook. Of als je ergens naar toe gaat, dat de één noe is en de ander nog wil blijven.
Hoe uit het gebrek aan sociale vaardigheden/onhandigheid zich bij jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2016 21:05:21 ]
pi_160242461
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 21:05 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Hoe uit het gebrek aan sociale vaardigheden/onhandigheid zich bij jou?
Krampachtige communicatie. Ik heb vaak heel andere interesses als velen, dus op feestjes enzo probeer ik diepe discussies te houden, waarbij mensen vaak snel iets hebben van dat ik veel te serieus ben, en als zij het over zuipen, tieten en voetbal hebben, kan ik daar weer totaal niet op inhaken.
Daarbij raak ik sowieso heel snel uitgeluld bij mensen en kom erg timide over.
Voel ik me juist wel goed op m'n gemak, dan kan ik weer wat te uitbundig zijn.
Ik kan ook erg moeilijk inschatten of mensen het wel of niet op prijs stelt als ik contact opneem, en wat voldoende is om een vriendschap te onderhouden, maar wat weer niet te veel is; te vaak contact met mensen opnemen is vaak ook weer niet goed.
Ook qua woordkeuzes kan ik soms wat vreemd overkomen (stopwoordjes, korte zinnetjes enz.) en weet ik soms gewoon niet hoe ik een gesprek moet opstarten en/of gaande houden.

Ach en zo zijn er nog veel meer dingen, maar het is erg moeilijk om nou goed onder woorden te brengen wat het precies is. :)
pi_160250496
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Alleen naar de film gaan zoals Deezer vaak doet, lijkt je dat niet enorm confronterend om te zien dat verreweg de meeste met vrienden of vriendin zijn terwijl je zelf alleen bent?

Je hebt niemand om de dag mee te bespreken, lachen, praatje houden. Dan zou ik meer behoefte hebben aan een goede vriend dan aan een vriendin. De meeste vrouwen willen toch geen jongen die geen sociaal leven heeft.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 08:16:17 #262
450228 LeesFoknl
pi_160252299
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:45 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Man o man hier zou ik geen weerstand aan kunnen bieden hoor!
Ik ga jou niet uitnodigen, ik heb nl je profiel bekeken en er staat niet ingevuld of je man of vrouw bent, dus dat risio neem ik niet! Kunt wel het recept krijgen:
Flink en dik stuk vet spek, even afspoelen en dan op snijplank en dan met een groot mes er insteken of het je ergste vijand is. Onder het uitroepen van Maleise kreten zoals tutumulu (zwijg) patay (sterf) en boendoek (doek om mee te boenen hier als scheldwoord bedoeld). Door de steken van het mes heeft de marinade de kans dieper en beter in het spek te trekken.
In een kom met ketjap manis, peper zout en knoflook.laten liggen, minimaal een volle nacht, zo minimaal een uurtje of 12. Nb. in sommige landen neemt men ook wel 7-up om te marineren. Raar maar waar! Vervolgens bij voorkeur barbecuen op een houtskoolvuurtje maar zachtjes, heel zachtjes gaar laten worden. Of in een braadketel met olie maar ook hier weer heel zacht lang laten sudderen.
Voorgerecht een kleine kom soto ajam (kippesoep)
Serveer met witte rijst, en haricot vert boontjes met gebakken uitjes.
De Aziaat eet niet van die droge korrel rijst, maar een wat meer kleverigere rijst. Veel lekkerder vinden de Aziaten en ik geef ze gelijk. Rijst stomen doe je het makkelijkst in een electrische rijststomer, die kosten vanaf 2 tientjes, (Makkelijker werken voor beginners, rijst koken of stomen is niet moeilijk maar je moet het wel effe weten of vaak zelf geprobeerd hebben).
Electrische rijstkoker is onmisbaar Deezertje als je op je eigen gaat!
Nagerecht een: maak een oliebol deegje. Prak er veel overrijpe banane en honing doorheen, Maak bolletjes en bak die in olie.
Drink hierbij een groene thee, liefst met gember.

Nu Deezertje, bij ons zegt men Sjeng aon de geng dus .... aktie!

(Zal overbodig zijn om te zeggen: denk aan je hygiene zowel in de keuken als op jezelf, ook die puddingbuks en de rest van je lichaam moet schoon geserveerd worden om er appetijt op te krijgen. En denk ook aan de ambiance, je hebt van die onverbeterlijke vrijgezellen die denken dat een TL buis sfeerverlichting is en knalharde Heavy Metall muizek een romantisch achtergrondliedje is).
  zaterdag 27 februari 2016 @ 09:24:01 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160252915
hmmm ja, nou ok wat moeten we daar nu mee
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 27 februari 2016 @ 09:58:16 #264
450228 LeesFoknl
pi_160253319
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 21:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Krampachtige communicatie. Ik heb vaak heel andere interesses als velen, dus op feestjes enzo probeer ik diepe discussies te houden, waarbij mensen vaak snel iets hebben van dat ik veel te serieus ben, en als zij het over zuipen, tieten en voetbal hebben, kan ik daar weer totaal niet op inhaken.
Daarbij raak ik sowieso heel snel uitgeluld bij mensen en kom erg timide over.
Voel ik me juist wel goed op m'n gemak, dan kan ik weer wat te uitbundig zijn.
Ik kan ook erg moeilijk inschatten of mensen het wel of niet op prijs stelt als ik contact opneem, en wat voldoende is om een vriendschap te onderhouden, maar wat weer niet te veel is; te vaak contact met mensen opnemen is vaak ook weer niet goed.
Ook qua woordkeuzes kan ik soms wat vreemd overkomen (stopwoordjes, korte zinnetjes enz.) en weet ik soms gewoon niet hoe ik een gesprek moet opstarten en/of gaande houden.

Ach en zo zijn er nog veel meer dingen, maar het is erg moeilijk om nou goed onder woorden te brengen wat het precies is. :)
-----------------------------

Nou, jij bent gewoon anders. Misschien meer anders dan anderen anders zijn. Denk dat je vooral dingen moet gaan doen, bezoeken, lid worden, aansluiten. Dingen die je leuk vindt. Echt leuk! Daar leer je dan mensen kennen die dat ook echt !! leuk vinden. Op die manier bouw je een kennissenkring op van mensen die toch een of meerdere dingen gelijk hebben met jou. Begeef je dan ook meer onder die mensen, waar gaan ze uit, is er eens een feestje. Dan is de kans groot dat die feestjes leuker zijn voor jou, met die gelijkgestemden.
Realiseer je ook, er is een JUISTE tijd en plaats voor alles. De disco is niet de plaats voor een diepgaand gesprek. En "eis" ook niet te lang een gesprek, aandacht op. Spreek je gezellig en interessant met iemand (m/v) dan realiseer je dat diegene niet alleen voor jou daarheen gegaan is en niet de hele avond met jou wil praten maar ook wat wil rondkijken en met anderen praten. Zo moet jij het ook doen. Manieren om zelf een gesprek te "verlaten" zijn oa even naar de wc gaan. Of te zeggen, ik zie een oude kennis, even zien hoe het met hem / haar gaat. See you next time, hoi.Of naar de bar om iets te bestellen.

Gespreksonderwerpen: naast de onderwerpen die jij interessant vindt, is mijn beste tip: laat mensen praten. Veel mensen praten graag, en iemand die niet veel zegt wordt dan gezien als iemand .... met wie je goed kan praten (wordt mee bedoeld die luistert).

Tja, als je timide overkomt dan zal dat wel zijn, omdat ... je timide bent. De beste remedie om wat minder timide te worden (mocht je dat willen want ik en veel anderen hebben niks TEGEN timide mensen) is oefenen, oefening baart kunst. En echt, de wereld vergaat niet als een kontaktpoging eens mislukt.

Vriendschap, come on. Vriendschap onderhoud je niet. Die gaat vanzelf. Of niet. Kennissen kring, die onderhoud je. Vrienden niet. Als je vriendschap moet onderhouden is het niet echte vriendschap. Echte vriendschap, die 2-3-4 mensen in je leven, is er gewoon. zelfs als je mekaar 12 jaar niet gezien of gesproken hebt. Tref je mekaar, dan ben je gewoon weer die vrienden van vroeger. Wat kennissen betreft, hoef je je niet zoveel moeite te doen. Dat is meer op het nivo van eens een praatje, een groet. Belangrijk bij kennissen is: blijf hen herkennen, groeten, kort praatje. Hoe is het, alles goed? Tjonge wat een weer gisteren. En, heb je die auto nog gekocht. Het een of ander, belangrijk is dat je de deur niet dichtgooit, dat er een positieve associatie over en weer is. Dat die kennis van je zegt, oh die, die is in orde. Dat houdt deuren open. Straks komt die (slechts) bekende met zijn zus, en dat is me toch een leuk ding. Dan ben je blij dat je een kontaktmogelijkheid hebt om er eens op af te stappen. En ... op termijn kunnen vage kennissen opschuiven naar goede kennissen. Het is niet zwart en wit. Geef een punt voor de waarde van een kennis: heel vaag krijgt een 1, een heel goede kennis ergens in de 90 punten. En alles zit daartussen en kan opklimmen (en ook afdalen natuurlijk) in de loop van de tijd. En weer vice versa. That is life, op en af, en weer op.
Denk vooral niet teveel na over hoe jij zou moeten zijn. Ik lees... ben wat timide en ik lees van jou ... dan ben ik weer te enthousiast. wie zegt jou dat dat anderen ook zo vinden. En of ze dat als negatief ervaren, jouw timide zijn of jouw enthousiastme op andere momenten.
Te enthousiast overkomen? weet niet of dat bestaat. Ik heb veel gesprekken gevoerd met sollicitanten. Wat voor mij (ons) belangrijk was was of ie (zichzelf) kon verkopen.
Mijn stelling is, dan heb je nodig: 3 x E. Enthousiasme, energie en empathie.
Zo vroeg ik naar de hobby en zei dan: wat interessant, of wat apart oid en ... vertel er eens wat van. Het maakt verder niet uit wat en waarover ie vertelt, maar met welk enthousiasme en welke energie kon degene vertellen. Kon ie dat? Want dat is belangrijk, dat ie over iets enthousiast zijn kan, en dat kan tonen, uitstralen, en niet een soort kamerplant is. Er moet leven inzitten.
Er loopt op tv momenteel een leuke reclame van een datingburo of site. In ieder geval, het komt hier op neer: wat jij misschien niet leuk, positief aan je vindt, vindt een ander misschien net wel heel leuk. Zelf vind ik bv uiterst erotisch bij een vrouw als ze erg loenst, dus scheel kijkt (als Clarence de Leeuw zie Google), en een grote bril draagt. Echt waar! Onweerstaanbaar opwindend.

Dus doe maar en laat maar aan anderen over of zij jou waarderen zoals je bent. En zo niet, dan hebben ze pech gehad. Het enige dat je voor jezelf (en anderen) moet doen is je fatsoenlijk wassen en verzorgen.

Tis een heel verhaal geworden ....

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 27-02-2016 10:14:18 (waardevolle aanvulling aangevuld!) ]
pi_160253578
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 02:13 schreef syndroom het volgende:

[..]

Alleen naar de film gaan zoals Deezer vaak doet, lijkt je dat niet enorm confronterend om te zien dat verreweg de meeste met vrienden of vriendin zijn terwijl je zelf alleen bent?

Je hebt niemand om de dag mee te bespreken, lachen, praatje houden. Dan zou ik meer behoefte hebben aan een goede vriend dan aan een vriendin. De meeste vrouwen willen toch geen jongen die geen sociaal leven heeft.
Juist, ikzelf zou dat echt niet kunnen. :N
  zaterdag 27 februari 2016 @ 10:24:19 #266
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160253647
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:24 schreef Re het volgende:
hmmm ja, nou ok wat moeten we daar nu mee
Dat.

Wat die ellenlange verhalen met TS te maken heeft, is mij een raadsel. Mogen best achterwege blijven.
pi_160253673
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:58 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

-----------------------------

Nou, jij bent gewoon anders. Misschien meer anders dan anderen anders zijn. Denk dat je vooral dingen moet gaan doen, bezoeken, lid worden, aansluiten. Dingen die je leuk vindt. Echt leuk! Daar leer je dan mensen kennen die dat ook echt !! leuk vinden. Op die manier bouw je een kennissenkring op van mensen die toch een of meerdere dingen gelijk hebben met jou. Begeef je dan ook meer onder die mensen, waar gaan ze uit, is er eens een feestje. Dan is de kans groot dat die feestjes leuker zijn voor jou, met die gelijkgestemden.
Realiseer je ook, er is een JUISTE tijd en plaats voor alles. De disco is niet de plaats voor een diepgaand gesprek. En "eis" ook niet te lang een gesprek, aandacht op. Spreek je gezellig en interessant met iemand (m/v) dan realiseer je dat diegene niet alleen voor jou daarheen gegaan is en niet de hele avond met jou wil praten maar ook wat wil rondkijken en met anderen praten. Zo moet jij het ook doen. Manieren om zelf een gesprek te "verlaten" zijn oa even naar de wc gaan. Of te zeggen, ik zie een oude kennis, even zien hoe het met hem / haar gaat. See you next time, hoi.Of naar de bar om iets te bestellen.

Gespreksonderwerpen: naast de onderwerpen die jij interessant vindt, is mijn beste tip: laat mensen praten. Veel mensen praten graag, en iemand die niet veel zegt wordt dan gezien als iemand .... met wie je goed kan praten (wordt mee bedoeld die luistert).

Tja, als je timide overkomt dan zal dat wel zijn, omdat ... je timide bent. De beste remedie om wat minder timide te worden (mocht je dat willen want ik en veel anderen hebben niks TEGEN timide mensen) is oefenen, oefening baart kunst. En echt, de wereld vergaat niet als een kontaktpoging eens mislukt.

Vriendschap, come on. Vriendschap onderhoud je niet. Die gaat vanzelf. Of niet. Kennissen kring, die onderhoud je. Vrienden niet. Als je vriendschap moet onderhouden is het niet echte vriendschap. Echte vriendschap, die 2-3-4 mensen in je leven, is er gewoon. zelfs als je mekaar 12 jaar niet gezien of gesproken hebt. Tref je mekaar, dan ben je gewoon weer die vrienden van vroeger. Wat kennissen betreft, hoef je je niet zoveel moeite te doen. Dat is meer op het nivo van eens een praatje, een groet. Belangrijk bij kennissen is: blijf hen herkennen, groeten, kort praatje. Hoe is het, alles goed? Tjonge wat een weer gisteren. En, heb je die auto nog gekocht. Het een of ander, belangrijk is dat je de deur niet dichtgooit, dat er een positieve associatie over en weer is. Dat die kennis van je zegt, oh die, die is in orde. Dat houdt deuren open. Straks komt die (slechts) bekende met zijn zus, en dat is me toch een leuk ding. Dan ben je blij dat je een kontaktmogelijkheid hebt om er eens op af te stappen. En ... op termijn kunnen vage kennissen opschuiven naar goede kennissen. Het is niet zwart en wit. Geef een punt voor de waarde van een kennis: heel vaag krijgt een 1, een heel goede kennis ergens in de 90 punten. En alles zit daartussen en kan opklimmen (en ook afdalen natuurlijk) in de loop van de tijd. En weer vice versa. That is life, op en af, en weer op.
Denk vooral niet teveel na over hoe jij zou moeten zijn. Ik lees... ben wat timide en ik lees van jou ... dan ben ik weer te enthousiast. wie zegt jou dat dat anderen ook zo vinden. En of ze dat als negatief ervaren, jouw timide zijn of jouw enthousiastme op andere momenten.
Te enthousiast overkomen? weet niet of dat bestaat. Ik heb veel gesprekken gevoerd met sollicitanten. Wat voor mij (ons) belangrijk was was of ie (zichzelf) kon verkopen.
Mijn stelling is, dan heb je nodig: 3 x E. Enthousiasme, energie en empathie.
Zo vroeg ik naar de hobby en zei dan: wat interessant, of wat apart oid en ... vertel er eens wat van. Het maakt verder niet uit wat en waarover ie vertelt, maar met welk enthousiasme en welke energie kon degene vertellen. Kon ie dat? Want dat is belangrijk, dat ie over iets enthousiast zijn kan, en dat kan tonen, uitstralen, en niet een soort kamerplant is. Er moet leven inzitten.
Er loopt op tv momenteel een leuke reclame van een datingburo of site. In ieder geval, het komt hier op neer: wat jij misschien niet leuk, positief aan je vindt, vindt een ander misschien net wel heel leuk. Zelf vind ik bv uiterst erotisch bij een vrouw als ze erg loenst, dus scheel kijkt (als Clarence de Leeuw zie Google), en een grote bril draagt. Echt waar! Onweerstaanbaar opwindend.

Dus doe maar en laat maar aan anderen over of zij jou waarderen zoals je bent. En zo niet, dan hebben ze pech gehad. Het enige dat je voor jezelf (en anderen) moet doen is je fatsoenlijk wassen en verzorgen.

Tis een heel verhaal geworden ....
Hehehe thanks voor het verhaal in ieder geval, maar laat ik het zo zeggen: op de basisschool werd ik stelselmatig in elkaar geramd omdat ik "raar" was (en leraren die het zagen, deden er niks op uit). Op de middelbare school bleven de pesterijen maar doorgaan en ook op de MBO en HBO vond men mij maar raar, en wist ik me geen houding aan te nemen waardoor men mij ineens WÉL leuk zou gaan vinden,
Op m'n 25e kreeg ik mijn eerste vriendin, maar iedereen vroeg zich af wat ik in godsnaam in haar zag. Ik was allang blij dat ik een vriendin had, ook al was het voor mij ook erg moeilijk iets leuks in haar te zien. Ik dacht echt dat ik anders sowieso altijd alleen zou blijven.

Ik heb 15 verschillende banen gehad, meestal omdat ik me geen goede houding wist aan te nemen tegenover leidinggevenden en collega's. Tegenover klanten ging het meestal wel goed, omdat je daar vaak gewoon netjes en professioneel tegen moet zijn en het maar korte contacten waren. Toch als daar soms een moeilijk persoon tussen zat, kon het ook wel eens helemaal mis gaan.
Ik heb echt gigantisch geworsteld met mijzelf en de hele wereld. Nog steeds gaat het LANG niet altijd goed, maar er zit wel verbetering in.

In de loop der jaren heb ik wel gemerkt wat er wel en wat er niet goed gaat in mijn leven en heb begeleiding die vindt dat ik sowieso heel erg op de goede weg ben. :)

Maar goed, dit gaarne verder via PM of zo, aangezien dit Deezer's topic is. :)
  zaterdag 27 februari 2016 @ 10:26:58 #268
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160253689
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 10:24 schreef Copycat het volgende:

Dat.

Wat die ellenlange verhalen met TS te maken heeft, is mij een raadsel. Mogen best achterwege blijven.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 10:52:13 #269
450228 LeesFoknl
pi_160254020
-doe dit lekker in FB-

[ Bericht 95% gewijzigd door Copycat op 27-02-2016 10:53:26 ]
  zaterdag 27 februari 2016 @ 13:13:58 #270
450228 LeesFoknl
pi_160256491
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Nijmegen toch he? Ja daar zag ik zlefs laatst een HALVE woning met bijna 1000 reacties! _O-

Kom je iets noordelijker, dan kunnen ze sommige huizen in kleine rotdorpjes aan de straatstenen nog niet kwijt.
Juist! Maar dan moet je wel een auto hebben. En om daarin te rijden, een rijbewijs. En zo zijn we weer rond. Deezertje vult helaas het ene probleem met het andere aan.
Dus Deezertje, begin ergens, begin met iets.Haal dat rijbewijs. Een fijne auto (met rijbewijs) is minstens zo leuk als een vriendin. (Nou ja, niet altijd waar maar vaak wel ..... )
pi_160257998
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 10:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat.

"Schrijf ook graag", zegt ie dan. Goh. Dankje.
"Pools are perfect for holding water"
pi_160277597
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 08:16 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ik ga jou niet uitnodigen, ik heb nl je profiel bekeken en er staat niet ingevuld of je man of vrouw bent, dus dat risio neem ik niet! Kunt wel het recept krijgen:
Flink en dik stuk vet spek, even afspoelen en dan op snijplank en dan met een groot mes er insteken of het je ergste vijand is. Onder het uitroepen van Maleise kreten zoals tutumulu (zwijg) patay (sterf) en boendoek (doek om mee te boenen hier als scheldwoord bedoeld). Door de steken van het mes heeft de marinade de kans dieper en beter in het spek te trekken.
In een kom met ketjap manis, peper zout en knoflook.laten liggen, minimaal een volle nacht, zo minimaal een uurtje of 12. Nb. in sommige landen neemt men ook wel 7-up om te marineren. Raar maar waar! Vervolgens bij voorkeur barbecuen op een houtskoolvuurtje maar zachtjes, heel zachtjes gaar laten worden. Of in een braadketel met olie maar ook hier weer heel zacht lang laten sudderen.
Voorgerecht een kleine kom soto ajam (kippesoep)
Serveer met witte rijst, en haricot vert boontjes met gebakken uitjes.
De Aziaat eet niet van die droge korrel rijst, maar een wat meer kleverigere rijst. Veel lekkerder vinden de Aziaten en ik geef ze gelijk. Rijst stomen doe je het makkelijkst in een electrische rijststomer, die kosten vanaf 2 tientjes, (Makkelijker werken voor beginners, rijst koken of stomen is niet moeilijk maar je moet het wel effe weten of vaak zelf geprobeerd hebben).
Electrische rijstkoker is onmisbaar Deezertje als je op je eigen gaat!
Nagerecht een: maak een oliebol deegje. Prak er veel overrijpe banane en honing doorheen, Maak bolletjes en bak die in olie.
Drink hierbij een groene thee, liefst met gember.

Nu Deezertje, bij ons zegt men Sjeng aon de geng dus .... aktie!

(Zal overbodig zijn om te zeggen: denk aan je hygiene zowel in de keuken als op jezelf, ook die puddingbuks en de rest van je lichaam moet schoon geserveerd worden om er appetijt op te krijgen. En denk ook aan de ambiance, je hebt van die onverbeterlijke vrijgezellen die denken dat een TL buis sfeerverlichting is en knalharde Heavy Metall muizek een romantisch achtergrondliedje is).
Haha oké!
pi_160279353
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 10:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Juist, ikzelf zou dat echt niet kunnen. :N
Aan de ene kant moet ik Deezertje dan wel bewonderen dat hij zich niet laat tegen houden om alleen naar zo'n bioscoop te gaan. Hoewel ik ook wel een beetje het idee heb dat hij zichzelf bewust laat pijnigen. Je ziet het in dit topic ook terug, op een of andere manier lijkt hij 'verslaafd' aan negatieve gevoelens. (Ik weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden)

Voor mij zou alleen naar een bioscoop gaan trouwens een grotere drempel zijn dan naar een huisarts gaan en mijn probleem aan te kaarten, maar dat ben ik.
pi_160280615
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:27 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Aan de ene kant moet ik Deezertje dan wel bewonderen dat hij zich niet laat tegen houden om alleen naar zo'n bioscoop te gaan. Hoewel ik ook wel een beetje het idee heb dat hij zichzelf bewust laat pijnigen. Je ziet het in dit topic ook terug, op een of andere manier lijkt hij 'verslaafd' aan negatieve gevoelens. (Ik weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden)

Voor mij zou alleen naar een bioscoop gaan trouwens een grotere drempel zijn dan naar een huisarts gaan en mijn probleem aan te kaarten, maar dat ben ik.
Ik ga al dik vijf jaar alleen naar de bioscoop ;) op sommige avondvoorstellingen na kijkt niemand je raar aan. Maar inderdaad de meeste mensen komen wel samen.
pi_160281072
quote:

[..]

Een plek waar je niet je sociale vaardigheden hoeft te gebruiken en de film je even afleiding geeft van de dagelijkse beslommeringen. Bioscoop klinkt mij eerder als een vluchtoord.

Maar films kan wel een goed gespreksonderwerp zijn met iemand die er ook van houdt...
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160282161
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ga al dik vijf jaar alleen naar de bioscoop ;) op sommige avondvoorstellingen na kijkt niemand je raar aan. Maar inderdaad de meeste mensen komen wel samen.
Moest je daarvoor dan niet een enorme drempel over? Pas geleden wilde ik naar de nieuwe Starwars en ik kreeg niemand uit mijn vriendenkring mee. Nog over nagedacht om alleen te gaan, maar uiteindelijk toch mijn broer zo ver gekregen. :')

Je geeft trouwens aan dat je een broer hebt die min of meer met dezelfde problemen kampt. Kunnen jullie elkaar niet een beetje helpen? Ga eens met z'n tweeën naar een kroeg ofzo.
pi_160282248
quote:

[..]

Alleen naar de bioscoop gaan is niet zo vreemd toch? Je zit en kijkt naar een film, waarom is daar gezelschap voor nodig?

Heerlijk, zondagochtend naar de film, lekker uitbrakken zonder dat je tegen iemand hoeft te praten. O+
pi_160282366
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:40 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Moest je daarvoor dan niet een enorme drempel over? Pas geleden wilde ik naar de nieuwe Starwars en ik kreeg niemand uit mijn vriendenkring mee. Nog over nagedacht om alleen te gaan, maar uiteindelijk toch mijn broer zo ver gekregen. :')

Je geeft trouwens aan dat je een broer hebt die min of meer met dezelfde problemen kampt. Kunnen jullie elkaar niet een beetje helpen? Ga eens met z'n tweeën naar een kroeg ofzo.
Nee geen drempel. Ik wil de films zien. En kan gaan wanneer ik wil. Soms twee films achter elkaar. En nee broer is absoluut geen uitgaanstype, ik nog meer dan hem (alleen ga ik niet in mijn uppie). Hij is ook al jaren niet op vakantie geweest (geen zin in zegt ie).
pi_160282379
quote:

[..]

Die drempel zit echt in je hoofd. Het is heel normaal om tegenwoordig in je eentje naar de bios te gaan. Je komt daar voor een film.
pi_160282462
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die drempel zit echt in je hoofd. Het is heel normaal om tegenwoordig in je eentje naar de bios te gaan. Je komt daar voor een film.
Ook bij een concert of feest ga ik in mijn eentje. Maar een kroeg of eettent/restaurant kom ik nooit. Omdat je daar best openbaar zit en als je in je eentje zit kijken toch veel mensen je aan.. En zo geweldig vind ik het eten daar niet dus kook ik liever wat leuks thuis, meteen weer een receptje geleerd.
pi_160282611
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:54 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ook bij een concert of feest ga ik in mijn eentje. Maar een kroeg of eettent/restaurant kom ik nooit. Omdat je daar best openbaar zit en als je in je eentje zit kijken toch veel mensen je aan..
Wat voor feesten zijn dat dan? Lijkt mij dat dat dé plek is waar je vrienden leert kennen.

Het is misschien niet vreemd om in je eentje naar de bioscoop te gaan. Maar ik dacht dat het voor Deezertje wel een enorme drempel zou zijn aangezien hij vaak aangeeft angst te hebben voor wat andere mensen van hem denken.

quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee geen drempel. Ik wil de films zien. En kan gaan wanneer ik wil. Soms twee films achter elkaar. En nee broer is absoluut geen uitgaanstype, ik nog meer dan hem (alleen ga ik niet in mijn uppie). Hij is ook al jaren niet op vakantie geweest (geen zin in zegt ie).
De kroeg was maar een voorbeeld. Wat ik probeer aan te geven is dat jullie allebei 'loners' zijn, waarom trekken jullie dan niet wat meer naar elkaar toe? In feite zitten jullie in hetzelfde schuitje.
  zondag 28 februari 2016 @ 14:27:20 #282
454081 LonerForLife
Pretentieloos hedonistisch
pi_160283350
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:01 schreef Bananenpap het volgende:
Wat voor feesten zijn dat dan? Lijkt mij dat dat dé plek is waar je vrienden leert kennen.
Ik kan niet voor hem spreken uiteraard, maar een paar jaar geleden ging ik (toen ik nog jong was) wel eens alleen naar een concert of festival. Dan ging ik voor de muziek en de algehele sfeer, maar vrienden maken leek me minder voor de hand liggend. Studentenfeesten (open feesten van studentenverenigingen bijvoorbeeld) ging ik dan samen naar toe of alleen, maar dan kende ik mensen die daar ook kwamen. Maar ik ben geen uitgaanstype, dus misschien dat anderen er meer ervaring mee hebben om tijdens een concert of festival vrienden te maken.
pi_160283406
quote:

[..]

Lijkt me heerlijk. Zo ga ik ook wel eens alleen uit eten. Favo restaurantje, prachtig menu, goed boek, muziekje. Vermaak ik me vaak beter dan het zoveelste 'goh en wat doe jij nu zoal met je leven? Maar vertel me alleen de oppervlakkige troep en de o-zo-hilarische momenten'-gesprek. Ja, vertel me alsjeblieft meer over die ene rare situatie met die ene nieuwe collega op werk, terwijl ik helemaal geen flauw idee heb wie dat is of überhaupt hoe het er op jouw werk uit ziet of aan toe gaat.

Zelfde met uitgaan. Als mijn vrienden niet willen of kunnen, ga ik vaak zat nog wel. En ik durf te beweren dat je in je eentje een stuk sneller contact maakt met vreemden, dan in een vriendengroep.

Edit: reservering voor 1 persoon is gemaakt voor deze week. Probeer blij, restaurant blij blij.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 28-02-2016 14:54:27 ]
pi_160283454
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:27 schreef LonerForLife het volgende:

[..]

Ik kan niet voor hem spreken uiteraard, maar een paar jaar geleden ging ik (toen ik nog jong was) wel eens alleen naar een concert of festival. Dan ging ik voor de muziek en de algehele sfeer, maar vrienden maken leek me minder voor de hand liggend. Studentenfeesten (open feesten van studentenverenigingen bijvoorbeeld) ging ik dan samen naar toe of alleen, maar dan kende ik mensen die daar ook kwamen. Maar ik ben geen uitgaanstype, dus misschien dat anderen er meer ervaring mee hebben om tijdens een concert of festival vrienden te maken.
Een concert lijkt mij ietwat lastiger, inderdaad. Een festival moet toch wel echt lukken hoor.
Iedereen is dan ladderzat, wat verwacht je? :')
pi_160283574
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:30 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Een concert lijkt mij ietwat lastiger, inderdaad. Een festival moet toch wel echt lukken hoor.
Imo het verschil tussen luister- en dans-muziek.

Een bandje, waar je naar staat te luisteren met een biertje in je hand, bezoek je in mijn mening beter met wat vrienden.

Een toffe DJ waarbij je weet dat je de hele avond staat te dansen met af en toe een tochtje naar de bar of het rookhok, dat lukt me eventueel prima alleen.
  zondag 28 februari 2016 @ 14:59:46 #286
454081 LonerForLife
Pretentieloos hedonistisch
pi_160284537
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:33 schreef probeer het volgende:
Een bandje, waar je naar staat te luisteren met een biertje in je hand, bezoek je in mijn mening beter met wat vrienden.
Kan kloppen, maar het ligt natuurlijk ook aan het type band. In een moshpit of bij een band waarbij het publiek los kan gaan, maakt alleen zijn minder uit dan bij een huiskamerconcert waar je als eenling meer opvalt.
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:30 schreef SantaClausNorthPole het volgende:[..]

quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:27 schreef LonerForLife het volgende:
een paar jaar geleden ging ik
Ik verwacht dus niks.
pi_160285403
Ligt waarschijnlijk dan per persoon anders. Ik beschouw concerten, feesten en festivals meer als een leuk dagje uit met vrienden dan een solistische dagbesteding. Het boeit mij ook echt geen fuck welke dj's er draaien of wie er optreedt. In oktober gaan we naar Justin Bieber :') , ik verwacht er niks bij, maar is toch weer een mooie herinnering voor later. Het is niet dat ik alleen kan zijn, maar in mijn eentje lijkt mij die activiteiten enorm saai.

Ik zou Deezertje echt adviseren om gewoon eens naar een kroeg te gaan, desnoods met z'n broer of een van de vele fokkers die hem dat aanbieden. Sla wat bier achterover, word wat losser, treed uit die comfortzone!

quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:29 schreef probeer het volgende:

Edit: reservering voor 1 persoon is gemaakt voor deze week. Probeer blij, restaurant blij blij.
Zo blij is dat restaurant niet als jij in je eentje zo'n tafel bezet gaat houden.
pi_160285677
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:31 schreef Bananenpap het volgende:
Ligt waarschijnlijk dan per persoon anders. Ik beschouw concerten, feesten en festivals meer als een leuk dagje uit met vrienden dan een solistische dagbesteding. Het boeit mij ook echt geen fuck welke dj's er draaien of wie er optreedt. In oktober gaan we naar Justin Bieber :') , ik verwacht er niks bij, maar is toch weer een mooie herinnering voor later. Het is niet dat ik alleen kan zijn, maar in mijn eentje lijkt mij die activiteiten enorm saai.

Ik zou Deezertje echt adviseren om gewoon eens naar een kroeg te gaan, desnoods met z'n broer of een van de vele fokkers die hem dat aanbieden. Sla wat bier achterover, word wat losser, treed uit die comfortzone!

[..]

Zo blij is dat restaurant niet als jij in je eentje zo'n tafel bezet gaat houden.
Op een dinsdag wel, en als vaste klant ook. Daarbij, ik ken de chef inmiddels, en als dat ene leuke meisje die dag in de bediening werkt vindt hij het zelfs niet erg als ik haar uitnodig om aan te schuiven voor het dessert + drankje.

En ik ben het met je eens hoor .. voor Deezertje is het veel beter om op zoek te gaan naar sociaal contact met (potentiële) vrienden. Maar ik dacht, och .. met al die terugkerende topics over die jongen waarin hij keer op keer zo'n beetje elk advies negeert, mag ik best eventjes een klein stukje off-topic gaan door het over mijn leuke activiteit te hebben.
pi_160286133
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:31 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Op een doordeweekse dag/avond een tafeltje van twee bezet houden vindt dat restaurant prima.
pi_160287834
quote:
12s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:39 schreef probeer het volgende:
Op een dinsdag wel, en als vaste klant ook. Daarbij, ik ken de chef inmiddels, en als dat ene leuke meisje die dag in de bediening werkt vindt hij het zelfs niet erg als ik haar uitnodig om aan te schuiven voor het dessert + drankje.

Uh.. is dat laatste niet raar? Ten eerste: ze moet werken. En ten tweede dan gebruik je haar als opvulling? Want je vond het toch niet erg om alleen te eten, waarom dan toch haar uitnodigen bij je aan tafel? Oh, ik zie het al; ze is leuk. Maar is ze nog vrijgezel? Of voert ze gewoon haar taak van gastvrouw uit? Da's dan best zielig voor je lijkt me. En ja ik heb ook ooit eens een serveerster toegevoegd op FB, maar ik kan sowieso niet zo goed zien wanneer iemand aardig is omdat het moet (werk) of gewoon écht aardig is, maar dan alsnog zonder bijbedoelingen. Hier wordt altijd geroepen dat dat soort meiden nooit met gasten mogen daten, en dat het vooral personeel onderling is wat elkaar doet..
pi_160287967
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:39 schreef Deezertje het volgende:
waarom dan toch haar uitnodigen bij je aan tafel?
Omdat dat ook gezellig kan zijn.

quote:
Oh, ik zie het al; ze is leuk. Maar is ze nog vrijgezel?
Maakt dat uit? Hij kan toch vriendschappelijk met haar omgaan. Hij kan haar leuk vinden, maar dan op een vriendschappelijke wijze.

quote:
Of voert ze gewoon haar taak van gastvrouw uit? Da's dan best zielig voor je lijkt me.
Dat meisje kan hem toch aardig vinden en op vriendschappelijke wijze met hem omgaan, zonder dat het meteen aan haar functie gerelateerd is. En sowieso is dat toch niet zielig? Waarom?

quote:
En ja ik heb ook ooit eens een serveerster toegevoegd op FB,
:') Heb je haar überhaupt (aan)gesproken of alleen aangestaard en daarna opgezocht op FB?

quote:
maar ik kan sowieso niet zo goed zien wanneer iemand aardig is omdat het moet (werk) of gewoon écht aardig is, maar dan alsnog zonder bijbedoelingen. Hier wordt altijd geroepen dat dat soort meiden nooit met gasten mogen daten, en dat het vooral personeel onderling is wat elkaar doet..
Het maakt allemaal geen reet uit.
pi_160288156
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:43 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Omdat dat ook gezellig kan zijn.

[..]

Maakt dat uit? Hij kan toch vriendschappelijk met haar omgaan. Hij kan haar leuk vinden, maar dan op een vriendschappelijke wijze.

[..]

Dat meisje kan hem toch aardig vinden en op vriendschappelijke wijze met hem omgaan, zonder dat het meteen aan haar functie gerelateerd is. En sowieso is dat toch niet zielig? Waarom?

[..]

:') Heb je haar überhaupt (aan)gesproken of alleen aangestaard en daarna opgezocht op FB?

[..]

Het maakt allemaal geen reet uit.
Omdat je dan toch als die 'ene gast' bekend staat. Anders had je er wel met iemand anders gezeten namelijk. Alleen in Amerika komt de serveerster soms ff bij je aan tafel praten e.d. (fooi!!) maar dat zijn wij in Nederland absoluut niet gewend. Een oprechte glimlach kost vaak al moeite.
pi_160288221
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat je dan toch als die 'ene gast' bekend staat. Anders had je er wel met iemand anders gezeten namelijk. Alleen in Amerika komt de serveerster soms ff bij je aan tafel praten e.d. (fooi!!) maar dat zijn wij in Nederland absoluut niet gewend. Een oprechte glimlach kost vaak al moeite.
En weer leef je in een filmwereldje.

Hou. Op.
pi_160288302
quote:

[..]

Dus je doet nu de aanname dat voor ieder contact tussen werknemer en klant een zakelijk motief (geld) moet zijn? Oprechte interesse bestaat dus niet? De vrouw kan die man niet zomaar leuk vinden want ze deelt haar bed veelal met collega's?

Hoe kom je op deze aannames? Films? Waar baseer je deze gedachtes in hemelsnaam op? Ik wordt er oprecht een beetje treurig van.
pi_160288347
Vijf jaar lang in je eentje alleen maar naar de bios gaan heeft je echt kapot gemaakt, Deezertje. Vijf jaar.
pi_160288423
quote:

[..]

Uh.. is dat laatste niet raar? Ten eerste: ze moet werken. En ten tweede dan gebruik je haar als opvulling? Want je vond het toch niet erg om alleen te eten, waarom dan toch haar uitnodigen bij je aan tafel? Oh, ik zie het al; ze is leuk. Maar is ze nog vrijgezel? Of voert ze gewoon haar taak van gastvrouw uit? Da's dan best zielig voor je lijkt me. En ja ik heb ook ooit eens een serveerster toegevoegd op FB, maar ik kan sowieso niet zo goed zien wanneer iemand aardig is omdat het moet (werk) of gewoon écht aardig is, maar dan alsnog zonder bijbedoelingen. Hier wordt altijd geroepen dat dat soort meiden nooit met gasten mogen daten, en dat het vooral personeel onderling is wat elkaar doet..
Wellicht een beetje raar ja. Maar dat vind ik niet erg. Misschien zij ook niet. Je snapt hopelijk dat ik zoiets (waarvan nog helemaal niet vast staat dat ik dat ga doen, is zomaar een idee hoor) niet zou vragen wanneer ik zie dat ze druk aan het werk is. En als ze iets zegt als 'nee, sorry, kan niet' (wat inderdaad zeer waarschijnlijk is) kan ik haar altijd nog vragen of ze dan misschien na haar werk samen een drankje wilt drinken.

Ik vind het inderdaad niet erg om alleen te eten (sterker nog, ik vind het soms zelfs erg fijn). Ik vind het echter denk ik ook niet erg als zij aan zou schuiven.

Geen idee of ze dan puur en alleen haar taak als gastvrouw uit zou voeren. Ik zou denken dat ze dan eerder door zou gaan met werken, maar ook dat is iets waar je alleen maar achter kan komen door het te doen. En zelfs als ze dat alleen vanuit haar taak als gastvrouw zou doen, tsja, ook prima. Doet imo vrij weinig af aan het contact op dat moment. Geen idee of ze een vriend heeft. Als dat zo is zal ze het me vast wel laten weten.

Mijn doel van de avond is om lekker te eten, en van mijn interesses (boek en muziek) te genieten. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat ik zelfs op zo'n moment wanneer ik ergens alleen ben, maar één simpele vraag verwijderd ben van mogelijk leuk sociaal contact. Ik heb geen flauw idee hoe dat gaat lopen, en dat wil ik niet eens van te voren weten. Het gaat er om dat het kan. Denk in mogelijkheden, dat idee.
pi_160288513
quote:
9s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:56 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Vijf jaar lang in je eentje alleen maar naar de bios gaan heeft je echt kapot gemaakt, Deezertje. Vijf jaar.
Niet helemaal, de meeste waren ook erg leuk of leerzaam. Maar sommige films moet je inderdaad met een flinke korrel zout nemen, want ik weet heus wel dat niet elk buurmeisje 18 jaar, blond, en heel sexy is.
pi_160288609
quote:

[..]

Oprechte vriendelijkheid wordt vaak genoeg met oprechte vriendelijkheid beantwoordt.

En ja, waarschijnlijk zal ik daar bekend staan als de jongeman die 200 meter verderop woont, en soms in zijn eentje van het eten komt genieten. (Ook vaak genoeg in gezelschap hoor). En wellicht ook als de jongeman die interesse toont in een van de mensen van de bediening. Lijkt me helemaal niets mis mee. En als anderen vinden van wel, dan is dat ook prima. Ik iig niet.

Bij dat soort dingen probeer ik mijn gedrag niet te laten beïnvloeden door mijn aannames over de reacties van anderen.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 28-02-2016 17:08:38 ]
pi_160288767
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Oprechte vriendelijkheid wordt vaak genoeg met oprechte vriendelijkheid beantwoordt.

En ja, waarschijnlijk zal ik daar bekend staan als de jongeman die 200 meter verderop woont, en soms in zijn eentje van het eten komt genieten. (Ook vaak genoeg in gezelschap hoor). En wellicht ook als de jongeman die interesse toont in een van de mensen van de bediening. Lijkt me helemaal niets mis mee. En als anderen vinden van wel, dan is dat ook prima. Ik iig niet.
Ik vind het wel dapper om alleen uit eten te gaan. Zou ik zelf toch niet zo snel durven. Als je interesse toont in het meisje van de bediening lijkt het mij ook zo gek niet om gewoon iets te gaan drinken. Hoef je niet gelijk bijbedoelingen mee te hebben.
pi_160288966
quote:

[..]

Denk je dat de mensen die je in de horeca daar lopen omdat ze een hekel hebben aan mensen? Het ligt aan je eigen houding hoor, 95% van de mensen die in de horeca werkt, werkt daar juist omdat zij van mensen en contact houden. Dat jij geen contact met ze krijgt, ligt echt aan jezelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')