abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160230765
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:01 schreef Chai het volgende:

[..]

?
Had je de wasmachine gesloopt of zo.
Nee, moeder wil dat gewoon zelf doen en vind dat nog leuk ook.
pi_160230850
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:35 schreef Eejit het volgende:

[..]

Ik denk dat de nadelen voor jou nog veel groter zijn dan dat, aangezien je aangeeft dat je slecht tegen het verliezen van controle kan. Hoe goed een partner ook bij je past, je zult constant compromissen moeten sluiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de inrichting van het huis/appartement, wat jullie gaan eten, wie wat gaat doen in het huishouden etc. tot aan zoiets simpels als wat jullie gaan kijken op tv/netflix.
Tegen de tijd dat je gaat samenwonen: meningsverschillen over de kleur verf op de deuren en kozijnen, meningsverschillen over meubilair, hoe laat je naar bed gaat en opstaat, of je thuis blijft of naar een film gaat of naar een kroeg, of dat de één even samen quality time wil hebben terwijl de ander juist liever even met rust gelaten wil worden enz enz enz.
Sommige van deze zaken kunnen zelfs al veel eerder in een relatie meespelen.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:10:44 #228
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160230857
Mijn moeder was vroeger ook zo. Ik vind het echt jammer dat ik nooit gezegd heb ja maar ik moet het toch ook leren! Mijn moeder was een hele lieve vrouw maar veel te beschermend. Wat betreft voor mijn eigen huishouden zorgen heb ik echt alles zelf moeten leren omdat ze mij niets liet doen. Ze had het een of andere rare idee dat ik die dingen niet zou kunnen (spierziekte) dus mocht ik het ook niet. Daarom Deezer, probeer de dingen die je nog niet kan nog wel te leren nu je nog thuis woont. Als je later alles zelf uit moet zoeken is het veel lastiger
pi_160230889
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:24 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat doe ik niet meer. Was aflopende zaak dus vond er niks meer aan (steeds minder te bezorgen in minder tijd, zelf gestopt). Wel bijna zeven jaar gedaan. Maar dat was ook.een einzelgangerbaantje want je liep je eigen wijken en onderweg kwam je ook bijna niemand tegen..
Ik bezorg ook post en zo einzelgangerig vind ik het nou ook weer niet. Heb regelmatig een praatje, vooral over het weer. Ook vragen mensen me heel vaak de weg.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:12:20 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160230910
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:07 schreef gebakken-koekje het volgende:
Mijn moeder vond het vroeger flauwekul om de wasmachine te laten draaien voor alleen mijn was misschien is dat bij hem ook zo?

En dit Deezer? En over dat geld overmaken dat je vader zegt dat het niet hoeft, je kan het ook uit jezelf doen he, zo van ik heb jullie iets gegeven, gewoon omdat ik waardeer wat jullie voor mij doen
Je draait toch gewoon een was als je een volle trommel hebt? Mijn man en ik mengen eigenlijk nooit onze kledingwassen. Hij heeft wekelijks één trommel, bij mij wisselt het.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160230938
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:10 schreef gebakken-koekje het volgende:
Mijn moeder was vroeger ook zo. Ik vind het echt jammer dat ik nooit gezegd heb ja maar ik moet het toch ook leren! Mijn moeder was een hele lieve vrouw maar veel te beschermend. Wat betreft voor mijn eigen huishouden zorgen heb ik echt alles zelf moeten leren omdat ze mij niets liet doen. Ze had het een of andere rare idee dat ik die dingen niet zou kunnen (spierziekte) dus mocht ik het ook niet. Daarom Deezer, probeer de dingen die je nog niet kan nog wel te leren nu je nog thuis woont. Als je later alles zelf uit moet zoeken is het veel lastiger
Ik heb thuis ook nooit wat hoeven doen. Toen ik eenmaal op mezelf ging wonen moest ik ook alles zelf zien uit te vinden, terwijl ik veel kritiek kreeg over dat bepaalde dingen niet netjes zouden zijn. Op een gegeven moment heb ik alles van me af gegooid en ben de boel echt gaan verwaarlozen! :@
pi_160230945
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:11 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik bezorg ook post en zo einzelgangerig vind ik het nou ook weer niet. Heb regelmatig een praatje, vooral over het weer. Ook vragen mensen me heel vaak de weg.
Op een gegeven moment was het meer HAH dan post maar moest je wel de hele wijk lopen in minder tijd. Aanlevertijden werden verlaat etc. Koste me onderhand meer tijd en geld dan het opleverde. En hier zijn de mensen niet zo spraakzaam.. Veel jonge gezinnen dus die vinden het soms maar raar dat er nog een postbezorger loopt :')
pi_160230975
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je draait toch gewoon een was als je een volle trommel hebt? Mijn man en ik mengen eigenlijk nooit onze kledingwassen. Hij heeft wekelijks één trommel, bij mij wisselt het.
Zo moeilijk is het ook niet, goed uitzoeken wat bij elkaar hoort, niet teveel poeder/gel erin gooien en het juiste programma selecteren.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:14:37 #234
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160230985
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat bedacht ik me net inderdaad ook dat hij natuurlijk ook gewoon de hele was voor iedereen kan doen en niet alleen die van zichzelf.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:15:56 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160231031
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:14 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Dat bedacht ik me net inderdaad ook dat hij natuurlijk ook gewoon de hele was voor iedereen kan doen en niet alleen die van zichzelf.
Ik bedoel eigenlijk de was voor iedereen persoonlijk, qua kleding.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:16:44 #236
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160231054
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb thuis ook nooit wat hoeven doen. Toen ik eenmaal op mezelf ging wonen moest ik ook alles zelf zien uit te vinden, terwijl ik veel kritiek kreeg over dat bepaalde dingen niet netjes zouden zijn. Op een gegeven moment heb ik alles van me af gegooid en ben de boel echt gaan verwaarlozen! :@
Mijn moeder heeft mij dus nooit iets willen leren 'Als ik ziek ben mag jij het doen' Mijn moeder werd ziek en overleed een dag later. Ik heb heel veel dingen zelf moeten uitzoeken en van mijn familie moeten leren daarom zeg ik ook gebruik die mogelijkheden zolang je nog thuis woont
pi_160231061
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:14 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Of de was van zichzelf als het genoeg is voor een volle trommel. En daarnaast eventueel handdoeken en dergelijke. Dan zit hij niet aan de kleding van zijn ouders als die dat niet fijn vinden.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:17:34 #238
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160231079
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk de was voor iedereen persoonlijk, qua kleding.
Oh bij ons ging altijd alles bij elkaar in hahaha maar zoals jij het zegt kan het ook
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:17:48 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160231085
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het ook niet, goed uitzoeken wat bij elkaar hoort, niet teveel poeder/gel erin gooien en het juiste programma selecteren.
Het is hier vaak geneuzel over details. Het gaat om het grote geheel en alle stappen of stapjes die je kunt of zult moeten zetten om jouw eigen leven te gaan leiden. Je kunt elk stapje wel kapot analyseren, maar daar schiet je niks mee op.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:17:59 #240
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160231099
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:17 schreef Chai het volgende:

[..]

Of de was van zichzelf als het genoeg is voor een volle trommel. En daarnaast eventueel handdoeken en dergelijke. Dan zit hij niet aan de kleding van zijn ouders als die dat niet fijn vinden.
True
pi_160231104
Zit trouwens nog steeds te bedenken of ik vanavond naar de film zou gaan. Ben nog half ziek, kijk lekker duf/zielig uit mijn ogen maar anders zit ik de hele avond/weekend weer thuis net als afgelopen dagen :') Bovendien komt er toch niks van school terecht en zorg ik dat op de deadline gewoon het af heb, dus wil er wel ff uit.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:18:54 #242
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160231129
Veel plezier
pi_160231141
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:18 schreef Deezertje het volgende:
Zit trouwens nog steeds te bedenken of ik vanavond naar de film zou gaan. Ben nog half ziek, kijk lekker duf/zielig uit mijn ogen maar anders zit ik de hele avond/weekend weer thuis net als afgelopen dagen :') Bovendien komt er toch niks van school terecht en zorg ik dat op de deadline gewoon het af heb, dus wil er wel ff uit.
Naar de film gaan, doe je dat wel in je eentje? :)
pi_160231256
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Naar de film gaan, doe je dat wel in je eentje? :)
Ja, kan zelf kiezen welke films, tijden etc. ;) Stukje vrijheid. Sowieso niet echt een locatie voor wat sociaals hoor, op die paar meiden na die voor de film uitgebreid hun persoonlijke perikelen met elkaar delen :')
pi_160231310
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja, kan zelf kiezen welke films, tijden etc. ;) Stukje vrijheid. Sowieso niet echt een locatie voor wat sociaals hoor, op die paar meiden na die voor de film uitgebreid hun persoonlijke perikelen met elkaar delen :')
Volgens mij ga je in je eentje omdat je niemand hebt om mee te gaan. Dat is wat anders.
Welke film, tijden etc. kan ook in overleg met iemand anders. Compromissen sluiten enzo. Moet ook in relaties.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:31:44 #246
444149 Eejit
What's the craic?
pi_160231537
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dan heb je het gelijk over samenwonen, dat duurt meestal nog wel even. Of komt dat sneller ter sprake als er al één op zichzelf woont?
Veel van deze zaken heb je al mee te maken als je nog niet samenwoont. Ook als je niet samenwoont en samen op vakantie gaat bijvoorbeeld. Zal een persoonlijk voorbeeld geven. Mijn vriendin en ik wilden samen op vakantie:

Ik ben een ginger en kan niet goed tegen warmte. Ik zou nooit vrijwillig naar een strand gaan in de zomer of op een zonvakantie gaan. Mijn vriendin houdt wel heel erg van de zon. We zijn naar Rome op vakantie gegaan en daar hebben we beiden een compromis moeten doen; ik een dagje naar het strand omdat zij dat graag wilde. Zij maar 2 uur op het strand kunnen liggen omdat ik dan begin te verbranden(met factor 50 en een pet en tshirt).
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:35:11 #247
444149 Eejit
What's the craic?
pi_160231644
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat je gaat samenwonen: meningsverschillen over de kleur verf op de deuren en kozijnen, meningsverschillen over meubilair, hoe laat je naar bed gaat en opstaat, of je thuis blijft of naar een film gaat of naar een kroeg, of dat de één even samen quality time wil hebben terwijl de ander juist liever even met rust gelaten wil worden enz enz enz.
Sommige van deze zaken kunnen zelfs al veel eerder in een relatie meespelen.
Als je nog niet samenwoont maar wel vaak bij elkaar bent heb je al met vaak kleine dingetjes te maken inderdaad.
Tiocfaidh ár lá!
pi_160231712
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:31 schreef Eejit het volgende:

[..]

Veel van deze zaken heb je al mee te maken als je nog niet samenwoont. Ook als je niet samenwoont en samen op vakantie gaat bijvoorbeeld. Zal een persoonlijk voorbeeld geven. Mijn vriendin en ik wilden samen op vakantie:

Ik ben een ginger en kan niet goed tegen warmte. Ik zou nooit vrijwillig naar een strand gaan in de zomer of op een zonvakantie gaan. Mijn vriendin houdt wel heel erg van de zon. We zijn naar Rome op vakantie gegaan en daar hebben we beiden een compromis moeten doen; ik een dagje naar het strand omdat zij dat graag wilde. Zij maar 2 uur op het strand kunnen liggen omdat ik dan begin te verbranden(met factor 50 en een pet en tshirt).
Ik hou van Aziatische landen, een ex-vriendin van mij vond het allemaal maar onzin en wilde in Europa blijven, "want hier kan het ook warm zijn". :') Ik ken ook mensen waarbij de één iets cultureels wil, terwijl de ander alleen wil dansen, stappen en shoppen op vakantie. Er zijn echt ZOOOOO veel dingen binnen een relatie waar problemen over kunnen ontstaan. Financiën bijvoorbeeld ook. Of als je ergens naar toe gaat, dat de één noe is en de ander nog wil blijven.
pi_160231840
Ik wil weer een keer naar Praag, maar mijn vriend wil niet naar "het Oostblok". Mijn vriend wil graag weer eens naar Japan. Lijkt me ontzettend tof, maar dat kan ik niet betalen. :')
Dus we gaan volgende week naar Londen. O+ Dat vinden we allebei leuk en het is betaalbaar.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:47:23 #250
444149 Eejit
What's the craic?
pi_160231960
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:42 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik wil weer een keer naar Praag, maar mijn vriend wil niet naar het Oostblok. Mijn vriend wil graag weer eens naar Japan. Lijkt me ontzettend tof, maar dat kan ik niet betalen. :')
Dus we gaan volgende week naar Londen. O+ Dat vinden we allebei leuk en het is betaalbaar.
Precies, zo moet je altijd compromissen blijven zoeken in een relatie.
Mijn vriendin wilde graag backpacken in Thailand. Maar ik heb niks met Azië, de cultuur spreekt mij niet aan, het is me veel te warm en ik had het geld er niet voor (ook er niet voor over). Dus is ze met iemand anders gaan backpacken.

Maar genoeg offtopic zo. Was de bedoeling Deezer te laten zien dat je in een raltie altijd compromissen moet sluiten.
Tiocfaidh ár lá!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')