Moest je daarvoor dan niet een enorme drempel over? Pas geleden wilde ik naar de nieuwe Starwars en ik kreeg niemand uit mijn vriendenkring mee. Nog over nagedacht om alleen te gaan, maar uiteindelijk toch mijn broer zo ver gekregen.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ga al dik vijf jaar alleen naar de bioscoopop sommige avondvoorstellingen na kijkt niemand je raar aan. Maar inderdaad de meeste mensen komen wel samen.
Alleen naar de bioscoop gaan is niet zo vreemd toch? Je zit en kijkt naar een film, waarom is daar gezelschap voor nodig?quote:Op zondag 28 februari 2016 11:27 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Aan de ene kant moet ik Deezertje dan wel bewonderen dat hij zich niet laat tegen houden om alleen naar zo'n bioscoop te gaan. Hoewel ik ook wel een beetje het idee heb dat hij zichzelf bewust laat pijnigen. Je ziet het in dit topic ook terug, op een of andere manier lijkt hij 'verslaafd' aan negatieve gevoelens. (Ik weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden)
Voor mij zou alleen naar een bioscoop gaan trouwens een grotere drempel zijn dan naar een huisarts gaan en mijn probleem aan te kaarten, maar dat ben ik.
Nee geen drempel. Ik wil de films zien. En kan gaan wanneer ik wil. Soms twee films achter elkaar. En nee broer is absoluut geen uitgaanstype, ik nog meer dan hem (alleen ga ik niet in mijn uppie). Hij is ook al jaren niet op vakantie geweest (geen zin in zegt ie).quote:Op zondag 28 februari 2016 13:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Moest je daarvoor dan niet een enorme drempel over? Pas geleden wilde ik naar de nieuwe Starwars en ik kreeg niemand uit mijn vriendenkring mee. Nog over nagedacht om alleen te gaan, maar uiteindelijk toch mijn broer zo ver gekregen.
Je geeft trouwens aan dat je een broer hebt die min of meer met dezelfde problemen kampt. Kunnen jullie elkaar niet een beetje helpen? Ga eens met z'n tweeën naar een kroeg ofzo.
Die drempel zit echt in je hoofd. Het is heel normaal om tegenwoordig in je eentje naar de bios te gaan. Je komt daar voor een film.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Moest je daarvoor dan niet een enorme drempel over? Pas geleden wilde ik naar de nieuwe Starwars en ik kreeg niemand uit mijn vriendenkring mee. Nog over nagedacht om alleen te gaan, maar uiteindelijk toch mijn broer zo ver gekregen.
Je geeft trouwens aan dat je een broer hebt die min of meer met dezelfde problemen kampt. Kunnen jullie elkaar niet een beetje helpen? Ga eens met z'n tweeën naar een kroeg ofzo.
Ook bij een concert of feest ga ik in mijn eentje. Maar een kroeg of eettent/restaurant kom ik nooit. Omdat je daar best openbaar zit en als je in je eentje zit kijken toch veel mensen je aan.. En zo geweldig vind ik het eten daar niet dus kook ik liever wat leuks thuis, meteen weer een receptje geleerd.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die drempel zit echt in je hoofd. Het is heel normaal om tegenwoordig in je eentje naar de bios te gaan. Je komt daar voor een film.
Wat voor feesten zijn dat dan? Lijkt mij dat dat dé plek is waar je vrienden leert kennen.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ook bij een concert of feest ga ik in mijn eentje. Maar een kroeg of eettent/restaurant kom ik nooit. Omdat je daar best openbaar zit en als je in je eentje zit kijken toch veel mensen je aan..
De kroeg was maar een voorbeeld. Wat ik probeer aan te geven is dat jullie allebei 'loners' zijn, waarom trekken jullie dan niet wat meer naar elkaar toe? In feite zitten jullie in hetzelfde schuitje.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee geen drempel. Ik wil de films zien. En kan gaan wanneer ik wil. Soms twee films achter elkaar. En nee broer is absoluut geen uitgaanstype, ik nog meer dan hem (alleen ga ik niet in mijn uppie). Hij is ook al jaren niet op vakantie geweest (geen zin in zegt ie).
Ik kan niet voor hem spreken uiteraard, maar een paar jaar geleden ging ik (toen ik nog jong was) wel eens alleen naar een concert of festival. Dan ging ik voor de muziek en de algehele sfeer, maar vrienden maken leek me minder voor de hand liggend. Studentenfeesten (open feesten van studentenverenigingen bijvoorbeeld) ging ik dan samen naar toe of alleen, maar dan kende ik mensen die daar ook kwamen. Maar ik ben geen uitgaanstype, dus misschien dat anderen er meer ervaring mee hebben om tijdens een concert of festival vrienden te maken.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:01 schreef Bananenpap het volgende:
Wat voor feesten zijn dat dan? Lijkt mij dat dat dé plek is waar je vrienden leert kennen.
Lijkt me heerlijk. Zo ga ik ook wel eens alleen uit eten. Favo restaurantje, prachtig menu, goed boek, muziekje. Vermaak ik me vaak beter dan het zoveelste 'goh en wat doe jij nu zoal met je leven? Maar vertel me alleen de oppervlakkige troep en de o-zo-hilarische momenten'-gesprek. Ja, vertel me alsjeblieft meer over die ene rare situatie met die ene nieuwe collega op werk, terwijl ik helemaal geen flauw idee heb wie dat is of überhaupt hoe het er op jouw werk uit ziet of aan toe gaat.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Een concert lijkt mij ietwat lastiger, inderdaad. Een festival moet toch wel echt lukken hoor.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:27 schreef LonerForLife het volgende:
[..]
Ik kan niet voor hem spreken uiteraard, maar een paar jaar geleden ging ik (toen ik nog jong was) wel eens alleen naar een concert of festival. Dan ging ik voor de muziek en de algehele sfeer, maar vrienden maken leek me minder voor de hand liggend. Studentenfeesten (open feesten van studentenverenigingen bijvoorbeeld) ging ik dan samen naar toe of alleen, maar dan kende ik mensen die daar ook kwamen. Maar ik ben geen uitgaanstype, dus misschien dat anderen er meer ervaring mee hebben om tijdens een concert of festival vrienden te maken.
Imo het verschil tussen luister- en dans-muziek.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:30 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Een concert lijkt mij ietwat lastiger, inderdaad. Een festival moet toch wel echt lukken hoor.
Iedereen is dan ladderzat, wat verwacht je?![]()
Kan kloppen, maar het ligt natuurlijk ook aan het type band. In een moshpit of bij een band waarbij het publiek los kan gaan, maakt alleen zijn minder uit dan bij een huiskamerconcert waar je als eenling meer opvalt.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:33 schreef probeer het volgende:
Een bandje, waar je naar staat te luisteren met een biertje in je hand, bezoek je in mijn mening beter met wat vrienden.
quote:Op zondag 28 februari 2016 14:30 schreef SantaClausNorthPole het volgende:[..]
Een concert lijkt mij ietwat lastiger, inderdaad. Een festival moet toch wel echt lukken hoor.
Iedereen is dan ladderzat, wat verwacht je?![]()
Ik verwacht dus niks.quote:
Zo blij is dat restaurant niet als jij in je eentje zo'n tafel bezet gaat houden.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:29 schreef probeer het volgende:
Edit: reservering voor 1 persoon is gemaakt voor deze week. Probeer blij, restaurant blij blij.
Op een dinsdag wel, en als vaste klant ook. Daarbij, ik ken de chef inmiddels, en als dat ene leuke meisje die dag in de bediening werkt vindt hij het zelfs niet erg als ik haar uitnodig om aan te schuiven voor het dessert + drankje.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:31 schreef Bananenpap het volgende:
Ligt waarschijnlijk dan per persoon anders. Ik beschouw concerten, feesten en festivals meer als een leuk dagje uit met vrienden dan een solistische dagbesteding. Het boeit mij ook echt geen fuck welke dj's er draaien of wie er optreedt. In oktober gaan we naar Justin Bieber, ik verwacht er niks bij, maar is toch weer een mooie herinnering voor later. Het is niet dat ik alleen kan zijn, maar in mijn eentje lijkt mij die activiteiten enorm saai.
Ik zou Deezertje echt adviseren om gewoon eens naar een kroeg te gaan, desnoods met z'n broer of een van de vele fokkers die hem dat aanbieden. Sla wat bier achterover, word wat losser, treed uit die comfortzone!
[..]
Zo blij is dat restaurant niet als jij in je eentje zo'n tafel bezet gaat houden.
Op een doordeweekse dag/avond een tafeltje van twee bezet houden vindt dat restaurant prima.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:31 schreef Bananenpap het volgende:
Ligt waarschijnlijk dan per persoon anders. Ik beschouw concerten, feesten en festivals meer als een leuk dagje uit met vrienden dan een solistische dagbesteding. Het boeit mij ook echt geen fuck welke dj's er draaien of wie er optreedt. In oktober gaan we naar Justin Bieber, ik verwacht er niks bij, maar is toch weer een mooie herinnering voor later. Het is niet dat ik alleen kan zijn, maar in mijn eentje lijkt mij die activiteiten enorm saai.
Ik zou Deezertje echt adviseren om gewoon eens naar een kroeg te gaan, desnoods met z'n broer of een van de vele fokkers die hem dat aanbieden. Sla wat bier achterover, word wat losser, treed uit die comfortzone!
[..]
Zo blij is dat restaurant niet als jij in je eentje zo'n tafel bezet gaat houden.
Uh.. is dat laatste niet raar? Ten eerste: ze moet werken. En ten tweede dan gebruik je haar als opvulling? Want je vond het toch niet erg om alleen te eten, waarom dan toch haar uitnodigen bij je aan tafel? Oh, ik zie het al; ze is leuk. Maar is ze nog vrijgezel? Of voert ze gewoon haar taak van gastvrouw uit? Da's dan best zielig voor je lijkt me. En ja ik heb ook ooit eens een serveerster toegevoegd op FB, maar ik kan sowieso niet zo goed zien wanneer iemand aardig is omdat het moet (werk) of gewoon écht aardig is, maar dan alsnog zonder bijbedoelingen. Hier wordt altijd geroepen dat dat soort meiden nooit met gasten mogen daten, en dat het vooral personeel onderling is wat elkaar doet..quote:Op zondag 28 februari 2016 15:39 schreef probeer het volgende:
Op een dinsdag wel, en als vaste klant ook. Daarbij, ik ken de chef inmiddels, en als dat ene leuke meisje die dag in de bediening werkt vindt hij het zelfs niet erg als ik haar uitnodig om aan te schuiven voor het dessert + drankje.
Omdat dat ook gezellig kan zijn.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:39 schreef Deezertje het volgende:
waarom dan toch haar uitnodigen bij je aan tafel?
Maakt dat uit? Hij kan toch vriendschappelijk met haar omgaan. Hij kan haar leuk vinden, maar dan op een vriendschappelijke wijze.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:39 schreef Deezertje het volgende:
Oh, ik zie het al; ze is leuk. Maar is ze nog vrijgezel?
Dat meisje kan hem toch aardig vinden en op vriendschappelijke wijze met hem omgaan, zonder dat het meteen aan haar functie gerelateerd is. En sowieso is dat toch niet zielig? Waarom?quote:Op zondag 28 februari 2016 16:39 schreef Deezertje het volgende:
Of voert ze gewoon haar taak van gastvrouw uit? Da's dan best zielig voor je lijkt me.
quote:Op zondag 28 februari 2016 16:39 schreef Deezertje het volgende:
En ja ik heb ook ooit eens een serveerster toegevoegd op FB,
Het maakt allemaal geen reet uit.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:39 schreef Deezertje het volgende:
maar ik kan sowieso niet zo goed zien wanneer iemand aardig is omdat het moet (werk) of gewoon écht aardig is, maar dan alsnog zonder bijbedoelingen. Hier wordt altijd geroepen dat dat soort meiden nooit met gasten mogen daten, en dat het vooral personeel onderling is wat elkaar doet..
Omdat je dan toch als die 'ene gast' bekend staat. Anders had je er wel met iemand anders gezeten namelijk. Alleen in Amerika komt de serveerster soms ff bij je aan tafel praten e.d. (fooi!!) maar dat zijn wij in Nederland absoluut niet gewend. Een oprechte glimlach kost vaak al moeite.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:43 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Omdat dat ook gezellig kan zijn.
[..]
Maakt dat uit? Hij kan toch vriendschappelijk met haar omgaan. Hij kan haar leuk vinden, maar dan op een vriendschappelijke wijze.
[..]
Dat meisje kan hem toch aardig vinden en op vriendschappelijke wijze met hem omgaan, zonder dat het meteen aan haar functie gerelateerd is. En sowieso is dat toch niet zielig? Waarom?
[..]Heb je haar überhaupt (aan)gesproken of alleen aangestaard en daarna opgezocht op FB?
[..]
Het maakt allemaal geen reet uit.
En weer leef je in een filmwereldje.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat je dan toch als die 'ene gast' bekend staat. Anders had je er wel met iemand anders gezeten namelijk. Alleen in Amerika komt de serveerster soms ff bij je aan tafel praten e.d. (fooi!!) maar dat zijn wij in Nederland absoluut niet gewend. Een oprechte glimlach kost vaak al moeite.
Dus je doet nu de aanname dat voor ieder contact tussen werknemer en klant een zakelijk motief (geld) moet zijn? Oprechte interesse bestaat dus niet? De vrouw kan die man niet zomaar leuk vinden want ze deelt haar bed veelal met collega's?quote:Op zondag 28 februari 2016 16:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat je dan toch als die 'ene gast' bekend staat. Anders had je er wel met iemand anders gezeten namelijk. Alleen in Amerika komt de serveerster soms ff bij je aan tafel praten e.d. (fooi!!) maar dat zijn wij in Nederland absoluut niet gewend. Een oprechte glimlach kost vaak al moeite.
Wellicht een beetje raar ja. Maar dat vind ik niet erg. Misschien zij ook niet. Je snapt hopelijk dat ik zoiets (waarvan nog helemaal niet vast staat dat ik dat ga doen, is zomaar een idee hoor) niet zou vragen wanneer ik zie dat ze druk aan het werk is. En als ze iets zegt als 'nee, sorry, kan niet' (wat inderdaad zeer waarschijnlijk is) kan ik haar altijd nog vragen of ze dan misschien na haar werk samen een drankje wilt drinken.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uh.. is dat laatste niet raar? Ten eerste: ze moet werken. En ten tweede dan gebruik je haar als opvulling? Want je vond het toch niet erg om alleen te eten, waarom dan toch haar uitnodigen bij je aan tafel? Oh, ik zie het al; ze is leuk. Maar is ze nog vrijgezel? Of voert ze gewoon haar taak van gastvrouw uit? Da's dan best zielig voor je lijkt me. En ja ik heb ook ooit eens een serveerster toegevoegd op FB, maar ik kan sowieso niet zo goed zien wanneer iemand aardig is omdat het moet (werk) of gewoon écht aardig is, maar dan alsnog zonder bijbedoelingen. Hier wordt altijd geroepen dat dat soort meiden nooit met gasten mogen daten, en dat het vooral personeel onderling is wat elkaar doet..
Niet helemaal, de meeste waren ook erg leuk of leerzaam. Maar sommige films moet je inderdaad met een flinke korrel zout nemen, want ik weet heus wel dat niet elk buurmeisje 18 jaar, blond, en heel sexy is.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:56 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Vijf jaar lang in je eentje alleen maar naar de bios gaan heeft je echt kapot gemaakt, Deezertje. Vijf jaar.
Oprechte vriendelijkheid wordt vaak genoeg met oprechte vriendelijkheid beantwoordt.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik vind het wel dapper om alleen uit eten te gaan. Zou ik zelf toch niet zo snel durven. Als je interesse toont in het meisje van de bediening lijkt het mij ook zo gek niet om gewoon iets te gaan drinken. Hoef je niet gelijk bijbedoelingen mee te hebben.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Oprechte vriendelijkheid wordt vaak genoeg met oprechte vriendelijkheid beantwoordt.
En ja, waarschijnlijk zal ik daar bekend staan als de jongeman die 200 meter verderop woont, en soms in zijn eentje van het eten komt genieten. (Ook vaak genoeg in gezelschap hoor). En wellicht ook als de jongeman die interesse toont in een van de mensen van de bediening. Lijkt me helemaal niets mis mee. En als anderen vinden van wel, dan is dat ook prima. Ik iig niet.
Denk je dat de mensen die je in de horeca daar lopen omdat ze een hekel hebben aan mensen? Het ligt aan je eigen houding hoor, 95% van de mensen die in de horeca werkt, werkt daar juist omdat zij van mensen en contact houden. Dat jij geen contact met ze krijgt, ligt echt aan jezelf.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |