Ja, goed, maar het zou dus interessant zijn wat een rechter zou vonnissen. en dat weten we nou niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, je 'moet' helemaal niks. Dan had je je dat maar moeten bedenken voordat je naar die speeltuin ging.
En anders zeg je je gebedje maar stilletjes in je hoofd op. In elk geval niet zodat andere mensen openlijk aanstoot aan jou kunnen nemen.
Ja, nu wordt er gezegd dat de kwestie en alle stennis die er het gevolg van is geweest het rechtvaardigt om de aangeklaagde niet te vervolgen. Dan weet je dus niets.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:54 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Maar dat is ook wat het een rare situatie maakt.
Vast wel. Maar je wil als speeltuineigenaar niet je klanten verliezen, dus ik snap hem wel.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nu wordt er gezegd dat de kwestie en alle stennis die er het gevolg van is geweest het rechtvaardigt om de aangeklaagde niet te vervolgen. Dan weet je dus niets.
Vraag me af of er jurisprudentie is.
Het heeft vooral te maken met een stukje fatsoen, normen en waarden. Dat is ook mijn grootste ergernis m.b.t. (streng) gelovigen, of dat nu christenen zijn of moslims. Ze misbruiken het geloof als een excuus om hun eigen verantwoordelijkheden op af te schuiven. Nee, je hebt van God (of Allah) een stel hersens gekregen waarmee je zelf kunt nadenken. Als je dan met je kids een paar uur naar de speeltuin wil gaan, dan heb je maar rekening te houden met andere mensen daar en als je dan toch zo nodig een gebedje wilt doen, doe je dat maar in stilte.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, goed, maar het zou dus interessant zijn wat een rechter zou vonnissen. en dat weten we nou niet.
Je wilt ook niet het stempel "racist" opgeplakt krijgen natuurlijk. Ook al gaat het hier om iets anders dan negers weigeren, moslimbroeders misbruiken die term wel, vermoed ik.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:01 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Vast wel. Maar je wil als speeltuineigenaar niet je klanten verliezen, dus ik snap hem wel.
Ja, ik ben te zeer bevooroordeeld tov gelovigen in wat dan ook om er iets fatsoenlijks over te zeggen hoor.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het heeft vooral te maken met een stukje fatsoen, normen en waarden. Dat is ook mijn grootste ergernis m.b.t. (streng) gelovigen, of dat nu christenen zijn of moslims. Ze misbruiken het geloof als een excuus om hun eigen verantwoordelijkheden op af te schuiven. Nee, je hebt van God (of Allah) een stel hersens gekregen waarmee je zelf kunt nadenken. Als je dan met je kids een paar uur naar de speeltuin wil gaan, dan heb je maar rekening te houden met andere mensen daar en als je dan toch zo nodig een gebedje wilt doen, doe je dat maar in stilte.
Het heeft wel iets racistisch (beter gezegd xenofobisch). Maar het zijn eigenlijk je reguliere klanten die xenofobisch zijn, als je mensen weg moet sturen, omdat 'de kinderen bang worden'. Laat me denken hoe seksueel alternatieve mensen weleens gediscrimineerd worden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je wilt ook niet het stempel "racist" opgeplakt krijgen natuurlijk. Ook al gaat het hier om iets anders dan negers weigeren, moslimbroeders misbruiken die term wel, vermoed ik.
Alleen de koppeling moet iemand me dan nog maar eens goed uitleggen hoor, want in feite zeg je dan dat een religie een ras/volk kan zijn. Overigens bij joden is dat wel zo, alleen dan heb je het over hooguit 11 miljoen gelovige joden, van hetzelfde volk.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:07 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het heeft wel iets racistisch (beter gezegd xenofobisch). Maar het zijn eigenlijk je reguliere klanten die xenofobisch zijn, als je mensen weg moet sturen, omdat 'de kinderen bang worden'. Laat me denken hoe seksueel alternatieve mensen weleens gediscrimineerd worden.
Maar dan is het niet leuk. Dan sta je alleen maar in je eentje een beetje gek te doen tussen 4 muren. Het moet natuurlijk wel gezien en 'bewonderd' worden en een provocerende werking hebben.quote:
Ja, maar het gaat niet echt om de definitie van racisme, maar meer om de historische lading.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen de koppeling moet iemand me dan nog maar eens goed uitleggen hoor, want in feite zeg je dan dat een religie een ras/volk kan zijn. Overigens bij joden is dat wel zo, alleen dan heb je het over hooguit 11 miljoen gelovige joden, van hetzelfde volk.
Maar islam zijn tussen 1,2 miljard en 1,6 miljard mensen van alle continenten.
je kan ook als moslim rekening houden met die tijden en zorgen dat je op afgezonderde plek bent om te biddenquote:Op donderdag 25 februari 2016 15:16 schreef Hathor het volgende:
Is het niet zo dat gelovigen vaste tijden hebben waarop gebeden moet worden? En als het nou net op dat moment precies de tijd was voor het gebed, moet daar dan echt zo'n heisa over worden gemaakt? Het is nou ook weer niet zo dat je daar echt last van hebt lijkt me. Ik snap dat het voor ons een ongewone situatie is, maar om er nou zo'n drama over te maken gaat toch ook wel weer wat ver.
Aan de andere kant hoeft een gelovige ook niet zo'n drama te maken en kan er voor kiezen zijn/haar gebed op een onopvallende en stille manier te voldoen of gewoon een ander tijdstip of plek er voor kiezen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:16 schreef Hathor het volgende:
Is het niet zo dat gelovigen vaste tijden hebben waarop gebeden moet worden? En als het nou net op dat moment precies de tijd was voor het gebed, moet daar dan echt zo'n heisa over worden gemaakt? Het is nou ook weer niet zo dat je daar echt last van hebt lijkt me. Ik snap dat het voor ons een ongewone situatie is, maar om er nou zo'n drama over te maken gaat toch ook wel weer wat ver.
Tsja ik weet het niet.....ik zou me er niet echt aan storen. Ik heb niet het idee dat die lui naar die speelplaats zijn gegaan met de intentie om daar publiekelijk te gaan zitten bidden. Als je van plan bent om daar een paar uur te blijven zodat de kids eens goed kunnen ravotten, kan het zo zijn dat de oproep tot het gebed voorbij komt via een app op je mobiel of zo. nou, als er dan moslims zijn die daar gehoor aan willen geven, zie ik niet in waarom daar zo moeilijk over gedaan moet worden. Leven en laten leven zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
je kan ook als moslim rekening houden met die tijden en zorgen dat je op afgezonderde plek bent om te bidden
Dit lijkt me weer zo'n typische actie waar moslims zich juist op het moment dat er gebeden 'moet' worden zorgen dat ze op een openbare plek zijn en dan pontificaal hun kleedje uitrollen
Volgens mij willen moslims de randen verkennen van wat nog net toelaatbaar is. Dat zie je tegenwoordig ook met de azan, de gebedsoproep.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:17 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat niet echt om de definitie van racisme, maar meer om de historische lading.
Klopt, volgens mij ben je ook helemaal niet verplicht te bidden als het ergens door niet kan. Het erop staan om te bidden ergens is gewoon je zin doordrijven.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:21 schreef Semisane het volgende:
[..]
Aan de andere kant hoeft een gelovige ook niet zo'n drama te maken en kan er voor kiezen zijn/haar gebed op een onopvallende en stille manier te voldoen of gewoon een ander tijdstip of plek er voor kiezen.
Het gebed op een openbare plek en op een dus danige manier voltrekken dat andere mensen zich daar aan storen is ook maar een keuze natuurlijk.
Ze willen gewoon sowieso steeds meer gebruiken en rechten importeren uit de landen waaruit ze 'gevlucht' zijn.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij willen moslims de randen verkennen van wat nog net toelaatbaar is. Dat zie je tegenwoordig ook met de azan, de gebedsoproep.
Ja, an sich kan dat ook, zolang dit niet ingaat tegen bestaande wetgeving of dit geen last veroorzaakt voor anderen. Feit is wat zal dan het resultaat zijn? Dat de publieke ruimte geheel in het teken gaat staan van de islam?quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ze willen gewoon sowieso steeds meer gebruiken en rechten importeren uit de landen waaruit ze 'gevlucht' zijn.
Het is ook mijn vrije tijd en die vul ik in door met mijn kinderen eens gezellig naar de speeltuin te gaan. En niet met de bedoeling om mijn kinderen bloot te stellen aan de bizarre rituelen van een of andere oorlogsreligie die besloten heeft om theocratische tijden te laten herleven in de speeltuin. Hou die religieuze rotzooi bij mijn kinderen vandaan a.u.b.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:45 schreef Montagui het volgende:
Laat mensen toch bidden in hun vrije tijd.
Tenzij er sprake was van aanvullend ongepast gedrag lijkt me dat toch geen probleem.
Ja, leuk maar door dit sepot weet niemand of hun idee van vrijheid van hun religie dus idd gepast is, zoals zij denken, of niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:58 schreef Woelwater het volgende:
Trouwens erg dat er binnen een groep van 20! vrouwen blijkbaar niet een is geweest die zich af heeft gevraagd of het wel gepast is om in een speeltuin te gaan zitten bidden.
Erger nog, als ze erop gewezen worden dat het ongepast is gaan ze zo veel stennis schoppen zodat er zelfs politie aan te pas moest komen.
En dan de brutaliteit om naar de rechter te stappen. What were they thinking. Dat als ze gelijk kregen dat ze dan tegen de zin in van de eigenaar daar wel hadden kunnen zitten gaan bidden.
Het is niet voor niets dat steeds meer mensen afschuw krijgen van dat soort kutvolk
Dudequote:Op donderdag 25 februari 2016 15:57 schreef Alektorophobia het volgende:
[..]
Het is ook mijn vrije tijd en die vul ik in door met mijn kinderen eens gezellig naar de speeltuin te gaan. En niet met de bedoeling om mijn kinderen bloot te stellen aan de bizarre rituelen van een of andere oorlogsreligie die besloten heeft om theocratische tijden te laten herleven in de speeltuin. Hou die religieuze rotzooi bij mijn kinderen vandaan a.u.b.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |