abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160164538
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze te lui zijn. Ik denk vooral dat ze hier betere kansen zien. Als ze slagen zijn ze spekkoper, als ze mislukken hebben ze het altijd nog beter dan wanneer ze in eigen land slagen.
De essentiėle vraag is of wij als Nederlands volk nog willen voortbestaan of niet.
Nouja, te lui of niet te lui, dat doet er ook niet zoveel toe. En bovendien ben ik zelf ook weleens lui.

Maar ze zijn in elk geval niet "op de vlucht", zoals door erikkll gesuggereerd wordt.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:39:17 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160164554
En daarom geloof ik ook niet dat dit allemaal 'zomaar' gebeurd. Er zijn mensen die hier bewust op aansturen voor allerlei belangen die niet overeenstemmen met de belangen van het Nederlandse volk.
Het controleren van de media om de mensen zand in de ogen te strooien is daarbij de meest belangrijke factor.
The End Times are wild
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:40:14 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160164574
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:38 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nouja, te lui of niet te lui, dat doet er ook niet zoveel toe. En bovendien ben ik zelf ook weleens lui.

Maar ze zijn in elk geval niet "op de vlucht", zoals door erikkll gesuggereerd wordt.
Al waren ze op de vlucht....

Ik vraag of het Nederlandse volk met zijn identiteit voor de toekomst behouden moet worden of niet. Dat is de hamvraag. Als dat niet het geval is maakt het niet uit of ze op de vlucht zijn. Als dit wel het geval is ook niet.
The End Times are wild
pi_160164592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook dat hele defaitistische 'er valt niets aan te doen' (de migratie). Terwijl dat gewoon niet waar is natuurlijk. Het wordt inderdaad voorgesteld als een natuurwet. Als je een appel loslaat, dan valt hij naar de aarde. Niets aan te doen.
Ja, maar goed ik zeg al vervolgens gaan ze dat defaitisme oppoetsen of wegpoetsen door allerlei tactieken. 1) maar alle culturen zijn gelijk 2) maar wij hebben sws niet een cultuur 3) maar wij hebben die mensen arm gemaakt 4) maar zij hebben ook recht op een menswaardig bestaan etc. etc.
Maar niet: hee, toch wel gek, waarom laten we iedereen toe dan zo maar, is dat wel verstandig?
en de bedrijven zeggen nu: hee goedkope arbeidskrachten joepie, worden we nog rijker (i.e. de mensen die in die bedrijven aan de touwtjes trekken).
I´m back.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:42:18 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160164617
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar goed ik zeg al vervolgens gaan ze dat defaitisme oppoetsen of wegpoetsen door allerlei tactieken. 1) alle culturen zijn gelijk 2) maar wij hebben sws niet een cultuur 3) maar wij hebben die mensen arm gemaakt 4) zij hebben ook recht op een menswaardig bestaan etc. etc.
Maar niet: hee, toch wel gek, waarom laten we iedereen toe dan zo maar, is dat wel verstandig?
Het is niet verstandig en dat zal ook blijken. Op zijn best hebben we nog 120 jaar van relatief vreedzame co-existentie op het welvaarsniveau van Marokko.
The End Times are wild
pi_160164667
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet verstandig en dat zal ook blijken. Op zijn best hebben we nog 120 jaar van relatief vreedzame co-existentie op het welvaarsniveau van Marokko.
Ik denk ook niet dat het verstandig is dus, maar goed je kunt er verder ook niets tegen beginnen. Behalve deze mening dan propageren.
I´m back.
pi_160164668
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vraag of het Nederlandse volk met zijn identiteit voor de toekomst behouden moet worden of niet. Dat is de hamvraag. Als dat niet het geval is maakt het niet uit of ze op de vlucht zijn. Als dit wel het geval is ook niet.
Ik snap niet waarom het op de vlucht zijn een vrijbrief is om in Nederland een verblijfsstatus + uitkering + huurhuis + gezondheidszorg + onderwijs te krijgen.

Als ik mensen zie die het slecht hebben, vind ik dat oprecht kut. Maar er zijn meer dan 3 miljard mensen die moeten leven van minder dan 2 dollar per dag.

Waarom hebben die geen rechten? Daarom verwijs ik ook zo vaak naar de kinderen in Bangladesh die moeten werken om hun hoofd boven water te houden.
pi_160164741
Ik verwacht trouwens ook dat het geld in onze schatkist opraakt. Er zullen nog geen bezuinigingen komen, maar na de volgende verkiezingen wel.

Uiteindelijk worden we als land ook armer, vooral de mensen die het toch al niet breed hebben.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:46:25 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160164774
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat het verstandig is dus, maar goed je kunt er verder ook niets tegen beginnen. Behalve deze mening dan propageren.
Het is het enige wat legaal mogelijk is. Al gaan er natuurlijk stemmen op om kritische meningen de mond te snoeren.
Verder denk ik dat het weinig zin heeft om hier op FOK! je mening te geven. Het is toch maar een klein wereldje van bezoekers, waarvan bij de meesten hun mening allang vastligt en niet meer verandert.
The End Times are wild
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:47:22 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160164802
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom het op de vlucht zijn een vrijbrief is om in Nederland een verblijfsstatus + uitkering + huurhuis + gezondheidszorg + onderwijs te krijgen.

Als ik mensen zie die het slecht hebben, vind ik dat oprecht kut. Maar er zijn meer dan 3 miljard mensen die moeten leven van minder dan 2 dollar per dag.

Waarom hebben die geen rechten? Daarom verwijs ik ook zo vaak naar de kinderen in Bangladesh die moeten werken om hun hoofd boven water te houden.
Dat is inderdaad ook een punt. Waarom deze miljoen wel en al die andere honderden miljoenen die het ook kut hebben niet?
The End Times are wild
pi_160164817
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is het enige wat legaal mogelijk is. Al gaan er natuurlijk stemmen op om kritische meningen de mond te snoeren.
Verder denk ik dat het weinig zin heeft om hier op FOK! je mening te geven. Het is toch maar een klein wereldje van bezoekers, waarvan bij de meesten hun mening allang vastligt en niet meer verandert.
Het zou zelfs wel eens tegen je kunnen werken om je mening openlijk te uiten.

De mooie baantjes worden toch verdeeld via een ons-kent-ons systeem, waarbij je natuurlijk wel binnen een bepaald fatsoenlijkheidskader moet vallen.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:48:52 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160164860
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het zou zelfs wel eens tegen je kunnen werken om je mening openlijk te uiten.

De mooie baantjes worden toch verdeeld via een ons-kent-ons systeem, waarbij je natuurlijk wel binnen een bepaald fatsoenlijkheidskader moet vallen.
Het is ook effectiever als je met je mening binnen het fatsoenskader bljift.
The End Times are wild
pi_160164920
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kijken of je er net zo'n roman over kunt maken als Hollebecque heeft gemaakt dan. ;).
I´m back.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:52:03 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160164959
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kijken of je er net zo'n roman over kunt maken als Hollebecque heeft gemaakt dan. ;).
De wederzijdse argumenten zijn wel bekend. Een roman voegt hier weinig aan toe. De mensen die pro-migratie zijn zullen hem toch niet lezen. Zolang de reguliere media het vluchtelingenverhaal nog blijven uitzenden zwaait de mening van de bevolking echt niet om.
The End Times are wild
pi_160165046
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is ook effectiever als je met je mening binnen het fatsoenskader blijft.
Effectiever in de zin van? Geert Wilders bereikt ook weinig met zijn toon.

Eigenlijk werkt onze democratie ook niet. We zitten teveel vast in de internationale rechtsorde. We doen het zo omdat we een verdrag hebben ondertekend (een verdrag uit een hele andere tijd).

Je vast leggen in een verdrag = het op een manier doen. We denken consistent te zijn, maar het denken is op die manier uitgeschakeld.

In de democratie worden ook geen grote besluiten genomen worden.
pi_160165063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat dat de uiteindelijke, definitieve "hamvraag" is. Maar dat is wel een grote stap verder dan de oorspronkelijke discussie. Een stap te groot voor erikkll, vrees ik.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:55:45 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160165086
Als je controle zou hebben over de Nederlandse media dan kon je trouwens binnen geen maand een totale ommekeer bewerkstelligen.
Wat het volk denkt is gewoon wat zij te horen krijgt. Het is natuurlijk niet zo dat iedere Noord-Koreaan van zichzelf uit een overtuigd communist is, dat iedere Amerikaan een vrijheidslievende kapitalist is of dat de Duiters destijds van nature nazi's waren. Het is gewoon wat de staat er via de media instopt.
The End Times are wild
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:58:01 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160165153
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Effectiever in de zin van? Geert Wilders bereikt ook weinig met zijn toon.

Eigenlijk werkt onze democratie ook niet. We zitten teveel vast in de internationale rechtsorde. We doen het zo omdat we een verdrag hebben ondertekend (een verdrag uit een hele andere tijd).

Je vast leggen in een verdrag = het op een manier doen. We denken consistent te zijn, maar het denken is op die manier uitgeschakeld.

In de democratie worden ook geen grote besluiten genomen worden.
Als het was uitgekomen dan was dat verdrag zo onder tafel geschoffeld. Dat is met Schengen effectief ook gebeurd. Het is echt niet zo dat als je ooit een verdrag tekent, je per se moet doorgaan met de uitvoering ervan, al betekent het je ondergang.
The End Times are wild
pi_160165251
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:55 schreef LXIV het volgende:
Als je controle zou hebben over de Nederlandse media dan kon je trouwens binnen geen maand een totale ommekeer bewerkstelligen.
Wat het volk denkt is gewoon wat zij te horen krijgt. Het is natuurlijk niet zo dat iedere Noord-Koreaan van zichzelf uit een overtuigd communist is, dat iedere Amerikaan een vrijheidslievende kapitalist is of dat de Duiters destijds van nature nazi's waren. Het is gewoon wat de staat er via de media instopt.
In de media is iedereen die hier aanklopt vluchteling. Het is gewoon politieke propaganda. Newspeak. En als een vluchteling iets uitvreet wat niet kan, is hij opeens geen vluchteling meer.

Er waren journalisten die een documentaire maakten over Calais. Ze konden hun documentaire nergens slijten. Ze zeiden dat er verschil in de vluchtelingen zit, sommige zijn dom. Een boodschap die niemand uit wil zenden.
pi_160165304
Als Berlusconi zijn reet mag afvegen met elk internationaal verdrag, dan mag Mark Rutte dat natuurlijk ook. Daar is alleen wat lef voor nodig.
pi_160165317
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 00:03 schreef hpeopjes het volgende:
Als Berlusconi zijn reet mag afvegen met elk internationaal verdrag, dan mag Mark Rutte dat natuurlijk ook. Daar is alleen wat lef voor nodig.
Mark Rutte en lef...
pi_160165348
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 00:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In de media is iedereen die hier aanklopt vluchteling. Het is gewoon politieke propaganda. Newspeak. En als een vluchteling iets uitvreet wat niet kan, is hij opeens geen vluchteling meer.

Er waren journalisten die een documentaire maakten over Calais. Ze konden hun documentaire nergens slijten. Ze zeiden dat er verschil in de vluchtelingen zit, sommige zijn dom. Een boodschap die niemand uit wil zenden.
Ja, alleen als je de werkelijkheid dus wel filmt of wilt laten zien, je zegt het al, wil niemand dat uitzenden en youtube is niet belangrijk genoeg. Het gaat dus ook gewoon niet lukken, totdat het te laat is. En het is eigenlijk al te laat. Gaat, denk ik, niets meer aan veranderen.
I´m back.
pi_160165370
quote:
Als je je niet wil houden aan een verdrag moet je het gewoon niet ondertekenen. Eerst ondertekenen en je er dan niet aan houden is gewoon dom.
pi_160165393
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:55 schreef hpeopjes het volgende:
Een stap te groot voor erikkll, vrees ik.
Doe toch es ff normaal :')
  woensdag 24 februari 2016 @ 00:08:35 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160165410
quote:
Hij zal het wel niet willen dan.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')