Als het voertuig niet voldoet aan het voertuigreglement dan mag er niet mee gereden worden op de openbare weg.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Prima, kom dan maar eens met een bron dat dit niet toegestaan is.
Dat ligt er aan, had deze jongen een cursus gevolgd om de hoogwerker te bedienen? had hij zijn VCA enz... verder, als ik naar de bovenstaande foto kijk dan is het inderdaad zo dat de jongen die de hoogwerker bediende (even aannemend dat hij niet een hulpje was van Kees of Jan) schuldig is door nalatigheid.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:47 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een (volslagen) onzin hier dat die jongen aansprakelijk is![]()
De beste jongen handelde op titel van zijn werkgever, wellicht dat hij nalatig is geweest maar desondanks in de werkgever altijd aansprakelijk. Gewoon om de reden omdat hij arbeid verrichte voor en namens werkgever. Dat je fouten maakt, domme dingen doet, etc, is een bedrijfsrisico.
Kan, maar het is toch de plicht van de werkgever om te controleren in hoeverre deze knaap geschoold was en in bezit van relevante certificaten?quote:Op woensdag 24 februari 2016 18:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat ligt er aan, had deze jongen een cursus gevolgd om de hoogwerker te bedienen? had hij zijn VCA enz... verder, als ik naar de bovenstaande foto kijk dan is het inderdaad zo dat de jongen die de hoogwerker bediende (even aannemend dat hij niet een hulpje was van Kees of Jan) schuldig is door nalatigheid.
Met een uitgeschoven mast moet je namelijk niet gaan rijden, ten eerste gaat dat heel langzaam, ten tweede is het gewoon dom en onbezonnen.
Klopt, vandaar 'Dat ligt er aan'quote:Op woensdag 24 februari 2016 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan, maar het is toch de plicht van de werkgever om te controleren in hoeverre deze knaap geschoold was en in bezit van relevante certificaten?
Hoe dan ook is het vanuit de Arbowet de verplichting van de werkgever om een risicoinventarisatie en -evaluatie te doen op het uit te voeren werk. Daar had vanzelf uit moeten komen dat er met een retetraag ding een spoorweg overgestoken moet worden.quote:Op woensdag 24 februari 2016 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan, maar het is toch de plicht van de werkgever om te controleren in hoeverre deze knaap geschoold was en in bezit van relevante certificaten?
Waarom denk je dat je daar vanuit mag gaan?quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je mag er ten slotte vanuit gaan dat het tenminste 5 minuten duurt alvorens de seinen weer op rood gaan. 5 minuten wachten komt neer op 83 meter rijden, ruimschoots dus.
Gevoelsmatig, we kennen allemaal de gebruikelijke dienstregelingen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarom denk je dat je daar vanuit mag gaan?
Ik zou er maar niet vanuit gaan. Maar goed, daar hebben we het hier gisteren al over gehad.quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gevoelsmatig, we kennen allemaal de gebruikelijke dienstregelingen.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er rijden ook nog onregelmatig goederentreinen, locs, meettreinen, werktreinen, leegmatritten, etc. Soms worden er treinen opgeheven en soms extra treinen ingelegd.
Die hoogwerker was volgens mij particulier gehuurd.quote:Op woensdag 24 februari 2016 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De treinen kunnen uit beide richting toch op een minuut van elkaar daar kruisen? Of het nu een stoptrein met stoptrein of IC met stoptrein of goederentrein, etc is.quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gevoelsmatig, we kennen allemaal de gebruikelijke dienstregelingen.
Sterker nog: twee treinen die achter elkaar aan rijden, kunnen (afhankelijk van de snelheid en de afstand tussen twee seinen) op twee minuten afstand of zelfs minder van elkaar zitten, ook op veel enkelsporige baanvakken. Daar ga je dan met je gevoelsmatig denken. Ik ken gevallen van mensen die het spoor overstaken op basis van hun vermeende kennis van de dienstregeling en het niet konden navertellen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 22:21 schreef DuTank het volgende:
[..]
De treinen kunnen uit beide richting toch op een minuut van elkaar daar kruisen? Of het nu een stoptrein met stoptrein of IC met stoptrein of goederentrein, etc is.
Had het al gehoord van mijn zwager, die mopperde ook dat zijn verlof ingetrokken was voor het weekend.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het boodschappenlijstje voor Dalfsen:
- 2 bovenleidingportalen plus fundering
- 1 AHOB
- schone grond
- twee maal 180 m spoorstaaf
- 300 dwarsliggers
- 300 meter bovenleiding
- 1 hoogspanningskast
http://www.prorail.nl/nieuws/herstel-spoor-dalfsen-in-volle-gang
Met materiële schade heb je hier gelijk in, maar voor dood door schuld kun je slecht zijn baas in de bak zetten.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In de regel wordt zelden de werknemer aansprakelijk gesteld.
Hoezo?quote:Op woensdag 24 februari 2016 21:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die hoogwerker was volgens mij particulier gehuurd.
Dat is wat ik begreep.quote:
We hebben de volgende te pakkenquote:Op woensdag 24 februari 2016 17:59 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway, bij roekeloosheid stel ik mij toch iets anders voor dan met een trage kraan een overgang passeren nadat de seinen gedoofd waren. Je mag er ten slotte vanuit gaan dat het tenminste 5 minuten duurt alvorens de seinen weer op rood gaan. 5 minuten wachten komt neer op 83 meter rijden, ruimschoots dus.
Iets gemist?quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
We hebben de volgende te pakken
Je vijf minutenquote:
Klopt, ik ben ook niet zo in het strafrecht thuis. Maar dood door schuld krijg je toch ook als je onder normale omstandigheden iemand onder de auto krijgt terwijl de persoon die aangereden wordt zelf fout was?quote:Op donderdag 25 februari 2016 20:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Met materiële schade heb je hier gelijk in, maar voor dood door schuld kun je slecht zijn baas in de bak zetten.
Ja ik weet dat het niet geheel rationeel is, maar gevoelsmatig mag je daar toch vanuit gaan?quote:
Gevoelsmatig moet je ervan uitgaan dat als je zo langzaam over het spoor gaat dat je beter op 2km aan weerszijden iemand met een porto neerzet. Ik heb ook wel voor het spoor gestaan dat de bomen omhoog gingen maar de bellen gingen bijna onmiddelijk weer. Zou je toch mooi dood zijn als je er langzaam overheen wil kruipen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik weet dat het niet geheel rationeel is, maar gevoelsmatig mag je daar toch vanuit gaan?
Dood door schuld krijg je als je schuld hebt aan de dood, als iemand onder je auto rent is daar meestal geen sprake van.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, ik ben ook niet zo in het strafrecht thuis. Maar dood door schuld krijg je toch ook als je onder normale omstandigheden iemand onder de auto krijgt terwijl de persoon die aangereden wordt zelf fout was?
Ja, ik ga het niet nog eens uitleggen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik weet dat het niet geheel rationeel is, maar gevoelsmatig mag je daar toch vanuit gaan?
Geen onzin. Ze moeten die kutblagen niet op zo'n apparaat zetten op de openbare weg.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:21 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Die kunnen uit routine net zulke fouten maken omdat ze laks worden.
Tja, ff lekker het gas open met een hoogwerker die 1 km/h kan rijden. Onverantwoordelijk!quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Geen onzin. Ze moeten die kutblagen niet op zo'n apparaat zetten op de openbare weg.
Niet voor niks dat ze ook geen echte motor mogen rijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |