abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160167963
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 01:51 schreef JJH het volgende:
Doodlopend, doodlopend. Het pad lijkt door te lopen tot aan de Hammerweg als ik kijk op Googlemaps. Maar op zo'n pad kom je denk ik niet heel graag met een combinatie van 16 meter.
En dan nog, dan zou dus voor elke keer dat je naar de overkant van het spoor moet dus tot aan de geasfalteerde weg moeten rijden. Dat ding moeten laden, vastzetten. Anderhalve kilometer eromheen rijden, ding weer lossen en dan weer dat pad over...

En ik gok ook zomaar dat dat pad prive terrein is. Is die paar meter spoorwegovergang dan opeens openbare weg?
Ja.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  woensdag 24 februari 2016 @ 07:56:54 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160168110
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 01:51 schreef JJH het volgende:
Doodlopend, doodlopend. Het pad lijkt door te lopen tot aan de Hammerweg als ik kijk op Googlemaps. Maar op zo'n pad kom je denk ik niet heel graag met een combinatie van 16 meter.
En dan nog, dan zou dus voor elke keer dat je naar de overkant van het spoor moet dus tot aan de geasfalteerde weg moeten rijden. Dat ding moeten laden, vastzetten. Anderhalve kilometer eromheen rijden, ding weer lossen en dan weer dat pad over...

En ik gok ook zomaar dat dat pad prive terrein is. Is die paar meter spoorwegovergang dan opeens openbare weg?
Op earth loopt het pad idd door als karrenspoor, maar op maps stopt het naast de boerderij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160168590
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, het was meer een voorbeeld.

In specs van soortgelijke voertuigen lees ik maximale snelheiden variërend van 1,4 tot 2,5 km/u. Dus zo'n 33meter per minuut.
Iemand heeft dat gister uitgezocht. Deze gaat 0.28 m/s (~1 km per uur). Een oversteek duurt dan bijna een minuut en de bellen beginnen dacht ik een halve minuut tevoren. Je komt dus gewoon een halve minuut te kort om verantwoordelijk over te steken.
  woensdag 24 februari 2016 @ 09:09:16 #104
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_160168701
http://www.destentor.nl/r(...)n=Tweet+by+regnieuws

quote:
DALFSEN - Collega’s en vrienden van de omgekomen Arriva-treinmachinist Erik Breet uit Kampen hebben met grote ontzetting gereageerd. De 49-jarige Breet liet zich in 2012 omscholen tot machinist op de Vechtdallijn.

Breet was in zijn woonplaats vrijwilliger bij theatergezelschap Ventura, de organisator van Kerst in Oud Kampen. In zijn stamcafé ’t Kroegje was de verslagenheid gisteren groot, volgens eigenaresse Gerrie Kragt. „Zijn partner organiseerde het Literair Café. Ze waren hier veel.”

Spoorpersoneel
Burgemeester Bort Koelewijn bevestigt het overlijden van Breet. Hij zoekt vandaag contact met diens naaste familie. Spoorpersoneel van Arriva heeft gisteren veel gepraat en gebeld. „Erik was echt een nieuwkomer, een van de mensen die geworven en opgeleid zijn toen Arriva tussen Zwolle en Emmen mocht rijden”, zegt Ties Wildeboer, voorzitter namens alle machinisten en stewards van Arriva in de VVMC, de vakbond voor rijdend personeel. Hij verwacht dat veel collega’s nog dagen ‘vol’ zullen zitten van de dramatische gebeurtenis bij Dalfsen.

„Dan gaat het natuurlijk vooral om de zestig tot zeventig mensen waarmee hij bijna dagelijks reed op de Vechtdallijn. Ik ken ze en weet ook dat dit een hele hechte groep is.”
Zo ga je naar je werk en zo ben je niet meer. ;(

quote:
DALFSEN - Het treinongeluk in Dalfsen werd gefilmd door een camera die in de cabine van de trein aanwezig was. Dat blijkt uit een brief die staatssecretaris van infrastructuur en milieu Sharon Dijksma stuurde naar de Tweede Kamer.
In de Arriva-trein was een camera aanwezig die behulpzaam kan zijn bij het onderzoek naar de toedracht. Voor het onderzoek worden ook inzittenden verhoord en zal de automatische ritregistratie bekeken worden. Daarmee moet meer duidelijk worden over de snelheid van de trein op het moment van de aanrijding.

Dinsdag ontspoorde een trein vlakbij Dalfsen. Daarbij kwam de 49-jarige machinist om het leven. Twee mensen werden naar het ziekenhuis gebracht, vier andere gewonden werden ter plaatse behandeld. De bestuurder van de hoogwerker, een 21-jarige man uit Zwolle, is in het kader van het onderzoek aangehouden.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  woensdag 24 februari 2016 @ 12:08:45 #105
329736 Knetterkrankjorum
Ik ben knetter... Ik mag dat !
pi_160171704
Kraanmachinist treinongeval Dalfsen verdacht van dood door schuld
http://www.nu.nl/algemeen(...)van-dood-schuld.html
-insert koosnaampje-
You cannot save a life, you simply delay death.
  woensdag 24 februari 2016 @ 12:14:45 #106
3542 Gia
User under construction
pi_160171839
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:08 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Kraanmachinist treinongeval Dalfsen verdacht van dood door schuld
http://www.nu.nl/algemeen(...)van-dood-schuld.html
21 jaar. Jeugdige overmoed? Oh, dat haal ik makkelijk....?

Wel erg voor zo'n jongen. Misschien dit soort werk toch maar overlaten aan oudere, ervaren personeel?
pi_160172000
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Wel erg voor zo'n jongen. Misschien dit soort werk toch maar overlaten aan oudere, ervaren personeel?
Wat een onzin. Die kunnen uit routine net zulke fouten maken omdat ze laks worden.
Dit account is niet meer in gebruik.
  roze woensdag 24 februari 2016 @ 12:34:25 #108
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_160172394
Your beauty never ever scared me.
pi_160175788
Waarom zijn er geen foto's met de hoogwerker?
pi_160176577
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:14 schreef Gia het volgende:

Leeftijd zegt niks, hij kan dat werk al wel 3 jaar doen.
Terwijl een vent van 45 net een week op zo`n ding zit.

Het bedrijf zal ook wel aansprakelijk gesteld worden, iedereen brult hier wel mooi dat je niet een spooroverweg mag oversteken met een hoogwerker, maar als dat niet duidelijk omschreven is of in bedrijfsprocedure`s staat dan kun je het alleen onder "gezond verstand" indelen.
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:00:00 #111
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_160176773
over wat voor hoogwerker hebben we het hier trouwens?
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:19:22 #112
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_160177201
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:00 schreef RedFever007 het volgende:
over wat voor hoogwerker hebben we het hier trouwens?
Een hoogwerker op rupsbanden.
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:37:18 #113
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_160177555
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:19 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Een hoogwerker op rupsbanden.
foto??
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:42:23 #114
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_160177650
Dat een hoogwerker niet op de openbare weg mag rijden is natuurlijk onzin.
De machine heeft immers de mogelijkheid tot rijden en bij b.v bomen snoeien rijd zo'n apparaat van boom naar boom. Daarom word juist dat type hoogwerker vaak ingezet omdat ze mobiel zijn.

Ik heb er zelf 15 jaar lang dagelijks mee gewerkt en het is zo dat je verplicht bent een cursus te volgen, zodat je weet wat je aan het doen bent. Tijdens deze cursus leer je dat je vooraf de machine dient te controleren op een aantal punten en de belangrijke veiligheidspunten die men in acht dient te nemen. Deze cursus duurt een paar uur tot een dag.

Verder zit en een hoop beveiliging op de machines, b.v. een volledig uitgeschoven (telescopische )mast kan maar een bepaald aantal graden schuinte hebben, is die schuinte bereikt, dan stopt de machine en kun je de mast inschuiven of omhoog gaan zodat de beveiliging er weer af gaat.
Boven een bepaalde hoogte is rijden niet meer mogelijk, alhoewel er een bepaald merk is dat hiervoor een overbruggingsknop had, waardoor rijden wel mogelijk was.

De machines hebben een topsnelheid van ongeveer 5 km/u., die snelheid is te bereiken door de mast in een bepaalde stand te zetten, staat de mast hoger of lager dan die stand, dan bereik je een lagere topsnelheid. Besturen en van zo'n machine is niet moeilijk maar vereist wel wat tijd omdat je in een krappe bocht b.v. vanwege de lengte van de mast, deze ook moet bedienen. Bij het merendeel van de machines kun je niet tegelijkertijd rijden en de mast bedienen.
pi_160177800
Deze had een top snelheid van 28 cm per seconde.
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:50:02 #116
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_160177802
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:37 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

foto??
  woensdag 24 februari 2016 @ 16:48:55 #117
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160179300
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:22 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
Waarschijnlijk omdat daar niet zoveel meer van over is...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_160179787
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:42 schreef Pielemenneke het volgende:
Ik heb er zelf 15 jaar lang dagelijks mee gewerkt
Eindelijk iemand die weet waar hij over praat.
Ik lees een boel slap gelul en aanname`s in dit topic van users die nog nooit iets anders als een auto of een fiets bestuurd hebben.
pi_160180036
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:42 schreef Pielemenneke het volgende:
Dat een hoogwerker niet op de openbare weg mag rijden is natuurlijk onzin.
De machine heeft immers de mogelijkheid tot rijden en bij b.v bomen snoeien rijd zo'n apparaat van boom naar boom
Dat iets de mogelijkheid heeft om te rijden wil nog niet zeggen dat het toegelaten is op de openbare weg.
pi_160180075
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:22 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:

.
  woensdag 24 februari 2016 @ 17:44:27 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160180482
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:23 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat iets de mogelijkheid heeft om te rijden wil nog niet zeggen dat het toegelaten is op de openbare weg.
Prima, kom dan maar eens met een bron dat dit niet toegestaan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 februari 2016 @ 17:47:07 #122
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_160180524
Wat een (volslagen) onzin hier dat die jongen aansprakelijk is :')

De beste jongen handelde op titel van zijn werkgever, wellicht dat hij nalatig is geweest maar desondanks in de werkgever altijd aansprakelijk. Gewoon om de reden omdat hij arbeid verrichte voor en namens werkgever. Dat je fouten maakt, domme dingen doet, etc, is een bedrijfsrisico.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_160180637
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:47 schreef phpmystyle het volgende:

De beste jongen handelde op titel van zijn werkgever, wellicht dat hij nalatig is geweest maar desondanks in de werkgever altijd aansprakelijk. Gewoon om de reden omdat hij arbeid verrichte voor en namens werkgever. Dat je fouten maakt, domme dingen doet, etc, is een bedrijfsrisico.
quote:
Naast het toebrengen van schade aan de werkgever zelf (art 7:661 BW), kan de medewerker ook schade toebrengen aan derden waarvoor de werkgever aansprakelijk wordt gesteld (2.7.2.). In veel gevallen hoeft de medewerker de schade niet aan de werkgever te vergoeden. De medewerker is wel aansprakelijk, wanneer er sprake is van opzettelijk handelen of nalaten of wanneer er sprake is van bewuste roekeloosheid. Bewuste roekeloosheid betekent, dat de medewerker overgaat tot risicovol gedrag, terwijl hij zich bewust is van het risico dat hij neemt. Zorgt een medewerker er niet voor dat bepaalde risico’s zijn uitgesloten, dan wil dat nog niet zeggen dat hij deze risico’s bewust accepteert. Het bewust zijn van het risico moet niet altijd te letterlijk opgevat worden, omdat het dronken achter het stuur plaatsnemen ook als bewuste roekeloosheid gezien kan worden. Onvoorzichtigheid op zich, zal doorgaans onvoldoende zijn om bewuste roekeloosheid aan te nemen.
Bewust met 1km per uur een spoorweg oversteken zou je kunnen opvatten als bewust roekeloos. Tevens sprong hij bij het rinkelen van de bellen van de hoogwerker af, hij wist dus dondersgoed dat het mis ging.
.
  woensdag 24 februari 2016 @ 17:59:32 #124
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_160180708
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:54 schreef Fer het volgende:

[..]

[..]

Bewust met 1km per uur een spoorweg oversteken zou je kunnen opvatten als bewust roekeloos. Tevens sprong hij bij het rinkelen van de bellen van de hoogwerker af, hij wist dus dondersgoed dat het mis ging.
In de regel wordt zelden de werknemer aansprakelijk gesteld.

Anyway, bij roekeloosheid stel ik mij toch iets anders voor dan met een trage kraan een overgang passeren nadat de seinen gedoofd waren. Je mag er ten slotte vanuit gaan dat het tenminste 5 minuten duurt alvorens de seinen weer op rood gaan. 5 minuten wachten komt neer op 83 meter rijden, ruimschoots dus.

Ja jij zou blijven zitten als een trein je zou naderen in een dergelijke penibele situatie ? :')
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_160181336
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Prima, kom dan maar eens met een bron dat dit niet toegestaan is.
Als het voertuig niet voldoet aan het voertuigreglement dan mag er niet mee gereden worden op de openbare weg.
Of dat in deze zaak het geval is weet ik niet.
pi_160181571
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:47 schreef phpmystyle het volgende:

Dat ligt er aan, had deze jongen een cursus gevolgd om de hoogwerker te bedienen? had hij zijn VCA enz... verder, als ik naar de bovenstaande foto kijk dan is het inderdaad zo dat de jongen die de hoogwerker bediende (even aannemend dat hij niet een hulpje was van Kees of Jan) schuldig is door nalatigheid.
Met een uitgeschoven mast moet je namelijk niet gaan rijden, ten eerste gaat dat heel langzaam, ten tweede is het gewoon dom en onbezonnen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:51:30 #127
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_160181663
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat ligt er aan, had deze jongen een cursus gevolgd om de hoogwerker te bedienen? had hij zijn VCA enz... verder, als ik naar de bovenstaande foto kijk dan is het inderdaad zo dat de jongen die de hoogwerker bediende (even aannemend dat hij niet een hulpje was van Kees of Jan) schuldig is door nalatigheid.
Met een uitgeschoven mast moet je namelijk niet gaan rijden, ten eerste gaat dat heel langzaam, ten tweede is het gewoon dom en onbezonnen.
Kan, maar het is toch de plicht van de werkgever om te controleren in hoeverre deze knaap geschoold was en in bezit van relevante certificaten?
pi_160181684
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Kan, maar het is toch de plicht van de werkgever om te controleren in hoeverre deze knaap geschoold was en in bezit van relevante certificaten?
Klopt, vandaar 'Dat ligt er aan' ;)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:17:27 #129
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_160182442
Dat type hoogwerker voldoet in ieder geval niet aan de eisen die gesteld worden aan voertuigen die de openbare weg betreden. Er zit geen kentekenplaat op, en ook is er geen verlichting of richtingaanwijzer aanwezig. Dus wettelijk gezien mag zo,n machine niet op de openbare weg rijden.

Maar in het geval van het verrichten van werkzaamheden is het toegestaan, of word het in ieder geval gedoogd. Persoonlijk ben ik nog nooit aangesproken door een agent.
pi_160182547
quote:

[..]

Hoe dan ook is het vanuit de Arbowet de verplichting van de werkgever om een risicoinventarisatie en -evaluatie te doen op het uit te voeren werk. Daar had vanzelf uit moeten komen dat er met een retetraag ding een spoorweg overgestoken moet worden.
Of de werkgever heeft dit risico niet gezien en is daarmee in gebreke gebleven, of de aannemer heeft adequate mitigerende maatregelen bedacht die de werknemer genegeerd heeft.

Nou is het wel bij kleinere bedrijven in praktijk zo dat uit gemakzucht meestal gewoon verwezen wordt naar de generieke RI&E, waar alleen algemene risico's met betrekking tot snoeien van bomen in hoogwerkers in staan (of wat dan ook hun core-business is). Dit soort locatiespecifieke risico's zie je daardoor over het hoofd. Maar dat doet niet af aan het feit dat de werkgever had moeten onderzoeken of zijn normale RI&E ook hier toereikend is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:24:43 #131
45532 ziggyziggyziggy
pi_160182639
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je mag er ten slotte vanuit gaan dat het tenminste 5 minuten duurt alvorens de seinen weer op rood gaan. 5 minuten wachten komt neer op 83 meter rijden, ruimschoots dus.
Waarom denk je dat je daar vanuit mag gaan?
  woensdag 24 februari 2016 @ 20:20:44 #132
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_160184207
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Waarom denk je dat je daar vanuit mag gaan?
Gevoelsmatig, we kennen allemaal de gebruikelijke dienstregelingen.
  woensdag 24 februari 2016 @ 20:32:19 #133
45532 ziggyziggyziggy
pi_160184654
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik zou er maar niet vanuit gaan. Maar goed, daar hebben we het hier gisteren al over gehad.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Er rijden ook nog onregelmatig goederentreinen, locs, meettreinen, werktreinen, leegmatritten, etc. Soms worden er treinen opgeheven en soms extra treinen ingelegd.
pi_160186057
quote:

[..]

Die hoogwerker was volgens mij particulier gehuurd.
pi_160186366
Ja, hij kan wel particulier gehuurd zijn, maar is er al bekend bij wie de machinist van die hoogwerker in dienst was ?
Bij die boer, hoogwerkerverhuurder, hovenier, of is het een ZZPer ?
pi_160189380
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De treinen kunnen uit beide richting toch op een minuut van elkaar daar kruisen? Of het nu een stoptrein met stoptrein of IC met stoptrein of goederentrein, etc is.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  woensdag 24 februari 2016 @ 23:01:21 #137
45532 ziggyziggyziggy
pi_160190997
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 22:21 schreef DuTank het volgende:

[..]

De treinen kunnen uit beide richting toch op een minuut van elkaar daar kruisen? Of het nu een stoptrein met stoptrein of IC met stoptrein of goederentrein, etc is.
Sterker nog: twee treinen die achter elkaar aan rijden, kunnen (afhankelijk van de snelheid en de afstand tussen twee seinen) op twee minuten afstand of zelfs minder van elkaar zitten, ook op veel enkelsporige baanvakken. Daar ga je dan met je gevoelsmatig denken. Ik ken gevallen van mensen die het spoor overstaken op basis van hun vermeende kennis van de dienstregeling en het niet konden navertellen.
pi_160191861
Ik moet toch wel lachen om al die speculaties.

Zullen we gewoon het onderzoek afwachten ipv een hoop giswerk te doen? :?
Dit account is niet meer in gebruik.
  donderdag 25 februari 2016 @ 14:21:53 #139
45532 ziggyziggyziggy
pi_160202998
Het boodschappenlijstje voor Dalfsen:

- 2 bovenleidingportalen plus fundering
- 1 AHOB
- 400 ton ballast
- schone grond
- twee maal 180 m spoorstaaf
- 300 dwarsliggers
- 300 meter bovenleiding
- 1 hoogspanningskast

http://www.prorail.nl/nieuws/herstel-spoor-dalfsen-in-volle-gang

[ Bericht 2% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 25-02-2016 15:35:37 ]
  donderdag 25 februari 2016 @ 15:05:57 #140
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_160204097
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 14:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het boodschappenlijstje voor Dalfsen:

- 2 bovenleidingportalen plus fundering
- 1 AHOB
- schone grond
- twee maal 180 m spoorstaaf
- 300 dwarsliggers
- 300 meter bovenleiding
- 1 hoogspanningskast

http://www.prorail.nl/nieuws/herstel-spoor-dalfsen-in-volle-gang
Had het al gehoord van mijn zwager, die mopperde ook dat zijn verlof ingetrokken was voor het weekend. _O-
The colour of her eyes were the colour of insanity
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:25:49 #141
3542 Gia
User under construction
pi_160211452
quote:

[..]

In de regel wordt zelden de werknemer aansprakelijk gesteld.

Met materiële schade heb je hier gelijk in, maar voor dood door schuld kun je slecht zijn baas in de bak zetten.
pi_160211948
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die hoogwerker was volgens mij particulier gehuurd.
Hoezo?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160213209
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:42 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hoezo?
Dat is wat ik begreep.

Iemand die op zijn priveterrein een grote boom had staan waar al eerder een blikseminslag op was geweest. Mede daarom wilde hij die boom weg hebben.
pi_160213523
quote:
Anyway, bij roekeloosheid stel ik mij toch iets anders voor dan met een trage kraan een overgang passeren nadat de seinen gedoofd waren. Je mag er ten slotte vanuit gaan dat het tenminste 5 minuten duurt alvorens de seinen weer op rood gaan. 5 minuten wachten komt neer op 83 meter rijden, ruimschoots dus.
We hebben de volgende te pakken :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:25:57 #145
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_160213762
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

We hebben de volgende te pakken :)
Iets gemist? :@
pi_160213791
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Iets gemist? :@
Je vijf minuten ;)
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:29:13 #147
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_160213929
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Met materiële schade heb je hier gelijk in, maar voor dood door schuld kun je slecht zijn baas in de bak zetten.
Klopt, ik ben ook niet zo in het strafrecht thuis. Maar dood door schuld krijg je toch ook als je onder normale omstandigheden iemand onder de auto krijgt terwijl de persoon die aangereden wordt zelf fout was?
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:31:12 #148
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_160214006
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:26 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je vijf minuten ;)
Ja ik weet dat het niet geheel rationeel is, maar gevoelsmatig mag je daar toch vanuit gaan? :@
pi_160214276
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja ik weet dat het niet geheel rationeel is, maar gevoelsmatig mag je daar toch vanuit gaan? :@
Gevoelsmatig moet je ervan uitgaan dat als je zo langzaam over het spoor gaat dat je beter op 2km aan weerszijden iemand met een porto neerzet. Ik heb ook wel voor het spoor gestaan dat de bomen omhoog gingen maar de bellen gingen bijna onmiddelijk weer. Zou je toch mooi dood zijn als je er langzaam overheen wil kruipen.
pi_160214611
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klopt, ik ben ook niet zo in het strafrecht thuis. Maar dood door schuld krijg je toch ook als je onder normale omstandigheden iemand onder de auto krijgt terwijl de persoon die aangereden wordt zelf fout was?
Dood door schuld krijg je als je schuld hebt aan de dood, als iemand onder je auto rent is daar meestal geen sprake van.

In dit geval is het misschien ook wel gedaan omdat hij als officieel verdachte een betere rechtspositie heeft dan als getuige.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')