Ja ik las het net. Dat is toch niet goed, die fluwelen handschoenen waarmee hij wordt benaderd.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:24 schreef Gutmensch het volgende:
Je hoeft Wilders niet hard te interviewen omdat het Wilders is. Maar je moet wel normale journalistiek bedrijven. Dat deed Breedveld niet.
Haha, Bert Wagendorp in de Volkskrant over het NOS-interview met Wilders.
Volgens mij loopt hij gewoon weg als hij te hard wordt aangepakt. Nog meer publiciteit en de NOS mooi weggezet als links medium.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik las het net. Dat is toch niet goed, die fluwelen handschoenen waarmee hij wordt benaderd.
Ja dat denk ik ook maar dan laat je hem toch gewoon lopen? Het is te gek voor woorden dat iedereen voorkomend moet doen zodat meneer geen temper tantrum krijgt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens mij loopt hij gewoon weg als hij te hard wordt aangepakt. Nog meer publiciteit en de NOS mooi weggezet als links medium.
Dat hij niet in zijn eentje een snelweg aanlegt is evident. Anders hadden we hem ook de hele A4 kunnen laten aanleggen, was aanzienlijk goedkoper geweest. Het is dan ook niet relevant dat hij een team gebruikt, maar hoe zichzelf plaatst tegenover zijn team.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben het echt met je oneens. Hij beweer helemaal niet dat hij alles in zijn eentje doet. Hij zegt dat hij er helemaal niet voor opgeleid is. Hij heeft een groot team.
Echt onzinnige kritiek en jouw rant al helemaal. Het is een kunstenaar, hij combineert zaken om er een andere kijk op te geven. Of je zijn kunst mooi vind of niet. En als ondernemer is hij sowieso succesvol, zeker met alle mensen die hij in dienst heeft, dus wat dat voor kulargument is weet ik ook niet.
Dat de smogtoren niet de meest efficiënte of eerste van zijn soort is is nog zo'n onzinkritiek. Ongeveer hetzelfde als zeggen dat de Mona Lisa niet het eerste portret van een vrouw is (niet dat ik wil beweren dat die smogtoren op hetzelfde niveau staat, maar voor het idee...)
Bedankt Reya. Rest ook.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:05 schreef Reya het volgende:
Ik ken die hele man niet, maar het is sowieso een held.
Kunstenaars zijn per definitie fout echter. Want A.H.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:05 schreef Reya het volgende:
Ik ken die hele man niet, maar het is sowieso een held.
Ingenieurs eveneens, want A.M.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:25 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Kunstenaars zijn per definitie fout echter. Want A.H.
Is al bewezen dat hij daadwerkelijk iets fout heeft gedaan? Zo ja graag link naar het youtube-filmpje met de uitspraak.quote:
Spannond.quote:Het doodvonnis werd op 20 maart 1946 door de Bijzondere Raad van Cassatie bevestigd. Op 7 mei 1946, precies een jaar na zijn arrestatie, werd Mussert op de Waalsdorpervlakte geëxecuteerd. Zijn laatste woorden zijn staatsgeheim en zullen pas in 2021, vijfenzeventig jaar later, vrijgegeven worden.
Met dat hij kunstenaar is bedoel ik geen legitimatie of andere maatstaf te geven, maar duidelijk te maken dat hij inderdaad geen wetenschapper of ingenieur is. Dat pretendeert hij ook helemaal niet. Ik snap ook echt niet waar je vandaan haalt dat hij zich alles toeeigent, hij heeft het echt keer op keer over het team om hem heen. Wat je hem terecht kunt verwijten is dat hij overal zijn eigen naam op plakt, maar ik vind dat dat opgeblazen wordt. Het is eerder een merknaam dan een persoonlijke signatuur, net als dat voor kunstenaars als Damien Hirst geldt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat hij niet in zijn eentje een snelweg aanlegt is evident. Anders hadden we hem ook de hele A4 kunnen laten aanleggen, was aanzienlijk goedkoper geweest. Het is dan ook niet relevant dat hij een team gebruikt, maar hoe zichzelf plaatst tegenover zijn team.
Je herhaalt in dat opzicht hetzelfde zwakke argument dat de kern van het probleem vormt: "hij is een kunstenaar" dus "verbindt dingen" en "geeft er een andere visie aan" daarom zou het gelegitimeerd zijn dat hij de intellectuele inspanningen en de creativiteit zichzelf toerekent van alle projecten waar hij aan verbonden is. Terwijl de intellectuele inspanning als het creatief, scheppend vermogen in al zijn projecten van anderen vandaan komt. Dat rekent praktisch iedereen die met hem samenwerkt of met hem samengewerkt heeft hem ook aan. Tegenwoordig sturen mensen zelfs geen inzendingen meer in naar wedstrijden als zij weten dat hij eraan verbonden is.
Is dat een probleem? Als hij zich profileert en verantwoord als ondernemer niet. Het is geen schande om een project van iemand anders te financieren en tot een succes te maken (zoals de smogtoren, de snelweg en de dansvloer). Het is wel een probleem om te beweren dat jij de kunstenaar was wiens visie en intellecuele inspanning daarmee is verwezenlijkt. Dan doe je mensen tekort. En als je mensen tekort doet krijg je vroeger of later de deksel op de neus. Zoals tijdens een "vriendelijk" gesprek collegetour waar je aangevallen wordt door je bekenden, je collega's, je studenten en jezelf niet eens wilt dat je familieleden aan het woord mogen komen.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:46 schreef Tchock het volgende:
Kut, ik zit in de verkeerde tram omdat ik dat betoog naar Ryon typte.
Lijkt me ook best frustrerend als een paar simpele figuren je gaan vertellen dat je je vak niet verstaat of bewust feiten weglaat uit nieuwsberichten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom schrijven jullie hier nou nooit over?
Goed stuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |