Lijkt me niet dit ongeval. Bij Dalfsen rijden alleen Arriva-treinen.quote:
Klopt, ik zat ook al te kijken. Zal even verder checken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Lijkt me niet dit ongeval. Bij Dalfsen rijden alleen Arriva-treinen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze met de bovenleiding bezig waren. Wat dan die trein op het spoor doet... Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:24 schreef MaLo het volgende:
Wat doet een hoogwerker op het spoor.
Hopelijk valt het aantal gewonden en de ernst van de verwondingen mee...
Ging deze niet juist de andere richting op, Ommen? Of lees ik het weer verkeerd?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:27 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
damn.. je zou er maar inzitten.
volgepakt met studenten die in zwolle naar school gaan natuurlijk
oh je hebt gelijk.. dat scheelt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:27 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ging deze niet juist de andere richting op, Ommen? Of lees ik het weer verkeerd?
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)naar-Emmen-ligt-platquote:Trein botst op hoogwerker bij Dalfsen: treinverkeer naar Emmen ligt plat
twitter:lammert twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:28:16De hoogwerker was aan het spoor aan het oversteken volgens een ooggetuige op NPORadio1. Machinist zou zijn omgekomen volgens haar. #Dalfsen reageer retweet
Gvdquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:29 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:lammert twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:28:16De hoogwerker was aan het spoor aan het oversteken volgens een ooggetuige op NPORadio1. Machinist zou zijn omgekomen volgens haar. #Dalfsen reageer retweet
twitter:lammert twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:29:22Volgens een omwonende waren er slechts 5 passagiers in de trein #NPORadio1 reageer retweet
Vanuit Hardenberg en verder richting Zwolle gaan ze naar Zwolle, vanaf Coevorden en verder richting Emmen gaan ze naar Emmen (over het algemeen).quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:28 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
oh je hebt gelijk.. dat scheelt.
minder mensen willen rond die tijd richting emmen (niet lullig bedoeld)
Ligt er idd aan of het de trein naar of vanaf Zwolle was. Die in de spits naar Zwolle toe zit bomvol, die de andere kant op is aardig leeg in de ochtendspits.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:30 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:lammert twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:29:22Volgens een omwonende waren er slechts 5 passagiers in de trein #NPORadio1 reageer retweet
het gaat om de trein van zwolle naar emmenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Vanuit Hardenberg en verder richting Zwolle gaan ze naar Zwolle, vanaf Coevorden en verder richting Emmen gaan ze naar Emmen (over het algemeen).
Ik dacht, huh waar heeft hij het nou over? Toen keek ik even wat beter.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:31 schreef Bigs het volgende:
Ik moest even goed kijken waar de hoogwerker was gebleven
dat is raar toch gezien het wel een beveiligde overgang was?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:29 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)ker-bij-dalfsen.htmlquote:Volgens een woordvoerder van Prorail ligt de trein "op zijn kant". De trein botste om iets voor 9.00 uur op het voertuig - een hoogwerker - bij een beveiligde spoorwegovergang.
Komt het toch dichtbij hé?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:31 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Heb er zelf ook 2 x daags in gezeten jarenlang
Wat is dat?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:25 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is geloof ik wel de eerste foto
Het zou om deze overgang gaan:quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:32 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
dat is raar toch gezien het wel een beveiligde overgang was?
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)ker-bij-dalfsen.html
twitter:radartwente twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:33:25#Lifeliner3 en #Lifeliner4 zijn onderweg naar #Dalfsen, ook #Police05 is onderweg naar hetzelfde incident #MMT reageer retweet
Oh ja, want die kunnen dat ook weten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:30 schreef Ajacied422 het volgende:
op de foto op rtv oost zie ik er 1 waar wel gewoon de hele handel bijstaat?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:35 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Het zou om deze overgang gaan:
https://www.google.nl/map(...)f:0x91315635d44e3908
Zien ze meteen natuurlijkquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:37 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Oh ja, want die kunnen dat ook weten.
twitter:telegraaf twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:38:03Bron van @ProRail bevestigt aan @BNR dat de treinmachinist zou zijn overleden. https://t.co/tRUUkrpFrL reageer retweet
Meerdere gewonden ook, nu op Nl 1.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:38 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:38:03Bron van @ProRail bevestigt aan @BNR dat de treinmachinist zou zijn overleden. https://t.co/tRUUkrpFrL reageer retweet
Makkelijk te zien bij zo'n trein die op z'n kant ligt natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:37 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Oh ja, want die kunnen dat ook weten.
Wat is Police05 voor eenheid?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:36 schreef spijkerbroek het volgende:
2 traumahelicopters onderwegtwitter:radartwente twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:33:25#Lifeliner3 en #Lifeliner4 zijn onderweg naar #Dalfsen, ook #Police05 is onderweg naar hetzelfde incident #MMT reageer retweet
Scherpe ogen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zien ze meteen natuurlijk
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:39 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Meerdere gewonden ook, nu op Nl 1.
Veel tegenstrijdighedentwitter:rikvandenberg twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:38:51Woordvoerder kan op #nporadio1 niet bevestigen dat er een dode is bij treinongeluk in Dalfsen. Spreekt wel over slachtoffers reageer retweet
politie helicopter??quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:39 schreef La_Moustache het volgende:
[..]
Wat is Police05 voor eenheid?
En wat voor beeld.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:38 schreef iBenny het volgende:
https://www.periscope.tv/w/1lDGLbXgwjkxm
We hebben beeld
Zeker dezelfde omwonende de wist te melden dat er maar 5 passagiers in zaten?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Mevr. van der Ham op NPO1 uit Dalfsen was thuis en de trein gaat vlak langs haar huis, en ze "hoorde duidelijk een trein op zijn kant".
Hoe dat klinkt, zou ik niet weten eigenlijk..
Altijd als het net gebeurd is. Damn, het is hier even verderopquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]Veel tegenstrijdighedentwitter:rikvandenberg twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:38:51Woordvoerder kan op #nporadio1 niet bevestigen dat er een dode is bij treinongeluk in Dalfsen. Spreekt wel over slachtoffers reageer retweet
twitter:_MikeMuller twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:40:47Persalarm: Machinist gekantelde trein Dalfsen overleden (Bron: RTV Oost) reageer retweet
Veel herrie ineens waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Mevr. Ria van der Ham op NPO1 uit Dalfsen was thuis en de trein gaat vlak langs haar huis, en ze "hoorde duidelijk een trein op zijn kant".
Hoe dat klinkt, zou ik niet weten eigenlijk..
Zij had dát gehoord van anderen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zeker dezelfde omwonende de wist te melden dat er maar 5 passagiers in zaten?
Ze hoort wel veel.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zij had dát gehoord van anderen.
En ze had gehoord dat gewonden e.d. naar een boerderij vlakbij zijn gebracht.
De hulpdiensten konden er eerst nog niet bij, omdat er nog stroom op de bovenleiding stond.
Dat is nu een laagwerker...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Toch vraag ik me af hoe het met de hoogwerker is afgelopen.
Ik zeg ook niet dat het allemaal waar is. Ik zeg er duidelijk bij dat dat allemaal van 1 persoon komt die geen hulpverlener is.quote:
twitter:geertjanhahn twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:42:102 doden #Dalfsen , zegt burgemeester Dalfsen @BNR reageer retweet
Is het geen voorjaarsvakantie?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:27 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
damn.. je zou er maar inzitten.
volgepakt met studenten die in zwolle naar school gaan natuurlijk
Die reed in de weg toch?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat is nu een laagwerker...
Die werkt wat lager.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Toch vraag ik me af hoe het met de hoogwerker is afgelopen.
Ligt verspreid in allemaal losse onderdelenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:45 schreef CherryLips het volgende:
Ik zie die hoogwerker nog steeds niet op de foto's.
Links in het weilandquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:45 schreef CherryLips het volgende:
Ik zie die hoogwerker nog steeds niet op de foto's.
O nu zie ik het pasquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Links in het weiland
[ afbeelding ]
Als daar nog een bestuurder op heeft gezeten dan zal dat vast de 2e dode zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Links in het weiland
[ afbeelding ]
http://nos.nl/artikel/208(...)-met-hoogwerker.htmlquote:De buurtbewoonster zegt dat een hoogwerker op rupsbanden het spoor wilde oversteken bij een bewaakte overweg. De hoogwerker wachtte tot er een trein voorbijkwam, omdat hij zeer langzaam rijdt, en begon daarna aan de oversteek. Toen de hoogwerker halverwege was, kwam er een trein aan van de andere kant. Die reed vol tegen de hoogwerker aan.
http://nos.nl/artikel/208(...)-met-hoogwerker.htmlquote:De buurtbewoonster zegt dat een hoogwerker op rupsbanden het spoor wilde oversteken bij een bewaakte overweg. De hoogwerker wachtte tot er een trein voorbijkwam, omdat hij zeer langzaam rijdt, en begon daarna aan de oversteek. Toen de hoogwerker halverwege was, kwam er een trein aan van de andere kant. Die reed vol tegen de hoogwerker aan.
Bij wijze van spreken lijkt me, zo sloom zijn ze nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:48 schreef heywoodu het volgende:
Zo'n hoogwerker doet er 10 minuten over om over te steken, schijnbaar.
Geeft het rode licht ook aan of er binnen nu en 10 minuten een trein komt?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/208(...)-met-hoogwerker.html
Wacht tot het rode licht gedoofd is. Er kan nog een trein aankomen
Dat lijkt mij wel heel lang!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:48 schreef heywoodu het volgende:
Zo'n hoogwerker doet er 10 minuten over om over te steken, schijnbaar.
Het is wel knap om een hoogwerker precies op goede moment op spoor te krijgen met de snelheid van die dingen.quote:
Twee of 3 minuten kan zo maar.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:48 schreef Cassius het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken lijkt me, zo sloom zijn ze nou ook weer niet.
Kan me voorstellen dat het even duurt maar tien minuten?quote:
dan zou je verwachten dat de bestuurder van de hoogwerker er vlot genoeg uit heeft kunnen klimmen?quote:
Al vermoed ik niet dat de bestuurder een lintje krijgt voor deze bijzondere prestatie.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het is wel knap om een hoogwerker precies op goede moment op spoor te krijgen met de snelheid van die dingen.
twitter:jhhazelaar twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:48:15Dit komt wel erg dichtbij, mijn broer neemt dat traject dagelijks, vandaag was hij thuis aan het werk #dalfsen reageer retweet
Veel te lang.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:49 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat het even duurt maar tien minuten?
Wat een onzin, totaal afhankelijk van het type treinstel en het gewicht. De NS heeft ook gelijkwaardige sprinters, grote kans dat daarbij hetzelfde resultaat zou zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:49 schreef Evertjan het volgende:
is dit de schuld van de privatisering van het spoor?
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:49 schreef Evertjan het volgende:
is dit de schuld van de privatisering van het spoor?
is Jeroen Krabbe al langs geweest om zijn medeleven te uiten?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Ja hoor, de eerste is ertwitter:jhhazelaar twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:48:15Dit komt wel erg dichtbij, mijn broer neemt dat traject dagelijks, vandaag was hij thuis aan het werk #dalfsen reageer retweet
Valt mij nog mee dat er niemand is die denkt aan terrorisme of een complot.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Ja hoor, de eerste is ertwitter:jhhazelaar twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:48:15Dit komt wel erg dichtbij, mijn broer neemt dat traject dagelijks, vandaag was hij thuis aan het werk #dalfsen reageer retweet
Dat ding had rupsbanden. Kan dus maar zo 10 minuten zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:49 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat het even duurt maar tien minuten?
Die woont hier ook.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:51 schreef Evertjan het volgende:
[..]
is Jeroen Krabbe al langs geweest om zijn medeleven te uiten?
De machinist was vast een moslim.. Of de bestuurder van de hoogwerker..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:51 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Valt mij nog mee dat er niemand is die denkt aan terrorisme of een complot.
Is die er nog op tijd uitgesprongen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:50 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Al vermoed ik niet dat de bestuurder een lintje krijgt voor deze bijzondere prestatie.
Nee, dat was nu ook niet het geval.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geeft het rode licht ook aan of er binnen nu en 10 minuten een trein komt?
rtv oostquote:De machinist is als gevolg van de aanrijding overleden. Dat meldt Arriva.
Volgens mij kan je die dingen vaak ook vanaf de grond bedienen..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Is die er nog op tijd uitgesprongen?
Zo iemand had je vroeger moeten hebben bij Wedden Dat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:52 schreef MPC60 het volgende:
Die ooggetuige bij de NOS.Het geluid van een trein op z'n kant ok whatever.
Geen idee.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Is die er nog op tijd uitgesprongen?
Lullig maar wel een heldquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:53 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
arriva bevestigd dat de machinist is overleden
[..]
rtv oost
Toch moet het best lang geduurd hebben. Het is daar enkel spoor dus hij heeft gewacht op de trein richting Zwolle en is toen gaan oversteken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:48 schreef Cassius het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken lijkt me, zo sloom zijn ze nou ook weer niet.
Een hoogwerker van ISquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:51 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Valt mij nog mee dat er niemand is die denkt aan terrorisme of een complot.
Kloteberoep lijkt me dat ook, alleen maar zeikerds dat je te laat bent, als er iemand voorspringt zie je het gebeuren en mag je nog gaan kijken ook naar wat er van over is en als iemand iets op het spoor gooit ga je waarschijnlijk het hoekje om. Leuk werk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:53 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
arriva bevestigd dat de machinist is overleden
[..]
rtv oost
Nee, zag net wel op de foto's een stukje van Regilio Tuur die net de laatste passagiers in veiligheid brachtquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:51 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Het volgende geluid van Q music...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:52 schreef MPC60 het volgende:
Die ooggetuige bij de NOS.Het geluid van een trein op z'n kant ok whatever.
Die dan per onderdeel van de trein aan de hand van het schrappende geluid kan vertellen welk onderdeel het is ofzo?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo iemand had je vroeger moeten hebben bij Wedden Dat.
Een normale rupskraan is wel binnen 20 seconden het spoor over. Met een hoogwerker zal het wellicht iets langer duren, maar langer dan een minuut lijkt me niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:51 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Dat ding had rupsbanden. Kan dus maar zo 10 minuten zijn.
Of het een Arriva-trein is, of NS, Connexxion.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:55 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Die dan per onderdeel van de trein aan de hand van het schrappende geluid kan vertellen welk onderdeel het is ofzo?
Misschien stond hij wel klem op het spoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:55 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Een normale rupskraan is wel binnen 20 seconden het spoor over. Met een hoogwerker zal het wellicht iets langer duren, maar langer dan een minuut lijkt me niet.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of het een Arriva-trein is, of NS, Connexxion.
ligt er aan of de beveiliging er nog op zatquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan mag je er niet met rijden.
Volgens mij komen die treinen kort na elkaar.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:57 schreef Jano9 het volgende:
Ja dit is de Arriva trein die ik wel vaak pak. Spoorwegovergang bij Dalfsen is bewaakt, ben benieuwd hoe dit dan heeft kunnen gebeuren?
Je zou haast niet verwachten dat er een trein kan ontsporen door een botsing met zoietsquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:54 schreef RingBewoner het volgende:
Voor de duidelijkheid. Dit is een hoogwerker op rupsbanden:
Volgens mij ligt er bij Dalfsen een enkel spoor dus dat gaat echt wel wat sneller dan 10 minuten lijkt mij.
Beter.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:58 schreef spijkerbroek het volgende:
Burgemeester herroept zijn eerdere uitspraak. Er zou één dode zijn i.p.v. 2.
Dan mag het nog steeds nietquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:58 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ligt er aan of de beveiliging er nog op zat
GTW's zijn veredelde trams. Die kunnen ook niet veel hebben.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je zou haast niet verwachten dat er een trein kan ontsporen door een botsing met zoiets
Wat een puinhoop.quote:
En je moet ook onder de bovenleiding door.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan mag je er niet met rijden.
Dit is een klein model. Er zijn ook wel grotere. Maar die dingen hebben niet de slakkengang die hier eerder werd genoemd.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je zou haast niet verwachten dat er een trein kan ontsporen door een botsing met zoiets
maar het kan welquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dan mag het nog steeds niet.
Wat weegt zo'n ding?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:59 schreef Blistering het volgende:
[..]
GTW's zijn veredelde trams. Die kunnen ook niet veel hebben.
Welke training heb jij gehad? Een hoogwerker mag je alleen omlaag verplaatsen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:58 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ligt er aan of de beveiliging er nog op zat
Is die techniek er?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:00 schreef Loekie1 het volgende:
Is het nou echt niet mogelijk met de huidige techniek dat een machinist kan detecteren dat er een object op het spoor staat?
Dan nog had ik niet verwacht dat de hele trein zo zou ontsporen ... dat gaat verkeerde mensen straks nog op verkeerde ideeën brengenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:00 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit is een klein model. Er zijn ook wel grotere. Maar die dingen hebben niet de slakkengang die hier eerder werd genoemd.
Heb je geen techniek voor nodig daar heeft de natuur voor gezorgd.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:00 schreef Loekie1 het volgende:
Is het nou echt niet mogelijk met de huidige techniek dat een machinist kan detecteren dat er een object op het spoor staat?
Zo´n groot ding gaat langzamer dan zo´n kleinequote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:00 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit is een klein model. Er zijn ook wel grotere. Maar die dingen hebben niet de slakkengang die hier eerder werd genoemd.
Het ging zo snel dat ie niet eens naar achter in de trein is gerend.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:00 schreef Loekie1 het volgende:
Het zijn ideale snelle optrektreinen. De dienstregeling in het Noorden is sinds Arriva enorm verbeterd qua reistijd.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:59 schreef Blistering het volgende:
[..]
GTW's zijn veredelde trams. Die kunnen ook niet veel hebben.
Is echt een smal treintje hoor. Op dat hele traject wiebelt die trein. Ben altijd blij als ik in de NS treinen zit.quote:
Het gaat daar met een snelheid van 80-100km/u dacht ik. Een hoogwerker kan niet in het niets oplossen. Waarschijnlijk kantelt die en gaat de trein er vervolgens "overheen". Niet heel gek hoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dan nog had ik niet verwacht dat de hele trein zo zou ontsporen ... dat gaat verkeerde mensen straks nog op verkeerde ideeën brengen
Nee maar Henk Krol heeft wel de machinist gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:51 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Krijgen we dat weerquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Vast wel maar dan moet er eerst een veel grotere ramp gebeuren.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee maar Henk Krol heeft wel de machinist gefeliciteerd.
[..]
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nog altijd sneller dan een slakkengang dus het duurt geen 10 minuten voor die een spoorwegovergang met enkel spoor is gepasseerd. Daar ging het even om.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:02 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Zo´n groot ding gaat langzamer dan zo´n kleine![]()
[ afbeelding ]
Heb je daar bewijs voor? En dan nog. Als die techniek er is. Wat denk je dat de remweg is van een dergelijke trein?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reiservaring. Het schommelt inderdaad nogal. Dat doet een Amerikaanse auto van bijna 2 ton in kilo's ook en dat heeft te maken met de vering. Wil dus niet zoveel zeggen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:03 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Is echt een smal treintje hoor. Op dat hele traject wiebelt die trein. Ben altijd blij als ik in de NS treinen zit.
Zal wel weer een storing zijn geweest. Dat is eerder regelmaat dan uitzondering op dit traject.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:04 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nog altijd sneller dan een slakkengang dus het duurt geen 10 minuten voor die een spoorwegovergang met enkel spoor is gepasseerd. Daar ging het even om.
[..]
Nu is het een echte dramp.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat is een storing? Dat die hoogwerker over de spoorovergang reed?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:06 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Zal wel weer een storing zijn geweest. Dat is eerder regelmaat dan uitzondering op dit traject.
Seinstoringquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat is een storing? Dat die hoogwerker over de spoorovergang reed?.
Lees je eerst maar eens in in de materie voordat je begint te blaten.quote:
Regel.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:06 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Zal wel weer een storing zijn geweest. Dat is eerder regelmaat dan uitzondering op dit traject.
Sinds wanneer is dat zo dan? Meestal gaan ze een stuk langzamer wanneer ze hoog staan, maar verder willen ze gewoon rijden. Tenminste de hoogwerkers waar ik in heb gezeten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Welke training heb jij gehad? Een hoogwerker mag je alleen omlaag verplaatsen.
Stilgevallen op overgang ofzo?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat is een storing? Dat die hoogwerker over de spoorovergang reed?.
Een sein dat machinisten waarschuwt als er iets of iemand de spoorwegovergang passeert? Ja joh.quote:
Bedoel de spoorbomen. Die heeft laatst ook gehaperd.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lees je eerst maar eens in in de materie voordat je begint te blaten.
Dut hoogwerkers die door een storing stilvallen op de spoorwegovergang is op dat traject gebruikelijk? Bijzonder.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Stilgevallen op overgang ofzo?
Het kan wel maar mag niet volgens de Arboquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat zo dan? Meestal gaan ze een stuk langzamer wanneer ze hoog staan, maar verder willen ze gewoon rijden. Tenminste de hoogwerkers waar ik in heb gezeten.
Ja ik gebruikte het verkeerde woordquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Een sein dat machinisten waarschuwt als er iets of iemand de spoorwegovergang passeert? Ja joh.
Het traject heeft bovenleiding volgens google maps. Als die omhoog stond was de trein wel stilgevallen dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat zo dan? Meestal gaan ze een stuk langzamer wanneer ze hoog staan, maar verder willen ze gewoon rijden. Tenminste de hoogwerkers waar ik in heb gezeten.
Niet? Lekker onwerkbare situatie krijg je dan zeg.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het kan wel maar mag niet volgens de Arbo
Die andere zit altijd vol, denk dat hij dat bedoelt?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:11 schreef MPC60 het volgende:
Volgens de burgemeester ging de trein in ieder geval de goede kant op. Wat!?
Andere kant op was drukkerquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:11 schreef MPC60 het volgende:
Treinen de andere kant op dit tijdstip hebben veel meer passagiers.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:11 schreef MPC60 het volgende:
Dit was de trein richting Ommen, richting Zwolle zit hij stampvol met studenten/forenzen, dus inderdaad de "goede" kant op.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:11 schreef MPC60 het volgende:
Dat zijn de regels, eerst naar beneden en dat pas stukje verrijden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:10 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Niet? Lekker onwerkbare situatie krijg je dan zeg.
Liever 1 dode dan 20.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:12 schreef MPC60 het volgende:
Dat snap ik maar je kan dit nu toch moeilijk de goede kant op noemen?
Dat is zeker waar. Helaas.quote:
twitter:michelfledderus twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:11:19laat de hulpdiensten eerst eens hun werk doen, en proberen eventuele nabestaanden te informeren voordat het al in de media staat #Dalfsen reageer retweet
Dat sowieso. Als je van Emmen naar Zwolle gaat rond 9:00, dan mag je blij zijn dat je überhaupt kan staan of mee mag.quote:
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:14 schreef Chai het volgende:
twitter:michelfledderus twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:11:19laat de hulpdiensten eerst eens hun werk doen, en proberen eventuele nabestaanden te informeren voordat het al in de media staat #Dalfsen reageer retweet
Cringe.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:14 schreef Chai het volgende:
Ik leef mee met de slachtoffers die met de trein van Emmen naar Zwolle gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:14 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Dat sowieso. Als je van Emmen naar Zwolle gaat rond 9:00, dan mag je blij zijn dat je überhaupt kan staan of mee mag.
Mogen 'blij' zijn dat het bij die trein niet gebeurde.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik leef mee met de slachtoffers die met de trein van Emmen naar Zwollee gaan.
Moest lachen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:35 schreef Evertjan het volgende:
ze hadden dan ook het spoor moeten afzetten met zeecontainers dan was dit nooit gebeurd
Het WC-lampje brandt. Je zult er maar in zittenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:16 schreef spijkerbroek het volgende:
De trein op z'n kant. (tja..)
[ afbeelding ]
Lijkt me wel de veiligste plek, kun je minder hard vallen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het WC-lampje brandt. Je zult er maar in zitten
Dan heb je het in ieder geval niet in je broek gedaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het WC-lampje brandt. Je zult er maar in zitten
Tja, dat verbaast me niet.quote:
Kleine ruimte met veel harde voorwerpen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Lijkt me wel de veiligste plek, kun je minder hard vallen.
Ja dat Rafael weer voor blond gaatquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Telegraaf spreekt van wel meer dingen.
Van centraal.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:20 schreef superniger het volgende:
Kwam de trein van links of van rechts?
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:20 schreef superniger het volgende:
Kwam de trein van links of van rechts?
Die vijf waren misschien degenen die zelfstandig uit het treinstel konden klimmen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:23 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
10 gewonden op zijn minst, geen goede ooggetuige die het over vijf had. 12 uur persconferentie.
Treinen gaan sowieso rechtdoor wanneer er geen hoogwerker in de weg staat, uitwijk mogelijkheden zijn minimaal.quote:
En er zaten maar vijf mensen in?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:23 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
10 gewonden op zijn minst, geen goede ooggetuige die het over vijf had. 12 uur persconferentie.
Het was nog niet eerder gemeld. Vraag mij ook af wat het uitmaakt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:23 schreef Jano9 het volgende:
De hoogwerker kwam uit Barneveld zegt het Reformatorisch Dagblad. Verhuurbedrijf van den Brink.
Joh.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Treinen gaan sowieso rechtdoor wanneer er geen hoogwerker in de weg staat, uitwijk mogelijkheden zijn minimaal.
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En er zaten maar vijf mensen in?
Fok! knokploegquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:25 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het was nog niet eerder gemeld. Vraag mij ook af wat het uitmaakt.
Is het al bekend of de machinist toevallig nog rechts- of linkshandig was en of hij een bril droeg?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Geloofgekkies die trein laten crashen
Heb je kippen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik woon langs het spoor Barneveld- Ede, het komt wel heel dichtbij zo.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:28 schreef CherryLips het volgende:
nu komt het bij mij ook ineens dichtbijquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:28 schreef CherryLips het volgende:
Zijn de satellietbeelden al opgevraagd via Rusland?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:29 schreef VMSDKR het volgende:
hoezo ontspoort zo een trein van een hoogwerker. die zijn toch moeilijk sterk.
en hoezo zie ik die hoogwerker niet
en hoezo is het uberhaupt mogelijk dat een hoogwerker oversteekt bij een overgang met slagbomen
riekt weer van alle kanten dit
eerst de radarbeelden maar boven water.
Ik woon in Dalfsen, ik win!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben wel eens op vakantie geweest in Dalfsen...
Komt zo wel erg dichtbij, of niet?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:31 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ik woon in Dalfsen, ik win!
Het IS dichtbij.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:31 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Komt zo wel erg dichtbij, of niet?
Toch een aanslag?quote:
Heeft de hoogwerker in de achtertuin liggen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:31 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Komt zo wel erg dichtbij, of niet?
Leef met je mee in deze zware tijden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:31 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ik woon in Dalfsen, ik win!
Hoelaat vertrekt de chloortrein?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:28 schreef CherryLips het volgende:
De hoogwerker kantelt. De trein heeft nog altijd voorwaartse beweging. De trein "klimt" over de hoogwerker heen. Ontspoort. Niet heel gek toch?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:29 schreef VMSDKR het volgende:
hoezo ontspoort zo een trein van een hoogwerker. die zijn toch moeilijk sterk.
Speciaal voor jou verstoptquote:en hoezo zie ik die hoogwerker niet
Jij bent echt dom.quote:en hoezo is het uberhaupt mogelijk dat een hoogwerker oversteekt bij een overgang met slagbomen
Deze post ook.quote:riekt weer van alle kanten dit
Flikker op.quote:eerst de radarbeelden maar boven water.
Waaróm?!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb in 1988-1989 in Nieuw-Amsterdam gewoond
Maar goed, zonder dollen, je moet er inderdaad niet aan denken. Bizar eigenlijk wel dat die trein omgekieperd is door een hoogwerker, je zou toch denken dat die hoogwerker een eind verder geduwd wordt en dat dat het dan wel is, maar ontsporen... Heftig hoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb in 1988-1989 in Nieuw-Amsterdam gewoond en dus toen ook vast wel eens in een trein op dit lijntje gezeten, hoewel dat toen nog hondekoppen waren uiteraard. Brr... je moet er toch niet aan denken...
Ja, hij ligt wel helemaal onderuitquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar goed, zonder dollen, je moet er inderdaad niet aan denken. Bizar eigenlijk wel dat die trein omgekieperd is door een hoogwerker, je zou toch denken dat die hoogwerker een eind verder geduwd wordt en dat dat het dan wel is, maar ontsporen... Heftig hoor.
Sommige mensen zijn echt domquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar goed, zonder dollen, je moet er inderdaad niet aan denken. Bizar eigenlijk wel dat die trein omgekieperd is door een hoogwerker, je zou toch denken dat die hoogwerker een eind verder geduwd wordt en dat dat het dan wel is, maar ontsporen... Heftig hoor.
Mijn vader kreeg er een baan. Echt een leuk dorpje hoor. Ik zou er zo naar terug gaan. Mijn vader kwijnde echt weg en zocht weer een baan in de randstad.quote:
Mooi bruggetje.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn vader kreeg er een baan. Echt een leuk dorpje hoor. Ik zou er zo naar terug gaan. Mijn vader kwijnde echt weg en zocht weer een baan in de randstad.
Anyway, we dwalen af...
Hoezo? Treinen rijden meer dan regelmatig tegen auto's, vrachtauto's en what not. Gevoelsmatig zou ik denken dat zo'n hoogwerker niet heel veel anders is.quote:
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:32 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
De hoogwerker kantelt. De trein heeft nog altijd voorwaartse beweging. De trein "klimt" over de hoogwerker heen. Ontspoort. Niet heel gek toch?
[..]
Speciaal voor jou verstopt.
[..]
Jij bent echt dom.
[..]
Deze post ook.
[..]
Flikker op.
Zo'n hoogwerker heb je in vele maten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, hij ligt wel helemaal onderuit
Die Arriva treinen (GTW van Stadler) zijn nogal licht uitgevoerd, ontsporen een stuk sneller dan hun zwaardere NS broertjes.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoezo? Treinen rijden meer dan regelmatig tegen auto's, vrachtauto's en what not. Gevoelsmatig zou ik denken dat zo'n hoogwerker niet heel veel anders is.
Is dat heel dom? Ik ben gewoon echt oprecht verbaasd over de impact van deze aanrijding.
Je kan wel zeggen dat het topic ontspoort is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:35 schreef superniger het volgende:
Topic escaleert helemaal uit de hand.
Aha, dat kan dan idd ook nog mee helpen. En als die arm van die hoogwerker uit stond dan geeft dat waarschijnlijk nog weer een ander soort momentum aan de klap mee.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:36 schreef Q. het volgende:
[..]
Die Arriva treinen (GTW van Stadler) zijn nogal licht uitgevoerd, ontsporen een stuk sneller dan hun zwaardere NS broertjes.
Jammer, heel jammer.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Je kan wel zeggen dat het topic ontspoort is.
Een hoogwerker is vaak hoger dan een auto. Daarom heeft een hoogwerker een ander zwaartepunt. Vooral onderin zitten veel batterijen en is daarmee ook wel wat zwaarder dan een gemiddelde auto op de Nederlandse wegen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoezo? Treinen rijden meer dan regelmatig tegen auto's, vrachtauto's en what not. Gevoelsmatig zou ik denken dat zo'n hoogwerker niet heel veel anders is.
Is dat heel dom? Ik ben gewoon echt oprecht verbaasd over de impact van deze aanrijding.
Loop niet zo te janken man, met jequote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ga toch ergens anders trollen.
twitter:telegraaf twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:38:36‘Mensen vlogen door de lucht’, aldus een ooggetuige van treinramp #Dalfsen - VIDEO https://t.co/F5oRcmPNbd https://t.co/GFRe8wz0rn reageer retweet
Trijntje Oosterhuis.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Al die Arriva-treinen daar hebben namen. Jeroen Krabbé, Ilse de Lange, Daniël Lohues, etc.
Hoe heette deze trein?
Ooggetuige. Iemand uit de trein dus?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:39 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:38:36‘Mensen vlogen door de lucht’, aldus een ooggetuige van treinramp #Dalfsen - VIDEO https://t.co/F5oRcmPNbd https://t.co/GFRe8wz0rn reageer retweet
Ga toch weg man. Ik reageer op elke zin en jij kan alleen een infantiele smiley als reactie plaatsen. Kneus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:39 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Loop niet zo te janken man, met je [ afbeelding ]
Die schuift niet zomaar van spoor af .quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zwaarder dus dan een gezinsauto in Nederland.
Ik kan het niet lezen, maar staat linksbovenin dat witte gedeelte. Iig een korte voornaam en langere achternaam, of drie woorden ofzo.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Al die Arriva-treinen daar hebben namen. Jeroen Krabbé, Ilse de Lange, Daniël Lohues, etc.
Hoe heette deze trein?
Volgens mij staat ie op de rode variant trein van Arriva.quote:
Verkeerde info en wat voor onzin is dat met 'echt gewond'?quote:Eerder meldde burgemeester Han Noten ten onrechte dat er twee doden zouden zijn gevallen. Dit was onjuiste informatie, zei hij kort daarna. Noten zegt dat de veiligheidsdiensten nu bezig zijn met het afvoeren van passagiers. Er zaten tien tot vijftien passagiers in de trein. Tien mensen zijn gewond geraakt, van wie één 'echt gewond', aldus Noten. Hoe het gaat met de bestuurder van de hoogwerker, weet de burgemeester niet.
Nee. Wel genoeg gewicht om een trein te laten ontsporen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die schuift niet zomaar van spoor af .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |